C1 که در سال ۲۰۰۰ به بازار معرفی شده، یک اسکوتر سرپوشیده است که توسط «برتونه» برای بامو طراحی شده است. با توجه به پیشرفتهایی که اسکوترها تا آن زمان داشتند، C1 اسکوتر فوقالعادهای محسوب نمیشد. با این وجود، به رانندگان خود این اجازه را میداد که بدون قرار دادن کلاه ایمنی، تردد کنند. برای گروه کوچکی از مردم، نشستن بر روی یک صندلی نرمال با حالت قرار گرفتن «پاها در جلو» و بدون هیچگونه مانع خاص در میدان دید، به قرار گرفتن در پشت فرمان C1 با ارتفاع بالای مرکز ثقل، نسبت ناامید کننده قدرت به وزن و یک سواری لرزان میارزید.
بامو بعد از ۲ سال، این موتورسیکلت کمفروش را از خط تولید کنار گذاشت. امّا C1 قبل از اینکه قدم به عرصه بازار بگذارد، میبایستی آزمایشهای گستردهای را در زمینه تصادف طی میکرد تا هر گونه نگرانی را در هنگام وقوع حادثه احتمالی برطرف کند.
این فرآیند حتی شامل لباس پوشیدن یکی از کارکنان بامو میشد تا آزمایش C1 یک مرحله فراتر برود. هیچکدام از کارکنان دوست نداشت که جای این شخص باشد.
C1 یک فریم مستحکم و صلب داشت که در عین حال، از مصالح سبک ساخته شده بود. فومهای جاذب انرژی در بدنه کار گذاشته شده بودند و یک سلول محافظ از شانهها و سر، زانوها و پاها حفاظت میکرد. همچنین این اسکوتر دارای کمربندهای ایمنی ۴ نقطهای، گرمکن دستههای فرمان و آپشن ترمزهای ضدّ قفل برمبو بود.
در این ویدیو مشاهده میکنید که چگونه یک C1 در برخورد با یک E46، بدون پوشیدن کلاه ایمنی، جان سالم به در میبرد.
کوروش
۱۹ دی ۱۳۹۶فوقالعاده بود ولی با تمام برتری های که به تمام موتور سیکلت های رقیبانش داشت بدلیل قیمت بالا هیچ وقت موفق نشد
Love Cars
۱۹ دی ۱۳۹۶ایمنیش از بعضی ماشینای ما بیشتره.
حمیدرضا
۲۰ دی ۱۳۹۶من تستشو با آقای هموند دیدم اونموقع گویا تست موتورسیکلت انجام میداده از سقف ثابت و همین طور قیمت بالاش به عنوان نقطه ضعف اسم بردن
نمی دونستم تولیدش متوقف شده