دوکاتی از هیولای جدیدی بنام سوپرلگرا V4 پردهبرداری کرده است. این سوپربایک ایتالیایی نمونهای تولید محدود است و شاید بتوان آنرا یکی از جالبترین موتورسیکلتهایی دانست که تاکنون ساخته شده است. در سینهٔ این سوپرلگرا یک پیشرانهٔ ۱ لیتری V4 (چهار سیلندر V شکل) قرار گرفته که در حالت جادهای ۲۲۰ اسب بخار قدرت تولید میکند اما در صورت سفارش سیستم اگزوز Akrapovic برای پیست، نیروی آن به ۲۳۱ اسب بخار میرسد.
اما فقط پیشرانه نیست که این موتورسیکلت را به نمونهٔ خاصی تبدیل کرده زیرا به گفتهٔ دوکاتی، سوپرلگرا V4 اولین موتورسیکلت تولیدی جهان محسوب میشود که کل ساختار آن شامل فریم، سابفریم، چرخها و تک بازوی چرخ عقب همگی از فیبر کربن ساخته شدهاند. علاوه بر این، برای این سوپربایک بالههای فیبر کربنی تیزی هم طراحی شده که در سرعت ۲۷۰ کیلومتر بر ساعت ۵۰ کیلوگرم داونفورس تولید میکند. این ویژگی موجب بهبود ثبات در پیچهای سرعتبالا میشود و همچنین احتمال بلند شدن چرخ جلو از زمین هنگام شتاب گیریهای سنگین را کاهش میدهد. این بالهها همچنین پایداری موتورسیکلت در هنگام ترمز گیری را هم افزایش میدهند.
از همهٔ اینها که بگذریم، سوپرلگرا V4 در حالت استاندارد تنها ۱۵۹ کیلوگرم وزن دارد که این عدد در صورت سفارش کیت مسابقهای به ۱۵۲ کیلوگرم میرسد و بهترین نسبت قدرت به وزن در بین همهٔ موتورسیکلتهای خیابانی دنیا محسوب میشود. این موتورسیکلت همچنین به سیستم تعلیق سبکوزن Ohlins با کمکهای تیتانیومی و سوپاپهای گرفتهشده از موتو GP هم مجهز شده است. ترمزهای قدرتمند برمبو نیز وظیفهٔ مهار کردن این هیولای چموش را بر عهده دارند. از دوکاتی سوپرلگرا V4 تنها ۵۰۰ دستگاه ساخته میشود و تحویل آنها به خریداران از ژوئن ۲۰۲۰ آغاز میشود.
MOHAMMAD.DEMON
۲۲ بهمن ۱۳۹۸چرا یه امار فروش از کمپانی های موتور سیکلت سازی هم نمیزارید مثل خودروسازان
ایمان
۲۲ بهمن ۱۳۹۸دوکاتی حکم فراری در موتور سیکلت ها رو داره
خیلی خفن ، با شخصیت و دلربا
Sobhan
۲۲ مرداد ۱۴۰۱زیر مجموعه لامبورگینیه بیشتر باید بگی حکم لامبورگینی داره
Carbonado Aventador
۲۲ بهمن ۱۳۹۸کاوازاکی نینجا h2 R با ۲۳۰ اسب
و دوکاتی سوپر لگرا با ۲۳۰ اسب
جفتشون بی نظیر هستن..
.
مثل فراری و لامبورگینی دنیای خودرو هستن.
نمیشه گفت کدومشون بهتره
ولی سلیقه ی من دوکاتی سوپر لگرا هست?
یانکی
۲۲ بهمن ۱۳۹۸داداش نینجا 350 اسبه.و بیش از 400 کیلومتر سرعت میگیره
مانی
۲۲ بهمن ۱۳۹۸ولی وزن این شگفت انگیزه
فقط ۱۵۰ کیلو!!!
کوازاکی ۲۴۰ کیلو وزنشه
جلو این یعنی خود سوسک
:::فرشاد:::
۲۳ بهمن ۱۳۹۸اگر بحث پرفورمنس و این چیزا باشه، ۹۹ درصد موتورهای فعلی، جلوی نینجا H2R هیچی نیستن!
Alireza
۲۳ بهمن ۱۳۹۸نینجا H2R اصن یه چیز خاصیه،من اصلا اهل موتور نیستم ولی تو گاراژ خیالیم اینو حتما خواهم داشت، فکرشو بکن سوپرشارژر رو موتورت باشه و مثل fxx تو جاده قانونی نباشه، خوراک ایرانه
Khosrow
۲۲ بهمن ۱۳۹۸ولی تسلاتی خوبتره ?? ..
بهراد
۲۲ بهمن ۱۳۹۸حداکثر سرعت و شتاب و ضریب درگ و شتاب جانبی چرا گفته نمیشه؟
Farzad
۲۲ بهمن ۱۳۹۸ducati ??
Ktm ?
Enzo
۲۲ بهمن ۱۳۹۸نمیدونم چرا دوکاتی توموتورا برام مثل فرراری توماشیناست .یجورایی خاصه این برند.مدل پانیگله دوکاتی هم معرکست
شاهین
۲۲ بهمن ۱۳۹۸اچ2 ار 310 اسبه
اونی که 230 اسبه اچ2 هستش
samurai
۲۲ بهمن ۱۳۹۸ولی نینجا یا هایابوسا بنظرم بهتره مخصوصا نینجا
Reza
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳فقط کاوازاکی h2r لعنتی 400 تا سرعت میرهه در حد بوگاتی هست هههههه