در نمایشگاه میلان امسال معرفی مدل جدید مالتی استرادا ۹۵۰ تا حدودی تحتالشعاع معرفی مدل Panigale V4R قرارگرفت و کمی به آن بیمحلی شد.
صاحبان مالتی استرادا ۹۵۰ در سراسر جهان از انتخاب خود نهایت لذت را میبرند. مالتی استرادا موقعیتی عالی در بین رقیبان خود دارد. موتور ارتقا یافته Testastretta با حجم دقیق ۹۳۷ سیسی و با توان ۱۱۳ اسب بخار در ۹۰۰۰ دور در دقیقه و ۹۶ نیوتون متر گشتاور در ۷۷۵۰ دور در دقیقه، باعث افزایش قابلیت کنترل و ویژگیهای حرکتی مالتی استرادا ۹۵۰ شده است.
شاسی مالتی استرادا ۹۵۰ همان نمونه مورداستفاده توسط برادر بزرگترش ۱۲۶۰ است و در دو مدل استاندارد و S باقابلیتهای متفاوت عرضه میگردد.
خصوصیات منحصربهفرد مدل S به دلیل وجود سیستم تعلیق فعال DSS EVO است که بهطور مداوم تنظیمات سیستم تعلیق را برای دستیابی به بهترین عملکرد تغییر میدهد.
این سیستم تمام تلاش خود را برای افزایش راحتی و ایمنی راکب در مسیرهای مختلف به کار میبرد.
منبع: cycleworld
MORI
۱۳ آذر ۱۳۹۷اگر ممکنه درمورد موتور های شرکت ام وی اگوستا هم مطلب بذارین
خیلی متشکر
Solid Snake
۱۳ آذر ۱۳۹۷عجب موتوری!!!
که دلش میاد موتور نخواهد وقتی اینا تو بازار باشن
جناب مقدسی اگه ممکنه در مورد کلاس بندی موتور سیکلت ها هم مطلب بذارید
و بعد در مورد مقایسه موتور سیکلت ها
ممنون از مطالبتون
گرگانی
۱۳ آذر ۱۳۹۷یکی از با سابقه ترین و با کیفیتهای دنیای موتور
با این مدل تابستون که شد میزنن به جاده و میرن مسافرتای چند هفته ایی و حتی چند ماهه
موتورسوارای زیادیم ایران میان الان یکم کم شده ولی هنوزم گه گداری توریستا با ماشین و موتور و دوچرخه میان
حالا اگه دلیل کم شدن رو براتون بگم قول میدین حرفای نژادپرستانه نزنین؟ چون شما یه توریست رو نمیتونی مجبور کنی بیاد از ایران رد بشه. بلکه باید مثل بقیه کشورا کارایی کنی که توریست جذب بشه و بخواد بیاد. فقط تو برره میشه توریستو دزدید و اورد. چون چیزی که میخوام بگم مقصرش خودمونیم و کشورای همسایه مثل ترکیه و اذربایجان و گرجستان و ارمنستان و ترکمنستان و قزاقستان و ازبکستان و تاجیکستان و مغولستان و غیره هیچ تقصیری ندارن
خب دلیلشو بگم.
ببینین قدیما یه مسیری بود به اسم جاده ابریشم. به قول اکثر مردم مهمترین روت یا جاده ی تجاری دنیا بودش. اگه الان کانال سوئز و پاناما و تنگه ی مالزی و سنگاپور شده مهترین تنگه های تجاری و حمل و نقل کالا، اون موقعا این جاده ابریشم تنها جاده و مهمترین جاده ی حمل و نقل کالا از شرق به غرب و از غرب به شرق بودش
اگه جاده ابریشمو ببینین از شرق چین شروع میشه میاد اسیای میانه بعد ایران بعد ترکیه و اروپا. حالا مسیرای فرعی زیادیم داشتن ولی جاده اصلی همین مسیری بود که گفتم.
برا زنده نگهداشتن این جاده تا الان کارای زیادیم شده. تو سایت کاروانسرا که یه سایت بین المللی گردشگری بین کشورای اسیای میانه و ایرانه تبلیغات زیادیم میشه مردم با موتور ماشین دوچرخه یا پیاده این مسیر رو بیان و برن. مثلا مسابقات رالی مغولستان تو این مسیر برگزار میشه. از لندن و پاریس شروع میشه و تا خود اولانباتور مردم مسابقه میدن. منظورم یه مسابقه ی پیست مانند نیست. منظورم یه مسابقه ی هریتج یا فرهنگیه. یعنی طرف برا میراث داری و زنده نگهداشتن با سرعت کاملا قانونی از پاریس یا لندن و یا شهرای اروپایی رانندگی میکنه میاد ترکیه میاد ایران بعد میره مغولستان و یا خواست تا شانگهای میره.
خب این یکی از انواع جذب توریست بودش که طبق معمول تو کشورای برادران اطراف به جز ایران خیلی معموله و خیلیم تبلیغ میکنن.
موتورسوارای زیادیم این مسیر رو میان میرن. کاروانهای زیادیم میان میرن
تورهای مختلف زیادی میان و میرن.
اما چرا ما قبلا این توریستا رو تو ایران زیاد میدیدیم ولی الان حضورشون کم شده؟ ایا توریستا دیگه این مسیر جاده ابریشم رو نمیان؟ جواب اینه که مثل سابق توریستا میان و میرن. منتها دیگه ایران نمیان و یا تعداد کمی میخوان بیان.
صنعت گردشگری درامد خیلی بالایی داره چون نه تخصص پیچیده ایی میخواد و نه سرمایه گذاری خیلی سنگینی میخواد ولی سودش خیلی خیلی بیشتره.
خب این گردشگرا یا قسمت اعظمشون به علتهایی و دلایلی دیگه تصمیم گرفتن وقتی ترکیه میرسن ایران نیان و برن ارمنستان یا گرجستان و بعدم اذربایجان بعد از رو دریای خزر با فری یا کشتی مسافربری برن ترکمنستان. بعدم مسیر رو ادامه بدن.
حالا این دلیلش چیه؟ ایا ترکیه و ترکمنستان مقصرن؟ جواب اینه که این کشورا مقصر نیستن. چون بخوایی نخوایی اون توریست اول باید به ترکیه بره تا بعدش بیاد ایران و بعدم وقتی ایران رو گشت تو ادامه مسیر میره ترکمنستان. ولی به علتهایی و دلایلی چه سیاسی چه غیر سیاسی این توریستها تصمیم گرفتن ایران نیان.
یکی از دلایلش ضعف تبلیغاته اونم به انگلیسی. چون توریست فرانسوی یا المانی یا اتریشی یا هلندی به یه زبونی اطلاعاتو میخوان که همشون بتونن بخونن. اون زبونم انگلیسیه.
مثلا تو سایت کاروانستان به شخصه فعالیت مربوط به ایرانو زیر یک درصد بقیه کشورا میدونم. حالا این سایت یکی از سایتهای معروف گردشگریه که فقطم منطقه اسیای میانه و ایرانو پوشش میده. اما مثل همیشه ما خوابیم. فکر میکنیم باید یکی بیاد به جای ما زحمت بکشه برا ایران تبلیغ بکنه و ما خودمون نباید زحمت بکشیم.
اینو بگم ایرانیای زیادی فعالیت دارنا ولی خب نسبت به بقیه کشورا کمه. ایران هشتاد میلیون نفر جمعیت داره.
خود من دو سال قبل میزبان یه زوج توریست بودم با ماشین اومده بودن و میرفتن ترکمنستان. اونجا بود من با سایت کاروانستان اشنا شدم. حالا من ایرانی تو ایران اصلا این سایت به گوشم نخورده بود. منی که تو فرهنگ و صنعت توریست فعالیتم دارم. برام سوال شد چرا من با این سایتا اشنا نیستم و حتی یه اپسیلونم فعالیت ندارم؟ ایا ما باید پا رو پا بزاریم تا این وضع خودش درست بشه و یا بقیه برامون زحمت بکشن؟ تو پستای مربوط به ایران برین اطلاعاتی که اتباع کشورای ترکمنستان تاجیکستان افغانستان اذربایجان ترکیه برای ایران مینویسن خیلی زیاده. به نوعی ما که فعالیت نداریم زحمت به خودمون نمیدیم اگه اتباع این کشورام اطلاعات مربوط به ایرانو ننویسن خب توریست از کجا میتونه بفهمه که ایران چطوریه؟ توریستا که یه انسان ثابت نیستن. این توریستی که امروز میاد گیج و منگ میگرده ایرانو و بعدم با تجربه و اشتباه و خطا مسیرشو پیدا میکنه سال دیگه نمیاد که بگیم امسال نشد سال دیگه میاد. این توریستم میخواد سال دیگه جاهای دیگه رو ببینه. عمرش قد نمیده دو سال بیاد ایران. برا همین توریست امسال یه توریست جدیده یه انسان دیگه که ایران براش ناشناخته هست و اگه ما به همین بی خیالی خودمون ادامه بدیم این توریست جدیدم به همون وضع توریست قبلی دچار میشه و الی اخر
تو سایتای گردشگری بیشترین سوالای منطقه ی اسیای میانه و اسیای غربی مربوط به ایرانه چون با بی خیال بودن ما کسی نیست یا تعداد خیلی کمی هستن جواب بدن. تازه اوناییم که جواب میدن اکثرا توریستایی بودن که اومدن گشتن. ولی مثلا یکی میاد یه سوال درباره مناره های ازبکستان میپرسه ده ها تبعه ازبک میان با خوشرویی جوابشون رو میدن راهنمایی میکنن حتی به خونشون دعوت میکنن زیر همون پست و ادرس میزارن.
درسته ما مهمون نوازیم اما ایا فقط مهمون نوازی کافیه؟ همه کشورای منطقه مهمون نوازن. تو یوتوب پر فیلمه توریستا از کشورای اطراف گذاشتن مثلا رفتن رستوران یا بازار ولی طرف ازش پول نگرفته. وقتی طرف توریست میاد این فیلمو میزاره ده نفر دیگه جذب میشه و میره
حالا دلیل این متن طولانی من بی ربطم به پست نبودا. ربطش اینه که این موتور دوکانی برا مسافرت و گشتنه و توریستا باهاش میان ایران
امیر
۱۴ آذر ۱۳۹۷عالی بود
سروش
۱۵ آذر ۱۳۹۷خخخخخخخخخ
خنده رو برای کل پستتون نکردم دوست عزیز. فقط برا جمله اخر بود اونم نه به خاطر خود جمله بلکه خاطر حس خوشحالی که به ادم دست میده
اما شما درست میگین. با وجودی که کشور ما دچار مشکلات زیادیه اما بقیه کشورام دچار مشکلات زیادین. به خدا خیللی از کشورای منطقه ارزوشون حتی همین درامدیه که ما با وجود کاهش پول و غیره داریم. خود من کشورای ارمنستان اذربایجان بودم
با بچه های اذری و ارمنی زیادی دوستم اکثرشون بارها گفتن حاظرن ایران زندگی کنن با همین درامد ماهی دو میلیون. ولی با این حال زحمت میکشن تلاش میکنن برا معرفی کشوراشون
اما ما اکثرمون مشکلاتو بهانه میکنیم وگرنه کشورای اطرافو نگاه کنی با وجود تحریما و کاهش پولمون بازم مشکلاتمون خیلی خیلی کمه
دوست افغانی دارم خیلی بهم گفته خوشبحالتون امنیت دارین. حالا شاید به شوخی بگیریم ولی امنیتمون خیلی بالاست.
ما به نوعی تنبلیم. اینقدر تنبلیم که حتی همین تنبلی رو گردن مشکلات میندازیم و بی خیال رد میشیم
مهمون نوازی تو همه کشورا هست اذربایجان بودم ارمنستان بودم با هرکی حرف میزدم تعارفم میکرد برم خونشون مخصوصا تو اذربایجان که یه سوسیسای خیلی خوشمزه ایی دارن و اکثرشونم خونگی درست میکنن و تو چند دفعه ایی که تو این کشورا خونشون دعوتم کردن واقعا از مهربونیشون شرمنده شدم
توریسم در اصل اشنایی و ایجاد یه سیستم پایدار گردشگریه
یعنی پدر میاد میره پسرشم بیاد و بره پسر پسرشم بیاد و بره و الی اخر
در واقع مهمون نوازی رو به صورت حرفه ایی ارائه دادن یعنی گردشگری. خودم فوق مدیریت جهانگردی دارم و چندسالی تو هتل کار کردم
ما یارانه برق داریم یارانه اب داریم یارانه گاز داریم. برادرای افغانمون با کارگری پیر شدن گرچه خودم مخالف این نوع برده داری هستم ولی خب فعلا کارگر ارزونه.
در واقع ساخت و ساز هتل خیلی ارزونه. تو دنیا شما هیچ هتلی رو پیدا نمیکنی کامل تو سال رزرو بشه. نرخ رزرو یه هتل به طور معمول تو سطح جهانی چهل تا شصت درصده. ولی منی که تو هتل کار کردم دیدم ما چقدر کمبود هتل داریم. ما الان اگه تعداد هتلهامون رو سه چهار برابر کنیم بازم کم میاریم. چون رفت و اومد توریستا بیشتر شده و ما حتی تو صنعت توریسم که ساختنش تخصص انچنانی نمیخواد تو همون چهل سال قبل گیر کردیم
حمیدرضا
۱۳ آذر ۱۳۹۷به به اینو میگن موتورسیکلت همه جاروی واقعی
چه قدرتی چه حجم موتوری چه امکاناتی از خیلی از ماشین ها بیشتره بعد میگیم چرا مردم اروپا هم موتور سوار میشن میتونی اینو ببینی و سوار نشی
emad1990
۱۴ آذر ۱۳۹۷اقای مقدسی قولتون یادتون نره
گفتید راجع به دوچرخه مطلب میذارید
حسین مقدسی
۱۴ آذر ۱۳۹۷جمعه یا شنبه اولین تست دوچرخه توی سایت قرار میگیره
تست یه دوچرخه سبک شهریه
دوستان درخواست متن راجع به کامیون ها هم کرده بودن که اون هم ترجمه شده فقط تایپش نکردم
ببخشید که یکم طول میکشه
Mad.z.Max
۱۴ آذر ۱۳۹۷من میتونم تو تایپ کمکتون کنما، رایگان. به عشق مطالب زیبا تو سایت : )
emad1990
۱۵ آذر ۱۳۹۷ممنون