قویترین موتورسیکلت الکتریکی حال حاضر جهان توسط وکسان در نمایشگاه موتورسیکلت پاریس به نمایش گذاشته شد. طراحی وکسان واتمن بر اساس بدن عقرب صورت گرفته و البته تنومندی آن حرف دیگری می زند.
Voxan Wattman با داشتن نیرویی به اندازه ۲۰۰ اسب بخار، وزن ۳۵۰ کیلوگرمی این موتور سیکلت، کمتر به چشم می آید. شتاب صفر تا صد ۳.۴ ثانیه و صفر تا ۱۶۰ کیلومتر آن تنها ۵.۹ ثانیه است و البته نهایت سرعت آن ۲۵۶ کیلومتر بر ساعت می باشد. وزن زیاد و پوشش های آلومینیومی بدنه، باعث شده تا قویترین موتورسیکلت الکتریکی جهان، سریعترین آنها نباشد! Voxan Wattman یک موتورسیکلت برقی نمی تواند جذابیتهای زیادی داشته باشد. نداشتن قابلیتهای تحرک بالا و یا فقدان صدای اگزوز جذاب و حتی طراحی می تواند از معایب این نوع سیکلتها باشد اما وکسان واتمن با چهره خشن و عضلانی، چشم اندازی تازه را باز می کند.
برای یک موتورسیکلت برقی، بدترین قسمت، محل جایگیری باتری ها است. پکیج باتری لیتیوم یون با ظرفیت ۱۲.۸ کیلووات ساعت در این موتور احتمالا حدود ۱۰۰ کیلوگرم وزن دارد که البته به خوبی درون بدنه پوشانده شده است. موتور این وسیله می تواند در دور ۱۰۵۰۰ دور در دقیقه ۲۰۰ اسب بخار توان و ۲۰۰ نیوتن متر گشتاور ایجاد کند. برای انتقال این نیرو از یک تسمه ساده استفاده شده است. گستردگی منحنی گشتاور به گونه ای است که نیازی به وجود گیربکس نیست.
واتمن با استفاده از شارژر سریع می تواند ظرف ۳۰ دقیقه باتری هایش را تا ۸۰ درصد پر کند. این موتورسیکلت با دست ساخته می شود و بنا به سفارش به فروش می رسد. بنابراین به احتمال زیاد قیمت بسیار بالایی هم خواهد داشت.
یه سوال فلسفه گذاشتن سیستم تعلیق عقب این موتور به صورت افقی و با زاویه تقریبا 90 چیه؟نیرو اصلا در این جهت وارد نمیشه.پس کاربردش چیه؟بنظرم تاثیر آنچنانی در راحتی سرنشین نداره.شاید میخواستن ضربه به باتری ها وارد نشه؟
سلام چون بازوی چرخ عقب قسمت اتصال پایینش متحرکه و مثل لولا میمونه گذاشتن کمک فنر ها به اون صورت باعث میشه چرخ عقب بتونه به بالا و پایین نوسان کنه مثل همه موتور های معمولی
منکه خیلی از طراحیش خوشم اومد. مسئله بی صدا بودن، درسته که باعث کاهش آلودگی صوتی میشه ولی از طرفی از لذت گوش دادن به صدای موتور( چه موتورسیکلت چه ماشین) نمیشه گذشت!
سلام دوستان قبول دارید که سوپر موتوری که صدا نداشته باشه به هیچ دردی نمیخوره؟ کل حال موتور سواری اسپرت به صداشه موتور باید اونقدر زوزه بکشه که تمام محل خبردار بشن! مثل همه سوپر موتورها الان CBR SRX ZZR R1 و……
خیالتون راحت آقایون از ما بهترون نمیزارن توی جاده های ایران همچین چیزی تردد کنه.دلتون رو بیخود صابون نزنید.اینجا ایرانه اروپا نیست.جاده های ایران امثال کویر و احسان و تلاش و این آت و آشغال ها رو میپذیره.
alireza
۱۹ آذر ۱۳۹۲من که کیف کردم . منتظرم تا بیایی تو ایران که از دور نگات کنم چون نمیتونم بخرمت.
زیگما
۱۹ آذر ۱۳۹۲کشوری به کوچیکی موناکو چجوری این موتور سیکلت سازو تو خودش جا داده؟بیشترین تراکم جمعیت دنیارو داره آخه.
فرهاد
۱۹ آذر ۱۳۹۲از کی موناکو کشور شده ؟
ahmad
۱۹ آذر ۱۳۹۲خیلی وقته موناکو کشوره.چه کشوری هم هست. تا دلت بخواد ماشین های سوپر اسپرت داره.مونته کارلو یه قسمت از موناکو هستش که واقعا زیباست
جلال
۱۹ آذر ۱۳۹۲سلام
لامصب چه هیولاییه!!!
فکرشو بکنین200 اسب فقط روی موتور!!!
من که عاشق موتور سیکلتم
دمت گرم پدال روحمو شاد کردی
Kurosh
۱۹ آذر ۱۳۹۲تا حالا اینجوریشو ندیده بودم..!
زحمت کشیدی پدالم..
زیگما
۱۹ آذر ۱۳۹۲یه سوال
فلسفه گذاشتن سیستم تعلیق عقب این موتور به صورت افقی و با زاویه تقریبا 90 چیه؟نیرو اصلا در این جهت وارد نمیشه.پس کاربردش چیه؟بنظرم تاثیر آنچنانی در راحتی سرنشین نداره.شاید میخواستن ضربه به باتری ها وارد نشه؟
جلال
۱۹ آذر ۱۳۹۲سلام
چون بازوی چرخ عقب قسمت اتصال پایینش متحرکه و مثل لولا میمونه
گذاشتن کمک فنر ها به اون صورت باعث میشه چرخ عقب بتونه به بالا و پایین نوسان کنه
مثل همه موتور های معمولی
زیگما
۱۹ آذر ۱۳۹۲آهان.مرسی بابت پاسخ
محسن.د
۱۹ آذر ۱۳۹۲منکه خیلی از طراحیش خوشم اومد.
مسئله بی صدا بودن، درسته که باعث کاهش آلودگی صوتی میشه ولی از طرفی از لذت گوش دادن به صدای موتور( چه موتورسیکلت چه ماشین) نمیشه گذشت!
فرامرز
۱۹ آذر ۱۳۹۲باهات موافقم و احتمالاْ یه روزی صدای موتور رو با توجه به دور موتور شبیه سازی میکنن و برای راننده پخش میکنن!
جلال
۱۹ آذر ۱۳۹۲سلام
دوستان قبول دارید که سوپر موتوری که صدا نداشته باشه به هیچ دردی نمیخوره؟
کل حال موتور سواری اسپرت به صداشه
موتور باید اونقدر زوزه بکشه که تمام محل خبردار بشن!
مثل همه سوپر موتورها الان
CBR
SRX
ZZR
R1
و……
علی
۱۹ آذر ۱۳۹۲من همچنان تو این فکرم که اگه موتور اینو بزاری رو پراید عالی میشه :|
mehdi
۲۰ آذر ۱۳۹۲موتوری که نه دنده بخور نه صدا داشته باشه به چه دردی میخوره اصلا
میلاد . فقط المان . فقط بنز .
۲۰ آذر ۱۳۹۲درود.
پدال تو این پست 4 تا از دیدگاه های منو پاک کردی.یادت باشه.
sajjad
۲۰ آذر ۱۳۹۲موتور بی صدا برای کیف قاپی عالیه(just fun)
رامینال
۱۳ آذر ۱۳۹۷خیالتون راحت آقایون از ما بهترون نمیزارن توی جاده های ایران همچین چیزی تردد کنه.دلتون رو بیخود صابون نزنید.اینجا ایرانه اروپا نیست.جاده های ایران امثال کویر و احسان و تلاش و این آت و آشغال ها رو میپذیره.