مارک مارکز، موتورسوار اسپانیایی تیم “Repsol Honda” برای هشتمین سال پیاپی توانست در زاکسنرینگ مسابقه را از جایگاه اول شروع کرده و به عنوان نفر اول، مسابقه را به پایان برساند.
مسابقه با استارت خوب مارکز از جایگاه اول، خورخه لورنزو و روسی شروع شد. یوناس فولگر که در کشور خود مسابقه می داد، عملکرد خوبی داشت و با آغاز مسابقه از جایگاه پنجم، خیلی زود خود را به پدروسا و مارکز پیشتاز رساند. این گروه سه نفره پیشتاز، عملکرد بسیار خوبی از خود نشان دادند و با فاصله گرفتن از بقیه موتور سواران توانستند سکو های اول تا سوم را از آن خود کنند. مارکز، پدروسا و فولگر، تا چند دور ابتدایی مسابقه پا به پای هم پیش می رفتند، اما، پدروسا موفق به حفظ سرعت نشد و از مارکز و فولگر عقب ماند. سپس دو موتورسوار اول رقابتی زیبا برای کسب عنوان قهرمانی آغاز کردند. بیشتر مسابقه در اختیار مارکز بود اما فولگر نیز سرعت خوبی داشت و در این پیست از اعتماد به نفس بالایی برخوردار بود. این نبرد در نهایت به نفع مارکز به پایان رسید و فولگر با اشتباهات بسیار از کسب مقام اول باز ماند. این اشتباهات از دور یازدهم شروع شد و فولگر در پیچ اول، به دلیل اشتباه در ورود به پیچ یک، پیشتازی را به مارکز واگذار کرد. سپس در چند دور متوالی در همان پیچ زمان زیادی از دست داد و با وجود سرعت بسیار خوبش نتوانست دوباره از مارک مارکز سبقت گرفته و مقام اول را کسب کند. با این اوصاف، بعد از مارکز، فولگر و پدروسا سکو های دوم و سوم را از آن خود کردند.
دومین گروه نیز درگیر رقابتی زیبا بودند. دنیلو پتروچی، ولنتینو روسی، الیش اسپارگارو، کال کراچلو و آندره داویتسیوزو موتورسواران گروه دوم، در رقابتی تنگاتنگ قرار داشتند. دکتر (ولنتینو روسی) توانست در شروع دور دهم از پتروچی سبقت گرفته و پیشتازی گروه دوم را به دست آورد. در این زمان ماوریک وینیالز خود را به گروه دوم نزدیک کرده بود و سعی در سبقت گیری از کراچلو داشت. وینیالز با عبور از اسپارگارو در پیچ پایانی دور چهاردهم، و سپس عبور از پتروچی در انتهای مستقیمی و ورود به پیچ اول دور پانزدهم، به جایگاه هفتم رسید و پشت سر هم تیمی خود، ولنتینو روسی قرار گرفت. سپس در رقابتی نزدیک که بین داوی، روسی و وینیالز انجام شد، روسی و وینیالز از داوی سبقت گرفتند. در ادامه وینیالز هم از روسی سبقت گرفت و این برتری را تا پایان مسابقه حفظ کرد. با این حال رده های چهارم و پنجم مسابقه به وینیالز و روسی رسید.
آلوارو باتیستا با سبقت از پتروچی و کراچلو در تعقیب وینیالز بود، از داوی هم سبقت گرفته و به مقام ششم این مسابقه دست یافت. اما داویتسیوزو مقام هفتم را هم نتوانست حفظ کند و با واگذار کردن مقام هفتم به الیش اسپارگارو، در جایگاه هشتم قرار گرفت.
یوهان زارکو در جایگاه نهم و کل کراچلو در مقام دهم قرار گرفت. خورخه لورنزو که در ابتدای مسابقه جز گروه پیشتاز بود در جایگاه یازدهم قرار گرفت.
از نکات جالب مسابقه خطای هکتور باربارا در شروع بود. او که مرتکب خطای Jump Start شده بود( یعنی اندکی زود تر از خاموش شدن چراغ های قرمز، مسابقه را شروع کرده بود) می بایست برای جریمه، یک دور را از Pit Line و از مقابل گاراژ ها و با سرعت کنترل شده می گذشت اما وقتی بعد از چند دور متوجه این اخطار نشد، با پرچم مشکی از طرف داوران مواجه شد و مجبور شد مسابقه را رها کرده و به گاراژ برود.
جدول نتایج گرندپری آلمان:
رتبه | امتیاز | موتورسوار | تیم | موتور | میانگین سرعت | زمان/فاصله |
۱ | ۲۵ | Marc MARQUEZ | Repsol Honda Team | Honda | ۱۶۱.۱ | ’۴۰ ۵۹.۵۲۵ |
۲ | ۲۰ | Jonas FOLGER | Monster Yamaha Tech 3 | Yamaha | ۱۶۰.۹ | ۳.۳۱۰+ |
۳ | ۱۶ | Dani PEDROSA | Repsol Honda Team | Honda | ۱۶۰.۴ | ۱۱.۵۴۶+ |
۴ | ۱۳ | Maverick VIÑALES | Movistar Yamaha MotoGP | Yamaha | ۱۶۰.۲ | ۱۴.۲۵۳+ |
۵ | ۱۱ | Valentino ROSSI | Movistar Yamaha MotoGP | Yamaha | ۱۶۰.۲ | ۱۴.۹۸۰+ |
۶ | ۱۰ | Alvaro BAUTISTA | Pull&Bear Aspar Team | Ducati | ۱۶۰.۱ | ۱۶.۵۳۴+ |
۷ | ۹ | Aleix ESPARGARO | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia | ۱۵۹.۹ | ۱۹.۷۳۶+ |
۸ | ۸ | Andrea DOVIZIOSO | Ducati Team | Ducati | ۱۵۹.۸ | ۲۰.۱۸۸+ |
۹ | ۷ | Johann ZARCO | Monster Yamaha Tech 3 | Yamaha | ۱۵۹.۸ | ۲۱.۱۳۸+ |
۱۰ | ۶ | Cal CRUTCHLOW | LCR Honda | Honda | ۱۵۹.۶ | ۲۴.۲۱۰+ |
۱۱ | ۵ | Jorge LORENZO | Ducati Team | Ducati | ۱۵۹.۵ | ۲۵.۶۵۹+ |
۱۲ | ۴ | Danilo PETRUCCI | OCTO Pramac Racing | Ducati | ۱۵۹.۱ | ۳۱.۵۴۰+ |
۱۳ | ۳ | Pol ESPARGARO | Red Bull KTM Factory Racing | KTM | ۱۵۹.۱ | ۳۲.۱۷۹+ |
۱۴ | ۲ | Bradley SMITH | Red Bull KTM Factory Racing | KTM | ۱۵۸.۸ | ۳۶.۴۵۳+ |
۱۵ | ۱ | Jack MILLER | EG 0,0 Marc VDS | Honda | ۱۵۸.۷ | ۳۷.۷۷۱+ |
۱۶ | Mika KALLIO | Red Bull KTM Factory Racing | KTM | ۱۵۸.۷ | ۳۷.۸۵۲+ | |
۱۷ | Karel ABRAHAM | Pull&Bear Aspar Team | Ducati | ۱۵۸.۶ | ۳۹.۳۲۳+ | |
۱۸ | Tito RABAT | EG 0,0 Marc VDS | Honda | ۱۵۸.۵ | ۴۱.۱۹۰+ | |
۱۹ | Loris BAZ | Reale Avintia Racing | Ducati | ۱۵۷.۳ | ۵۹.۸۵۰+ | |
۲۰ | Scott REDDING | OCTO Pramac Racing | Ducati | ۱۵۷.۲ | ۱’۰۱.۶۶۴+ | |
۲۱ | Alex RINS | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | ۱۵۷.۲ | ۱’۰۱.۶۹۵+ | |
Andrea IANNONE | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | ۱۵۹.۶ | ۶ Laps | ||
Sam LOWES | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia | ۱۵۸.۶ | ۱۸ Laps | ||
Hector BARBERA | Reale Avintia Racing | Ducati | ۰ Lap |
جدول رده بندی فصل ۲۰۱۷ موتو جی پی:
جایگاه | موتورسوار | موتور | ملیت | امتیاز |
۱ | Marc MARQUEZ | Honda | SPA | ۱۲۹ |
۲ | Maverick VIÑALES | Yamaha | SPA | ۱۲۴ |
۳ | Andrea DOVIZIOSO | Ducati | ITA | ۱۲۳ |
۴ | Valentino ROSSI | Yamaha | ITA | ۱۱۹ |
۵ | Dani PEDROSA | Honda | SPA | ۱۰۳ |
۶ | Johann ZARCO | Yamaha | FRA | ۸۴ |
۷ | Jonas FOLGER | Yamaha | GER | ۷۱ |
۸ | Danilo PETRUCCI | Ducati | ITA | ۶۶ |
۹ | Jorge LORENZO | Ducati | SPA | ۶۵ |
۱۰ | Cal CRUTCHLOW | Honda | GBR | ۶۴ |
۱۱ | Alvaro BAUTISTA | Ducati | SPA | ۴۴ |
۱۲ | Jack MILLER | Honda | AUS | ۴۱ |
۱۳ | Scott REDDING | Ducati | GBR | ۳۳ |
۱۴ | Aleix ESPARGARO | Aprilia | SPA | ۳۲ |
۱۵ | Loris BAZ | Ducati | FRA | ۳۱ |
۱۶ | Andrea IANNONE | Suzuki | ITA | ۲۸ |
۱۷ | Tito RABAT | Honda | SPA | ۲۳ |
۱۸ | Hector BARBERA | Ducati | SPA | ۲۱ |
۱۹ | Karel ABRAHAM | Ducati | CZE | ۲۰ |
۲۰ | Pol ESPARGARO | KTM | SPA | ۱۴ |
۲۱ | Bradley SMITH | KTM | GBR | ۸ |
۲۲ | Alex RINS | Suzuki | SPA | ۷ |
۲۳ | Michele PIRRO | Ducati | ITA | ۷ |
۲۴ | Sam LOWES | Aprilia | GBR | ۲ |
Ahmad
۱۲ تیر ۱۳۹۶به امید موفقیت بیشتر مارکز و امیدوارم در تا پایان این فصل رقابت همینطور تنگاتنگ بمونه ولی آخرش مارکز قهرمان بشه
حمید رضا
۱۶ تیر ۱۳۹۶بسیار عالی و زیبا بود . سپاس از این مقاله زیبا