یک نبرد کلاسیک دیگر بین خودرو و موتورسیکلت آن هم در عالیترین سطح ممکن. در یک سو موتورسیکلت مسابقهای BMW S1000RR قرار دارد و در سوی دیگر خودروی فرمول یک RB8 با کلکسیونی از افتخارات مانند قهرمانی در سال ۲۰۱۲ به رانندگی سباستین فتل.
دیوید کولتارد، راننده معروف مسابقات فرمول یک راننده خودروی RB8 میباشد. خودرویی که ۷ مسابقه از ۲۰ مسابقه فصل ۲۰۱۲ را برنده شد و در مجموع نیز باعث شد تا فتل ۱۴ بار به روی سکو برود. این خودرو از یک موتور V8 تنفس طبیعی ساخت رنو بهره میگیرد و به راحتی میتواند به دور موتور ۱۸ هزار دور بر دقیقه نیز دست یابد. رانندگی موتورسیکلت نیز بر عهده گای مارتین است که باید ۲۰۰ اسب بخار قدرت این موتور ۴ سیلندر تیون شده را مهار نماید. واضح است که سوپربایک BMW بسیار سبک وزنتر است اما خودروی فرمول یک از مزیت ۴ چرخ چسبنده به پیست و نیروی داون فورس بالا سود میبرد که باعث میگردد سریعتر از هر موتورسیکلتی، پیچهای تند پیست سیلورستون را دور بزند. [دانلود ویدئو]۹ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
احسان آرسنالی
۱۶ فروردین ۱۳۹۵بسیار زیبا
رادین
۱۶ فروردین ۱۳۹۵عاشق موتور سیکلتم حیف فرهنگش و قانونش در مملکت نیست.
حبیب
۱۶ فروردین ۱۳۹۵ای جااانم 1000rr
شایان
۱۶ فروردین ۱۳۹۵مسابقه قشنگی بود ولی مقایسه مضحکی بود خب معلومه یه موتور سیکلت سرپیچ ها چسبندگیه اتومبیل مسابقه ای اونم فرمول یکو نداره
بهنام طیبی
۱۶ فروردین ۱۳۹۵موتور سیکلت خیلی هار هار
احمد باقری
۱۶ فروردین ۱۳۹۵خیلی باحال بود.
محمد حسین
۱۶ فروردین ۱۳۹۵باید یکی از موتورهای Moto GP رو برای این رقابت می ذاشتن !
solat
۲۰ فروردین ۱۳۹۵من با نظر محمد حسین موافقم باید از یه موتور gp استفاده میکردن با این حالم فک کنم بازم فرمول 1 برنده میشه چون سر پیچ ها چسبندگی فوق العاده ای داره
amir chp
۲۸ فروردین ۱۳۹۵رفتن بهترین ماشین پیست دنیا رو با یکی از بهترین راننده ها با یه موتور عادی تیون شده گذاشتن به نظرم باید یکی از موتورای هوندا یا یاماهای موتوجیپی رو میذاشتن اونم با یه موتور سواری مثله مارکز یا روسی مطمئنم قضیه خیلی متفاوت میشد