برند بنلی از دیرباز موتورسیکلتهای درخور توجهی را بهعنوان یک برند ایتالیایی تولید میکرد. حال این برند که همچون ام جی تحت تملک چینیها قرارگرفته است، مدل جدید دو سیلندر موازی خود را برای رویارویی با امثال MT-07 یاماها به کارزار فرستاده.
ساختهی بنلی احتمالاً باقیمتی کمتر از یاماها به بازار خواهد آمد.
پروژه ساخت این موتورسیکلت سالها قبل حوالی ۲۰۰۶ میلادی آغازشده بود، اما پس از سالها تأخیر بالاخره 752S به تولید رسید.
چرا اینقدر طول کشید؟
پروژه به دلیل اولویتهای شرکت مادر بنلی (گروه بزرگ کیان جیانگ) کنار گذاشته شد، اما در طول این سالها گروه طراحی و مهندسی بنلی شایستگی خود را برای طراحی و توسعهی موتور دو سیلندر موازی آن نشان دادند. گرچه طراحی این موتور ساده به نظر میرسد اما طراحی دقیق آن بسیار دشوار است. (در موتورهای دو سیلندر موازی یا پارالل هر دو پیستون همزمان به بالا یا پایین حرکت میکنند، اما چرخه کاری دو سیلندر باهم متفاوت است.)
بنلی باید حداقل هزینه تولید ممکن را داشته باشد، زیرا گروه کیان جیانگ در تلاش است تا قیمت رقابتی را برای همه بازارهایش حفظ کند.
بنلی 752S موتورسیکلتی جمعوجور و ساده نسبت به رقیبانش است. موتور آبخنک دو میلسوپاپ با چهار سوپاپ در هر سیلندر آن، دارای حجم دقیق ۷۵۴ سیسی است. ضریب تراکم این موتور به نسبت ۱۱.۵ به ۱ حفظشده تا توانایی استفاده از سوختهای با اکتان کم موجود در بازارهای جدید را نیز داشته باشد.
همچون دیگر موتورسیکلتهای بنلی مثل ۳۰۲ و ۵۰۲ توان مخصوص این موتور نیز حوالی ۱۰۰ اسب بخار بر لیتر است.
752S بهعنوان یک موتورسیکلت روزمره دارای قدرت و تواناییهای کافی و درعینحال دارای استرس مکانیکی کمتر باقابلیت اطمینان بیشتر است.
خروجی موتور ۷۷ اسب بخار در ۸۵۰۰ دور در دقیقه و ۶۷ نیوتن متر گشتاور در ۶۵۰۰ دور در دقیقه است. متعادلکنندههای موتور با حذف لرزشهای آن از راحتی راکب اطمینان حاصل میکنند. شاسی لولهای آن طراحی پیچیده و مستحکمی دارد.
تعلیق جلو از دوشاخ ۵۰ میلیمتری ساخت Marzocchi تشکیلشده و تعلیق عقب شامل کمکفنر متصل به وسط محور عقب با جنس استیل است.
کالیبرهای ۴ پیستونه ساخت برمبو دیسکهای دوتایی ۳۲۰ میلیمتری جلو را در آغوش گرفتهاند.
لاستیکهای Pirelli angel radial با اندازه ۱۷-۱۲۰/۷۰ در جلو و ۱۷-۱۸۰/۵۵ عقب، 752S را به پرواز وامیدارند.
اطلاعات حیاتی توسط نمایشگر TFT به نمایش درمیآید و چراغهای دوتایی جلو از فنّاوری LED استفاده میکنند.
منبع: cycleworld
Cadillac
۲۵ آبان ۱۳۹۷قدرت خروجی موتور واقعا عالیه
چه شود
Solid Snake
۲۵ آبان ۱۳۹۷موتور بسیار قشنگ و زیبایی هس
موتور یه وسیله ای هس که لذت روندنش رو خیلیا نمیبرن
یه همچین موتوری خیلی آدم رو وسوسه میکنه که گازش رو بگیره
حمیدرضا
۲۵ آبان ۱۳۹۷طراحیش خیلی شبیه به لیون چینو یا همون شیر بچه هست که اونم از موتور دوسیلندر خطی 500 سی سی استفاده می کنه
چقدر قیمت این موتورا توایران رفته بالا جالبه مدل 150 سی سی الان حدود ده میلیون قیمت میخوره که برای این حجم موتور و سبک طراحی خیلی زیاده
سید
۲۸ آبان ۱۳۹۷عجب چیزیه. ای خدا چی میشد موتور سنگین تو ایران آزاد میشد آخه چراااا