موتورسیکلتیاماها

معرفی موتورسیکلت یاماها استار ونچر

یاماها استارونچر (Star Venture) موتورسیکلت کروزر ژاپنی است که با برچسب قیمتی بین ۲۵۰۰۰ تا ۲۷۰۰۰ دلار (بسته به مشخصات) رقیب محصولات هارلی دیویدسون شده است. هنوز خبری مبنی بر دسترسی به آن در بازارهای اروپایی در دست نیست، یاماها نیز هیچ اشاره‌ای به پایبندی موتور دو سیلندر V شکل هوا خنک آن به استاندارد یورو ۴ نکرده است. پس جای تعجب نیست که بگوییم این مدل مخصوص بازار آمریکا توسعه یافته است.


موتور دو سیلندر هواخنک استارونچر با حجم ۱۸۴۵ سی‌سی، گشتاور عظیم ۱۷۰ نیوتن متر را تولید می‌کند.

به قول یاماها: بقیه کروزرها به گرد این موتور نمی‌رسند.

تولیدکننده ژاپنی گیربکس ۶ سرعته جدیدی را برای این موتورسیکلت توسعه داده که قابلیت رانندگی کروز در بزرگراه‌ها با کمترین دور موتور ممکن را به مالکان استارونچر پیشکش می‌کند، این موتورسیکلت در دنده ۶ و با سرعت ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت با دور موتور rpm 2750 حرکت می‌کند.


یاماها، سیستمی برای پارک آسان‌تر این کوه فولاد تدارک دیده است (Sure-park)، که با استفاده از کنترلرهای روی فرمان و موتور الکتریکی کوچکی اقدام به جلو و عقب کردن وسیله می‌کند تا پارک کردن این غول بیابانی به کابوس شب‌های مالک تبدیل نگردد.

استارونچر برخی از تکنولوژی‌های خویشاوندان اسپرت خود را نیز به ارث برده است، که شامل سیستم رانندگی با سیم (ride-by-wire) با دو حالت تنظیم، کنترل کشش، کلاچ لغزشی همراه با سیستم کمکی و البته کروز کنترل می‌شود.


مثل تمام موتورسیکلت‌های کروزر-تورینگ (همچون رودگلاید، گلدوینگ)، استارونچر نیز دارای سیستم اطلاعات و سرگرمی با صفحه نمایش ۷ اینچی رنگی با کنترل‌های لمسی، صوتی و فرمان می‌باشد.

این کروزر، با داشتن مخزن سوخت ۲۵ لیتری به‌راحتی ۳۲۰ کیلومتر مسافت را پشت سر می‌گذارد. سوار و همراهش با راحتی مثال‌زدنی به طی مسیر می‌پردازند و این را باید مدیون نقاط گرم شونده‌ای در دسته‌فرمان، صندلی و تکیه‌گاه سوار و صندلی و پشتی مسافر باشیم. لازم به ذکر است تمام این امکانات به‌صورت استاندارد روی وسیله موجود می‌باشند.
  • وزن خشک: استار ونچر ۴۳۴ کیلوگرم
  • استارونچر قاره‌پیما ۴۳۶ کیلوگرم
  • مصرف سوخت: ۶.۹۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
[دانلود ویدئو]

منبع: drivemag

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای

حسین مقدسی

علاقمند به دنیای موتورسیکلت ها، نویسنده و مترجم پدال

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. کاوه آهنگر

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (432 ديدگاه)

    فقط میتونم بگم عااااااااالی
    اون جمله به قول یاماها رو عشقه ?
    خداروشکر ژاپن و ژاپنی بازا در هر عرصه و صنعتی سربلند هستند

  2. ahmad

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (655 ديدگاه)

    خیلی خوبه!
    هرچند که به پای هارلی نمیرسه
    ولی بازم رقابتش شایسته تحسینه…

    1. Mohamad

      ۲۱ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (811 ديدگاه)

      چیزی در مورد یاماها میدونی یا رو هوا پروندی رفیق

      1. ahmad

        ۲۱ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (655 ديدگاه)

        تو چیزی در مورد هارلی دیویدسون میدونی؟!
        زمانی که هارلی سیلندر وی شکل میزد، یاماها داشت روی بوق زنگوله ای کار میکرد! :)

        موافقم 2
        مخالفم 4
  3. ali a

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (771 ديدگاه)

    رقب اصلی هوندا گولدوینگ این مدل و یه مدل از بی ام و هست ولاغیر… هارلی و غیره به این مدل ها نمیرسن…

  4. حمیدرضا

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2405 ديدگاه)

    خیلی باحاله چرا تو ایران موتور بالای 250 ممنوع هست من نمیفهمم ما تا کی میخایم بازارو محدود کنیم وقتی رقابت نباشه 35 سال موتور یه شکل تولید میشه ولی وقتی باشه مجبوره تغییر کنه

  5. پرسپولیس

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (9 ديدگاه)

    موتورهای ما بدترازپراید وتراکتورقدیمی چهارسیلندرتراکتورسازی تبریزهست خوش به حالشان

  6. یاس ی

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1042 ديدگاه)

    یاماها عالی، هوندا عالی ولی دیگه بگی هارلی به پاش نمیرسه یکم زیادی رویاییه، هارلی خدایی این کار هستش.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا