تیم ریس کاواساکی را نمیتوان متوقف کرد. نینجا ZX-10RR از سال ۲۰۱۵ با شش عنوان قهرمانی متوالی WorldSBK تسلط بیچون و چرایی در مسابقات استاندارد خیابانی دارد. حالا زمان بهروزرسانی این قهرمان فرا رسیده است.
کاواساکی از مدلهای نونوار شده ZX-10R و ZX-10RR جدید رونمایی کرده است. اورهال نسخه ۲۰۲۱ نینجا ZX-10R با سوپاپهای محرک الکترونیکی، نسبتهای جدید جعبهدنده، خنککننده با هوا و روغن و البته سیستم اگزوز جدید با استانداردهای یورو ۵ صورت گرفته است. موتور ۴ سیلندر خطی ۹۹۸ سیسی شانزده سوپاپ این موتورسیکلت میتواند با حفظ قدرت تولیدی، میزان آلایندگی کمتری تولید نماید. (قدرت تولیدی هنوز توسط کاواساکی اعلام نشده اما احتمالا بیش از ۲۱۵ اسب بخار خواهد بود)
هندسه شاسی نیز تغییر یافته و بازوی بلندتر به همراه دامنه بیشتر حرکتی تعلیق و دنباله کوتاهتر عقب باعث تغییر جهتهای سریعتر شده و هندلینگ بهتری را رقم میزند.
در کنار تجدیدنظرهای مکانیکی، نینجای جدید، تعداد زیادی از بهبودها و کمکهای الکترونیکی را نیز دریافت کرده است. علاوه بر لانچ کنترل کاواساکی، ABS، شیفتر سریع، سیستم ترمز موتور و سیستم کنترل کشش، کروز کنترل با سه حالت سواری استاندارد (باران، جاده و اسپرت) و ۴ حالت قابل تنظیم هم در این موتورسیکلتها اضافه شدهاند. یک صفحه نمایش ۴.۳ اینچی TFT با رابط بصری اختصاصی کاواساکی و امکان اتصال بلوتوث نیز از دیگر ویژگیهای این مدلها است.
تغییرات سیستم ترمز با لنتهای جدید برمبو و مخزن ترمز عقب جابجا شده تقریباً جزئی است. با این حال سیستم تعلیق توسعه یافته ریسینگ، برای نبردهای پیست آماده است. به گونهای فشرده شدن فنرها محکمتر و بازگشت فنرها نرمتر صورت میگیرد. تمام این تنظیمات با بهبود هندلینگ و عملکرد به صورت انتقال وزن به جلو همراه است.
هرچند کاواساکی ZX-10R از بادگیر جلوی مسابقهای بهینه شدهای سود میبرد اما با وجود چراغهای LED کوچک جلو از استانداردهای خیابانی نیز پیروی میکند. با وزن ۲۰۵ کیلوگرم در مدلهای بدون ABS و ۲۰۶.۸ کیلوگرم در مدلهای با ABS چندان سبک وزن نیست هرچند برای کاهش وزن آن از مواد سبک وزن و چرخهای آلیاژی جدیدی استفاده شده باشد.
مدل مسابقهای ZX-10RR با میل بادامک اصلاح شده، فنرهای جدید سوپاپ و ورودی و خروجیهای متفاوت از همتای خیابانی خود متمایز میشود. در این مدل همچنین میلههای اتصال و پیستونهای تیتانیومی اضافه شدهاند. این تغییرات باعث افزایش دور موتور شده و قدرت نسبت به مدل ZX-10R افزایش مییابد.
برای خرید مدل خیابانی ZX-10R حداقل باید ۱۶۳۹۹ دلار پرداخت کنید و افزودن ترمز ABS نیز هزار دلار دیگر به هزینههایتان میافزاید. اگر هم مایل به خرید مدل ZX-10RR باشید باید ۲۸۹۹۹ دلار پرداخت کنید. اینکه این مدل ارزش پرداخت ۱۲ هزار دلار اضافی را دارد یا خیر هم چیزی نیست که بهآسانی بتوان قضاوت نمود. مخصوصاً وقتی در مسابقات سال آینده این مدل بتواند کاپ قهرانی را در مسابقات WorldSBK دشت کند.
[دانلود ویدئو]
SF90 STRADALE
۵ آذر ۱۳۹۹موتور باز نیستم ولی موتور فقط ژاپنی ??
Mahdi911Turbos
۵ آذر ۱۳۹۹موتور فقط دوکاتی
لامصب عشقه
دوکاتی تو دنیای موتور سیکلت مثل فراریه تو دنیای ماشین
عرفان
۵ آذر ۱۳۹۹یکم بیشتر تحقیق کن شاید ب چیزهای جالب تری بر بخوری
ممد ژانگولر
۵ آذر ۱۳۹۹موتورهای bmw دست کم نگیرید
الخصوص کامبیناش
King
۵ آذر ۱۳۹۹موتور فقط کاوازاکی h2r سلطان جاده
امیر
۵ آذر ۱۳۹۹چهار پادشاه در یک اقلیم:
هوندا
سوزوکی
یاماها
کاواساکی
????
[—{^AMIN_MC20^}—]
۵ آذر ۱۳۹۹دوکاتی????♂️?♂️?♂️?♂️
Malt hill
۵ آذر ۱۳۹۹به نظرت دوکاتی توی ژاپن ساخته میشه؟
[—{^AMIN_MC20^}—]
۵ آذر ۱۳۹۹اها نخونده بودم
Hadi
۵ آذر ۱۳۹۹موتور ژاپنی باید باشه
کاوازاکی باید باشه
نینجا باید باشه ?
[—{^AMIN_MC20^}—]
۵ آذر ۱۳۹۹ووااااتتت ددااا…
چچقدر خووشگلههه
موتور فقط سلطان h2r
[—{^AMIN_MC20^}—]
۵ آذر ۱۳۹۹اولش فکر کردم کانسپته عجب چیزی خفنی شده زبان طراحی جدیدش رو خیلی دوست دارم
فن دوکاتی و کاوازاکیم بهترین موتور هارو میسازن نمونش سوپرلگرا v4 و h2r از اینا بهتر پیدا نمیشه
sina
۵ آذر ۱۳۹۹من خودم طرفدار هوندام ولی لامصب نینجا اصن یه دنیای دیگه اس
عرفان
۵ آذر ۱۳۹۹من هروقت موتور مسابقه ای میبینم ی حس ترسی وجودمو میگیره
از بس که اینها سلاح های خطرناکی هستند…
میثم
۵ آذر ۱۳۹۹موتور فقط ژاپنی
https://www.aparat.com/v/xIU65
سامورایی از قله فوجی
۵ آذر ۱۳۹۹اهل موتور نیستم و اطلاعاتی زیادی دربارش ندارم ولی عجب چیزیه ?
حسین دهمرد
۵ آذر ۱۳۹۹دوستان بنظرتون میشه تو موتورسیکلت ارزون و غیر اسپورت تو کلاس زیر سیصد سی سی انجین دیزلی به کار برد؟ اصلا موتور سیکلت دیزلی چه اشکالی داره که نمیسازن؟با همین موتور های ژنراتور دیزلی. شتابش کمه ولی کسی که شتاب بخواد میره سراغ کلاسهای بالاتر
OMID
۶ آذر ۱۳۹۹موتور اون قدر وزنی نداره که گشتاور زیادی بخواد
بیشتر به قدرت احتیاج داره
واسه همینم از موتورهای دوربالا درشون استفاده میشه
( اینا نظر منه و ممکنه درست نباشه )
حسین دهمرد
۶ آذر ۱۳۹۹ممنون آقا امید. من واسه رفع نیاز حداقلی منظورمه که جایگزین موتورهای مسخره ی کاربراتوری ۱۲۵ سی سی بشه.یه موتور که هم به درد پمپ آب بخوره هم ژنراتور هم موتورسیکلت که از این طریق هزینه ها سرشکن بشه. وگرنه صد صد صد بنزینی دور بالا بهتره واسه شتاب و هیجان.
Aryan kia
۵ آذر ۱۳۹۹موتور اول ژاپن بعد ایتالیا بعد آلمان بعد اتریش(کی تی ام) بعد آمریکا
کاوازاکی واقعا فوق العادس البته یاماها هم خیلی دوست دارم
Aryan kia
۵ آذر ۱۳۹۹صنعت موتور کدام کشور بهتر است؟
1 kawasaki لایک
2 ducati دیسلایک
[—{^AMIN_MC20^}—]
۶ آذر ۱۳۹۹هردوشون لایک به اضافه ام وی اگوستا بقیه اعم از هوندا و یاماها دیس
مهرداد
۲۲ آبان ۱۴۰۲ایول دمتگرم دنبال همین بودم ام وی اگوستا خیلی زیباست