یانس اسلاپینز (Jans Slapins) کسی است که کار طراحی را بهصورت مستقل در لندن دنبال میکند و در یکی از آخرین کارهای خود، یک پروژه مجازی جالب برای یک موتورسیکلت تسلا طراحی کرده است.
این موتورسیکلت که با عنوان «کانسپت M» یا مدل M نام برده میشود، پیشنمایشی از یک موتورسیکلت الکتریکی از سازنده خودروهای الکتریکی در کالیفرنیاست. این موتورسیکلت از یک موتور الکتریک با قدرت ۲۰۴ اسببخار استفاده میکند و چهار حالت رانندگی کامپیوتری شامل «مسابقهای»، «کروز»، «استاندارد» و «اکو» برای آن برنامهریزی شده است. انرژی موردنیاز موتور الکتریکی از باتریهای لیتیومی تأمین میشود که تا جای ممکن در ارتفاع پایین فریم آلومینیومی موتورسیکلت نصب شدهاند. همچنین در این موتور سیلکت، هیچ خبری از چیزی به نام دنده نیست. موقعیت باک بنزین موتورسیکلت بهعنوان فضایی برای حمل وسایل مورد استفاده قرار میگیرد و میتواند یک کلاه ایمنی بزرگ را در خود جای دهد. چرخها نیز از جنس فیبر کربن ساخته شدهاند تا به این وسیله وزن کلی کاهش پیدا کند. همچنین سیستم تعلیق نیز در عقب و شاخهها جلو از «مونو شوک» استفاده میکند. باید دید که این طرح می تواند نظر ایلان ماسک را به خود جلب کند یا خیر.۱۳ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
احمد باقری
۳۰ تیر ۱۳۹۴هرچند در کل، موتورسیکلت وسیله مناسبی از نظر ایمنی نیست، اما به هر حال، خیلی ها اجبارا یا برای تفریح از آن استفاده می کنند و داشتن یک موتورسیکلت الکتریکی، بسیار مفید است. در بین این همه موتورسیکلت بنزینی با طراحی و ظاهر فوق العاده، فکر نکنم این موتورسیکلت از نظر ظاهری، امتیاز بالایی کسب کند، مثلا نمای جلو میتونست از حالت مستطیلی خارج بشه و … . به هر حال، خیلی بهتر از این میتونست طراحی بشه.
ahmad
۳۰ تیر ۱۳۹۴حدس میزنم شما تا به حال تجربه راندن و داشتن یک موتورسیکلت رو نداشتید!
اگر شما از لذت متفاوت و کاربرد بالای موتورسیکلت آگاه بودید هیچوقت اون جمله اول رو نمیگفتید!
موتورسیکلت مصرف سوخت بسیار کمی داره، استحلاک نسبتاً کمی داره، سیستم ترمز گیری و شتاب بسیار قوی تری نسبت به اتومبیل داره، در ترافیک گیر نمیکنه، قابلیت مانور بالایی داره، نیازی به جای پارک نداره و بسیاری مزایای دیگه…
موتورسیکلت هیچگاه وسیله خطرناکی نیست مگر اینکه راننده اون خطرناک باشه!
یعنی تا وقتی راننده موتورسیکلت قوانین رو رعایت کنه و اصول ایمنی رو مد نظر داشته باشه یقینان میگم که هیچ سانحه خاصی اون رو تهدید نمیکنه.
(این تجربه سه سال استفاده مداوم موتورسیکلت من هست و لذت اون رو کاملا از اتومبیل مجزا میدونم به صراحت اعتقاد دارم که موتورسیکلت یک وسیله شهری و اتومیبل یک وسیله برون شهری است و برای کار های اداری و شهری موتوسیکلت بهترین وسیله است)
احمد باقری
۳۰ تیر ۱۳۹۴یک توضیح مختصر به این دوست عزیزم بدم که بدون توجه به مطلب من، همینجوری فقط نوشته. هیچکس، منکر مزایای موتورسیکلت نیست. در واقع، هر چیزی، مزایا و معایب خودش رو داره، حالا میخواد هر چیزی باشه، اما در بحث ایمنی، بدون تعصب، با شرایط کاملا یکسان(منظورم از نظر راننده، رعایت قوانین، ترافیک و … هست)، ایمنی کدوم بهتره؟ دو چرخ یا چهار چرخ. من نمیدونم شما کجا زندگی می کنید، ولی من که توی ایران زندگی می کنم، شاهد رانندگی بسیار بد و ناشیانه اکثر راننده ها هستم و حتی اگه شما هم چهار چشمی رعایت کنید، اونا رعایت نمی کنن و باز هم حادثه در کمین است که ممکن است اصلا شما مقصر نباشید و همه قوانین رو هم رعایت کرده باشید. اما به هر حال، بالا بری پایین بیای، چهار چرخ از دو چرخ، ایمنی بیشتری داره که فکر نمی کنم به توضیح اضافی نیاز باشه، یعنی شما سوار موتور سیکلت باشی هیچی نداری، ممکنه یه جای خیس یک چاله خیلی کم، باعث به هم زدن تعادلتت بشه، در حالی که ماشین اصلا اینجوری نیست. من فقط ایمنی موتور رو گفتم وگرنه مسلما مزیتهای خودشو داره. فقط یک مطلب دیگه که برای طنز میگم. ماشین رو میتونی قفل فرمون و پدال بزنی تا خیالت تا حد زیادی راحت باشه، ولی موتور رو هر کاری بکنی میشه راحت بلند کرد برد، مگر اینکه یک زنجیر بلند برداری و یه جایی تیر برقی پیدا کنی ببندی دورش. موفق باشید.
ahmad
۳۱ تیر ۱۳۹۴عزیزم موتور که فقط سی جی 125 هایی نیست که شما دیدی!
موتورسیکلت هایی با بیش از 400 کیلو وزن (اسپرت های مجاز در ایران) رو چطور میشه راحت بلند کرد و برد؟!
(البته جهت اطلاعتون خیلی وقته برای موتوسیکلت قفل های سبک و ایمن طراحی شده و توی بازار هست و خیلی وقته زنجیر بلند منسوخ شده!)
ضمنا موتورسیکلتی که 400 کیلو و حتی بیشتر وزن داره، هیچوقت با رد شدن از یه جای خیس و یا چاله تعادلش به هم نمیخوره!
من هم تایید میکنم موتوسیکلت های کاربراتوری و پیچ و مهره ای که شما باهاشون آشنایی داری هیچوقت از نظر ایمنی مناسب نیستن
ولی موتورسیکلت های اسپرت مجهز به ای بی اس کاملا مطمعن هستن. من باز هم تاکید میکنم هیچ سانحه خاصی یک راننده منضبط و هوشیار رو تهدید نمیکنه چون همون راننده میتونه ناشی گری های رانندگان دیگر رو پیش بینی کنه و عملا شرایط رو تا بیش از 99 درصد کنترل کنه.
در نهایت مسلمه که چهارچرخ ایمنی بهتری داره ولی این دلیلی بر غیر ایمن بودن دو چرخ نیست!
bahamin
۳۰ تیر ۱۳۹۴باسلام به هم وطننان دلیر دیزاینش خوبه امیدوارم شبیه مدل اس سدان فروش کنه .به نظرشما چند ارزش داره این موتور.
سامان از تبریز
۳۰ تیر ۱۳۹۴موتورسیکلت در مقایسه با ماشین بنزین خیلی خیلی کمتری مصرف میکنه
واسه همین فکر نکنمموتورسیکلت برقی بتونه مقابل موتور های بنزینی فروش خوبی رو تجربه کنه
اکثر اون ادمهایی که موتور سنگین میرونند عاشق صدای اگزوز موتورشون هستند
من خودم شخصا عاشق سوزوکی هایابوسا جی اس ایکس و کاوازاکی نینجا اچ 2 هستم
AHMADREZA
۳۰ تیر ۱۳۹۴یا دو کاتی 1199
سامان از تبریز
۳۰ تیر ۱۳۹۴داداش برو مشخصات نینجا اچ 2 رو مطالعه بکن ببین چی هستش
Vahid
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰فقط کی تی ام۱۲۰۰
bahamin
۳۰ تیر ۱۳۹۴ببخشیدمیشه تسلامدل اس روپلاک ملی آورد قیمتش چقدرمیشه…
ALI.Q
۳۰ تیر ۱۳۹۴یه ایده!…به نظرتون استفاده از تایر های بدون باد تو این موتور فکر خوبیه ؟!
Km
۳۰ تیر ۱۳۹۴با کلی باتری که داره مسلما خیلی سنگینه برا یه موتور
Archi KHAN
۳۰ تیر ۱۳۹۴به نظر توی مونتاژ ، تیکه ی آخر صندلی را یادشون نرفته نصب کنند ؟!
یه حالیه…