شرکت اموی آگوستا (MV Augusta) یکی از موتورسیکتسازان معتبر ایتالیا است. این شرکت که در سال ۱۹۴۵ توسط دومینیکو آگوستا تأسیس شد، شهرتی بینالمللی درزمینهٔ فنآوریهای پیشرفته، کارایی بالا و طراحی منحصربهفرد دارد و به همین دلیل یکی از خاصترین برندهای موتورسیکلت در دنیا محسوب میشود. اموی آگوستا تاکنون ۷۵ عنوان قهرمانی جهان در مسابقات موتورسیکلترانی کسب کرده است (۳۷ عنوان قهرمانی کارخانهای و ۳۸ عنوان قهرمانی راننده) و با عرضهٔ طیف وسیعی از محصولات قادر به کسب جوایزی از سوی منتقدان تخصصی موتورسیکلت شده است.
سبد محصولات اموی آگوستا شامل دو پلتفرم اصلی سه و چهار سیلندر با حجم موتوری از ۶۷۵ تا ۱۱۰۰ سیسی و در کلاسهای سوپربایک، سوپراسپرت، نیکد و آفرود میشود. این سازندهٔ ایتالیایی تنها شرکتی است که مالکیت آن همچنان بهصورت مستقل باقیمانده و هنوز در دست خانوادهٔ مؤسس آن قرار دارد. حال استودیوی طراحی مشهور زاگاتو یک نمونهٔ بازطراحی شدهٔ فوقالعاده زیبا از موتورسیکلت F4 اموی آگوستا را با نام F4Z معرفی کرده است. طراحی و مهندسی این موتورسیکلت توسط تیم زاگاتو و با استفاده از موادی چون آلومینیوم و فیبر کربن صورت گرفته است درحالیکه مشخصات فنی آن تغییری نسبت به F4 استاندارد نداشته است.
بدنهٔ موتورسیکلت F4Z از پانلهای نسبتاً بزرگی تشکیلشده است و ویژگیهای بدنهٔ آن در مقایسه با اموی آگوستا F4 کاملاً متفاوت است. همچنین برخی از قطعات فنی موتورسیکلت همچون منیفولد ورودی، مخزن سوخت، باطری و سیستم اگزوز جهت سازگاری با بدنهٔ جدید بهطور کامل از نو طراحیشدهاند.
عکسهایی که از F4Z منتشر شده است جزئیات بیشتری از این بدنهٔ جدید سفارشی را نشان میدهد. یک صفحه آمپر کوچک در زیر شیشهٔ جلو نصب شده و درون پانل جلویی یکتکهٔ آن نیز دریچههای هوایی تعبیه شده است. یک چراغ جلوی کوچک LED نیز در جلوی موتورسیکلت خودنمایی میکند.
قصد زاگاتو از طراحی این موتورسیکلت زیبا، ساخت نمونهای منحصربهفرد بوده است؛ بنابراین طراحان با خلاقیت تمام یک موتورسیکلت مدرن و مد روز و درعینحال جذاب را طراحی کردند. چیزی که آنها میخواستند موتورسیکلتی بود که قابلمقایسه با هیچ موتورسیکلت دیگری نباشد. موتورسیکلتی با طراحی کلاسیک اما همیشه بروز و بیانتها.
مجید
۱۵ شهریور ۱۳۹۵تو ایران هم این برند هست و قیمت بالایی هم داره و پلاک نمیشه ولی هم خاصه و هم صدای فوق العاده جذابی داره من اولین بار تو لواسون دیده بودم ابهتی داره!!!!!!!ولی خوب عشق موتورها هم میدونن که دوکاتی پانیگال هم چیز باحالیه!!!!!
uss zumwalt DDG-1000
۱۶ شهریور ۱۳۹۵اگوستا و دوگاتی شاخ های ایتالیا هستن
حامد
۱۵ شهریور ۱۳۹۵ام وی آگوستا تو دنیای موتورسیکلت منو یاد آلفارومئو تو دنیای اتومبیل میندازه.یه جورایی مثل TZ3 یا شایدم دیسکوولانتی.
سپاس ویژه ازجناب دهقان که راجع به موتورسیکلت می نویسند.
امیر دهقان
۱۵ شهریور ۱۳۹۵از لطف شما ممنونم
احمد باقری
۱۵ شهریور ۱۳۹۵موتورسیکلت ساز خیلی خوبیه.
Parker
۱۵ شهریور ۱۳۹۵موتور خیلی خوبیه.
h112
۱۵ شهریور ۱۳۹۵کاوازاکی نینجا H2R …با اون سرعت 400 کیلومتر در ساعت و شتابی بسیار سریع تر از نیسان gtr ……دیگه باید قبول کرد که ژاپن تو ساخت موتور رو دست نداره…
h112
۱۵ شهریور ۱۳۹۵تو عکس سوم که نگاه کنید به ظاهر تقریبا 80 درصد وزن موتور رو چرخ جلو هست…ولی اونقدر قدرت بالایی داره که حتی تو سرعت هم جلو موتور بلند میشه…واقعا جالبه….
-صدای خوروجی اگزوز موتور بطور استاندارد نباید بیشتر از 120 دسیبل بیشتر باشه…اینم یه نکته جالب بود به نظرم ام….
uss zumwalt DDG-1000
۱۶ شهریور ۱۳۹۵دادا ژاپن خیلی شاخ از قدیم هم همه میدونن ولی سرعت 400 اشتباه میکنی
Nima
۲ مهر ۱۳۹۶سلام دوست عزیز.
کاوازاکی h2 رکورد 400 کیلومتر در ساعتو شکونده ( فیلم هاش تو یوتویوب و آپارات موجوده) و با قدرت 300 اسب بخار، هم پر سرعت ترین و هم پر قدرت ترین موتور سیکلت جهانه.
البته این به این علت نیست که زاگاتو یا موتور های دوکاتی ارزشی پایین دارن.
پرسپولیس
۱۵ شهریور ۱۳۹۵سپاس از مطلب زیبای موتوری خیلی وقت راجب موتور توسایت چیزی ندیدم آقای دولت سرایی هم مطالب اموزنده وزیبایی داشت امیدوارم قسمت موتوسیکلت هم مطالبش زیادشود