چندی است موتورسیکلتهای نیکد بنلی تیانتی در خیابانهای ایران جولان میدهند. شرکت نیکران موتور پاسارگاد با عرضه موتورهای استریت تحت برند بنلی توانست به لطف قیمت مناسب، تبلیغات فراوان و تیراژ تولید نسبتاً بالاتر نسبت به سایرین، جایگاه خوبی در بازار ایران برای خود دست و پا کند.
در حال حاضر شمار گستردهای از موتورهای تیانتی ۲۵۰ سیسی تک و دو سیلندر در کوچهپسکوچههای این سرزمین به چشم میخورند. اما فارغ از هویت و اصالت مجهول موتورهای تحت برند بنلی، به نظر میرسد سازندگان آن پس از عرضه مدلهای استریت، حال عزم ورود به بازار ریس استایلهای ۲۵۰ سیسی ایران را در سر دارند.
بهتازگی مدل جدید از محصولات تحت برند بنلی به بازار ایران معرفی شده که با برادرانش تفاوت کلی دارد.
موتورهای بنلی تیانتی ۲۵۰ تک و دو سیلندر، هر دو استایل نیکد (استریت) دارند و نمیتوانند در کلاس موتورهای ریس استایل (سوپراسپرت) عرض اندام کنند. بنابراین سازندگان چینی تحت برند بنلی تصمیم به طراحی و تولید یک مدل ریس استایل گرفتهاند.
موتورسیکلت مورد نظر ما تحت عنوان بنلی 250R معرفی و به بازار عرضه شده و تنها موتورسیکلت ریس استایل بنلی در ایران محسوب میشود.
از منظر کلی، بنلی 250R نسبت به TNT250 تفاوت بنیادین ندارد و به نظر میرسد روی پایه همان مدل استریت بنلی تلاش به تغییر استایل و فلاپها گرفته شده است.
ازجمله این شباهتها میتوان به شکل کلی ستون و کمکفنرهای وارونه محور جلو، فرم آرامتور میانی، انجین، پمپ و دیسکهای ترمز، فرم کلی گلگیر و پایه رکابها، مدل کمکفنر سومی، آرم عقب، فرم کلی زین و باک (با ظرفیت مشابه ۱۴ لیتر) اشاره کرد که تفاوت اساسی در قیاس با نسخه استریت ندارد. بنابراین نیازی به پرداختن و مرور ویژگیهای مشابه و قبلاً شناخته شده به نظر نمیرسد. اما این به معنای نادیده گرفتن تفاوتها نیست.
بنلی 250R تفاوتهایی قابل توجه هم به خود دیده که میتوانیم بهطور کلی آنها را مرور کنیم.
در نگاه اول، طرح متفاوت رینگها توجه آدمی را به خود جلب میکند. این موتور مجهز به رینگهای آلومینیومی جدید شبکهای کندویی شکل شده که در نوع خود جالب است و زیبایی و بهرهوری بیشتری برای آن در قیاس با برادرانش به ارمغان آورده.
از طرفی مدل فرمان آن به سبک کلیه موتورهای ریس به ارتفاع کوتاه و عرض نسبتاً کمتر تغییر یافته و فرمان پایینتر آمده و در سطحی پایینتر از صفحه نمایشگر کیلومتر جای گرفته است.
فلاپها نیز حجیم سازی شده و با طراحی ریس هجومی خود، ظاهر اسپرت جالبتوجهی به موتورسیکلت بخشیدهاند.
در فلاپ جلوی موتورسیکلت مجرای ورودی هوای عمودی مشکی رنگ جهت خنک کردن سیمکشی چراغ و سیستم برق موتور جایگذاری و دو عدد چراغ متقارن نسبتاً بزرگ نیز در جلوی آن تعبیه شده که یکی برای نور پایین و دیگری برای نور بالا کاربرد دارد. (اساساً موتورهای اسپرت دو چراغ، برخلاف تصور عموم به صورت تک چراغ مجزا عمل میکنند)
روی گلگیرها مجرای ورودی هوای کوچکی به چشم میخورد که جالبتوجه بوده و به نظر برای زیبایی بصری و خنکسازی هر چه بیشتر سطح لاستیک تعبیه شده است.
البته نمای کلی جلو موتورسیکلت زیباست و چراغهای نواری شکل دیلایتی که زیر چراغهای اصلی تعبیه شده، این زیبایی را دوچندان کرده است. (بهخصوص برای رانندگی در شب، این مدل چراغها ظاهر چشمنوازی پدید میآورند.)
در زاویههای کناری نیز مجرای خروجی هوای انجین جایگذاری مناسبی دارد هرچند که ظاهر بیشازحد خشن و کشیده مجموعه فلاپ مقداری توی چشم میزند!
اگزوز موتورسیکلت نیز تغییر یافته با یک اگزوز دوقلوی عریض و طویل و البته تا حدی زیبا جایگزین شده که به نظر میرساند بحث دوقلو و حجیمسازی اگزوز برای کسب استاندارد یورو ۴ و همچنین پوشش خلع فرم زین عقب در راستای بهبود طراحی باشد.
اما در بحث جزئیات فنی انجین نباید انتظار ویژگی جدید داشته باشید چون با همان انجین بنلی TNT250 استریت مواجه هستیم.
پیشرانه ۲۵۰ سیسی بنلی 250R از نوع دو سیلندر انژکتوری رادیات خنک میباشد که قدرتی معادل ۳۱ اسب بخار تولید میکند و استاندارد آلایندگی یورو چهار را داراست.
وزن کلی بنلی 250R نیز ۱۸۰ کیلوگرم ذکر شده که نسبتاً به نسخه استریت TNT، حدود ۲۵ کیلو افزایش وزن را تجربه کرد و با این اوصاف به نظر میرسد همراه با گیربکس ۶ سرعته، شتاب کمتر و بیشینه سرعتی کمتر نسبت به نسخههای TNT داشته باشد. (پیشبینی حداکثر ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت)
نتیجهگیری کلی
موتورسیکلت ریس 250R بنلی در حقیقت حاصل یک نوع اسپرتسازی و تغییر استایل بر پایه نسخه استریت محسوب میشود و با هویت یک موتور ریس استایل در مقیاس کلی، فاصله دارد.
کیفیت ساخت قطعات و انجین آن نیز طبق استناد به تجربه مدلهای استریت، چندان راضیکننده نیست و متولیان چینی آن کارنامه درخشانی در این زمینه ندارند.
البته فارغ از این مورد، موتورسیکلت بنلی 250R از تکنولوژیهای روز و مزیتهای قابلتوجهی هم بهره میبرد که ازجمله میتوان به استاندارد یورو ۴، نوع مهندسی آرامتور بدنه و رینگ، آئرودینامیک خوب، سواری نرم و طراحی ظاهری مدرنتر نسبت به رقبا اشاره کرد.
اما درمجموع همه این اوصاف بنلی 250R در این سگمنت و این رنج قیمت قادر به عرض اندام در مقابل رقبایش نیست و در حضور موتورهای ریس بیسیکال هیوسانگ GTR، هوندا CBR، دایلیم، دربی و در رده قیمتی بالاتر کاواساکی نینجا و یاماها R3 که همگی از اساس با پلتفرم و فلسفه ریس سوپراسپرت طراحی شدهاند، باید جایگاهی پایینتر برای آن در نظر گرفت.
البته این موتور ظاهر جدیدتر و متفاوتتری دارد و در صورت نگهداری مناسب میتوان سواری خوبی را با آن تجربه کرد.
بنلی 250R بهتازگی به کشورمان آمده و میتواند برای کسانی که به دنبال یک موتورسیکلت ریس جدیدتر و تجربه سواری خوب میگردند گزینه قابلتأملی باشد.
البته نباید قیمت گزاف فعلی آن را نیز نادیده گرفت که در صورت عدم کاهش قیمت، صرفه آن را زیر سؤال برده و آن را به گزینهای نامعقول و گرانقیمت تبدیل میکند.
در حال حاضر قیمت بنلی ریس 250R در حدود ۲۳ میلیون تومان است.
نویسنده: احمد جمشیدی
:::فرشاد:::
۲۴ شهریور ۱۳۹۶قیمتش برای این سطح ظاهر و توانایی بد نیست، اگه بخواین محصول برند معتبرتری مثل کاوازاکی رو بخرین، با همین حجم، باید ۱۵ میلیون بیشتر هزینه کنید.
Behnam.xan
۲۴ شهریور ۱۳۹۶نه از موتور خوب بهره مندیم و نه از ماشین بااین قیمت های بیهوده☹☹
peyman
۲۴ شهریور ۱۳۹۶تو این مملکت قیمت چی سرجاشه که قیمت اینم منصفانه باشه
عطا
۲۴ شهریور ۱۳۹۶پس چرا جهان سومی هستیم؟؟! اگه اینطور نبود که جهان سومی نمیشدیم.
Ahura
۲۴ شهریور ۱۳۹۶۲۳ میلیون پول بدی یابو سواری کنی؟؟؟
آخرشم بیوفتی ناقص شی البته اگه نمیری
اونم یه موتور چینی که اگه بخوای بفروشیش باس نصف قیمت بدی بره
ارزش نداره مگه اینکه آرزوت موتور سواری بشه
ahmad
۲۵ شهریور ۱۳۹۶البته با مدل و کیفیت موتورسیکلت فوق و قیمت گرون و کاملا غیر منطقی اون کاری ندارم،
ولی
موتورسواری هنر و لذتی است که هر کسی قادر به کسب اون و درک اون نخواهد بود!
این رو فقط موتورسوار ها میفهمن! (کسی که بلد نیست شنا کنه همیشه از آب میترسه!)
نقی معمولی
۱۰ شهریور ۱۳۹۸داداش الان قیمتش۶۰میلیون شد
پرسپولیس
۲۴ شهریور ۱۳۹۶کلا گرانه موتور چینی هم داره مثل هندی وبزرگترها کی تی ام وکاواساکی گران هست اصلا برندخوبی هم باشه نبایداینقدرگران باشه چون اغلب هم 250سی سی به پایین هست
peyman
۲۵ شهریور ۱۳۹۶سلام
یه سوال دارم از دوستان موتور سوار.راستش من می خوام یه موتور تا 4یا5تومن بردارم البته کارکرده به نظر شما چیزی گیرم میاد یا نه. موتور رو برای رفتن به سر کارم می خوام یا باید بودجم رو بیشتر کنم
نظر خودم اپاچی 180کار کرده هست ولی نمی دونم که کارکردش اذیت میکنه یا نه هر چی باشه یه موتور هندی .
چون تازه گواهینامه گرفتم می خوام حتما موتور دسته دو باشه دستم که راه افتاد یه موتور بهتر بگیرم
ممنون میشم من رو راهنمایی کنید
سعیدهمدانی
۲۵ شهریور ۱۳۹۶سلام
من هنوز نخریدمش ولی اینقدر ازش دیگرا مثبت تعریف کردن که عاشقش شدم البته عیبهایی داره ولی تعریف مثبت بودنش بیشتر بنلی tn25 میگم واقعا بیشتراز پولی که میدی حال میکنی من که هر روز عکساشو زیرورو میکنم
A.B
۲۵ شهریور ۱۳۹۶مدلای استریتش ظاهر خوبی دارن ولی قیمتاشون فضایی هست که البته 150 سی سی دست دومش میشه با 5تومن خرید 250 دو سیلندر دست دو هم 17 تومن
حمید
۱۰ مهر ۱۳۹۶سلام من چند وقتی این موتور و خریدم نسبت به قیمت رقیباش بهتره البته این به معنی کامل بودن. و نداشتن عیب نیست.
کلا تو. حدود قیمت 20 تومن مهمترین رقیبش هیوسانگ کره است. که اصلا انجین با کیفییتی نداره
از این موتور بهتر باید بری سراق نینجا کاوازاکی که قیمت صفرش از 33 ملیون شروع میشه
ahmad
۲۳ آذر ۱۳۹۶کیفیت هیوسانگ به مراتب از این بهتره. البته در حد خودش. (کافیه به جدول مشخصات انجین های هرکدام در سایت نمایندگی هاشون مراجعه کنید)
پارسا
۱۹ آبان ۱۳۹۶من واقعا بابت نقد سایت متاسفم..رسما موتورو خورد کرد..هیوسانگو با این موتور سوسکش کردم..کاوازاکی نینجا با همین حجم پا ب پام گاز داد به ۱۳۰تا که رسیدیم افتادم جلو ازش..سواریش عالیه..جواب گویی نمایندگی هم راضیم..اینم در نظربگیرین هر موتوری از هر برند معتبری در هر کشوری که تولید بشه اما تحت لیسانس کمپانی مرکزی باشه یعنی تمامیه استاندارهای کمپانی رعایت شده و از نظر کیفیت هیچ فرقی نداره..کمپانی معتبری مثل بنلی نمیذاره هرگز به اعتبارش خدشه وارد بشه..آیفونم هم تو آمریکا تولید میشه هم تو کشورای دیگه اما زیر نظر واحد مرکزی!..اگه این موتور به دلتون نشسته بدون شک بخرید..به نظر من هیچ موتوری با همین حجم موتور تو بازار هم از نظر سرعت هم از نظر صدای انجین به پاش نمیرسه..چون خودم سوارشم میدونم دارم چی میگم..تمااام
ahmad
۲۳ آذر ۱۳۹۶دوست عزیز، برند بنلی به keeway چین فروخته شده!
خبری از لیسانس و نظارت نیست…
هرموقع شرکت اپل اومد کل سهامشو به چین بفروشه و دفتر مرکزیش و خطوط تولید اصلیش رو در چین مستقر کنه و یکی از اعضای حزب کمونیست چین رو به عنوان مدیر و سیاستگذار مجموعش انتخاب کنه، اون موقع حرف شما صحیحه!
موتورسوار
۹ فروردین ۱۳۹۷دوست عزیز من هم بنلی ۳۰۰ داشتم هم نینجا ۳۰۰.به جرات میگمتو موتورای پلاک شده هیچ موتوری نمی تونه نینجارو بگیره.پس نگو گرفتیش.
محمد
۷ آذر ۱۳۹۶اگه موتور همون tnt 250 روش باشه که به هیوسانگ که هیچ به دایایمم نمیرسه گول کیلومتر موتور رو نخورید بیشتر نشون میده من tnt 250 رو داشتم با 5 تومن ضرر دادم رفت. اصلا کبفیت نداشت اگزوزش در اومد شیلنگ ترمز عقب رو پاره کرد. الکی جوش میاورد و…. ولی صداش خوب بود هرکی نیگا مبکرد فکر میکرد یه موتور پر ابهت هستش الکی بود.
ممد
۱۴ آذر ۱۳۹۶اصلا مطلبتون خوب نبود.چه نقدی بود خدایی نوشتین.انگار اصلا موتورارو از نزدیک ندیدین.دایلیم و دربی؟؟؟باز هیوسانگ و سی بی ار یچیزی.کلا قیاساتون خوب نبود.
سجاد
۲۵ آذر ۱۳۹۶سلام من همه جور موتور داشتم استاندارد اروپا و ایمنی و نرمی اول کاوازاکی دوم کی تی ام سوم هندا سی بی ار بقیه رو بریز دور
علی
۲۵ دی ۱۳۹۶سلام دوستان من 250 تک سیلندر دارم خواستم بگم تو این قیمت NS200 خیلی سر تره و بهتر از اینا و با قیمت بالاتر KTM RC 200 خیلی بهتره
آیدین
۳۰ دی ۱۳۹۶سلام به همه بنلی واقعا موتور خوبیه من 250 تک دارم با اینکه قیمتش نصف کی تی ام هست برابری میکنه با دوک دوسیلندرش هم نباید با دوک و دایلیم و دربی و دوک مقایسه شه چون اونها تک سیلندر هستن دوسیلندرش با نصف قیمت با z250 وcbr و یاماها برابری میکنه توی اکثر نقدها توجه کنید هر کی این موتور رو داره راضیه و تعریف میکنه اونهایی ام که نقد میکنن خیلیاشون حتی سوار این موتور نشدن و بزرگترین نقدشان هم اینه که چینیه ولی مثلا برند سونی ژاپن تماما امتیاز گوشی موبایلش توسط چین خریداری شده ولی هنوز جزو چند برند معروف گوشی هست و بعد اپل سامسونگ و سونی رده دومن در مورد خرید برند بنلی تازه تیم طراحی و دفتر و حتی خط تولید بالای هزار سی سی هنوز در ایتالیا دایره کلا خرید برندهای معروف بین کشورها کار معمولیه مثل خرید ماشین هیوندا از ژاپن توسط کره و حتی اونهایی ام که برند رو نمیفروشن برای رقابت مجبورن خط تولید در کشورهایی مثل چین و تایلند و هند راه بندازن تمام موتورهای کاوازاکی و هوندا زیر ششصد سیسی در تایلند تایوان چین و… خط تولید دارن و تولید میشن موضوع فقط کیفیته که واقعا بنلی کیفیتش عالیه اونهایی ام که بهش شک دارن به خاطر قیمت پایینشه ولی قیمت پایین یه حسنه نه ضعف هر کی پول داره میتونه تک سیلندر کی تی ام یا دو سیلندر کاوازاکی سوار شه نوش جونش ولی با نصف اون پولم برای کسانی که دستو بالشون خالی تره بنلی گزینه مناسبی هست علت فروش زیادشم همینه تو این مدت کوتاه یه ساله اندازه ده سال کویر که دایلیم و هیوسانگو آشی مشی کره ای وارد کرد فروش داشته
به امید تجربه های بیشتر و موتورهای بیشتر نزدیک به قیمت جهانی از دلایلی که من بنلی تک خریدم تنها موتوریه که قیمتش تو ایران با قیمت جهانیش نزدیکه
ahmad.j
۲۸ اسفند ۱۳۹۷این موتورسیکلت غیر از ایران و چین و هندوستان، در جای دیگری هم عرضه شده که از قیمت جهانی حرف میزنید؟
اروپایی ها اگه روزی بفهمن همچین موتوری به اسم بنلی داره تولید میشه و ملت ایران رو فلاپ هاش پرچم ایتالیا میزنن، سر به بیابون میذارن :)
حسین یونسی
۷ بهمن ۱۳۹۶با سلام خدمت دوستان و مهندسین گرامی
لازم دانستم که تجربه خودرا درمورد بنلی 250 سی سی دوسیلندر ریس که حدود 7،000 کیلومتر کار کرده داشته عرض کنم.
1-بنلی با وزن بالای که دارد هنگام ترمزدر سرعت عادی در هوای بارانی لیز نمیخورد.
2-بنلی مصرفش کمی بالاست اونم بخاطر گازخور زیادش هست و دور موتور سریع بالا میاد.
3-بنلی در مدت تقریبا 9 ماهه که بنده دارم هیچ خرج اضافه ای نداشته جز سرویس .
4-قدرت انجین فوق العاده بالاست و شتابش در سرعت بالا ی60 و 70 عالیه.
5-استهلاک کمی داره اگر خوب به موتور رسیدگی شود اذیت نکرده و نخواهد کرد.
6-نور چراغش عالیه و ترمزهای خیلی خوب و هندلینگ مناسبی داره و ضربه به موتور سوار وارد نمیکه.
7-و به نظر بنده هر وسیله ای که سوار میشم به قیمتش توجه دارم و همون انتظار را ازش دارم . هزینه نگهداری و قیمت قطعات و اکسسوری بالاست چون قیمت بنلی هم قیمت موتورهای طرح سی جی نیست.
8- بنلی درهنگام برخورد با ماشین و سایر وسیله نقلیه سریع کف خیابان پخش نمیشه چون موتور وزینی هست.
9-و در پایان خیالتان را راحت کنم اگر میخواد موتوری داشته باشه وتجربه سرعت بالای 150 K/H داشته باشید و گیر پلیس نیوفتید موتورهای بنلی و کی تی ام و کاواساکی و هیوسانگ 250 سی سی گزینه های خوبی هستند. موفق باشید
فرزان
۱۷ دی ۱۳۹۷واقعا رو زمین پخش نمیشه سه بار تصادف کردم
Reza
۱۷ مهر ۱۳۹۸چهار لیتر روغن میریزی توش زنجیر ۵۲۰ و لنت و دیسک ترمزی که خراب میشه و…. خرج نیست پس چیه؟
محمد هشام
۶ اسفند ۱۳۹۶سلام یک سوال کلیدی دارم
آیا ۲۵۰ دوسیلندر در خیابان ها و به صورت روزانه و معمول رفت و امد ممنوع هست یا نه لطفا منتظر جوابتان هستم بنده از اهوازم اگر از بچه های اهواز کسی تجربشو داشت بهم بگه
ahmad
۴ آبان ۱۳۹۷موتور 250 سی سی ممنوع نیست و پلاک میشه
فقط محدودیت رانندگی داره و راکب موتورسیکلت باید حداقل 23 سال سن داشته باشه و حداقل سه سال از اخذ گواهینامه اش گذشته باشه.
مهران
۱ فروردین ۱۳۹۷باسلام موتور سیکلت در واقع ایده ایی بود که بشر بتواند چیزی بین دو چرخه وماشین که خیلی خیلی خوب توانست در تمام زندگی بشر تاثیر گذار پویا داشته باشد اما دگر بااین یال کوپال خیر اصلا ایمنی و استاندارد نیست یعنی استقبال از مرگ زودرس است که در واقع این یک اپیدمی واگیر دار شده مثل اینکه بگوییم سیگار بهداشتی و بهداشتی تریلر ساخته شده است
محمد
۱۳ فروردین ۱۳۹۷واقعاااا نقد پوچی بود ، با هیوسانگ قیاس کردین؟
من دارمش . میگین به پای نینجا نمیرسه حرف چرتیه ، من ecu موتورمو چند ماهه remap کردم که الان نینجارو راحت میگیرم که تو فابریکی ام بالای ۱۲۰ تا میوفته بنلیجلو . حال میکنین بخرین میخواین حال کنین ecu شو remap کنین. اخه هیوسانگگگگگگگگگگگ دایلیمممممم؟ من فک میکنم کسی که نقد کرده حتی سوادم نداشته داده یکی دیگه براش این نقد و تایپ کرده . موتور مهندسیش نه واسه keeway نه هندو چین ه. بنلی ایتالیا حق تولید فروخته بهشون. یعنی فقط خط تولید تو چین و هند است که تازه امسالینا تو هند راه میوفته. موتور صدا داره رخ داره گاز خور داره تازه من دستگاریش کردم خرجی نذاشته برام. بعد میاین هیوسانگی که سیلندراش جدا کار میکنه که این مهندسی واسه موتوره ریس خیلیقدیمیهاین مهندسی واسه موتورای هارلی دیویدسؤن ه با بنلیییی مقایسه میکنین؟
در کل بگم دوس دارین بخرین حال کنین.
ahmad
۴ آبان ۱۳۹۷متاسفانه هیچوقت نفهمیدم چرا عده ای در مقابل حقایق مقاومت میکنن و سعی میکنن واسه خودشون استدال تراشی کنن!
جدای این موارد شاهد مواردی مشابه متعددی هستیم که افرادی ادعا میکنند مثلا با پراید یا پژو 405 با مزدا3 و آلفا جولیتا درگ گذاشته اند و فلان و بیسار! شگفتا!!!
شما اگر یک تصویر رویایی عجیب و غریب از موتورسیکلت یا اتومبیلتون بسازید فقط خودتون رو گول زدید و نمیدونم اینکار برخی هم میهنان چه معنی و چه فایده ای داره.
پ.ن: سیلندر وی شکل و خطی هرکدام مزایا و معایبی دارند و هردو در موتوریکلت های معروف ریس مورد استفاده هستند. اما بزرگترین ضعف مهندسی بنلی همزمان کار کردن سیلندر ها بصورت موازی است که در هیچ موتورسیکلت استانداردی چنین سیستمی استفاده نمیشود چرا که موجب افزایش چشمگیر استهلاک و فرسایش انجین می شود. (مثلا سیلندر های خطی نینجا نوبتی و نوسانی کار میکنند نه در مدار همزمان)
رضا
۳۱ مرداد ۱۳۹۷اگزوز این موتور یورو 4 هست و الایندگی پایینی داره اگزوز شو دستکاری نکنید
بنلی موتورسیکلتی هست که 110 سال قدمت داره اولین موتورسیکلت این شرکت واسه سال 1911 ،،، حتی از کاواساکی قدیمی تر علت اینکه قیمتش از کاواساکی ارزان تره بخاطر اینکه کاواساکی وارد میشه و چون قیمت دلار بالاست گران اما بنلی داخل مونتاژ میشه و فقط قطعات وارد میشه درصورتی قیمت ارزان میشه که همه کالا ها تولید داخل باشن
ایران راه سختی رو در پیش داره 40 سال موشک سازی الانم حداقل باید 10 سال فقط رو تولید داخل کار کنیم چون اگر اینکار رو نکنیم دشمن مسلط میشه پس برای ساخت و تولید
قطعات باید شبانه روزی وقت گذاشت این بنلی ریس یه مدل 2018 هم داره که چراغ هاش خفاشی ولی اگزوزش یورو5 عکسش تو سایت هست ظاهر اسپرت و اگزوز کاملا مخصوص و با استاندارد های جهانی ساخته شده
مجد
۲۱ خرداد ۱۴۰۰باسلام
حدود ۲۰۰۰ کیلومتر با ریس تا الان رانندگی کردم موتور بسیار نرمیه بنزین سوپر بزنید و باهاش پرواز کنید عالیه خدایی اش قلق اش هم تو ترافیک دستم اومده رقیب نداره عاشق شم الان خدایی فقط یه چیزی اذیت میکنه از دنده یک به دو فاصله زیاده و حس میکنی گیربکس خرد میشه این رو مخه …
رضا
۳۱ مرداد ۱۳۹۷بنلی اسپرت مدل 2018 ریس جدید ساخته شده این موتور هم بیارید خیلی موتور با عشقی هست اگزوزشم یورو5 و الایندگی خیلی پایینی داره در صورتی که توان مفید سیلندر
حفظ شده کاواساکی هم خوبه ولی خیلی گرونه از هر 100 نفر 1 نفر کاواساکی داره دور موتور کاواساکی تا 13 گاز میخوره مدل 2018
محمد
۱۱ شهریور ۱۳۹۷منم موافقم که بنلی خیلی از موتورای دیگه خوش قیافه تره البته تو رنج قیمت تک سیلندر خودش شایدم نظر شخصی منه چون دارمش
آرش
۱۴ مهر ۱۳۹۷فقط وقتی سوارش بشی میفهمی چیه
شاهين
۴ آذر ۱۳۹۷سلام ؛
یه پیشنهاد دارم
به عنوان کسى که تجربه این نوع موتور هارو داشتم
بنلى ریس اگر پولشو دارید بخرید
یک درصد هم شک نکنید
با خیال راحت گاز بدید و لذتشو ببرید
البته با حفظ نکات ایمنى
موفق باشید
Masih
۱۳ آذر ۱۳۹۷فقط ژاپنی بقیه اسباب بازیه
مثل بنلی tnt300 با اون صدا عابرو بر
انگار تو لوله پولیکا دار صدا در میاری
شتابم که افتضاح هندا۱۲۵ شرف داره
کیلومتر هم که اشتباه
خاستی بفروشی میگن چینیه
تحت لیسانسم باشه ایتالیا کیه که تحت لیسانسش مال باشه
خودم ۱۰ ساله ژاپنی سوارم الان rmx250اتاق جدید۴۰ اسب سوارم لحظه ای نیست که نخواهم سوارش بشم حاظرم با هر اشغال چینی کورس بندازم از دنده ۱ تا ۵ موتور چپ راست میره با گاز بلند میشه کسی که ۴۰ میده برا بنلی همین حدود میتونه ۴سوپاپ ژاپنی یا کی تی ام ملی برداره البته
کی تی ام خرجش زیاده
Martin
۱۸ اسفند ۱۳۹۷یه زمانی مگلی آشغال ترین ها معروف بود ولی با اومدن بنلی مخصوصا ۳۰۰ که صدای گرفتن آب هویج با آبمیوه گیری رو میده مگلی پرچمش بالاتره دوستان حمایت از بنلی رو که ولشون کنی میگن با بنلی ۳۰۰ کاوازاکی اچ تو آر هم گرفتیم و خیلی مطمعن میان فقط فقط تایپ میکنن عزیزم یا اون نینجا سرحال نبوده یا راننده نبوده خیلی خوشحال نباش تازه هیوسانگ که اصلا گناه داره بخای با اون چینی بی در پیکر قیاس کنی یه سری مبتدی سوار بی تجربه این چیزارو میگن منم بیام بگم با سی دی آی ژاپن بنلی میگرم ..که شک نکن فقط ژاپن بعضی ها بعد سواری از ۱۲۵ بعد آپاچی سواری بنلی میگیرن خب صد درصد براشون حکم هایابوسا ۱۳۰۰ داره اگه باور نمیکنی وقت کردی یه دور با هیوسانگ سالم یه دور با نینجا یا حتی دایلیم بزن با بنلی صفر خودت باز مقایسه نکن چون ژاپن کره گناهه بخوای با چین درجه ۶ مقایسه کنی مقایستو با دفترچه راهنمای تو موتورت مقایسه نکن بیا تو حقیقت امتحان کن گاز بده و واقعیت رو بپذیر سمند ۱۸۰۰ سی سیه بی ام وه هم داریم ۱۶۰۰ سیسی سمند ۵۰ تومنه بی ام وه ۳۵۰ خب همیشه پس حجم موتور نیست و موتور بازی هم فقط به صدا و شتاب نیست هیو سانگ از ۸۸ تا ۹۶ موتور پلم سرپا داره گاز میخوره سواری میده این شرطه نه تو ۶ ماه اول دنده ها جا نمیره صدا رینگ سوپاپ میده داغ میکنه جوش میاره …بنلی ….. شرف هندی ها بیشتر یه پولسار تک شم من به کل بنلی ترجیح میدم.
علی
۲۱ مرداد ۱۳۹۸چی میگی تو بابا
نشستی داستان نوشتی
طرف عشق میکنه بنلی میگیره و یکی هم عشق میکنه از این نینجاهای فیکی که میگی که صدای تراکتور میده میگیره
بخدا من چند وقت پیش مجبوری سوار یکی از این ها شدم و روم نمیشد گاز بدم از بس غار غار میکرد
باز بنلی به قول تو اگر ده تا دونه کمتر میره اما با صداش هر سری رو برمیگردونه
Amin
۲۹ فروردین ۱۳۹۹میدونی چطوری میشه با بنلی کاواساکی رو گرفت, همونطوری که من با c200 پشت یه ۲۰۶ یا پراید که رانندش بچه ساله چراغ میزنم و هی میچسبونم بهش اونم اول شروع به گاز دادن میکنه بعد میکشه کنار رد که شدم موتور ماشینشو میاره پایین تا سبقت بگیره بعد من شل میکنم طرف رد میشه یکم جلوتر پلیس میگیرتش خخخخخ.
حسین
۸ خرداد ۱۳۹۸با اینجوری بالا بردن قیمتها یکاری کردن که واسه همیشه آرزو به دل موتور موندم خدا از باعثش نگذره که یه کسی مث من آرزوی موتور داشته باشه
AMIRMAHDI
۲۸ مرداد ۱۳۹۸با سلام لطفا نقد درست کنید بنلی 250r اگر از کمپانی های بزرگ مثل هوندا و … کم داشته باشه ولی از دیگه هم رده های خودش چیزی کم نداره مثلا از هیوسانگ 250 کم نداره کافی به توان موتور هاشون نگاهی بندازید می بینید که هیوسانگ 28 اسب داره ولی این موتور 31 اسب داره
حامد
۳۱ شهریور ۱۳۹۸خواهشا یه نگا به نظرها بندازین……..
هرکی موتورو دارع از لذتش و حس خوبش میگه و خیلی هم احساس رضایت از وسیلشون دارن.
ولی یه سری افراد که حتی موتور رو از نزدیک ندیدن راحت نقد و خوردش میکنن بسه اقا بسه تو که عشق صدای تراکتوری واس چی دم از کاوازکی میزنی امدی درباره موتور نظر بدی نه اینکه از موتور های دیگع تعریف کنی اینقد میگن بنلی ریس خوبه اقا که چهار تا اصطلاح بلده الکی ادعای کارشناس های حرفه ای نظر میده دیدی موتورو سوارش شدی اصلا دست زدی بهش برای کسایی که این مطب رو میخونن این موتور تو سبک خودش عالیه شکی تو خردش نکنین بقیه چیز ها رو درباره مدل و …….دوستان توضیح دادن اگه عشق این موتور رو داری تو خریدش شک نکنین
حسین
۲۲ مهر ۱۳۹۸سلام…دیدم زدین 25 میلیون.. الان من قیمت گرفتم و میخوام بخرم حرف از 60 میلیونه..