احمد جمشیدی: در بخش نهایی این مقاله و پس از بررسی معدود گزینههای برند موجود در ایران، میرسیم به پرطرفدارترین، ارزانترین و پرمصرفترین تریل های ۲۵۰ سیسی در دسترس مصرفکننده ایرانی؛ یعنی محصولات چینی!
موتورهای تریل چینی چند سالی هست که بازار مصرفی ایران را فتح کردهاند و در تیراژ انبوه در خدمت پلیس درآمده و از نهاد انتظامی و دولتی گرفته تا مصرفکننده معمولی و آفرود بازها به خاطر هزینه کمتر یک تریل چینی را به نمونه ژاپنی یا اتریشی ترجیح میدهند.
در مورد تریل های چینی یک سخن جالبی هست. بین اهل فن آنها به موتورهای “اشیمشی” معروف شدهاند!
اگر شما تمام برندهای ایرانی (چینی) تریل موجود در کشور را کنار هم بگذارید و مشخصات فنی آنها را بررسی کنید، بهندرت متوجه تفاوت خاصی بین آنها میشوید.
تقریباً تمام تریل های چینی (که اغلب تحت برند ایرانی و در داخل ایران مونتاژ میشوند) از شاسی مشابه و انجین سیستم CDI که قطر سیلندرش دو برابر شده و در گیربکس آن تغییراتی صورت گرفته و ۵ دنده شده است استفاده میکنند و تفاوت آنها صرفاً در کیفیت آلیاژ، مونتاژ، طراحی و آپشن های جانبی است.
به همین علت هم بود که تصمیم گرفتیم همه برندهای چینی را یکجا و در قالب یک متن بررسی کنیم.
البته که علیرغم ضعفها، شاید بتوان گفت در حال حاضر یک موتور تریل چینی تنها گزینه عقلانی برای خرید و استفاده است و صدالبته در قیاس نسبت قیمت برخی مدلهای آن کارایی بسیار خوبی هم دارند.
حال به بررسی مدلها میپردازیم.
موتورسیکلت فلات ۲۵۰ سیسی
موتورسیکلتهای چینی تحت برند فلات، توسط شرکت جهات همتا سیکلت به بازار ایران عرضه شدهاند و طی سالهای اخیر جزو پرفروشترینها و موتورسیکلت محبوب سازمانی یگان ویژه ناجا بودهاند.
شرکت فلات در حال حاضر تریل ۲۵۰ سیسیاش را در قالب دو مدل طرح کیتیام Falat 250 KTM و مدل ترکر Falat 250 Tricker عرضه میکند؛ که مدل اولی در بازار به فلات کیتیامی و دومی فلات ۲۵۰ معروف است!
سیستم انجین ۲۵۰ سیسی موتورسیکلتهای فلات همانطور که قبلتر گفته شد از نوع تک سیلندر چهار زمانه سیستم CDI هستند ولی با تغییرات صورت گرفته انجین آنها کمصدا، روان و گیربکس روانتری دارد.
قدرت ۱۴.۵ اسب بخاری و گشتاور ۱۴.۲۶ نیوتنمتری برای یک موتورسیکلت تریل ۲۵۰ سیسی اصلاً رقم ایده آلی نیست ولی خب با توجه به تکنولوژی منسوخ انجین انتظار بیشتری هم از آن نمیرود.
حداکثر سرعت اسمی موتورسیکلت توسط کمپانی ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت ذکر شده ولی با توجه به مؤلفههای انجین بعید به نظر میرسد بیشتر از ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت کشش داشته باشد.
مکانیزم خنککنندگی انجین نیز از نوع هواخنک است. (در مدلهای جدید تغییرات مثبتی در شبکه هواخنک آن صورت گرفته)
سیستم سوخترسانی آن نیز از اواخر سال ۹۴ از کاربرات به انژکتور تغییر پیدا کرده و مصرف سوختش کمتر شده و بنا به اعلام شرکت واردکننده به استاندارد یورو ۴ رسیده است. (مصرف ۲.۶ لیتر به ازای هر صد کیلومتر)
ظرفیت باک آن ۱۱ لیتر است. یکی از بزرگترین ضعفهای فلات باک آن است زیرا از باک فلزی در آن استفاده شده که کیفیت ساخت ضعیف و پوسته نازکی دارد و در صورت شیب زدن در آفرود و وارد آمدن شوک فیزیکی به پیکره موتورسیکلت گهگاه باک نشتی پیدا میکند و سوراخ میشود. جوشکارها عمدتاً با باک تریل های چینی آشنا هستند!
فلات از سیستم ترمز دیسکی استفاده میکند که اغلب بدون ABS و چند باری با ABS به بازار عرضه شد. (نکته قابل تأمل اینکه به خاطر واردات نامنظم قطعات، اغلب موتورهای چینی هر سال از لحاظ آپشن و حتی مدل فلاپ و سیستمها تغییراتی سینوسی دارند و هیچ موتوری با همان برند چند ماه قبلش شباهت کامل ندارد!)
در حالت کلی سیستم ترمز دیسکی آن به خاطر استفاده از برند گمنام کیفیت ایده آلی ندارد و در مهار موتورسیکلت ضعف و کم دقتی نشان میدهد ولی با این حال باز هم میتواند نیازهای یک آفرود معمولی را برطرف کند. (ترمز همین تریل های چینی مشکل ضعف در دقت و قدرت دارد)
شاسی موتورسیکلت از نوع فولاد معمولی است و ویژگی خاصی ندارد. اگر قصد آفرود با این موتورسیکلت را دارید اکیداً توصیه میکنم با آن جامپ بیشتر از یک متر نزنید و روی حفظ تماس با زمین تمرکز کنید. در صورت جامپ سنگین خطر ترک خوردن یا شکستگی شاسی قریبالوقوع خواهد بود!
فلاپها در هر دو مدل طراحی مناسبی داشته و عملکرد خوبی در جلوگیری از نفوذ گل غبار دارند. در مدلهای جدید فلات سینی و سپر زیر انجین موتورسیکلت تقویت شده که ویژگی مثبتی برای آفرود است.
زینها بسیار نرم و راحت هستند. ارتفاع موتورسیکلت مناسب است و کمکفنرها نرمی بسیار خوبی دارند. بهخصوص کمک جلو با توجه به وارونه بودن تا حد زیادی در دفع شوکها مؤثر واقع میشود. البته قطر کمک جلو معمولی است و نباید انتظار ویژهای از آن داشته باشیم.
این موتورسیکلت با سیستم استارت الکتریک و هندل (در کنار هم) عرضه میشود و صفحه کیلومتر آن نیز معمولاً دیجیتال و با عقربه سرعتسنج آنالوگ عرضه میشود. (گهگاهی هم تمام دیجیتال و گاهی تمام آنالوگ به بازار میآید!)
در حالت کلی فلات ۲۵۰ کیفیت مونتاژ و تا حدی متریال بهتری نسبت به رقیبان هموطنش دارد، قطعات یدکی آن فراوانتر است و طراحی آن اصولیتر. هرچند همچنان استهلاک آن بالاست و عمر قطعات موتور کوتاه است و این مسائل را باید برای این کلاس پذیرفت.
وزن موتورسیکلت ۱۱۵ کیلوگرم است که برای سواری راحت و کنترل در آفرود فاکتور مناسبی به نظر میرسد.
اگر قصد آفرود معمولی و جامپ زدنهای زیر یک متر و طی کردن مسیرهای خاکی و شوسه و آسفالته با یک موتورسیکلت کم هزینه دارید، شاید فلات از بهترین گزینههای در دسترس باشد. این موتورسیکلت قدرت کافی برای طی کردن شیب دارد، هرچند شتاب ضعیفی داشته باشد. (در قیاس با تریل های حرفهای)
تجربه سواری یک موتورسیکلت شاسیبلند و آفرود حتی با یک موتورسیکلت برند گمنام هم قابل دسترسی است و قطعاً تجربه لذت بخشی برایتان خواهد بود. از سواری با فلات میتوانید در حد خودش لذت برید.
نکته جالب اینکه فلات پس از کپی از طراحی کیتیام، اخیراً کپی هوندا CRF را نیز در حجم ۲۰۰ سیسی عرضه کرده است! بگذریم!
قیمت هر دو مدل فلات در حال حاضر در بازار حدود ۲۳ الی ۲۵ میلیون تومان است.
موتورسیکلت ۲۵۰ سیسی کویر رادیسون T2
افتخار دارم در گزینه دوم یکی از بدنامترین مدلهای تریل چینی را خدمتتان معرفی کنم! کویر رادیسون تی ۲ توسط شرکت کویر موتور به بازار ایران عرضه شده.
برخلاف سابقه درخشان شرکت کویر موتور، تی ۲ یک نقطه ضعف در کارنامه این شرکت است و نارضایتیهای فراوانی به دنبال داشته. به حدی که خود شرکت کویرموتور نیز فقط تا مدت یک ماه و برای ۱۰۰۰ کیلومتر آن را گارانتی میکند!
در وهله اول بزرگترین ضعف رادیسون تی ۲ کیفیت بسیار نازل مونتاژ آن است که هر تعمیرکار متخصصی به آن شاره میکند. در وهله دوم ضعف در متریال بکار رفته است. نرخ استهلاک و خرابی قطعات کویر T2 شاید بیشتر از سایرین باشد. ازجمله ضعف سوختن پیاپی واشر سر سیلندر از ایرادهای فنی آن است. حداقل برای بنده که با تعمیرکاران تخصصی این تریل های صحبت کردهام این چنین به نظر رسیده.
اگر به ظاهر کلی شاسی و انجین و حتی سیستم تعلیق این موتورسیکلت نگاهی بیاندازید و آن را با فلات مقایسه کنید شباهتهای زیادی به چشمتان میخورد و بیشتر با معنی عبارت “اشیمشی” پی میبرید!
حداکثر قدرت تی ۲ توسط شرکت کویر موتور ۱۴.۵ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۶.۵۱ نیوتون متر در ۵،۵۵۱ دور در دقیقه قید شده با سرعت اسمی ۱۲۵ کیلومتر بر ساعت. (سرعت اسمی اعلام شده توسط کویر موتور منطقی و صادقانهتر است)
باک موتورسیکلت گنجایش ۱۲ لیتر سوخت دارد و سیستم سوخت آن نیز انژکتور با مصرف ۲.۸ لیتر به ازای هر صد کیلومتر است.
وزن این موتورسیکلت ۱۲۱ کیلومتر است که مقداری سنگینتر از خانواده فلات است.
صفحه کیلومتر و نمایشگر موتور از نوع آنالوگ است و خبری از سیستم دیجیتال نیست.
سیستم کلی انجین، کمکها و شاسی کاملاً مشابه فلات است و ویژگیهای ذکر شده برای فلات، برای کویر تی ۲ نیز صدق میکند.
ضمن اینکه باک آن نیز مشابه فلات از نوع فلزی است و با همان ضعف سوراخ شدن مواجه است.
در حالت کلی کویر رادیسون تی ۲ مقداری از فلات ضعیفتر است هرچند قیمت مناسبتری هم دارد.
این موتورسیکلت برای مسیرهای شهری بیشتر قابل اتکا است و تا حدی برای آفرود آماتور. (به شرط نگهداری با ظرافت)
قیمت موتورسیکلت کویر T2 در حال حاضر در بازار ایران حدود ۲۱ میلیون تومان است.
موتورسیکلت پیشرو ۲۵۰ GOLD
موتورسیکلت پیشرو گلد توسط شرکت نیرو موتور فارس مونتاژ و به بازار عرضه شده.
این موتورسیکلت تغییراتی در بخش انجین داشته که آن را نسبت به رقبایش مقداری قویتر کرده. انجین ۲۵۰ سیسی چهار زمانه این موتورسیکلت ۱۶.۵ اسب بخار خروجی دارد ولی این قدرت خروجی صرفاً به معنای چابک و قویتر بودن موتورسیکلت نیست!
انجین این موتورسیکلت با وجود قدرت مناسب مصرف بسیار زیادی دارد و با وجود سیستم سوخترسانی انژکتوری به ازای هر صد کیلومتر ۴.۱ لیتر بنزین مصرف میکند.
وزن آن نیز از سایرین سنگینتر است و به حدود ۱۴۰ کیلومتر میرسد. این وزن برای یک تریل مقداری زیاد و سبب تنبلی موتورسیکلت میشود. (حداکثر سرعت اسمی ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت)
گیربکس آن نیز مقداری منسوخ بوده و از نوع ۴ دنده است.
دیگر ویژگیها ازجمله کمکها و شاسی و ترمزهای دیسکی بهمانند سایر چینیهاست و تفاوت خاصی ندارد.
این موتورسیکلت کیفیت مونتاژ و قطعات خوبی دارد و برای آفرود معمولی مناسب است؛ اما از لحاظ فراوانی قطعات یدکی با مقدار محسوسی ضعف مواجه است.
قیمت این موتورسیکلت در حال حاضر حدود ۲۱ میلیون تومان در بازار ارزیابی میشود.
موتورسیکلت جترو ۲۵۰
جترو توسط شرکت اصفهان سیکلت به بازار عرضه شده و اغلب بازار مصرف آن نیز منحصر به استان اصفهان است.
جترو ۲۵۰ مقداری ضعیفتر از سایرین است و کیفیت مونتاژ آن نیز چندان مناسب نیست. این موتورسیکلت ۱۳.۵ اسب بخار قدرت دارد با حداکثر گشتاور ۱۸.۴۸ نیوتنمتر در ۶۰۱۷ دور بر دقیقه.
وزن موتورسیکلت مقداری سنگین و معادل ۱۳۸ کیلوگرم است و سرعت اسمی آن نیز توسط کمپانی تولیدکننده ۱۰۳ کیلومتر بر ساعت عنوان شده.
جترو بهمانند سایرین سیستم سوخترسانی انژکتوری و ترمز دیسکی دارد.
بزرگترین مشکل این موتورسیکلت علاوه بر قدرت کم و ضعف مونتاژ، کمبود شدید قطعات یدکی در شهرهایی غیر از اصفهان است. شما در شهرهای دیگر قطعات آن را به ندرت و فقط توسط نمایندگی اصفهان سیکلت بهصورت سفارشی میتوانید دریافت کنید.
قیمت دقیقی از این موتورسیکلت به خاطر کمبود در بازار نتوانستیم کسب کنیم ولی با تحلیل کلی قیمت مدل صفر آن حدود ۱۸ میلیون ارزیابی میشود.
موتورسیکلت روان QM R 200
حقیقتاً ما تصمیم به بررسی موتورسیکلتهای تریل با حجم کمتر از حجم ۲۵۰ سیسی نداشتیم ولی حالا که بحث بررسی تریل های چینی است حیف است اگر به روان نپردازیم. (علاوه بر روان ۲۰۰، موتورسیکلت پرواز طرح MKZ نیز با حجم ۲۰۰ سیسی عرضه میشود که به خاطر کیفیت پایین و عدم توانایی آفرود ارزش بررسی کردن ندارد)
اگر قرار به انتخاب یک موتورسیکلت چینی از لحاظ کیفیت ساخت قطعات باشد قطعاً روان جزء بهترینهای آنهاست.
موتورسیکلت روان ۲۰۰ QM توسط شرکت روان سیکلت به بازار ایران عرضه شده و در واقع یک کپی از موتورسیکلت سوزوکی RV است.
روان از انجین با حجم ۲۰۰ سیسی چهار زمانه سیستم CDI بهره میبرد که قدرت خروجی آن ۱۵ اسب بخار و گشتاور ۱۴.۵ نیوتن بر متر است.
روان گیربکس ۵ سرعته دارد و با توجه به سیستم سوخت انژکتوری ۲.۱ لیتر به ازای هر صد کیلومتر مصرف میکند.
حداکثر سرعت اسمی روان ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت است که برای یک موتورسیکلت ۲۰۰ سیسی بیش از این انتظاری نمیرود.
وزن کلی موتورسیکلت ۱۲۸ و ظرفیت باک ۱۴ لیتر است. ویژگی خوب روان کیفیت ساخت پلیمری باک آن است که در مقابل نشستی مقاوم است.
ویژگی مهم روان که سایر تریل های چینی از آن بی بهرهاند سیستم خنککننده روغن خنک آن است که بخصوص برای مسافتهای طولانی و آفرود الزامی به نظر میرسد.
هرچند روان به اندازه ۲۵۰ سیسیها قدرت آفرود ندارد و توانایی شب زنی آن قطعاً کمتر از سایر هموطنانش است.
اما با این حال، استهلاک پایینتر و عمر بیشتر قطعات ویژگی قابل توجهی میباشد.
روان ۲۰۰ بیش برای استفاده در معابر شهری و خاکی مناسب و تا حدی برای آفرود آماتور قابل اتکا است.
این محصول در واقع تولید شرکت Qingqi چین است که تحت برند روان عرضه میشود.
قیمت موتورسیکلت روان ۲۰۰ در حال حاضر در بازار ایران حدود ۲۲ میلیون تومان است.
نتیجهگیری کلی
با توجه به افزایش قیمت شدید موتورسیکلتها در ایران و قیمتهای بالا موتورسیکلتهای تریل برندهایی نظیر هوندا و کیتیام و توقف عرضه موتورسیکلتهای تریل کرهای هیوسانگ به ایران، انتخاب تریل چینی برای علاقهمندان به آفرود و دوستداران موتورسیکلتهای پرشی و تریل تنها گزینه باقی مانده است و بهعنوان یک آلترناتیو قابل اتکا است.
تریل های چینی (که در بین مردم معروف به تریل ایرانی هستند!) برای آفرود به شرطی که از آنها انتظارات بیش از حد و غیرمعقول نداشته باشید انتخابهای مناسبی هستند.
شاسی آنها عمدتاً ضعیف و قدرت انجین آنها عالی به نظر نمیرسد ولی با این حال همچنان از توانایی شیب زنی و طی مسیرهای سخت و موانع مختلف را با اتکا به شاسی و کمکفنرهای بلندشان برخوردارند.
فقط توصیه میکنم با این موتورسیکلتهای بیشتر از یک متر جامپ نزنید و از وارد کردن شوک شدید به آنها خودداری کنید چون شکستگی و ترک شاسی و خرد شدن پیاپی بلبرینگ چرخها بین تریل های چینی رایج است و معمولاً وقتی ارتفاع میگیرند با عدم تعادل و سانحه مواجه میشوند.
تریل های چینی هزینه نگهداری بسیار پایینی دارند و میتوانید بدون نگرانی از مخارج میلیونی از آنها سواری بگیرید و خودتان را از لذت سواری موتورسیکلت با ارتفاع شاسیبلند و نرم بهرهمند سازید.
در نهایت امیدواریم شرایط فعلی و محدودیت تنوع در مقابل مصرفکننده ایرانی روزی به پایان برسد.
نویسنده: احمد جمشیدی
حنیف صحرایی
۱۲ آبان ۱۳۹۸درود بر شما دوستان عزیز مقایسه بین فلات 250 و پرواز 200 رو میخوام اگه ممکنه راهنمایی کنید،سپاس
ایمان
۱۳ آبان ۱۳۹۸هر دو بدرد نخور تر و پر استحلاک و بی کیفیت تر اون یکی به نظرات صفحه اول دپستان با تجربه دقت کنید خودتون جواب پیدا میکنید
سام عبدی
۲۴ آبان ۱۳۹۸عزیزم من 250دویست پنجاه سی سی فلات دارم تنه موتورم ترک خورده گلگیر عقب ده کیلو بار و بندیل در آفرود تحمل نکرد و از اگزوزم بعد شیش ماه روغ زد بیرون به پول این گرانی بنزین وضعیت دلار ده 10 ملیون تومان خرج برداشته تازه نه رادیاتور آب داره و مدلی که خریدم برای سال 96 سینی زیر هم نداشت ، خواصیت شاستی عقب هم زیر یک سال از دست میره ، و صد البته مدل 200 سی سی اون قدرتش مثل تمامی تریلهای چینی دیگر افول بدی داراست ، اگزوز موتور پای راننده موتور بد آتیش میزنه و میسوزونه اینها همه از عدم وجدان و خدا شناسی در فروش و فروختن اجناس بنجول از رده خارج به مردم ایران میده .
Emad
۲۱ خرداد ۱۳۹۹یه تریل 200 فلات خریدم مشگل پیدا کرده
به ادمین پیج همتا سیکلت گفتم عیب و ایرادات موتوری که از شما خریدم اینه
میگم یک ماه نشده موتور خریدم انجین صدا میده فرمونم بلبرینگش شکسته
میگه شما خونتون زیاد صحبت میکنید صفحه گوشیم سفید شد
بی تربیت بلاک ریپورتم کرد
وقتی موتور میفروشن اینقدر از قراضه چینی تعریف می کنند من خودم فکر کردم آپولو خریدم
فروشنده اسمش شهابی بود شرق تهران
همچین میگفت موتور همتا سیکلت مثل موتور ژاپنی میمونه نه بگید نه بپرسید
Behrouz N
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱عزیزدل میخوای موتور بخری فقط ژاپنی بخر که خیالت راحت باشه الان یه ایکسل ژاپن پلاک ملی قیمتش حدود همون صفر چینیه که ارزشش به مراتب بیشتره
پوریا
۱۱ فروردین ۱۳۹۹سلام
هر دفعه کوه تفریح سوار طرح نیو فیس بشی یکبارآچار کشی لازم داره
تمام پیچهای تنه باز میشه دسته فرمون موتور شل میشه
لرزش مو تورش زیاده اگر آچار کشی نشه بعد آفرود باید 4 لیتر بنزین بریزی روش از داغ دل آتیشش بزنی ،
200 سی سی پرواز فقط قیافه خالی
بسیار ضعیف تر و ناکار آمد از نیوفیس 250 و تریکر .
Mohammad
۲۹ فروردین ۱۳۹۹نظرشخصیم اینه ک دنبال فلات وبقیه تریل ها نرو اگه واسه کوه میخوای هندا۲۵۰ xl بگیر یا روان ۲۰۰ روان خیلیی خوبه من باهش شیب هایی رفتم ک با موتورهای خارجی میرن
فرامرز
۱۳ آبان ۱۳۹۸موتور کراس کی تی ام اتریشی 450 سی سی بر اساس دست مزد و دریافت حقوق در اروپا دوازده هزار دلار ، موتور دویست سی سی چینی ایرانی چهل ملیون تومان اونم کلا استحلاک و خرج و مخارج ، من جوون چطوری از این کشور رازی باشم و لذت ببرم
امین فدایی
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹انشاءالله خدایی هم هست همینطوری نمیمونه
ما با بدبختی و حقارت در کارخونه ها پول در میاریم
اونموقع به راحتی اجازه میدن یه عده ما رو بتیغن و غارت کنند
دل شکسته صاحاب داره اونم پسر جوان زحمت کش سینه سوخته ،
خنده زهر دار گرگ کار به جایی نمیبره درد داره
بهش اعتماد به نفس میده میره به جنگ پلنگ
با همون اعتماد به نفس توسط دست بالاتر از خودش
تیکه تیکه میشه .
فریبرز
۱۳ آبان ۱۳۹۸کاش نسل دونه دونه این موتورهای آشغال بی کیفیت منقرض بشه ، نسل کابوس تولیدات ملی هستن ، یه روان دویست خریدم هفت ملیون ، طی چند سال هشت ملیون خرج برداشته ، فجایع ساخت صنایع داخلی .
ابولفضل
۱۴ آبان ۱۳۹۸نمیدونم سرمایه دار یا مهندسی که بر تولید این فتا شده ها برای سود و پول در آوردن نطارت میکنه وجدان نداره نمیکه جوان قشر متوسط به پایین با این مزخرفاتشون چطوری میتونه تفریح کنه ، پایه چراغ موتور میشکنه ، دیسک صفحه کلاژ شیش ماه به زور دوام میاره ، ترمز قلف شونده آدم به کشت بده ، رادیاتور آب ندارند ، شاستی عقب ظرف یکسال خواصیت خودش تمام کمال از دست میده ، قدرت افتضاح برای آفرود ، همین موتور روانی که دوستان ازش تعریف می کنند یکی از پرخرج ترین موتورهای چینی هست امیدواریم طلوع زیبای نور امیدی با آزاد بودن موتور های ژاپنی تریل در ایران رخ بده
یوسف محبی
۱۵ آبان ۱۳۹۸خواهشا حرمت قائل بشید واسه جنس اصل و فیک . موتور تریل از کوه بالا میره این پلاستیک چینی ها از جاده خاکی شیبدار نمیرن بالا چرا اسمشون گذاشتید بهترین موتور تریل ها
ali
۱۸ آبان ۱۳۹۸سلام
میخوام یه متور تریل بخرم اینطور که دوستان میگن خرجش زیاد کیفیت نداره نخرم بهتره ! لطفا راهنمایی کنید.
پرویز کوهدشتی
۱۸ آبان ۱۳۹۸موتور چینی مونتاژ ایران یعنی تیغ زن هر روز یه جاش خراب میشه یه روز انجین موتور یه روز گیر بکس یه روز بلبرینگ چرخ عقب از همه بدتر بعد یه مدت توان و قدرت خودش از دست میده و کلا افول میکنه و تبدیل میشه به لگن، موتور تریل فقط ژاپنی اصل
diaco
۵ اردیبهشت ۱۴۰۳درود بر شما. بجای این تولیدات اشغال و زپرتی داخلی که همش اصطحلاک و درددسره یه کادیکس یا ایکس ال بگیرین خودتون ی بار اساسی جمعش کنید و سالها از سواریش لذت ببرین .
احمد رضا حسینی
۱۸ آبان ۱۳۹۸نظر دوستا کاملا قابل احترامه ، موتور تریل ایرانی فقط ایکس 2 ایران دوچرخ از همه بهتره با قدرت خوب اما قیمت نجومی
فرمان ناظری
۱۸ آبان ۱۳۹۸یه بار موتور ژاپنی هوندا سوزوکی کاوازاکی سوار بشی دفعه دیگه استفراغت میگیره نزدیک موتوری چینی ساخت ایران بشی یا حتی اسم این آشغال را بیاری
Ali
۱ بهمن ۱۳۹۸باسلام خدمت شما عرض کنم هموطن عزیزم به حرف این واون توجهی نکن اینجا هر کس نڟرشخصی خودشومیگه از کسی اطلاعات بگیر که خودش مصرف کننده باشه من خودم فلات تریل۲۵۰ دارمخیلی پرقدرت ونرم هست از کوه با دوسرنشین بخوبی بالامیره چندوقته سوارش میشم امروز هم تعویض پلاک کردم تابحال ندیدم که خراب بشه یا اذیتم کنه، با درود غلامی از ارومیه
طباطبایی
۱۷ فروردین ۱۳۹۹سلام هموطن گرامی
شما بارها تماشا کردید که یک موتور ژاپنی یا اروپایی از کوه و ارتفاع پایین میفته و چیزیش نمیشه
موتور چینی اگه یکم سرعت داخل صخره و جاده سنگی برید
اولین بلایی که سرش بیاد
رینگ چرخ جلو کج میشه میترکه و کلا الفاتحه
باید بنشینیم و منتظر هلیکوپتر برای نجات باشیم .
بهرام
۱۸ فروردین ۱۳۹۹از خنده ترکوندیم دمت گرم ❤️❤️❤️
کوشا
۱۲ خرداد ۱۳۹۹من موندم چرا موتور ۳۰ ۴۰ تومنی رو با موتور ۲۰۰تومنی مقایسه میکنید . میخاید من ۴۰میدم شما ۱۶۰ بزارید روش. اگر خارجی سوارید نیاید بزنید تو ذوق ما که انقدر بودجه داریم اگرم هیچکدومو نداشتید دیگه نظر ندین . اگر دقت کنید مقایسه تریل های ایرانی یعنی کدومشون بهتر از اون یکیه . درسته شمارو با بردپیت مقایسه کنن؟ پولشو داری بری تو لول برد پیت . یه سری ۱۲۵ سوار میان انرژی منفی میدن .
علی
۲۳ فروردین ۱۳۹۹یدونه ایرانی پیشرو گلد دارم برا داخل شهر سوار میشم خوبه یدونه هم honda Crm برا بیابون و اینا
هرکدوم توی فضای خودش خوبه
اگه برا بیابون میخای با پول یدونه ایرانی ی crm تمیز میتونی بگیری
رضا
۲۴ آبان ۱۳۹۸نظرات کارشناسانه برخی دوستان حکایت این بیت شعر است : از کرامات شیخ ما این است… شیره را خورد و گفت شیرین است
بله من هم سوزوکی و کاوازاکی تریل داشتم.. چند سالی استفاده کردم و فروختم.. الان توانایی پرداخت 90 میلیون برای crf یا بقیه تریل های ژاپنی مجاز و پلاک شده را ندارم.. موتور ژاپنی سوویچ هم استفاده و نگهداریش کار هر کسی نیست.. اینجا فقط صحبت در مورد تریل های چینی هست که طیف وسیعتری توانایی خریدش را دارند.. مقایسه تریل چینی و ژاپنی؟؟؟ اصلا جای قیاس ندارد.. اینو همه میدونن و نیازی به هیچ اظهار نظری نداره.. اینجا بین بد و بدتر حق انتخاب داریم.. الان چند هزارتا تریل چینی و چند میلیون ماشین پراید و.. دست مردم ماست همه هم بی کیفیت و درجه n ام کیفیت .. ولی فقط و فقط از روی ناچاری خریداری شده..بنابراین اگه جوابی برای اون دوستی که مقایسه فلات و تریل پرواز را خواسته بودن نداریم، فقط سکوت کنیم
امیر حسین عابدینی
۲۴ آبان ۱۳۹۸اظهار نظر آزاداه ، یعنی آزادی بیان دوست عزیز اگه شما جنبه نداری وارد اجتماع نشید واستون بهتره
کوشا
۱۲ خرداد ۱۳۹۹ایول خوشم اومد حرف حساب زدی متاسفم برای عده ای که نظرت رو منفی خوندن مشخصه که هیچوقت به هیچینخاهند رسید و فقط قور میزنن . یا اگر هم خارجی دارن از چینی سوارا چی میخان
کاووس یوسفی
۱۲ آذر ۱۳۹۸دوستان بنده تریل ایران دوچرخ X2 ارزشمند از شرکت ایران دوچرخ خریدم واقعا موتور پرقدرت و پانزده هزار کیلومتر کار ازش کشیدم و هیچ خرجی بغیر از یکدست لنت جلو نداشته اما اینو میدونم که اگر سرویس و نگهداری انجام ندم به مشکل برمی خوره دوستان ما مکانیک تعمیرکار انژکتور کار کم و یا اصلا نداریم قبول کنید حتی شرکتش هم نداره بلد نیستن خوب باید بگیم موتورهای چینی کلا بد هست؟
ربیع
۲۸ آذر ۱۳۹۸تریل ایران دوچرخ xy249 یا همون x2 با استناد به سایت شرکت ایران دوچرخ و شرکت سازنده shineray ،
18 اسب بخار قدرت و 22نیوتن متر گشتاور داره.
من نمیدونم این 24 اسب بخار رو از کجا گذاشتن روش!
من قبلا روان داشتم، واقعا واسه مسیرهای بیابانی عالی بود و بی دردسر که فروختمش،
الان دارم بررسی میکنم ببینم x2 ایران دوچرخ در حد cpi sx 250هست یا خیر، دوستان اگه اطلاعاتی دارن راهنمایی کنن
رضا دارابی
۲۹ آذر ۱۳۹۸نمیدونم کدوم سایت رفتی ، سایت خود شرکت کاتالوگ قابل دانلود گذاشته و نوشته 24 اسب بخار ، سی پی آی 250 عددی نیست در برابر ایکس 2 ، یک باک بنزین فسقلی هفت لیتری با رادیاتور آب بدون فن خنک کننده اکثرا در بدو خرید بعد یک مدت میفروشنش کسی جرات نکرده سی پی ای واسه دائم نگه داره
عباس فهمیمی
۲۹ آذر ۱۳۹۸داداش اطلاعاتت واسه عهد تعطیلات موتور روان دویست همون سال اول قدرتش در حدی میاد پایین که بهش بگی سی دی آی 125 بچهای ما دارن سال دوم زیر سیلندر ترک خورده روغن مثل چاه نفت پمپاژ میکنه بیرون با روان سال دوم اینقدر خرج سیلندر و انجین بر میداره نمیشه تو جاده خاکی بگازی چطوری کجا اینهمه گازوندی مشتی
کاووس یوسفی
۱ دی ۱۳۹۸لطفا به سایت های خارجی برای shineray x2 سربزنید و در یوتیوب بنام خودش و Mondale ترکیه و geon 250 اوکراین و روسیه و Keller 260 کل آمریکای لاتین کلیپ موجود هست . این موتور خیلی غوله ما 22 تومن گرفتیم
ربیع
۲ دی ۱۳۹۸ممنون، فقط دادا تاپ اسپیدش چنده؟
کاووس یوسفی
۲۲ بهمن ۱۳۹۸بنده تا ۱۴۰ رفتم با دنده پنج و یکدونه دیگه راه داشت چون شش دنده هست
بهزاد
۱۷ اسفند ۱۳۹۸سلام دوست عزیز من یک ساله دارم صفرشو گرفتم در کل بین موتورای ایرانی میشه گفت از نظر قدرت و کمک فنراش از همه بهتره و مشکلاتی هم داره از جمله خیلی سنگینه اصلا خوش دست نیست لوازم بدنه هم هیچی نداره موتور خوب می خواین باید موتور ژاپنی یا اروپایی بخرید و اگه می خوایین پول کمترین بدین بنظر من از بقیه تریلهای چینی موجود یه سرو گردن بالاتره .
کوشا
۱۲ خرداد ۱۳۹۹انجین خوبی داره اما در تامین قطعات به مشکل بر خورد
کوشا
۱۲ خرداد ۱۳۹۹خوبه ولی قطعات نداره
ربیع
۳۰ آذر ۱۳۹۸اقا 1چیزی متوجه شدم، توی سایت قدرت x2 رو زده 18kw که کیلووات هست که بایدد به اسب بخار تبدیل بشه و 18کیلووات یعنی 24 اسب بخار قدرت و این خیلی عالیه.
در مورد روان،:والا من تا 40هزار تا داشتمش و با اینکه هفته ای یکبار مسافت 200کیلومتری خونه به روستا رو به صورت رفت و برگشت 400 کیلومتر میرفتم جز روغن و فیلتر و شکستن1جاپایی عقب که اونم تقصیر خودم بود هیچ خرجی نداشت، حالا بالای 40هزار تا اگه قراره اتفاق بیفته دیگه…
واینکه دیگه الان با این شرایط به صرفه نیست 29 میلیون زبون بسته رو بدی واسه روان، چند تومن دیگه بذاری روش x2 بخریم از همه نطر مناسبه.
ممد
۷ دی ۱۳۹۸باسلام دوستان ۱۹ سال سنمه قصد خرید موتور دست ۲ زیر ۸ ملیون دارم اولویتم موتور تریل قد من ۱۶۷ ب نظر شما قدم مناسب موتور تریل هست یا نه یعنی بعدا دچار مشکل نشم سر پیج یا تو ترافیک تاحالا پشت تریل ننشستم
یا بهترع ک هوندا ۱۲۵ یا ۱۵۰ بگیرم؟
حدودا خرج موتور دست ۲ چقدرع در ماه
متشکر
ربیع
۷ دی ۱۳۹۸داداش با 8تومن تریل گیرت نمیاد، گیر هم بیاد مدل پایین گیرت میاد و با خرجهایی که داره از پسش بر نمیای، (تریل هم 2برابر هوندا 125های ایرانی هزینشه)
بهتره در درجه ی اول 1هوندا 125 صفر برداری تا دغدغه خرابی و غیره نداشته باشی،
اگه نهایت بودجه ت همین 8تومن هست و خواستی دست دوم بگیری مدل 95 به پایین تر نگیر که ممکنه انجین پلمپ نباشه.(البته با 8تومن 97 هم گیرت میاد،)
خرج موتور 125 دست دو هم اینه که باید بیمه بشه و تعویض پلاک هم بشه که سندش به نام خودت باشه، دیگه باقی چیزها مصرفیه و باید به ظاهر دقت کنی
کوشا
۱۲ خرداد ۱۳۹۹تریل سوارشو لذتشو ببر به منفی باف ها هماهمیت نده . در مورد خرج تریل ۱۰ملیونی نظری ندارم
بی نام
۸ دی ۱۳۹۸سلام.
دوست عزیزی که نشستی زحمت کشیدی این مطالب رو گذاشتی. یه زحمتی بکش مطالعه کن بعد موضوع فیک نده دست مردم. نمونه:
جترو.250
حدود 13.44کیلو وات قدرت تولید میکنه که میشه18.11 اسب بخار با گشتاور 18.34 نیوتن متر.
کدوم موتور چینی با 13.5 اسب بخار 18 نیوتن کشش میده.
دقت کن دوست عزیز
رضا
۸ بهمن ۱۳۹۸سلام و درود بر شما
خسته نباشید
ببخشید تریل mkz200چه نظری در موردش دارید؟
آیا روان200 و mkz200 در یک سطح هستن؟
آرمان
۹ بهمن ۱۳۹۸من ۶ سال فلت ۲۰۰ داشتم هیچ خرج خاصی نداشت.فقط روغنشو باید زود به زود عوض کنی.تنها عیبش زاپاس بنزینش بود یعنی میرفت رو زاپاس اذیت میکرد.بازم خوب بود ساساتش دم دست بود باید هی کم زیاد میگرفتی خفه نشه.کیفیت چراغ جلو و راهنماش عالیه.در کل موتور خوبیه مسافتهای ۲۰۰ کیلومتری هم باهاش زیاد رفتم.نهایت سرعتش ۱۲۰ کیلومتره.
رامتین پناهی
۱۵ اسفند ۱۳۹۸اون از ویروس کرناشون که جهان تلف کرده اینم از اجناس چرند و پرندشون ایران تصرف کرده ، فقط موتور تریل ژاپنی یه بار تو عمرت سواری بشی میرزه به قار قارک سواری مسخره .
علی اکبر
۲۵ اسفند ۱۳۹۸عزیزان یادتون باشه
تریل فقط
Crm
kdx
ktm
Dt
تمام موتور چینی خودش چیبوده که بخواد ساخت ایرانم باشه
تونستین مدل های بالایی بخرین
نتونستین پولتون رو دور نریزین
رضا موحدی
۲۵ اسفند ۱۳۹۸انشاءالله داداشی
علی اکبر
۲۵ اسفند ۱۳۹۸تولید ملی ینی 》》》 کیفیت = پشم
تیغ زدن ملتی که حق داشتن اجناس اصل و باکیفیت ازشون گرفته میشه
ینی انداختن پراید ۷ تومنی
به نرخ ۷۰ تومن
و …
ینی فشار زندگی روی جوونی که هر چی در میاره بازم آخر سال پولش پشیزی نمیارزه
سر راس بگم
ینی همون خودم و خودت میدونیم ولی نمیتونیم اعتراضی بکنیم
سهیل افشار
۲۷ اسفند ۱۳۹۸متاسفانه امروزه نظامی که حاکم بر کارخانه ها و روند تولید و توزیع هست روباید نامید(((((( نظام سرمایه داری فاشیستی )))))) که هیچ اهمیتی برای کیفیت سلایق و مد نظر بودن علایق مردم قائل نمیشه که آخر هر روند فاشیستی با اتحاد مردم سرنگونی است ، البته اگر رشوه نگرفتن و سازمان نظارت سالمی وجود داشت ایران عزیز هیچ وقت به این روزگار نمی افتاد که توسط کفتارها و انگلها تکه تکه و سرنگون بشه ، دوست عزیزم به امید موفقیت در برنامه ریزی صحیح و پیشرفت روز افزون وطنم ایران ??????? .
مرتضی زارع
۲۹ اسفند ۱۳۹۸همه چی رو اشتباه نوشتن. آخه کی بوده این مطالب رو بدون این که اطلاعی داشته باشه بیان کرده. اصلا کدوم تریل ایرانی چهار دنده هست که پیشرو گلد یکیش باشه. بعدشم از نظر کیفیت و بقیه اطلاعات همش برعکس گفته. امیدوارم یه سایتی راه بیافته که اونایی که میخوان تحقیق درست راستی بکنن اطلاعات غلط دریافت نکنن
مراد حسینی
۴ فروردین ۱۳۹۹بله شما راست میفرمایین
باید سایتی راه بیفته مردم از قدرت افسانه ای این فرقونهای بی بخار چینی مونتاژ ایرانی اطلاع کامل دریافت کنند
اصلا تریل ایرانی خیلی از برند کاوازاکی و کی تی ام سر تره
قدرتش با سفینه آپلو و سرعتش با ماشین فراری برابری میکنه ، و صد البته در کیفیت از طلا با ارزش تره????
کاوه فیضی
۶ فروردین ۱۳۹۹خجالت بکشید یکی شما از شرکت پیشرو و یکی از کارخانه فلات همتا سیکلت مثلا اومدید در جلد مشتری و از دهان مردم نظر بدید!!!!!!!!!!!!!!!!!!
برید آب بشید از خجالت با این خرچنگ قورباغه هایی که تحویل مردم میدیدن .
سامان فرجی
۱۵ فروردین ۱۳۹۹ای خداوند یکتا که هیچ جای گزینی نداری تو را قسم میدهیم به این روزهای کرنایی ما هیچ حق انتخوابی نداریم به ما کمک کن
و نسل وسایل چینی اعم از موتور و غیره را منقرض بفرما و به ایرانیان پر شرف و عزمت کمک کن از محصولات خوب بین المللی مانند کاوزاکی کی تی ام هوندا یاماها اندرو بتا آپریلیا و………. بتوانیم استفاده کنیم
ما زیر پای خود خواه های مستکبر له و لورده گردیده ایم جز تو کسی نیست و جایگزین کن محصول خوب را با این ابو تیاره ها ? ? ☝️☝️☝️☝️☝️? ? ?همه بگن آمین????
مصطفی
۱۶ فروردین ۱۳۹۹سلام دوستان عزیز..وقتتون بخیر.
امیدوارم همگی خوب باشید.
موتوره من توریست 250 هستش..کسی از دوستان هست که در موردش اطلاعاتی داشته باشه؟
من چون زمستان خریدمش نتونستم اونجور که باید سوارش بشم ..اگه کسی چیزی ازش میدونه لطفا بگه…که من بدونم چجوری ازش سواری بگیرم ..تا چه حدی فشار رو تحمل میکنه…و کاراییش چقده..ممنونم از همه دوستان.
فرهاد
۱۷ فروردین ۱۳۹۹موتور تریل تورینگ توریستی چینی 250 سی سی ؛
این موتور شش دنده هست و با بدنه ای یک دست آلومینیومی ضد ترک خوردگی
از تمام محصولات ایرانی بجز ایکس دو ایران دو چرخ سر تره
ابتدا وسیله نقلیه طبق نظر کارخانه باید آب بندی بشه
با دور موتور بالا در جاده صاف مسیر کلی 80 کیلومتر
سپس با خیال تخت می توانید از این محصول با کیفیت چینی استفاده بفرمایید هم رادیاتور داره و هم پر قدرت
اگه کوه میره شاستی عقب تا جایی که راه داره بده تعمیر کار مطمعن ببره بالا که هی صدای تق تق نده
البته برای تامین قطعه دشواری خاص خودش داره و باید با کارخانه تماس بگیرید
روغن موتور در زمان بندی خودش عوض کن
(فقط یادت نره آب بندی صحیح نشه کار میده دستت .)
سامان غفاری
۱۷ فروردین ۱۳۹۹موتور توریست250 در اصل باید بگیم زونگشنzonegshen چینی
دوستمون فرهاد یادش نبود رادیاتور آب نداره و هوا خنکه
موتور خوبیه فقط اگر آفرود رفتی چون رادیاتور نداره درشیب زدن های متوالی
فشار زیاد بهش نیار
علتش اینه هر موتور تریل فاقد رادیاتور بر اثر فشار زیاد سر سیلندر میسوزونه و باید بره برای
تعمیر و تراشکاری سیلندر .
جومونگ
۲۴ فروردین ۱۳۹۹با سلام.بنده بالای بیست یال موتور سوار شدم.سال 88 یه روان 200 صفر از گمرک خریدم و در عرض 4 سال نزدیک70000کیلونتر باهاش راه رفتم…کوه اینا هم میرفتم…این موتور جزو با کیفیت ترین تریل هاست….بعد از 4 سال گیربکسش داغون شد ردش کردم…فلات 250 هم داشتم…سنگین و لشه….سرسیلندرش روعن ریزی میوفته اکثرا…مصرفشم در حد پرایده….فقط رخ داره….ولی روان 200 یه چیز دیگه ست…
مصطفی راعی
۲۵ فروردین ۱۳۹۹ما روان دویست داریم باید بگیم لگن بعد مدتی تبدیل شد به افتابه زوری فقط ژست موتور واسش باقی مونده بود
بعد 3 سال تقریبا تمام قطعاتش بجز ستون تنه عوض کردیم ، این قدر خرج برداشت یه گوشه گذاشتیمش مثلا با ژشست تریلش پز بدیم
موتور تریل خوب ایرانی فقط ایکس 2 ایران دوچرخ
باقیشون اندازه پشگل ارزشی ندارن
محمد
۹ خرداد ۱۳۹۹آقای جومونگ??نمیدونم حالا اسمت حقیقته یا عینه کامنتته…روان بیشتر شبیه یه فرغونه تا تریل…چیشو با فلات مقایسه میکنی؟!درسته هردو چینین و هیچ کودوم گلی ب سرما نزدن ولی فلات خیلی بهتر از روانه از بیشتر معیارا…حرفات تا یه حدی درسته از سیلندرو سنگینیش ولی همون مقدارم تو بقیه چیزا برات جبران میکنه ولی روان کلا یه بلایی سرت میاره که کلا زندگیتو برا خودت جبران کنی??
مشهد آفرود
۲۷ فروردین ۱۳۹۹ویژگی تریلهای ساخت ایران در آفرود واقعی :
( روان فلات پیشروگلدکیوم )
خورشیدی عقب و زنجیر فقط دوبار به زمین بخورید میترکن
دیسک صفحه بر اثر فشار زیاد از داخل انجین روغن میشکنه و
روح موتور شاد
اگر یه کم در شیب زدن فشار بیاری سر سیلندر میزنه میفت روغن سوزی
باید مستقیم بره پارکینگ
براثر طی مسافت خاکی بلبرینگ عقب ساییده شده و
با صدای آمبولانس موتور تریل به خانه بر میگردد
کاوازاکی
سوزوکی
هاسکورنا
هوندا
کی تی ام
در آفرود واقعی هر ضربه ای بخورن تحمل پذیرن
و این است اصالت جنس ساخت ایران .
کوشا
۱۲ خرداد ۱۳۹۹شما معمولا پژو و پراید رو با بنزو تویوتا مقایسه میکنید؟
محسن
۳۱ فروردین ۱۳۹۹سلام
پس با این صحبتها یا سوار نشو یا خارجی
تمام
کوشا
۱۲ خرداد ۱۳۹۹نه اکثرا غیر مستقیم میگن اگر پول ندارید خارجی بخرید برید بمیرید . سوار نشو که نشد حرف.
محسن
۱ اردیبهشت ۱۳۹۹من فردا قصد دارم یه تریل روان کارکرده مدل 90 بخرم
بیشتر پول ندارم حقیقتش
قصد آفرود هم ندارم فقط جاده های کوهستانی کم شیب برای لذت بردن از طبیعت
با این توضیحات و نظرهایی که خوندم خدا به خیر کنه :)
ارين
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹دوستان عزیز میخوام فلات ۲۵۰ بگیرم ، مطالب راجبش و نظرات دوستان رو خوندم و فهمیدم که کلا بی کیفیتن برندای موجود، اما از اونجایی که موتور سواری دوس دارم دیگه مجبورم یکیو انتخاب کنم یا غید ارزومو بزنم. به نظرم تو همشون این فلات بهتر باشه . زیاد تو مود شیب زدنو اینچیزا هم نیستم ، یا کارایی که شوک فیزیکی به موتور بیاد. اگه میشه یه راهنمایی کنید این فلات به درد میخوره و کم هزینه هست یا نه ممنون میشم
هومن پیلتن
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹اگه واسه جاده خاکی تنها میخوای
از روان بهتره فلات
فقط حواست باشه فلات ضعف شدید تنه داره سیلندر فلات مثل همه چینی مطلق است
فشار بی فشار
اگه با هوندا اشتباه بگیری خدا موتور بیامرزه
حق انتخواب نداریم که
بخر داداشی مبارک
جمشید میرعشقی
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹با سلام
چرا ایکس 2 ایران دو چرخ نمیخری (ایردوکو)
سلطان موتور تریلهای چینی
با دو رادیاتور آب فن قدرتمند ضد ضربه ضد آب
یه دو سه ملیون تفاوت قیمت داره
البته با فلات
اگه قصد جامپ زدن ( پرش ) داشته باشی پیشاپیش یه 10 ملیون کنار بذار
ولی اگه واسه طبیعت میخوای موتور خوبیه
ولی نباید فکر کنی مثل سوزوکی کاوزاکی میشه ازش سواری بگیری
از تنه تر ک میخوره پرش بزنی
عدم داشتن رادیاتور آب فشار حرارتی زیادی به انجینش وارد میکنه
روغنش سر موعد 2 هزار کیلومتر عوض کن خوبه
فقط واسه جاده خاکی
نووووووووش مبارک
بهزاد
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹با سلام
بنظر من ایکس دو که فقط مشکل نبود لوازم بدنه رو (فلاپها) داره بزاری کنار اصلا قابل مقایسه با بقیه موتورای چینی نیست و عالیه (هر چند پیش موتورای اروپایی و ژاپنی حرفی برا گفتن نداره ) ولی از نظر قدرت و کیفیت ساخت و کمک بندی حرفه ای و تنه آلیاژی که بر گرفته از موتورای کی تی ام هست و دارا بودن دو رادیاتور آب فن دار که موتورشم در واقع کپی شده از روی موتور هندا AX1 و دیگری هست و لوازم یدکی شونم می خوره و قیمت کم کارکردش( که فقط مدل 97 این موتور تو بازار موجود هست) چهل تا پنجاهه موتوای مانند فلات که قیمت صفرش 36 هست ارزش خردیدش دو برابره و اصلا قابل مقایسه نیست و گزینه خوبی برا خریده. مشخصات فنی ایکس دو رو می تونید از سایت شرکت شینری چین در بیارید همچنین قیمت این موتور در کشور اکراین که با نام geon مونتاژ میشه حدود 3000 دلاره .
کوشا
۱۲ خرداد ۱۳۹۹X2 انجین خوبی داره سیستمش مثل کایو جیون سی پی ای هست اما قطعات نمیتونه تامین کنه
گرشا
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹من روان200 دارم
منو جوگیر کردن این موتور خریدم
یکی از بدترین مشگلات روان اینه که یه دنده اشتباهی از نا واردی فشار بدی
تمام گیر بکس از لحاظ فنی باید عوض کنی
موتور چینی که یه بار باز بشه بسته بشه
دیگه حتی به درد خاکی نمیخوره
باید فقط داخل شهر استفاده بشه
قطعات زیاد مصرف میکنه روان 200 و خیلی هم گرون قطعات و استحلاک موتور
موتورهای چینی موتورهای آشغالی هستن ،
به نظر بنده دوک کی تی ام پلاک شدنی که قانونی قابل تردد هست گزینه خوبیه
فقط قیمتها رفته بالا .
طاهریان
۵ خرداد ۱۳۹۹با سلام و ادب فراوان
آره واقعا
این موتورهای چینی بدضعیف هستند
موتور ژاپنی با چکش بیفتی جونش چیزیش نمیشه
یه نامی 200 داشتم یه روز تو رودر بایستی افتادم
یکی از آشناهام ازم گرفت
به قول خودش ژاپنی سوار بود
نمی دونست این موتور پیزوری های چینی
خیلی خیلی حساس هستن
رفت دور بزنه دنده بد جا زد
دنده 3 وسیله خورد خاکشیر شد
تمام کمال گیر بکس عوض کردم
کاش مردم شعور داشته باشن هی نگن وسیله بده دست من
بدش بهم
وسیله ی هرکسی شخصیه
امان از کم رویی…………
امان از دل نرم رو……….
???? ????
کوشا
۱۲ خرداد ۱۳۹۹دقیقا منم به یه بادی بیلدینگی دادم دلم سوخت براش سوار که شدم فهمیدم دنده رو اشتبا زده جونه گیربکسم گرفته شده بود .?
سینا
۲۹ مرداد ۱۳۹۹داداش تو دنده کم کردن اینجوری شده یا تو دنده دادن؟
kenow
۳ دی ۱۴۰۰سلطان گیر بکس موتور چینی از آلیاژ ضعیف
فقط زمانی مه دور موتور پایینه باید دنده تعویض بشه
ف قی نداره تو دنده کم کردن باشه یا بیشتر
نصرت
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹سال 97 پیش فروش ایردوکو 250
یه دونه ایکس دو صفر گرفتم
قیمتی نداشت 18 ملیون
تر تمیز آبندیش کردم هر هفته میرم کوه دشت
بین موتور تریلهای چینی ایرانی
اینهمه قدرت و استحکام واقعا عالی
اصلا کم نمیاره تو شیب زدن
گازش محکم بگیر نترس
باک بنزین درت حسابی که نگران اتمام سوخت نباشی
شاستی عقب بالا بردم وسیله پتو میبندم
بعضی از اوقات دسته جمعی میریم شب تو کوه میخوابیم
پولتون دور نریزین
ایرانی فقط ایکس 2 ایران دوچرخ
محسن
۵ خرداد ۱۳۹۹سلام خدمت همه داداشیای گل
الان تو بازار و دیوار وقتی می گردی تریل های ایردوکو 200 هست که سفارش سپاه بوده ظاهرا و ساخت ایران دوچرخ هست.
دوستان اینجا در مورد x2 250 صحبت کردن
من سواری ایردوکو 200 رو گرفتم و به نظرم نسبت به فلات و روان بهتر بود ( البته تو شهر و نه خاکی)
حالا سوالم اینه دوستانی که از x2 راضی بودن این موتور همون 200 داخل بازار هست یا یه نمونه دیگه است از ایران دو چرخ؟؟
اگه یه نمونه دیگه اس نظرتون درباره ایردوکو 200 که الان تو بازار هست مدل 95 به بالا جیه؟
ممنون
بهنام
۵ خرداد ۱۳۹۹200 نمونه دیگه ای هست
ضعیفتره ، قدرت آنچنانی نداره فقط به درد جاده خاکی میخوره
نه رادیاتوری هیچی …….
اما از روان200 یه سر کله بهتره
کم خرج تره و قطعات زیاد مصرف نمیکنه
نیروهای مسلح معمولا وسایل و موتورهایی که به دردشون نمیخوره
در پادگانهای لجستیک به مزایده عمومی میزارن
تا شرش کم کنند
محسن
۶ خرداد ۱۳۹۹ممنون از پاسخ شما
آخه سوال برام این بود که چرا من تو بازار اصلا 250 ایران دوچرخ رو نمی بینم
هر چی هست 200 ایردوکو هست
الان با این توضیحات شما 200 ایردوکو از روان و فلات 200 بهتر هست درسته؟
بهنام
۷ خرداد ۱۳۹۹شک نکن
حتی ذره ای
فقط به شرط سلامت کامل وسیله
فلات وقتی اسمش میاد در هر کلاس و سی سی
آدم یاد ماشین آردی میفته
تهران تریال
۲۴ خرداد ۱۳۹۹خوب مومن خدا حتما ایکس ۲ موتور خوبی کسی نمیفروشه
برو بازار یا برنامه دیوار پر از ۲۵۰ فلات و تریل روان
همه سواری گرفتن میدونند چیه میخوان فرار کنن بفروشن بره
۴تا چاخان همراه تعریف تشویق میکنن
اما ایکس ۲ بعد کارکرد بالا آخ نگفته حیف کمبود قطعات یدکی و ارائه نمونه جدید
با قیمت بالا داره
محسن
۸ خرداد ۱۳۹۹ممنون از توضیحاتتون بهنام خان
وقت گذاشتید
ایردوکو هم متاسفانه مدل هاش همه بالای 95 هست وقیمت هاش هم بالای 18 تومن
به عنوان آخرین سوال از لحاظ رانندگی تو خاکی های بین روستایی ( نه جامپ زدن) و طبیعت گردی
اگه محبت کنید این چند تا موتور رو به ترتیب امتیاز سواری و نرمی ( نه لوازم و بدنه چون واقعا مراعات می کنم وسیله رو)
به ترتیب بفرمایید ممنون میشم
ایردوکو 200
روان 200
فلات 250
شاهین ( دلتا )
باز هم شرمنده
مهیار
۱۰ خرداد ۱۳۹۹سلطان قلبها امپراطور دشتها فقط تریل هوندا
سی آر ام
سی آر اف
از دویست پنجاه تا کراس 650 سلطان سواری در کوهستان است
من نمیدونم این جوونای ایرانی با پول 30 ملیون چرا یه سی آرم
کرم نمیخرن
یا حتی لانزا ، کادیکس ، آرمیکس و………..
بگردن گیر میاد
بجاش آت و آشغال چینی که هر دقیقه یه جاش میلنگه سوار میشن
بعد با حسودی و حسرت بی نهایت یه موتور ژاپنی ببینن چپ چپ تماشا میکنند .
کاووس یوسفی
۱۱ خرداد ۱۳۹۹دوستان بنده همه کامنت ها را خواندم متاسفانه بعضی از رفقا تو ایران مثل اینکه زندگی نمی کنند الان یک سوال دارم از محضر شما موتور تریل پلاک ملی که بدون دردسر سواری بشی چه موتورهای هستن و قیمت شون چقدره؟ بنده هم تریل x2 دارم و بنللی سیصد ۹۶ -بنللی گذاشتم پارکینگ و فقط تریل x2 ایران دوچرخ سوار میشم ۱۵هزار تا رفتم و دنده سه تا ۱۰۵ تا رفتم با این وجود که شش دنده هست این موتور شاسی و فلاپ کپی کی تی ام هست و انجین هندا ax1 هست و فن خنک کننده اش پاناسونیک هست موتور خوب خوبه با پول کم که به پاش میریزی
مهیار
۱۱ خرداد ۱۳۹۹عزیزم قیاسی که شما کردی مقال مقایسه
طوفان تورنادو با گردوخاک کوچه پس کوچه هاست
روز پنجشنبه جمعه اونم کوه (طالقان ، وردیج …….) بری و پییست رسمی با برگه فدراسیون پلیس گیر نمیده
البته نه آتشگاه کرج چون تفرجگاه نه پیست
شما بلقیس چینی ، باسی ار ام قدرت 37 اسب بخار با گاز خور وحشی
این گرگ کوهستانی قیاس زدی
بعد کدوم دانشمندی تریل 250واسه داخل شهر استفاده میکنه
موتور داخل شهری میندازه انباری
حتما شما با بنلی میری تپه شیب میزنی
ایکس 2 الان دست دومش زیر 30 تومن نیست صفرش بالای 40 تومن اونم دو سال که این موتور شینرای چینی اصلا وارد نشده
کدوم پول کم
امیر
۱۱ خرداد ۱۳۹۹قطعات ایکس 2 چینی گیر نمیاد
مستقیم باید با کارخانه قزوین شهرک صنعتی کاسپین تماس بگیری
اونم اگر تا سریک ماه با قبول هزینه سنگین ارسال پستی موافق باشی کار ادم راه میندازن
کلا بیشتر از 200 عدد ایکس دو در عرض دو سه سال در ایران عرضه نشده ، پس نباید چنین محکم در برابر اصل برند ژاپن با عرضه چندین هزار موتور سوپر با کیفیت از هر برند در ایران سخن گفت
هر استان ایران کسی اراده کن میتونیه قطعه هوندا پیدا کنه
اگه واسه کوه کسی بخواد بدون شک ژاپنی افسانه
اگه واسه شهری کسی بخواد سی دی آی 125 اضافه واسه جاده آسفالت
شینری چینی در برابر سایر موتورای چینی مثل گلد کیوم فلات روان غیره از همه بهتره
والا هیچ حرف گفتنی حتی یک سخن در برابر موتورهای ژاپنی سی سال پیش و آنلاین کنونی ژاپنی نداره
موتورای چینی بعد یک مدت عیب ایرادهای خودشون نشون میدن
ایکس دو 250 جزو همینهاست
محسن
۱۷ خرداد ۱۳۹۹عزیز دل
من هم از خدا می خوام تریل ژاپنی سوار بشم
منم می فهمم کیفیت رو و برند رو
اما حاضرم سطح توقعم رو پایین بیارم و آت و آشغال چینی سوار بشم
اما هر لحظه دلهره این رو نداشته باشم که یه پلیس *** جلوم رو بگیره و گیر بده و باقی مسائل
من بنا به دلایلی اهل شیب زدن نیستم و وضعیت کاریم هم یه جوری هست که ممکنه وسط هفته بخوام برم طبیعت گردی و چون مشهد زندگی می کنم از خونه که درمیام تا برسم خارج شهر حداقل یه ساعت باید تو خیابونهای مشهد موتور رو بگازونم
بودجه ام هم حدود 20 تومنه
شما پیشنهاد بده من چکار کنم ؟؟
تهران تریال
۲۴ خرداد ۱۳۹۹یه ۱۲۵ بخر خیالت راحت
پول خودت دور نریختی