موتورسیکلت

موتورسیکلت توربوی سوزوکی یک قدم به تولید نزدیکتر شد

زمانی که موتورسیکلت مجهز به سوپر شارژ کمپانی کاوازاکی به نام H2R و با قدرتی معادل با ۳۰۰ اسب بخار، تبدیل به تیتر یک اخبار شد و هنوز به بازار نیامده سر و صدای زیادی در اینترنت بپا کرده بود، کمپانی سوزوکی از کانسپت موتورسیکلت Recursion رونمایی کرد و مدعی شد که قرار است این موتورسیکلت را با انجینی مجهز به توربو شارژر به مرحله تولید برساند؛ رؤیایی که به نظر می‌رسد در این ماه یک قدم به واقعیت نزدیکتر شده باشد.

Suzuki Recursion Concept turbo
Suzuki Recursion Concept turbo
نمایشگاه سال ۲۰۱۳ شهر توکیو اولین جایی بود که کمپانی سوزوکی از کانسپت Recursion رونمایی کرد. این موتورسیکلت از یک انجین دوسیلندر موازی به حجم ۵۸۸ سی‌سی و مجهز به توربو شارژر بهره می‌برد، انجینی که قدرتی معادل با ۱۰۰ اسب بخار در ۸.۰۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور ۱۰۰.۳ نیوتن متر در ۴.۵۰۰ دور در دقیقه را برای Recursion فراهم می‌آورد.
Suzuki Recursion Concept turbo
Suzuki Recursion Concept turbo
احتمالاً کسانی که تا حدودی با موتورسیکلت‌های سوپر اسپرت کمپانی سوزوکی آشنایی دارند با شنیدن این مشخصات به یاد مدل GSX-R600 خواهند افتاد. موتورسیکلتی که از یک انجین به حجم ۶۰۰ سی‌سی و با قدرتی معادل با ۱۰۳ اسب بخار در ۱۳.۵۵۰ دور در دقیقه و همچنین حداکثر گشتاور ۵۹.۱ نیوتن متر در ۱۱.۱۴۰ دور در دقیقه، بهره می‌برد؛ اما نکته که نباید فراموش کنید این است که این قدرت و نیروی گشتاور تاکنون بر روی موتورسیکلتی وجود داشته است که دو تا سه برابر سنگین‌تر و تنومندتر از یک موتورسیکلت با وزن متوسط همانند Recursion است.
Suzuki Recursion Concept turbo
Suzuki Recursion Concept turbo
کمپانی سوزوکی در ماه مارس امسال (۲۰۱۵ میلادی) ویژگی‌های منحصربه‌فردی ازجمله طراحی انجین و تعبیه ورودی‌های هوای انجین در قسمت چراغ جلو را ثبت اختراع کرد. یکی از سایتهای خبری در این مورد نوشت:

“بیشترین تمرکز طراحان در ثبت طرح‌های اولیه بر روی ایجاد یک ورودی هوای حفره مانند در قسمت چراغ جلو و به‌منظور تثبیت موقعیت توربو شارژر در عین کاستن از وزن نهایی موتورسیکلت و درنتیجه مرکز ثقل پایین‌تر بوده است. توربو دقیقاً در زیر رادیاتور و پشت چرخ جلو قرار گرفته و با یک پوشش مناسب محافظت می‌شود. محفظه هوا نیز زیر انجین طراحی شده است تا با حذف کردن لوله‌های مورد نیاز انتقال هوا، کیفیت بیشتر و وزن کمتری را ایجاد کند که این مورد هم به پایین‌تر آوردن مرکز ثقل کمک می‌کند.”

Suzuki Recursion Concept turbo
Suzuki Recursion Concept turbo
به نظر می‌رسد کمپانی سوزوکی در تلاش است تا با انتشار این‌گونه اخبار و اطلاعات ما را به این باور برساند که حقیقتاً در آستانه به مرحله تولید Recursion قرار دارد وگرنه چه دلیلی دارد که این کمپانی تمام موارد طراحی این موتورسیکلت را رسانه‌ای کند، درحالی‌که همه می‌دانند ایجاد اصلاحات در کانسپت‌های اولیه چیز عجیبی نیست.
Suzuki Recursion Concept turbo
Suzuki Recursion Concept turbo
اوایل امسال هم مجله ژاپنی و نه‌چندان معتبر Young Machine تصاویری از Recursion را با این ادعا که این همان نسخه‌ نهایی و رو به تولید این موتورسیکلت است را منتشر کرد و گزارشی از روند رو به تکامل Recursion ارائه داد.
Suzuki Recursion Concept turbo
Suzuki Recursion Concept turbo
اما اتفاقی که در این ماه آتش شایعات را در مورد تولید این موتورسیکلت داغ‌تر کرده است گزارش سایت Visordown از تجاری‌سازی نام Recursion توسط کمپانی سوزوکی بود، اقدامی که یک گام روبه‌جلو محسوب شده و می‌تواند مقدمه‌ای عالی برای رونمایی نهایی از این موتورسیکلت باشد. حال باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا سوزوکی از موتورسیکلت توربوی خودش در نمایشگاه امسال توکیو و یا نمایشگاه EICMA رونمایی خواهد کرد یا نه؛ البته هنوز هیچ دلیل و سرنخ قانع‌کننده‌ای برای این رونمایی و نزدیک شدن سوزوکی توربو به تولید وجود ندارد و باید منتظر اتفاقات آینده بمانیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بیژن دولت سرایی

دانشجوی رشته های حقوق و خلبانی. علاقه‌مند به دنیای خودرو و موتورسیکلت. در حال حاضر این افتخار رو دارم که به عنوان نویسنده و مترجم با تیم پدال همکاری کنم.

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. Ali Reza

    ۸ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (101 ديدگاه)

    راستی کاربرای قدیمی مثل صادق یا فقط بنز فقط آلمان هنوز به این سایت سر میزنن یا نه؟
    چون تعدادی از کاربرای قدیمی به خاطر تغییر سایت رفتن

    1. vincent price

      ۸ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (722 ديدگاه)

      آقا علیرضا
      کامنتهای آقا صادق رو کم میبینم ولی آخرین بار ایشون چند روز پیش کامنت گذاشتن و با هم برای آواتار بحث کردیم
      http://www.pedal.ir/%D9%85%DB%8C%D8%B2-%D8%AE%D8%A8%D8%B1/%D9%85%DB%8C%D8%B2%D8%AE%D8%A8%D8%B1-%D8%AC%D8%AF%D8%A7%D9%84-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA-%DA%A9%D9%85%D9%BE%DB%8C%D9%86/comment-page-1/#comments

      آقای فقط بنز فقط آلمان هم جدیدا ندیدم کامنت بزارن جای ایشون هم خیلی خالیه

      1. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو

        ۸ مهر ۱۳۹۴
        سوابق: (810 ديدگاه)

        اول از بیژن دولت سرایی عزیز تشکر میکنم راستش سر رشته ای در خصوص موتور سیکلت ها ندارم اما همیشه مطالب قشنگ شما رو دنبال میکنم داداش.ممنون.

        …………………………………………..
        پ.ن
        علیرضا جان دلایلش متعدده میلاد جان که یه مدت مشکل id داشت ولی در کل هم ایشون هم صادق جان این یه مدت که کامنت های متعصبانه ترویج یافت حضورشون کم رنگ تر شد.
        ارادت

        1. بیژن دولت سرایی

          ۹ مهر ۱۳۹۴
          سوابق: (263 ديدگاه)

          ممنون باربد جان، لطف داری…..

    2. نوید جهرمی

      ۱۰ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (3793 ديدگاه)

      خیلی از بچه های قدیمی هستن ک فعلا ترجیح میدنن متنا رو بخونن و نظر نزارن.

  2. احمد باقری

    ۸ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    خیلی باحال شده.

  3. tadano

    ۸ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (176 ديدگاه)

    نکته جالب گشتاور این موتوره که نسبت به اسب بخار تقریبا مساویه در صورتی که اصولا در مورد موتور سیکلت پایینتره ، من فکر میکنم از این موتور تو ماشینهای کوچک شهری بشه استفاده کرد که تو سبک کردن ماشین خیلی تاثیر داره.

  4. هادی

    ۸ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ماشاالله به فکر زبای اینها که قدرتشون رو زیبا نشون میده.
    ما هم میریم طرح تقلبی موتور های تریل خارجی ها رو می سازیم موتور های مسخره ای مثل پیشرو رادیسون و آتو آشغالهای دیگه یا طرح هندا 100 سال پیشو مزنیم ؛ مردم بدبخت خدا زده سوار میشن .

  5. میلاد

    ۸ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (32 ديدگاه)

    بعد از این که کاواساکی تو دنیای 1000 تاج ب ام و HP4 رو برداشت مثل این که الان نوبت سوزوکی هست که تو دنیای 600 همین بلا رو سر R6 یاماها بیاره.

  6. سامان اذری

    ۸ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (3216 ديدگاه)

    درسته که سوزوکی ماشینهاش درمقابل بزرگان چیزی برا گفتن نداره
    ولی خداییش موتور هاش واقعا جزء بهترینهاس

  7. ALL CARS

    ۸ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (467 ديدگاه)

    سپاس از بیژن دولت سرایی عزیز

    1. بیژن دولت سرایی

      ۸ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (263 ديدگاه)

      ممنون از محبتت…

  8. vincent price

    ۸ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (722 ديدگاه)

    چهره زیبایی داره و قدرتش خوبه
    امیدوارم هر چه زودتر تولید بشه
    آقا بیژن دستت در نکنه
    لطفا روی مطالبی درباره چاپرها و موتورسیکلتهای تیونینگ شده کار کنید

    1. بیژن دولت سرایی

      ۸ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (263 ديدگاه)

      سلام
      چشم اگر تونستم مطالبی در این زمینه برای دوستان آماده میکنم…

  9. سروش

    ۹ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (47 ديدگاه)

    همش به مخم فشار میارم موردی پیدا نمیدونم که حسرت فلان چیز به دل ما ایرانیان نمونده باشه

  10. پژمان

    ۱۴ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (46 ديدگاه)

    ینی با این گشتاور و وزن شتاب این موتور فک کنم در حد هواپیمای جنگی موقع بلند شدن از روی ناو باشه, خون تو سر آدم جمع میشه,
    وطنم پاره تنم

  11. شاهرخ

    ۲۷ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    شگفت انگیزه این موتور….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا