موتورسیکلتهای کوچک اغلب برای شروع و ابتدای دوران سواری مناسباند اما بهزودی و با حرفهایتر شدن تبدیل به موجوداتی خستهکننده و غیر جذاب میشوند. خوشبختانه برخی تولیدکنندگان تصمیم گرفتند که مدلهایی را در سطح ورودی بسازند که ویژگیهای جذاب و حرفهای نیز در آنها باشد. بهگونهای که حتی بتوانند علاوه بر تازهکارها، نظر موتورسواران باتجربه را نیز به سمت خود جلب کنند.
دو موتورسیکلت برجسته در این رده در بازار امریکای شمالی را میتوان نام برد. اولی کاواساکی Z400 است که در سال ۲۰۱۹ و یک سال بعد از معرفی نینجا ۴۰۰ معرفی شد و جایگزین مدل ۳۰۰ شد. این مدل ضمن بهبود فنی، موتور جدید و کاهش وزن از عملکرد بهمراتب بهتری برخوردار شده است. سبک بدنه و شاسی محکم و اندکی افزایش توان و حتی چند کیلوگرم وزن کمتر از مدل نینجا باعث سواری راحتتر Z400 شده است.
برای انتخاب شایستهترین رقیب، به سراغ یاماها MT-03 میرویم که یکی از مدعیان این کلاس بوده و بهروزرسانیهای جدیدی را دریافت نموده است. این مدل علاوه بر بهبود طراحی، ارگونومی تهاجمیتر و همخوانی بیشتر با خانواده R به طرز شگفتآوری خوب و توانمند است. در اینجا هرچند حجم موتور نسبت به کاواساکی کمتر است اما نباید گول این حجم پایینتر را خورد.
این موتورسیکلتهای کوچک خیابانی با بدنه بدون پوشش، همانند ورزشکارانی با عضله خالص میمانند. با وجود ۷۸ سیسی اختلاف حجم موتور، قدرت خروجی این دو مدل مشابه است.
طراحی چراغهای LED هر دو مدل تقریباً مشابه است هرچند در کاواساکی کمی بزرگتر و پرنورتر است. اگزوزهای دوتایی هم دیگر تشابه این دو مدل میباشند. فاصله بین دو محور کاواساکی ۲.۵ سانتیمتر کوتاهتر از یاماها است و البته یاماها درمجموع ۱۰ سانتیمتر نیز طول بیشتری از رقیب خود دارد.
روکشهای اندک بدنه نیز در دو موتورسیکلت با هم متفاوتاند که در یاماها با پوشش بزرگتری همراه است. با قیمتی کمتر از ۵ هزار دلار، هر دو رقیب از آپشن های اندک و فقدان سیستمهای الکترونیکی دقیق رنج میبرند. با این حال ترمز ABS به صورت استاندارد وجود دارد. هر دو موتورسیکلت کاواساکی Z400 و یاماها MT-03 میتوانند جذابیتهای موتورسیکلتهای بزرگتر و گرانتر را برای شما به همراه آورند و لااقل برای چند سال میتوانند با سواری لذتبخش و شگفتانگیز خود در گاراژ منزل شما جا خوش کنند.
۲۰۲۰ Kawasaki Z400 | ۲۰۲۰ Yamaha MT-03 | |
موتور | دو سیلندر 399cc | دو سیلندر 321cc |
قدرت (اسب بخار) | ۴۴ hp | ۴۱ hp |
گشتاور (نیوتن متر) | ۳۸ | ۳۰ |
وزن (کیلوگرم) | ۱۶۵ | ۱۶۹ |
قیمت | $۴,۹۹۹ | $۴,۵۹۹ |
NAVID۰۰۹۸
۵ تیر ۱۳۹۹آقا قیمتهارو ببینید تا براتون بگم جریان چیه
البته قیمتهارو در دلار ۲۰ هزاری ضرب کنید و حجم موتورشان را با حجمهای مجوزدار ۲۰۰ تا ۲۵۰ cc مقایسه کنید .
بر حثب اتفاق ، دیروز سر زدم نمایندگی کویر موتور ، موتور کاوازاکی ۲۵۰ cc پلاک میفروشه حدود ۲۷۰ میلیون و موتور دوک ۲۰۰cc اتریشی مدل ۹۹ حدود ۱۰۰ میلیون .
از مسیولش سئوال کردم که اینها وارداتیه که گفت خیر ، بلکه قطعاتش میاد و اینجا مونتاژ میشه و اگر نه که قیمتها خیلی بیشتر میشد .
حالا یه سوال دارم ؟؟
چطوری قیمت بیشتر میشه وقتی میبینیم یه موتور ژاپنی آخرین مدل با ۴۰۰ cc و دلار ۲۰ هزاری ۱۰۰ میلیون نمیشه ، بعد چطور شرکت کویر موتور هروز به قیمتهاش اصافه میکنه و همه موتوری وارد میکنه که قیمتشون کمتر از ۴۰۰۰ هزار دلاره ولی قیمتهایی میده که انگار خارج از کشور بالای ۲۰هزار دلاره ، مگه هزینه گمرکی عوارض مالیات کارگر شمارهگذاری و… چقدره میشه که کویر موتور داره تو روز روشن اینطوری از پول مردم سواستفاده و دزدی میکنه .
مشخصه پشت قصیه رانت و باند بازیه و خدا داند چه روزی گندش در بیاد تا شاهد یه طبری نام دیگه باشیم .
خداوکیلی این چه وضعشه ، چرا یکی یه واکنشی به قیمتها نشون نمیده ، آقا ، ۴=۲×۲ ، این که دیگه ثابت شده پس چطوری قیمتها جوری ارائه میشه که نگاری ۷=۲×۲ .
اگر حسابدار بیاد جلوی دوربین تمام هزینههای خودرو و موتورسیکلت را از مونتاژ تا فروش حساب کنه ، اینقدر کثافتکاری و حرومخوری شکل نمیگیره و کسی هم احساس نمیکنه داره در حقش اجحاف میشه .
MehdiTurbo
۵ تیر ۱۳۹۹فقط میدونم درد داره،داره کم کم بی حس میشه.
NAVID۰۰۹۸
۵ تیر ۱۳۹۹درد داره ، ولی مطمئناً بیحس نمیشه و همیشه زَخمش با این نسل سوخته ماندگاره
Enzo
۵ تیر ۱۳۹۹خداییش کجای حرفاش ایراد داشت که اون چهارتا منفی رو بهش دادین
Javad
۵ تیر ۱۳۹۹نوید جان طبری رو کی به طبری تبدیل کرد؟ بگرد دنبال سر مار عشقم. طبری و امثال رو میندازن وسط تا ماها از بحث اصلی فاصله بگیریم. تا حرفی بزنی ی عنوان سیاسی بهت چسپ میزنن و تموم.
NAVID۰۰۹۸
۵ تیر ۱۳۹۹Javad عزیز
مُشرف همه قضایا همه هستند و میدانیم در پشت طبری ، طبریها خوابیده که فقط شوی تلویزیونی راه انداختن تا مثلاً مَرحم درد این روزهای مردم باشه .
چه میشه کرد تا وقتی که قضیه از ریشه خرابه و از دست اکثریت مردم خارجه ، ما فقط حکم تماشاگر را داریم و بس .
هیچگاه این اختلاسها پایانی نداره مگر اینکه همه چیز شفاف در ملاءعام در ادارات دولتی کنترل بشه تا کارمند دولتی نفسش نتونه برای زیرمیزی در بیاد از رئیس گرفته تا آبدارچی و قانونی تصویب بشه که تا فیخالدون پدر طرفو در بیارن که تا ۷نسلش نتونه سربلند کنه تو جامعه .
برای مثال میگم ، کشورهای پیشرفته را ببین چطور درست رانندگی میکنند ، شما فکر کردید قانونمدارن ، نه عزیز من ، پاش بیوفته از ایرانیها هم بدتر رانندگی میکنند اما اینقدر از جریمه و محکم بودن قانونشون مطمئن هستند که حتی به سرشون هم خطور نمیکنه خلاف قانون پاشونو کج بگذارند .
حالا خارج طبری میگم ، اگر مثلاً جریمه سبقت غیر مجاز میشد ۵میلیون تومان به بالا با ۶ماه حبس در خانه و طبق گرانی ماشین جریمه هم گرانتر میشد ، قسم میخورم تو کل کشور در روز به تعداد انگشتان دیت هم جریمه سبقت غیر مجاز نداشتیم .
قانون قانون قانون اگر شفاف و محکم اجرا بشه طبری که هیچی ، پدر جد طبری هم وجود خارجی نداشت اما متاسفانه این خانه از پایبست ویرانه است که درست بشو تو کارش با این ایدئولوژی نیست که نیست که نیست .
NAVID۰۰۹۸
۵ تیر ۱۳۹۹Enzo جان
زدنِ لایک یا دیسلایک مهم نیست ، اصلاً همیشه دیس بزنند با منطق یا بیمنطق ، خداشاهده بارها گفتم و اهمیتی نداره .
اما کاربرانی هستند که اصلاً نمیشه از کلمه دوستان استفاده کرد ، میان و زیر هر پستی که میگذاریم ، شروع میکنند به تمسخر ناسزا تهمت که واقعاً باید یه فکری برای این قضیه بشه تا مثل این چند روز من خودم مجبور نباشم مثل خودشون در حد شعور خانوادگیشان برخورد کنم تا بلکه خَتم بشه قضیه و تمامی هم نداره .
خیلی بیمحلی کردیم ولی فایده نداره و جدیداً هم تعدادشون با نامهای متفاوت بیشتر شده که این را میشه از تعداد دیدگاههای کمشون فهمید که چطوری در کمتر از یک هفته سه چهار نفر یکدفعه حجوم میاورند به کامنتهای من (( اگر این نامها فِیک نیستند و پس چیه ؟؟ )) .
این در حالیه که بارها بحث خودرویی کردیم با دوستان و حتی شدت هم داشته نقدهایمان اما هیچگاه تهمت تمسخر و ناسزا در کار نبوده و بعد از مدتی هم تموم میشد میرفت و با هم رفیق بودیم .
اما این چند روز دیگه شورشو در آوردن و من مجبور به برخوردی هستم همچون رفتار خودشان که از همه دوستان اصیل و با شخصیت معذرت خواهی میکنم اما با کاربران بیشخصیت تصمیم گرفتم مثل خودشان باشم ، این طور بهتره مثل اینکه .
بهراد
۵ تیر ۱۳۹۹https://www.pedal.ir/%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1%D8%B3%DB%8C%DA%A9%D9%84%D8%AA/kawasaki-ninja-250/
این مطلب یکی از بهترین مطالب سایت در خصوص موتور سیکلت هاست که نمی دونم از سال 1394 به بعد کمتر بهش پرداخته میشه.
در مورد نظر دوست عزیز علی ، باز من یه حرفی میگم دوستان دیگه میان میگن لیدر میفرستنو کشورو به آشوب میکشونن.دلیل اکثر اتفاقات نبود مطالعست. اینکه فقط چشم ها و شکم نباید تغذیه بشن بلکه مغز هم نیاز به مطالب روز و تفکر بیشتر داره.
AMIR / ARMI
۵ تیر ۱۳۹۹چرا کشور و مملکت و مردم رو به حال و درد خودشون رها نمیکنید
چرا با این کامنت ها به دردشون نمک میپاشید
هر کی راحتی میخواد جمع کنه از این کشور بره
اعتراض نکنه
Carbonado Aventador
۵ تیر ۱۳۹۹نمایندگی میخواسته جا کنه..
هیچوقت از نمایندگی نخر!!
.
هفته پیش نینجا ۳۰۰ فروختم ۱۶۰ تومن الانم همون قیمته
Carbonado Aventador
۵ تیر ۱۳۹۹دوک ۲۰۰ الان ۸۰ تومنه
دوک ۲۵۰ نزدیک ۱۰۰ تومن
.
Cb 1300 سویچ ۱۰۰ الی ۱۵۰
مدارک از ۲۵۰ تا ۴۰۰ تومن
.
بنلی جفت ۸۵ تومن
تک ۵۰ تومن
.
Ns 200
65 تومن
.
بیشتر از این بهت گفتن دارن تو پاچت میکنن!!!
NAVID۰۰۹۸
۶ تیر ۱۳۹۹اتیکت خود شرکت کویر موتور قیمتها را زده و اگر سایت اینترنتی هم داسته باشه ، میتوانید برید و تماشا کنید .
دوک ۲۵۰ فعلاً موجود ندارن
دوک ۲۰۰ هم حدود ۹۸ تا ۱۰۰ قیمت زده مدل ۹۹
Ns200 اصلاً با این قیمتها ارزش خرید نداره ، مگه چی داره که ۶۵ باشه
خودم پالس دارم ، راضی هم هستم ولی خدایی به گرد KTM نمیرسه و اگر کسی بخواد ۶۵ پول بده ، بره کارکرده تمیز دوک بخره ، ارزش بیشتری داره .
یه سوال دارم از شما چون تخصص زیادی از موتور ندارم و بیشتر سوار میشم تا اینکه تخصصی اطلاع داشته باشم ، به نظر شما ارزش خرید دوک۲۰۰ بیشتره یا اینکه پول بیشتر بدیم و دوک ۲۵۰ بخریم ؟؟؟
آیا تفاوت فاحشی در قدرت و سواری دارند ؟؟؟
Carbonado Aventador
۶ تیر ۱۳۹۹نمایندگی ها دزد هستن نوید جان خدا لعنت کنه همشون رو…
به طور مثال پارسال که قیمت بنلی ۳۰۰ تو بازار ۶۵ الی ۷۵ میلیون بود..
نمایندگی ۸۲ تومن قیمت گذاشته بود.
.
دوک موتوراش حرف نداره.
با کیفیته ،دیر خراب میشه و
ترمز های abs و سواری راحتی داره.
.
ولی هزینه ی سرویس های دوره ایش و تعویض روغنش بالاس.
.
از لحاظ شتاب ۲۵۰ بهتره و شاسی گردن کلف تری داره.
ولی تفاوت شتاب بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ اونجوری نیست که خیلی به چشم بیاد.
شاید حد اکثر سرعتشون نهایت ۱۰ ۱۵ کیلومتر فرق کنه!
.
اگه خواستی پول بیشتر خرج کنی ktm rc هم خیلی خوبه.
حالا نمیدونم از سبک race خوشت میاد یا نه.
Carbonado Aventador
۶ تیر ۱۳۹۹داداش هیچوقت موتور صفر نخر.
.
افت قیمتش زیاده.
الان دوک ۲۵۰ صفر تو گمرگ دور و بر ۱۰۰ میفروشن.
.
همون رو مدل ۹۷ رو ۷۰ الی ۸۰ تومن
یه چیز ترو تمیز که راه نرفته میتونی پیدا کنی!!!
.
چرا سر اینکه مدل ۹۸ باشه میخوای ۲۰ میلیون بیشتر پرداخت کنی
سورنا
۶ تیر ۱۳۹۹عزیز مشکل از جای دیگست
اول مشکل خود ما مردم هستیم که گذاشتیم اینا واس خودشون افعی بشن
وگرنه تو همون مار معمولی بودن سرشونو قطع میکردیم انقدر بزرگ نمیشدن
A.m.A
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳کاش الانم نینجا ۲۵۰ ۳۰۰میلیون بود…
OMID
۵ تیر ۱۳۹۹یاماها رو سر lfa خیلی قبول دارم
کاوازاکی رو سر ninja h2r
جالبه یاماها برای تنظیم صدای موتوراش از بخش موسیقیش کمک میگیره
انتخاب خیلی سختی میشد اگر حق انتخاب داشتم ولی الان حق انتخاب ندارم و راحتم ?
ahmad
۳۰ تیر ۱۳۹۹یاماها تو بخش موتور هم حرفهای زیادی برای گفتن داره مثلا مدل r1m یکی از سوپر بایک های قدرتمند و توانمند بازاره
مجتبی
۵ تیر ۱۳۹۹یاماها رو طرفدارشم، هرچند تو موتور gp خوب عمل نمی کنه
علی
۵ تیر ۱۳۹۹میدونید چرا وضع کشور اینقدر بده ؟
مردم امریکابخاطر یک سیاه پوست با دولت چیکار کردند !!!
میدونی مشکل مردم ما چیه ؟؟
مردم ما بی غیرت هستند
یعنی چی ؟
یعنی بی تفاوت به مسائل روز
یعنی بی تفاوت به هزاران کشته جاده ای
بی تفاوت به صد ها قتل ناموسی
بی تفاوت به ده ها دزدی میلیارد دلاری !!!!!!
بی تفاوت به ربا خواری
بی تفاوت به بچه های خودشون (که چی تو مدرسه یاد میگیرند ؟ ایندشون چیه ؟)
بی تفاوت به اصل دین(و اکثرا فقط ظاهر سازی دینی ، طرف با حجاب میاد مردم را گول میزنم ۷ میلیارد دلار میدزده و میره ، میدونید ۷ میلیارد دلار یعنی چه !!!! با این پول میشه ایران را به راحتی سه ماه قرنطینه بی نقض کرد برا دفع بیماری یعنی به تمام مردم ایران حقوق داد برای خونه نشینی )
بی تفاوت به فقر
بی تفاوت به حقایق
بی تفاوت به عدالت
بی تفاوت به حقشون
بی تفاوت به فرهنگ
بی تفاوت به مسولین
بی تفاوت به منی یک ساعته دارم تایپ میکنم و شما انگار نه انگار باز راه خودتون را میرید
بی تفاوت ……
اگه مردم اونجوری که میرند اعتراضات ضد آمریکا یک هفته میرفتند اعتراضات برا خودرو سازی داخلی وضع خودرو سازی این نبود
NAVID۰۰۹۸
۵ تیر ۱۳۹۹علی جان
بیتفاوت نیستیم
شرح دادنش هم طولانی و تکراریست
ولی یک کلام بگم که خود ما مردم مقصریم که اینقدر راحت میپذیریم بهمون ظلم بشه .
مثال کوچیکش همین خودروسازی که واسه خودش ماشالاه قاتلی همچون خفاش شبه هر ایرانیه با کُشتاری که در سال مسببش هست و مردمی اسیر شده برای خرید در صف ایستاده که گرانتر بفروشن به هموطن خودش تا جبران بیارزشی پولشو بکنه و این وسط خودروسازی که هم از توبره خورده و هم از آخور .
ثروتمند بودن ، دنبال آببرق مفتی میگشتن .
آزاد بودن ، دنبال آزادی میگشتن .
مسلمان بودن ، دنبال دین میگشتن .
حالا شما به من بگو ما بیتفاوتیم ؟؟؟
نسل ما سوخته ، کاری هم از ما ساخته نیست چون اُمیدی نمونده به بهبود شرایط .
حسین دهمرد
۶ تیر ۱۳۹۹واقعا فک میکنین همه اینها بخاطر یه رنگین پوسته؟ اون طرف فقط یه چاشنی بود
وضع مملکت ما بخاطر مردم ساده س که فک میکنن همه مثه خودشون ساده هستن.
وضع مملکت بخاطر آدماییه که راحت گول میخورن که البته تقصیر خودشون نیست. محدودیت باعث شده. به قول امیر کبیر مملکت مردم دانا میخواد.
خودروسازی (قبول دارم همش مونتاژکاریه) داخلی هم خوشبختانه داره نفسای آخرو میکشه
MOHAMAD.n.r
۵ تیر ۱۳۹۹کل تجربه موتور سواری من ۲۰ متر نمیشه.??
همین ۲۰ متر رو هم با موتور کارگرمون دور از چشم پدرمادرم رفتم.
از ده سالگی که در باغ و بیابون رانندگی با ماشین رو یاد گرفتم چند باری سعی کردم قانعشون کنم برام موتور چهارچرخ بگیرند ولی نشد که نشد. اقوام و اشنایان هم کسی موتور نداشت که من بگیرم.
فکر کنم در سن و سال خودم رکورد کمترین استفاده از موتور رو داشته باشم.?
شاهین
۶ تیر ۱۳۹۹قیمتارو ببین
اینجاهم ملت 30 تومن میدن آبپاچی میگیرن
Carbonado Aventador
۶ تیر ۱۳۹۹اپاچی ۱۸۰ مدل ۹۵ اگه کم کار باشه بالای ۳۰ تومنه.
.
اپاچی ۲۰۰ مدل ۹۸ هم ۵۵ تومنه
Harley-Davidson
۶ تیر ۱۳۹۹یاماها رو بیشتر میپسندم با وجود حجم موتور کمتر. صدای mt-03 و استایلش اسپرت تر و هیجان انگیز تره
محمد
۴ مرداد ۱۳۹۹سلام وعرض ادب بنده بعداز ۳۰سال کاربی وقفه هفته گذشته باپرداخت ۱۲۰ میلیون نقد و ۴ تا چک به فاصله های یکماه تونستم یکدستگاه یاماهاr25 ازیه نمایشگاه توخ.هلال احمربخرم.ایشااله همه جوونهای خوشگل وخوشتیپ ایرانی قسمتشون بشه از دوجهت خوشحال شدم اول اینکه پوز این کویرموتور حریص پول رو زدم که ظرف یکهفته عین دلالهای دلار چنان افزایش قیمتی داشت که دوداز سرم بلندشد .دوم اینکه من جزو اون دهه هستم که هندا۱۲۵ سی جی گوجه ای بود اولین سوپراسپرت دوسیلندر زندگیم رو سوارشدم که بگم۳۰ کیلوچاق شدم ولی دلم خوش نیست وقتی میبینم این لذت فراگیرنشده دم همه عشق بازا گرم دنیا زودگذره دمی رو عشقه