از آنجایی که موتورسیکلتهایی با حجم پایینتر از ۲۵۰ سیسی به دلایل مختلفی از جمله قیمت ارزانتر و به صرفهتر، از محبوبیت بیشتری در نزد خیلی از موتورسیکلت سواران و دوست داران این وسیله نقلیه در کشورمان برخوردارند و همچنین به دلیل درخواستهای متعددی که از سوی شما مخاطبان محترم سایت پدال مطرح شد، تصمیم گرفتیم تا از امروز موتورسیکتهایی با حجمهای پایینتر از ۲۵۰ سیسی را نیز در کنار مقالات ۲۵۰ سیسیها بررسی کنیم.
البته همانطور که در ابتدای این مطلب ذکر کردیم تنها یکی از دلایل بررسی کمتر از ۲۵۰ سیسیها قیمت ارزانتر آنهاست و دلیل دیگر انجام این بررسی طیف خیلی گستردهتری است که موتورسیکلتهایی با این حجم انجین در بازار یافت میشوند؛ پس امکان دارد در این سری از مقالات به سراغ کمتر از ۲۵۰ سیسیهایی برویم که از برخی موتورسیکلتهایی با حجم انجین بیشتر از خود نیز گرانتر باشند.اما تنها دلیل انتشار این سری از مقالات بررسی موتورسیکلتهای کمتر از ۲۵۰ سیسی موجود در بازار ایران نخواهد بود و همانگونه که از تیتر این مقاله پیداست، ما در سایت پدال به فکر علاقهمندان به موتورسیکلتهای سنگین نیز هستیم و در قسمتهای آتی این مقاله به بررسی موتورسیکلتهایی با حجمهای انجین بالاتر از ۲۵۰ سیسی هم خواهیم پرداخت.
در قسمت قبل این مقاله به بررسی پالس (پولسار) ۲۰۰ و 200ns پرداختیم و همانطور که وعده داده بودیم در این قسمت به بررسی دوک ۱۲۵ و ۲۰۰ سیسی خواهیم پرداخت.
۳- کیتیام دوک ۱۲۵ سیسی:
تا قبل از سال ۲۰۱۱ دوستداران موتورسیکلت در تمام دنیا، کمپانی اتریشی KTM را به دلیل تولید موتورسیکلتهای ورزشی و آفرود و همچنین قهرمانیهای متعدد در مسابقات معتبر موتورسیکلت سواری میشناختند اما در سال ۲۰۱۱ اتفاقی رخ داد که وسعت فعالیت این کمپانی را گستردهتر کرد و شهرت بیشتری برای این برند بوجود آورد.
در حقیقت کمپانی KTM در سال ۲۰۱۱ اولین محصول جادهای خود را در طبقه بندی نیکد و با انجینی به حجم ۱۲۵ سیسی و با نام ۱۲۵ Duke (کِی. تی. اِم. دوک ۱۲۵) به بازارهای جهانی عرضه نمود تا شاهد فصلی نو در عرصه موتورسیکلت باشیم. این حجم انجین پایین، بیشتر از آنجا ناشی شده بود که کیتیام تازه در ابتدای مسیر تولید محصولات جادهای قرار داشت و از سوی دیگر به گفتهای مسئولان کیتیام این موتورسیکلت برای نوجوانان ۱۶ سال به بالا تولید شده بود تا بتوانند لذت موتورسواری را در کمال امنیت و کیفیت تجربه کنند.مدتی بعد از عرضه این محصول در بازارهای جهانی شرکت کویر موتور به عنوان نماینده رسمی کیتیام اتریش در ایران اقدام به عرضه این موتورسیکلت در کشورمان نمود. البته نکتهای که باید ذکر کنیم این است که هم دوک ۲۰۰ و هم دوک ۱۲۵ از طریق کمپانی باجاج هندوستان به ایران وارد شده و مونتاژ این کشور محسوب میشوند.
یکی از ویژگیهای بارز کمپانی کیتیام که در حقیقت جزء اصلیترین نقاط قوت محصولات این کمپانی اتریشی محسوب میشود، جمع کردن بهترین قطعات از بهترین و معروفترین کمپانیها در کنار هم است؛ ویژگی که در طول مطالعه همین متن، به دفعات با آن برخورد خواهید داشت.
شاسی و انجین:در انجین دوک ۱۲۵ همانند مدل حرفهای RCB 1190، از دو عدد میل بادامک در موقعیت بالای سیلندر استفاده شده است که وسیله اهرمهای بادامک، چهار سوپاپ انجین را به حرکت وا میدارد. این نوع طراحی نه تنها اطمینان بسیار بالایی در عملکرد انجین به وجود میآورد بلکه با پوششی از کربن فوق سخت بر سطح اهرمهای بادامک با به حداقل رساندن میزان اصطکاک، موجب آزاد شدن نیروی بیشتری میگردد.
طراحان و مهندسین کیتیام آن قدر علم و تجربه داشتند که بتوانند از یک انجین به حجم ۱۲۴.۷ سیسی قدرتی معادل با ۱۱ کیلووات (۱۵ اسب بخار) در ۹.۵۰۰ دور در دقیقه (قدرتی که از قدرت برخی از ۲۵۰ سیسیهای بازار ایران نیز بیشتر است) و حداکثر گشتاور ۱۱.۸ نیوتن متر در ۸.۰۰۰ دور در دقیقه را بیرون بکشند. قدرتی که با توجه به وزن نسبتا سبک ۱۲۵ کیلوگرمی، امکان تجربه حداکثر سرعتی تا حدود ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت و همچنین شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت ۸.۷ ثانیهای را برای راکب این موتورسیکلت فراهم آورده است. قدرتی که خود به خود ما را به یاد ضرب المثل معروف “فلفل نبین چه ریزه” میاندازد.همچنین طراحی شاسی عالی، فریم لوله مانند و سبک، این موتورسیکلت را به یک تخته موج سواری واقعی تبدیل کرده و تجمیع وزن در نزدیکی مرکز ثقل موتورسیکلت، قدرت مانور و دقت راهبری آن را به صورت چشمگیری افزایش داده است.
سیستم سوخت رسانی: اگر کمی با زاویه و دید فنی به تاپ اسپید و شتاب نسبتا چشمگیر کیتیام دوک ۱۲۵ نگاه کنید، بدون آنکه از جزئیات سیستم سوخت رسانی این موتورسیکلت آگاه باشید حدس خواهید زد که انجین دوک ۱۲۵ خیلی خوب و موثر تغذیه میشود؛ وظیفه سوخت رسانی در این موتورسیکلت بر عهده انژکتور الکترونیک (EFI) محصول کمپانی مطرح و محبوب BOSCH آلمان است.سیستم خنک کننده: شاید اگر کمپانی دیگری به جای کیتیام بود برای یک انجین ۱۲۵ سیسی زحمت طراحی و تعبیه رادیات آب را به خود نمیداد و ترجیحا با استفاده از فن و با هوا دمای انجین را کنترل میکرد اما وسواس طراحان کیتیام موجب شده تا از سیستم آب خنک بر روی دوک ۱۲۵ استفاده کنند، سیستمی که به بهترین نحو عمل کاهش دمای انجین را انجام میدهد.
وزن ۱۲۵ کیلوگرمی دوک ۱۲۵ به شکل بهینه در سراسر بدنه توزیع شده تا راکب توانایی کنترل هرچه بهتر و راحتتره این موتورسیکلت را داشته باشد و از سوی دیگر این ویژگی موجب میشود اتصالات شاسی پیوستگی خود را بهتر حفظ کند و همراه با انجین قدرتمند، توان واقعی را در مسیرهای کوتاه و نفسگیر به نمایش بگذارد.
سیستم تعلیق:
سیستم تعلیق جلو: دوک ۱۲۵ در سیستم تعلیق جلوی خود از کمک دوشاخ تلسکوپی وارونه و بسیار با کیفیت محصول کمپانی WP Suspension اتریش بهره میبرد. این کمک دوشاخ دارای اندازه قطر ۴۳ میلیمتری ( ۱.۶۹اینچی) است که دقیقا برابر اندازه قطر خارجی کمک حرفهایترین محصول همین شرکت یعنی سوپر اسپرت RC8 1190 است.
تعلیق عقب: در تعلیق عقب این موتورسیکلت نیز از کمک فنر تکی (monoshock) محصول WP Suspension اتریش استفاده شده است تا خیال شما را از بابت یک سواری نرم و راحت، آسوده کند.
سیستم ترمز:برای تامین هرچه بیشتر امنیت و رضایتمندی مشتریان و راکبین، کیتیام همانند کمپانیهای مطرحی همچون دوکاتی، اموی آگوستا و خیلیهای دیگر (البته کیتیام نیز در بیشتر محصولات خود از تولیدات همین کمپانی استفاده میکند)، به سراغ بزرگترین و معتبرترین کمپانی تولید سیستمهای ترمز یعنی BREMBO ایتالیا رفته و از تولیدات این کمپانی بر روی دوک ۱۲۵ استفاده نموده است.
البته اگر بخواهیم به صورت دقیقتری این سیستم ترمز قوی و قدرتمند را بررسی کنیم باید این نکته را اضافه کنیم که بر خلاف اغلب ترمزهای استفاده شده در محصولات کیتیام که به صورت کامل توسط BREMBO ایتالیا طراحی و تولید میشوند، سیستم ترمز دوک ۱۲۵ (شامل ترمز تک دیسک ۲۸۰ میلیمتری به همراه سیلندر ترمز چهار پیستونی در چرخ جلو و ترمز تک دیسک ۲۳۰ میلیمتری به همراه سیلندر ترمز تک پیستونی در چرخ عقب) با همکاری کیتیام و BREMBO و تحت نام BYBRE تولید شده است.
طراحی ظاهری:ظاهر و به خصوص رنگ آمیزی جذاب، دوک ۱۲۵ را به یکی از خاصترین نیکدهای موجود در بازار تبدیل کرده است. طراحی باک یازده لیتری (سوخت کافی برای بیش از ۳۰۰ کیلومتر سواری بی وقفه را در خود جای میدهد) با زوایا و خطوط شکسته علاوه بر آنکه شمایل یک جنگجوی واقعی را برای این موتورسیکلت پدید آورده است و تصویر یک نیکد جذاب را به مخطب القا میکند، سطح تماس مناسبی را برای زانوهای راکب فراهم میکند تا به راحت بودن و ارگونومی مناسب این موتورسیکلت بیفزاید.
البته در ایران امکان انتخاب رنگهای مختلف برای خریداران وجود ندارد؛ چرا که کویر تنها در رنگ نارنجی این موتورسیکلت را به بازار عرضه نموده است.
یکی از مهمترین ویژگیهای ظاهری در دوک ۱۲۵ طراحی اگزوز به صورت مخفی است، طراحی که خیلی حرفهای انجام شده تا بر ظرافت و زیبایی این نیکد اتریشی بیفزاید.
مشخصات کیتیام دوک ۱۲۵:نوع انجین: تک سیلندر، چهار زمانه
حجم سیلندر: ۱۲۴.۷ سیسی
حداکثر توان: ۱۱ کیلووات (۱۵ اسب بخار) در ۹.۵۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور: ۱۱.۸ نیوتون متر در ۸.۰۰۰ دور در دقیقه
چیدمان سوپاپ ها: ۴ سوپاپ، DOHC.
جعبه دنده : ۶ دنده
سیستم جرقه زنی: CDI، سیستم مدیریت انجین (EMS) محصول BOSCH.
سیستم سوخت رسانی: انژکتور الکترونیک (EFI) محصول BOSCH.
مصرف سوخت تقریبی: ۲.۲۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.
ترمزها:
ترمز جلو: دیسک ۲۸۰ میلیمتری، سیلندر ترمز چهار پیستونی، محصول همکاری کیتیام و BREMBO به نام BYBRE.
ترمز عقب: دیسک ۲۳۰ میلیمتری، سیلندر ترمز تک پیستونی، محصول همکاری کیتیام . BREMBO به نام BYBRE.
قیمت: توقف تولید.
وزن: 125 کیلوگرم.
۴-کیتیام دوک ۲۰۰ سیسی:
بعد از استقبال و فروش خوب دوک ۱۲۵ در بازارهای جهانی، کمپانی کیتیام تصمیم گرفت تا مدل قویتری از این موتورسیکلت را تولید و راهی بازار کند و به این طریق بتواند طیف وسیعتری از علاقهمندان به این وسیله نقلیه مهیج را به سمت محصولات خود جذب کند. تصمیمی که با ساخت دوک۲۰۰ رنگ واقعیت به خود گرفت.
بیشتر تمرکز طراحان به هنگام طراحی دوک۲۰۰ بر این بود که با حفظ ویژگیها و شاکلهای اصلی دوک ۱۲۵، انجین و سیستم ترمز را تقویت کنند و به همین دلیل است که این دو موتورسیکلت بجز در چند مشخصه، ویژگیها و مشخصات کاملا یکسانی با هم دارند و چون در متن بالا دوک ۱۲۵ را به صورت کامل بررسی کردیم در مورد دوک ۲۰۰ تکرار همان توضیحات کاری بیهوده خواهد بود و فقط موارد تفاوت این دو موتورسیکلت را برای شما عزیزان شرح خواهیم داد. خیلی طبیعی است که مهمترین تفاوت این دو موتورسیکلت در حجم انجین و قدرت خروجی از آن باشد. کیتیام دوک ۲۰۰ از یک انجین به حجم ۱۹۹.۵ سیسی بهره میبرد که توانسته قدرتی معادل با ۱۹ کیلووات (۲۵ اسب بخار) در ۱۰.۰۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور ۱۹.۵ نیوتون متر در ۸.۰۰۰ دور در دقیقه را برای این موتورسیکلت فراهم بیاورد. به عبارتی با افزایش ۷۵ سیسی حجم انجین، قدرت این موتورسیکلت ۶۶ درصد نسبت به دوک ۱۲۵ افزایش یافته است. موضوع وقتی جالب میشود که میبینیم تفاوت وزن این دو موتورسیکلت تنها ۴.۵ کیلوگرم (افزایش نسبت به دوک ۱۲۵) است و در حقیقت این قدرت ۲۵ اسب بخاری حاصل کار قلب تپنده یک موتورسیکلت ۱۲۹.۵ کیلوگرمی میباشد. قدرتی که شتاب صفر تا صد حدودا ۷ ثانیهای و حداکثر سرعت ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت را برای این موتورسیکلت به ارمغان آورده است.در کنار این افزایش شتاب و سرعت، دوک ۲۰۰ از سال ۲۰۱۳ به سیستم ترمز ضد قفل ABS مجهز شد، اتفاقی که متاسفانه در مورد موتورسیکلتهای موجود در ایران صدق نمیکند. از آنجایی که کیتیام دوک بیشتر برای انجام حرکات نمایشی طراحی شده است خیلی نمیتوان تاپ اسپید آن را پایین دانست و به همین دلیل (انجام حرکات نمایشی) سیستم ABS به گونهای طراحی شده است که رانندگان میتوانند آن را برای مدت زمانی که مشغول انجام حرکات نمایشی هستند خاموش کنند. مشخصات کیتیام دوک ۲۰۰ :
نوع انجین: تک سیلندر، چهار زمانه.
حجم سیلندر: ۱۹۹.۵ سیسی.
حداکثر توان: ۱۹ کیلووات (۲۵ اسب بخار) در ۱۰.۰۰۰ دور در دقیقه.
حداکثر گشتاور: ۱۹.۵ نیوتون متر در ۸.۰۰۰ دور در دقیقه.
چیدمان سوپاپ ها: ۴ سوپاپ، DOHC.
جعبه دنده : ۶ دنده.
سیستم جرقه زنی: CDI، سیستم مدیریت انجین (EMS) محصول BOSCH.
سیستم سوخت رسانی: انژکتور الکترونیک (EFI) محصول BOSCH.
مصرف سوخت تقریبی: ۲.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.
ترمزها:
ترمز جلو: دیسک ۲۸۰ میلیمتری، سیلندر ترمز چهار پیستونی مجهز به سیستم ضد قفل ABS، محصول همکاری کیتیام و BREMBO به نام BYBRE.
ترمز عقب: دیسک ۲۳۰ میلیمتری، سیلندر ترمز تک پیستونی مجهز به سیستم ضد قفل ABS، محصول همکاری کیتیام . BREMBO به نام BYBRE.
قیمت: دوک ۲۰۰ در حال حاضر با قیمتی در حدود ۲۴ میلیون تومان در ایران بفروش میشود.وزن: 129.۵ کیلوگرم.
مشخصات مشترک کیتیام دوک ۱۲۵ و ۲۰۰ :مهمترین نقاط قوت این دو موتورسیکلت:
- کیفیت ساخت عالی.
- شتاب و سرعت مناسب.
- استفاده از قطعات تولید شده توسط کمپانیهای مطرح.
- سواری راحت و لذت بخش.
- تکلونوژی روز.
- لاستیکهای پهن که چسبندگی مناسبی را هم برای جادههای مرطوب و هم برای جادههای خشک دارند و هندلینگ مناسبی را فراهم میاورند.
- فرمان پذیری مناسب.
- گیربکس ۶ دنده.
- بهرهمندی از سیستم سوخت رسانی انژکتور الکترونیک.
- گارانتی طولانی مدت دو ساله (بدون توجه به میزان کارکرد)
مهترین نقاط ضعف این دو موتورسیکلت:
- قیمت بالا.
- کمبود لوازم و قطعات.
سیستم تعلیق:
تعلیق جلو: کمک دوشاخ تلسکوپی وارونه با قطر ۴۳ میلیمتری محصول WP Suspension اتریش.
تعلیق عقب: کمک فنر تکی (monoshock) محصول WP Suspension اتریش.
تایرها:
تایر جلو: ۱۱۰ /۷۰-۱۷محصول MRF.
تایر عقب : ۱۵۰ /۶۰-۱۷ محصول .MRF
نمایشگرها:
دورسنج : تمام دیجیتال، نمایشگر ۲ شاخص میانگین مصرف سوخت، نمایشگر دنده، نمایشگر وضعیت سیالات، نمایشگر دمای مایع خنک کننده، نمایشگر مصرف سوخت، صفحه پیغام نقص فنی، چراغک سیستم ضد سرقت.
سرعت سنج : تمام دیجیتال، محدوده هشدار سرعت قابل تنظیم، نمایشگر میانگین سرعت.
مسافت سنج : تمام دیجیتال، نمایشگر مسافت سنج کل (ODO Meter)، دو شاخص مسافت سنج مقطعی (Trip Meter)، نمایشگر مدت زمان سواری، نمایشگر زمان باقی مانده برای اجرای سرویس دورهای.
ابعاد:
طول: ۲.۰۲۹ میلیمتر.
عرض: ۸۳۶ میلیمتر.
ارتفاع: ۱.۹۰ میلیمتر.
ارتفاع جلوی زین تا زمین: ۷۸۰ میلیمتر.
فاصله محورهای دو چرخ: ۱.۳۶۱ میلیمتر.
فاصلۀ بدنه اصلی تا زمین: ۱۷۰ میلیمتر.
گنجایش مخزن سوخت: ۱۱ لیتر.
توضیحات دیگر:
مجهز به سوئیچ خاموشی اضطراری انجین، مجهز به سیستم راه اندازی ایمن (Safety Start System).
در قسمت بعد به بررسی کاوازاکی Z1000 خواهیم پرداخت.
ارشیا
۱۶ مهر ۱۳۹۴یه سواله بی ربط
میشه کسی در باره شرکت های ژاپنی که اتوبوس یا ون یا انواع کامیون رو میزنن به من بگه.به جز ایسوزو
ali
۱۶ مهر ۱۳۹۴من مینی بوس میتسوبیشی با کامیونتش را دیدم ولی کشنده نع.ضمنا ایسوزو کیفیت خوبی داره چند تا از بچه ها 6 تنی دارند تعرف می کنند البته نسبت به کاویان و …
Reza :: Deutschland :: Mercedes
۱۶ مهر ۱۳۹۴میتسوبیشی کشنده هم داره
Reza :: Deutschland :: Mercedes
۱۶ مهر ۱۳۹۴هینو
میتسوبیشی فوسو
یودی تراکس
حسین
۱۶ مهر ۱۳۹۴ببخشید آقای نویسنده، پرشتاب ترین ۲۵۰ سیسی که تا به حال به صورت انبوه در ایران پلاک شده و الان در دسترس هست کدومه؟
پیشنهاد خودتون چیه؟ البته تو ارزون ها!(زیر۱۵میلیون)
ali
۱۶ مهر ۱۳۹۴نیست نگرد
کاواساکی جی تی او قدیمی بگیر الان 3 تا 4 میلیون قیمت داره تمیزش محشره
حسین
۱۷ مهر ۱۳۹۴ممنون
بیژن دولت سرایی
۱۶ مهر ۱۳۹۴سلام
پرشتاب ترین تو این رنج قیمت مگلیه…
اینم لینک مشخصات و بررسیش که قبلا تو پدال منتشر شده…
http://www.pedal.ir/%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1%D8%B3%DB%8C%DA%A9%D9%84%D8%AA/250-%D8%B3%DB%8C%E2%80%8C%D8%B3%DB%8C%E2%80%8C-%D9%85%DA%AF%D9%84%DB%8C/
حسین
۱۷ مهر ۱۳۹۴وا؟؟
مگلی نوشتید ۷ثانیه بعد nudeیا nakedd یه مارک دیگه ۶ ثانیه!
بالاخره کدوم پرشتاب تره؟
حسین
۱۷ مهر ۱۳۹۴9- هیوسانگ EXIV 249:
اینو میگم!
کدوم شتاب بهتری داره؟
بیژن دولت سرایی
۱۷ مهر ۱۳۹۴حسین جان چون گفتی به صورت انبوه من مگلیرو گفتم…
وگرنه شتاب هیوسانگ X5 بیشتره، خیلی با کیفیت تر از مگلیم هست …
البته قیمتشم چند میلیون بیشتره…
Hamid...Audi
۱۷ مهر ۱۳۹۴کاواساکی نینجا 250 یا ZX250 عالین…اگه بتونی 2009 یا 2010 شو پیدا کنی همون حدود 15 میلیون باید باشه.
Xman
۱۶ مهر ۱۳۹۴جون شما باس یکی از این موتورارو بگیرم. با بروبچ 4 پشته با سرعت 100 تا تو بزرگراه قیقاژ میریم. وای حتی فکرشم باعث مور مورم میشه!
ali
۱۶ مهر ۱۳۹۴راستی انجین این موتور از انجین پیکان و پراید بزرگتره
Reza :: Deutschland :: Mercedes
۱۶ مهر ۱۳۹۴سلام و درود بر اقای دولت سرایی عزیز….
بسی حال میکنم با مطالب شما اکثرشونو میخونم اگه وقت کنم
اگه میشه کمی در مورد موتورهای کروزر و تورینگ(اگه اشتباه نکنم اسم کلاسش همینه) توضیح بدید یا مطلبی ارایه کنید
و ایضا اینکه در مورد مدلی از تریامف که موتوری با حجم ۲۳۰۰ داشت (اسمش یادم نیست) توضیحی بدید ممنون میشم
تشکر از مطالب خوبتون
بیژن دولت سرایی
۱۷ مهر ۱۳۹۴سلام
ممنون از محبت شما رضا جان…
اگر منظورتون معرفی این سبکه که انشاا.. در آینده سبک های مختلف رو معرفی می کنیم، ولی اگر منظورتون معرفی موتورسیکلت های کروزر هست که تا حالا دو مورد معرفی و برسی داشتیم..
هارلی دویدسون Iron 883
http://www.pedal.ir/%d9%85%d9%88%d8%aa%d9%88%d8%b1%d8%b3%db%8c%da%a9%d9%84%d8%aa/%d9%87%d8%a7%d8%b1%d9%84%db%8c-%d8%af%db%8c%d9%88%db%8c%d8%af%d8%b3%d9%88%d9%86-iron-883/
بررسی آگویلا 250 سی سی
http://www.pedal.ir/%d9%85%d9%88%d8%aa%d9%88%d8%b1%d8%b3%db%8c%da%a9%d9%84%d8%aa/250-%d8%b3%db%8c%e2%80%8c%d8%b3%db%8c-%d9%87%db%8c%d9%88%d8%b3%d8%a7%d9%86%da%af/
Hamid...Audi
۱۷ مهر ۱۳۹۴جااااااااااااااااانم!
فکر نمیکردم همچین قدرتی داشته باشن! توان خروجی دوک200 با هوندا CBR250 یکیه!
بعد نینجا رفتن تو گزینه های خرید!
انصافا هم 125 هم 200 تو رنج خودشون معرکه ن…
با تشکر از بیژن دولت سرایی عزیز.آقا با این مطالبت لذت میبریم.
بیژن دولت سرایی
۱۷ مهر ۱۳۹۴مرسی از محبتت حمید جان…
mory
۱۷ مهر ۱۳۹۴خیلی منتظرش بودم دمتون گرم
راستی کسایی که سوار شدن این موتور بهتریه (از هر لحاظی ) یا کاوازاکی یا هوندا؟
برم مقالرو بخونم
ehsan
۱۷ مهر ۱۳۹۴سلام
کسی میدونه قیمت دوک 125 چنده
؟
اصلا تو ایران گیر میاد؟
حال میده با یه 125 حال پالس 200 رو بگیری :)))))
بیژن دولت سرایی
۱۷ مهر ۱۳۹۴سلام
از عنوان مقاله معلومه که تو ایران هست…
فقط تولیدش متوقف شده و صفرش کمتر تو بازار پیدا میشه…
Hamid...Audi
۱۷ مهر ۱۳۹۴بیژن جان قیمت صفر یا کارکرده شو نداری؟!!!!!!
بیژن دولت سرایی
۱۷ مهر ۱۳۹۴دست دومش حدودا از 8-7 میلیون شروع میشه، نوشم اگر پیداشه حدودا 17 تومنه…
zodiac
۱۷ مهر ۱۳۹۴ممنون از اقای دولت سرایی در مورد قیمت دوک 200 با کمی جستجو در وب قیمتی حدود 8میلیون داره نمیدونم شرکت کویر بر چه اساسی قیمت گذاری میکنه.قیمت از سایتای هندی بود که شرکت کویر از همون هند وارد کرده
ALL CARS
۱۷ مهر ۱۳۹۴بازهم مقاله ای عالی از جناب بیژن دولت سرایی عزیز
مقالات مربوط به موتور سیکلت ، خیلی خوب مورد استقبال پدالی های عزیز قرار گرفته
امیدوارم بعد اتمام مقالات مربوط به موتورسیکلتهای 250 cc وپایینتر از اون ، به موتور سیکلتهایی با حجم بالا هم بپردازین چرا که هرچند دسترسی به اونها سخت وبرای خیلی غیر ممکن است اما خیلیها از دیدن وشنیدن صداشون لذت میبرنو بدشون نمیاد همچون خودروهایی که اطلاعاتی ازشون دارند اما امکان دسترسی به اونهاروندارن ، اطلاعاتی از این موتور سیکلتهای دوس داشتنیه باحجم بالا هم داشته باشن
سپاس
بیژن دولت سرایی
۱۷ مهر ۱۳۹۴سلام بر ALL CARS عزیز، ممنون که همیشه با نظراتتون به بنده لطف داشتید و باعث انرژی مضاعف من شدید..
راستش بعد از اینکه 250 سی سی ها مورد استقبال قرار گرفتن تصمیم گرفتم که کمتر از 250 ها رو هم بررسی کنم و در ابتدا قرار بود اسم این سری مقاله “کمتر از 250 سی سی های ایران” باشه ولی بعدش دیدم میشه تو همین مقالات به بررسی موتورسنگین ها هم پرداخت و به همین دلیل بود که اسم مقالرو گذاشتم “بررسی موتورسیکلتهای بازار ایران” تا بجز 250 سی سی ها به همه حجم انجین های موجود در بازار بپردازیم…
در قسمت بعد هم سراغ کاوازاکی Z1000 میرم و امیدوارم که بتونم رضایت دوستان و مخاطبان پدال رو بر آورده کنم…
ممنون
ALL CARS
۱۷ مهر ۱۳۹۴سلام آقای دولت سرایی
خواهش میکنم ،تنها کاری که از دستمون برمیاد تشکر از زحماتتونه
منتظرم ، بیشتر از قبل ، چون از همین حالا میدونم باید منتظر یکی از بهترین های هزار سی سی باشم
کافر مقدس
۱۷ مهر ۱۳۹۴با این قیمت هایی که تو ایران داره اصلا نمییارزه!
جالب اینجاست مطلب در مورد *بازار ایران* نگارش شده ولی هیچ اشاره ای ب قیمت روبه افزایشش با دلایلی مضحکی مثل توقف تولید قیمت ارز و خدمات در ایران و….نشده . . .
بماند ک تو ایران موتور از مبدا هند با روپیه میاد و مشتری ایرانی باید بهای دلار آمریکا رو بده!
بیژن دولت سرایی
۱۷ مهر ۱۳۹۴سلام دوست عزیز
اینکه قیمتا بالاس که شکی درش نیست…
من خود موتور رو بررسی کردم نه شرایط قیمتش رو، بعدشم شما چرا فکر می کنید که وقتی دلار گرون میشه ارزش دلار بالا رفته؟؟ در حقیقت ارزش ریاله که روز به روز افت میکنه پس طبیعیه که پول ما نسبت به روپیه هم بی ارزش باشه…
بجز بحث نرخ ارز، ما از تعرفه های گمرک هم خیلی ضربه میخوریم….
yahya
۱۷ مهر ۱۳۹۴عرض ادب خدمت آقای دولت سرایی
تشکر ویژه بابت زحمات و مطالب واقعا خوبتون.
خودم از عاشقای اتومبیلم ولی چند صباحی هست که به موتور سیکلت علاقه مند شدم.
قصدم خرید یه موتور سیکلت خوب با شتاب و سرعت قابل قبول ، با کیفیت و ایمن و صد البته با ظاهر قشنگه ؛ ولی چون چیزی در خصوص موتور های بازار و کیفیتشون نمیدونم ، کمی گیج شدم.
لازم به ذکره که حداکثر 8 – 9 میلون در توانمه…
اگر راهنماییم کنید یک دنیا مدیونتون می شم .
با تشکر
بیژن دولت سرایی
۱۷ مهر ۱۳۹۴درود بر شما دوست عزیز
موتور نو میخوای بخری یا دست دوم؟
yahya
۱۷ مهر ۱۳۹۴بر شما درود
فکر می کنم موتور دست دو با توجه به افت قیمتش و با این شرط که سالم باشه ، خیلی به صرفه تر باشه … نمیخوام فقط دستمو تو خرج بذاره …
در کل نو یا دسته دوم واسم فرقی نداره ، فقط میخوام با توجه به بودجم بهترین رو بخرم
بیژن دولت سرایی
۱۸ مهر ۱۳۹۴اگر نو بخوای بخری که بهترین گزینه پالس ان.اس 200 …این لینک مشخصات و برسیش
http://www.pedal.ir/%d9%85%d9%88%d8%aa%d9%88%d8%b1%d8%b3%db%8c%da%a9%d9%84%d8%aa/%d8%a8%d8%b1%d8%b1%d8%b3%db%8c-%d9%85%d9%88%d8%aa%d9%88%d8%b1%d8%b3%db%8c%da%a9%d9%84%d8%aa-%d9%be%d8%a7%d9%84%d8%b3-%d9%be%d9%88%d9%84%d8%b3%d8%a7%d8%b1-200-220/
دست دومای زیادی توی این رنج میشه خرید ولی اگر بخوای دست دوی تمیز باشه و خیلی توی خرج نندازت، فکر میکنم دایلیم 250 گزینه مناسبی باشه ….این لینک مشخصات و برسیش
http://www.pedal.ir/%d9%85%d9%88%d8%aa%d9%88%d8%b1%d8%b3%db%8c%da%a9%d9%84%d8%aa/250-%d8%b3%db%8c%e2%80%8c%d8%b3%db%8c%e2%80%8c%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%be%d9%84%d8%a7%da%a9-%d8%b4%d8%af%d9%86%db%8c-%d8%af%d8%a7%db%8c%d9%84%db%8c%d9%85-250/
البته اینا نظر شخصه منه و شاید دوستان دیگه نظرات مختلفی داشته باشن…
پرسپولیس
۱۷ مهر ۱۳۹۴سپاس ازمطالب پربارتان آقای دولت سرایی سوالی دارم شرکت کویربه عنوان نماینده محصولات کاوازاکی درکشورموتورسیکلت های 250سی سی به بالا باکدام شرایط به مشتری میفروشنددرحالی که پلاک ملی دریافت نمی کنندازتورینگ وکروزهای پرحجم وگرانقیمت تابقیه محصولات ایتالیایی
بیژن دولت سرایی
۱۸ مهر ۱۳۹۴سلام
موتورهای 250 سی سی به بالا پلاک نمیشن و کسانی که موتورهایی با این حجم میخرن فقط میتونن تو تورهای موتورسواری شرکت کنن و آخر هفته ها هم مسیر خونه تا پیست رو برن و توی پیست از موتورسواریشون لذت ببرن….شرایط سختیه ولی در حال حاضر موتورسیکلت دوستان بجز این راه چاره دیگه ای ندارن…
البته کویر موتور در حال مذاکره با مقامات و مسئولینه تا شاید بتونه مجوز پلاک شدن بالای 250 رو (احتمالا تا 400) بگیره…
جواد
۱۷ مهر ۱۳۹۴با سلام حضور اقا بیژن خواستم إز نظر مشورتى جنابعالى بهره مند شم بیژن خان من بعد إز حدود ۱۶سال با توجه به وضعیت ترافیک قصد خرید موتور سیکلت دارم جهت تردد محدود شهرى البته من هوندا ۷۵۰ درسال ۵۹داشتم و آخرین موتورم هم جى تى او ۱۲۵ بوده حالا با سن ۵۵ و وزن ۱۳۰ چى بخرم قربانت پیشاپیش متشکرم.
بیژن دولت سرایی
۱۸ مهر ۱۳۹۴سلام
من درمورد بودجه و یا سبک مورد علاقه شما چیزی نمیدونم، اما با توجه به شرایطی که فرمودید فکر میکنم موتورسیکلت های سبک کروزر برای شما خیلی مناسب باشه
البته کروزرهای زیادی تو ایران موجود نیستن ولی بین گزینه هایی که پلاک میشن من هیوسانگ آگویلا 250 رو توصیه میکنم که در حال حاضر با قیمت 24-23 میلیون فروخته میشه (البته فروش اقساطی هم داره)
توی این لینک با شماره 10 بررسی شده
http://www.pedal.ir/%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1%D8%B3%DB%8C%DA%A9%D9%84%D8%AA/250-%D8%B3%DB%8C%E2%80%8C%D8%B3%DB%8C-%D9%87%DB%8C%D9%88%D8%B3%D8%A7%D9%86%DA%AF/
مدل دیگه توی این سبک باجاج اونجر 220 که با قیمت حدود 8-9 تومن فروخته میشه
باز اگر سوالی بو من در خدمتم…
وحید19.75
۱۸ مهر ۱۳۹۴سلام. واقعا قشنگ بود ممنون. ولی نینجا 250 قرار بود برسی کنید !! . یک سوال هم داشتم مثل همیشه اگه پاسخ بدی ممنون میشم . یه کم اطلاعات در مورد یاماها r25 میخواستم که چرا هیچ شرکتی وارد نمیکنه
بیژن دولت سرایی
۱۸ مهر ۱۳۹۴سلام
وحید جان نینجا 250 قراره تو قسمت پنجم “250 سی سی های پلاک شدنی” بررسی بشه و سی سی های دیگرو ما تو این سری مقاله و تحت عنوان “بررسی موتورسیکلت های ایران” بررسی میکنیم…
در مورد یاماها دلیل اصلی حضور کمرنگش در بازار ما، نداشتن نمایندگی رسمی تو ایرانه و با این وضعیت حتی اگر توسط اشخاص و شرکتای متفرقه وارد بشه ارزش خریدن نداره، چرا که خدمات درست و خوبی نخواهد داشت….
بیژن دولت سرایی
۱۸ مهر ۱۳۹۴سلام
وحید جان نینجا 250 قراره تو قسمت پنجم “250 سی سی های پلاک شدنی” بررسی بشه و سی سی های دیگرو ما تو این مقاله و تحت عنوان “بررسی موتورسیکلت های ایران” بررسی میکنیم…
در مورد یاماها دلیل اصلی حضور کمرنگش در بازار ما، نداشتن نمایندگی رسمی تو ایرانه و با این وضعیت حتی اگر توسط اشخاص و شرکتای متفرقه وارد بشه ارزش خریدن نداره، چرا که خدمات درست و خوبی نخواهد داشت….
نوید جهرمی
۱۸ مهر ۱۳۹۴خیلی خیلی ممنون بیژن جان. از همه بیشتر منتظر کی تی ام بودم ک گذاشتی.
مقاله جذاب و با دقت ب جزییات و کاربردی. و این ک کامنت دوستان رو هم بررسی میکنی و جواب میدی. بیژن جون دمت گرم.
فقط دوتا مطلب هم زحمتش بکشی حرف نداره. یکی 250 هایی ک خارج هستن و وارد و پلاک نشدن ( که اینو گفتی اگه بزارم خیلی مایه افسوس خوردنمونه) یکی هم تاریخچه و جایگاه شرکت های موتورسازی.
میدونم مطالب سنگین و وقتگیریه. اما چون کسی بهتر از خودت انجامش نمیده ازت خواستم.
برات آرزوی موفقیت و توفیق بیشتر دارم.
بیژن دولت سرایی
۱۸ مهر ۱۳۹۴ممنون از محبتت نوید جان…
به فکر این مطالبی که قبلا در موردش باهم صحبت کردیم هستم و به محض آماده شدن منتشرشون میکنم، ولی خوب نمیشه فعلا زمان خاصی رو مشخص کرد…
منم برات آرزوی بهترین هارو دارم..
جواد
۱۸ مهر ۱۳۹۴بیژن خان سلام ممنون از راهنمایی شما اتفاقا آگویلا دو روزى سوار شدم خیلى به قولى معذرت میخوام لش بود حالا بنظر تون ns یا پالس 220 به کارم میاد. شاد و سربلند باشى
بیژن دولت سرایی
۱۸ مهر ۱۳۹۴آقا جواد من باتوجه به سن و شرایط شما سبک کروزر رو توصیه کردم چون کمترین فشار رو بر روی کمر، مچ و گردن وارد میکنه…
هیچ جای دنیا این سبک رو برای شتاب و سرعت نمیخرن ، و حتی کروزرهای هارلی دویدسون با اون عضمت، قدرت و سرعت زیادی نسبت به مدل های نیکد و اسپرت ندارن… در عوض پرستیژ و ظاهر خاص و راحتی فراوانی دارن…
در مورد 220 و ns هم باید بگم که بین این دو مورد ان.اس خیلی بهتر و با کیفیت تره ….
لینک بررسی پالس 220 و ان.اس:
http://www.pedal.ir/%d9%85%d9%88%d8%aa%d9%88%d8%b1%d8%b3%db%8c%da%a9%d9%84%d8%aa/%d8%a8%d8%b1%d8%b1%d8%b3%db%8c-%d9%85%d9%88%d8%aa%d9%88%d8%b1%d8%b3%db%8c%da%a9%d9%84%d8%aa-%d9%be%d8%a7%d9%84%d8%b3-%d9%be%d9%88%d9%84%d8%b3%d8%a7%d8%b1-200-220/
بیژن دولت سرایی
۱۹ مهر ۱۳۹۴بازم اشتباه تایپی…. :(
“عظمت” بود منظورم…
وحید 19.75
۱۹ مهر ۱۳۹۴ممنون از این که ارزش قاءل میشی برای کامنت های طرف دارات و جوابشون رو میدی منتظر هر مطلبی از شما هستم چون خیلییییی باحالییییی . خیلییییییی :))))
بیژن دولت سرایی
۱۹ مهر ۱۳۹۴قربانت…لطف داری…
ali
۱۹ مهر ۱۳۹۴سلام آقا بیژن
عالی بود فقط یه سوال داشتم کی تی ام RC200 با این مدل چقدر فرق می کنه؟
این مدل جدا بررسی می کنی ؟
:)
بیژن دولت سرایی
۱۹ مهر ۱۳۹۴سلام
بله علی جان، در قسمتای آتی همین مقاله و به صورت جدا بررسیش خواهم کرد….
shahab
۲۲ مهر ۱۳۹۴آقای دولت سرایی دستتون درد نکنه
لطفا در مورد کاواساکی نینجا هم مطلب بذارین
بیژن دولت سرایی
۲۳ مهر ۱۳۹۴سلام
ممنون
در قسمت پنجم” 250 سی سی های پلاک شدن” بررسیش میکنیم…
علیِ
۲۳ مهر ۱۳۹۴سلام
حدود قیمت دوک 125 دست دوم بین چن تا چنه
بیژن دولت سرایی
۲۳ مهر ۱۳۹۴دست دومش حدودا از 8-7 میلیون شروع میشه، نوشم اگر پیداشه حدودا 17 تومنه…
sepehr
۲۷ مهر ۱۳۹۴میشه موتور رگال رپتور رو هم بررسی کنید؟
بیژن دولت سرایی
۲۹ مهر ۱۳۹۴سلام
در قسمت های آتی “250 سی سی های پلاک شدنی” بررسیش میکنیم…
سپهر
۱ آبان ۱۳۹۴سلام
مچکرم همه ی مقالاتتونو من خوندم مرسی از زحماتتون
حسام
۲۲ اسفند ۱۳۹۴سلام آقای دولت سرایی قصد خرید دوک ۲۰۰ دارم آیا خرابی دارد و قیمت نو چند هست و ا نسبت به قیمت ارزش خرید داره و تو رنج قیمت مورد اشاره شده بین هوندا سی بی ار ۲۵۰ .دوک ۲۰۰.کاوازاکی نینجا ۲۵۰ پیشنهاد شما چی هست.متشکر از زمانی که قرار میدید .موفق باشید
مهرزاد
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ممنون از بابت مقاله که مفید بود. فقط یک نکته و اون اینکه کویر موتور نمایندگی KTM نیست.
مثل خیلی های دیگه که مدعی نمایندگی هستن ایشون هم همینطور وگرنه KTM این مسئله رو رد کرده…ایشون از دوبی وارد میکنه و توسط یک نمایندگی در اونجا. KTM هم علاقه چندانی برای کار با کویر نداره!
محمد حسين صالحي
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵به نظر من که خیلی عالی هستش و واقعا موتور سواری با این بسیار لذت بخش هستش
محمد
۱۹ خرداد ۱۳۹۵ممنون از بررسی های خوبتون
میشه موتور های بنلی رو هم بررسی کنیدTNT25و TNT250
ممد
۱۸ تیر ۱۳۹۵سلام و خسته نباشید
مرسی بابت مطالب خوب و جذابتون
من خیلی به موتور سنگین علاقه دارم و قصد دارم یدونه دست دوم بخرم اما فکر کنم پولام کم باشن
من موتوری میخوام که حداقل سرعتش از کویر cdi۲۰۰ccبیشتر باشه و پولامم حداکثر ۵ملیون هستن
خواهش میکنم کمکم کنید که چ موتوری بخرم
داوود دادخواه
۹ مرداد ۱۳۹۵سلام میشه لطف کنید موتوسیکلت KTM RC250 و هیوسانگ اکسیو 250 را مورد برسی قرار دهید
محمد
۱۳ مرداد ۱۳۹۵سلام
به نظر شما برای طی کردن حدود 100 کیلومتر در روز به صورت روزانه موتور پالس RS بهتر است یا DUKE 125 ???
احسان
۲۴ شهریور ۱۳۹۵سلام.اگه میشه ktm duke 250 رو هم بررسی کنید
حدود قیمتش رو هم اگه بگید خوش حال میشم
پلاک میشه یا نه؟