بهترین های دنیا زیر یک سقف؛ شاید همین جمله کویر موتور که در بنرهای تبلیغی اش استفاده شده تعریفی مختصر اما مفید برای توصیف نمایشگاه مرکزی این کمپانی در تهران باشد؛ گلچینی از بهترین سیکلت های دنیا در کلاس های مختلف برای اولین بار توسط یک واردکننده بصورت رسمی به ایران آمده اند . . .
خرید و فروش موتورهای بالای ۲۵۰ سی سی (یا به قول خودمان موتور سنگین) کار تازه ای نیست. مدت زمان زیادی است که در سراسر کشورمان (علی الخصوص در شهرهای جنوبی) معامله اینگونه موتورها رواج دارد. پس چرا کویر دست به چنین کاری زده است؟
جواب این سوال را می توان در وضعیت تاسف بار واردات موتور سنگین ها پیدا کرد. همانطور که می دانیم واردات و همچنین خرید و فروش موتور سنگین ها هیچ منع قانونی در کشور نداشته اما سوار شدن بر آنها هزار و یک شرط دارد و همه مشکلات مالکان نیز از همین جا آغاز میشود. موتور سنگین های موجود در کشور را می توان در سه دسته تقسیم بندی کرد:
- دسته اول، موتورهای قاچاقی هستند. خیالتان راحت که با مبلغی کمتر از ۳۰ میلون تومان میتوان موتورهایی با حجم ۱۳۰۰ سی سی (و حتی بیشتر) هم پیدا کرد! اما فراموش نکنید که اگر به دست مامورین نظامی یا انتظامی بیفتید، موتورتان مصادره یا معدوم شده و خودتان هم دادگاهی می شوید. موتورهای قاچاقی حتی اگر در پارکینگ منزلتان هم پارک باشد، توقیف می شوند.
- دسته دوم، موتورسنگین هایی هستند که فقط برگ سبز دارند؛ یعنی موتور از طریق قانونی و از راه گمرک وارد کشور شده. این موتورها در صورت توقیف، مالک دادگاهی نشده و (معمولا) به پرداخت جریمه نقدی محکوم و تعهد کتبی می دهد.
- دسته سوم، موتورهای سند دار هستند. فقط به سه روش برای یک موتور سنگین می توان سند گرفت که عبارتند از :
- سند کمرگی؛ این نوع سند فقط برای موتورهایی است که با پرداخت تعرفه به کشور وارد شده اند.
- سند (برگه) تملیکی؛ این نوع سند فقط برای فروش موتورهای مصادره ای است که بصورت قاچاقی وارد شده اند. برای گرفتن برگ سبز برای این موتورها نیازی به پرداخت جریمه نقدی (برای نگهداری کالای قاچاق) نیست.
- سند ستاد اجرایی فرمان امام یا سندهای مزایده ای؛ این نوع سند فقط برای فروش آندسته از موتورهای مصادره ای است که برای تعیین تکلیف به ستاد اجرایی واگذار شده اند و یا از طریق ارگان های دولتی بصورت مزایده ای به فروش می رسند. موتورهایی که این نوع خاص از سندها را دارند، تعدادشان محدود بوده و غالبا هم در شرایط و وضعیت مناسبی نیستند.
احتمالا تا به اینجای کار جواب سوالمان مشخص شده؛ کویر موتور اولین واردکننده ای است که رسما به بازار موتورسنگین ها آمده؛ همه محصولات وارداتی کویر مستقیما از مبدا و بدون واسطه وارد کشور شده و دارای برگ سبز و سند بنام مشتری هستند.
اما بزرگترین مزیت موتورسنگین های کویر احتمالا باید تامین قطعات اورجینال، گارانتی محصولات و همچنین امکان تعمیر تخصصی موتورها باشد. موتورسنگین های کویر با اینکه قیمت نجومی دارند اما بازهم رفت و آمد آنها در خیابان های شهر (بجز در موراد خاص) مجاز نیست! پس با این اوصاف فقط میلیونرهای ایرانی مشتریان جدید کویر موتور خواهند بود. همراه ما باشید تا با هم سری به نمایشگاه مرکزی کویر موتور که به تازگی در تهران افتتاح شده، داشته باشیم.
reza
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳قیمت ها انقد نجومیه آدم خندش میگیره….
موتور هم بره خودش دنیایی داره،اما واقعا خطرات زیادی هم داره
reza
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳وقتی بنز 000, 177 دلاری رو 1,600,000,000 تومن میدن به مردم همین میشه دیگه
موتور 16,000 دلاری رو باید 125,000,000 تومن پول بدی
ترو خدا وعض مملکتو ببین……..
Amir
۳ خرداد ۱۳۹۳تازه تو خیابونم نمیشه سوارش شد!
امیرحسین
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳سلام بر همه شرمنده که اینو اینجا میگم .
من تصمیم دارم یه ماشین دست ساز بسازم اما نمی دونم چه انجیلی براش بزارم که هم ارزون باشه هم با قدرت وزن 200 .300کیلو رو خوب بکشه.در ضمن اگه میدونید از کجا باید تهیش کنم( تهران یا کرج باشه)قیمتشم تا 700در نظر دارم.دست دوم باشه اشکال نداره.
هرچی
۱۳ آذر ۱۳۹۳خر تو محله ما بالای یه تومنه اوقت تو انجین ماشین میخوای 700 تومن مطمعنی از افراد اصحاب کهف نیستی ؟
ای
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳فقط براوو…
Car Designer
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳کافشن چرم…
عینک دودی…
…نه ریش…
خیابون و صدای اگزوز موتور من….
چاپلو
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳داداش کافشن رو خوب اومدی :)
mahan
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳اقا این موتور طرح هوندا ها صداشون واقعا گوش خراشه و ادمو اذیت میکنه
شبو نصف شبم گاز میدن دندرو پر میکنن فک کردن خیلی صداش قشنگه
ما خونمون تو خیابون چند بار نیمه شب از صدای اینا از خواب پریدیم
واقعا باید فرهنگ سازی بشه
تو پیاده رو هم که دیگه قربونش برم
هر ادمی تو پیاده رو صدای موتور از پشتش بیاد واقعا بهش استرس وارد میشه
ali
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ماشالا چه سودی میکنه شرکت کویر موتور ! به کویر موتور بگین ما راضی نیستم بخدا چیزی از جیب روش بزاره ها…
atena
۲۸ خرداد ۱۳۹۳این اسمش سود نیست
و دلیل این اختلاف قیمت به خاطر سه برابر و نیم بودن ارزش دلار نسبت به ریال و مهمتر از اون پرداخت عوارض گمرکی بالغ بر 125% گمرکی هست …
ali
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳جدا از سود تخیلی شرکت کویر . بهتر نبود شرکت کویر موتور های شرکتهای ژاپنی مثله هوندا و سوزوکی و کاوازکی رو وارد میکرد تا موتور های ایتالیای ؟! اخه ژاپنی هم هم موتورهای بهتری هستن هم ارزونتر هم هسنن. البته در اونصورت شاید کویر موتور این سود تخیلی رو نمیتونس رو موتور ها بکشه !…
m.s.h
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳البته دوستان باید به این نکته توجه کنند که رنکینگ موتور های کی تی ام و دوکاتی خیلی خیلی بالاتر از موتورهای ژاپنی و کره ای هستند ، هم از لحاظ کنترل کردن در سرعت بالا هم کیفیت انجین و خصوصا راندمان موتور و شاسی موتور و …
البته مطمئن نیستم ولی یکی از دوستام میگفت دوکاتی زسر مجموعه لامبرگینی هست.
حالا مثل مقایسه تویوتا و مازاراتی هست کدام بهتره از نظره شما؟
البته از وجه اقتصادی نظر دوستان کاملا درسته
مسعود
۲ تیر ۱۳۹۳دوست عزیز
دوکاتی هم مثل لامبورگینی ، بنتلی ، آئودی و بوگاتی زیرمجوعهء فولکس واگن محسوب میشه . و بله البته که دوکاتی به لحاظ رنکینگ بسیار بالاتر از رقبای آسیایی خودش قرار داره . به عنوان یه عشق ماشین همین رو بگم که مجلات خودرویی سرتاسر جهان به کمتر موتوری علاقه نشون میده ، اما همیشه دوکاتی در مجلات خودرو بخاطر عملکرد فنی بالا و تکنولوژی برتر پرستیده میشه.
علیرضا
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳خدایش کی میاد 180 ملیون بده به موتوری که معلوم نیست قیمت واقیش چقدره بابا کم به این مردم بدبخت بندازید ولی خدایش موتوراش حرف ندارند
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳درود .
خیلی گرونن .
چه خبره بابا .
لااقل ژاپنی میاوردند .
مجتبی
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳23 تومن کدام آدم عاقلی پول میده برا وسپا؟؟؟
باز بگی 2 میلیون هم زیاده براش
pentagon usa
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳آخه چطور حساب می کنن که یه موتور 12000دلاری میشه 120 میلیون؟
ياكان
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳داداش من مگه نمیدونی دلار 10000 تومنه؟ شایدم 3000 تومنه که ضربدر 12000 میشه 120 میلیمون دیگه! ریاضیت ضعیفه ها!
ali
۷ مرداد ۱۳۹۴slm mishe 36 milyon na 120
مهران
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳حرکتش قشنگ بود ولی قیمت هاش…
بیشتر به درد همون بچه مانی های جردن میخوره
مهدی ex
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳با سلام
یکی بگه روش قیمت گذاری این موتورها چه جوریه
ESI
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳اقا مهدی قیمت گذاری ها عشقیه
شهریار محقق
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳اون کراس 350 هست نه 450
آخه آدم نه دلش میخواد سی جی سوار شه نه حتی 250 های ژاپنی!(قیمت)
این ها که کویر آورده که نوبر نوبره!
آقا برید خودتون از امارات بیارید 100 درصد هم زور گمرکی بدید خیلی ارزونتر در میاد.
خدایا من کجا دارم عمرم رو حروم میکنم؟! زندونی شدم…
Reza
۴ خرداد ۱۳۹۳داداش 65 درصد قیمت کل موتورو گمرک میگیره یعنی یک موتور 15000 دلاری
با گمرک و سود وارد کننده حدود 100 میلیون میشه
hadi
۸ خرداد ۱۳۹۳داداش با 65درصد میشه حدود 75میلیون با سود شرکت خودشو بکشه میشه 85میلیون نه 100 میلیون
reza
۹ خرداد ۱۳۹۳پدر من گمرک خرمشهره
محاسبه گمرک وسیله نقلیه
قیمت به دلار * دلار 3500 *2.5 برابر قیمت گمرک دقیقا میشه عدد مد نظر شما…سود شرکت هم همون تخفیفات گمرکیه که مثلا از خرمشهر 20 درصده که مبلغ قابل توجهیه برای وارد کننده
15000دلار*3500*2.5=131000000
brembo
۵ خرداد ۱۳۹۳با بزرکترین / ر /که ریکا هست بوققققققققققققققققققققققققققققققققققققققققققققق
محمد0771
۶ خرداد ۱۳۹۳سلام افا مایه موتور از شرکت کویر خریدیم سیجی خیلی اگزوزش صدل میده
امیر
۹ خرداد ۱۳۹۳بخدا مسخره ترین نوع موتور موتور های کویره … من خودم همین امسال 5300000 تومان به علاوه 200 هزار تومن بیمه بابت یک کویر 200 پول دادم اما یک هوندا 125 1 میلیونی تومنی ازین سرعت و شتابش بیشتره …..
پویا
۱۰ خرداد ۱۳۹۳این موتورها مال اونایه که خدا دوست شون داره نه ما…من یکی که فقط باید نیگاه کنم ببینم…شاید انشالله تو خواب دیدم یه روز سوار یه موتور واقعی شدم….اینم از زندگی ما)140میلون خداااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا….
پویا
۱۰ خرداد ۱۳۹۳فقط میلیونرهای ایرانی …..ماکه حسرت به دل موندیم…
حامد
۱۱ خرداد ۱۳۹۳در مورد دوکاتی به اشتباه نوشته اید 796 در صورتی که 1100 صحیح است.
حسین
۲۶ خرداد ۱۳۹۳من همون 125ملیونی رو از قشم گرفتم 23تومن
amir
۳۰ خرداد ۱۳۹۳این موتورا خیلی خوبن ولی هر چی باشه به موتور من نمیرسن HONDA 125 NAMI
محمد
۱ تیر ۱۳۹۳اقا یه سئوال ما چرا نباید موتور سنگین سوار شیم به خدا ما هم دل داریم کشورهای همسایه مثل عراق و افغانستان امنیتشون از ما بیشتره یا کمتر ولی اونا سوار میشن چرا ما نه
مهرداد
۷ تیر ۱۳۹۳بنازم تو براوو گازی را که هوندای ما فقیرانی….
مهدی
۲۲ تیر ۱۳۹۳اره منم یه بار از این کویر200 برشی خریدم .این هوندا125 ازش رد میشد.اخرشم من یقرا لم لیزل.تصادف شدید کردم
محمد
۵ مرداد ۱۳۹۳زور به چی میگن .جریمه های زورکی وهوایی عوارض مالیات گمرک بیمه زیر میزی لوازم گرون آخرش بی قانونی وسرکیسه کردن .ایکاش 100 سال پیش بود خر سوار میشدیم این همه زور نداشت وتوهین نمی شدیم .موتور قراضه اشی مشی 2500.اونهم چینی وهندی ..تازه 20تا بنزین هم میخوان بدن .زورشون میاد میگن ولخرجیه .فکر کنم مردم معنی ولخرج رو خوب میفهمن.از کجا بگم که هجا رو میبینی اخر گند زدنه و….
نوید
۲۰ مرداد ۱۳۹۳بابا یه عمر موتورای ژاپنی به این مملکت خدمت کردن و ملت باهاشون هم خاطره دارن هم جا افتاده تره براشون/نمیگم موتورای ایتالیایی بدن.اونام عالین…ولی کاش سی بی و سی بی آر و نینجا و …. وارد میشد
solat
۲۵ مرداد ۱۳۹۳گمرک کاری سر جووانا در میاره که برن موتور های 125 چینی رو بخرن.هند و پاکستان هم میتونه موتور بزنه ما همینم نمیتونیم خودمون بسازیم..دست به دامن چین شدیم..داداش من اگه موتور های خارجی رو با قیمت متعادل و گمرکی قانونی وارد کشور کنن دیگه کسی نمیره اشغالهای چینی رو بخره..پس اینا خوب میدونن چیکار کنن.میان موتور های چینی اشغال رو میدن جووانای مملکت که دم به دقیقه خراب بشه و نیاز به قطعه داشته باشه که خوب بتونن پول به جیب بزنن ..موتور های چینی جون میده واسه خودکشی واسه همین امار مرگ و میر زیاد شده.میتونن همین موتورهای بادوام خارجی رو وارد کشور کنن و فرهنگشم جا بندازن که دیگه بچه مردم عقده ای بار نیاد که وقتی یه موتور سنگین سوار شد بخواد چنان سرعتی تو خیابون باهاش بره که خودشو به کشتن بده.همین جور که همین موتورها همه جای دنیا ازاد هست و قیمتشم مناسبه و فرهنگشم جا افتاده.اگه ازاد بشه دیگه عطش سرعت و جنون از جووانا گرفته میشه
man
۲۶ مرداد ۱۳۹۳موتور انقد ارزش نداره که بیای 100میلیون به خاطرش پول بدی و بندازیش تو این خیابونا که مثه لونه زنبور شلوغه و در اخر به کسی بزنی یا بدتر بزنن بهت یا پلیس بگیره قیجیش کنه. با این پول یه ماشین میگیری که حداقل به جای خوردی له نشی. موتورم فقط به درد کوه. پیست و اتوبان میخوره.