کمپانی هوندا و یاماهای ژاپن به پیشنویس توافقنامهای با شرکتهای پیاجیوی ایتالیا و KTM اتریش به منظور توسعه باتریهایی برای محصولات الکتریکی دست یافتند.
این شرکتها با همراهی یکدیگر یک کنسرسیوم برای تولید باتریهای قابل تعویض در موتورسیکلتها، سهچرخها و چهارچرخههای الکتریکی را تشکیل میدهند. شرکتهای موردبحث امیدوار هستند با همراهی دولتها و دیگر سهامداران استانداردهای فنی بینالمللی را در این بخش وضع کنند.
نوریاکی آبه مدیر بخش موتورسیکلتهای هوندا میگوید:
تلاشهای جهانی برای کاهش میزان دیاکسید کربن در مقیاس جهانی، مخصوصاً در اروپا شتاب گرفته است. برای همهگیری هرچه بیشتر موتورسیکلتهای الکتریکی مشکلاتی همچون شعاع حرکتی و زمان شارژ وجود دارد که باید حل شوند. البته باتریهای قابل تعویض به راهحل امیدوارکنندهای تبدیل شدهاند.
آبه میگوید داشتن یک سیستم باتری استاندارد بین برندهای مختلف در بازارهای جهانی باعث راحتی هرچه بیشتر مصرفکنندگان خواهد شد و آنها دیگر مجبور نخواهند بود با چندین نوع باتری برای محصولات مختلف روبرو شوند.
برای مثال مالکیت یک موتورسیکلت کم قدرت با باتریهایی که میتوانند در زمان عدم استفاده شارژ شوند مزیتهای واضحی خواهد داشت. البته عیب این حرکت نیز میتواند نیاز به تأمین باتریهای بیشتر برای مالکان باشد.
اگرچه سیستمهای مشابهی برای خودروها در نظر گرفته شده اما اکثر خودروهای الکتریکی به دلایل ساختاری و ایمنی از باتریهای تثبیت شده استفاده میکنند.
این اولین همکاری هوندا و یاماها نیست. حدود یک سال پیش این دو شرکت به همکاری با کاوازاکی و سوزوکی به منظور توسعه و تست باتریهای قابل تعویض استاندارد در دانشگاه اوزاکا متعهد شدند. البته توافق جدید تنها منحصر به کشور ژاپن نیست.
یکی از مدیران یاماها نیز گفته است: “من معتقدم دستیابی به این توافق نه تنها برای بازار اروپا بلکه برای کل دنیا اهمیت بالایی دارد. من مطمئن هستم از طریق همکاریهایی اینچنینی میتوانیم استانداردهایی را وضع کنیم که هماکنون در نقاط مختلف دنیا با یکدیگر تفاوتهای زیادی دارند.”
ツSAMURAIツ
۱۲ اسفند ۱۳۹۹بهترین ها دور هم جمع شدن
حسین
۱۲ اسفند ۱۳۹۹تقریبا از همهی موتور سیکلت هایی که صندلیشون خیلی بالاست و یه تیکه با فاصلهی زیاد از تایر همون بالا وایسادن حالم بهم میخرهو فقط چنتا موتور سیکلت با این حالت رو دوست دارم.
Gatsby
۱۲ اسفند ۱۳۹۹ادمین پدال خواهشا درباره موتورسیکلتها بیشتر بزار این همه مدل هست تو کلاس های مختلف
عارف
۱۲ اسفند ۱۳۹۹کار خیلی عالی و عقلانی میکنند چرا که هم هزینه ها پایین میاد هم مصرف کننده بهترین سود را خواهد برد، دیگه موتور سوار دنبال برند خاصی برای تعویض باطری نیاز نداره . مثل باتریهایی که در لوازم خانگی استفاده میکنیم و در تمام دنیا یکسان هستند ( باتری قلمی ، نیمه قلمی و …. )
شاهین
۱۲ اسفند ۱۳۹۹بابا دیگه موتور ها رو برقی نکنید لذت موتور کلا به صداش هست مخصوصا کراس و ریس
Aryan kia
۱۳ اسفند ۱۳۹۹واقعا حرف شما درسته فک کن مثلا سوار کاوازاکی ننیجا شدی بعد صدا جارو برقی میده حتی تصورش هم مسخرس
علی
۱۳ اسفند ۱۳۹۹اها یادم رفت. با موتورش چند روز کامل میره کوه با چندتا از موتورسوارای دیگه. تو ماشین همه وسایلو بار میزنن. منجمله بنزین و خیمه و غذا و اب. تا جایی که میتونن با ماشین میرن. بعدم اردو میزنن.قشنگ سه چهار روز کامل موتورسواری و خوشگذرونی.
Alireza.w
۲۵ مرداد ۱۴۰۱جانم ژاپن