هوندا امروزه با مدلهای خودروی مسافری بادوام سیویک و آکورد شناخته میشود؛ ولی در اوایل کار خود به عنوان سازنده موتورسیکلتهای مقرون به صرفه بر سر زبانها بوده است. مدل هوندا سوپرکاب اولین بار در سال ۱۹۵۸ میلادی ساخته است. طراحی این موتورسیکلت امروز به جایی رسیده که توسط ثبت اختراعات کشور ژاپن صاحب یک نشان تجاری شده است.
تا مارس ۲۰۱۴ میلادی، هوندا در مجموع ۸۷ میلیون موتورسیکلت سوپرکاب تولید کرده است که این میزان از هر موتورسیکلت دیگری در جهان بالاتر است. هوندا سوپرکاب تا امروز نیز با وجود تغییرات بسیار اندک در طراحی، همان ظاهر قدیمی و ساده را حفظ کرده است. اولین سوپرکاب به عنوان هوندا C100 معرفی شد که دارای یک موتور ۵۰ سیسی تکسیلندر چهارزمانه با ۴.۵ اسببخار قدرت بود و با یک سیستم گیربکس شبهاتوماتیک همراه میشد. مهندسان هوندا سوپرکاب را برای جمعوجورتر شدن و کارآیی بیشتر طراحی کرده بودند. سویچیرو هوندا به آنها چنین دستورالعملی داده بود:چیزی بسازید که در دستان شما جا شود!
ارتفاع پایین سوپرکاب و طراحی ساده آن باعث شد تا مردان، زنان و موتورسواران کمسنوسالتر بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند.
هوندا سوپرکاب در حال حاضر توسط ۱۵ کارخانه در ۱۴ کشور مختلف در سرتاسر جهان ساخته میشود. محبوبیت آن تا حدّی است که در برخی کشورها مانند ویتنام، منظور افراد از «هوندا» به این موتورسیکلت برمیگردد. هر کس طراحی سوپرکاب را میبیند، به سرعت تشخیص میدهد که با یک «هوندا» روبروست. این موضوع واقعاً برای هوندا در عرصه صنعت موفقیت بزرگی محسوب میشود. خبرها هم حاکی از آن است که برای اولین بار یک محصول در صنعت اتومبیل رسماً به عنوان یک نشان تجاری شناخته شده است.
حسین
۱۳ خرداد ۱۳۹۳الان کسی بخواد اصل اینو بخره چند در میاید؟
مک میسل
۱۳ خرداد ۱۳۹۳هوندا موتورای خوبی میزنه
والا به خدا
۱۴ خرداد ۱۳۹۳اگه این بیاد ایران باهاش توی بازار یخچال و لباسشویی جابجا میکنن… توی مملکتمون کمبود امکانات نیست که… لامصب اینجا زندان مغزهاست!!! خخخخخ
انزو
۱۴ خرداد ۱۳۹۳کارت سوخت نداره ها. : دی!
کاظم
۲۰ آبان ۱۴۰۲سلام تو گناوه نو خشک ژاپن اصل ۳۵ میلیون ولی بدون سند هست.
mory
۱۳ خرداد ۱۳۹۳دقیقا مثل CDI تو ایران
چه اسطورهای بود و هست
همین CDI ها که واسه حداقل 20 سال پیشه سگش به پولسارا شرف داره
واقعا تو موتور هوندا جاودانه تاریخه
دوست دارم هوندا
یه ذره اصطحلاک نداره
mory
۱۳ خرداد ۱۳۹۳من خودم تا الان 2تا موتور داشتم هر دوتاشون چینی و ایرانی بودن
به معنای واقعی کلمه آشغال
واقعا آفتابه لنگ خرج
هر چی در میاری باید بریزی تو حلق موتور سیرایی هم نداره
ازون اول که خریدمش تعمیرگاه بود تا اون آخر که پلیس گرفتش منم به خاطر اینکه قرازه بود ولش کردم واسه اونا
خلاصه اینکه جنایت شاخ و دم نداره
آرمین
۲۰ دی ۱۴۰۱سلام این موتور توی ایران هست ولی چون وسایلشان پیدا نمیشه کسی از آین موتور ها استفاده نمیکند
sadegh
۱۳ خرداد ۱۳۹۳4.5 اسب بخار؟؟!؟!؟!؟!
باد معده هم قدرتش از این بیشتره که!
ولی انصافا موتور محبوب و سگ جون و کم استهلاکیه
محمد
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷من این موتور رو دارم به قدری که قدرت داره و سگ جونه هیچ موتوری مثل این موتور ندیدم
reza3303
۱۳ خرداد ۱۳۹۳واقعا موتورهای هوندا بینظیر هستن به معنای واقعی کلمه بادوام من Honda Super Cub دارم از بابام بهم رسیده تو بوشهر با این هوای گرمه هنوز تعمیر کاه نبردمش باور کنید چراغهاش هنوز عوض نکردم همیشه هم باهاش تو شهر می چرخم
سجاد
۱۳ خرداد ۱۳۹۳رضا جان با نظرت خیلی حال کردم داداش یه صمیمیت خاصی داشت.
“Respect”
خسرو نوروزی
۱۴ تیر ۱۴۰۲سلام.
آقا صفر سوپر رکاب هوندا در بوشهر گیر میاد یانه و چند قیمت است .؟
یه پسل باهوش
۱۳ خرداد ۱۳۹۳این موتور ها تو ایران با رنگ قرمز یه زمانی خیلی زیاد بود
البته اگه اشتباه نکنم
ولی ما ایرانی ها که موتور رو به شکل همین سی دی ای ها می شناسیم
که اتفاقا بهش هوندا یا موتور دنده ای هم می گیم :)
یه پسل باهوش
۱۳ خرداد ۱۳۹۳این موتور گازی های پژو رو کی سوار شده ؟
عجب صدایی دارن لامصب ها
من رفیقم یه دونه داره
همون شکلی با همون رنگ ابی باحالش
یک ساعت با اچار می افته بجونش نیم ساعت راه می بره
به قول خودش می گه سهم ما از پژو همین بود !
:/
sahand
۱۳ خرداد ۱۳۹۳این موتور ها با رنگ قرمز که شما میگی از این مدل نبودن,اونا هوندا70 بودن که اوایل دهه 70 شمسی وارد ایران شدن و در واقع نسل بعدی هوندا50 بودن.
NASSY
۱۳ خرداد ۱۳۹۳یادش بخیر ( اون قدیم قدیما پیرمردا بیشتر این مدل موتور و میخریدن!!!
توو یه محله 16صد تا ازین مدال موتور ها بود اما الان نسل شون منقرض شده(البته میشه پیدا کرد)
هوندا ایول داری .
NASSY
۱۳ خرداد ۱۳۹۳خوب بســــــــازی , خوب میفــــــــروشی !!!
(قانون بازاره, اما شامل ایران نمیشه!)
hero
۱۳ خرداد ۱۳۹۳25 ساله هوندا مدل سی 70 داریم سه ترکه هم باهاش رفتیم
این زبون بسته آخ نگفته
امید
۱۳ خرداد ۱۳۹۳برای دور زدن و نون خریدن و کلا خرید اینا خوبه
رضا
۱۳ خرداد ۱۳۹۳واقعا کاربردی
علی
۱۳ خرداد ۱۳۹۳یه هوندا سی جی داشتم پلاک ملی نشد فروختمش مدل 63 با سند تک برگ از صفر پیش خودم بود عجب چیزی بودموتور کوه وجاده وشهر.با پستون 50 سرعت 135 پر میکرد.عکسش رو دارم ولی نمیدونم چجور بذارم نگاهش کنید
احسان(احسان سابق)
۱۴ خرداد ۱۳۹۳بچه ها خوزستان این موتور رو به اسم هوندا70 میشناسن.هنوز که هنوزه میبینم با این موتور سه ترکه رفت وامد میکنن.انگار این موتور با گذشت زمان و اسطهلاک اشنایی نداره
NASSY
۱۴ خرداد ۱۳۹۳اررررررررررره احسان , بهش میگن 70 !!!
یه صدای خاصی داره , صداشو بشنوی میری اون قدیم قدیما !!!!
پدربزرگم خیلی وقت پیش داشت(استفاده نمیکرد تو انباری خاک میخورد)
میگفت 10 هزار تومان گرفتم (رنگ سفید+قرمز)!!!!!!!!
تعریف میکرد با همین موتور میرفتیم د خ ت ر ب ا ز ی !!!! :D:
فکر کن 10 هزار تومان الان فحش بهت نمیدن اما اونموقع موتور تقریبا صفر بهت میدادن!!!!!!
واسه این دوره زمون و روزگار یک دقیقه سکوت!!!
Mohammad Amin
۱۴ خرداد ۱۳۹۳موتور 70 سی هزار به یار خو اُمکه سوار …. از شهر خو اَرَم به دَر دشمن موهَه بیشمار
وقتی که نِشت پُشت سر اُم اون عزیز دلبَرُم … از مه ایبُردِن حواس از دنیا مه بی خبر اُم .
شعر بندرعباسی که برای موتور 70 خونده شده .
این موتور با یک نسلی از مردم ما بوده .
مرتضی
۱۴ خرداد ۱۳۹۳همه کره خاکی رو بگردید اشغال تر از هوندا 125 گیرتون نمیاد که اونم قالب کردند به ایران و رفت که حالا حالا ها تولید بشه و تلفات بگیره یعنی اینایی که چنین اشغالی رو موتور میدونند نمیدونم دقیقا حجم اطلاعات مغزشون چقدره کلا ایا فکر میکنند؟؟؟
Mohammad Amin
۱۵ خرداد ۱۳۹۳برادر جان ، بحث سر اینه که با این موتور ها یک عمر مردم ما سر کردن و الان تو ذهن همه نقش بسته ، وگرنه مردم ما هم سواد دارن و هم فهم و شعور ، فکر میکنند و برای سوار شدن بهترین ها پول های گزافی رو پرداخت میکنند ، کیفیت زندگی براشون مهمه و بهش بها میدن .
مرتضی
۲۶ مرداد ۱۳۹۴سلام .دوستان .موتورسواران ایرانی طرفدار هوندا.باید بگم از زمان قدیم موتور امریکایی وژاپنی وارد ایران میشد هم مونور سنگین وهم موتور سبک که در بین موتور سبک ها سی دی ای یاهمون سی جی که سلطانشون دولوکس نام داشت عالی بود وهوندا هفتاد اگزوز قدیمی وبادنده قدیم که ازسال1365 اگزوزودنده این موتور به سه دنده جلو تغییر کرد.اون زمان با پول کم این موتور ها بودولی حالا به جز کشور مالزی که بهمن مودناس وگالکسی روزدژاپن هم هوندا ویو رو زد و وارد ایران شد ولی با پول زیاد.کشورهای عربی موتور سنگین وسبک هر نمونه ازاده ولی مانه .من خودم بوشهر هستم واز نوجوانی هوندا 70داشتم هم رنگ ابی وهم رنگ قرمز .واقعا عالی بود دست سازندش درد نکنه هم محکم وهم باکلاس .ولب الان دیگه صفرش کم شده .عتیقه هستش .ازسال 1365 تا سال 1372 هوندا70 درایران هستش به اضافه مدل های قدیمی.
شباهنگ
۱۱ اسفند ۱۳۹۵سال 1359 یه دونه هوندا 70(سوپر کاپ) قرمز از نمایندگی تیزرو خریدم پنج هزار تومن. 25 سال همسفر شهر و جاده من بود.متاهل هم که شدم سالها مرکب باوفای خانواده چهار نفر ما بود. دست سازنده هاش درست.
راد
۱۵ خرداد ۱۳۹۶با سلام ببخشید من پنجاه سالمه در جوونی دو مدل از این موتور که هردو قرمز بودن داشتم یکی جلوش غیر از چراغش یک چراغ مستطیل کوچک داشت وهفتاد نوشته بود یعنی هفتاد سی سی یکی دیگه چراغ نداشت و پنجاه نوشته بو د سه دنده اتوماتیک داشت بدون کلاچ فوق العاده بود از تمام موتورهایی مثل پالس و آپاچی امروز قدرتمندتر و با سرعت تر بود هرچی هم باهاش میخوردن زمین هیچیش نمیشد دیگه من نمیدونم چند اسب بخار واقعی بود اگر الان بود بیست میلیون هم نمیدادن من سیزده سال پیش یک هارلی 150 خریدم اینقدر بدم اومد از همون روز همون جوری صفر گذاشتم تو اتاقم باهاش عکس میندازم