موتورسیکلتهوندا

شش دنده جدید هوندا CB1100

این اولین بررسی هوندا دولوکس CB1100 مدل ۲۰۱۴ است. CB1100 دوست‌داشتنی است. هویت یکدست، نمای زیبا و عملکرد حیرت‌انگیز ترکیب شده‌اند تا یک موتورسیکلت ساده اما توانا را ارائه کنند که همه دلربایی‌های یک مدل کلاسیک و سرعت و راحتی یک مدل مدرن را دارد.

2014 Honda CB1100 Deluxe
۲۰۱۴ Honda CB1100 Deluxe
در مدل ۲۰۱۴، گیربکس از ۵ دنده به ۶ دنده تغییر کرده است و این مدل دولوکس، نیم گالن ظرفیت سوخت، اگزوز ۴ به ۲ و صندلی نرم دارد. ABS یک آپشن هزینه‌بر است که در مدل دولوکس ۱۱۸۹۹ دلاری وجود دارد و در مدل استاندارد ۱۰۳۹۹ دلاری این آپشن دیگر وجود ندارد.
2014 Honda CB1100 Deluxe
۲۰۱۴ Honda CB1100 Deluxe
امسال CB1100 استاندارد فقط به رنگ مشکی تولید شده است، در حالی که دولوکس، به رنگ قرمز و با نوارهای نقره‌ای به بازار آمده است. هر دو دارای سیستم دنده‌ای جدید هستند. CB1100 یک مدل غریب است. هنگامی که سوار آن هستید، احساس می‌کنید که مدیر پیر هوندا در ژاپن، با مدل رؤیایی اش برخاسته و آن را بدون هیچ نقصی به واقعیت پیوند زده است.
2014 Honda CB1100 Deluxe
۲۰۱۴ Honda CB1100 Deluxe
سیستم تعلیق با کیفیت بالا و یک موتور سفارشی فقط برای این مدل، گلگیرهای کرومی رنگ و اهرم‌های ترمز مشابه با مدل‌های موتورسیکلت‌های سوپر سال‌های قبل، هیچ کدام منجر به کاهش قیمت آن نشده‌اند و هنوز CB1100 از هر مدل رقیبی گران‌تر است.
2014 Honda CB1100 Deluxe
۲۰۱۴ Honda CB1100 Deluxe
این فاصله قیمتی با عملکردش سازگار نیست. اگرچه دو سیلندر ۲۶۷ سی سی اضافه‌تر از تریموف Bonneville دارد اما در مدل استاندارد با ۸۷ اسب بخار قدرت و ۲۴۵ کیلوگرم وزن، سریع‌تر از به ونی ۲۲۵ کیلویی ۶۸ اسب بخاری و ۷۸۹۹ دلاری نیست.
2014 Honda CB1100 Deluxe
۲۰۱۴ Honda CB1100 Deluxe
اضافه کردن دنده ششم – چیزی که به ونی ندارد- مقدار کمی عملکردش را بهبود داده است. از آنجا که هوندا جزییات نسبت‌های درون گیربکس جدید را منتشر نکرده است، ما می‌توانیم بر روی یک چرخ دنده با یک دندانه اضافه‌تر حساب کنیم که نسبت محرک نهایی را برای بهبود شتاب، کوتاه‌تر کرده است و هنگامی که ششمین دنده به طور قابل‌توجهی بلندتر از دنده پنجم در مدل قبلی است، تنها بحث نیروی محرک بیشتر مطرح نیست و می‌توان به شتاب‌هایی با اختلاف معناداری دست پیدا کرد.
2014 Honda CB1100 Deluxe
۲۰۱۴ Honda CB1100 Deluxe
Fuelly گزارش کرده است که CB1100 با مصرف سوخت متوسط ۵.۱۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر، با یک مخزن ۱۷.۴ لیتری (با اضافه کردن اندکی به ارتفاع مخزن)، متوسط طی مسافت CB1100 از ۲۹۰ کیلومتر به ۳۳۸ کیلومتر ارتقا پیدا کرده است.
2014 Honda CB1100 Deluxe
۲۰۱۴ Honda CB1100 Deluxe
اجزای ترمز و تعلیق در ترکیب با مرکز ثقل پایین و پایه چرخ‌های طولانی، سیستم ترمز CB1100 را بسیار قوی کرده است و سیستم ABS اضافه شده به مدل دولوکس، در هنگام خطر، اطمینان خاطر بیشتری را برای راننده ایجاد می‌کند.
2014 Honda CB1100 Deluxe
۲۰۱۴ Honda CB1100 Deluxe
اگزوز ۴ به ۲ مدل استاندارد، تنها برای زیبایی اضافه شده و هیچ کارکردی به جز اضافه کردن وزن آن ندارد. با محاسبه افزایش ظرفیت سوخت، وزن از ۲۴۵ کیلوگرم در مدل استاندارد، به ۲۵۹ کیلوگرم در مدل چاق دولوکس می‌رسد.
2014 Honda CB1100 Deluxe
۲۰۱۴ Honda CB1100 Deluxe
این مدلی نیست که مشخصات عملکردی بالایی داشته باشد، این مدل به شما یک بسته سرگرم کننده، قدرتمند و هیجانی می‌دهد و در همه این‌ها هنوز CB1100 برتر است.
موتور خنک شده CB1100 حاوی روغن و هوا، هنگامی که بعد از یک سواری ویژه از آن پیاده می‌شوید، تیک تیک (صدای سرد شدن) می‌کند و به شما گام‌های مطمئنی را که در ترافیک، جاده و حالا در بزرگراه‌های طولانی برداشته‌اید را یادآوری می‌کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۰ رای

حمید مرادی

حمید مرادی، کارشناسی ارشد راه و ترابری، نویسنده و مترجم مجله پدال

مطالب مشابه

‫۳۰ دیدگاه‌ها

  1. شاهین

    ۵ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (4710 ديدگاه)

    راننده هاشون تریپ باحالی دارن.دمشون گرم…

    1. خاوری مزراتی

      ۵ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (1100 ديدگاه)

      شاهین جون درود..نیستی؟ چه خبر از پایان نامه ت؟

      ایشالا بیفتی به تور چن تا داور خوب!!

      1. شاهین

        ۵ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (4710 ديدگاه)

        سلام خاوری جون،هنوز اول راهم استاد.ان شاالله که خوب میشه.به زودی میام دوباره! الان دیگه از دستم راحتین! پرحرفیام خیلیارو ناراحت کرده بود! ارادتمندم.

        1. خاوری مزراتی

          ۵ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (1100 ديدگاه)

          نه شما سالاری..حتما مطالب خوبتو ادامه بده..منتظرتیم
          پایان نامه تم ایشالا عالی شه

        2. شاهین

          ۵ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (4710 ديدگاه)

          مخلصم خاوری عزیز
          تا زمانی که دوستان خوبی مثل شما دارم خیالم از بابت سرافرازی پدال راحته! به قول دوستان “پرچمو بدین بالا!”
          ارادت

  2. خودم

    ۵ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (21 ديدگاه)

    منم یکی از اینا دارم.

  3. فواد

    ۵ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (291 ديدگاه)

    خیلی دوست داشتنیه!!

    ولی شخحصا race دوست دارم

    1. رضا

      ۵ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (1691 ديدگاه)

      طراحیش خیلی کلاسیک و خاطره انگیزه. حتما صدای مهیبی هم داره
      ولی عشق من cbr1000rr

  4. ice

    ۵ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    میدونم مرتبط نیس ،از پدال خواهش میکنم این تبلیغات تور های لحظه آخر و طوری بگذارید که حداقل قابل بستن باشه ، بخدا نمیشه مطالب رو خوند چون روشون میوفته خیلی خوب میشه ممنون از پدال

  5. زیگما

    ۵ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (3058 ديدگاه)

    بررسی موتور سیکلت هارو از کجا میارید؟
    خواهش میکنم نویسنده ی عزیز لینک منبع رو بهم بده.

    1. خاوری مزراتی

      ۵ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (1100 ديدگاه)

      یاد CG125افتادم

      1. رضا

        ۵ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (1691 ديدگاه)

        125 گنده!

      2. hero

        ۸ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (590 ديدگاه)

        منم یاد هوندای 70 سی سی افتادم

  6. Metalhaed

    ۵ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1674 ديدگاه)

    فقط موتور 1000

  7. آرش

    ۵ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (193 ديدگاه)

    یادش بخیر.یچه که بودم برادر بزرگم یه 750 سی سی CBK داشت.یادمه جلوی سیلندرش رادیاتور هم داشت.و 4 تا اگزوز داشت.2 تا 2 تا روی هم بودند و من عاشق غرش موتورش.وقتی آروم بود انگار مثل ساعت کار میکرد.

  8. reza

    ۵ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (154 ديدگاه)

    هیچ برندی به گرد هونـــــــدا نمیرسه

    موافقم 3
    مخالفم 1
    1. میلاد

      ۵ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (220 ديدگاه)

      تا از چه نظر بگی…
      مثلا من شخصا هارلی اسپورتستر رو با هیچ کدوم از کروزای هوندا عوض نمی کنم.

  9. PEUGEOT

    ۵ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (998 ديدگاه)

    طراحی ساده در عین حال دلنشینی داره

  10. یه پسل باهوش

    ۵ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1123 ديدگاه)

    در عین اینکه ظاهر قدیمی داره اما خیلی شیک با حاله

    اصالتش به صد تا اپاچی می ارزه

  11. iman mclaren p1

    ۵ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (180 ديدگاه)

    تو موتورسازی هیچ کمپانی به هوندا نخواهد رسید حتی دوکاتی

    موافقم 4
    مخالفم 1
  12. مک میسل

    ۵ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (2687 ديدگاه)

    من موتور دوست ندارم و نظریم ندارم..فقط با اطلاعات کمی که از موتور دارم
    میدونم هوندا سره

    موافقم 3
    مخالفم 1
  13. امید

    ۵ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1320 ديدگاه)

    هوندا کاریش نمیشه کرد

  14. کافر مقدس

    ۵ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1627 ديدگاه)

    فاق لاستیک عقب خیلی ضایع ست! شایسته موتور 1000 و مخصوصا خانواده cb نیست!

    cb400 ها دهه نو دوبرابر این فاق دارن! چ برسه 740 ها و هزارشون!

    ترسم از این بود که کیلومتر دیجیتال باشه:دی ولی رسیدم پایین دیدم ترکیبی از دیجی و آنالوگ ــــه وگرنه میخواستم ناسزا بگم:ی

  15. sadegh

    ۵ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (2117 ديدگاه)

    آدم پشت این موتورا احساس قدرت میکنه

  16. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۵ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (6507 ديدگاه)

    درود .

    با اینکه طراحیش مثل موتورهای 20 الی 30 ساله پیشه ، اما ادمو جذب میکنه .

    من خدمتم در دژبان مرکز ارتش بود . چنتا موتور 750 هوندا داشت ، کرم رنگ .

    با روح و روانت بازی میکرد . حتی منی که کوچکترین احساسی به موتور از

    هر برندی ندارم .

    موتور فقط ژاپن .

  17. GTR-50-compton menace

    ۵ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (492 ديدگاه)

    ما با سی جی 125 4 ترک میریم صداش در نمیاد اینو فکر کنم 20 ترکم سوار شی هیچیش نمیشه

    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۶ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (6507 ديدگاه)

      درود .

      داش علیرضا چطوری ؟؟؟

      درسته ژاپنی هستی ولی ما عاشقتیم . نبینم که پدال کم بیایی ها .

  18. چاپلو

    ۶ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (487 ديدگاه)

    سلام به همه.
    دقت کردین به قیمت 10399. اخه اون یه دالر برا چی کم شده. نه جون من یکی توضیح بده. ینی بازار یابیت تو حلقم. الان این 10399 با 10400 خیلی فرق داره اره ؟!!
    در کل. گران است برادر گران خوشگله ولی خوب گرونه

  19. مهرداد

    ۲۳ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (7 ديدگاه)

    این کجاش به 125 می خوره موتور به این باحالیو با یه قاطر چینی مقایسه نکنین

  20. امیرحسین

    ۱۶ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    موتور عالی واقعا عالیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا