این اولین بررسی هوندا دولوکس CB1100 مدل ۲۰۱۴ است. CB1100 دوستداشتنی است. هویت یکدست، نمای زیبا و عملکرد حیرتانگیز ترکیب شدهاند تا یک موتورسیکلت ساده اما توانا را ارائه کنند که همه دلرباییهای یک مدل کلاسیک و سرعت و راحتی یک مدل مدرن را دارد.
در مدل ۲۰۱۴، گیربکس از ۵ دنده به ۶ دنده تغییر کرده است و این مدل دولوکس، نیم گالن ظرفیت سوخت، اگزوز ۴ به ۲ و صندلی نرم دارد. ABS یک آپشن هزینهبر است که در مدل دولوکس ۱۱۸۹۹ دلاری وجود دارد و در مدل استاندارد ۱۰۳۹۹ دلاری این آپشن دیگر وجود ندارد. امسال CB1100 استاندارد فقط به رنگ مشکی تولید شده است، در حالی که دولوکس، به رنگ قرمز و با نوارهای نقرهای به بازار آمده است. هر دو دارای سیستم دندهای جدید هستند. CB1100 یک مدل غریب است. هنگامی که سوار آن هستید، احساس میکنید که مدیر پیر هوندا در ژاپن، با مدل رؤیایی اش برخاسته و آن را بدون هیچ نقصی به واقعیت پیوند زده است. سیستم تعلیق با کیفیت بالا و یک موتور سفارشی فقط برای این مدل، گلگیرهای کرومی رنگ و اهرمهای ترمز مشابه با مدلهای موتورسیکلتهای سوپر سالهای قبل، هیچ کدام منجر به کاهش قیمت آن نشدهاند و هنوز CB1100 از هر مدل رقیبی گرانتر است. این فاصله قیمتی با عملکردش سازگار نیست. اگرچه دو سیلندر ۲۶۷ سی سی اضافهتر از تریموف Bonneville دارد اما در مدل استاندارد با ۸۷ اسب بخار قدرت و ۲۴۵ کیلوگرم وزن، سریعتر از به ونی ۲۲۵ کیلویی ۶۸ اسب بخاری و ۷۸۹۹ دلاری نیست. اضافه کردن دنده ششم – چیزی که به ونی ندارد- مقدار کمی عملکردش را بهبود داده است. از آنجا که هوندا جزییات نسبتهای درون گیربکس جدید را منتشر نکرده است، ما میتوانیم بر روی یک چرخ دنده با یک دندانه اضافهتر حساب کنیم که نسبت محرک نهایی را برای بهبود شتاب، کوتاهتر کرده است و هنگامی که ششمین دنده به طور قابلتوجهی بلندتر از دنده پنجم در مدل قبلی است، تنها بحث نیروی محرک بیشتر مطرح نیست و میتوان به شتابهایی با اختلاف معناداری دست پیدا کرد.Fuelly گزارش کرده است که CB1100 با مصرف سوخت متوسط ۵.۱۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر، با یک مخزن ۱۷.۴ لیتری (با اضافه کردن اندکی به ارتفاع مخزن)، متوسط طی مسافت CB1100 از ۲۹۰ کیلومتر به ۳۳۸ کیلومتر ارتقا پیدا کرده است. اجزای ترمز و تعلیق در ترکیب با مرکز ثقل پایین و پایه چرخهای طولانی، سیستم ترمز CB1100 را بسیار قوی کرده است و سیستم ABS اضافه شده به مدل دولوکس، در هنگام خطر، اطمینان خاطر بیشتری را برای راننده ایجاد میکند. اگزوز ۴ به ۲ مدل استاندارد، تنها برای زیبایی اضافه شده و هیچ کارکردی به جز اضافه کردن وزن آن ندارد. با محاسبه افزایش ظرفیت سوخت، وزن از ۲۴۵ کیلوگرم در مدل استاندارد، به ۲۵۹ کیلوگرم در مدل چاق دولوکس میرسد. این مدلی نیست که مشخصات عملکردی بالایی داشته باشد، این مدل به شما یک بسته سرگرم کننده، قدرتمند و هیجانی میدهد و در همه اینها هنوز CB1100 برتر است.
شاهین
۵ خرداد ۱۳۹۳راننده هاشون تریپ باحالی دارن.دمشون گرم…
خاوری مزراتی
۵ خرداد ۱۳۹۳شاهین جون درود..نیستی؟ چه خبر از پایان نامه ت؟
ایشالا بیفتی به تور چن تا داور خوب!!
شاهین
۵ خرداد ۱۳۹۳سلام خاوری جون،هنوز اول راهم استاد.ان شاالله که خوب میشه.به زودی میام دوباره! الان دیگه از دستم راحتین! پرحرفیام خیلیارو ناراحت کرده بود! ارادتمندم.
خاوری مزراتی
۵ خرداد ۱۳۹۳نه شما سالاری..حتما مطالب خوبتو ادامه بده..منتظرتیم
پایان نامه تم ایشالا عالی شه
شاهین
۵ خرداد ۱۳۹۳مخلصم خاوری عزیز
تا زمانی که دوستان خوبی مثل شما دارم خیالم از بابت سرافرازی پدال راحته! به قول دوستان “پرچمو بدین بالا!”
ارادت
خودم
۵ خرداد ۱۳۹۳منم یکی از اینا دارم.
فواد
۵ خرداد ۱۳۹۳خیلی دوست داشتنیه!!
ولی شخحصا race دوست دارم
رضا
۵ خرداد ۱۳۹۳طراحیش خیلی کلاسیک و خاطره انگیزه. حتما صدای مهیبی هم داره
ولی عشق من cbr1000rr
ice
۵ خرداد ۱۳۹۳میدونم مرتبط نیس ،از پدال خواهش میکنم این تبلیغات تور های لحظه آخر و طوری بگذارید که حداقل قابل بستن باشه ، بخدا نمیشه مطالب رو خوند چون روشون میوفته خیلی خوب میشه ممنون از پدال
زیگما
۵ خرداد ۱۳۹۳بررسی موتور سیکلت هارو از کجا میارید؟
خواهش میکنم نویسنده ی عزیز لینک منبع رو بهم بده.
خاوری مزراتی
۵ خرداد ۱۳۹۳یاد CG125افتادم
رضا
۵ خرداد ۱۳۹۳125 گنده!
hero
۸ خرداد ۱۳۹۳منم یاد هوندای 70 سی سی افتادم
Metalhaed
۵ خرداد ۱۳۹۳فقط موتور 1000
آرش
۵ خرداد ۱۳۹۳یادش بخیر.یچه که بودم برادر بزرگم یه 750 سی سی CBK داشت.یادمه جلوی سیلندرش رادیاتور هم داشت.و 4 تا اگزوز داشت.2 تا 2 تا روی هم بودند و من عاشق غرش موتورش.وقتی آروم بود انگار مثل ساعت کار میکرد.
reza
۵ خرداد ۱۳۹۳هیچ برندی به گرد هونـــــــدا نمیرسه
میلاد
۵ خرداد ۱۳۹۳تا از چه نظر بگی…
مثلا من شخصا هارلی اسپورتستر رو با هیچ کدوم از کروزای هوندا عوض نمی کنم.
PEUGEOT
۵ خرداد ۱۳۹۳طراحی ساده در عین حال دلنشینی داره
یه پسل باهوش
۵ خرداد ۱۳۹۳در عین اینکه ظاهر قدیمی داره اما خیلی شیک با حاله
اصالتش به صد تا اپاچی می ارزه
iman mclaren p1
۵ خرداد ۱۳۹۳تو موتورسازی هیچ کمپانی به هوندا نخواهد رسید حتی دوکاتی
مک میسل
۵ خرداد ۱۳۹۳من موتور دوست ندارم و نظریم ندارم..فقط با اطلاعات کمی که از موتور دارم
میدونم هوندا سره
امید
۵ خرداد ۱۳۹۳هوندا کاریش نمیشه کرد
کافر مقدس
۵ خرداد ۱۳۹۳فاق لاستیک عقب خیلی ضایع ست! شایسته موتور 1000 و مخصوصا خانواده cb نیست!
cb400 ها دهه نو دوبرابر این فاق دارن! چ برسه 740 ها و هزارشون!
ترسم از این بود که کیلومتر دیجیتال باشه:دی ولی رسیدم پایین دیدم ترکیبی از دیجی و آنالوگ ــــه وگرنه میخواستم ناسزا بگم:ی
sadegh
۵ خرداد ۱۳۹۳آدم پشت این موتورا احساس قدرت میکنه
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۵ خرداد ۱۳۹۳درود .
با اینکه طراحیش مثل موتورهای 20 الی 30 ساله پیشه ، اما ادمو جذب میکنه .
من خدمتم در دژبان مرکز ارتش بود . چنتا موتور 750 هوندا داشت ، کرم رنگ .
با روح و روانت بازی میکرد . حتی منی که کوچکترین احساسی به موتور از
هر برندی ندارم .
موتور فقط ژاپن .
GTR-50-compton menace
۵ خرداد ۱۳۹۳ما با سی جی 125 4 ترک میریم صداش در نمیاد اینو فکر کنم 20 ترکم سوار شی هیچیش نمیشه
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۶ خرداد ۱۳۹۳درود .
داش علیرضا چطوری ؟؟؟
درسته ژاپنی هستی ولی ما عاشقتیم . نبینم که پدال کم بیایی ها .
چاپلو
۶ خرداد ۱۳۹۳سلام به همه.
دقت کردین به قیمت 10399. اخه اون یه دالر برا چی کم شده. نه جون من یکی توضیح بده. ینی بازار یابیت تو حلقم. الان این 10399 با 10400 خیلی فرق داره اره ؟!!
در کل. گران است برادر گران خوشگله ولی خوب گرونه
مهرداد
۲۳ مهر ۱۳۹۴این کجاش به 125 می خوره موتور به این باحالیو با یه قاطر چینی مقایسه نکنین
امیرحسین
۱۶ آذر ۱۳۹۷موتور عالی واقعا عالیه