زمانی که سیستم انژکتوری تغییر بزرگی بود را به یاد دارید؟ از وقتیکه تنها سوپراسپرتها به سیستم انژکتوری دسترسی داشتند زمان زیادی نمیگذرد. هوندا مدلهای CRF250F, CRF125F, CRF 110F را در آینده با EFI (سیستم کنترل الکترونیکی سوخت) و چند بهروزرسانی کلیدی دیگر ارائه میدهد.
CRF250F
برای سال ۲۰۱۹ هوندا مدل CRF230F را جایگزین مدل CRF250F خواهد کرد. بهغیراز موتور حجیمتر CRF250F دارای شاسی جدیدی است که باعث افزایش ۱۲ میلیمتری دامنه حرکتی چرخ عقب شده است. هوندا میتوانست فوم نشیمنگاه را از نوع نرمتری انتخاب کند اما بااینحال ارتفاع نشیمنگاه تنها ۵ میلیمتر افزایش داشته است. باک فولادی این مدل با پمپ سوخت و حسگر تشخیص کمبود سوخت همراه شده است. با نصب سیستم کنترل فشار سوخت دیگر نیازی به رگلاتور سوخت نیست و درنتیجه نیازی به مسیر بازگشت سوخت به باک نیز نخواهد بود.
مدل CRF250F در تاریخ فوریه ۲۰۱۹ باقیمت ۴۵۹۹ دلار در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.
CRF125F
CRF125F و CRF125F BigWheel نیز بهروزرسانیهای مشابهی دریافت کردهاند.
شاسی جدید EFI و سیستم کنترل فشار سوخت جزو آنها است. ارتفاع نشیمنگاه تا زمین ۷۳۹ میلیمتر برای مدل استاندارد و ۷۸۵ میلیمتر برای مدل BigWheel است.
CRF110F
CRF110F هم دارای EFI با سیستم کنترل فشار سوخت است. شاسی فولادی سهبعدی جدید که باعث افزایش ۱۲ میلیمتری دامنه حرکتی چرخ عقب شده نیز جزو تغییرات مدل جدید است.
این مدل هنوز با همان گیربکس ۴ دنده نیمهخودکار قدیمی که باعث یادگیری آسانتر، سواری راحتتر و کنترل سادهتر برای افراد تازهکار میشود، ارائه میگردد.
هنوز زمان عرضه و قیمت مدلهای CRF 125F و CRF110F اعلام نگردیده است.
برای کسانی که در مناطق سردسیر زندگی میکنند یادگیری تعمیر و تنظیم کاربراتور بعد از خواب زمستانی همچون جشنی در گاراژ بود. با سیستمهای انژکتوری این هنر به دست فراموشی سپرده خواهد شد.
این موضوع از یک نظر بد و ازنظر دیگر عالی است، دیگر برای روشن کردن موتور نیاز به کلنجار رفتن با آن نیست. هرچند هنوز تنظیم زنجیر و رسیدگی به آن، تعویض روغن و تمیز کردن فیلتر هوا کارهایی است که عاشقان موتورسیکلت قادر به انجام آن هستند.
گرچه سیستم انژکتوری خصوصیتی عالی است اما بدون شک هوندا این سیستم را به خاطر مسائل زیستمحیطی روی موتورهای کوچک خود نصبکرده است. اگر این عمل هوندا باعث جلوگیری از تعطیلی محدودههای آفرود توسط قانونگذاران گردد، نشانگر حرکت عاقلانه این شرکت خواهد بود.
منبع: motorcyclist
Solid Snake
۲۳ آبان ۱۳۹۷سپاسگزارم از آقای مقدسی
خیلی وقت بود که خبری از مطالب در مورد موتور سیکلت نبود
ممنون که این مطلب رو گذاشتید
امیدوارم در مورد موتور سیکلت و کامیون بیشتر مطلب گذاشته بشه
Sajjad
۲۳ آبان ۱۳۹۷یادمه چند مدت پیش سوار یه کراس هوندا 250 شدم
واقعا قدرتمنده
بدون نیاز به کلاچ، فقط کافیه گاز بدی تا چرخ جلو از زمین جدا بشه
مثل یه جونور وحشی اماده حمله میمونه
به محض گاز دادن حمله میکنه
خلاصه بگم محشر بود
باز خوبه سوار 250 شدم اینطوری ذوق زده شدم
اگه سوار 450 میشدم حاضر نبودم ازش پیاده بشم
علیرضا سمیعی
۲۲ خرداد ۱۳۹۸سلام من موتور هوندا 125 زیاد سوار شدم ولی تاحالا سوار موتور تریل نشدم ولی قصد دارم ی دونه موتور KDX یا KMX کارکرده بگیرم به نظرتون آیا به عنوان تجربه اول انتخاب های خوبی هستن یا نه . و چه حجم از این موتور ها رو بگیرم بهتره