یاماها XSR700 چندان هم جدید نیست. پیشرانه دوقلوی آن از سال ۲۰۱۵ میلادی قلب عاشقان موتورسیکلت در اروپا را به تپش انداخته است اما تاکنون نتوانسته بود وارد ایالات متحده شود. این پیشرانه که بر طبق فلسفه ‘کراس-پلین’ یاماها توسعه یافته، از حداکثر توان ۷۵ اسب بخار در 9000rpm و گشتاور ۶۷.۸ نیوتن متر در دور موتور ۶۵۰۰ دور در دقیقه، برخوردار است.
این مدل که تحت برند زیر مجموعه یاماها یعنی ‘فستر-سانز’ به تولید میرسد، تلاش یاماها را برای دست یافتن به چیزی نشان میدهد که از آن به عنوان” بیعت با میراث غنی یاماها و تمرکز همزمان بر روی دستیابی به عملکرد بهتر برای آینده” یاد میشود.
در همان ابتدای کار که تصمیم به راندن این موتورسیکلت گرفتیم، به ترافیک شدیدی در شهر سن دیگو برخوردیم. عملکرد آن در ترافیک رضایت بخش بود و با توجه به اینکه قبلا با برادر بزرگتر این مدل، یعنی XSR900 هم در ترافیک رانندگی کرده بودیم، به نظر ما، نسخه ۷۰۰ عملکرد خوشایندتری در ترافیک از خود به نمایش میگذارد. انتقال قدرت پیشرانه نیز نسبت به مدل ۹۰۰، نرمتر و باقابلیت پیشبینی بیشتری صورت میگیرد.
با وجود آنکه ۷۰۰ اندکی کوچکتر است اما این اصلا به آن معنا نیست که در برابر ۹۰۰، حقیر و بیشخصیت به نظر میرسد. میزان گشتاور پیشرانه نیز به حدی است که چرخ جلو رادر بسیاری مواقع به سمت بلند شدن سوق دهد. موقعیت راننده در این موتورسیکلت به دلیل ارتفاع بیشتر میلههای شاسی و پهنای گستردهتر آن، بهبود یافته است.
ترمزها بدون داشتن حساسیت بیش از حد، کاملا پرتوان هستند و پس از کمی سواری به این نکته پی خواهید برد که چگونه از ترمز استفاده نمایید، بدون آنکه فنرهای دوشاخ جلوی موتورسیکلت بیش از حد به داخل فشرده شود. ترمزهای عقب نیز به نرمی کار خود را انجام میدهند. موقعیت عمودیتر راننده نیز موجب آسایش بیشتری نسبت به برخی رقبای همرده میشود. اما این موقعیت عمودیتر جنبه منفی هم دارد و آن اینکه در سرعتهای بالای ۱۱۰ کیلومتربرساعت، باد تا حدی بر قفسه سینه شما فشار خواهد آورد.
عبور از میان جادههای کوهستانی با این خودرو بسیار لذت بخش است و تایرها طوری به زمین چسبیده اند که هر لحظه بر اعتماد به نفس موتورسوار افزوده خواهد شد. هرچه بیشتر دسته گاز را بچرخانید، بیشتر حس میکنید که موتور میخواهد شما را جا گذاشته و خود به تنهایی مسیر را پیش برود که البته حسی دلپذیر است. با توجه به مسافت نه چندان طولانی که در مسیر کوهستانی با این وسیله طی نمودیم، میشود چنین اظهار کرد که رانندگی پرشتاب و سرزنده با XSR700، بر ادعای مصرف سوخت پایین آن چیره خواهد شد.
به دلیل استفاده از دوشاخ فنری ۴۱ میلیمتری در تعلیق جلو، آسایش سواری آن بسیار قابل تحسین است. سیگنال های مدرنی که یاماها برای مواقع پیچیدن، در این موتورسیکلت بکار گرفته است، پی در پی اشتباه میکنند و اگر از ما نظر خواهی نمایند، از دید ما کاملا اضافه هستند و بهتر است یاماها از نصب آنها صرف نظر نماید. همچنین کاور روی باک و نوع صندلی قابل تعویض بوده و شما میتوانید از کاور مورد علاقه خود در قسمت باک و صندلی تک نفره برای الهام بخشی بیشتر استفاده نمایید.
منبع: rideapart
F۲۲RAPTOR
۷ بهمن ۱۳۹۶فلاپ باکشو معرکه س یاماها
ژاپن بهترین. موتور سیکلت تو هر رده و کلاسی رو میسازه
نمونه ش
cbr1000rr
yzf1000r1
gsxr1000
ninja1000
سروش
۸ بهمن ۱۳۹۶رپتور جان سیبیار واسه کمپانی هنداست
F۲۲RAPTOR
۱۸ بهمن ۱۳۹۶مگه من گفتم مال یاماهاس ؟
برو اون ۴تا موتورو که نام بردم سرچ کن میفهمی برندشونو
Ali
۷ بهمن ۱۳۹۶وای خدای من. حتی موتورسیکلت خوب هم نمیشه تو این مملکت سوار شد. زرشک!
Mohamad
۷ بهمن ۱۳۹۶کیفیت از تو صفحه نمایش گوشی میپاشه بیرون موتور ژاپنی میبینه آدم :D
یاماها پر افتخارترین شرکت موتورسیکت جهان حتی بالاتر از هوندا
Mohsen
۸ بهمن ۱۳۹۶فقط کاوازاکی
Mohamad
۸ بهمن ۱۳۹۶فقط یاماها
Auto Biography
۷ بهمن ۱۳۹۶من خودم موتور تلر دارم ولی یکی از آشناهامون یک موتور 250cc یاماها مدل 1980داره . باور کنید دنده 2 اون دنده 4 منو میگیره .
ali
۸ بهمن ۱۳۹۶یاماها – کاوازاکی – هوندا ♥
فقط هیف که این کشور ما توسط ###### مگر نه ما هم میتونستیم سوار شیم و لذت ببریم :(
یاس ی
۸ بهمن ۱۳۹۶تلر دارین ؟ تلر چجور موتوریه ؟ بستگی داره مشخصات فنی موتور شما چی باشه، قطعا یاماها 250 سی سی که خیابونی هستش نسبت به تریل که مخصوص آفرود ه شتاب بهتری داره.
جدای از شوخی بسیار موتور باحالیه، هم از نظر فنی هم از نظر طراحی.
حمیدرضا
۸ بهمن ۱۳۹۶بعد از کاوازاکی بهترین موتور ساز از نظر من تو بین چهار غول ژاپنی یاماهاست البته من خودم بیشتر به کروزر ها علاقه مندم ولی این مدل هارو هم دوست دارم به نظرم سواریشون یه جور حس بین خیابونی و اسپرت داره
کاش یه بازنگری در قانون موتورسواری میشد هی این مطالبو میبینیم که موتورای با حجم زیر یک لیتر چقدر با کیفیت و لذت بخشن بعد ما تو ایران پول این مدلو میدیم سوار 200 سی سی میشیم