موتورهای ام تی یاماها اغلب جزو بزرگترین جاذبههای هر نمایشگاهی بودهاند اما این بار یاماها تصمیم گرفته بود که تا الآن در مورد اطلاعات موتور و قیمت جنگندهٔ جدید خود کاملاً چراغ خاموش رفتار کند و اطلاعاتی ارائه نکند.
درحالیکه این موتور که از خانوادهٔ ام تی ها است اساساً یک YZFR1 میباشد که یک فرمان کوچکتر و با کمی تغییر جایگزین یک فرمان بزرگتر شده است. در طول تاریخ تغییرات و تبدیلات بسیاری را شاهد بودیم اما گویا یاماها صدای خریداران خود را شنیده و میدانست که آنها چه میخواهند. یاماها MT-10 در یک نگاه:قدرت موتور: ۱۶۵ اسب بخار، ۱۱۵۰۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۱۱۱ نیوتن متر در دور ۹۰۰۰ دور بر دقیقه
حجم موتور: ۹۹۸ سیسی
ارتفاع صندلی: ۸۲۵ میلیمتر
وزن:۲۱۰ کیلوگرم
قیمت: ۹۹۹۹ یورو یاماها ادعا میکند که این موتور بهترین موتوری است که تا به حال تولید نموده بسیار امیدوار است تا بتواند خاطره ناامیدکنندهٔ FZ1 خود را از یادها ببرد. و
علاوه بر قدرت بسیار خوب این موتور قیمت آن است که باید اشاره شود که تقریباً از نظر قیمت در حدود موتورهایی مانند BMW S1000 و Kawasaki Z1000
میباشد که هرکدام از این موتورها در محدودهٔ ۹۵۰۰ تا ۱۰۰۰۰ یورویی هستند. همچنین شرکت یاماها یک فروشگاه گستردهٔ لوازم یدکی برای موتورهای جدید خود فراهم کرده است که در این فروشگاه لوازمی چون صداخفهکن آکراپوویچ، صفحه نمایش بزرگتر، دستگیرههای گرم شونده و صندلیهای نرم و راحت برای آنهایی که به دنبال راحتی بیشتر با موتورسیکلت خود هستند ارائه میدهد.
احسان آرسنالی
۱۰ اسفند ۱۳۹۴خیلی خوفه.
منم پرواز 100 سی سی دارم خخخخ.
میخوام عوضش بکنم پالس 135 بگیرم. اگه کسی موتور باز هست نو اطلاعاتی داره راهنماییم بکنه.
ahmad
۱۰ اسفند ۱۳۹۴با 135 سی سی تفاوت خاصی احساس نمیکنی
حداقل به 160 سی سی و یا بالاتر باید برسی تا از یه شتاب معمولی و متوسط بهره مند بشی
ضمناً پالس هم چندان تعریفی نداره و کیفیت هندلینگش پایینه. بهتره از آپاچی استفاده کنی
البته اینها برای کسب تجربه و مهارت خوبن ولی هیچکدوم کیفیت بالایی ندارن
moein
۱۰ اسفند ۱۳۹۴احسان جان همین متور که داری اگه ازش راضی هستی بزار برات کار کنه زیاد تفاوتی نداره
من سواری گرفتم کیفیت قطعاتش پاینه در ضمن وقتی زمین خیسه متور اصلا کنترول نداره
در مورد این پست هم بگم که کاملا از نظر فنی قابل قبوله ولی کاشکی یه فلاپ برای روی انجین طراحی می کردن اونجوری ظاهرش بهتر می شد
حبیب
۱۰ اسفند ۱۳۹۴فقط یاماها 100
امیر.عارف
۱۰ اسفند ۱۳۹۴زیبا و مطمئن. کلا یاماها موتورهای قابل اطمینانی تولید میکنه
A.B
۱۰ اسفند ۱۳۹۴روغن بغلم میخوره دود کنه؟ یا مستقیم باید بریزی باکش!؟
شکوفه های کویری
۱۰ اسفند ۱۳۹۴بنظرم اگه شرکتهایی مثل یاماها و یا کاوازاکی بر روی ساخت ماشین های سوپر اسپرت هم تمرکز کنند خوب میشه،اونموقع به عنوان تنها سازنده تخصصی سوپراسپرت در ژاپن شناخته میشن، یعنی مثل فراری و لامبورگینی بصورت حرفه ای رو طراحی و ساخت سوپر اسپرت ها فعالیت کنند،چون بنظرم کمپانی های معروف و بزرگی مانند یاماها و کاوازاکی توانایی انجام این کار رو دارن.
احمد باقری
۱۰ اسفند ۱۳۹۴موتور خیلی باحالی شده.
بهنام طیبی
۱۱ اسفند ۱۳۹۴بهترین موتورسیکلت های جهان به صراحت اعلام میکنم متعلق به کشور ژاپن.
واقعا ژاپن رودست نداره