امروزه وسایل نقلیهٔ الکتریکی بسیار پیشرفته کردهاند و روزبهروز شاهد عرضهٔ نمونههای مختلفی از آنها در بخشهای گوناگونی از دنیای حملونقل هستیم. یکی از این بخشها، موتورسیکلتها هستند که تاکنون نمونههای الکتریکی زیادی از آنها معرفی شده است؛ اما جدیدترین موتورسیکلت الکتریکی دنیا، Johammer J1 نام دارد که توسط یک مهندس اتریشی بنام «Johann Hammerschmidt» طراحی و ساخته شده است.
این موتورسیکلت در دو نسخهٔ مختلف ۱۵۰ و ۲۰۰ ارائه میشود و به ادعای سازنده، نسخهٔ ۲۰۰ آن اولین موتورسیکلت برقی با بُردی معادل ۲۰۰ کیلومتر است. این در حالی است که نسخۀ ۱۵۰ آن مجهز به پکیج باطریهای کوچکتری است که بُردی برابر با ۱۵۰ کیلومتر را برای وسیله فراهم میکند. هردوی این موتورسیکلتها توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۱۲۰ کیلومتر در ساعت را دارند. موتورسیکلت یوهامر J1 دارای یک شاسی آلومینیومی و بدنهای پلاستیکی است.
طراحی بدنهٔ یوهامر J1 بسیار منحصربهفرد بوده و ظاهری مخروطی شکل دارد که آئرودینامیک آنرا بهبود میبخشد. همچنین طراحی این موتورسیکلت بهصورت رترو و با نگاهی به اسکوتر قدیمی Salsbury طراحی شده است. پک باطریهای Johammer J1 زیر زین راکب نصب شده درحالیکه موتور الکتریکی آن در چرخ عقب قرار گرفته است. بازوی چرخ عقب تکی است اما بازوی چرخ جلو دوقلو بوده و هرکدام با یک کمکفنر افقی به شاسی متصل شدهاند.
همانطور که اشاره شد، موتورسیکلت یوهامر J1 در دو نسخهٔ ۲۰۰ و ۱۵۰ ارائه شده است که اولی ۱۵۹ کیلوگرم و دومی ۱۷۷ کیلوگرم وزن دارد. فاصلهٔ محوری هر دو نسخه ۱۴۵.۵ سانتیمتر و ارتفاع صندلی آنها از سطح زمین هم ۶۵ سانتیمتر است. این موتورسیکلت به جهت سهولت در پارک کردن به دندهعقب هم مجهز شده درحالیکه در هنگام حرکت روبهجلو نیز هنگام ترمز گیری، خود پیشرانهٔ الکتریکی نقش ترمز را ایفا کرده و از این راه باطریها را شارژ میکند. بدین ترتیب از ترمزهای دیسکی فقط در سرعتهای پایین استفاده میشود.
فرمان و زیر پاییهای این موتورسیکلت قابل تنظیم هستند درحالیکه هیچ صفحه آمپری در آن وجود ندارد و اطلاعات توسط LED در آینهها نمایش داده میشوند. به دلیل نصب باطریها در قسمت پایینی شاسی، مرکز ثقل یوهامر J1 بسیار پایین بوده و در ارتفاع تنها ۳۵ سانتیمتری سطح زمین قرار دارد که موجب ارائهٔ احساس ایمنی و سواری بسیار راحتی شده است. همچنین از این موتورسیکلت میتوان بهعنوان یک منبع ذخیرهٔ انرژی در منزل استفاده کرد و در مواقع نیاز برق ذخیره شده در باطریهای آنرا در منزل بکار گرفت.
قیمت نسخهٔ ۱۵۰ این موتورسیکلت ۲۲,۹۰۰ یورو (۲۳,۹۰۰ دلار) و نسخهٔ ۲۰۰ آن ۲۴,۹۰۰ یورو (۲۵,۹۹۰ دلار) اعلام شده است. Hammerschmidt نیز هماکنون در حال سرمایهگذاری بهمنظور گسترش تولید یوهامر J1 است. انتظار میرود بهزودی در بهار امسال آزمونهای جادهای این موتورسیکلت الکتریکی منحصربهفرد در اتریش آغاز شود.
Madjid R8 V12 TDI le Mans
۱۸ دی ۱۳۹۵اصلی ترین مشکل الکتریکی ها زمان تلف شده برای شارژه.
این مشکل حل بشه دیگه 80 درصد مشکلانئت حل میشه.
مثلا اگر به زمان شارژ کامل 15 دقیقه برسن….
Mr.MRM
۱۸ دی ۱۳۹۵باتری هایی هست که تا نیم ثانیه طول میکشه پر بشه و تا سه روز طول میکشه خالی بشه! از تکنولوژی الکتریسیته شناور تو اینجور باتری ها بکار میره
faramarz
۱۸ دی ۱۳۹۵چه قیافه ی باحالی داره
ahmad
۱۹ دی ۱۳۹۵حلزون بد ترکیب!