سرگرمکنندهترین دو چرخهایی که میتوان خریداری کرد
امروزه بسیاری از افراد به دنبال راحتی و سهولت استفاده در موتورسیکلتها هستند؛ بنابراین در اینجا ۱۰ موتورسیکلت برتر برای سال ۲۰۱۷ را معرفی مکنیم که تا حد زیادی میتوانند این انتظارات را برآورده کنند.
یاماها SCR950
قیمت پایه: ۸,۷۰۰ دلار
یاماها SCR950 یک موتورسیکلت رترو یعنی با ظاهری کلاسیک است. این موتورسیکلت بر اساس مدل کروزر Bolt ساخته شده و از همان پیشرانهٔ ۹۴۲ سیسی دوقلو هواخنک بولت استفاده میکند؛ اما در SCR یک سیستم تعلیق جدید و فرمان بلندتر بکار رفته است. البته با ارتفاع نسبتاً متوسط، SCR برای مسیرهای خاکی و ناهموار مناسب نیست. ولی با شخصیت سواری راحت، استایل کلاسیک و مصرف سوخت حدود ۴.۶ لیتر در هر صد کیلومتر، SCR950 موتورسیکلتی است که به نظر برای استفادهٔ آخر هفته مناسب میرسد اما برای یک سواری روزانه هم بسیار عالی است.
سوزوکی Vanvan 200
قیمت پایه: ۴,۶۰۰ دلار
پیشینهٔ Vanvan اصلی به دههٔ ۷۰ میلادی بازمیگردد و سپس یک نسخهٔ دوباره متولدشده از آن ارائه گردید؛ اما امسال هم ما فرصت یافتهایم تا این بچه شیطان نسبتاً مقرونبهصرفه را خریداری کنیم. قدرت این موتورسیکلت هنوز اعلام نشده است و فقط گفته شده که مجهز به یک پیشرانهٔ ۲۰۰ سیسی تک سیلندر و یک گیربکس پنج سرعته خواهد بود؛ اما به دلیل وزنی معادل تنها ۱۲۸ کیلوگرم احتمالاً بسیار چابک و کمی هم سرگرمکننده برای سواری در اطراف شهر خواهد بود. Vanvan برای راحتی بیشتر با زین ضخیم و عریضی ساخته شده است بنابراین میتواند یک موتورسیکلت عالی برای کسانی باشد که نمیخواهند مبلغ زیادی را صرف سرگرمی خود کنند.
تریومف استریت کاپ
قیمت پایه: ۱۰,۵۰۰ دلار
تریومف برای مدت طولانی ثابت کرده است که لازمهٔ سبک کلاسیک، گرانقیمت بودن نیست. سال گذشته این شرکت مدل بونویل خود را با پیشرانه ها و قدرتهای مختلف بهطور کامل از نو طراحی کرده و مدرن سازی نمود. استریت کاپ جدید بر اساس بونویل ساخته شده و یک Thruxton کوچکتر و ارزانتر است. استریت کاپ از نسخهٔ ضعیف پیشرانهٔ ۹۰۰ سیسی دوقلوی تریومف استفاده میکند اما مهندسان این شرکت یک سیستم اگزوز جدید برای آن طراحی کردهاند. راکب بر روی این موتورسیکلت به لطف دستهفرمان کم ارتفاع، حالتی رو به پایین دارد. کارکنان تریومف با اعمال برخی تنظیمات ویژه در شاسی بونویل همانند سیستم تعلیق، هندلینگ آنرا تیزتر کردهاند. همچنین استریت کاپ ممکن است کلاسیک بنظر برسد اما تریومف آنرا به تکنولوژیهای مدرنی مانند دریچهٔ گاز باسیم و ترمز ABS مجهز کرده است.
هوندا CBR500R
قیمت پایه: ۶,۵۰۰ دلار
CBE500R اسپرت بایک میانی هوندا محسوب میشود و یکی از موتورسیکلتهایی است که تجدیدنظر گستردهای در آن انجام شده است. اینیک موتورسیکلت برای کسانی که برای اولین بار با موتورسیکلت رانندگی میکنند و همچنین علاقهمندان به موتورسیکلتی چابک، با قیمت پایین و هندلینگ خوب، گزینهای عالی است. پیشرانهٔ CBR500R از نوع دوقلو موازی به حجم ۴۷۱ سیسی بوده و تعلیق آن بسیار راحت و سازگار است. این موتورسیکلت سال گذشته تغییراتی اساسی را تجربه کرده است ازجمله تعلیق تجدیدنظرشده، طراحی جدید و سیستم اگزوز جدید؛ بنابراین به نظر میرسد که ظاهر و صدای آن حتی از قبل هم بهتر شده باشد.
کاوازاکی Z125 Pro
قیمت: ۳,۰۰۰ دلار
هوندا با معرفی مینی بایک Grom در سال ۲۰۱۴ در مسیر جدیدی قدم گذاشت. این موتورسیکلتْ، زیبا و سرگرمکننده بود و بهسرعت محبوب شد. پس از چنین موفقیتی کاوازاکی هم تصمیم به عرضهٔ یک مینی بایک ۱۲۵ سیسی گرفته است. این موتورسیکلت Z125 نام داشته و فوقالعاده جمعوجور و سبک است بهگونهای که تنها ۱۰۲ کیلوگرم وزن دارد و علاوه بر این ازلحاظ قیمت هم بر هوندا برتری دارد. درواقع کاوازاکی Z125 تنها موتورسیکلتی در لیست ما است که ۳ هزار دلار قیمت دارد. ارتفاع صندلی ۸۰ سانتیمتری این موتورسیکلت به معنای سهولت سواری با هر قدی است. Z125 مجهز به یک سیستم تعلیق اسپرت بوده و به نظر تهاجمی میرسد که بیشتر برای استفادهٔ شهری مناسب است اما اگر قصد رفتن به آزادراه را داشته باشید هم شما را ناامید نمیکند. این مینی بایک بسیار کوچک و ارزان است و بهتر از همه تنها ۲.۳ لیتر سوخت در هر صد کیلومتر مصرف میکند.
ویکتوری Octane
قیمت پایه: ۱۰,۰۰۰ دلار
موتورسیکلتهای ویکتوری ارزان نیستند و عملاً هرگز کمتر از ۱۰ هزار دلار قیمت ندارند؛ اما این رویه امسال با مدل جدید اکتان تغییر یافته است. اگرچه این موتورسیکلت کاملاً جدید نیست اما چون اشتراکاتی با موتورسیکلت ایندیَن اسکات ۶۰ دارد، قطعاً گزینهٔ مناسبی خواهد بود. پیشرانهٔ اکتان یک واحد ۱۲۰۰ سیسی آبخنک دوقلو V شکل است که نسخهای اصلاحشده از همان پیشرانهٔ اسکات ۶۰ است. پیشرانهای که ۱۰۴ اسب بخار قدرت و ۱۰۳ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. تعلیق آنهم برای ارائهٔ احساس اسپرت مجدداً تنظیم شده است. اکتان هرچند یکی از ارزانترین ساختههای ویکتوری است اما همچنین یکی از سریعترین و باارزشترین موتورسیکلتها در سبد محصولات این شرکت محسوب میشود. در مقایسه با موتورسیکلتهای کلاسیک ساخت ایندین، اکتان بیشتر یک استریت فایتر بنظر میرسد.
دوکاتی سوپراسپرت
قیمت پایه: ۱۳,۰۰۰ دلار
اسپرت بایکهای مدرن، قدرتمند بوده و هندلینگ تیزی دارند اما آیا راهی وجود ندارد که کمی راحتتر باشند؟ ظاهراً دوکاتی با سوپراسپرت به این سؤال پاسخ مثبت داده و اسپرت بایکی را ارائه کرده که مناسب سواری روزانه است. موقعیت سواری این موتورسیکلت بهگونهای است که کمترین میزان از وزن بدن بر روی مچ دستها متمرکز میشود. بااینحال سوپراسپرت هنوز هم به لطف پیشرانهٔ ۹۳۷ سیسی آبخنک دوقلو L شکل که ۱۱۳ اسب بخار قدرت دارد، کاملاً وحشی و سریع است. این موتورسیکلت ۲۱۰ کیلوگرم وزن داشته و بهصورت استاندارد مجهز به سیستمی است که قدرت و سواری را کنترل کرده و شامل کنترل کشش و ABS میشود. برای کسانی که نیاز به از این بیشتر دارند، مدل سوپراسپرت S ارائه شده که ۱۴,۷۹۵ دلار قیمت داشته و مجهز به سیستم تعلیق عملکرد بالا و تعویض دندهٔ بدون کلاچ است.
موتو گوتسی V7 Stone II
قیمت پایه: ۹,۰۰۰ دلار
سال گذشته موتو گوتسی مدل V7 خود را بهروزرسانی کرده و II را در پایان نام آن قرار داد. آنچه در این V7 جدید بهبود یافته است، ارائهٔ یک سواری راحتتر است که به لطف ارتفاع پایینتر ۱.۲۷ سانتیمتری زین و انتقال پیشرانه به قسمت جلویی شاسی به دست آمده است. پیشرانهٔ این موتورسیکلت یک نمونهٔ ۷۵۰ سیسی هواخنک دوقلو V شکل است که برای انتقال نیروی آن یک گیربکس جدید شش سرعته بجای پنج سرعتهٔ قدیمی ارائه شده است. V7 یک اسپرت بایک نیست اما پیشرانهٔ دوقلوی V شکل آن شگفتآور بوده و صدای فوقالعادهای دارد. V7 Stone II ممکن است نگاهی به گذشته داشته باشد اما درواقع مجهز به تکنولوژیهای روز است بهگونهای که موتور گوتسی آنرا بهصورت استاندارد به کنترل کشش و ترمز ABS مجهز کرده است.
هارلی دیویدسون Road Glide
قیمت پایه: ۱۹,۰۰۰ دلار
هارلی دیویدسون رود گلاید بدون شک قیمت بسیار بالایی دارد؛ اما این موتورسیکلت گرانقیمت هارلی مجهز به یک پیشرانهٔ کاملاً جدید ۱۷۵۳ سیسی دوقلو V شکل شده است. این در حالی است که هارلی دیویدسون عمدتاً اقدام به طراحی دوبارهٔ پیشرانه نمیکند و حالا به خاطر انطباق با قوانین سختگیرانهٔ آلایندگی اقدام به این کار کرده است. هارلی میگوید این موتور جدید ۱۰ درصد گشتاور بیشتری تولید میکند. همچنین این شرکت برای کاهش لرزش و حرارت و بهبود مصرف سوخت نیز تلاش کرده است؛ اما تنها خبر جدید در اینجا استفاده از پیشرانهٔ جدید نیست چراکه هارلی سیستم تعلیق رود گلاید را هم از نو طراحی کرده که موجب بهبود سواری و هندلینگ موتورسیکلت شده است.
بامو G310R
قیمت پایه: ۵,۵۰۰ دلار
معمولاً از بامو انتظار ساخت موتورسیکلتی ارزانقیمت را نداریم اما مدل جدید G310R این روند را تغییر داده است. این موتورسیکلت جدید مجهز به یک پیشرانهٔ تک سیلندر ۳۱۳ سیسی آبخنک است که ۳۴ اسب بخار قدرت دارد. البته وزن G310R نیز تنها ۱۵۸ کیلوگرم است؛ اما چیزی که باعث میشود این بامو جدید در کلاسی کوچکتر از موتورسیکلتهای اسپرت چنین برجسته باشد، سطح بالایی از هنر در ساخت آن است. G310R به نظر نمیرسد یا احساس نمیشود که موتورسیکلتی ارزانقیمت است و مانند دیگر باموهای گرانقیمت مجهز به ترمز ABS شده است. بامو هنوز قیمت دقیق G310R را اعلام نکرده است اما با توجه به اینکه رقبای آن یعنی هوندا CBR300R و کاوازاکی نینجا ۳۰۰ حدود ۵ هزار دلار قیمت دارند انتظار نداریم که این بامو خیلی بیشتر از این قیمت داشته باشد.
منبع: Road&Truck
madjid
۱۰ آذر ۱۳۹۵.
فقط Ducati ❤❤❤
دوکاتی = تاج سر موتور سیکلت ها
البته این سلیقه ی شخصی من هست …
وگرنه بقیه هم عالین
فرشاد سجادیان
۱۰ آذر ۱۳۹۵فعلا کاوازاکی نینجا H2R، نهایت موتورسیکتهاست.
The R
۱۰ آذر ۱۳۹۵قوی ترین و سریع ترین موتور سیکلت تولیدی استاندارد دنیا با 310 اسب قدرت.
ولی مشکل اصلی این موتور وزن زیاد اون هست. این موتور تو خط مستقیم بدون رقیبه (فیلم های درگش رو ببینید) ولی توی پیچ ها و پیست موتورهایی مثل BMW S 1000 RR یا Honda CBR 1000 RR یا Kawasaki Ninja ZX 14R سریع تر هستن.
تو چنتا سایت خوندم که BMW S 1000 RR نسخه ویژه که از قطعات فیبر کربن استفاده میکنه ,و سبکتر از نسخه استاندارد هست (فکر کنم مدل HP4) سریع ترین موتور تولیدی توی پیست هست.
سامان اذری
۱۱ آذر ۱۳۹۵کاوازاکی نینجا H2r حدودا 207 کیلو هست
فرشاد سجادیان
۱۰ آذر ۱۳۹۵بین کمپنایهای موتورسیکلتسازی، ارادت خاصی به کاوازاکی و هارلی دیویدسون دارم؛ از همه نظر اونی هستن که میخوام ?❤️
حسین
۱۰ آذر ۱۳۹۵قیمت ها رو!!
ارزون ترین ۳۰۰۰ دلار!
اون وقت تو ایران بیاد چند میشه؟
Ghost
۱۱ آذر ۱۳۹۵شما میتونی یه سر به نمایندگیش که شرکت کویره تو خیابون جردنه بزنی اونوقت میفهمی چقدر کلاه سرمون داره میره
جمال
۱۵ مرداد ۱۳۹۶سلام دوست عزیز همین موتوری که میگی ارزون ترینه تنها موتور توی لیست هست که تو ایران هم پیدا میشه کاوازاکی 125 از نزدیک دیدمش خیلی جمع و جور هست و به نظر خیلی فرز میرسه ولی وقتی بری گمرک قیمت بگیری خیلی ریلکس بت میگن 19 تومن چیزی که اصلا نمیتونی درکش کنی چجوری سه هزار دلار که قراره به شرکتی در کشوری داده بشه که مسلما ارزون تر فروخته میشه به نمایندگی یه کشور چجوری 19 تومن فروش میره دیگه قید اون 10 هزار دلارا رو باید زد
KING
۱۰ آذر ۱۳۹۵اقا کسی میدونه چرا اقای دولت سرایی درباره موتور دیگه مقاله نمیذاره ؟؟؟؟؟؟
خیلی کارش درست بود ….
Peyman
۱۰ آذر ۱۳۹۵آقا امیردستتون درد نکنه حداقل شما بخش موتور سیکلت رو زنده نگه داشتین
ahmad
۱۰ آذر ۱۳۹۵طرح جدید هوندا سی بی آر چقدر خوب شده!
قشنگ یه پله رفته بالاتر از ورژن قبلی کسالت بار خودش
ایول به این طراحی…
mk
۱۰ آذر ۱۳۹۵تو خودرو نمیدونم ولی موتورسیکلت ژاپن معرکه هست..هوندا.یاماها.کاواساکی.سوزوکی….عاشقشونم
احمد باقری
۱۱ آذر ۱۳۹۵یکی از یکی بهتر.
ونوم
۱۱ آذر ۱۳۹۵ماشالله هارلی و ویکتوری موتور سیکلت سازان امریکایی
GOD BLESS AMERICA
۱۱ آذر ۱۳۹۵کاوازاکی Z125 Pro
آخ قلبم.
125 ما کجا 125 اونا کجا :-\
سیدامین فاخر
۱۱ آذر ۱۳۹۵اون سوزوکی ۲۰۰ انجینش شبیه تریل روان خودمونه
محمد
۱۹ آذر ۱۳۹۵آخ… !!!! نمیدونم چرا اصن اسم هارلی میاد یه جوری میشم…
یه غرش هارلی برای محو کردن همشون کافیه…
دوچرخه سوار
۱ بهمن ۱۳۹۵یاماها SCR 950 عالیه .
مجید
۸ بهمن ۱۳۹۵هوندا گروم جاش خالی بود
حمید
۲ آبان ۱۳۹۶اگه کسی قیمت کاوازاکی Z125 رو دقیق میدونه لطفا اطلاع رسانی کنه ممنون
حسین
۸ اردیبهشت ۱۳۹۹سال ۹۶ کاوازاکی z 125
۱۹ملیون بود الان ۶۶ ملیونه