CBR600RR را باید پر افتخارترین شرکت کننده در مسابقات Supersport World Championship دانست که با پیروزی های پی در پی توانست نفس همه سوپربایک های رقیبش را بگیرد! هوندا با تجربه ۱۰ ساله ای که از ساخت این موتور در کارنامه خود داشته، با معرفی مدل ۲۰۱۳ میخواهد این موفقیت ها را همچنان نیز ادامه دهد . . .
نمای ظاهری CBR600RR با کیت آیرودینامیکی بدنه، چراغ های نسبتا کوچک جلو و خروجی اگزوزی که درست زیر چراغ LED عقب جاسازی شده، به گونه ای است که هرکسی با دیدنش به یاد RC213V مسابقه ای هوندا می افتد؛ همان موتوری که از سال ۲۰۱۲ وارد مسابقات موتوجی پی شد.
در مدلهای ۲۰۱۳ این موتور تغییرات فنی خوبی به چشم می خورند که مهم ترین آنها عبارتند از:
- رینگ های ۱۷ اینچی ۱۲ پره ای جدیدی که مانند CBR1000RR ساخته شده و سبکتر از قبل هستند.
- استفاده از تعلیق جدید Big Piston Fork ساخت Showa در جلو.
- قوی تر شدن کیت ترمز آن با استفاده از دیسک های دوبل ۳۱۰ میلیمتری در جلو با کالیپرهای ۴ پیستونه و تک دیسک ۲۲۰ میلیمتری در عقب.
اما CBR 600RR همچون سالهای گذشته با انبوهی از سیستم های الکترونیکی و ایمنی راهی بازار شده مانند ترمزهای ABS با کنترل الکترونیکی (eC-ABS)، سیستم انژکتوری دو مرحله ای PGM-DSFI با کنترل الکترونیکی و نهایتا کنترل الکترونیکی RPM پیشرانه (IACV).
این موتور تنها با سه رنگ قرمز (Solid Red)، ریسینگ (آبی/سفید/قرمز) و رپسول ادیشن (مشکی/نارنجی/سفید/قرمز) تحویل مشتریان می شود. قیمت پایه ای این موتور ۱۱,۴۹۰ دلار بوده اما در مدل رپسول ادیشن ۱۱,۹۹۰ دلار می ارزد. همچنین اگر خواهان ترمزهای ABS هم هستید باید مبلغ ۱۲,۴۹۰ دلاری را بپردازید. سایر مشخصه های مهم CBR600RR به قرار زیر است:
- پیشرانه ۴ سیلندر به حجم ۵۹۹سی سی ؛ مایع/خنک با ۴ سوپاپ در هر سیلندر.
- ۱۱۸ اسب بخار قدرت در دور ۱۳۵۰۰.
- ۶۶ نیوتن متر گشتاور در دور ۱۱۲۵۰.
- گیربکس ۶ سرعته.
- باک ۱۸.۱ لیتری.
- وزن خالص ۱۹۶ کیلوگرمی (با ABS).
- مصرف سوخت ۴.۲ لیتری در هر ۱۰۰ کیلومتر؛ استاندارد آلایندگی یورو ۳ .
- تایرهای ۱۸۰/۵۵ در جلو و ۱۲۰/۷۰ در عقب.
مسعود
۱۷ مهر ۱۳۹۲موتور می بینم فقط یاد بی قانونی می افتم!!! متنفرم ازش
Desperado
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶موتور خودشو میکشه برا تو ?
لوسیفر
۲۹ مرداد ۱۴۰۱برات متاسفم.افرادی مثل تو باعث تصادفات مرگبار میشن.اصل. نباید شما هارو مجاز به رانندگی کنند.حتی با دوچرخه.
slr722
۱۷ مهر ۱۳۹۲وقتی سوار موتور میشی دست خودت نیست اما باور کنید نمیتونی پشت چراغ منتظر بمونی…
گازش میگیری میری…
فرامرز
۱۷ مهر ۱۳۹۲هر چیزی هدف و نحوه استفاده ای داره! ما یاد گرفتیم به جای این که جلوی سوء استفاده از چیزی رو بگیریم جلوی استفاده ازش رو بگیریم! نمونش هم ممنوع یا سانسور کردن هر چیزی که کم و بیش احتمال استفاده نادرست ازش میره. نتیجه اش رو هم تو همه زمینه ها داریم میبینیم متأسفانه!
مهدی
۱۷ مهر ۱۳۹۲واو صدای این موتورا دیونم میکنه ینی روانی میشم عاشق موتور ccبالام ینی میشه یه روز این موتورو بخرم خداااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
میلاد. فقط المان.فقط بنز.
۱۷ مهر ۱۳۹۲درود.
موتور فقط ژاپن.
انصافا موتور هاش تکه.
((( ایران و المان )))
محسن.د
۱۷ مهر ۱۳۹۲تو موتورسیکلت، ژاپن رودست نداره.
N.I.M.A
۱۸ مهر ۱۳۹۲با سلام خدمت دوستان.یک سوال برای من پیش اومد.چرا در عکسها هنگام پیچیدن یکی از چراغهای موتور روشنه؟؟
ارمين
۱ آبان ۱۳۹۴خب بابا جان اون راهنماست دیگه مگه شما نمیبینید که به هر طرف پیچیده راهنما رو زده
امیر مهدی
۱۴ اسفند ۱۳۹۴نه جناب. یکی مال نور بالاست و اون یکی نور پایین. چون این موتورا لامپاش کوچیکه، همزمان نمیشه نور بالا و پایین تو یه کاسه چراغ باشه.
فرید
۲۰ خرداد ۱۳۹۸قانون موتور سنگین اینه که دیلایت باشه یعنی تو روز هم چراغ روشن باشه
مهرداد
۲۷ مهر ۱۳۹۷نور بالا نور پایینشه
رضا
۱۸ مهر ۱۳۹۲احتمالا یکی از چراغا بعنوان چراغ روشنایی در روز استفاده میشه
رضا
۱۸ مهر ۱۳۹۲من قبلا یه بار سوار cbr 1000rr شدم و شتاب 3 ثانیه ای رو تجربه کردم.فقط میتونم بگم غیر قابل باور بود نفسم حبس شده بود.
الان که فکرشو میکنم برام شبیه رویاست!!
امیر
۱۸ مهر ۱۳۹۲متاسفانه در کشور ما طبق بخشنامه ای که 20-30 سال پیش ابلاق شده موتور سیکلت های بالاتر از حجم 250 سی سی تردد ممنوع هستن و نمیدونم تا کنون چرا این این بخشنامه بدون هیچ توجهی باقی مونده..توجه کنید تردد ممنون یه بخش نامه هست نه یک قانون تثبیت شده
تجربه نشون داده که اگر چیزی مثلا تعدادش زیاد باشه و یه جورایی خز باشه و تو هر محله ای چندتا باشه دیگه برای همه عادی میشه موتور سنگین هم دقیقا همینطوره
مثل موتور های 250 سی سی که اخیرا ازاد شدن و کم کم دارن برا همه تکراری میشن و عادی شدن موتور سنگین هم دقیقا همینجور
در رابطه با شتاب این موتور سیکلتها هم که میگن پلیش نمیتونه بگیره خب پلیس محترم هم موتورسوار زبده استخدام کنه یه موتور قوی بزاره زیر پاش ببینم کی میتونه از دستش فرار کنه
تو اون بخشنامه ذکر شده که به علت ترور های زمان این موتور ها منع تردد شدن که این با عقل جور درنمیاد که یکی با موتور 200 کیلویی بخواد بره برای بمب گذاری و اینجورچیزا…قدرت مانور یه سی جی 125 هزاران باز از موتور سنگین بیش و به هست
موتور سنگین هم مثل همه جوونای کشورهای همسایه حق مسلم جوونای ماست
درود بر ایران و ایرانی
ESI
۱۸ مهر ۱۳۹۲ظاهرش که قشنگ هست ولی باید دید چغدربابتش پرداخت کرد
علی دادا
۱۸ مهر ۱۳۹۲600 سی سی و 118 اسب بخار یعنی آخرت مهندسی
آرش
۲۰ مهر ۱۳۹۲این موتورا مجوز ورود به ایران داره ؟؟؟
آخه یکی از دوستان ما عشق موتور داره ، که اولا من از همینجا بهش سلام می کنم و ثانیا ازش می خوام که این مدل رو زیر نظر داشته باشه .
من پسندیدم ، از نظر من مشکل نداره میتونی بخری :-)
REZA
۲۶ بهمن ۱۳۹۳آقایون آیا کسی واقعا میدونه یه 600rr در حد نو (سوییچ) ویا با برگ سبز الان چنده اگر کسی هر دو حالتش رو بگه لطف میکنه.ممنون
سعید
۵ دی ۱۳۹۵با سلام و احترام
دوست عزیز قیمت این موتور بدون برگ سبز از 16 میلیون تومان داره تا 20 تومن و قیمت با برگه که خیلی کم پیدا میشه اونم 21 / 20 دیگه آخرش اگه مدل بالای 2010 باشه 22 هستش
خوش باشید
مهرداد نامجو
۲۷ مهر ۱۳۹۷داداش رپسول سوئیچ حدود ۴۰تا ۵۰میلیون هس ولی با گمرک حدود 150تا 200میلیون پات میوفته
جواد
۲ اردیبهشت ۱۳۹۴من که عاشق صدای دیوانه وار این موتورم>دارم روانی میشم
با روح وروان ادم بازی میکنن
علی جی ار
۱۱ تیر ۱۳۹۴موتور…….؟؟؟؟؟؟؟؟
وقتی اسمشو میشنم ارمشی بهم دست میده
چرا قیمت این موتورها اینقدر گرون؟؟؟
مگه ما دل نداریم
Ali
۲۵ تیر ۱۳۹۶با ۲۰ میلیون هزینه موتور نهایتا چند سی سی میشه خرید؟؟
علی
۲۷ مهر ۱۳۹۸من عاشق سی بی آر هستم و الان یک 600 سی سی شو خریدم حرف نداره پیشنهاد میکنم شما هم بخرید