نمایشگاه میلان که این روزها در حال برگزاری است، هر روز بیشتر از دیروز موتورسیکلتدوستان را هیجانزده میکند چراکه کمپانیهای بزرگ و مطرح موتورسیکلتسازی یکی پس از دیگری از محصولات جدید و باشکوه نسل آینده خود رونمایی میکنند. تعداد این محصولات اینقدر در این چندروزه زیاد شده که اگر بخواهیم تکتک آنها را با جزئیاتشان معرفی و بررسی کنیم، احتمالاً به معرفی خیلی از آنها نخواهیم رسید؛ پس فعلاً محصولات رونمایی شده توسط محبوبترین و معروفترین کمپانیها را بهصورت کلی معرفی میکنیم تا بعداً و سروقت به بررسی تکتک آنها برسیم. در این چند روز منتظر اخبار داغ این نمایشگاه، در پدال باشید.
یاماها MT-10:یاماها که در نمایشگاه توکیو هوادارانش را با رونمایی از سهچرخه جدید خود حسابی سورپرایز کرد؛ در نمایشگاه میلان از یک محصول جدید نیکد رونمایی کرد. این موتورسیکلت زیبا و جذاب که MT-10 نام دارد، در حقیقت مدل نیکد همان موتورسیکلت جذاب YZF-R1 است. این موتورسیکلت آمده تا بازار نیکد BMW S1000R در اروپا را حسابی به چالش بکشد. مهمترین ویژگیهای یاماها MT-10 2016:
- بهرهمندی از انجین CP4 موتورسیکلت YZF-R1، به حجم ۹۹۸ سیسی.
- حداکثر قدرت خروجی از انجین معادل با ۱۶۵ اسب بخار.
- حداکثر گشتاور ۱۰۱ نیوتون متر.
- وزن: ۱۹۹ کیلوگرم.
- برخورداری از سیستم تعلیق و صندلیهای باکیفیت YZF-R1.
- برخورداری از امکان رانندگی قابل تنظیم در سه حالت مختلف: ورزشی، تفریحی و شهری.
- کروز کنترل.
- چراغها و صفحهنمایش LCD.
بابک
۲۸ آبان ۱۳۹۴با این که به موتورسیکلت علاقه ی زیادی ندارم ولی با دیدن عکسای این موتور سیکلت و قدرت به حجم انجینش عاشقش شدم
sina
۲۸ آبان ۱۳۹۴دقیقا
seyyed
۲۸ آبان ۱۳۹۴یه سوال.چقدر میشه روی گذاشتن انجین یک موتورسیکلت روی یه ماشین حساب باز کرد؟ آیا منطقیه؟
هادی
۲۹ آبان ۱۳۹۴راس میگه سوال منم هست مثلا یه سیلندر داره 165 اسب قدرت میده 3 سیلندر کنن با حجم 3 لیتر 500 اسب قدرت میگیرن اونقت میتونن ماشین کوچک و پر شتاب بدن بیرون مصرف سوختش هم کمه 3 سیلندره همیشه سوالم بوده ؟
Danial
۳۰ آبان ۱۳۹۴کلاض منطقی نیست اسن فکرش رو نکن که انجین ماشین رو با موتور سیکلت عوض کنی چی شد که این حرفو زدی اسن مهندسیشون زمین تا آسمون فرق میکنه…
“هادی”
اولاً که یاماها R1 تک سیلندر نیست بلکه 4 عدد سیلندر داره موتورهای 250 مثل هیوسانگ هم 2سیلندر دارن چه برسه به 1000CC راحت میشه گفت که از موتور های 600 به بالا همشون 4 سیلندر هستن دلیل اصلی هم اصتحلاک انجین و ایجاد شتاب بهتر در تعداد بیشتر سیلندر هستش مثال کامپیوتری بگم مثل CPU تک هسته با 4 هسته :) درمورد شتاب و اینا شما توجه نمیکنی که یک موتور سیکلت نهایت وزنش 250 کیلو میشه یه ماشین کم کم دیگه 700 کیلو هست بعدشم سیستم انتقال قدرت موتور زنجیر هست و مستقیم وطول محورش نهایتاً نیم متر بیشتر نیست اما ماشین خیلی فرق میکنه…
امیر.عارف
۲۸ آبان ۱۳۹۴عجب غولیه
احمد باقری
۲۸ آبان ۱۳۹۴عجب چیزی تولید کرده این یاماها!!!!!
معرکه است.
shahab
۲۸ آبان ۱۳۹۴این یه هیولای هزار سی سیه
165اسب برای 200کیلو!!!
ALL CARS
۲۸ آبان ۱۳۹۴سپاس از بیژن دولت سرایی عزیز
منتظر اخبار و مقالات جدیدتون هستیم
بیژن دولت سرایی
۲۹ آبان ۱۳۹۴سلام بر ALL CARS عزیز
من یه معذرت خواهی اساسی به شما بدهکارم، اون مطلبی که شما پیشنهاد داده بودید رو ترجمه کردم (نصفه) ولی بعد دیدم اگر تاپ 10 سال رو برای دوستان آماده کنم بهتره، راستش اون نویسنده 10 موتوری رو انتخاب کرده بود که خودش امتحان کرده بود و من حس کردم نمیتونم خیلی به متن اصلی وفادار باشم …..
ولی هنوز میگم اگر حس کردید مطلبی برای دوستان مفیده، من قطعا از پیشنهادات یه شخص پیگیر و حرفه ای مثل شما، استقبال می کنم
بازم معذرت…
امیدوارم بتونم از شرمندگبتون دربیام
ALL CARS
۲۹ آبان ۱۳۹۴سلام آقای دولت سرایی
این چه حرفیه آقا (عذر خواهی اساسی !!! برااای چییی !!!؟) ، همون اول هم که گفتین این مقاله تجربهء خود اون فرد هست من قبول کردمو حرف دیگه ای نزدم
لطف دارین شما ، چشم اگه مقالهء مناسبی دیدم لینکشو براتون میزارم
دشمنتون شرمنده
…
پرسپولیس
۲۸ آبان ۱۳۹۴سپاس از اقای دولت سرایی این یکی از جالب ترین مطالب وعکسهایی بود که دیدم ولی افسوس از نبود انهادر کشور و بودن بعضی مدلهای وارداتی با قیمت های نجومی
نوید جهرمی
۲۸ آبان ۱۳۹۴من میدونم اونوریا از بین این موتورای رنگ و وارنگ چطور میتونن انتخاب کنن؟
من ک همشون رو دوست دارم.
Danial
۳۰ آبان ۱۳۹۴خوشگل ساخته واسه *** street fight رو کاملاً صرف کردن لعنتیا کلگی جلوش کاملاً از هم جداست تیکه تیکس… وااااای منم میخوام :(