موتورسیکلت

هارلی دیویدسون نایت استر 2022 با قیمت مناسب معرفی شد

هارلی دیویدسون نام قدیمی نایت استر را برای یک موتورسیکلت جدید انتخاب کرده است. این موتورسیکلت جدید در پایین‌ترین جایگاه خانواده اسپرت قرار می‌گیرد. هارلی دیویدسون نایت استر ۲۰۲۲ به عنوان جایگزین ارزان‌قیمت مدل اسپرت استر S توصیف شده است و از نسخه جدید پیشرانه V توئین آب‌خنک رولوشن مکس استفاده می‌کند.

این پیشرانه که ۹۷۵T نام دارد با حجم ۹۷۵ سی‌سی خود قدرت ۹۰ اسب بخاری در دور ۷۵۰۰ و گشتاور ۹۵ نیوتون متری در دور ۵ هزار تولید می‌کند. این پیشرانه قطعه ساختاری مرکزی شاسی محسوب می‌شود و هارلی دیویدسون با این ترفند توانسته است وزن موتورسیکلت را به ۲۱۸ کیلوگرم برساند. برای مقایسه بد نیست بدانید مدل اسپرت استر S با پیشرانه ۲ سیلندر ۱۲۴۷ سی‌سی خود قدرت ۱۲۱ اسب بخاری و گشتاور ۱۲۷ نیوتون متری تولید می‌کند و وزنش به ۲۲۸ کیلوگرم می‌رسد.

نایت استر در بحث طراحی از مدل اسپرت استر الهام گرفته است. گلگیرها ظاهر خاصی دارند و فقط با رنگ مشکی تولید می‌شوند. جذب‌کننده‌های شوک نیز فاقد پوشش خاصی هستند اما یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های این موتورسیکلت به پیشرانه مربوط می‌شود که به وضوح قابل مشاهده هستند. سیلندرها و سیستم اگزوز کامل جزو بخش‌هایی هستند که می‌توان آن‌ها را به راحتی دید. هارلی دیویدسون محصول جدید خود را کاملاً در دسترس قرار داده است. نایت استر ارزان‌تر و سبک‌تر از اسپرت استر است و درعین‌حال راندن آن نیز راحت‌تر است. ارتفاع صندلی این موتورسیکلت چند سانتی‌متری بالاتر است و پهنای آن نیز خیلی زیاد نیست و بنابراین اکثر موتورسوارها در توقف آن مشکلی نخواهند داشت.

اگرچه این موتورسیکلت از نظر جایگاه در پایین خانواده قرار می‌گیرد اما به‌طور سورپرایز کننده‌ای دارای تکنولوژی‌های زیاد است. نایت استر به ترمزهای ABS، سیستم کنترل کشش و سیستم کنترل لغزش درگ گشتاور مجهز است که برای کاهش لغزش چرخ عقب در زمان کاهش سرعت بکار می‌رود. همانند بسیاری از خودروهای مدرن، این موتورسیکلت دارای چند حالت سواری از جمله جاده، اسپرت و باران است. در حالت باران پاسخ بدنه گاز و خروجی پیشرانه تنظیم و میزان ترمز پیشرانه نیز محدود می‌شود.

هارلی دیویدسون نایت استر ۲۰۲۲ از همین ماه روانه نمایندگی‌ها می‌شود. قیمت این موتورسیکلت از ۱۳۴۹۹ دلار برای مدل ویوید بلک شروع می‌شود درحالی‌که قیمت مدل اسپرت استر S برابر با ۱۵۴۹۹ دلار است. رنگ‌های خاکستری و آدرنالین نیز قابل سفارش هستند که البته قیمت این موتورسیکلت را به ۱۳۸۹۹ دلار می‌رسانند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. کافر مقدس

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    تو ایران یه چی دیدم فکر کردم هوندا کلیک بود . ظاهر کاملا هوندا کلیک بود ولی محصول مشترک برادران داخل و لیفان چین بود !

    یه چی هم زدن کپی برابر اصل z1000 نمیدونم چرا هیچکی م از اینا شکایت نمیکنه . کاوازاکی نینجا هم نمونه چینی ش شده به نام *فینجا* رحم نکردن تو موتور سیکلت همه چی میزنن صفر تا صد مشابه موتورهای هوندا و یاماها و.. ولی در ظاهر ! هندی ها باز خیلی شرف دارن انصافا

    کپی کاری شون در خودرو جلو موتورسیکلت یک شوخیه . صفر تا صد کاوازاکی رو میزنن برات با یدوونه سیلندر و 150 سی سی حجم و بیچاره بازار فقیر ایران بیچاره مردم ایران . هی روزگار کاری کرد الان در حال حاضر دیگه کسی از دوستان و اقوام خانواده و… رو ندارم تو ایران همه رفتن به سمت غرب و من موندم و هوندا آکورد 30سال پیش . کاپریس 40 سال پیش جامعه یی با افکار 1400 سال پیش

    موتور میبینم یاده شلاق خردنم میفتم به خاطر یدونه یاماها 400 مربوط به 1989 دهه 70 فکر میکردن ساواکی هستی . الان فکر میکنن میخوای بمب بذاری . فقط نمیدونم چرا تو عراق کسی ساواکی و بمب گذار خطاب نمیشه و هزار هم سوار میشن موتور که 20سال عمر کرد لش شد میفروشن به ایرانی ها تا ایرانی تو داهاتا قایمکی سوار بشه

    موافقم 44
    مخالفم 2
    1. سجادی

      ۲۷ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (233 ديدگاه)

      اینجا موتور سی سی بالا مجاز نمیشه چون یک وسیله مناسب برای ترور و فرار است!

      موافقم 4
      مخالفم 19
      1. Taha Malek

        ۲۷ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (915 ديدگاه)

        اره دقیقا مثل قطعا کردن اینترنت

        موافقم 18
        مخالفم 0
  2. Nima

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1658 ديدگاه)

    خیلى ازش خوشم اومد.
    انجینش واقعا جذابه

    موافقم 20
    مخالفم 0
  3. مسعود

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (512 ديدگاه)

    من تا قبل از اینکه سریال sons of anarchy رو نگاه کنم از این موتورا خوشم نمیومد ولی واقعا طرفدارانش عالمی دارن واسه خودشون…
    واقعا رانتدگی باهاشون لذت بخشه و برخلاف ظاهرشون خیلی موتورای خوش دست و اسونی هستن برای رانندگی…
    البته قبلش یه کوچولو مهارت میخواد و یکی دو ساعت دستت باشه اوکی میشی

    موافقم 19
    مخالفم 0
  4. F22RAPTOR

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (2604 ديدگاه)

    این رنگ‌ مشکی مات خیلی شاخه

    موافقم 18
    مخالفم 0
  5. Jdm باز

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    پرو قرنیه مشکی قلدر چهارشونه کشتی…

    موافقم 9
    مخالفم 0
  6. سیاوش

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خدا قسمتمون کنه، ما که فقط باید حسرت این موتورهارو بخوریم

    موافقم 8
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا