دیاول یکی از گرانترین محصولات دوکاتی در کلاس کروزر است. این مدل برای سال ۲۰۲۳، تغییراتی خواهد داشت و با آستانه قیمت ۲۷ هزار دلار فروخته خواهد شد.
نام دیاول از واژهی دِویل (شیطان: Devil) با گویش محلی ایتالیایی گرفته شده است. هرچند که ظاهر این مدل از دوکاتی با رنگ بدنهی سیاه، هیجانانگیز و ترسناک بهنظر میرسد؛ طراحی خلاقانه و کمنظیر برای یک موتورسیکلت کروزر فراهم میکند. دیاول از معدود موتورسیکلتهای کروزر با طراحی مدرن است و البته قیمت نسبتا بالایی دارد.
دوکاتی برای سال ۲۰۲۳، تغییراتی در دیاول اعمال کرده است. نسل اول این موتورسیکلت در سال ۲۰۱۰ معرفی شد و پیشرانهی ۲ سیلندر ۱۲۰۰ سیسی داشت. طی سالهای اخیر موتور ۲ سیلندر ۱۲۶۲ سیسی هم برای دیاول ارائه شد اما جدیدترین نسخه برای سال آینده، ۴ سیلندر ۱۱۵۸ سیسی خواهد بود.
مهندسان دوکاتی تصمیم گرفتهاند پیشرانهی V4 جدید از سری گرنتوریسمو روی دیاول ۲۰۲۳ نصب شود. این محرک مدرن، مشابهت زیادی با موتور نصب شده روی سوپربایک پانیگاله V4 دارد. حالا سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت دیاول ۲۰۲۳ کمتر از ۳ ثانیه خواهد بود که برای موتورسیکلت سنگین وزن در کلاس کروزر، تحسینبرانگیز است. این مدل، وزن خالص ۲۲۳ کیلوگرم دارد.
دیاول جدید نسبت به نسخهی ۲ سیلندر ۱۲۶۲ سیسی که سال قبل تولید شد، ۱۳ کیلوگرم سنگینتر است. قدرت ۱۶۸ اسب بخار و گشتاور ۱۲۶ نیوتنمتر، ۷ اسب بخار بهبود قدرت و ۳ نیوتنمتر کاهش گشتاور برای مدل V4 نشان میدهد. دیاول ۲۰۲۳ از فناوری هوشمند برای فعال یا غیرفعال کردن دو سیلند استفاده میکند تا هنگام حرکت آرام با سرعت ثابت، مصرف سوخت کنترل شود.
سیستم تعلیق دیاول جدید قابلیت تنظیم ارتفاع به میزان ۵ سانتیمتر دارد. ترمزهای مدرن برمبو استایلما روی دیسکهای ۳۳ سانتیمتر نصب میشوند. پهنای تایر عقب، ۲۴۰ میلیمتر خواهد بود و نشیمن راننده از زمین، ۷۹ سانتیمتر ارتفاع خواهد داشت. دیول V4 مشابه نسخههای قبلی، اساسا تکصندلی ساخته شده اما خریدار میتوان تجهیزات اضافی برای حمل مسافر عقب یا صندوق بار را سفارش دهد.
نمایشگر TFT رنگی برای دیاول جدید، ۵ اینچی همراه ناوبری ماهوارهایو قابلیت ارتباط بلوتوث است. چهار حالت رانندگی، اسپرت، سفر، شهری و خیس (لغزنده) توسط راکب قابل انتخاب خواهد بود. همچنین ترمز ABS پیشرفته با قابلیت تشخیص حرکت در مسیر مستقیم یا مارپیچ، کروز کنترل، لانچ کنترل و مدیریت لغزش در دیاول ۲۰۲۳ وجود دارد. این موتورسیکلت، مشابه نسلهای قبل، دو رنگ سیاه و قرمز خواهد داشت. البته خریدار میتواند تزئینات، آلومینیوم، تیتانیوم یا فیبرکربن برای قسمتهای مختلف سفارش دهد.
آستانه قیمت دیاول ۲۰۲۳ برای بازار جهانی، ۲۷ هزار دلار است. تولید انبوه این مدل، بهار آینده آغاز میشود.
پدرام
۷ آبان ۱۴۰۱کسی که 27 هزار دلار می تونه بابت این موتورسیکلت پول بده قطعا یک فرد با حقوق متوسط نخواهد بود
Carbonado Aventador
۷ آبان ۱۴۰۱قطعا کسی که ۳۰ هزار دلار برای این موتور هزینه میکنه..
درکنارش یه ماشین ۸۰ الی ۱۲۰ هزار دلاری هم داره!
.
حرف شمارو تایید میکنم ، مخصوصا که دوکاتی کلا موتور های پرمیوم تولید میکنه و هرکسی از پس هزینه هاش برنمیاد
NAVID۰۰۹۸
۷ آبان ۱۴۰۱به نظر شما احترام میگذارم ولی اصلاً تائید نمیکنم و قبول هم ندارم ، چرا ؟!
چون اول از اون به سطح درآمدها نگاه کنید و از طرفی هم خودتان را بگذارید جای کسی که عشق موتور هست و حتی گرانترین خودروها هم به چشمش نمیآید ولی از ارزانترین تا گرانترین موتورها دلش را میبرد !
خریدِ این موتور حتی برای یک دانشجوی معمولی در آمریکا شدنی و راحت هست به دلایل مختلف چه نقدی بخره چه قسطی با وام بانکی !
NAVID۰۰۹۸
۷ آبان ۱۴۰۱حدود ۳۰ هزار دلار قیمتش میشه که یعنی به پول ما حدوداً دست بالاش میگیم ۱ میلیارد !
شما با یک میلیارد در ایران نمیتونی حتی یه هوندا CB1300 معمولی بخری !
ما خیلی ظلم دیدیم ، خیلی از علایقمان کُشته و عزتنفسمان نابود شد بخاطر خودخواهی یه عده که برای هر لذتی یه بهانهای آوردند تا همیشه دِلِمان خون باشه سرمان پائین باشه و همیشه بگوئیم چشم هرچه شما بگوئید ، معرفی میکنم ، ما دهه ۶۰ بدبخت هستیم ، همانی که فقط کار کرد و رویابافی کرد اما همیشه هم هشتش گِرُوِ نُهِش ماند و سرخورده شد !
i.am.mohamad
۷ آبان ۱۴۰۱کار از دهه گذشته باید جمع ببندی
الان دیگه همه نسل ها سوخته حساب میشن
Carbonado Aventador
۸ آبان ۱۴۰۱ببین این موردی که شما میگی میشه قدرت خرید و ارزش پول..
من هم قبول دارم که اونجا خیلی راحت تر میشه صاحب این موتور شد..
.
ولی مالک موتور بودن یه بحثه..
هزینه ی مالکیت و مالیات و بیمه و عوارض یه بحث جداس!!!
.
سر همین میگم در دنیایی که موتور سیلکت های قابل قبول و خوب با قیمت ۱۰ تا ۱۵ هزاردلار فراوون ریخته..
کسی که ۳۰ الی ۴۰ هزاردلار پول موتور میده از لحاظ سطح رفاه و پول بالاتر از اون ها قرار میگیره..!!
علی
۷ آبان ۱۴۰۱درود بر پادشاه موتورها ، دوکاتی
Matin
۴ مهر ۱۴۰۲شاه شون کاوازاکیه
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۸ آبان ۱۴۰۱گاهی اوقات احساس می کنم اصلا ما ایرانی ها
تصوری از خرید خودرو یا موتورسیکلت با اقساط بدون بهره نداریم
دوست ما در کانادا، لکسوس 40 هزار دلاری با قسط ماهی 600 دلار خریده
موتور 27 هزاردلاری برای کسی که موتورسوار باشه با یک شغل معمولی، اصلا گران نیست
Carbonado Aventador
۸ آبان ۱۴۰۱ببین درسته دیلر شیپ های امریکا یک سری شرایط خاص و اپشن های خاص برای مشتری ها دارن..
ولی برای همه ی ماشین هاشون نیست که!!
.
درسته میگی با ماهی ۶۰۰ دلار صاحب لکسوس شد..
ولی ایا تاحالا شما دیدی مثلا با اقساط ماهی ۲۰ هزار دلار کسی صاحب لافراری بشه؟
یا جیرینگی پولشو نقد دادن…؟
.
موتورایی مثل دوکاتی و ام وی اگوستا و اینایی که لوکس سازن از دم قسط نمیفروشن با توجه به تحقیقاتی که من از نمایندگی هاشون داشتم…
۷۰ ۸۰ درصدو فقط میگیرن..
.
ولی هوندا رو از دم قسط میشه خرید..
ناشناس
۱۲ آبان ۱۴۰۱ماهی 600 دلار قسط، خیلی کمه که می فرمایید این مبلغ چیزی بالغ بر 20 میلیون ما ایرانی ها است اونم برا یک ماه.
رضا
۱۴ آبان ۱۴۰۱درسته
البته در کانادا
خواننده ایرانی
۱۵ آبان ۱۴۰۱سلام جناب اشتری عزیز به نظر این مطلب برای خواننده ایرانی تهیه شده ولی به جز حسرت برای ایرانیان داخل نداره.لطف کنید مطالب مرتبط با درآمد متوسط ایرانی بنویسید
کاراکتر
۷ آبان ۱۴۰۱من میخررررم ، با پشتکار و تلاششش . 👍👍🤛🤜👊👊👊✊✊✊
کاراکتر
۷ آبان ۱۴۰۱در دنیای موتورسیکلت ، فقط هوندا ❤❤❤❤
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۷ آبان ۱۴۰۱همچین قدرتی برای موتور خطرناک نیست
mahdi-es17
۷ آبان ۱۴۰۱اگه راننده باشد خیر🙂 بعو تعادل ترمز و… با 125 قابل قیاس نیست
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۷ آبان ۱۴۰۱میدونم من با ۱۲۵ مقایسه نکردم ، اندازه سه تا پراید اسب داره از این نظر میگم
Porsche 911
۷ آبان ۱۴۰۱نه عزیز زیاد نیست
اونجا چیزی به اسم فرهنگ وجود داره
مثل ایران نیست که با یک ۱۲۵ تک چرخ میندازن و خیابون و به گند میکشن با حرکاتشون
اونا برای علاقه و عشق رانندگی میکنن نه برای خالی کردن عقده هاشون
NAVID۰۰۹۸
۷ آبان ۱۴۰۱خطرناک یعنی چی ؟!
کسی که موتور سوار نیست بیخود میکنه همچین موتوری بخره !
اگر بنا بر خطر باشه ، پس طرف سوار خر هم که بشه ، اگر سوارکار نباشه میخوره زمین و ضربهمغزی میشه میمیره !!!
میلاد زد ام
۷ آبان ۱۴۰۱فکر کنم موتور سوار های اونجا رو با انجمن 125 سواران ایران اشتباه گرفتی .
Forza aventador
۷ آبان ۱۴۰۱پدال کمی در مورد کوئنیگزگ هم بزار
AMD
۷ آبان ۱۴۰۱یک دقیقه نسبت قیمت رو با ایران مقایسه کنید …
چی بهت میدن با این پول ؟ هوندا ۱۲۵ 😐
Khosrow
۷ آبان ۱۴۰۱سرکوچه شما ۱۲۵ یک میلیارده؟ / داداش گرون میگن بهت / برو گمرک یک دهم فی ..
پدرام
۷ آبان ۱۴۰۱اگه با دلار 1000 تومانی مقایسه کنی بله درست می گی
طوفان
۱۱ آبان ۱۴۰۱نازاحت نباشید ، خون کثیفتون و الوده نکنید، به 402 نمی رسه ، 125 میشه لاکچری میلیاردی 🤣🤣🤣🤣
شاهرخ
۷ آبان ۱۴۰۱سی هزار دلار میشه حدود یک میلیارد
هوندا 125 خشک الان فک کنم سی چل تومنه
Dna
۷ آبان ۱۴۰۱اگه مسولای سایپا این خبر رو بخونن میگن چرا بفکر خودمون نرسید موتور با این حجم رو داریم بدنه هم سی جی 125هست تازه میتونیم ان تومن هم بفرشیم 😐
❤BMW❤
۷ آبان ۱۴۰۱عجب چیزیه لعنتی ❤❤️
❤BMW❤
۷ آبان ۱۴۰۱حال میده باهاش تو اتوبان تهران قم گاز رو تخته کنی و همه رو زیر پات بزاری
Mortazavi
۷ آبان ۱۴۰۱موافقم
کامبیز
۸ آبان ۱۴۰۱خدای موتورسیکلت دوکاتی!!! واقعا ایتالیا چکار میکنه هم در موتورسیکلت و هم در صنایع دیگه مثل خودرو!!!
جفررر
۲۳ آبان ۱۴۰۱کاش میتونستیم برا یکبار هم که شده
انگشتمون رو میزاشتیم رو بوقش 🙄