دوکاتی پس از انتشار تیزرهای متنوع از موتورسیکلت جدید پانیگیل V4 SP2 مدل ۲۰۲۳ رونمایی کرد. این موتورسیکلت که با در نظر گرفتن شاخصههای پیست توسعه یافته است حاصل تکامل موتورسیکلت پانیگیل V4 است و بهبودهای متنوعی را نشان میدهد.
حروف SP مخفف اسپرت پروداکشن هستند و مهندسان شرکت نیز برای بهبود این موتورسیکلت روی بخشهای آئرودینامیک، ارگونومی، پیشرانه، شاسی و سیستمهای الکترونیکی کار کردهاند. نیروبخش این هیولا پیشرانه ۱.۱ لیتری دسموسدیچی استراداله است که قدرت ۲۱۰ اسب بخاری را در دور ۱۲۵۰۰ و گشتاور ۱۲۳ نیوتون متری را در دور ۱۱۱۰۰ ارائه میکند. از پیشرانه از برنامه موتو جی پی دوکاتی گرفته شده است و از منحنی گشتاور مخصوص دنده و چهار حالت قدرت با نام های فول، های، مدیوم و لاو سود می برد. حالتهای فول و لاو برای اولین بار در این موتورسیکلت دیده میشوند.
قدرت ۲۱۰ اسبی برای این موتورسیکلت کاملاً احساسبرانگیز است مخصوصاً اینکه V4 SP2 فقط ۱۷۳ کیلوگرم وزن دارد. موتورسوار همچنین میتواند اگزوز تیتانیومی سفارشی آکراپوویچ را انتخاب کند که قدرت را به ۲۲۸ اسب بخار و گشتاور را به ۱۳۱ نیوتون متر افزایش میدهد. این اگزوز همچنین باعث کاهش وزن موتورسیکلت نیز میشود. برای مقایسه بد نیست بدانید وزن این موتورسیکلت ۳۴ کیلوگرم کمتر از وزن پیشرانه ۸ سیلندر ۵ لیتری کایوت فورد است.
دوکاتی گیربکس را به دیسک کلاچ خشک و دنده آخر سبکتر مجهز کرده است. سیستم تعلیق با کنترل الکترونیکی نیز محصول شرکت اولینز است و ترمزها نیز دستپرورده برمبو هستند. رینگهای فیبر کربنی ۵ پره نیز سبکتر از نمونههای فورج کاری قابلمقایسه هستند.
بخش اعظم تغییرات بصری این خودرو بیش از آنها روی زیبایی تمرکز داشته باشند روی بهبود عملکرد تأکید کردهاند. برای مثال اهرمهای ترمز و کلاچ به گونهای طراحی شدهاند که مقاومت کمتری در برابر هوا داشته باشند. باک سوخت آلومینیومی نیز در برابر دیدگان افراد قرار دارد و SP2 فقط با رنگ مشکی و عناصر قرمز در دسترس است.
تکنولوژی نیز اهمیت زیادی دارد چراکه دوکاتی میگوید پشت آمپرهای این موتورسیکلت دارای حالت تراک اوو برگرفته از موتورسیکلتهای موتو جی پی است. زمانی که این حالت فعال شود سرعت شمار به بالاترین بخش نمایشگر نقلمکان میکند و سیستمهای کمکراننده نیز در بخش راست نمایشگر دیده میشوند تا موتورسوار دید بهتری به همه اطلاعات داشته باشند. تمامی نمونههای SP2 با ماژول جیپیاس عرضه میشوند که شامل لپ تایمر و تحلیلگر داده دوکاتی است که شبیه ضبط کننده دادههای پرفورمنس شورولت به نظر میرسد.
نمایندگیهای دوکاتی در آمریکا پیشفروش پانیگیل V4 SP2 2023 را از سال جاری شروع میکنند و اولین نمونههای آن تا پیش از پایان سال به دست مشتریان خواهند رسید. قیمت این موتورسیکلت از ۳۹۵۰۰ دلار شروع میشود درحالیکه V4 استاندارد قیمت ۲۳۲۹۵ دلاری دارد. البته که برای رسیدن به این سطح از پرفورمنس و تکنولوژی باید مبلغ بالاتری را پرداخت کرد.
Joker
۲۴ اسفند ۱۴۰۰Monster 🦾
حسین
۲۴ اسفند ۱۴۰۰رقیب اصلی کاوازاکی نینجا h2 . موتور سواری عالمی جدا داره .
Carbonado Aventador
۲۴ اسفند ۱۴۰۰تنها موتوری که تو فاکتور سرعت و شتاب از دوکاتی بهتره h2r هست ؛ اون هم به خاطر سوپرشارژی که روش سواره..
که باز هم h21 لپ تایم های کند تری از پانیگاله sp2 داره و فقط تو خط مستقیم سریعتره..!!
امین
۲۴ اسفند ۱۴۰۰رقیبش نیست خیلی ازش جلوتره اچ تو با سوپر شارژر ۲۳۱ اسبه این ۱۲۸ تفاوت ۳ اسب دوکاتی خدای موتور سازیه هدف اچ تو سریع بودنه هدف دوکاتی بهترین بودن اچ تو آر هم رو که با موتو جی پی دوکاتی سریعترین موتور مسابقات مقایسه کنی کم میاره اچ تو ار
datsun
۲۴ اسفند ۱۴۰۰عجب
Carbonado Aventador
۲۴ اسفند ۱۴۰۰H2r 321hp
Sp2 228hp
Desmosdici gp21 +250hp
.
رکورد سرعت:
H2r
408 کیلومتر در ساعت در دو کیلومتر کفی صاف
Desmo..gp21
364.5 کیلومتر در ساعت در ۵۰۰ متر کفی پیست لوسیل قطر
امین
۲۵ اسفند ۱۴۰۰۵۰۰ متر میگی خودت تو ۵۰۰ متر ۳۶۴ شده تو ۱۰۰۰ متر شاید تاپ اسپید بشه
کیانوش
۲۴ اسفند ۱۴۰۰این دو موتور اصلا ابدا رقیب هم میستا عزیزم اچ 2 مثل بوگاتی شیرون میمونه ولی این دوکاتی مثب لافراری این موتور واسه پیست ساخته شده ولی کاوازاکی واسه اینکه رکورد دار تاپ اسپید بشه ساخته شده اختلاف وزنشون رو ببینی متوجه میشی این دوکاتی وزن و قدرتش خیلی خیلی نزدیک شده به موتور های موتو جی پی پنج کیلو سنگین تره و بیست اسب بخار کمتر داره از موتو جی پی پس سریع ترین موتور تو بازار همینه
Carbonado Aventador
۲۵ اسفند ۱۴۰۰با احترام
وزن موتورای موتو جیپی 157 کیلو هست و sp2 تقریبا 175 کیلو..
.
ولی اینکه میگید نزدیکترین حس رو به موتورای موتو جیپی داره رو کاملا درست میگید.
.
کسی که بخواد تجربه سواری نزدیک ، به موتو جیپی ، تو خیابونای عادی رو داشته باشه قطعا باید sp2 بخره
Iman99
۲۵ اسفند ۱۴۰۰دوکاتی پانیگیل v4 sp2 به همراه موتور پرفورمنس ب ام و بهترین موتور در این زمینه هستن که از همه نظر بهترین هستن واقعا بالاترین سطح مهندسی رو دارن که همه چیز هم از خودشونه
کلا تو بالاترین سطح بهترین ها همه اروپایی آلمانی و امریکایی هستن و یا به اونها مربوط میشن
مثلا بهترین سوپر بایک ها اروپایی هستن بهترین کرویزر امریکایی هست و … مثل همه چیزای دیگه
Jdm باز
۲۴ اسفند ۱۴۰۰پرررو قرنیه مشکی
قلدر چهارشونه کشتییی
Emran
۲۷ آذر ۱۴۰۱در کل بخواین حساب کنین موتور کاوازاکی نینجا بی رقیبه صفر تا صد رو تو کمتر از دوثانیه میره یعنی ۱.۹ ثانیه اصلا رقیب نداره تو صفر تا صد حتی سریعترین ماشینای دنیا تو صد متر با خاک یکسان میکنه ولی موتور دوگاتی با موتور جی بی واسه پیست مسابقه خوبه ولی بازم به کاوازاکی اچ دو ار نمیرسن هردوتاشون حتی ماشین شرکت تسلا رو که سریعترین ماشین دنیا بود رو کاوازاکی اچ دو ار شکست داد