موتورسیکلتهارلی دیویدسون

بررسی هارلی دیویدسن بریک اوت 117؛ اصیل امریکایی با پیشرانه 2 سیلندر 2 لیتر

موتورسیکلت ۲۲ هزار دلاری هارلی دیویدسن، جذاب و پرفروش است. بریک اوت ۱۱۷ جزو محصولات شاخص‌ در کلاس کروزر محسوب می‌شود.

پس از وقفه‌ای سه ساله در تولید سری محصولات بریک اوت، شامل نسخه‌های پایه و ۱۱۴، هارلی دیویدسون بازنگری در این خانواده را آغاز کرد که حاصل آن معرفی مدل ۱۱۷ جدید برای سال ۲۰۲۴ است. بریک اوت ۱۱۷ بر اساس نسل دوم فریمی ساخته می‌شود که ظاهر آن مشابه مدل‌های دهه ۴۰ میلادی خواهد بود. نتیجه این کار ارائه محصولی با ظاهر کلاسیک و البته سواری راحت و مدرن امروزی است.

این موتورسیکلت را می‌توان درگستر شوروم های فروش دانست. البته اینکه بخواهید با بریک اوت ۱۱۷ راهی پیست شوید یا اینکه در مسابقات خیابانی شرکت کنید به خودتان بستگی خواهد داشت. در واقع هارلی دیویدسون محصولی ساخته که از نظر پرفورمنس، حجم پیشرانه و سیستم‌های الکترونیکی شبیه موتورسیکلت‌های CVO این شرکت است و تنها ظاهری متفاوت دارد. خانواده سافتیل این شرکت اولین بار در سال ۱۹۸۳ و با معرفی مدل FXST سافتیل رونمایی شد و پس از گذشت سال‌ها شاهد عرضه نسل دوم فریم سافتیل بودیم که موتورسیکلت‌های جدیدی بر اساس آن ساخته شدند. جدیدترین محصول بریک اوت هم از همین فریم به همراه پیشرانه جدید و دیگر تکنولوژی‌ها سود می‌برد.

مشخصات هارلی دیویدسون بریک اوت ۱۱۷ مدل ۲۰۲۴
پیشرانه ۲ سیلندر ۱۹۲۳ سی‌سی
قدرت/گشتاور (اسب بخار/نیوتون متر) ۱۰۱/۱۶۷
گیربکس ۶ سرعته دستی
قیمت (دلار) ۲۲,۴۹۹
  • نقاط قوت: پیشرانه پرقدرت، سیستم‌های ایمنی متنوع، پرفورمنس خوب، ارتفاع پایین صندلی
  • نقاط ضعف: کنترل‌های روبه‌جلوی نه چندان خوب، عدم استفاده از دو شاخ قابل تنظیم، محدودیت رنگ‌های انتخابی بدنه

از آنجایی که هارلی دیویدسون بازنگری‌های زیادی در این موتورسیکلت انجام داده بنابراین به جرات می‌توان گفت تقریباً تمامی قطعات آن به‌روز شده‌اند. نسل دوم فریم یاد شده مزیت‌های زیادی در بر داشته و درعین‌حال مشکلات مربوط به نسل قبلی ساختار سافتیل را برطرف کرده که از جمله این مشکلات می‌توان به هندلینگ ضعیف و راحتی کم سواری موتورسیکلت اشاره کرد. پیشرانه جدید بریک اوت ۱۱۷ نیز از قدرت و گشتاور قابل‌توجهی سود می‌برد که نتیجه آن شتاب گیری بسیار خوب خواهد بود.

همچنین در بخش طراحی ظاهری از تریم کروم بجای قطعات تیره استفاده شده تا حالت لوکس‌تری ایجاد کند. در مدل ۲۰۲۴ بریک اوت ۱۱۷ شاهد رنگ‌های جدید با گرافیک بدنه خاص این موتورسیکلت هستیم. از دیگر ویژگی‌های شاخص محصول موردبحث می‌شود به شاسی راحت و پاسخگو، پیشرانه دو سیلندر بزرگ و پرقدرت، سیستم‌های الکترونیکی و کمک موتورسوار متنوع، ژئومتری فریم کلاسیک برگرفته از محصولات دهه ۴۰ میلادی و… اشاره کرد.

پیشرانه جدید بریک اوت ۱۱۷ که میلواکی ایت V توئین نام دارد با حجم ۱۹۲۳ سی‌سی خود قدرت و گشتاور بیشتری نسبت به قبل تولید می‌کند. در واقع این نیروگاه پرقدرت خروجی ۱۰۱ اسب بخار و ۱۶۷ نیوتون متری دارد که پرفورمنس قابل‌توجهی ارائه خواهد کرد. اگرچه خنک کاری اصلی موتورسیکلت از نوع هوا خنک است اما ویژگی خنک کاری با روغن هم برای پراکندگی هرچه بیشتر گرمای تولیدی وجود دارد. با توجه به نسبت تراکم ۱۰.۲ به ۱، استفاده از بنزین مرغوب برای جلوگیری از مشکلات ناک در پیشرانه ضروری خواهد بود. همچنین باید گفت حداکثر سرعت هارلی دیویدسون بریک اوت ۱۱۷ به ۱۹۳ کیلومتر در ساعت می‌رسد. شایان ذکر است سیستم کنترل کشش به‌صورت استاندارد وجود دارد تا از در رفتن بخش پشتی موتورسیکلت در زمان شتاب گیری سنگین جلوگیری کند.

از نظر طراحی و استایل ظاهری باید گفت هارلی دیویدسون طرحی کلاسیک را انتخاب کرده است. فریم این موتورسیکلت نه تنها شبیه فریم‌های قدیمی است بلکه از فرهنگ محصولات کاستوم نیز الهام می‌گیرد. گلگیرهای جلو و عقب بریک اوت ۱۱۷ مشابه موتورسیکلت‌های بابر هستند و تریم تیره و کرومی میانه موتورسیکلت نیز باعث شده‌اند جذابیت دوچندانی ایجاد شود. در چراغ‌های جلو از تکنولوژی LED برای بهبود میدان دید در شب استفاده شده است. البته موقعیت کنترل‌های موتورسیکلت به گونه‌ای است که موتورسوار مجبور خواهد شد در موقعیت خاصی قرار گیرد که شاید این حالت برای تازه‌کاران جالب نباشد و خستگی آن‌ها در سفرهای طولانی‌تر را به همراه داشته باشد.

باک سوخت ۱۹ لیتری بریک اوت ۱۱۷ باعث می‌شود این محصول به‌روز شده شعاع حرکتی زیادی داشته باشد. از دیگر تجهیزات محصول هارلی دیویدسون می‌توان به نمایشگر LCD کوچک اشاره کرد. در بخش شاسی و هندلینگ باید گفت آمریکایی‌ها فریمی لوله‌ای را بکار گرفته‌اند که منجر به ادامه‌دار شدن اکسل عقب شده و فریم‌های سنتی را به یاد می‌آورد. این نوع طراحی ارتفاع صندلی را کاهش داده که حتی برای موتورسوارانی با قد کوتاه نیز خوب و ایمن خواهد بود. فنر قابل تنظیم در شوک عقب تنها تغییر موجود در سیستم تعلیق عقب است اما در بخش جلو از دو شاخ دوبل شووا استفاده شده که عملکرد بهتری نسبت به نسخه قبلی دارد. رینگ‌های آلومینیومی ۲۱ اینچی جلو و ۱۸ اینچی عقب بریک اوت ۱۷ هم از طراحی ۲۶ پره سود می‌برند و با لاستیک‌های میشلن همراه شده‌اند. از نظر ترمزها نیز باید به تک دیسک جلو با چهار پیستون و تک دیسک عقب با دو پیستون اشاره کرد. سیستم ترمز ضد قفل هم به‌صورت استاندارد وجود دارد.

نهایتاً باید گفت هارلی دیویدسون بریک اوت ۱۱۷ مدل ۲۰۲۴ با قیمت ۲۲,۴۹۹ دلار در دسترس است. مدل استاندارد این موتورسیکلت با رنگ خاکستری عرضه می‌شود ولی برای انتخاب رنگ مشکی سنتی این برند باید ۳۵۰ دلار پرداخت کرد. رنگ‌های اونیکس سفید، آبی و سبز آلپین هم با قیمت ۶۵۰ دلار در دسترس هستند. محصول به‌روز هارلی دیویدسون با گارانتی ۲۴ ماهه بدون محدودیت کارکرد عرضه می‌شود. موتورسیکلت‌هایی همچون ایندین اسپرت چیف و تریومف راکت 3R جزو رقبای بریک اوت ۱۷۷ هستند.

ایندین قدیمی‌ترین رقیب آمریکایی هارلی دیویدسون است و از روند تکاملی مشابه سود می‌برد. ایندین همچنین محصولی با ظاهر الهام گرفته از موتورسیکلت‌های قدیمی خود تولید کرده و یک پیشرانه ۲ سیلندر قوی هم دارد. البته مدل اسپرت چیف از تجهیزات الکترونیکی بیشتر و گران‌تری سود می‌برد و دارای سیستم اطلاعات سرگرمی راید کامند است. گشتاور تولیدی این موتورسیکلت به ۱۶۵ نیوتون متر می‌رسد که اگرچه کمتر از هارلی دیویدسون است اما هنوز هم رقم قابل‌احترامی به نظر می‌رسد. برای خرید ایندین اسپرت چیف باید ۱۹,۹۹۹ دلار هزینه کرد.

تریومف راکت 3R هم رقیب مهمی برای بریک اوت ۱۱۷ محسوب می‌شود. پیشرانه ۳ سیلندر ۲.۵ لیتری برای هیولای انگلیسی، ۱۶۵ اسب بخار قدرت و ۲۲۱ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند. از نظر سیستم‌های الکترونیکی هم تریومف بهتر عمل کرده و سیستم ارتباطی سفارشی آن نیز کاملاً جلب‌توجه می‌کند. راکت 3R با قیمت ۲۳,۸۹۵ دلاری گران‌ترین موتورسیکلت بین این سه محصول یاد شده است.

هارلی دیویدسن بریک اوت 117 سفارشی
هارلی دیویدسن بریک اوت ۱۱۷ سفارشی

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵۶ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. siawasharya

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (49 ديدگاه)

    🦅Ride to Live🦅
    🤘Live to Ride🤘

    موافقم 41
    مخالفم 4
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (10478 ديدگاه)

      نه تنها هارلی ، بلکه تمام آمریکایی‌ها در تمام بخش‌ها ، استادِ بازی با کروم هستند !!!
      تمام محصولاتشون رو میشه در ظاهر بیرونی و عشق‌بازی با کروم فهمید و حال کرد !
      در بخش‌های دیگر هم با چرم زیاد عشق بازی میکنند!!!
      بخدا که مردم‌شناسی رو میشه از روی محصولات کشورها فهمید که چقدر حال خوب یا بد دارند!!!

      مثل ماشین‌های روسی یا ایرانی که سرشار از امید به زندگی کردن رو میشه از محصولاتشون فهمید 😂🤦‍♂️،#پاتریوت###تیبا!

      یا ماشین چینی و کره‌ای که در ظاهر و باتن یک دنیا حرف متفاوت دارند و عملاً کلاهبردار ماهری هستند💩شیادها!

      ماشین‌های ایتالیایی و انگلیسی و حتی فرانسوی که به مد فشن ظاهر اهمیت بالایی میدهند!

      آلمانی‌ها که پیچ به پیچشون فکر شده و میگه ما همه مهندسیم!
      ژاپنی‌ها که سخت‌کوشی مردمشون را با معرفی ماشیناشون میشه فهمید که چقدر محترم و با‌اصالتند!

      و آمریکایی‌ها که در جهان معروف به:( هرچه بزرگتر بهتر و راحت‌تر ) و با انبوهی از چرم چوب کروم میشه فهمید چقدر مردم فقیر تُهی‌دست و مظلومی دارند 😂 که میشه روی صندلی ماشیناشون تا ساعت‌ها لَم داد و با انبوهی از کاپ‌هولدر و لوازمِ فسق‌‌وفجور رانندگی کرد و با موزیکِ دلخواه ، لذتِ دنیا و آخرت رو برد !
      آمریکایه کثافت مرگ به نیرنگ تو!

      موافقم 61
      مخالفم 6
      1. سجاد

        ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (105 ديدگاه)

        آفرین یبارم ی کامنت خوب گذاشتی

        موافقم 19
        مخالفم 1
      2. محمد مهدی

        ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (39 ديدگاه)

        شما هنوزم زیر نظر اول نظرت رو به ملت قالب میکنی ؟
        گل گفتی ، البته این کامنت از شما بعید بود نوید عزیز
        بوی بهبود می آید آیا ؟؟؟

        موافقم 5
        مخالفم 5
    2. A.m.A

      ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (145 ديدگاه)

      حالا که بریک اوت رو گذاشتین بیزحمت فت بوی،محبوب قلب ها و 48،قلب تازه کارها رو هم بزارید تا مطالب در مورد هارلی یکم جون بگیرن

    3. A.m.A

      ۲۷ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (145 ديدگاه)

      این مطلب رو دقیقا عصرایرانم گذاشته یه حرکتی بزنن این دزدیه

  2. M.mohamad

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (22 ديدگاه)

    حجم موتورش از سورن و پژو پارس بیش تر

    موافقم 35
    مخالفم 1
    1. A.m.A

      ۲۷ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (145 ديدگاه)

      و با اینکه دو سیلندره قدرتش از موتور های ایرانی بیشتره

  3. M.mohamad

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (22 ديدگاه)

    حجم موتورش هم اندازه زانتیا هستش

    موافقم 21
    مخالفم 2
  4. Hamid

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (309 ديدگاه)

    Bmw r18 هم رقیبش حساب میشه

    موافقم 6
    مخالفم 2
  5. Piero Ferrari

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (210 ديدگاه)

    عجب چیزه

    موافقم 11
  6. PegaSus

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (47 ديدگاه)

    یدونه از اینام آرزوست 🤩

  7. Ehsan

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (256 ديدگاه)

    وسط بیابون های آریزونا
    یه پمپ بنزین رنگ و رو رفته قدیمی
    یه تراک قدیمی و زنگ زده فورد توی تصویر
    این را پارک کنی،بری از پیرمرد زنگ زده داخل فروشگاه خرید کنی و پول بنزینش را بدی
    آتیشش کنی و دنده ها را پر کنی و طنین وی تویین پوشراد را در بیابون ها رها کنی و کروز کنی تا آخر دنیا

    موافقم 34
  8. arash

    ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (107 ديدگاه)

    آمریکا آمریکا مرگ به نیرنگ تو عشق جوانان ما هست محصولات تو
    اف 14 آیفون اپل تسلا بلیزر بیوک کادیلاک فورد جی ام سی و …

  9. Sasan

    ۴ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام میخواستم یه کلمه رو که به فارسی تلفظ درستی نشد رو بگم!
    بریک اوت اسم این موتور نیسن! اسمش برکوت هست یعنی عقاب
    تو روسیه و اروپایه شرقی و … برکوت میگن حتی این موتور بعده سالها تو سوئد فک کنم تحت لیسانس تولید شد برا همین برکوت یعنی عقاب به زبان اسکاندیناوی روسی هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا