موتورسیکلتهوندا

10 نکته مهم درباره موتورسیکلت هوندا گلدوینگ 2024

یکی از شاخص‌ترین محصولات تاریخ هوندا در بخش موتورسیکلت‌سازی گلدوینگ است که می‌خواهیم به ویژگی‌های مدل ۲۰۲۴ آن بپردازیم.

هوندا گلدوینگ ۲۰۲۴ از هر لحاظ محصولی برجسته به شمار می‌رود و اگرچه به‌روزرسانی‌های آن برای سال جدید اندک هستند اما باعث شده‌اند این موتورسیکلت جذاب‌تر از هر زمان دیگری باشد. محصولات معدودی همانند گلدوینگ می‌توانند یک نماد باشند. بی‌شک این موتورسیکلت ژاپنی یکی از بهترین محصولات تورینگ تاریخ به شمار می‌رود و از بسیاری جهات یک سنگ محک برای خود هوندا و رقباست. هوندا گلدوینگ از برخی ویژگی‌ها و تکنولوژی‌هایی سود می‌برد که تا پیش از آن در هیچ موتورسیکلت دیگری وجود نداشت. این محصول هم‌اکنون در ششمین نسل خود قرار دارد و برای مدل ۲۰۲۴ آن برخی تغییرات اعمال شده‌اند.

اگرچه تغییرات رخ داده نسبت به سال قبل چندان چشمگیر نیستند اما برخی بازنگری‌های مهم وجود دارند که باعث می‌شوند حس و حال بهتری داشته باشید. با این تغییرات شاید گلدوینگ ۲۰۲۴ طبق انتظارات نباشد اما همچنان در زمینه راحتی، تکنولوژی و سواری جاده‌ای سرآمد محصولات هونداست. در ادامه ۱۰ نکته مهم درباره گلدوینگ ۲۰۲۴ را خدمت شما عزیزان تقدیم می‌کنیم.

  • ارائه در دو تیپ مختلف

همانند مدل سال قبل، هوندا گلدوینگ ۲۰۲۴ در دو تیپ استاندارد و تور عرضه می‌شود که هر دو از قوای محرکه و شاسی یکسان سود می‌برند و در جزئیات تفاوت دارند. البته نسخه تور این موتورسیکلت از تجهیزات بیشتری برای سواری راحت‌تر برخوردار است. شاخص‌ترین ویژگی گلدوینگ تور را می‌توان چهار حالت سواری دانست که بر مبنای وزن سرنشین و بار حمل شده تنظیم می‌شوند. همچنین این مدل از فضای بار ۶۱ لیتری سود می‌برد و صندلی‌های گرم شونده نیز دارد. از نظر ابعاد نیز بین دو نسخه استاندارد و تور اندکی تفاوت وجود دارد به گونه‌ای که مدل تور کمی طویل‌تر و قدبلندتر است.

  • ارائه در سه رنگ جدید

گلدوینگ ۲۰۲۴ با سه رنگ جدید در دسترس است که یکی برای نسخه استاندارد و دو رنگ دیگر برای مدل تور معرفی شده‌اند. این رنگ‌ها شامل سبز مات، سفید صدفی و مشکی و خاکستری متالیک هستند.

  • بازگشت گیربکس دستی

هوندا در تصمیمی سورپرایز کننده گیربکس دستی را برای گلدوینگ ۲۰۲۳ حذف کرده بود و تنها امکان انتخاب گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه وجود داشت اما ژاپنی‌ها برای نسخه به‌روز شده گلدوینگ ۲۰۲۴ گیربکس ۶ سرعته دستی و ۷ سرعته دوکلاچه را معرفی کرده‌اند. گیربکس دوکلاچه موردبحث اولین بار در موتورسیکلت VFR1200F سال ۲۰۱۰ ارائه شد و یک پدیده به شمار می‌رفت. البته این گیربکس در گلدوینگ برخی تفاوت‌ها را به نمایش می‌گذارد چراکه تنها موتورسیکلت هونداست که از دنده هفتم اوردرایو و دنده‌عقب سود می‌برد.

  • تنها موتورسیکلت ۶ سیلندر هوندا در بازار

هوندا سابقه درخشانی در تولید موتورسیکلت‌های ۶ سیلندر دارد. همه‌چیز با معرفی CBX1000 در اواخر دهه ۷۰ میلادی شروع شد و در اواخر دهه ۹۰ میلادی نیز موتورسیکلت‌های والکری و گلدوینگ GL1800 این رویه را ادامه دادند. با توجه به اینکه دیگر خبری از این موتورسیکلت‌ها نیست بنابراین گلدوینگ نسل ششم تنها موتورسیکلت ۶ سیلندر هوندا در بازار به شمار می‌رود. پیشرانه ۱۸۳۳ سی‌سی این موتورسیکلت نسبت به قبل تغییری ندارد هرچند برای کاهش وزن و بهبود راندمان خنک کاری هوندا از برخی قطعات آلومینیومی استفاده کرده است. علاوه بر این وجود چهار سوپاپ در هر سیلندر باعث بهبود مصرف سوخت می‌شود.

مشخصات فنی هوندا گلدوینگ ۲۰۲۴
سال تولید ۲۰۱۸ تاکنون
پیکربندی پیشرانه ۶ سیلندر تخت و آب‌خنک
حجم پیشرانه ۱۸۳۳ سی‌سی
قدرت/گشتاور (اسب بخار/نیوتون متر) ۱۲۵/۱۷۶
سوخت بنزین
  • فضای بار احساس‌برانگیز

با توجه به شهرت گلدوینگ در بین موتورسیکلت‌های تورینگ و مسافرتی، هوندا هر دو تیپ این محصول را با کیف‌های جانبی استاندارد عرضه می‌کند. این کیف‌ها به‌صورت الکترونیکی و با فشار یک دکمه باز و بسته می‌شوند و می‌توان آن‌ها را با استفاده از کلید هوشمند قفل کرد. علاوه بر فضای ذخیره‌ای یاد شده، نسخه تور این موتورسیکلت با فضای بار عقب ۶۱ لیتری عرضه می‌شود و می‌توان دو کلاه ایمنی بزرگ را در آن جای داد. با ترکیب این فضاها شاهد ارائه فضای ۱۲۱ لیتری در گلدوینگ تور هستیم که آن را به یکی از بهترین موتورسیکلت‌های تورینگ چند سال اخیر تبدیل می‌کند.

  • تنها موتورسیکلت هوندا با سیستم تعلیق جلوی دوبل جناغی

هوندا در ششمین نسل گلدوینگ سیستم تعلیق دوبل جناغی را در جلو بکار گرفته است. این طراحی منحصربه‌فرد در گلدوینگ ۲۰۲۴ نیز وجود دارد و باعث می‌شود هندلینگ و سواری بهتری داشته باشد. علاوه بر این موتورسیکلت یاد شده از چهار حالت سواری بسته به وزن سرنشین و بار آن‌ها سود می‌برد.

  • بادگیر جلو با تنظیم الکترونیکی

یکی از جدیدترین ویژگی‌های این موتورسیکلت بادگیر جلو با تنظیم الکترونیکی است. هر دو تیپ استاندارد و تور گلدوینگ با این ویژگی عرضه می‌شوند و می‌توان زاویه آن را تا ۴.۹ درجه تغییر داد. همچنین بادگیر جلو در زمان بالا آمدن زاویه خود را تغییر می‌دهد تا محافظت بهتری در موتورسوار در سرعت‌های بالا به عمل آورد.

  • بلندگوهای ۵۵ واتی، اندروید اتو و اپل کارپلی

اکثر موتورسیکلت‌های تورینگ بازار از ارتباطات گوشی هوشمند سود می‌برند و هوندا گلدوینگ ۲۰۲۴ نیز به اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم مجهز شده است. یک نمایشگر لمسی ۷ اینچی نیز وجود دارد که اطلاعات ضروری را نشان می‌دهد. سیستم صوتی گلدوینگ هم از بلندگوهای ۵۵ واتی تشکیل می‌شود.

  • تنها موتورسیکلت بازار مجهز به کیسه هوا

گلدوینگ در سال ۲۰۰۶ به اولین موتورسیکلت دارای کیسه هوا تبدیل شد. حتی امروز نیز گلدوینگ این عنوان را در اختیار دارد. اگرچه در حال حاضر لباس‌های موتورسواران با کیسه هوای داخلی در دسترس هستند اما کیسه هوای یکپارچه این موتورسیکلت بسیار کارا به نظر می‌رسد. علاوه بر این‌ها، گلدوینگ ۲۰۲۴ به دستیار حرکت در سربالایی، کلید هوشمند و چراغ‌های راهنمای LED مجهز شده است. گشتاور پیشرانه نیز بر اساس سرعت چرخش چرخ عقب کنترل می‌شود.

  • قیمت پایه حدود ۲۵ هزار دلار

قیمت گلدوینگ ۲۰۲۴ از حدود ۲۵ هزار دلار شروع شده و به ۳۳ هزار دلار می‌رسد. به این ترتیب محصول موردبحث را می‌توان گران‌ترین، لوکس‌ترین و پیشرفته‌ترین موتورسیکلت هوندا دانست. این موتورسیکلت رقبای مشهوری همچون هارلی دیویدسون رود گلاید، ایندیان پورسوئیت و چلنجر و بی ام و K1600 را پیش روی خود دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۱۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. TRD

    ۲۶ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    انجین ۶ سیلندر با ۱۷۶ اسب اونم برای موتور .
    از درخشش در دنیای خودرو تا درخشش در دنیای موتور سیکلت و حتی موتور های بی نظیر برای قایق !
    خدایی این ژاپنیا از چی ساخته شدن …

    موافقم 105
    مخالفم 9
  2. Enzo Ferrari 2008

    ۲۶ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    موتور سیکلت 6 سیلندر 🫠 اما اینجا ما به خودرو 4 سیلندر راضی هستیم

    موافقم 76
    مخالفم 4
  3. محمد

    ۲۶ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (599 ديدگاه)

    سنگ محک موتورسیکلت های تورینگ
    اس کلاس هوندا!

    موافقم 70
    مخالفم 3
  4. بهنام

    ۲۶ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (843 ديدگاه)

    یک نمونه از گلدوینگ از نزدیک زیارت کردم . حقیقتا محو زیبایی ، ابهت و کیفیت طراحی و ساختش شدم . بینهایت زیباست . از امکانات و قابلیت های گلدوینگ هم که دیگه حرفی برای گفتن نمیمونه .

    موافقم 59
    مخالفم 3
  5. سالار فقط فصل

    ۲۶ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (368 ديدگاه)

    توقع قیمت بالای پنجاه هزارتا داشتم
    منی که فقط موتور برقی سوار شدم بدجور شیفتش شدم

    موافقم 33
    مخالفم 3
  6. احسان

    ۲۶ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (111 ديدگاه)

    قیمتش خوب و منصفانه داره و ارزش هر دلاری که میدی رو داره. البته اینم میره جزو آرزوی دست نیافتنی ام. هر کسی از اینا داره به جای ما عشق و حالشو ببره و بدونه یکی از بهترین ها رو سوار میشه. یعنی این موتور رو به تمام ماشین ها ترجیح میدم،چون عشق اولم موتور هست و بعد ماشین.

    موافقم 36
    مخالفم 1
  7. دانیال

    ۲۶ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (597 ديدگاه)

    هوندا عشق لاینتهی

    موافقم 27
    مخالفم 3
  8. 18:45

    ۲۶ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (485 ديدگاه)

    ممنون از آقا شاهین 🙏❤️❤️
    شاید باورتون نشه ولی یبار دو تا از اونها رو دیدم که مال 2 تا توریست بودن که اومده بودن هتل.
    البته نسل قبلش بود، حدود 7سال پیش دیدم و مبهوت جلال و جبروت اونها شده بودم…
    داشبورد روی فرمون که کلی دم و تشکیلات داشت بیشتر شبیه داشبورد خودروهای کلاس مجلل یا شاسی بلندهای مجلل بازار بود تا موتورسیکلت!
    چراغهای دوتایی عقب هم کاملا شبیه پشت خودروهای لوکس بود تا سیکلت!
    زیبایی پیشرانه 6سیلندر و حتی بلندگوهای سیستم صوتی اون منو به وجد آورده بود…

    موافقم 38
    مخالفم 2
    1. شاهین

      ۲۷ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (4540 ديدگاه)

      ارادت دارم

      موافقم 10
      مخالفم 1
  9. حسن

    ۲۶ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1371 ديدگاه)

    سلطان جاده ها

    موافقم 19
    مخالفم 1
    1. حسن

      ۲۷ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (1371 ديدگاه)

      تو ایران برا فروش گذاشتن مدل 2020 هر چند اگهی فروش است و ممکنه بعد یه مدت باز نشه
      https://bama.ir/motorcycle/detail-nks2othx-honda-goldwing-2020

      موافقم 10
      مخالفم 1
  10. sina

    ۲۷ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (2646 ديدگاه)

    چه رخی

    موافقم 12
    مخالفم 1
  11. Mohsen63

    ۲۷ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (34 ديدگاه)

    هوندا همیشه هونداس

    موافقم 5
    مخالفم 4
    1. Roham

      ۲۷ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (739 ديدگاه)

      سایپا گاهی اوقات ایران خودروست!!!

      موافقم 10
      مخالفم 0
  12. حامد

    ۲۷ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آرزوی دست نیافتنی نیست دوستان کافیه فقط اراده کنید و همت مهاجرت داشته باشید این موتور رو تو لندن میتونیدبا حقوق یک روزتون در ماه بصورت قسطی خریداری کنید مدل ۲۰۱۵ حدودا ۶۰۰۰ پونده که میشه پول یک سمند معمولی تو ایران

    موافقم 15
    مخالفم 5
  13. حسن

    ۲۷ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    درود و سپاس از شما.آیا قیمت ۲۵ تا ۳۳۰۰۰ دلار در ایران هست؟ و آیا مدل ۲۰۲۴ گلدوینگ در ایران یافت می شود؟

    موافقم 4
    مخالفم 1
    1. رضا

      ۲۷ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      مجوز تردد نداره و غیر قانونیه تو ایران

      موافقم 15
      مخالفم 0
  14. کاوه

    ۲۹ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (84 ديدگاه)

    خداوندگار وسایل نقلیه!!!!نیست اقا رودستش نیست.رودست که هیچی چیزی که حتی نزدیک این بزرگوار هم باشه تو بازار نیست.واقعا لقب اس کلاس موتور سیکلت ها برازنده اشه.یکی از بزرگترین ارزوهای زندگیمه این موتور.یه دونه اشو داشته باشی و با حاج خانوم بری دور دنیا رو باهاش بگردی.هییییی روزگار.

    موافقم 6
    مخالفم 1
  15. مهرداد حسینی

    ۲۹ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کلا ما توی یک سیاره عقب‌نگه‌داشته شده نفس میکشیم، بدون لذت و حسرت همیشگی و دوری از اینهمه زیبایی، کمالات صنعت و تکنولوژی برتر روز. چقدر از عاشقان و معشوقان موتور و موتورسوار که فقط با دیدن لذت می‌برند. حیف و صدافسوس. به امید آزادی دوستان حق و عاشقان زیبایی و کمالات

    موافقم 9
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا