موتورسیکلت

موتورسیکلت کرامر GP2-890RR با 138 اسب بخار قدرت رونمایی شد

شرکت کرامر از جدیدترین محصول خود، موتورسیکلت GP2-890RR رونمایی کرد. این مدل پرقدرت به تعداد محدود و با قیمت حدود ۴۰ هزار دلار تولید خواهد شد.

کرامر متخصص تولید موتورسیکلت‌های مخصوص پیست و GP2-890RR نیز از این قاعده مستثنا نخواهد بود. اگر خواهان نسبت قدرت به وزن شگفت‌انگیز باشید این موتورسیکلت محصولی ایده آل خواهد بود زیرا وزن آن به ۱۴۲ کیلوگرم می‌رسد و قدرت تولیدی پیشرانه نیز ۱۳۸ اسب بخار اعلام شده است. تنها ۱۲۵ دستگاه از چنین محصول بسیار ویژه‌ای تولید و عرضه خواهد شد. همچنین هر موتورسیکلت تولیدی دارای پلاک شماره‌دار ویژه روی بخش فرمان خواهد بود.

نیروبخش موتورسیکلت کرامر GP2-890RR پیشرانه آب‌خنک کی تی ام با حجم ۸۸۹ سی‌سی است. این نیروگاه آهنین قدرت ۱۳۸ اسب بخار را در دور ۱۰۱۰۰ و گشتاور ۱۰۰ نیوتون متر را در دور ۸۲۰۰ تولید می‌کند. یک گیربکس ۶ سرعته با کلاچ PASC نیز وظیفه انتقال نیرو به چرخ را بر عهده دارد. شیفتر سریع دنده‌ها نیز به‌صورت استاندارد در این محصول تولید محدود دیده می‌شود. سیستم تعلیق GP2-890RR در بخش جلو شامل WP اپکس پرو ۷۵۴۳ کاملاً قابل تنظیم است. در بخش عقب نیز شوک قابل تنظیم WP اپکس پرو ۷۷۴۶ دیده می‌شود. این سیستم تعلیق قابلیت بازی ۱۲۰ و ۱۴۰ میلی‌متری در جلو و عقب را دارد.

ترمزها نیز محصول شرکت برمبو هستند و روتورهای ۲۹۰ میلی‌متری در محصول جدید کرامر نصب شده‌اند. رینگ‌های ۱۷ اینچی فورج کاری شده شرکت دایمگ نیز تکمیل کننده کار خواهند بود. بخشی از نسبت قدرت به وزن خوب این محصول به باک سوخت پلاستیکی آن مربوط می‌شود که درعین‌حال نقش دم موتورسیکلت را نیز بازی می‌کند. این باک سوخت ظرفیت ۱۶ لیتری دارد. در بخش سیستم‌های الکترونیکی نیز باید به مواردی همچون کنترل کشش، کنترل بالا آمدن چرخ جلو، محدودکننده سرعت، ترمز پیشرانه قابل تنظیم و… اشاره کرد. موتورسیکلت کرامر GP2-890RR مدل ۲۰۲۴ با رنگ‌های آبی و مشکی در دسترس خریداران خواهد بود. واضح است که چنین محصولی با سقف تولید محدود قیمت بالایی خواهد داشت. در واقع کرامر قیمت حدود ۴۰ هزار دلار را برای موتورسیکلت خود تعیین کرده است. همان‌طور که گفته شد تنها ۱۲۵ دستگاه از این موتورسیکلت تولید خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۰ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. حسین

    ۸ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (5 ديدگاه)

    از تارا قدرتش بیشتره😅

    موافقم 13
  2. Siyavash

    ۸ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (801 ديدگاه)

    اصلا جالب نبود قدرتش نسبت به وزنش..مخصوصا با موتور ۸۹۹سی سی ..یه موتور ۱۰۰۰ متوسط ۱۹۵ اسب قدرت میده و معمولا وزن کل موتور هم ۱۹۳تا۲۰۱کیلو هست که قدرت نسبت به وزنش از همین موتور تولید محدود هم خیلی بهتره…وزنواین موتور خوبه ولی قدرتش اصلا..با اون حجم باید دست کم ۱۸۰ اسب و در بهترین حالت ۱۹۵ اسب ازش قدرت میگرفتن تا یه نسخه خاص میشد..نه این که ۱۳۸ اسب..موتور هایه ۶۰۰ سی سی هوندا کاوازاکی سوزوکی این قدرت رو برایه ۶۰۰ سی سی هاشون میگیرن این که دیگه میشه گفت ۹۰۰ سی سی هست..

    موافقم 4
    مخالفم 10
    1. مردیم از خوشی

      ۸ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1449 ديدگاه)

      نیاز نیست همیشه نظر بدیم به خصوص وقتی درباره صنعت خودرو اینقدر اطلاعات پایینی دارید ، مگه همه چیز اسب بخار نسبت حجمه ؟
      تا حالا سوار یه موتور ۲۰۰ کیلویی شدی ببینی کنترلش تو معابر شهری چقدر سخته

      موافقم 13
    2. محمد

      ۸ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      آقا این محاسبات رو از کجا میاری عزیز من موتور z1000 که از اسمش معلومه ۱۰۰۰ سی سی هست مدل ۲۰۲۲ ۱۴۰ اسب قدرتشه و وزنشم که خودت برو سرچ کن که یه کم به مغزت فشار بیاد همینجوری یه چیزی نگی

      موافقم 9
      مخالفم 1
      1. silent

        ۱۵ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (19 ديدگاه)

        دوست عزیز شماهم مشکل در مقایسه دارید اولا یه نیکد رو با ریسر مقایسه نمیکنند ؛بعدم شما یه سرچ کوچیک بزنید که zx10r بالای 200 اسب قدرت داره ؛gsx r600 هم با وزن تقریبا 190 کیلیویی 125 اسب قدرت داره.

  3. Yasin

    ۸ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (49 ديدگاه)

    تو فکرکن قدرت این موتور از تمام قدرت ماشین های ایران خودرو بیشتر…😂

    موافقم 10
    مخالفم 2
    1. محمد

      ۸ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1237 ديدگاه)

      از دنا بیشتر نیس

      موافقم 7
      مخالفم 2
  4. Javadi

    ۹ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    برا جوونه ایرانی که حرامه و حیفه ازاینا استفاده کنه پس فایده ش چیه. ما فقط باید ۲۵۰سوار شیم چون لیاقتمون همینقده. التماس تفکر

  5. سجاد

    ۹ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (18 ديدگاه)

    هوندا CBR1000RR با وزن ۲۰۳ کیلو ۲۱۷ اسب بخار قدرت …. یاماها R1 با ۲۰۵ کیلو وزن ۲۱۰ اسب بخار …. کاوازاکی ZX10R با ۲۰۷ کیلو وزن و ۲۱۲ اسب بخار … سوزوکی GSX1000R با ۲۰۵ کیلو وزن و ۲۰۱ اسب بخار …. دوکاتی PANIGALE با ۲۰۵ کیلو وزن و ۲۳۴ اسب بخار … آپریلیا RSV4 با ۲۰۰ کیلو وزن و ۲۱۳ اسب بخار …. همه این موتورسیکلت ها ، عالی ، درجه یک و در کلاس سوپربایک دسته بندی می شوند و موتورسواران حرفه ای به راحتی قدرت و گشتاور بالا رو از این موتورها استخراج می کنند ولی گاهاً موتورهایی با قدرت پایین تر و وزن کمتر هم می توانند همین هیجان را ایجاد نمایند ، چون وزن عاملی اساسی در لذت سواری به خصوص در پیست می باشد . دوستان این قدر نسبت به شرکت ها تعصب نداشته باشند چون اکثر این کمپانی ها دارای تکنولوژی بالا و مهندسان سخت کوش هستند که تلاش دارند بهترین ها رو تولید کنند و احترام به مشتری سرلوحه کارشان می باشد . باید بیشتر از این ناراحت باشیم که در کشورمان از داشتن همچین جواهراتی محروم هستیم نه اینکه دائم حرص بخوریم و سعی کنیم همدیگر را محکوم کنیم .

    1. امیر دانا

      ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (12 ديدگاه)

      سجاد عزیز..کاش اینهمه وقت رو در مسیر کسب اطلاعات بهتری درزمینه های غیرازاین مطالب صرف میکردی…

  6. امیردانا

    ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (12 ديدگاه)

    کلا این وسیله خصوصا ایران بجز نقص عضو وحوادث مرگبار حاصلی ندارد..

    موافقم 1
    مخالفم 4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا