شرکت MV آگوستا سرانجام نسخه نهایی از موتورسیکلت ادونچر LXP اوریولی را در نمایشگاه EICMA 2023 معرفی کرد.
از زمانی که شرکت کی تی ام کنترل این برند تاریخی را به دست گرفت کل پروژه تولید موتورسیکلت موردبحث تغییر کرد و دیگر خبری از نامهای خاطرهانگیز و جذاب MV آگوستا نبود و بجای آن نامی انتخاب شد که از روی ادی اوریولی قهرمان رالی ایتالیا گرفته شده است؛ و در راستای برنامههای جدید کی تی ام برای این برند، نسخه ۵.۵ موتورسیکلت MV آگوستا LXP از پیشرانه ۲ سیلندری استفاده میکند که از بنلی ۵۰۲ گرفته شده است.
MV آگوستا LXP اوریولی جدید از پیشرانه آبخنک ۹۳۱ سیسی این برند استفاده میکند. کار طراحی و توسعه نیروگاه آهنین موردبحث را برایان گیلن مهندس ارشد پروژه انجام داده و این پیشرانه که ۱۲۴ اسب بخار قدرت و ۱۰۲ نیوتون متر گشتاور تولید میکند تمامی قوانین مربوط به استاندارد آلایندگی یورو ۵+ را پاس خواهد کرد. با توجه به مشخصات فنی محصول یاد شده میتوان گفت LXP اوریولی یک موتورسیکلت قدرتمند و منعطف و گزینهای ایده آل در کلاس ادونچر خواهد بود.
این موتورسیکلت از چهار حالت سواری ویژه با نامهای شهری، تورینگ، آفرود و سفارشی سود میبرد. کنترل کشش نیز دارای ۵ سطح شامل ۲ سطح مخصوص خیابان، ۲ سطح ویژه آفرود و ۱ سطح برای شرایط بارانی خواهد بود. یکی دیگر از ویژگیهای MV آگوستا LXP را میتوان ترمز پیشرانه با دو سطح تنظیمات مختلف دانست. لیست بلند بالای امکانات این موتورسیکلت شامل سیستم ترمز ضد قفل و عملکرد جلوگیری از بلند شدن چرخها در زمان ترمز نیز خواهد بود.
یک نمایشگر ۷ اینچی TFT کلیه اطلاعات ضروری را به نمایش گذاشته و ارتباط بلوتوث را فراهم میکند. برنامه ویژه MV آگوستا میتواند سیستم ناوبری و ضد سرقت را برای مالک فراهم کند. همچنین باید گفت این موتورسیکلت از کروز کنترل استاندارد سود میبرد. نکته مهم اینکه قطعات شاسی LXP اوریولی توسط شرکت ساکس تأمین شدهاند و ویژگیهای برجسته آن شامل دوشاخ جلوی ۴۸ میلیمتری، جذبکنندههای شوک عقب و… هستند. نیروی توقف موتورسیکلت MV آگوستا LXP اوریولی را سیستم ترمز برمبو با چهار پیستون و روتورهای ۳۲۰ میلیمتری در جلو و دیسک ۲۴۵ میلیمتری و کالیپر دو پیستونه در عقب تأمین میکنند. شایان ذکر است شرکت MV آگوستا در حال حاضر تنها ۵۰۰ دستگاه از محصول جدید خود را تولید خواهد کرد هرچند هنوز اشارهای به قیمت آن نشده است.
محمد
۲۸ آبان ۱۴۰۲چقدر شیبه هوندا crf1000lهونداست!
دیگه تمام موتور سیکلت سازها تو این کلاس یه موتور دارن
حتی هارلی و دوکاتی
تب شاسی بلند سازی به موتورسیکلت سازها هم سرایت کرده
ولی از حق نگذریم…
کاربردیترین کلاس موتورسیکلته
برای همه جا
پادشاهشونم….bmw r1250gs و جدیدا با انجین ۱۳۰۰ سی سی معرفی شده
M@M@DRZ911
۲۸ آبان ۱۴۰۲مگه اسم این موتور لاکی اکسپلورر نبود؟
یا اون کانسپت بود این نسخه تولیدیه؟
Anti Tesla
۲۸ آبان ۱۴۰۲آگوستا در ضمینه هوافضا هم فعالیت می کنه.
۱۷ سالم بود کلی در مورد آگوستا تحقیق کردم و
جرقه ی این تحقیق این بود که ما رو از طرف مدرسه به موزه نیروی هوایی می برند و در آنجا لاشه ها و نمونه های خراب بل ۲۰۶ ساخت آگوستا رو می بینیم.
Lamberto
۲۹ آبان ۱۴۰۲اینا چیه نوشتین .
اگوستا و کی تی ام قرار داد امضا کردن برای همکاری و توزیع یه سری مدل ها تو مناطق آمریکا کانادا و مکزیک
موتور این مدلم خود اگوستا تو Varese طراحی کرده بنلی چه ربطی به اگوستا داره اصن
سجاد
۲۹ آبان ۱۴۰۲تقریباً نود درصد اجزای این موتورسیکلت از چراغ ها و طلق محافظ جلو تا باک و لوله اگزوز تا محافظ پیشرانه و استایل کلی موتورسیکلت کپی هوندا CRF1000 هست . البته بنا بر بررسی سایت های تخصصی موتور این مدل هوندا در این کلاس به عنوان بهترین از لحاظ کیفیت سواری و ساخت شناخته می شود و بقیه سعی دارند خودشون رو CRF1000 نزدیک کنند .