موتورسیکلت

بررسی ایندین چیفتین و چلنجر مدل 2025؛ جذاب، پرقدرت و گران‌قیمت!

دو نمونه از موتورسیکلت‌های جذاب شرکت ایندین با نام‌های چیفتین و چلنجر شناخته می‌شوند و ما می‌خواهیم با این محصولات بیشتر آشنا شویم.


شرکت ایندین اخیراً از پیشرانه پاور پلاس ۱۱۲ خود رونمایی کرده و به منظور نمایش توانایی‌های آن روی موتورسیکلت‌های چیفتین و چلنجر، از اصحاب رسانه دعوت نموده تا آن‌ها را تست و بررسی کنند. هر دو موتورسیکلت موردبحث با پیشرانه دو سیلندر ۱۲۲ اسب بخاری در دسترس هستند اما پیشرانه جدید پاور پلاس ۱۱۲ در آن‌ها حداکثر قدرت ۱۲۶ اسب بخار را ارائه می‌کند. ایندین می‌گوید این پیشرانه در مقایسه با نسخه‌های قبلی کاملاً بهبود یافته و بهتر از اکثر رقبا عمل می‌کند. پیشرانه پاور پلاس به خوبی قدرت و گشتاور خود را تا ردلاین تحویل می‌دهد و شتاب گیری بهینه‌ای را در دورهای بالا دارد.

همچنین بخوانید: سریع ترین موتورسیکلت های کروزر جهان

گشتاور این نیروگاه آهنین نیز قابل‌توجه است و هر دو موتورسیکلت چلنجر و چیفتین به خوبی می‌توانستند در دنده سه و سرعت حدود ۳۰ کیلومتر در ساعت شتاب بگیرند. صفر تا صد کیلومتر در ساعت این موتورسیکلت‌ها نیز بسیار سریع بوده و خبری از کمبود قدرت و گشتاور نیست. قطعاً تفاوت محسوسی بین پرفورمنس موتورسیکلت‌ها در دور قبل بعد ۳۶۰۰ وجود دارد (همان دوری که حداکثر گشتاور ۱۸۰ نیوتون متری تولید می‌شود) اما این موضوع هیچ تأثیر منفی روی عملکرد موتورسیکلت‌های ایندین نخواهد داشت.

جدای از پیشرانه جدید، موتورسیکلت‌های بزرگ چیفتین و چلنجر دارای تجهیزات جدیدی همچون پایش نقاط کور، چراغ‌های هشدار برخورد عقب و دستیار حرکت در سربالایی هستند. نکته جالب اینکه در صورت عدم علاقه موتورسوار می‌توان این ویژگی‌ها را از طریق نمایشگر لمسی ۷ اینچی غیرفعال کرد؛ اما بد نیست اشاره‌ای به سواری دو موتورسیکلت موردبحث نیز بکنیم. در مقایسه با موتورسیکلت اسپرت و خشک‌تر اسکات، هدایت چیفتین و چلنجر حسی شبیه راندن یک کشتی را دارد. هر دو موتورسیکلت می‌توانند دست‌اندازها و ناهمواری‌های کوچک و متوسط را جذب کنند. البته برخی خبرنگاران در یافتن موقعیت سواری درست مشکل داشتند چراکه دسته‌ها یا در ارتفاعی بالاتر قرار داشت و یا اینکه از آن‌ها دور بود اما از این نظر ما مشکلی نداشتیم. ارتفاع شیشه جلوی چلنجر نیز باعث شده بود کمی باد به داخل کلاه ایمنی ما بپیچد هرچند سایر موتورسواران این مشکل را گزارش نکرده بودند.

هر دو موتورسیکلت ایندین چیفتین و چلنجر می‌توانند در هنگام عبور از پیچ‌های نه چندان تند هم عملکرد خوبی داشته باشند. اکثر پیچ‌های مسیر ما باز بودند و زاویه زیادی نداشتند و به همین خاطر عبور از آن‌ها به خوبی صورت می‌گرفت. اگرچه دو موتورسیکلت ایندین حس و حال اسپرت و درگیر کننده‌ای ندارند اما همچنان سواری هیجان‌انگیزی را فراهم می‌کنند. چیفتین و چلنجر در سرعت‌های بالا کمی سبک احساس می‌شوند و هنگام تغییر لاین حرکتی باید دقت کرد. اگرچه دیسک‌های ۳۲۰ میلی‌متری برمبو توان توقف بالایی دارند اما این موتورسیکلت‌ها سنگین‌وزن هستند و قطعاً باید فاصله طولی با سایر خودروها و موتورسیکلت‌ها را حفظ کرد.

همان‌طور که از موتورسیکلت‌هایی مشابه انتظار دارید، فضاهای ذخیره‌ای زیادی در موتورسیکلت‌های ایندین وجود دارند. در مجموع ۶۸ لیتر فضای ذخیره‌ای برای موتورسوار در نظر گرفته شده است و به راحتی می‌توان وسایل بزرگی همچون کیف لپ‌تاپ را در آن‌ها قرار داد. حتی برای حمل وسایل بیشتر می‌توان برخی کیف‌ها و فضاهای ذخیره‌ای بیشتر را سفارش داد؛ اما آنچه باعث جذابیت بیشتر چیفتین و چلنجر می‌شود راندن آن‌ها در جاده‌های طولانی نوادا و پخش موزیک از سیستم صوتی فابریک آن‌هاست. برای لذت حداکثری فقط کافی است کروز کنترل را فعال کرده و موقعیت راحتی روی صندلی بزرگ این موتورسیکلت‌ها پیدا کنید. باک سوخت ۲۳ لیتری نیز برای مسیرهای طولانی کفایت می‌کند.

موتورسیکلت‌های بزرگ و مجهزی همچون ایندین چیفتین و چلنجر قیمت بالایی دارند. در واقع برای خرید چنین محصولاتی باید قیمت خرید یک سدان کامپکت مجهز را در نظر داشته باشید. با وجود پیشرانه پاور پلاس ۱۱۲ و سیستم صوتی سفارشی، قیمت هر دو موتورسیکلت به فراتر از ۳۰ هزار دلار می‌رسد. البته نسخه‌های ارزان‌تر چیفتین و چلنجر با پیشرانه کم‌توان‌تر پاور پلاس ۱۰۸ نیز وجود دارد هرچند باید دانست مدل‌های تست شده از آپشن های گران‌قیمتی سود می‌بردند. البته چیفتین و چلنجر دارای تجهیزات استانداردی همچون چراغ‌های LED، اپل کارپلی، حالت‌های سواری قابل انتخاب و… هستند. بین دو محصول موردبحث ما چیفتین را انتخاب می‌کنیم چراکه هم ظاهر جذاب‌تری داشته و هم ارزان‌تر است؛ اما صرف‌نظر از استایل و طراحی، هر دو موتورسیکلت جزو جذاب‌ترین موتورسیکلت‌های بازار هستند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. Saeedfarshchian

    ۱۲ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (204 ديدگاه)

    فرانکلین

    موافقم 11
    مخالفم 4
  2. صامورایی

    ۱۲ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (338 ديدگاه)

    جواهرسازی امریکا، ایندین و هارلی
    ایندین اسکات بابر، جواهر کروزرها

    https://vehicle-images.dealerinspire.com/8c54-11000792/56KSBC766S3204361/277160831c1f3df4a895c36733a2f2bb.jpg

    موافقم 20
    مخالفم 4
  3. BMW is GOD

    ۱۲ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (248 ديدگاه)

    بهترین موتور سیکلت سازان جهان :
    دوگاتی ❤️
    بی ام و 💙
    هوندا 💚
    کاوازاکی 💛
    این چهار تا کمپانی موتور سیکلت سازی خیلی خفن هستن و در تمام کلاس‌ها موتور سیکلت تولید می‌کنند از آفرود بگیر تا پیست
    بقیه موتور سیکلت ساز ها اصلاً در حد این چهار تا نیستن

    موافقم 6
    مخالفم 38
  4. BMW is GOD

    ۱۲ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (248 ديدگاه)

    بهترین موتور سیکلت سازان جهان :
    دوگاتی ❤️
    بی ام و 💙
    هوندا 💚
    کاوازاکی 💛
    این چهار تا کمپانی موتور سیکلت سازی خیلی خفن هستن و در تمام کلاس‌ها موتور سیکلت تولید می‌کنند از آفرود بگیر تا پیست
    بقیه موتور سیکلت ساز ها اصلاً در حد این چهار تا نیستن

    موافقم 2
    مخالفم 34
    1. صامورایی

      ۱۲ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (23 ديدگاه)

      مشخصه نه از خودرو نه از موتور چیزی نمیدونی. حضرت هارلی و حضرت ایندین هردو بیش از ۱۲۰ سال سابقه موتورسازی دارند. جواهرن جواهر.
      حیف که فرصتش نیست و گوش شنوایی هم نداری تا برات از تاریخچه،‌ مدل های درخشان و ماندگار و نوآوری های این ۲ بزرگوار بگم.

      موافقم 30
      مخالفم 8

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا