موتورسیکلت

250سی‌سی‌های پلاک شدنی: هیوسانگ‌های 250 اسپرت

شاید اولین چیزی که با دیدن این تیتر نسبتاً عجیب غریب به ذهنتان خطور می‌کند، این موضوع باشد که با وجود قانونی بودن و پلاک شدن موتورهایی با این حجم، ۲۵۰ سی‌سی‌هایی هستند که پلاک نمی‌شوند. اگر همین تصور در ذهنتان ایجاد شده، باید بگویم که دقیقاً درست است. در ایران موتورهایی با حجم بیشتر از ۲۵۰ سی‌سی و ۲۵۰ سی‌سی‌هایی که بیش از دو سیلندر دارند، اجازه پلاک شدن و تردد ندارند؛ البته اگر این موتورها قانونی وارد کشور شده و سند دار باشند، می‌توانید با عضویت در هیئت موتورسواری استانتان ‌، و دریافت مجوز تردد، پنج شنبه – جمعه‌ها را با خیال راحت و عدم ترس از توقیف موتورسنگین خود، در مسیر خانه تا پیست رانندگی کنید.

Hyosung EXIV 250R
Hyosung EXIV 250R
ما هم در این مطلب سعی داریم تا در چند قسمت مختلف به بررسی کیفیت و ویژگی‌های موتورسیکلت‌هایی با حجم ۲۵۰ سی‌سی که در بازار ایران موجود هستند و پلاک هم می‌شوند، بپردازیم و اطلاعات مناسبی را در اختیار خوانندگان محترم سایت پدال قرار دهیم.

در قسمت‌های قبل به بررسی تیپ‌های یک و دو مگلی ۲۵۰ سی‌سی و دایلیم ۲۵۰ سی‌سی پرداختیم و همان‌طور که وعده داده بودیم در این قسمت به سراغ هیوسانگ ۲۵۰ خواهیم رفت اما از آنجا که محصولات هیوسانگ با طیف گسترده‌تری نسبت به محصولات دایلیم و مگلی که بررسی کردیم در کشورمان عرضه می‌شوند، در این قسمت به بررسی ۲۵۰ سی‌سی‌های اسپرت این خانواده خواهیم پرداخت.

Hyosung GT250R 2015
Hyosung GT250R

۵- هیوسانگ GT249r:

در سال ۲۰۰۵ کمپانی هیوسانگ کشور کره جنوبی از محصول جدید خود با نام GT250R Comet R رونمایی کرد. محصولی که با توجه به ویژگی‌های خاص خود، در آن زمان با استقبال خوبی در بازارهای جهانی رو به رو شد. چند سال بعد از ورود این محصول به بازارهای جهانی، بالاخره در سال ۱۳۸۸ این موتورسیکلت توسط شرکت جهانرو مونتاژ و با قیمت حدود هفت میلیون تومان راهی بازار ایران شد.

اما در سال ۱۳۹۰ حق مونتاژ این موتورسیکلت از شرکت جهانرو گرفته شد و شرکت کویر موتور از آن پس به‌عنوان تنها نماینده رسمی هیوسانگ در ایران شروع به مونتاژ محصولات این کمپانی نمود. تجربه‌ها حاکی از آن است که موتورسیکلت‌های ارائه شده از سوی شرکت جهانرو به‌جز خشکی گیربکس، از کیفیت مونتاژ بهتری نسبت به مونتاژهای کویر موتور برخوردار بودند.

این موتورسیکلت در ایران با نام HYOSUNG GT249R (هیوسانگ جی. تی. ۲۴۹ آر) عرضه شده و شناخته می‌شود، در حقیقت لفظ Comet R از نام آن حذف شده است. ‌

Hyosung GT250R 2015
Hyosung GT250R
اشتباه فاحش:
زمانی که این موتورسیکلت در بازار ایران عرضه شد هنوز تردد موتورسیکلت‌های ۲۵۰ سی‌سی دو سیلندر ممنوع بود و شرکت‌های مونتاژ کننده برای دور زدن این ممنوعیت، علی‌رغم قید شدن “دو سیلندر” در مشخصات انجین این موتورسیکلت بر روی سند آن، در برگ سبز صادر شده تعداد سیلندر را یک عدد می‌نوشتند چرا که معیار نیروی انتظامی برای پلاک کردن برگ سبز است نه سند موتور، نهایتاً این مشکل تا جایی پیش رفت که خیلی از این موتورها توسط راهنمایی و رانندگی توقیف شدند، البته این توقیف‌ها همراه با وارد شدن اتهاماتی از قبیل: جعل سند، تغییر در موتور و… به دارندگان آن‌ها هم همراه بود که نهایتاً پا پیگیری کویر موتور و شکایات مطرح شده از سوی دارندگان این موتورسیکلت‌ها سر انجام تردد موتورسیکلت‌هایی با این تعداد سیلندر و حجم ۲۵۰ سی‌سی مجاز شد. هنوز هم برخی از موتورسیکلت دوستان تصور می‌کنند که هیوسانگ‌هایی که قبل از این اتفاق در ایران عرضه می‌شد تک سیلندر بود و این در حالی است که این مدل از همان سال ۲۰۰۵ با دو سیلندر راهی بازارهای جهانی شده است.
Hyosung GT250R 2015
Hyosung GT250R
مونتاژهای اولیه کویر موتور:
برخلاف مونتاژهای شرکت جهانرو، مونتاژهای کویر موتور از گیربکس بسیار نرم‌تری بهره می‌برند که این امر موجب سهولت و نرمی در هنگام تعویض دنده شده است اما در مونتاژهای اولیه این شرکت اشکالاتی از جمله شل بودن زنجیر و نبودن قطعه استپر وجود داشت که به مرور زمان بهتر شد. در حقیقت روشن شدن چراغ F1 که وظیفه اعلام مشکلات انجین را به عهده دارد، به دلیل نبود همین قطعه استپر بود که باعث می‌شد موتور نا منظم کار کند و این چراغ روشن شود.
Hyosung GT250R
Hyosung GT250R
انجین:
هیوسانگ در این مدل خود از یک انجین با حجم ۲۴۹ سی‌سی و دو سیلندر V شکل با زلویه ۷۵ درجه بهره می‌برد که خروجی قدرتی برابر با ۲۰.۶ کیلووات (۲۸ اسب بخار) در ۱۰.۰۰۰ دور در دقیقه‌ای و حداکثر گشتاور ۲۲.۶ نیوتون متر در ۸.۰۰۰ دور در دقیقه را برای این موتور به ارمغان آورده است. اما این قدرت انجین با توجه به وزن ۱۷۶ کیلوگرمی این موتورسیکلت نتوانسته تا شتاب خوب و قابل قبولی را برای هیوسانگ به همراه داشته باشد و همچنان باید مگلی ۲۵۰ سی‌سی را در زمینه شتاب گیری بهتر از سایر رقبا بدانیم. پس اگر اهل کل انداختن و مسابقه درگ هستید این موتورسیکلت اصلاً گزینه خوبی برای شما به شمار نمی‌رود.

حداکثر سرعت اسمی هیوسانگ Gt249r در شناسنامه آن ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت قید شده و می‌توان گفت یک هیوسانگ سرحال که مرحله آب‌بندی را با دقت و مراقبت مناسب پشت سر گذاشته است به شما امکان تجربه سرعتی بیشتر از ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت را خواهد داد.

سیستم سوخت‌رسانی هیوسانگ هم مانند دایلیم کاملاً به‌روز بوده و برخلاف مگلی که از سیستم سوخت‌رسانی کاربراتور استفاده می‌کند، هیوسانگ Gt249r از سیستم سوخت‌رسانی انژکتوری با کنترل الکترونیک (EFI) استفاده می‌کند.

Hyosung GT250R Comet
Hyosung GT250R Comet
طراحی ظاهری:

هیوسانگ Gt249r ظاهر خود را کاملاً از مدل هیوسانگ Gt650r گرفته است. پس طراحی ظاهری و سایزها کاملاً حس یک موتور سنگین را به بیننده القا می‌کنند. در حقیقت هیوسانگ Gt249r از یک فلاپ زیبا و جذاب، باک و لاستیک‌های بزرگ و اگزوزی زیبا بهره می‌برد و تمام این‌ها ظاهر پر ابهتی را به این موتورسیکلت بخشیده‌اند.

اما مهم‌ترین نقطه ضعف طراحی این موتورسیکلت را می‌توانیم طراحی چراغ جلو و ورودی‌های هوا بدانیم؛ جایی که طراح از یک چراغ بیضی و دو ورودی هوای پلاستیکی مشکی استفاده کرده است. البته جذابیت ظاهر همیشه بستگی به سلیقه افراد دارد اما قطعاً اگر هیوسانگ Gt249r هم مانند مگلی ۲۵۰ از دو چراغ بهره می‌برد ظاهر جذاب‌تری داشت. ورودی‌های هوا هم اگر با رنگ بدنه هماهنگ بودند خوب بود ولی این هماهنگی در حال حاضر تنها در صورتی محقق می‌شود که موتوری که خریداری می‌کنید، تماماً مشکی باشد.

Hyosung GT250R Comet
Hyosung GT250R Comet
نقاط قوت:

سیستم ترمز قوی: گفتیم که هیوسانگ Gt249r علی‌رغم شتاب نسبتاً پایینی که به دلیل وزن سنگینش دارد، از سرعت خوبی بهره‌مند است و بعد از سرعت گرفتن می‌توان گفت که همپای نینجا ۲۵۰ خواهد رفت. یکی از مهم‌ترین ملزومات حرکت با چنین سرعتی، سیستم ترمز خوب و مناسب است که هیوسانگ Gt249r با استفاده از دو عدد دیسک ۳۰۰ میلی‌متری به همراه سیلندر ترمز دو پیستونی در چرخ جلو و یک دیسک ۲۳۰ میلی‌متری به همراه سیلندر ترمز دو پیستونی در چرخ عقب، کاملاً این لازمه را فراهم کرده است. باک بزرگ این موتورسیکلت نیز شما را در ترمزگیری‌های شدید یاری می‌کند و اطمینان خاطر خاصی را برای شما پدید می‌آورد.

سیستم خنک‌کننده:‌ هیوسانگ Gt249r همانند مگلی ۲۵۰ و دایلیم ۲۵۰ از سیستم مایع خنک بهره می‌برد اما برخلاف آنها با روغن خنک می‌شود (انواع سیستم‌های خنک‌کننده در “قسمت اول” توضیح داده شده است)، البته کیفیت انجام این عمل در هیوسانگ Gt250r قابل قبول است و شما می‌توانید برای پیمودن مسافت‌های طولانی روی این موتورسیکلت حساب باز کنید.

سیستم تعلیق: صندلی‌های این موتورسیکلت نه خیلی سفت است و نه خیلی نرم و همین امر با توجه به سیستم فنربندی هیوسانگ Gt249r که از ترکیب کمک‌های جلو با قطر ۵۱ میلی‌متر به‌صورت وارونه غیرقابل تنظیم با فریم‌های فولادی از نوع کلافی (گهواره‌ای) پدید آمده و استفاده از کمک‌فنر تکی (monoshock) در تعلیق عقب، راحتی و کنترل بهتری را برای راکب فراهم می‌کند. البته ذکر این نکته لازم است که با توجه به پایین بودن فرمان هیوسانگ Gt249r و در حقیقت داشتن استایل ریس این موتورسیکلت، کمردرد و مچ درد در مسافت‌های طولانی به سراغ شما خواهد آمد ولی کسانی که این استایل را دوست دارند حتی با وجود این مسائل باز هم با هیوسانگ به مسافرت می‌روند.

Hyosung GT250R Comet
Hyosung GT250R Comet
مهم‌ترین نقاط قوت:
  • کشش مناسب در دورهای پایین.
  • سرعت بالا.
  • ظاهری زیبا.
  • کیفیت مطلوب.

نقاط ضعف:

مهم‌ترین نقطه ضعفی که در مورد هیوسانگ Gt249r اشاره شد شتاب پایین (صفر تا صد ۸.۵ ثانیه) است که از وزن بالای آن ناشی شده. البته داغ شدن انجین در مسافت‌های طولانی هم موردی است که بیشتر راکبان این موتورسیکلت از آن گله می‌کنند. راه‌حلی که می‌توان برای برطرف شدن این مشکل به‌کار برد، تعویض کردن اگزوز با یک مدل مناسب است تا به قول معروف: نفس موتور چاق شود.

Hyosung GT250RC
Hyosung GT250RC
سایر مشخصات هیوسانگ Gt249r:

نوع انجین: دو سیلندر (V-twin)، چهار زمانه

حداکثر توان: ۲۲.۶ نیوتون متر در ۸.۰۰۰ دور در دقیقه

چیدمان سوپاپ‌ها: ۸ سوپاپ، DOHC

سیستم خنک‌کننده: روغن خنک

جعبه‌دنده: ۵ دنده

مصرف سوخت تقریبی: ۲.۹۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر

گنجایش مخزن سوخت: ۱۷ لیتر

تعلیق جلو: کمک دوشاخ تلسکوپی وارونه

تعلیق عقب: کمک‌فنر تکی ((monoshock

تایر جلو: ۱۱۰/۷۰-۱۷, SHINKO

تایر عقب: ۱۵۰/۷۰-۱۷, SHINKO

قیمت: در حال حاضر هیوسانگ Gt249r با قیمت هجده میلیون تومان بفروش می‌رسد.

۶- هیوسانگ GT249RC:

در سال ۲۰۱۳ کمپانی هیوسانگ اقدام به تولید محصول جدید خود با نام GT249RC نمود، محصولی که در اوایل پاییز سال ۱۳۹۲ کویر موتور آن را در ایران عرضه نمود. در ایران این موتورسیکلت را با نام هیوسانگ نیو فیس می‌شناسیم و این نام‌گذاری خیلی دقیق به نظر می‌رسد چراکه در این مدل هیچ تغییر فنی نسبت به مدل قبلی رخ نداده و تمام تغییرات مربوط به ظاهر است.

Hyosung GT 250RC New Face
Hyosung GT 250RC New Face
تغییرات در این مدل:

تغییر شکل چراغ: چراغ جلو در این مدل کمی باریک‌تر شده همچنین از بالا و پایین هم تیز شده و حالت زاویه داری پیدا کرده است که در مجموع می‌توان گفت که از مدل قیل زیباتر شده است.

تغییر در ورودی‌های هوا: شاید مهم‌ترین تغییر در ظاهر این موتورسیکلت، برداشتن ورودی‌های پلاستیکی هوا و جایگزین نمودن آنها با ورودی‌هایی یک دست و تلفیق شده با بدنه است. دلیل آنکه برخی تصور می‌کنند هیوسانگ نیوفیس لاغرتر از مدل قبلی شده نیز همین است چرا که با حذف ورودی‌های پلاستیکی، موتور از روبه‌رو کوچک‌تر به نظر می‌رسد و این در حالی است که هیچ تغییری در سایزبندی بدنه این موتورسیکلت به وجود نیامده است.

Hyosung GT250RC
Hyosung GT250RC
تغییر در رنگ‌بندی: شاید جذاب‌ترین ویژگی در این مدل، تغییر در رنگ‌بندی‌های ارائه شده است به شکلی که رنگ‌بندی بدنه می‌تواند تلفیقی از سه رنگ باشد که این واقعاً جذاب است. همچنین طراحی رنگ روی باک و قسمت ترک نشین موتور نیز تغییر کرده است.
Hyosung GT 250RC New Face
Hyosung GT 250RC New Face
Hyosung GT250RC
Hyosung GT250RC
قیمت: این مدل در حال حاضر با قیمتی در حدود بیست و یک میلیون تومان به فروش می‌رسد.
Hyosung GT 250RC New Face
Hyosung GT 250RC New Face

۷- هیوسانگ: EXIV249R

عضو جدید و تازه وارد خانواده هیوسانگ که قرار است به‌زودی به بازار وارد شود EXIV249R است. این موتورسیکلت اسپرت قرار است توسط شکت کویر و در چهار رنگ سفید، نارنجی، سیاه و آبی به بازار ارائه شود. از آنجایی که هنوز این محصول امتحان خود را در عرصه عمل در کشورمان پس نداده است ما هم فقط از روی اطلاعات فنی منتشر شده از سوی کمپانی، این موتورسیکلت را بررسی می‌کنیم.

Hyosung EXIV 250R
Hyosung EXIV 250R
انجین:
این موتورسیکلت از یک انجین تک سیلندر چهار زمانه با حجم ۲۴۹ سی‌سی بهره می‌برد که قدرت حاصل از این انجین ۲۰.۵۹ کیلووات (۲۸ اسب بخار) در ۹۵۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور ۲۴.۱۷ نیوتون متر در ۷ دور در دقیقه است. حداکثر سرعت اسمی این موتورسیکلت در مشخصات آن ۱۶۵ کیلومتر بر ساعت قید شده است که با توجه به وزن ۱۵۵ کیلوگرمی (۲۱ کیلوگرم سبک‌تر از Gt249r) و شش دنده بودن آن، با قدرت موتوری که ذکر شد خیلی کم به نظر می‌رسد اما این موتورسیکلت از شتاب خوبی برخوردار است؛ پس اگر قیمتش نزدیک به مگلی باشد می‌تواند تبدیل به رقیبی سرسخت برای مگلی شود چراکه این موتورسیکلت برخلاف مگلی از انژکتور الکترونیک (EFI) بهره می‌برد.
Hyosung EXIV 250R
Hyosung EXIV 250R
طراحی ظاهری:
طراحی این موتورسیکلت در ظاهر درست مثل این است که EXIV249 (از موتورسیکلت‌های نیکد همین کمپانی) را با یک فلاپ حرفه‌ای تلفیق کرده باشیم. می‌توان گفت که EXIV249R نسبت به Gt249r ظاهر جنگنده‌تر و مدرن‌تری دارد و این ویژگی خود را مدیون استفاده از خطوط شکسته در طراحی است. اما نکته که به نظر می‌رسد راکب را در حین رانندگی دچار مشکل کند شکل و اندازه باک بنزین است که همانند EXIV249 بوده و به قول معروف:”تو شیکمه رانندس”. از نکات دیگر که در مورد ظاهر این موتورسیکلت می‌توان به آن اشاره کرد، طراحی چراغ‌های جلو به‌صورت دو چراغ چپ و راست است (البته نه به صورت خیلی جذاب). اما به نظر می‌رسد که تنها قسمتی که از یک طراحی فوق العاده ضعیف هم ضعیف‌تر بوده و بیشتر به یک وصله ناجور شبیه است طراحی اگزوز این مدل است چراکه نه رنگ‌بندی آن با موتورسیکلت هماهنگ است و نه ظاهرش.
Hyosung EXIV 250R
Hyosung EXIV 250R
مهم‌ترین نقاط قوت:
  • بهره‌مندی از سیستم آب‌خنک برای کنترل دمای انجین.
  • شش دنده بودن گیربکس.
  • انژکتور الکترونیک (EFI).
  • وزن پایین.
  • شتاب صفر تا صد ۶ ثانیه‌ای

مهم‌ترین نقاط ضعف:

  • سرعت پایین.
  • تک دیسک بودن ترمز جلو.
  • وجود کمک دوشاخ جلو از نوع تلسکوپی. (خیلی بهتر بود اگر از کمک دو شاخ تلسکوپی وارونه (Upside Down) استفاده می‌شد.)

سایر مشخصات هیوسانگ:EXIV249R

نوع انجین: تک سیلندر، چهار زمانه

حداکثر توان: ۲۴.۱۷ نیوتون متر در ۷ دور در دقیقه

چیدمان سوپاپ‌ها: ۴ سوپاپ، DOHC

گنجایش مخزن سوخت: ۱۱ لیتر

ترمز جلو: یک دیسک ۳۰۰ میلی‌متری به همراه سیلندر ترمز چهار پیستونی

ترمز عقب: دیسک ۲۳۰ میلی‌متری به همراه سیلندر ترمز دو پیستونی

تعلیق جلو: کمک دوشاخ تلسکوپی

تعلیق عقب: کمک‌فنر تکی (monoshock)

تایر جلو: ۱۱۰/۷۰-۱۷

تایر عقب: ۱۵۰/۷۰-۱۷

قیمت: هنوز مشخص نیست.

پایان قسمت سوم
در قسمت بعد به سراغ بررسی هیوسانگ‌های ۲۵۰ در دیگر طبقه‌بندی‌ها خواهیم رفت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۱ رای

بیژن دولت سرایی

دانشجوی رشته های حقوق و خلبانی. علاقه‌مند به دنیای خودرو و موتورسیکلت. در حال حاضر این افتخار رو دارم که به عنوان نویسنده و مترجم با تیم پدال همکاری کنم.

مطالب مشابه

‫۱۱۱ دیدگاه‌ها

  1. Sajjad

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (120 ديدگاه)

    سلام . مقاله ی خیلی جالبی بود . لطفا یه مقاله راجب معرفی موتورهای هارلی دیویدسون هم بزارید

    1. بیژن دولت سرایی

      ۱۱ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (263 ديدگاه)

      سلام
      چشم
      منظورتون دقیقا سبک هارلیه یا خود هارلی دیویدسون؟

      1. ALL CARS

        ۱۱ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (467 ديدگاه)

        اگه سبک هارلی باشه خیلی بهتره چون برندهای دیگه ء موتورسازهم تو این سبک موتورهایی تولید کردن
        باتشکر

        1. AHMADREZA

          ۱۲ شهریور ۱۳۹۴
          سوابق: (1022 ديدگاه)

          دقیقا عجیبه که تو این سبک ژاپنی ها خوبن

    2. سامورایی

      ۱۱ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (182 ديدگاه)

      سلام بیژن جان
      لطفا مطلبی در مورد کمپانی های موتور سازی بزارید مخصوصا سوزوکی

      1. بیژن دولت سرایی

        ۱۱ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (263 ديدگاه)

        سلام
        چشم انشالا… به زودی شروع به برسی تاریخچه کمپانی ها و شرایط فعلیشون خواهیم کرد

    3. آرمااااان

      ۱۲ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (358 ديدگاه)

      سلام دوستان ،این موتورایی که کویر میاره اکثر قیمتاش زیر صد میلیونه
      مثلا آپریلا APRILIA RSV4 (ABS) 1000 یه موتور فوق العاده قوی و مارکه 4 سیلندر با قدرت 184 اسب بخار 16 سوپاپ و 6 دنده با حجم هزار سی سی و پیشینه سرعت 290 کیلومتر رد ساعت قیمتش الان 80 میلیونه
      یا همین طور مدلی از کی تی ام به اسم KTM RC8 1190 (ABS) 1190 که واقعا یه هیولای به تمام معناست قیمتش الان 90 تومنه
      خدایا اگه پول داشتم همین الان یکیشو پارک میکردم تو پارکینگ

      1. بیژن دولت سرایی

        ۱۲ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (263 ديدگاه)

        چه فایده آرمان جان وقتی پلاک نمیشن…

    4. Danial

      ۲۹ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (466 ديدگاه)

      منظورت سبک “کروز” هست یا کلاً شرکت هارلی رو میفرمایید…

  2. Mahdi

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (65 ديدگاه)

    ممنون از مطالب مفید و جالب شما بیژن جان،
    اما چرا مقدار شتاب رو ذکر نکردین؟

    1. بیژن دولت سرایی

      ۱۱ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (263 ديدگاه)

      سلام
      شرمنده مهدی جان
      هیوسانگ Gt250r و rc صفرتا صدشون 8.5 ثانیه
      هیوسانگ EXIV249R تقریبا 6 ثایه

      در اولین فرصت به داخل متن اضافه میشن..

  3. نوید جهرمی

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (3793 ديدگاه)

    دستت درد نکنه بیژن جون
    استفاده بردیم.

    1. بیژن دولت سرایی

      ۱۱ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (263 ديدگاه)

      ممنون نوید جان..

  4. E 36

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (917 ديدگاه)

    فقط kawasaki ninja

  5. مهدی ex

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (6 ديدگاه)

    با سلام و تشکر از زحمات آقابیژن
    بیژن جان لطفا” اگر امکان داره قیمت موتورها را به دلار در بازارهای جهانی بگویید.
    البته شتاب موتور هم خیلی مهم است اگر لطف کنید.

    1. بیژن دولت سرایی

      ۱۱ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (263 ديدگاه)

      سلام
      ممنون از شنا آقا مهدی
      هیوسانگ Gt250r و rc صفرتا صدشون 8.5 ثانیه
      هیوسانگ EXIV249R تقریبا 6 ثایه

      در اولین فرصت به داخل متن اضافه میشن

  6. Iran Air

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (15 ديدگاه)

    اخر نوبت هیوسانگ شد !

    1. بیژن دولت سرایی

      ۱۱ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (263 ديدگاه)

      بالاخره :)

  7. احمد باقری

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    این دوستمون راست میگه. اگر در مورد هارلی داویدسون و موتورهای جدیدش هم مقاله بگذارید، عالی میشه.

  8. ALL CARS

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (467 ديدگاه)

    مثل مقالات قبل عالی بود.فقط شتابشونو تو مقاله نگنجونده بودین که تو پاسخ به نظرات دوستان زحمتشو کشیدینو قراره تو متن اصلی مقاله هم بزارینشون

    سپاس از شما آقابیژن دولت سرایی که تنوعی به مطالبوموضوعات خوب پدال دادین

    1. بیژن دولت سرایی

      ۱۱ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (263 ديدگاه)

      ممنون
      و صد البته که تمام تلاش ما برای ارائه بهترین هاست، چرا که شما و تمام مخاطبان پدال لیاقت بهترین هارو دارین…

  9. فرزاد

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (27 ديدگاه)

    سپاس از بیژن دولت سرایی عزیز.جای این نوع مقاله های جامع در سایت معتبری مثل پدال خالی بود .انشالله با انرژی به کارتون ادامه بدید در صورت امکان مدل های مختلف پالس و اپاچی رو هم بررسی بفرمایید.ممنون

    1. بیژن دولت سرایی

      ۱۲ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (263 ديدگاه)

      ممنون فرزاد جان
      چشم انشاا.. اونارو هم برسی میکنیم..

  10. فقیر

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (168 ديدگاه)

    سلام دوستان عزیز و گرام…میخوام موتور تریل بگیرم برا کوه و جنگل موندم از این چینی ها بگیرم یا هیوسانگ ؟نظر خودم به شدت رو هیوسانگه نمیدونم مدل پایینش جواب میده یا نه؟از دوستان اگه کسی تجربه داره لطفا راهنمایی کنه.ممنون

  11. Hamid...Audi

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (713 ديدگاه)

    با تشکر از بیژن دولت سرایی عزیز که به فکر ما عشق موتور ها هم هست!
    انصافا فکر نمیکردم هیوسانگ موتور ۲۵۰ سی سی با ۲۹ اسب بخار توان داشته باشه(هوندا cbr250 بیست و پنج اسب بخاره)
    از اون دومیه هم خیلی خوشم اومد با این که تک سیلندره ولی جذاب تره

    1. بیژن دولت سرایی

      ۱۱ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (263 ديدگاه)

      ممنون حمید جان..

  12. reza

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خیلی ممنون واقعا مفید واقع شد فردا دارم میرم هیوسانگ کامت بگیرم :))) تصمیم گرفتم

  13. sajjad amin

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (12 ديدگاه)

    سلام سوال من ربطی به مقاله خوبتون اما بی ربط به موتور نیست میخواستم بپرسم الان تو بازار کلاه کاسکتی هست که بشه باهاش آهنگ هم گوش داد??

    1. بیژن دولت سرایی

      ۱۱ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (263 ديدگاه)

      سلام
      هم کلاه کاسکتی که خودش روی خودش هدست داره موجوده و هم میتونی یه هدست استریوی خوب و مخصوص کلاه کاسکت بگیری..
      البته اصولا آهنگ گوش دادن پشت موتور کار خیلی خطرناکیه چون علاوه بر این که یکی از مهمترین حواس شما (شنوایی) رو مشغول میکنه، احتمال داره کاملا درگیره آهنگ بشید و خدایی نکرده اتفاق بدی رخ بده

  14. ali persis

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (41 ديدگاه)

    سلام مرسی جالب بود
    من تو هر مقاله میام میگم و میرم اما کسی انجام نمیده

    1. بیژن دولت سرایی

      ۱۲ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (263 ديدگاه)

      سلام
      علی جان چی رو شما میفرمائید و کسی انجام نمیده؟

      1. ali persis

        ۱۲ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (41 ديدگاه)

        تو مقاله های قبل ی نگاه بنداز

        1. بیژن دولت سرایی

          ۱۳ شهریور ۱۳۹۴
          سوابق: (263 ديدگاه)

          علی جان من فکر کردم همینجا رومیگی و گر نه قسمت قبل رو یادم هست که شما یه بار فرمودید که در مورد بررسی جترو هم مطلب بزارم که منم گفتم چشم ولی هنوز 250 سی سی ها تموم نشدن که شما ناراحت میشی …
          من وقتی شروع کردم تا دو-سه قسمت بعد از این قسمت رو هم برنامه ریزی کردم، پس طبیعتا برسی های در خواستی دوستان یه کم دیر تر اتفاق میفته، ولی قطعا نوشته میشه …

        2. ali persis

          ۱۵ شهریور ۱۳۹۴
          سوابق: (41 ديدگاه)

          جترو هم 250 سی سیه

        3. بیژن دولت سرایی

          ۱۸ شهریور ۱۳۹۴
          سوابق: (263 ديدگاه)

          خوب چون 250 سی سیه من میگم انشاا.. چند قسمت دیگه بهش میرسیم دیگه علی جان
          منظو رم از این که گفتم “هنوز 250 سی سی ها تموم نشدن که شما ناراحت میشی” دقیقا همین بود که خیلی از 250 سی سی ها موندن که هنوز برسی نشدن و جترو هم یکیشونه….
          ارادت

  15. محسن

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (31 ديدگاه)

    آقا بیژن ازتون ممنونم بابت نوشتن این مقاله.
    اگه میشه برخی از موتور های پلاک شده برند KTM اتریش هم بررسی کنید.
    ——-
    اون KTM های اولیه ایی که اومد خیلی خوب بود موتورو از خود اتریش مستقیم منتاژ شده میاوردن.

    1. بیژن دولت سرایی

      ۱۲ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (263 ديدگاه)

      سلام
      چشم انشاا.. به برسی KTM هم میرسیم….

  16. نوید جهرمی

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (3793 ديدگاه)

    بیژن جون ظاهرن فقط شمایی ک ب کامنت همه جواب میدی وقتی مقاله میزاری
    خداقوت
    امیدوارم بقیه دوستان صاحب قلم هم این رویه رو اجرا کنن.

  17. javad

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با‌ سلام خدمت همه دوستان و عرض خسته نباشید خدمت اقای دولت سرایی فرق بین کمک معمولی با معکوس چیه ؟

    1. بیژن دولت سرایی

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (263 ديدگاه)

      سلام
      قدرت ضربه گیری معکوس خیلی بیشتر از معمولیه، دقیقاق فرق تیپ یک و دو مگلی 250

  18. Amir

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام ، خسته نباشید ، مطالبتون عالیه در مورد 250 سی سی های پلاک شدنی ، میتونم خواهش کنم مطلبی در مورد YAMAHA r25 , موتور 250 سی سی یاماها هستش تهیه کنید؟ممنون میشم❤

    1. بیژن دولت سرایی

      ۱ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (263 ديدگاه)

      سلام
      ممنون از لطفتون
      راستش 250 سی سی ها تا چند قسمت آینده برنامه ریزی شدن، ولی حتما یاماها رو هم در دستور کار قرار خواهم داد..
      ارادت

  19. Aterdin

    ۷ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام ، خسته نباشید ، مطالبتون واقعا عالیه در مورد 250 سی سی های پلاک شدنی ، میتونم خواهش کنم مطلبی در مورد YAMAHA fz , موتور 150 سی سی یاماها تهیه کنید؟ممنون میشم❤ آخه کل نت رو زیر و رو کردم جایی چیزی ازش بیدا نکردم!!! ممنون میشم اگه مطلبی در موردش تهیه کنید. مرسی

  20. امیر

    ۹ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام لطفا در مورد موتور سنگین هایی که میشه قانونی آورد تو کشور منظورم بالای 250 سی سی و مجوز تردد گرفت و کدم مدل بهتره به صرفه تر هست و قیمت حدودی موتور و بگید کدوم موتورها لوازم یدکی در دسترس دارند و کدوم مدلها هزینه نگهداری کمتری دارند.

  21. مجتبی

    ۵ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام. من تازگی به موتور علاقه مند شدم! چند تا سوال برام پیش اومده!؟ اول یه درخواست. با توجه به این توضیحات خوبتون، میشه لطف کنید در مورد مدل های سوزوکی هم بنویسید؟ راستش من اول که تحقیق کردم دیدم موتور های توی دسترس تر همین پالس و اپاچی هستن. بعد چند جا سوزوکی دیدم. تا اینکه یه روز رفتم خونه یکی از اشنا ها تو حیاطشون یه سوزوکی 250 داشتن. فکر کنم نو هم بود. می گفت پارسال خریده و حدود 3 یا 4 میلیون تومن. خیلی تعجب کردم. اخه یه پالس 180 فکر نکنم زیر 6 تومن باشه. بعد که یکم سعی کردم سر در بیارم و البته به خاطر اینکه سایت های موتور خیلی کمن ، فقط متوجه شدم که انگار سوزوکی ها به خاطر کم بودن قطعه هاشون یکم ارزون ترن. درسته؟ و بعدش در مورد مونتاژ ها برام سوال پیش اومد. این قضیه مونتاژ امیکو بودن چیه؟ چرا توی یه گستره حدود سال 82 این مونتاژ امیکو ها خیلی بیشتر دست دوش پیدا میشه و قیمت هاشم معمولا زیر 6 تومنه؟ خیلی خیلی ممنون میشم سوالامو جواب بدید. موفق باشید.

    1. ahmad

      ۲۸ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (659 ديدگاه)

      خخخخخخخ
      طرف خالی بسته!
      یا اونی که شما دیدی سوزوکی نبوده یا اینکه از اون سوزوکی های مربوط به قرن بستم میلادی بوده!

      قیمت سوزوکی نینجا زد ایکس الان بیشتر از سی میلیون تومانه

      برند های پالس و آپاچی ساخت هند هستن و بسیار بی کیفیت و سطح پایین که همگی در داخل مونتاژ میشن

      غیر از اون موتور های هندی زیر 200 سی سی،
      موتور های اتریشی و ژاپنی و کره ای 250 سی سی هستن که رنج قیمتشون حدود 20 میلیون تومانه و به صورت سی بی یو وارد میشن (وارداتی)
      سطح قیمتشون به کلی به موتور های معمولی توی بازار فرق میکنه
      ضمنا قطعاتشون هم به علت وارداتی بودن کمیابه و قیمت هر کدوم از قطعاتشون نجومی است!
      هر سرویس دوره ای (فصلی) یک موتور 250 سی سی در حد یک میلیون تومان ارزیابی میشه…

  22. رضا

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    سلام.
    یه سوال پس موتور های مگلی و دایلیم رو فقط پنجشنبه و جمعه میشه روند.
    یا هر وقت میشه؟

  23. رضا

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    اگه میشه جواب بدین.

  24. ارمان

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    قیمت exiv 249 r هنوز مشخص نشده؟؟؟

  25. Ali

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام اقا بیژن لطفا الان که هیوسانگ اکسیو تو بازار اومده تخصصی تَر برسی کنید چون زمانی که موتور تو بازار میاد میشه نقاط ضعفشوًبیشتر پیدا کرد ممنون

  26. موجی

    ۶ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ایول به شما با این مطالب

  27. م.ک

    ۲۸ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ببخشید این که میگید پلاک شدنی یعنی اینکه تردد تو 7 روزه هفته مشکلی نداره و پلیس موتورو توقیف نمیکنه؟؟؟

  28. مهران

    ۳۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    بسیار عالی بود لذت بردیم خسته نباشید

  29. amir

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام اقا بیژن میخواستم اگه زحمتی نیست جوابما زود بدین . یه ان اس 200 سی سی دارم مدل 95 . میخواستم ببینم ارزش داره با یه هیوسانگ مدل 89 معاوضه کنم یا نه

  30. جواد

    ۹ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    سلام.من یه ماشین لوکس دارم.مدتیه فکرم رفته رو موتورسیکلت.قیمتها خیلی بالاس.مگه چی دارن؟تابستان میسوزی.زمستان یخ میزنی.بهار و پاییزم رو بارون لیز میخوری.فقط شتابشون عشقه.اونم موتور سنگیناش.که پلیسم گیر میده و ….خلاصه تصمیم گرفتم یه موتور جی پی شکل شارژی بگیرم.هم بی صداست.هم کم مصرف.اما متاسفانه.اونم مشکل داره که قیمت باتریش نصف قیمت موتوره هستش.خلاصه از اونجایی که استاد اتومبیل رانی هستم و موتور سواریم در حد صفره.فکر کنم نگیرم بهتره.به یه بار زمین خوردنش نمی ارزه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا