شاید اولین چیزی که با دیدن این تیتر نسبتاً عجیب غریب به ذهنتان خطور میکند، این موضوع باشد که با وجود قانونی بودن و پلاک شدن موتورهایی با این حجم، ۲۵۰ سیسیهایی هستند که پلاک نمیشوند. اگر همین تصور در ذهنتان ایجاد شده، باید بگویم که دقیقاً درست است. در ایران موتورهایی با حجم بیشتر از ۲۵۰ سیسی و ۲۵۰ سیسیهایی که بیش از دو سیلندر دارند، اجازه پلاک شدن و تردد ندارند؛ البته اگر این موتورها قانونی وارد کشور شده و سند دار باشند، میتوانید با عضویت در هیئت موتورسواری استانتان ، و دریافت مجوز تردد، پنج شنبه – جمعهها را با خیال راحت و عدم ترس از توقیف موتورسنگین خود، در مسیر خانه تا پیست رانندگی کنید.
ما هم در این مطلب سعی داریم تا در چند قسمت مختلف به بررسی کیفیت و ویژگیهای موتورسیکلتهایی با حجم ۲۵۰ سیسی که در بازار ایران موجود هستند و پلاک هم میشوند، بپردازیم و اطلاعات مناسبی را در اختیار خوانندگان محترم سایت پدال قرار دهیم.در قسمتهای قبل به بررسی تیپهای یک و دو مگلی ۲۵۰ سیسی و دایلیم ۲۵۰ سیسی پرداختیم و همانطور که وعده داده بودیم در این قسمت به سراغ هیوسانگ ۲۵۰ خواهیم رفت اما از آنجا که محصولات هیوسانگ با طیف گستردهتری نسبت به محصولات دایلیم و مگلی که بررسی کردیم در کشورمان عرضه میشوند، در این قسمت به بررسی ۲۵۰ سیسیهای اسپرت این خانواده خواهیم پرداخت.
۵- هیوسانگ GT249r:
در سال ۲۰۰۵ کمپانی هیوسانگ کشور کره جنوبی از محصول جدید خود با نام GT250R Comet R رونمایی کرد. محصولی که با توجه به ویژگیهای خاص خود، در آن زمان با استقبال خوبی در بازارهای جهانی رو به رو شد. چند سال بعد از ورود این محصول به بازارهای جهانی، بالاخره در سال ۱۳۸۸ این موتورسیکلت توسط شرکت جهانرو مونتاژ و با قیمت حدود هفت میلیون تومان راهی بازار ایران شد.
اما در سال ۱۳۹۰ حق مونتاژ این موتورسیکلت از شرکت جهانرو گرفته شد و شرکت کویر موتور از آن پس بهعنوان تنها نماینده رسمی هیوسانگ در ایران شروع به مونتاژ محصولات این کمپانی نمود. تجربهها حاکی از آن است که موتورسیکلتهای ارائه شده از سوی شرکت جهانرو بهجز خشکی گیربکس، از کیفیت مونتاژ بهتری نسبت به مونتاژهای کویر موتور برخوردار بودند.
این موتورسیکلت در ایران با نام HYOSUNG GT249R (هیوسانگ جی. تی. ۲۴۹ آر) عرضه شده و شناخته میشود، در حقیقت لفظ Comet R از نام آن حذف شده است.
اشتباه فاحش:زمانی که این موتورسیکلت در بازار ایران عرضه شد هنوز تردد موتورسیکلتهای ۲۵۰ سیسی دو سیلندر ممنوع بود و شرکتهای مونتاژ کننده برای دور زدن این ممنوعیت، علیرغم قید شدن “دو سیلندر” در مشخصات انجین این موتورسیکلت بر روی سند آن، در برگ سبز صادر شده تعداد سیلندر را یک عدد مینوشتند چرا که معیار نیروی انتظامی برای پلاک کردن برگ سبز است نه سند موتور، نهایتاً این مشکل تا جایی پیش رفت که خیلی از این موتورها توسط راهنمایی و رانندگی توقیف شدند، البته این توقیفها همراه با وارد شدن اتهاماتی از قبیل: جعل سند، تغییر در موتور و… به دارندگان آنها هم همراه بود که نهایتاً پا پیگیری کویر موتور و شکایات مطرح شده از سوی دارندگان این موتورسیکلتها سر انجام تردد موتورسیکلتهایی با این تعداد سیلندر و حجم ۲۵۰ سیسی مجاز شد. هنوز هم برخی از موتورسیکلت دوستان تصور میکنند که هیوسانگهایی که قبل از این اتفاق در ایران عرضه میشد تک سیلندر بود و این در حالی است که این مدل از همان سال ۲۰۰۵ با دو سیلندر راهی بازارهای جهانی شده است. مونتاژهای اولیه کویر موتور:
برخلاف مونتاژهای شرکت جهانرو، مونتاژهای کویر موتور از گیربکس بسیار نرمتری بهره میبرند که این امر موجب سهولت و نرمی در هنگام تعویض دنده شده است اما در مونتاژهای اولیه این شرکت اشکالاتی از جمله شل بودن زنجیر و نبودن قطعه استپر وجود داشت که به مرور زمان بهتر شد. در حقیقت روشن شدن چراغ F1 که وظیفه اعلام مشکلات انجین را به عهده دارد، به دلیل نبود همین قطعه استپر بود که باعث میشد موتور نا منظم کار کند و این چراغ روشن شود. انجین:
هیوسانگ در این مدل خود از یک انجین با حجم ۲۴۹ سیسی و دو سیلندر V شکل با زلویه ۷۵ درجه بهره میبرد که خروجی قدرتی برابر با ۲۰.۶ کیلووات (۲۸ اسب بخار) در ۱۰.۰۰۰ دور در دقیقهای و حداکثر گشتاور ۲۲.۶ نیوتون متر در ۸.۰۰۰ دور در دقیقه را برای این موتور به ارمغان آورده است. اما این قدرت انجین با توجه به وزن ۱۷۶ کیلوگرمی این موتورسیکلت نتوانسته تا شتاب خوب و قابل قبولی را برای هیوسانگ به همراه داشته باشد و همچنان باید مگلی ۲۵۰ سیسی را در زمینه شتاب گیری بهتر از سایر رقبا بدانیم. پس اگر اهل کل انداختن و مسابقه درگ هستید این موتورسیکلت اصلاً گزینه خوبی برای شما به شمار نمیرود.
حداکثر سرعت اسمی هیوسانگ Gt249r در شناسنامه آن ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت قید شده و میتوان گفت یک هیوسانگ سرحال که مرحله آببندی را با دقت و مراقبت مناسب پشت سر گذاشته است به شما امکان تجربه سرعتی بیشتر از ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت را خواهد داد.
سیستم سوخترسانی هیوسانگ هم مانند دایلیم کاملاً بهروز بوده و برخلاف مگلی که از سیستم سوخترسانی کاربراتور استفاده میکند، هیوسانگ Gt249r از سیستم سوخترسانی انژکتوری با کنترل الکترونیک (EFI) استفاده میکند.
طراحی ظاهری:هیوسانگ Gt249r ظاهر خود را کاملاً از مدل هیوسانگ Gt650r گرفته است. پس طراحی ظاهری و سایزها کاملاً حس یک موتور سنگین را به بیننده القا میکنند. در حقیقت هیوسانگ Gt249r از یک فلاپ زیبا و جذاب، باک و لاستیکهای بزرگ و اگزوزی زیبا بهره میبرد و تمام اینها ظاهر پر ابهتی را به این موتورسیکلت بخشیدهاند.
اما مهمترین نقطه ضعف طراحی این موتورسیکلت را میتوانیم طراحی چراغ جلو و ورودیهای هوا بدانیم؛ جایی که طراح از یک چراغ بیضی و دو ورودی هوای پلاستیکی مشکی استفاده کرده است. البته جذابیت ظاهر همیشه بستگی به سلیقه افراد دارد اما قطعاً اگر هیوسانگ Gt249r هم مانند مگلی ۲۵۰ از دو چراغ بهره میبرد ظاهر جذابتری داشت. ورودیهای هوا هم اگر با رنگ بدنه هماهنگ بودند خوب بود ولی این هماهنگی در حال حاضر تنها در صورتی محقق میشود که موتوری که خریداری میکنید، تماماً مشکی باشد.
نقاط قوت:سیستم ترمز قوی: گفتیم که هیوسانگ Gt249r علیرغم شتاب نسبتاً پایینی که به دلیل وزن سنگینش دارد، از سرعت خوبی بهرهمند است و بعد از سرعت گرفتن میتوان گفت که همپای نینجا ۲۵۰ خواهد رفت. یکی از مهمترین ملزومات حرکت با چنین سرعتی، سیستم ترمز خوب و مناسب است که هیوسانگ Gt249r با استفاده از دو عدد دیسک ۳۰۰ میلیمتری به همراه سیلندر ترمز دو پیستونی در چرخ جلو و یک دیسک ۲۳۰ میلیمتری به همراه سیلندر ترمز دو پیستونی در چرخ عقب، کاملاً این لازمه را فراهم کرده است. باک بزرگ این موتورسیکلت نیز شما را در ترمزگیریهای شدید یاری میکند و اطمینان خاطر خاصی را برای شما پدید میآورد.
سیستم خنککننده: هیوسانگ Gt249r همانند مگلی ۲۵۰ و دایلیم ۲۵۰ از سیستم مایع خنک بهره میبرد اما برخلاف آنها با روغن خنک میشود (انواع سیستمهای خنککننده در “قسمت اول” توضیح داده شده است)، البته کیفیت انجام این عمل در هیوسانگ Gt250r قابل قبول است و شما میتوانید برای پیمودن مسافتهای طولانی روی این موتورسیکلت حساب باز کنید.
سیستم تعلیق: صندلیهای این موتورسیکلت نه خیلی سفت است و نه خیلی نرم و همین امر با توجه به سیستم فنربندی هیوسانگ Gt249r که از ترکیب کمکهای جلو با قطر ۵۱ میلیمتر بهصورت وارونه غیرقابل تنظیم با فریمهای فولادی از نوع کلافی (گهوارهای) پدید آمده و استفاده از کمکفنر تکی (monoshock) در تعلیق عقب، راحتی و کنترل بهتری را برای راکب فراهم میکند. البته ذکر این نکته لازم است که با توجه به پایین بودن فرمان هیوسانگ Gt249r و در حقیقت داشتن استایل ریس این موتورسیکلت، کمردرد و مچ درد در مسافتهای طولانی به سراغ شما خواهد آمد ولی کسانی که این استایل را دوست دارند حتی با وجود این مسائل باز هم با هیوسانگ به مسافرت میروند.
مهمترین نقاط قوت:- کشش مناسب در دورهای پایین.
- سرعت بالا.
- ظاهری زیبا.
- کیفیت مطلوب.
نقاط ضعف:
مهمترین نقطه ضعفی که در مورد هیوسانگ Gt249r اشاره شد شتاب پایین (صفر تا صد ۸.۵ ثانیه) است که از وزن بالای آن ناشی شده. البته داغ شدن انجین در مسافتهای طولانی هم موردی است که بیشتر راکبان این موتورسیکلت از آن گله میکنند. راهحلی که میتوان برای برطرف شدن این مشکل بهکار برد، تعویض کردن اگزوز با یک مدل مناسب است تا به قول معروف: نفس موتور چاق شود.
سایر مشخصات هیوسانگ Gt249r:نوع انجین: دو سیلندر (V-twin)، چهار زمانه
حداکثر توان: ۲۲.۶ نیوتون متر در ۸.۰۰۰ دور در دقیقه
چیدمان سوپاپها: ۸ سوپاپ، DOHC
سیستم خنککننده: روغن خنک
جعبهدنده: ۵ دنده
مصرف سوخت تقریبی: ۲.۹۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
گنجایش مخزن سوخت: ۱۷ لیتر
تعلیق جلو: کمک دوشاخ تلسکوپی وارونه
تعلیق عقب: کمکفنر تکی ((monoshock
تایر جلو: ۱۱۰/۷۰-۱۷, SHINKO
تایر عقب: ۱۵۰/۷۰-۱۷, SHINKO
قیمت: در حال حاضر هیوسانگ Gt249r با قیمت هجده میلیون تومان بفروش میرسد.
۶- هیوسانگ GT249RC:
در سال ۲۰۱۳ کمپانی هیوسانگ اقدام به تولید محصول جدید خود با نام GT249RC نمود، محصولی که در اوایل پاییز سال ۱۳۹۲ کویر موتور آن را در ایران عرضه نمود. در ایران این موتورسیکلت را با نام هیوسانگ نیو فیس میشناسیم و این نامگذاری خیلی دقیق به نظر میرسد چراکه در این مدل هیچ تغییر فنی نسبت به مدل قبلی رخ نداده و تمام تغییرات مربوط به ظاهر است.
تغییرات در این مدل:تغییر شکل چراغ: چراغ جلو در این مدل کمی باریکتر شده همچنین از بالا و پایین هم تیز شده و حالت زاویه داری پیدا کرده است که در مجموع میتوان گفت که از مدل قیل زیباتر شده است.
تغییر در ورودیهای هوا: شاید مهمترین تغییر در ظاهر این موتورسیکلت، برداشتن ورودیهای پلاستیکی هوا و جایگزین نمودن آنها با ورودیهایی یک دست و تلفیق شده با بدنه است. دلیل آنکه برخی تصور میکنند هیوسانگ نیوفیس لاغرتر از مدل قبلی شده نیز همین است چرا که با حذف ورودیهای پلاستیکی، موتور از روبهرو کوچکتر به نظر میرسد و این در حالی است که هیچ تغییری در سایزبندی بدنه این موتورسیکلت به وجود نیامده است.
تغییر در رنگبندی: شاید جذابترین ویژگی در این مدل، تغییر در رنگبندیهای ارائه شده است به شکلی که رنگبندی بدنه میتواند تلفیقی از سه رنگ باشد که این واقعاً جذاب است. همچنین طراحی رنگ روی باک و قسمت ترک نشین موتور نیز تغییر کرده است. قیمت: این مدل در حال حاضر با قیمتی در حدود بیست و یک میلیون تومان به فروش میرسد.۷- هیوسانگ: EXIV249R
عضو جدید و تازه وارد خانواده هیوسانگ که قرار است بهزودی به بازار وارد شود EXIV249R است. این موتورسیکلت اسپرت قرار است توسط شکت کویر و در چهار رنگ سفید، نارنجی، سیاه و آبی به بازار ارائه شود. از آنجایی که هنوز این محصول امتحان خود را در عرصه عمل در کشورمان پس نداده است ما هم فقط از روی اطلاعات فنی منتشر شده از سوی کمپانی، این موتورسیکلت را بررسی میکنیم.
انجین:این موتورسیکلت از یک انجین تک سیلندر چهار زمانه با حجم ۲۴۹ سیسی بهره میبرد که قدرت حاصل از این انجین ۲۰.۵۹ کیلووات (۲۸ اسب بخار) در ۹۵۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور ۲۴.۱۷ نیوتون متر در ۷ دور در دقیقه است. حداکثر سرعت اسمی این موتورسیکلت در مشخصات آن ۱۶۵ کیلومتر بر ساعت قید شده است که با توجه به وزن ۱۵۵ کیلوگرمی (۲۱ کیلوگرم سبکتر از Gt249r) و شش دنده بودن آن، با قدرت موتوری که ذکر شد خیلی کم به نظر میرسد اما این موتورسیکلت از شتاب خوبی برخوردار است؛ پس اگر قیمتش نزدیک به مگلی باشد میتواند تبدیل به رقیبی سرسخت برای مگلی شود چراکه این موتورسیکلت برخلاف مگلی از انژکتور الکترونیک (EFI) بهره میبرد. طراحی ظاهری:
طراحی این موتورسیکلت در ظاهر درست مثل این است که EXIV249 (از موتورسیکلتهای نیکد همین کمپانی) را با یک فلاپ حرفهای تلفیق کرده باشیم. میتوان گفت که EXIV249R نسبت به Gt249r ظاهر جنگندهتر و مدرنتری دارد و این ویژگی خود را مدیون استفاده از خطوط شکسته در طراحی است. اما نکته که به نظر میرسد راکب را در حین رانندگی دچار مشکل کند شکل و اندازه باک بنزین است که همانند EXIV249 بوده و به قول معروف:”تو شیکمه رانندس”. از نکات دیگر که در مورد ظاهر این موتورسیکلت میتوان به آن اشاره کرد، طراحی چراغهای جلو بهصورت دو چراغ چپ و راست است (البته نه به صورت خیلی جذاب). اما به نظر میرسد که تنها قسمتی که از یک طراحی فوق العاده ضعیف هم ضعیفتر بوده و بیشتر به یک وصله ناجور شبیه است طراحی اگزوز این مدل است چراکه نه رنگبندی آن با موتورسیکلت هماهنگ است و نه ظاهرش. مهمترین نقاط قوت:
- بهرهمندی از سیستم آبخنک برای کنترل دمای انجین.
- شش دنده بودن گیربکس.
- انژکتور الکترونیک (EFI).
- وزن پایین.
- شتاب صفر تا صد ۶ ثانیهای
مهمترین نقاط ضعف:
- سرعت پایین.
- تک دیسک بودن ترمز جلو.
- وجود کمک دوشاخ جلو از نوع تلسکوپی. (خیلی بهتر بود اگر از کمک دو شاخ تلسکوپی وارونه (Upside Down) استفاده میشد.)
سایر مشخصات هیوسانگ:EXIV249R
نوع انجین: تک سیلندر، چهار زمانه
حداکثر توان: ۲۴.۱۷ نیوتون متر در ۷ دور در دقیقه
چیدمان سوپاپها: ۴ سوپاپ، DOHC
گنجایش مخزن سوخت: ۱۱ لیتر
ترمز جلو: یک دیسک ۳۰۰ میلیمتری به همراه سیلندر ترمز چهار پیستونی
ترمز عقب: دیسک ۲۳۰ میلیمتری به همراه سیلندر ترمز دو پیستونی
تعلیق جلو: کمک دوشاخ تلسکوپی
تعلیق عقب: کمکفنر تکی (monoshock)
تایر جلو: ۱۱۰/۷۰-۱۷
تایر عقب: ۱۵۰/۷۰-۱۷
قیمت: هنوز مشخص نیست.
پایان قسمت سوم
در قسمت بعد به سراغ بررسی هیوسانگهای ۲۵۰ در دیگر طبقهبندیها خواهیم رفت.
Sina 2rk
۲ دی ۱۳۹۵سلام
آقا این خوبه یا مگلی ۲۵۰ ؟؟
ahmad
۱۵ بهمن ۱۳۹۵سوالت مث این میمونه که بگی بنز یا پراید!
(داری موتور آشغال چینی رو با موتور کره ای مقایسه میکنی؟!)
مسعود
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶مگلی ؟ چینیه؟ اشتباه می کنی مگلی یه کمپانی انگلیسیه ، اینم که می گن اینجا تولید میشه یا تو چین همه داستانه ، سطح کیفی مربوط به درجه کیفی کمپانی میشه .
مهدی کمالی
۱۵ شهریور ۱۳۹۸مگلی بهتره
سرعت و شتاب و قیمت پایین ترش برتری میده و وزن 130کیولییش
امیرسالار
۲۰ بهمن ۱۳۹۵من میخام یه اکویلا هیوسانگ بخرم بنظرتون موتوریش چطوره؟؟؟
ahmad
۲۱ بهمن ۱۳۹۵اکثر دوستانی که دارن ازش راضین
سواری نرم و کشش خوبی داره
به نسبت رنج خودش موتور خوب و کم خرجی هم هست
(فقط وقتی کروزر میگیری نباید انتظار شتاب یا سرعت آنچنانی داشته باشی)
طوفان
۲۲ بهمن ۱۳۹۵با سلام
من قصد خرید موتور سیکلت زیر 15میلیون رو دارم
اهل تخت گاز رفتن و….نیستم بیشتر صدای خوب وخدمات ونرمی موتور برام مهمه،اگر راهنماییم کنید ممنون میشم،درضمن خودم بین گزینه پالس ان اس200 و بنلی 250 تک سیلندر و مگلی مردد هستم
باسپاس از شما
متین
۹ اسفند ۱۳۹۵سلام آقای دولت سرایی. مطالبتون عالیه ممنونم، لطفا جواب سوال منو بدید
چند وقتیه که میخوام موتور بگیرم نظرم خیلی رو مگلی بود که با نظرها و مطالبتون راجبه مگلی پشیمون شدم هیچکس هم ازش راضی نیس. حالا نظرم رو هیوسانگه بجز این دوتا دیگه نمیتونم به موتور دیگه ای فکر کنم. شما با هیوسانگ موافقید؟؟ با ۸ تومن خوبش گیرم میاد؟؟
ahmad
۷ بهمن ۱۳۹۶شما اگر هیوسانگ در حد و کم کارکرد بخوای بگیری باید یه مقدار بیشتر هزینه کنی…
علی
۱۹ فروردین ۱۳۹۶با سلام و خسته نباشید
من میخوام یک موتور بگیرم ولی بین پالس rsودایلیم و هیوسانگ gtrشک دارم کدومو بگیرم میخواهم هیوسانگ بگیرم ولی یکجا شنیدم که حالت نشستن روی هیوسانگ طوریه که کمر و مچ درد میگیره و طولانی مدت آسیب میبینه آیا این حرف درسته؟
ahmad
۷ بهمن ۱۳۹۶بستگی به نوع استفاده شما داره
اگر قراره روزی 5 ساعت پشت موتور بشینی طبیعتا استایل هیوسانگ اذیتت میکنه
(البته با تعویض فرمان با یک نمونه بلند تر (مثلا فرمان هیوسانگ استریت) این موضوع تا حد زیادی برطرف میشه)
اما اگر موتور برای تفریح و استفاده معمولی هست و سواری کمتری ازش میگیری طبیعتا مشکل خاصی پیش نمیاد.
اما در مجموع همه چیز به نیاز شما بستگی داره
ضمنا پالس آر اس با دو گزینه دیگه قابل مقایسه نیست و سطحش خیلی پایین تره
milad
۵ اردیبهشت ۱۳۹۶بد نیست ولی مگلی خیلی بهتره
کورش
۱۹ خرداد ۱۳۹۶اقا هر کی هیوسانگ داره میگه سرطانه . اخه چرا ؟
امیرحسین
۲۶ مرداد ۱۳۹۷سلام ارادت.فرق بین هیوسانگ جی تی آره . کامنت چیه؟
شنیدم ۳مدل داره هیوسانگ.کدوم مدلش از همه عالیه تره؟
قصد خرید دارم لطفاً راهنمایی بفرمایید
محممد
۲۵ خرداد ۱۳۹۶سلام من میخوام یه موتور بخرم در حد هفت میلیون که طرح سنگین باشه به نظرتون چه موتوری خوبه لطفاً بهم معرفی کنید
رضا
۱۰ تیر ۱۳۹۶سلام یه هیوسانگ دارم مشکل بوبین داشت شارژرم سوزوند بوبینو درست کردم شارژرم عوض کردم الان باتریم اسید پس داده مشکلش چیه ؟؟؟
ahmad
۷ بهمن ۱۳۹۶برق موتور باید یکبار کامل بررسی و چک آپ بشه
معمولا خرابی بوبین اگر پیش بیاد بصورت اجتناب ناپذیر به باطری و شارژر آسیب جدی میزنه
این طبیعیه و برای همه موتور های 250 سی سی انژکتوری پیش میاد
شما باید زودتر ضعیف شدن بوبین رو پیش بینی میکردی تا به اینجا نرسه مشکلش
کلا سیستم برق هیوسانگ حساسه و باید مراقبت زیادی بکنی ازش
یونس
۱۲ تیر ۱۳۹۶موتور پلاک ملی فقط بنلی 249 سی سی – گاز میخوره درحد لالیگا
میعاد
۳ شهریور ۱۳۹۹ای دمت گرم بنلی ۳۰۰ مدل ۹۵ و ۹۶ حرف نداره
علیرضا محمدی
۲۲ شهریور ۱۳۹۶سلام و خسته نباشید به بیژن جان .
آقا من بین موتور هیوسانگ 249rو هیوسانگ 249rc(نیوفیس) موندم .کدوم بهتره؟ از همه لحاظ.
ممنون لطفا پاسخ بدید.
ahmad
۷ بهمن ۱۳۹۶هیوسانگ آر و آرسی هیچگونه تفاوت فنی ندارن و فرق اونها فقط در ظاهر فرم چراغ ،رنگ و فلاپ هاست
بحث سلیقه است فقط
سروش
۲۶ اسفند ۱۳۹۸نیوفیس قطعا بهتره چون رخ بهتری داره
Arsham
۱۴ آبان ۱۳۹۶ببخشید این موتور هیوسانگ Gt بهتره یا موتور بنلی دوسیلند
محمد موتور
۶ آذر ۱۳۹۶لطفا درباره بنلى و بندیت و کاوازوکى مطلب بزارید و من میخوام یه موتوره پالس یو جى فور بگیرم برا بیرون شهر خوبه یا کراس سنگین بگیرم
Sina
۲۲ خرداد ۱۳۹۷سلام
دوستان میشه لاستیک عقب هیورو چقد پهن کرد؟(لاستیک پهن روش انداخت)
Sina
۲ تیر ۱۳۹۷لطفا پاسخ بدین ممنون
مهرداد
۳۰ تیر ۱۳۹۷سایز 180
سینا
۹ شهریور ۱۳۹۷بله 180یا ۲۰۰
محمد
۱۷ آبان ۱۳۹۷من 180انداختم خاستی بندازی فقط مارک کره ایشو بخر خوبه
امیر قربانی
۳۱ خرداد ۱۳۹۷با سلام ایا موتور سیکلت هیوسانگ در شرایط اب و هوایی اهواز جواب میده ؟؟ باتشکر .
حميدرضا
۷ تیر ۱۳۹۷سلام میکن مگلی به درد نمیخوره اصلا
من بین دایلیم و مگلی موندم هرکی میشناسه نظرشو بده
سروش
۲۶ اسفند ۱۳۹۸سلام
بستگی به رانندگی خودت داره و استفاده ای که میکنی
شهاب
۲۴ تیر ۱۳۹۷ممنون احمد عزیز
امین
۱ مرداد ۱۳۹۷می خواستم ازتون بپرسم موتور سرعتی و شتاب دار در حد ۱۰میلیون هست و اسمش چیه
Amirhosein
۲۶ مرداد ۱۳۹۷سلام ارادت.فرق بین هیوسانگ ها چیه؟ میگن ۳مدل دارن
جی تی آر و کامنت و ی مدل دیگ
کدوم از اینا عالی تر هستن برای مصرف؟
قصد خرید دارم لطفاً راهنمایی بفرمایید
و اگر خودتون آشنا دارین معرفی کنید
سپاس
Saeed
۲۵ مهر ۱۳۹۷با عرض سلام و خسته نباشید با ۴۰ تومن میشه هیوسانگ صفر برداشت یا باید rs بگیرم قبلا rs داشتم ۶ ماه پیش فروختم ۸ تومن الان یهو قیمتش بالا رفته راستی اگه دارید قیمت کاوازاکی نینجا ۳۰۰ رو هم بهم بدید مرسی
Erfan
۲۵ مهر ۱۳۹۷سلام.
ممنون از سایت خوبتون.
فرقه هیوسانگ نیو فیس با هیوسانگ استریت چیه.؟
امیر
۱۵ آبان ۱۳۹۷سلام میخاستم هیوسانگ اکسیو ار بخرم چطوره متورش بگیرم
ahmad.j
۲۱ اسفند ۱۳۹۷هیوسانگ اکسیو موتور بدی نیست ولی اگر مراعات نکنید یه مقدار اذیت میکنه.
یکی مشکل واشر سرسیلندر سوزندشه که زیاد پیش میاد.
یکی سرعتش روی دور که کمتر از بقیه 250 سی سی هاست
یکی هم مشکل یکسری قطعاتش که الان کمیاب شده و حتی استوک هم به سختی پیدا میشه (تحریم)
معراج
۲۸ آذر ۱۳۹۷با سلام من میخوام موتور بخرم در حد15تا 20 میلیون تومان,ومیخوام که. مثل مگلی 250وهیوسانگ 250پلاک هم بشه و اینکه از نظر ظاهری به زیبایی مگلی و هیوسانگ باشه و سواریش هم خوب باشه ترجیحا کنسول ثابت نباشه,میشه چنتا موتور بمن معرفی کنید با تشکر
محمد
۱۲ دی ۱۳۹۷سلام من ۱۹ سالمه و میخوام متور بگیرم الان یه پالس ۲۲۰f دارم بین gtr با rs پالس و کاواساکی zx150 کدوم رو بهم پیشنهاد میکنید
من موتورو واسه رو کمکنی میخوام رخ rs با gtr خیلی چشم گیره ولی zx شتاب عالیی داره بعد من ۱۹ سالمه ایران پشت gtr بشینم بهم گیر میدن یا نه خبلی ممنون از سایت خوبتون لطفا کمک کنید کسی هم اگه متور برا فروش دارع هرکدوم از این ستا به ایدی تلگرامم (psar_bad_2307@)یع پیام بده و عکسشو با قیمت برام بفرستع خیلی ممنون
ناشناس
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸یه موتور عشق خالص اونم ZX 25R مدل 2019
هست و اگزوز یورو ۵ خارجی ها سال 2008 این اگزوز رو ساختن ….صداش مثل نوازش گیتار
این موتور سرعتش 200 تا هست و شتاب مطلوبیت
داره اما سرعت بالگرد و جنگنده شکاری سرعت
صوت بخاطر همین اگر پلاک ملی بشه 200 میلیون
چون با دلار 15.000 تومنی میخریم با دلار
۶۰۰۰ تومنی یا 10.000 تومنی نمیخریم
پس تحت استعمار ژاپن هم هستیم ….
به جای وارد کردن این موتور یا وارد کردن
بنلی ریس یک کارخانه و یک برند موتور سیکلت ایرانی بسازید که 100 درصد واردات نکنید
حداقل 80 درصد رو خودتون بسازید
30 ساله که Made in iran نداریم حیف نیست
این همه دلار بخاطر نبودن صنعت موتور سیکلت
از دست بره با 5000 متر زمین راحت میشه به
غول موتور سازی جهان تبدیل شد …..
ولی متاسفانه واردات میکنیم اون ها دلار میبرن
صنعت ساخت مواد اولیه و صنعت طراحی رو یاد نمیدن ولی وقتی ببینن موتورسیکلت ایرانی بدون کلید روشن میشه با اثر انگشت حیرت زده میشن
24 ساعت کار کنید اگر دلسوز خاک هستی اگر دلسوز نیستی واردات کنید اگر صنعت موتور داشتیم الان به جای نفت میساختید میفروختید
جنگنده F313 میتونه راحت کسی که با یه 250
4سیلندر که حجم هر سیلندرش 62.5 یا 70 باشه
رو بزنه ….. این سرعتش 210 کیلومتر
ولی جنگنده …. 2000 کیلومتر در ساعت یعنی
دو برابر سرعت صوت میره … اما نیاز به فرهنگ سازی و آموزش داره … استفاده از کلاغ ایمنی
ساق بند آرنج بند و لباس مخصوص …….
تجاوز نکردن به سرعت بالای 100 تو سرعت بالای
100 آبلیمو نمیدن تصادف میکنی ….
وقتی فرهنگ سازی بشه موتور سوار سوار 1سیلندر
تا 4 سیلندر هم بشه مثل انسان به قانون احترام میذاره و سرعت مجاز میره آخر سرعت تصادف شک نکن پس معمولی برو 40 ساله میگن عادی برو
سرعت نرو ولله ایمنی بذار بخاطر اینکه ماهات
میریزه کلاه نذار بخاطر خودت وقتی به خودت احترام بذاری جنون جوانی تورو جو گیر نمی کنه که با
Zx25R هی گاز بدی معمولی میری مثل انسان دیگه جنون جوانی رو بهش غلبه کردی معمولی میری
گواهینامه من 20 سال نمره منفی نداره یعنی
20 سال برای همه ارزش قائل بشی البته انسان هایی هستن که جنون دارن و آخر شم با 125 سی سی میرن میزنن به تیز برق یخورده پیشرفته باشید
تا کی بسوزیم از غم جهل و نادانی از غم بی فکری
از غم خودکشی جنون جوانی 20 تا 40 …ایمان به خدا
جنون جوانی رو کاهش میده و باعث میشه احترام بگذاریم به قانون
ناشناس
۱۹ خرداد ۱۳۹۸برای استفاده از یک موتورسیکلت 250 سی سی
4 سیلندر با 8 سوپاپ یعنی بنلی رو تبدیل کنی
به 4 سیلندر 62 هر سیلندر دو سوپاپ و به جای
خروجی جداگانه خروجی مشترک بگذاری که اینجوری
بنلی بدون استفاده از توربو شارژر به 50 اسب بخار
میرسه … برای کنترل و تعادل همچین موتوری
تجاوز نکردن به سرعت بالای 100 چون احتمال
تصادف تو سرعت بالای 100 وجود داره
استفاده از لباس چرم و مخصوص آرنج بند
و ساق بند و کلاغ ایمنی که در صورت تصادف
کمترین آسیب به شخص وارد بشه
وقتی فرهنگ سازی بشه رعایت میکنن
فرهنگ استفاده درست و بالاتر از 250 سی سی
4 سیلندر دیگه بدرد شهر نمیخوره
400 سی سی …. تا 1000 سی سی
باید داخل پیست های مخصوص استفاده
بشن
احمد
۲۳ مرداد ۱۳۹۸سلام خوبید من یه 250 میخوام و بین هیوسانگ وتا بنلی و زونتس موندم راهنمایی کنید کدوم بهتره از همه لحاظ؟قیمت هیوسانگ صفر الان چقدره؟
على
۱۳ شهریور ۱۳۹۸سلام ، من میخوام یک موتور بخرم ، بین هیوسانگ و بنلى ۲۵۰ تک سیلندر و rs و زونتس موندم. مگلى هم در نظر داشتم بعضى از دوستانم منصرفم کردن، میشه لطفاً راهنماییم کنید. البته قیمتش هم مهمه چون نهایتاً بتونم ۲۳ میلیون عزینه کنم
تنها
۲۰ شهریور ۱۳۹۸مگلی 200 حرف نداره
با قدیمی هاش زمین تا اسمون متفاوته
Mohamad
۱۷ مهر ۱۳۹۸هیوسانگ دوسیلندر هستش بنلی تک منطورت اگه باشه. قیاس اشتباه هست. خوب هیوسانگ کره رو با موتور چینی قیاس نشه بهتره. مگلی رو اصلا سمتش نرو. به من باشه میگم هیچکدوم. زونتس که اشغال تر از همه. یا نینجا یا بنلی جفت( چون بنلی فقط صدای خوبی داره و به نسبت ارزون تر از نینجا) حال خود دانی
محمد کشاورز
۲۲ شهریور ۱۳۹۸با سلام و عرض ارادت خدمت همه دوستان. در مورد مقدار روغن موتور هم توضیح بدین لطفا. چون بعضی ها میگن 1/5 لیتر روغن میخواد, بعضی ها میگن 1 لیتر. با تشکر از اطلاعات جامع شما.
میلاد
۱۸ بهمن ۱۳۹۸سلام و عرض ادب خدمت همه
ببخشید من میخوام یه موتور
برای داخل شهر بنظر شما موتور
مگلی جواب میده یعنی تو خرج
نمیوفته؟
ممنون میشم اگه جواب بدید???
محمد
۲۰ بهمن ۱۳۹۸استریت فایر بخر مثل کی تی ام و ان اس 200اگه برای شهره