موتورسیکلت

250 سی‌سی‌های پلاک شدنی: دایلیم 250

شاید اولین چیزی که با دیدن این تیتر نسبتاً عجیب غریب به ذهنتان خطور می‌کند، این موضوع باشد که با وجود قانونی بودن و پلاک شدن موتورهایی با این حجم، ۲۵۰ سی‌سی هایی هستند که پلاک نمی‌شوند. اگر همین تصور در ذهنتان ایجاد شده، باید بگویم که دقیقاً درست است. در ایران موتورهایی با حجم بیشتر از ۲۵۰ سی‌سی و ۲۵۰ سی‌سی هایی که بیش از دو سیلندر دارند، اجازه پلاک شدن و تردد ندارند؛ البته اگر این موتورها قانونی وارد کشور شده و سند دار باشند، می‌توانید با عضویت در هیئت موتورسواری استانتان ‌، و دریافت مجوز تردد، پنج شنبه – جمعه‌ها را با خیال راحت و عدم ترس از توقیف موتورسنگین خود، در مسیر خانه تا پیست رانندگی کنید.

Daelim VJF250
Daelim VJF250
ما هم در این مطلب سعی داریم تا در چند قسمت مختلف به بررسی کیفیت و ویژگی‌های موتورسیکلت‌هایی با حجم ۲۵۰ سی سی که در بازار ایران موجود هستند و پلاک هم می‌شوند، بپردازیم و اطلاعات مناسبی را در اختیار خوانندگان محترم سایت پدال قرار دهیم.
در قسمت اول به بررسی تیپ یک و دو مگلی ۲۵۰ پرداختیم و همان‌طور که وعده داده بودیم در این قسمت به سراغ دایلیم ۲۵۰ خواهیم رفت.
Daelim VJF250
Daelim VJF250
3- دایلیم ۲۵۰ سی‌سی
کمپانی DAELIM کشور کره جنوبی، در سال ۲۰۱۱ محصول جدید خود را با نام VJF 250 و در طبقه‌بندی اسپورت به بازار ارائه نمود. این موتورسیکلت در ایران توسط شرکت کویرموتور با نام DAELIM VJF 247 (دایلیم وی. جِی. اِف. ۲۴۷) مونتاژ شده و به فروش می‌رسد.
Daelim VJF250
Daelim VJF250
انجین:
دایلیم از یک انجین تک سیلندر چهار زمانه با حجم ۲۴۷ سی‌سی بهره می‌برد که توانسته قدرت ۱۷.۳ کیلوواتی (معادل ۲۳.۵ اسب بخار) در ۹۰۰۰ دور در دقیقه را برای این موتورسیکلت به ارمغان بیاورد. این ۲۳.۵ اسب بخار دقیقاً یعنی ۳.۵ اسب بخار کمتر از قدرت انجین مگلی ۲۵۰ و با توجه به وزن ۱۶۲ کیلوگرمی دایلیم (۳۲ کیلو بیش از مگلی)، این انجین شتاب خیلی خوبی برای دایلیم به همراه نداشته است آن‌چنان که زمان رسیدن سرعت از صفر تا صد در حدود ۹ ثانیه به طول خواهد انجامید، پس خیلی روی شتاب این موتورسیکلت حساب باز نکنید.
Daelim VJF250
Daelim VJF250
حداکثر سرعت اسمی دایلیم ۱۵۵ کیلومتر بر ساعت بوده و در عمل نیز حداکثر به سرعت ۱۴۵ کیلومتر بر ساعت در جاده کفی خواهد رسید که این سرعت محصول نیروی حاصل از قدرت حداکثر گشتاور ۱۸.۹ نیوتون متر در ۷۰۰۰ دور در دقیقه انجین دایلیم است که به چرخ عقب منتقل می‌شود.
سیستم سوخت‌رسانی دایلیم اما کاملاً بهتر و بروزتر از مگلی است چراکه برخلاف مگلی، دایلیم از سیستم انژکتور برای تزریق بنزین به انجین استفاده می‌کند که این ویژگی لرزش کمتر، مصرف سوخت کمتر و هوای پاک‌تری را در پی خواهد داشت.
Daelim VJF250
Daelim VJF250
طراحی ظاهری:
ظاهر همیشه در جذب مشتری و ایجاد کشش برای یک محصول تجاری حرف اول را میزند و این تأثیر وقتی مخاطبان اصلی شما از نسل جوان هستند دوچندان خواهد شد. اما به نظر می‌رسد که تیم طراحی دایلیم خیلی در ایجاد ظاهری جذاب موفق نبوده است؛ چرا که دایلیم نه فلاپ چندان جذابی دارد و نه شاکله چشم‌نوازی، این موارد را هم که کنار بگذاریم، چراغ‌های جلو طراحی خیلی بزرگ و ناهمگونی نسبت به بدنه دارند. به نظر می‌رسد که طراح قصد داشته تا چراغ‌ها را چیزی شبیه به چراغ‌های دربی ۱۶۰سی‌سی در آورد ولی در انجام این کار کاملاً ناموفق بوده است.

نقاط قوت:
سیستم ترمز قوی: دایلیم با این که سرعت و شتاب خیلی بالایی ندارد اما سیستم ترمز خیلی خوب و مطمئنی بر روی آن استفاده شده است. دو عدد دیسک ۲۴۰ میلی‌متری به همراه سیلندر ترمز دو پیستونی در چرخ جلو و دیسک ۱۳۰ میلی‌متری به همراه سیلندر ترمز تک پیستونی در چرخ عقب، قدرت ترمز خوبی برای این ۲۵۰ سی‌سی کره‌ای به وجود آورده، به حدی که می‌توان گفت در این زمینه حتی از دیگر هم‌وطنش یعنی هیوسانگ Gt250r هم نمره بهتری کسب می‌کند.
سیستم خنک‌کننده دایلیم هم به‌مانند مگلی آب‌خنک است (انواع سیستم‌های خنک‌کننده در قسمت اول توضیح داده شده است)، پس شما می‌توانید برای پیمودن مسافت‌های طولانی روی این موتورسیکلت حساب باز کنید.

مهم‌ترین ویژگی دایلیم ارگونومی و طرز قرارگیری مناسب راکب است. وقتی روی دایلیم می‌نشینید خیلی زود نرمی و راحتی زین و همین‌طور هندلینگ خوب این موتورسیکلت که حاصل داشتن لاستیک‌هایی با کیفیت و پهنای مناسب است و موجب شده تا در پیچ‌ها حرکت اضافی از موتورسیکلت سر نزند، شما را به یک مسافرت طولانی دعوت می‌کند.
سیستم فنربندی دایلیم در نوع خود بسیار خوب عمل کرده و ضربه‌های وارده از دست‌اندازها و موانع را به‌راحتی جذب می‌کند و می‌توانیم دایلیم را نرم‌ترین موتورسیکلت در بین رقبا بدانیم. همچنین قطعات به کار در این موتورسیکلت نرمی و کیفیت نسبتاً قابل قبولی دارند و همین مسئله باعث می‌شود تا نیاز و مراجعه کمتری به تعمیرگاه‌ها داشته باشد، پس موتورسیکلت بالنسبه کم‌خرجی خواهد بود.
Daelim VJF250
Daelim VJF250
نقاط ضعف:
مهم‌ترین نقطه‌ضعفی که به آن اشاره کردیم شتاب و سرعت پایین است.
Daelim VJF250
Daelim VJF250
سایر مشخصات دایلیم ۲۵۰:
  • نوع انجین: تک سیلندر، چهار زمانه
  • حداکثر توان: ۱۷.۳ کیلووات (۲۳.۵ اسب بخار) در ۹۰۰۰ دور در دقیقه
  • چیدمان سوپاپ‌ها: ۴ سوپاپ، DOHC
  • جعبه‌دنده: ۵ دنده
  • مصرف سوخت تقریبی: ۲.۹۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
  • گنجایش مخزن سوخت: ۱۵ لیتر
  • تعلیق جلو: کمک دوشاخ تلسکوپی
  • تعلیق عقب: کمک‌فنر تکی (monoshock)
  • تایر جلو: ۱۱۰/۷۰-۱۷, SWALLOW
  • تایر عقب: ۱۴۰/۶۰-۱۷, SWALLOW

قیمت: در حال حاضر دایلیم ۲۵۰ سی‌سی در تیپ یک به قیمت دوازده میلیون تومان و در تیپ ۲ با قیمت دوازده و نیم میلیون تومان به فروش می‌رسد و عنوان دومین موتور اسپرت ارزان در حجم ۲۵۰ سی‌سی بعد از مگلی را در اختیار دارد.

Daelim VJF250
Daelim VJF250
۴- دایلیم ۲۵۰ سی‌سی تیپ ۲:
در کشور کره جنوبی برای دایلیم ۲۵۰ مدلی به نام تیپ ۲ وجود ندارد، اما کمپانی سازنده در سال ۲۰۱۲ این محصول را با چند تغییر خیلی جزئی در ظاهر، راهی بازار نمود تا شاید جذابیت بیشتری برای مخاطب ایجاد کند. تا وقتی که این تغییرات به بهانه مدل سال باشند خیلی اتفاق دردآوری رخ نداده است اما اگر قرار است همین مدل در ایران با نام تیپ ۲ و با مبلغی بالغ بر پانصد هزار تومان اضافه‌تر از تیپ یک به فروش برسد، به نظر خیلی خوشایند نیست؛ چرا که اگر مگلی در تیپ ۲ با همین اختلاف قیمت به بازار عرضه و با استقبال خوبی روبه‌رو شد، چند تغییر اساسی در کمک دوشاخ جلو، لاستیک‌ها، کرپی‌ها و صفحه سنجشگر داشت اما دایلیم ۲۵۰ تیپ ۲ همین چند تفاوت ناچیز را نسبت به تیپ یک دارد:
  • تغییر در زین ترک‌نشین
  • تغیر در استیکر فلاپ
  • رنگ‌بندی قرمز و سفید
  • تغییر لوگوی DAELIM

پایان قسمت دوم
در قسمت بعد به سراغ بررسی هیوسانگ ۲۵۰ خواهیم رفت.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۱۵ رای

بیژن دولت سرایی

دانشجوی رشته های حقوق و خلبانی. علاقه‌مند به دنیای خودرو و موتورسیکلت. در حال حاضر این افتخار رو دارم که به عنوان نویسنده و مترجم با تیم پدال همکاری کنم.

مطالب مشابه

‫۱۱۶ دیدگاه‌ها

  1. hossein

    ۳ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (5 ديدگاه)

    ته چهره CBR داره

    1. آرمااااان

      ۳ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (357 ديدگاه)

      ایتالیایی ها واقعا تو ساخت موتور(دوکاتی آپریلا و….)تبهر دارن
      ولی بنظر من قطب موتورسیکلت ژاپنه(یاماها،سوزوکی،هوندا و. …

      1. Farzam

        ۴ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (105 ديدگاه)

        لامصب قطب موتور که هیچی قطب همه چی ژاپنه

  2. masoud v12

    ۳ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (144 ديدگاه)

    موتور سیکلت فقط و فقط دوکاتی و آگوستا و آپریلیا اگه نشد هوندا و سوزوکی و یاماهاو کاوازاکی در این صنعت ایتالیایی ها پیشتازند.

    1. Hamid...Audi

      ۳ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (712 ديدگاه)

      با اینکه شدیدا طرفدار دوکاتی و بی ام دبلیو هستم ولی به نظرم قافیه رو به ژاپنی ها رو باختن…
      به نظرم به پیشتاز یاماهاس و کاواساکی و هوندا بعد از اون هستن.

    2. Alizeus

      ۳ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (416 ديدگاه)

      مسعود جان چیز دیگه ای هم موند!؟ :D
      این موتورا شرف دارن به پراید…

      1. M3 RS 4D

        ۳ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (108 ديدگاه)

        حاجی لایک کم بودن ….
        انصافا با حرفت خیلی حال کردم … ????????????????

      2. AHMADREZA

        ۴ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (1012 ديدگاه)

        ههههههه دمتون گرم دم نویسنده هم گرم

    3. بیژن دولت سرایی

      ۳ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (263 ديدگاه)

      هرچی برند مطرح بود گفتی که آقا مسعود… :)
      منم با حمید موافقم ،هوندا الان بهترینه بعدشم که یاماها و کاوازاکی
      نمیگم بی ام دبلیو خوب نیست ولی اگر گستردگی مدل هاشو رو با ژاپنی ها مقایسه کنید ، میبینید که انصافا ژاپن جلوتره
      البته توی بررسی محصول به محصول ،بی ام دبلیو توی بعضی از مدل هاش واقعا بی نظیره..

  3. ALL CARS

    ۳ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (459 ديدگاه)

    سپاس از بیژن دولت سرایی

    1. بیژن دولت سرایی

      ۳ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (263 ديدگاه)

      ممنون

  4. Hamid...Audi

    ۳ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (712 ديدگاه)

    با تشکر از بیژن دولت سرایی منتظر بررسی نینجا۲۵۰ و یاماها آر۲۵ هستیم.

    1. بیژن دولت سرایی

      ۳ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (263 ديدگاه)

      ممنون حمید جان
      ایشالا به برسی اونها هم خواهیم رسید…

  5. saeed

    ۳ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (7 ديدگاه)

    سلام بچه ها یادتونه چند روز پیش یه نظر دادم ازتون خواستم راهنمایی کنید کدوم مدل ائودی روبخرم 4 روز پیش اقا حمید یه دونه Audi A4 خریدمو دلمو برا نداشتن قطعهاش به دریا زدم .خیلی خوبه خیلی خوبه ….خیلی خوبه یعنی روز اولی که بابام از سمندش اومد بیرون با ائودی رانندگی کرد داشت از لذت رانندگیش دیونه میشد چقدر ایمنه و چقدر مواد داخل کابینش لوکسه و واقعا انشالله روزی همتون بشه که با ائودی رانندگی کنید فقط نمیدونم کی صنعت خودروسازی ایران میخاد همپای چنین خودروسازی بشه

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. AHMADREZA

      ۴ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (1012 ديدگاه)

      مبارکت آقا سعید در مورد صنعت ایران هم نه تا وقتی که همچین طرز فکری وجود داره

    2. Hamid...Audi

      ۴ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (712 ديدگاه)

      سعید جان خوشحالم که راهنمایی من کمکت کرده…
      جای من هم از سواری و اون 4 تا دایره تو هم و طراحی فوق العاده اش لذت ببر.

      به امید روزی که همه بتونیم از ماشین مور دعلاقه مون لذت ببریم.

  6. سعید

    ۳ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (475 ديدگاه)

    باتشکر از اقا بیژن
    واقعا فلاپ های بدنه فاجعه هستنا واقعا مگلی بهتره
    به شدت منتظر هیوسانگم

    1. بیژن دولت سرایی

      ۳ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (263 ديدگاه)

      قربانت آقا سعید…
      ولی در کل خرج نگهداری دایلیم با توجه به کیفیت نسبتا خوب قطعاتش ،خیلی کمتر از مگلیه…

  7. Infinite

    ۳ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (451 ديدگاه)

    یک پسرخاله دارم که توی مبحث موتور اطلاعات خوبی داره. همیشه بهم میگه این موتورهای به اصطلاح اسپرتی که تو این کشور دارن میان صدای تراکتور میدن… :) ( البته نینجا استثناست)
    به طرز وحشتناکی به موتورهای دهه قبل اعتقاد داره. میگه صدایی که اونا دارن این موتورهای جدید ندارن.

    1. بیژن دولت سرایی

      ۳ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (263 ديدگاه)

      گوش نواز نبودن صدا بیشتر مربوط به حجم موتور و مهم تر از اون به تعداد سیلندر مربوط میشه ، هرچی تعداد سیلندر بیشتر باشه ، صدای یکنواخت تر و جذاب تری رو شاهد خواهیم بود
      پس اگر منظورت از نینجا ، نینجا 250 باشه که اونم دو سیلندره و صدای خیلی خاص و جذابی نداره

      1. Cena

        ۱۰ اسفند ۱۳۹۴
        سوابق: (6 ديدگاه)

        دوست عزیز صدای 2 سیلندر خیییییلییی قشنگه در حدی که در برخی موارد از 4 سیلندرم بهتره …
        چون موتورهای دو سیلندر تورکشون بیشتره و حجم هر سییلندرشون بالاتره پس صداشون خیلی بم تره …
        یه هارلی بگیری صدای امریکن ماسلشو گوش کنی دیگه هیچی سوار نمیشی …
        هیوسانگ و نینجا 2 سیلندرن در ضمن دور موتور جفتشون بالای 10000 تاس پس خیلی صداشون عااااالیه …. , هیوسانگ صدای مینی دوکاتی یا ktm rc8 1190 میده که دو سیلندرن .
        نینجا 250 هم که من صداشو با هدست میزارم گوشم ارامش بگیرم D:

  8. مصطفی یاکاموز

    ۳ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام با سپاس از اقای دولت سرایی .لطفا بررسی پالس 200nsرو هم بذارید موتور خوبیه

    1. بیژن دولت سرایی

      ۴ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (263 ديدگاه)

      سلام
      فعلا مشغول برسی 250 سی سی ها هستم
      ولی در فرصت مناسب به روی چشم…

  9. Iran Air

    ۳ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (15 ديدگاه)

    هیوسانگ … دوس دارم :D

  10. نوید جهرمی

    ۳ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (3761 ديدگاه)

    بیژن جون دستت درد نکنه.

    1. بیژن دولت سرایی

      ۳ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (263 ديدگاه)

      فدای تو نوید جان…

  11. اریک

    ۳ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (101 ديدگاه)

    23 اسب !؟ 23 الاغ هم نداره… وقتی تو سر بالایی اتوبان باهاش گاز بدی داره بالا میاره اینقدر هم خام میسوزونه که بوی گندش خفت می کنه
    حد اقل این آشغال ساز ها خیالشون راحته که یه بازار مثل ایران برای فروش دارن.
    من شتاب مینی 80 (suzuki mini 80CC) v,) رو بیشتر از این میدونم.

    1. بیژن دولت سرایی

      ۳ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (263 ديدگاه)

      خوب من هم نوشتم که مهمترین نقطه ضعفش شتاب وسرعته….
      نه صرفا به دلیل اسب بخار، بلکه مهمترین دلیل وزن بالایی که موتورسیکلت نسبت به این قدرت انجین داره..

    2. ahmad

      ۱۲ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (655 ديدگاه)

      آقای اریک
      به نظر میرسه شما یا سوار دایلیم نشدی یا دایلیمی که سوار شدی تصاوفی و قدیمی بوده و صفحه سوزونده بوده و انژکتورش هم کلا مشکل داشته!
      یا موتورتو ببر تعمیرگاه بده اساسی تعمیرش کنن یا فکر دیگه ای به حالش بکن!

      تا جایی که من با دایلیم سربالایی هارو طی کردم هیچ ضعفی ازش ندیدم
      حتی شیب های بسیار تند رو با دنده های سه و چهار هم طی میکنه…

      بوی بنزین و خام سوزی هم تا به حال اصلا احساس نکردم!

  12. پژمان

    ۴ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (46 ديدگاه)

    دوستان کلا تو دنیا نمیشه گفت چه کسی در چه زمینه ای تبحر داره, همه ش به سرمایه گذاری و اراده برای انجام کار مربوط میشه , نمونه ش bajaj هندوستان, الان بهترین موتور دنیا ninjaH2 هست , پس فردا یه شرکت آلمانی یا ایتالیایی یا …,
    ولی ما ایرانی ها تا کی باید مصرف کننده جنس های درجه ۳ کشور های درجه ۳ دنیا باشیم خدا میدونه!!!

    1. بیژن دولت سرایی

      ۴ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (263 ديدگاه)

      با حرفت در مورد سرمایه گذاری موافقم…
      ولی همین باجاج هندوستان که میگی ، خوب موتور درجه سه ام نیس که هیچ ، کلا اصلا تو باغ نیس ، چه مثالی بود آخه…
      ببخشید منو ولی متوجه نشدم که نینجا چه ربطی به باجاج داره؟؟؟ نینجا که محصول کاوازاکی ژاپنه

  13. HELL CAT

    ۴ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (196 ديدگاه)

    مرسی از آقای دولت سرایی
    بین این سه مدل یعنی مگلی و دایلیم و هیوسانگ بهترین همین دایلیم هست و بدترین مگلی زیبا ترین مگلی هست و زشت ترین هم دایلیم

    1. بیژن دولت سرایی

      ۴ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (263 ديدگاه)

      ممنون
      ولی تو ظاهر نمیشه مطلق گفت که بین اینا کدوم بهتره ، بیشتر به سلیقس ، البته میشه گفت که دایلیم زشت ترینه :)
      مثلا من خودم اگر بخوام انتخاب کنم
      اول :هیوسانگ نیو فیس با رنگ بندی که تو عکس زیره
      http://uupload.ir/files/bjql_040113bottom.jpg
      دوم :مگلی سبز یا قرمز
      البته فقط از لحاظ ظاهر و گرنه عمرا مگلی بخر نیستم :)

  14. mahmood

    ۴ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (26 ديدگاه)

    اگه به جای این یه پالس ان اس‌ یا ۲۲۰ بخریم که خیلی‌ بصرفه تره هر جفتشونم از دایلیم سر ترن

    1. اریک

      ۷ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (101 ديدگاه)

      بتهرین کار برای سوار شدن یه سنگین خوب اینه که یه هیوسانگ جی تی آر 250 بگیری موتورش رو با نمونه 650 تعویض کنی. خوشبختانه شاسی و متعلقات ، سیستم های الکترونیکی با نمونه 650 فرقی نداره و موتورش رو هم من برسی کردم ، پوسته پایین گیربکس و متلقات فرقی نداره، پوسته بالایی و خنک کننده یه کم فرق داره که مشکل شماره موتور هم حل میشه!

      1. Cena

        ۱۰ اسفند ۱۳۹۴
        سوابق: (6 ديدگاه)

        فضای انجین و جای پیچا و باکو جا پا و ترمازو فرمونو کاربراتورو بدنه ی فلزی و لاستیکای کم عرض و زنجیر و خورشیدی کیلومترشمارشو میخوای چیکار کنی ؟
        زمین تا اسمون فرقشونه …
        یه سر نمایندگی کویر بزن ببین .
        اگرم عوض کنی فکر کنم موتور پرواز کنه

  15. fluid

    ۴ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (503 ديدگاه)

    دوستان عزیز و اقا بیژن؟
    اقا یاماهاار ۲۵ میشه خرید؟اگه اره چنده؟ چه جوریاست؟
    تعدادش تو بازار کمه یا زیاد؟
    صفرن یا کار کرده مال چه سالی؟
    نمایندگی داره ؟
    سوزوکی ۲۵۰ پلاک شده تو بازا واسه خرید پیدا میشه؟
    اون چه جوریه؟

    1. بیژن دولت سرایی

      ۴ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (263 ديدگاه)

      یاماها r25 موتور فوق العاده خوبیه، ساخت سال 2015 ، سبک ،قدرت 32.5 اسب بخار ،تاپ اسپید 198 کیلومتر بر ساعتی ،
      محصولات یاماها تو ایران معمولا توسط شرکت ایران دوچرخ مونتاژ میشه ، که البته این موتور مونتاژ نشده ، من تو بازار ندیدم . آخرن خبریم که دارم اینه که اصلا وارد نشده ، بازم اگر دوستان اخبار دیگه ی دارن بگن
      ولی سوزوکی 250 تو بازار هست ،مدل های مختلی هم داره ، تو چی میخوای ؟؟

  16. رضا

    ۴ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1691 ديدگاه)

    کاش همیشه درباره موتور سیکلت مطلب باشه تا علاقمندان به موتور هم راضی باشن.
    تشکر

    1. بیژن دولت سرایی

      ۴ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (263 ديدگاه)

      ممنون رضا جان
      من به نوبه خودم ،دارم تمام تلاشم رو میکنم که این اتفاق بیفته

  17. ali persis

    ۴ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (41 ديدگاه)

    مرسی بابت متن زیبات
    http://tehran.divar.ir/v/%DB%8C%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%87%D8%A7-250-%D9%86%D8%B8%D8%A7%D9%85-%D8%A7%D8%A8%D8%A7%D8%AF/Q2yLe3dOD/
    این لینکو ببینین جترو250 هست ک نوشته یاماها ب نظر من قیمتشم خوبه

    1. بیژن دولت سرایی

      ۴ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (263 ديدگاه)

      قربونت
      جترو 250 بودنش که شکی نیس …
      ولی قیمتو نمیدونم …تا موتورو از نزدیک نبینی نمیشه بگی…
      شرمنده دیر شد جوابت …تازه دیدم کامنتتو

  18. سعید سالاری

    ۴ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اقا دمت گرم خیلی حال میکنم با نوشته هات فقط بعدش برو سراغ موتورهای افرود بازار

    1. بیژن دولت سرایی

      ۴ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (263 ديدگاه)

      قربانت…
      چشم، ایشاا..

  19. Mostafa yakamuz

    ۴ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هیوسانگ ظاهرش خیلی خوبه ولی نه برای 250 cc با هیوسانگ ادم بره کنار موتورای 1000 خجالت زده میشه.بیژن جان لطفا شرایط سند وبیمه موتورای بالای 250 رو اطلاع داری توضیح بده همین موتورایی که کویر موتور میاره

    1. بیژن دولت سرایی

      ۴ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (263 ديدگاه)

      بیمش که مثل بقیه موتوراس هم بدنه داره و هم ثالث – که البته توی پیست و روزای مجاز به کار میاد مصطفی جان
      سندشونم که چون کویر کاملا قانونی و با پرداخت تعرفه گمرک وارد میکنه ، معمولیه و هیچ دردسری نداره

  20. فرزین ایران ۵۱

    ۴ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    مگلی کجا و این کجا؟؟؟تنها نقطه قوتش نسبت به مگلی کم خرج بودنشه.خوب کسی که این همه پول میده ب این موتورها پول خرج کردنش رو هم داره

  21. ahmad

    ۴ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (133 ديدگاه)

    به نظر میرسه سیستم موتور های اسپرت موقع مونتاژ در ایران دستکاری میشه.
    این رو من خودم شاهد بودم.
    من یک آپاچی 180 دارم که در ابتدا حداکثر سرعتش به 100 و نهایتا 110 می رسید.
    بعد یک تعمیرکار موتور رو بررسی کرد و میگفت اینا وثتی توی ایران مونتاژ میشن، سیستم موتورشون یک مقدار دستکاری میشه. به صورتی که روی بازه 100 کیلیومتر بر ساعت، عملا علمکرد شمع از کار میوفته!
    باورتون نمیشه ولی وقتی رو موتور کار کرد و به ادعای خودش این مشکل رو برطرف کرد من خودم به شخصه تونستم با سرعت 140 کیلومتر بر ساعت حرکت کنم!!!

  22. پژمان

    ۴ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (46 ديدگاه)

    آقا بیژن منظورم اینه که با درست کار کردن تونستن لا اقل تو چار تا کشور محصولشون رو بفروشن ,و سود آوری کنن , نه مثل ما که هنوز داریم cg125 مونتاژ میکنیم, در مورد ninjah2 هم در جواب دوستان عرض کردم که گفتن موتور های ایتالیایی یا ژاپنی یا… بهترین هستند,
    ممنون

    1. بیژن دولت سرایی

      ۵ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (263 ديدگاه)

      شرمندتم
      جملت رفته بود تو هم من دقیق متوجه منظورت نشدم پژمان جان..
      ممنون از توضیحت…

  23. علی

    ۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام خدمت دوستان
    من خودم یه دایلیم ۹۴ دارم گفتم شاید یکم بتونم کمکتون کنم
    دایلیم موتور واقعا خوبیه فقط یه اب بندیه خوب میخواد که انجام بشه من بهتون میگم که هیچ ازیت دیگه ای نداره ولی یکی از مشکلاتشم اینه که زنجیرش صدا میده اونم به خاطر مونتاژ خیلی بد قطعات هستش ولی من راحتیه دایلیم رو به هیو و مگلی ترجیح میدم
    شما موتوری میخوای که بری باهاش یه دور ۲۰ دقیقه ای بزنی و برگردی و تمام روزت کمر درد و گردن درد داشته باشی؟؟ خوب اگر اینو میخوایید مگلی و هیو وواقعا گزینه خوبیه
    ولی یه بار شما بشینین رویه دایلیم نمیفهمین زمان چطوری میگزره
    من خودم هیو سوار شدم باورتون میشه تا ۳ روز کمر درد و گردن درد داشتم؟؟؟
    خوب هیو واقعا از همه چی سر تر از دایلیمه ولی همه این هیو ها ۴ هزار تا کار نکرده میفروشن یعنی برین تو مغازه همه هیو ها ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ تا خوب یعنی اون طرف دیگه بنیه هیو رو نداشه
    من کوچیگ همتونم این نظر منه

    1. بیژن دولت سرایی

      ۵ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (263 ديدگاه)

      ممنون علی جان بابت نکته ای که گفتی
      سواری با موتورایی که استایل ریس دارن مشکلات خودش رو داره ،کمر و گردن دردو که گفتی، مچ درد رو هم بهش اضافه میکنم
      ولی کسی که این استایلو دوس داره ،این چیزا خیلی اذیتش نمیکنه

    2. Cena

      ۱۰ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (6 ديدگاه)

      دوست عزیز حرف شما درسته اما کمر دردو قبول ندارم .
      اگر اینجوری باشه 5 دقیقه رو zzr 1400 بشینی لابد قطع نخا میشی !
      موتور اسپرت میخوای مگلی و هیو , موتو touring و ولگردی یا کاری میخوای daelim 250 بهترینه .
      من خودم daelim roadwin 250 و hyosung gt 250 n رو میپسندم چون روزی 4 ساعت میخوام برم بیرون باهاش کیف کنم

  24. reza

    ۶ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (38 ديدگاه)

    لطفا هرچی سریعتر قسمت جدیدشو بزارید چون میخوام بخرم عجله هم دارم :)))
    تا اینجا که فهمیدم دایلیم بهتر از مگلیه و نباید گوله ظاهر مگلیو خورد ، اما خوب بودجه تهش ۱۳ ملیونه و فک نکنم بتونم جز این ۲ تا ۲۵۰ صفر کارکرد بگیرم ، اما میخوام فقد بدونم که ارزششو داره یه هیوسانگ دسته ۲ در حد ۱۳ ملیون بگیرم ، در ضمن چون ماشین دارم فک نکنم از موتور استفاده ی چندانی داشته باشم

    1. بیژن دولت سرایی

      ۶ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (263 ديدگاه)

      سلام رضا جان
      چشم، قسمت سوم رو زودتر میذارم
      اگر هیوسانگ 250 سی سی اسپرت میخوای که همون قسمت بعدیه ، ولی هیوسانگ مدلای غیر اسپرت هم داره که میفته قسمت چهارم.

  25. Xman

    ۱۵ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (546 ديدگاه)

    عجب موتوریه! کم از دوکاتی نداره!

  26. Roma

    ۲۷ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (6 ديدگاه)

    اولا که این موتور ۲۳اسب کویر زده اون نیم اسب شما از کجا اوردی
    دوما در تیپ ۲ ecu ارتقاع یافته قدرت موتور شد ۲۵ اسب بخار که تفاوت عمدشه
    سوم بزرگترین ضعف دایلیم صدای زنجیرشه که خش خش میکنه اگه کسی حساس باشه باید تعویض کنه
    بیشتر انشاه نوشتی تا بررسی

    1. بیژن دولت سرایی

      ۲۹ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (263 ديدگاه)

      سلام
      دوست عزیز در ابتدا از لطفی که به بنده داشتید (و همچنان هم دارید!!!)تشکر میکنم.. لطفی که موجب شد توی چنتا از مطالب با لحن مناسبی من رو مورد لطف خودتون قرار بدید…
      . ……………………….
      هر دو موتورسیکلت 23.5 اسب بخار قدرت دارن و هیچ تفاوت انجینی با هم ندارن، جالبه شما متن رو میخونی و یه لحظه هم تردید نمیکنی که اطلاعاتت اشتباه باشه، البته ممکنه که من هم اشتباهاتی داشته باشم ولی یه سرچ ساده کافیه که بفهمید عدد مورد نظر دقیقا 23.5 …
      اطلاعات این “انشاه”ی که شما میگید بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط کویر موتور، نوشته شده و توی سایت خودشونم 23.5 اسب بخار قید شده و گرنه چه دلیلی داره من آمار و ارقام رو جا به جا کنم؟؟؟!!!!
      در آخر: این آخرین پاسخ من به شما خواهد بود، چرا که هیچ اصراری برای “کَل-کَل” با شما ندارم و این “انشاه” ها را برای خیل عظیمی از دوستان که درخواست این بررسی ها را داشتند ادامه خواهم داد….

  27. محسن

    ۸ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اقا ی نظر میدم نخندینااااا
    در کنار این موتور ها که قشر کمتری سراغشون میرن یک بررسی رو موتور های معمول بازار مثل 125 سی سی ها یا طرح ویوا داشته باشید که کمک بشه به امثال منی که قصد خرید این جور موتورهارو دارن .
    با تشککککککر فراوان

    1. Cena

      ۱۰ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (6 ديدگاه)

      یه چیزی میگم شک نکن …
      من یه Xigma Sachs 125 دارم عاااااالییییهههه
      بهتر ازین خداوکیلی اگر دیدی به منم بگو .
      3 و چونصده قیمتش .
      زیگما ساچس 125 بورو تو سایتش نگاکن ,محصول المانه و کیفیتتش 100% با اونجاییش یکیه چون تمام ریویو های یوتوب و کامنت های جهان رو دربارش خوندم و 2 تام ازش خریدم یکیشو 2 سال داشتم دیگه فروختم یه نوشنو خریدم هر هفتم میرم پیست خواستی بیا ببین دم درش روزی 3 ساعت هم تو نیایش هستم ظهر ها اونجام بیای منو میبینی .

  28. سعيد

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام خدمت دوستان
    با توجه به توضیحات اقا بیژن و نظرات دوستان دایلیم بهتر از مگلی هس ولی یکی از دوستان گفت تو سر بالایی دایلیم جونش در میره،بنده تو شهر جدید صدرا اطراف شیراز زندگی میکنم که منطقه کوهستانی هست با خیابانهایی که شیب زیادی داره خواستم بدونم با این سر بالایی های شدید باز هم دایلیم بهتره؟
    البته تعمیرکار های تو شیراز ان اس و ۲۰۰ جدید پالس که انژکتور هست و قراره ۱ ماه دیگه وارد بازار بشه رو بیشتر پیشنهاد میدن حتی با دونستن مشکل انجین که میگن ضعف کل موتورهای هندی هست.
    دوستان لطف کنید بگید من چی انتخاب کنم بین دایلیم و مگلی و ان اس و ۲۰۰ جدید پالس
    استفادم فقط واسه تفریح هست ماشین دارم.
    ممنون از دوستان

  29. Cena

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (6 ديدگاه)

    اقا دستت دردنکنه عاشقتم . شدیدا دنبال همچین سایتی میگشتم .
    راستی موتور میخوام همین عید بخرم که با توجه به توضیحات زیبای شما میخوام دایلیم بخرم .
    مرسی

  30. ارش / تهران

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به همه دوستان محترم…

    من حدودا 6 ت دارم میخوام موتور بگیرم ولی چشمم بیشتر مگلی گرفته ولی با این اوصافی که شما بزرگوارا گفتین من دو دل شدم….

    مگلی : سبکتر و شتاب بیشتر و قیافشم جذابتره
    دایلیم : سنگینتره و کم شتاب و زیاد قیافش به دل نمیشینه…در حد متوسط
    پولمم به هیوسانگ نمیرسه…..

    از لحاظ رسیدگی و اچارکشی و این مسائل مشکلی ندارم

    شما دوستان لطف کنین منو راهنمایی کنین. تشکر

    1. alisadeghi

      ۲۰ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (2 ديدگاه)

      خب دوست خوبم اگه مشکلی برای اچار کشی و خرج برای مگلی نداری همونو انتخاب کن چون مگلی فقط یه اچارو روغنو دسمال میخواد برا سالم بودنش ولی اگر با اینا مشکل داری داییلیم عالیه چون اببندیش کن همینو بس 1/3مگلی هم خرج داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا