شاید اولین چیزی که با دیدن این تیتر نسبتاً عجیب غریب به ذهنتان خطور میکند، این موضوع باشد که با وجود قانونی بودن و پلاک شدن موتورهایی با این حجم، ۲۵۰ سیسی هایی هستند که پلاک نمیشوند. اگر همین تصور در ذهنتان ایجاد شده، باید بگویم که دقیقاً درست است. در ایران موتورهایی با حجم بیشتر از ۲۵۰ سیسی و ۲۵۰ سیسی هایی که بیش از دو سیلندر دارند، اجازه پلاک شدن و تردد ندارند؛ البته اگر این موتورها قانونی وارد کشور شده و سند دار باشند، میتوانید با عضویت در هیئت موتورسواری استانتان ، و دریافت مجوز تردد، پنج شنبه – جمعهها را با خیال راحت و عدم ترس از توقیف موتورسنگین خود، در مسیر خانه تا پیست رانندگی کنید.
ما هم در این مطلب سعی داریم تا در چند قسمت مختلف به بررسی کیفیت و ویژگیهای موتورسیکلتهایی با حجم ۲۵۰ سی سی که در بازار ایران موجود هستند و پلاک هم میشوند، بپردازیم و اطلاعات مناسبی را در اختیار خوانندگان محترم سایت پدال قرار دهیم.در قسمت اول به بررسی تیپ یک و دو مگلی ۲۵۰ پرداختیم و همانطور که وعده داده بودیم در این قسمت به سراغ دایلیم ۲۵۰ خواهیم رفت. 3- دایلیم ۲۵۰ سیسی
کمپانی DAELIM کشور کره جنوبی، در سال ۲۰۱۱ محصول جدید خود را با نام VJF 250 و در طبقهبندی اسپورت به بازار ارائه نمود. این موتورسیکلت در ایران توسط شرکت کویرموتور با نام DAELIM VJF 247 (دایلیم وی. جِی. اِف. ۲۴۷) مونتاژ شده و به فروش میرسد. انجین:
دایلیم از یک انجین تک سیلندر چهار زمانه با حجم ۲۴۷ سیسی بهره میبرد که توانسته قدرت ۱۷.۳ کیلوواتی (معادل ۲۳.۵ اسب بخار) در ۹۰۰۰ دور در دقیقه را برای این موتورسیکلت به ارمغان بیاورد. این ۲۳.۵ اسب بخار دقیقاً یعنی ۳.۵ اسب بخار کمتر از قدرت انجین مگلی ۲۵۰ و با توجه به وزن ۱۶۲ کیلوگرمی دایلیم (۳۲ کیلو بیش از مگلی)، این انجین شتاب خیلی خوبی برای دایلیم به همراه نداشته است آنچنان که زمان رسیدن سرعت از صفر تا صد در حدود ۹ ثانیه به طول خواهد انجامید، پس خیلی روی شتاب این موتورسیکلت حساب باز نکنید. حداکثر سرعت اسمی دایلیم ۱۵۵ کیلومتر بر ساعت بوده و در عمل نیز حداکثر به سرعت ۱۴۵ کیلومتر بر ساعت در جاده کفی خواهد رسید که این سرعت محصول نیروی حاصل از قدرت حداکثر گشتاور ۱۸.۹ نیوتون متر در ۷۰۰۰ دور در دقیقه انجین دایلیم است که به چرخ عقب منتقل میشود.
سیستم سوخترسانی دایلیم اما کاملاً بهتر و بروزتر از مگلی است چراکه برخلاف مگلی، دایلیم از سیستم انژکتور برای تزریق بنزین به انجین استفاده میکند که این ویژگی لرزش کمتر، مصرف سوخت کمتر و هوای پاکتری را در پی خواهد داشت. طراحی ظاهری:
ظاهر همیشه در جذب مشتری و ایجاد کشش برای یک محصول تجاری حرف اول را میزند و این تأثیر وقتی مخاطبان اصلی شما از نسل جوان هستند دوچندان خواهد شد. اما به نظر میرسد که تیم طراحی دایلیم خیلی در ایجاد ظاهری جذاب موفق نبوده است؛ چرا که دایلیم نه فلاپ چندان جذابی دارد و نه شاکله چشمنوازی، این موارد را هم که کنار بگذاریم، چراغهای جلو طراحی خیلی بزرگ و ناهمگونی نسبت به بدنه دارند. به نظر میرسد که طراح قصد داشته تا چراغها را چیزی شبیه به چراغهای دربی ۱۶۰سیسی در آورد ولی در انجام این کار کاملاً ناموفق بوده است.
نقاط قوت:
سیستم ترمز قوی: دایلیم با این که سرعت و شتاب خیلی بالایی ندارد اما سیستم ترمز خیلی خوب و مطمئنی بر روی آن استفاده شده است. دو عدد دیسک ۲۴۰ میلیمتری به همراه سیلندر ترمز دو پیستونی در چرخ جلو و دیسک ۱۳۰ میلیمتری به همراه سیلندر ترمز تک پیستونی در چرخ عقب، قدرت ترمز خوبی برای این ۲۵۰ سیسی کرهای به وجود آورده، به حدی که میتوان گفت در این زمینه حتی از دیگر هموطنش یعنی هیوسانگ Gt250r هم نمره بهتری کسب میکند.
سیستم خنککننده دایلیم هم بهمانند مگلی آبخنک است (انواع سیستمهای خنککننده در قسمت اول توضیح داده شده است)، پس شما میتوانید برای پیمودن مسافتهای طولانی روی این موتورسیکلت حساب باز کنید.
سیستم فنربندی دایلیم در نوع خود بسیار خوب عمل کرده و ضربههای وارده از دستاندازها و موانع را بهراحتی جذب میکند و میتوانیم دایلیم را نرمترین موتورسیکلت در بین رقبا بدانیم. همچنین قطعات به کار در این موتورسیکلت نرمی و کیفیت نسبتاً قابل قبولی دارند و همین مسئله باعث میشود تا نیاز و مراجعه کمتری به تعمیرگاهها داشته باشد، پس موتورسیکلت بالنسبه کمخرجی خواهد بود. نقاط ضعف:
مهمترین نقطهضعفی که به آن اشاره کردیم شتاب و سرعت پایین است. سایر مشخصات دایلیم ۲۵۰:
- نوع انجین: تک سیلندر، چهار زمانه
- حداکثر توان: ۱۷.۳ کیلووات (۲۳.۵ اسب بخار) در ۹۰۰۰ دور در دقیقه
- چیدمان سوپاپها: ۴ سوپاپ، DOHC
- جعبهدنده: ۵ دنده
- مصرف سوخت تقریبی: ۲.۹۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
- گنجایش مخزن سوخت: ۱۵ لیتر
- تعلیق جلو: کمک دوشاخ تلسکوپی
- تعلیق عقب: کمکفنر تکی (monoshock)
- تایر جلو: ۱۱۰/۷۰-۱۷, SWALLOW
- تایر عقب: ۱۴۰/۶۰-۱۷, SWALLOW
قیمت: در حال حاضر دایلیم ۲۵۰ سیسی در تیپ یک به قیمت دوازده میلیون تومان و در تیپ ۲ با قیمت دوازده و نیم میلیون تومان به فروش میرسد و عنوان دومین موتور اسپرت ارزان در حجم ۲۵۰ سیسی بعد از مگلی را در اختیار دارد.
۴- دایلیم ۲۵۰ سیسی تیپ ۲:در کشور کره جنوبی برای دایلیم ۲۵۰ مدلی به نام تیپ ۲ وجود ندارد، اما کمپانی سازنده در سال ۲۰۱۲ این محصول را با چند تغییر خیلی جزئی در ظاهر، راهی بازار نمود تا شاید جذابیت بیشتری برای مخاطب ایجاد کند. تا وقتی که این تغییرات به بهانه مدل سال باشند خیلی اتفاق دردآوری رخ نداده است اما اگر قرار است همین مدل در ایران با نام تیپ ۲ و با مبلغی بالغ بر پانصد هزار تومان اضافهتر از تیپ یک به فروش برسد، به نظر خیلی خوشایند نیست؛ چرا که اگر مگلی در تیپ ۲ با همین اختلاف قیمت به بازار عرضه و با استقبال خوبی روبهرو شد، چند تغییر اساسی در کمک دوشاخ جلو، لاستیکها، کرپیها و صفحه سنجشگر داشت اما دایلیم ۲۵۰ تیپ ۲ همین چند تفاوت ناچیز را نسبت به تیپ یک دارد:
- تغییر در زین ترکنشین
- تغیر در استیکر فلاپ
- رنگبندی قرمز و سفید
- تغییر لوگوی DAELIM
پایان قسمت دوم
در قسمت بعد به سراغ بررسی هیوسانگ ۲۵۰ خواهیم رفت.
alisadeghi
۲۵ تیر ۱۳۹۵ببخشید دوستان من میخواستم مگلی مدل 91 92 بگیرم ولی انقد که ازش بد گفتن منصرف شدم به نظرتون دایلیم 90یا91بگیرم یا اینم به درد نمیخوره
ahmad
۲۸ مهر ۱۳۹۵هر کاری میکنی هیچوقت سراغ مگلی نرو!
حتی اگر از خود فروشنده های کویر موتور هم بپرسی، بهت توصیه میکنن که اینو نخر!
کاملا چینیه و به شدت مستحلک
alishahi
۱۲ اسفند ۱۳۹۶به نظر من rs بگیر هم قشنگه هم با کیفیت
محسن
۳۱ تیر ۱۳۹۵سلام من می خوام هیوسانگ Aquila 250 بگیرم. هدفم رانندگی خانواگی جاده، در حد ایرانگردی و توریستی هست. صفرش 22 م قیمت دارم و مدل 2012 با نزدیک 2000 کارکرد، مافلر 4 اگزوز، قاب موتور استیل (کپه استیل) 17 م
چند سوال دارم
استهلاک؟
موجودی قطعات در بازار؟
صفر یا کارکرده؟
موجودی اکسسوری هایی مثل مافلر و … در بازار؟
مدل کارکرده را از نظر فنی چه طور بررسی کنم؟
ضمنا کلا 24 ساعت هم تا حالا موتور سواری نکردم. اون هم با هوندا 125 ایرانی پکیده!!!!!
ahmad
۲۸ مهر ۱۳۹۵استحاک پایین و مناسب!
موجودی قطعات در بازار بسیار بد!
(انحصاری کویر موتور و با محدودیت قطعه – یه مقدار اذیت میشی در این مورد چون الان یک سالی است که کلا قطعه موتور های کره ای سخت و محدود وارد میشه)
صفر و کم کارکرد بگیر
ببر به یکی از تعمیرگاه های مجاز کویر موتور نشون بده تا از نظر فنی چکش کنن
ضمناً بهتره اول به مهارت تسلط کافی برسی بعد بیای سراغ موتور 250 سی سی!
از نظر قانونی هم حداقل باید دو سال از صدور گواهی نامه موتورسیکلتت بگذره تا بتونی سوار شی (طبق قانون گواهینامه)
رانندگی جاده رو هم از سرت بیرون کن چون با وضع جاده های برون شهری که ما داریم خیلی کار خطرناکیه!
عماد
۲۹ شهریور ۱۳۹۵سلام من یه دایلیم 250 تیپ۲ خریدم چراغاش همیشه روشنه و کلیدی برای خاموش کردن چراغ ها در روز وجود نداره خاستم ببینم همه موتور ها تیپ ۲ این مدلی هستن یا نه ؟ با تشکر.
ahmad
۲۸ مهر ۱۳۹۵آره!
چراغ های تیپ دو طی دو سال اخیر همه به همین صورت هستن
ولی تیپ 1 چراغ هاش تنظیم میشه و میشه دی لایت رو خاموش کرد (کلید داره)
بهتر بود تیپ یک میگرفتی چون با وجود تفاوت قیمتش نه تنها از نظر کیفیت هیچ فرقی با تیپ دو نداره بلکه حتی از نظر برخی جزئیات بهتره…
هادی
۹ آبان ۱۳۹۵دوستانی که این موتورو دارن بگن مصرف بنزین دایلیم در 100 کلیومتر چقدره لطفا؟ تیپ دو آیا چراغ هشدار جک بغل هم داره؟ و این که فیلتر روغنش کاغذیه یا فلزی؟
ahmad
۱۲ آبان ۱۳۹۵مصرفش نسبت به حجمی و وزنی که داره واقعا خوبه
توی رانندگی شهری و معابر پر ترافیک شاید حدود 3 لیتر در صد کیلومترباشه(
اگه باکت پر باشه حداقل تا 400-500 کیلومتر رو میتونی بری…
(نکته: بنزین فقط سوپر میخوره و با بنزین های معمولی سازگاری نداره)
تمام دایلیم ها سیستم ایمنی جک بغل دارن
امید
۲۵ بهمن ۱۳۹۵تو 2/9 میسوزونه
Mahdi
۲۲ آبان ۱۳۹۵سلام میشه مشخصات و مطالبی هم در مورد اپاچی۲۵۰بزارین ممنون
مصطفي
۷ آذر ۱۳۹۵من فکر میکنم دایلیم تیپ 1 250 سی سی انتخاب شایسته تری نیسبت به مگلی و مدل های مشابه آن است در حال حاضر من نو و صفر آن حدو د 11000000میلیون تومان هستش که خب کمی قیمت تنده متاسفانه
ahmad
۸ دی ۱۳۹۵البته فکر کنم توی قیمت های سه سال قبل موندی!
الان دایلیم صفر کیلومترحدود 16 میلیون تومان قیمت داره دوست عزیز…
محمد
۷ دی ۱۳۹۵سلام به همگی . اگه درست استفاده کنید و جوگیر نشید موتور خیلی خوبیه .
میلاد
۱۸ دی ۱۳۹۵سلام ببخشید دایلیم رو از کجا میشه خریداری کرد
محمد
۳ اسفند ۱۳۹۵یازده دوازده تومن میخوای بدی پای این خب بده یه بنلی 250 تک وردار من تخته کردم 165 (تو کفی)رفت البته لازمه بگم موتور بسیار سرحال بود خیلی مشتیه اصلا مخم داره میترکه موتور چراغش یه سرست کلید خاموش نداره حالم بهم خورد??موافقی لایک بده??
mohmd
۵ دی ۱۳۹۷دوست عزیز دکمه چراغ خاموش نداره به این علت که استاندارد بعضی کشور هایه اروپاییه
حمید رضا
۱۹ مهر ۱۳۹۸فکر کنم بتلی تک رو با ktm اشتباه گرفتی بنلی تک نهایت ۱۴۵ تا بره. البته با gps
محمد
۳ اسفند ۱۳۹۵آقای دولت سرایی لطفا از بنلی 250 تک سیلندر هم برامون مطلب بذارید چون شما از هر سایت دیگه درباره هر موتور خیلی بهتر توضیح میدید قشنگ همه چیو مو شکافی میکنید ولی سایتای دیگه اینجوری نیستند ممنون میشم
Mohammad
۲۹ فروردین ۱۳۹۶سلام دوستان عزیز من میخوام باموتور برم مسافرت مسیر منم ازاصفهان به مشهد بعد به شمال بعد تهران بعدم اصفهان ختم میشه چه موتوری بردارم که راحت باشم ممنون ازشما
هرچی زودتربهترمن برج ۴حرکت میکنم
عطا
۱۵ خرداد ۱۳۹۶برای شما که مسافرا میکنی موتور های طرح شهری یا استریت و یا طرح های کروز راحت تر هستش، موتور های ریس مچ های دست را خسته میکنند همینطور طرقه نشستن روی موتور برای لگن و غیرهخسته کننده است ،
از نظر کیفیت و قطعات و سرویس که باید در سفر انجام بشه بررسی نکردم و نمیدانم.
پیشنهادها از ارزان به گران:
1.موتور های هوا خنک که بهتره نخرید ولی به خر حال جزو انتخاب ها هستن:
باکسر، پولسار، آپاچی، ان اس 150
2.موتور های اب خنک که بهتره بخرید:
ان اس 200، بنلی 250تک سیلندر، رگال رپتور، کی تی ام200سیتی، بنلی 250جفت، زد 250 کاواساکی
پویان
۶ اردیبهشت ۱۳۹۶پس موتور سنگین محسوب میشه و در روزهایی بجز پنجشنبه و جمعه نمیشه بیرون برد؟!
عطا
۱۵ خرداد ۱۳۹۶کاملا در اشتباهی
هيراد
۱۳ خرداد ۱۳۹۶سلام دوستان من بین این موتور و بنلی تک سیلندر موندم اگه کسی هست که واقعا از هردوش اطلاع داره یا به مدت زیادی سوار شده ممنون میشم راهنمایی کنه تا الا که هرجا میرم یکی میگه بنلی خیلی خوبه یکی میگه خیلی بده واقعا گیج شدم…
عطا
۱۵ خرداد ۱۳۹۶این دوموتور باهم تفاوت اساسی دارند
دایلیم تیپ ریس هست ولی بنلی شهری، موتور های ریسی بیشتر در سرعت های بالا راحت تر هستند ولی در مانور های سرعت پایین بسیار خسته کننده و کم فرمان هستند.
این انتخاب شماست که چه استفاده ای میخواهید بکنید و کدام تیپ مناسب هست.
مورد بعدی این که بنلی چینی هستش و دایلیم کره ای، قضاوت با خودتان.(چینی ها موتور ساز خوبی نیستند و کیفیت پایینی دارند.دوستان اپل را مطرح نکنید چون این شرکت برای پایین بودن هزینه های کارگری، خودش شرکتی در چین ساخته و مونتاژ میکند، ولی موتور ساز ها بنچ مارک یا حداکثر تحت لیسانس هستند)
موضوع سوم اینکه بنلی به روز هست و وشتیبانی قطعاتش مطمئنا بهتر از دایلیم هست که تولیدش تمام شده
ahmad
۲۳ خرداد ۱۳۹۶تولید موتورسیکلت در کمپانی دایلم کره جنوبی اصلا متوقف نشده بلکه طبق روال سابق در حال تولید هست
فقط سال گذشته مدتی مشکل تامین قطعات و کاهش عرضه در ایران پیش آمده بود که به خاطر اخلاف حساب و یا مشکلات دیگری بود که بین نمایندگی طرف قرار اون در ایران پیش آمده بود و در حال حاضر هم رفع شده…
بهرام
۳۰ خرداد ۱۳۹۶سلام بیژن جان
اول ممنون بابت مطالب خوبی که گذاشتی
هم مطالب فنی تخصصی رو به اندازه کافی اشاره میکنی هم مطالب عمومی مثل ویژگی ظاهری و صدا و غیره
من میخوام یه موتور بگیرم که هفته ای یکی دو بار باهاش یه دوری بزنم و زیبایی و صداش برام مهمه
راجع به مگلی و هیوسانگ و دایلیم خوندم.به نظرت مگلی رو اگه همین هفته ای یکی دوبار سوار شی و زیاد فشار نیاری بهش بازم خرج زیادی داره و نمیصرفه بخری؟
روح الله
۳ تیر ۱۳۹۶دیدگاه…سلام ببخشید من میخام یه موتوردایلیم بخرم،استفاده شهری هم میخام ازش بکنم،مشکلی نداره؟
شایان
۳۱ تیر ۱۳۹۶من نمیدونم کی هیوسانگ میخره وقتی قیمتش با کی تی ام تقریبا یکیه…خداییش انتخاب اول کی تی ام هست که از هر نظر هیچ ضعفی نداره
ظاهرا در حدود ده دوازده تومن دایلیم بهتره
من از نزدیک ندیدمش ولی ظاهرش توی عکس به نظرم خوبه فقط اون اگزوزش یکم زشته
کاش میشد اگزوز مگلی رو انداخت روی دایلیم
بهرام
۱ مرداد ۱۳۹۶اقا خدایی من 2 سال دایلیم سوار شدم موتور خوبیه ولی هیچ وقت نمیشه از یه خر توقع اسب عربی رو داشته باشید یعنی نمیشه از دایلیم توقع سوزوکی یا کاوازاکی یا هوندا رو داشته باشید.و در اخر تو روحش که هیچ قطعه ای از این موتورا گیر نمیاد اخه این چه وضعه مملکته هر چیزیش هم گیر بیاد قیمتش اندازه قیمت قطعه مرسدس بنزه.واقعا به خاطر اینکه قطعه گیر نمیومد فروختمش رفت
pouya
۸ مرداد ۱۳۹۶با سلام دایلیم و مگلی، بنلی اینا همشون موتورهای پرخرجی هسن وازلحاظ قیمتم خدایی بالاان وبا پولشون میشه ماشین خرید من پیشنهاد میکنم موتورهای با حجم کمترو هم امتحان کنید چو حتما لازم نی موتور250باشه که به خدااپاچی150هم موتور بدی نیس باوووو این خارجی هاهم فمیدن ایرانی ها عشق موتورای 250هسن ولی به قسم ایه که اینا همش سیاسته شرکت های خارجیه که بکنن تو پای ما ایرانیاپس لطفا اگه دنبال موتور سواری حرفه ای نیسید وفق میخواید برید یه چرخی با موتورتون بزنید به موتورایی باحجم کمتراز250هم توجه کنید،درضمن رییس شرکت باجاج تو عمرش فک نمیکرد شرکتش یه زمان موتور250تولید کنه ولی به برکت بازار ایران( چون ماایرانی هاخیلی خارجی هارودوس داریم ومهمون نوازیم بی گانه پرستیم)تونستن رویاشون روبه واقیت تبدیل کنن حالا کویر موتور موتوراش مجانی به کشورای همسایه فرستاده میشه چون صنعت ایران نقشه خیریه ی خاورمیانرو اجرامیکنه.یاحق
آرمین
۳۰ شهریور ۱۳۹۶با دایلیم میشه لایی کشید و از ترافیک رد شد؟
mr x
۲۴ مهر ۱۳۹۶ما با هوندا هم لایی میکشیم داداچ???
ahmad
۷ بهمن ۱۳۹۶مسلما دایلیم هم مثل بقیه موتور های ریس استایل دارای فلاپ و ززاویه فرمان کم هست و نمیتونه خیلی زاویه به فرمون و محور بدی.
لایی کشی در حد معمولی و با زوایه کم
از موتور ریس نباید انتظار استریت فایتر داشته باشید
علی
۲ مهر ۱۳۹۶بین مگلی مدل94
اخر که 11هزارتا کار کرده و دایلیم 93 که 8000تاکار کرده بنظرتون کدومو بگیرم؟
ahmad
۷ بهمن ۱۳۹۶یه توصیه دوستانه و با اطلاع قبلی میگم
شما هیچوقت مگلی نگیر
هیچوقت!
Sk
۱۱ آبان ۱۳۹۶فقد دایلیم
محمد
۱۸ آذر ۱۳۹۶من الان مدت هاست دایلیم 250 دارم و کاملاً ازش راضی ام فقط قطعاتش خیلی گرونه و کم پیدا میشه. باید خیلی با ناز باهاش برخورد کنید تا سواری خوب بده
javad
۱۰ اسفند ۱۳۹۶سلام خسته نباشید
من میخام موتور بگیرم خواستم ببینم بین هیوسانگ 250 مدل 90 با پالس rs200 مدل 97 کدام رو بگیرم بهتره بین دو راهی بدی قرار گرفتم.
محمد پارسا
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷با عرض سلام و خسته نباشید
واقعا خیلی ممنون بابت مطلب های خوبتون واقعا حرف نداره دمتون گرم
ی چن تا سوال داشتم از خدمتتون
من ی دایلیم دیدم مدل89 تر تمیز واقعا درحده قیمتش7 میلیون نیمه حالا خواستم ببینم الان با این وضعیت ارزش داره یانه؟
قطعاتش اصلا هس؟
چجور موتوریه خوب کار می کنه یان سگ جونه این حرفا
بعد می خوام بدونم اصلا فردا بخوام بفروشم میره اخه میگن موتور بدفروشیه
عباس
۷ خرداد ۱۳۹۷سلام. من میخوام یه موتور بگیرم بین دایلیم۲۵۰وپالسRs200موندم بنظرتون کدوم بهتره
Hesam
۱۴ آبان ۱۳۹۷احمد خان مگلی شاید تعداد منتقداش از علاقه منداش بیشتر باشه ولی یه چیزای منحصر به فردی داره که هرکسی میتونه عاشقش شه پس هی به همه نگو مگلی نگیر نگیر. بزا خودشون امتحان کنن مطمعنا خوششون میاد
امير حسين
۶ دی ۱۳۹۷سلام من میخوام دایلیم بگیرم اما نمیدونم قطعاتش اصلا پیدا میشه میگن اگه با مگلى بخورى زمین فلاپاش باز میشه میره تو بدنت و اینا میخواستم ببینم اینم مثله مگلیه؟
آیا موتوره پر خرجیه
با تشکر
مجتبی
۲۲ دی ۱۳۹۷سلام. ممنون از مطالب خوبتون. میخوام با 15 تومن ی موتور خوب بگیرم. اما بعضی دوستان میگی تو مگلی بگیر ولی بهش برس… ولی بدیای زیادی داره. نمیدونم الان چیکار کنم. کل کار من هم سفر درون شهری روزی 50 کیلومتر هست برای رفتن ب محل کار و اینکه شاید هر دو ماه یبار مسافت زیاد برم مثلا 700 800 کیلومتر تو ی روز…. راهنمایی کنین ممنون میشم. ی موتور خوب با کیفیت مناسب 15 میلیون و هنلدینگ خوب و پیدا کردن قطعات مناسب….
جوان
۲۹ بهمن ۱۳۹۷با سلام حضور همه دوستان به ویژه آقای دولت سرایی
من یه موتور دایلیم دارم، ولی دو سه روز هست که استارت نمیخوره و موقع استارت زدن از زیر زین راکب صدای تیک تیک میاد. میشه راهنمایی کنید که چیکار کنم؟
سپاس
Reza
۱۹ تیر ۱۳۹۸داداش من موتورخودم تقریبا همچینمشکلی داشت بازش کردم دیدم سر باطری خیلی شل شده برق نمیرسه احتمالا براتوام همینمشکل باشه
رضا
۱۹ مرداد ۱۳۹۸سلام میخواستم بدونم بین این موتور دایلیم و بنلی تک سیلندر و سی بی ۱۳۰۰ کدوم یک بهتره البته با توجه به اینکه سی بی پلاک نمیشه؟
سروش
۲۵ اسفند ۱۳۹۸بستگی به خودت داره که چه جور راننده ای هستی !!!
سنگین سوییچ داشتی تا به حال یا نه
کدوم شهر زندگی میکنی