شاید اولین چیزی که با دیدن این تیتر نسبتاً عجیب غریب به ذهنتان خطور میکند، این موضوع باشد که با وجود قانونی بودن و پلاک شدن موتورهایی با این حجم، ۲۵۰ سیسیهایی هستند که پلاک نمیشوند. اگر همین تصور در ذهنتان ایجاد شده، باید بگویم که دقیقاً درست است. در ایران موتورسیکلتهایی با حجم انجین بیشتر از ۲۵۰ سیسی و ۲۵۰ سیسیهایی که بیش از دو سیلندر دارند، اجازه پلاک شدن و تردد نخواهند داشت؛ البته اگر این موتورسیکلتها قانونی وارد کشور شده و سنددار باشند، میتوانید با عضویت در هیئت موتورسواری استانتان، و دریافت مجوز تردد، پنج شنبه – جمعهها را با خیال راحت و عدم ترس از توقیف موتورسنگین خود، در مسیر خانه تا پیست رانندگی کنید.
ما هم در این مطلب سعی داریم تا در چند قسمت مختلف به بررسی کیفیت و ویژگیهای موتورسیکلتهایی با حجم ۲۵۰ سیسی که در بازار ایران موجود هستند و پلاک هم میشوند، بپردازیم و اطلاعات مناسبی را در اختیار خوانندگان محترم سایت پدال قرار دهیم.
در قسمتهای قبل به بررسی تیپهای یک و دو مگلی و دایلیم۲۵۰ سیسی و همچنین هیوسانگهای اسپرت ۲۵۰ سیسی پرداختیم و همانطور که وعده داده بودیم در این قسمت به بررسی هیوسانگهای ۲۵۰ سیسی که در طبقهبندیهای دیگری غیر از اسپرت قرار میگیرند، خواهیم پرداخت.۸- هیوسانگ GTN 249:
شاید بیشتر جوانان و موتورسیکلت دوستان ایران، هیوسانگ را با همان مدل جی. تی. ۲۴۹ آر بشناسند. اما سلیقه همه افراد در هیچ زمینهای با هم یکسان نیست و برخی از موتورسواران ترجیح میدهند تا با موتورسیکلتهایی در سایر طبقهبندی به رانندگی بپردازند. حال اگر این افراد قصد داشته باشند که نیازهای شهری خود را با استفاده از یک موتورسیکلت با ظاهری کمی متفاوتتر از موتورهای خیابانی رفع کنند و از رانندگی خود نیز لذت ببرند، به احتمال زیاد به سراغ موتورسیکلتهای نیکد خواهند رفت تا بتوانند از رانندگی با موتورسیکلتی که طراحی آن تلفیقی از موتورسیکلتهای خیابانی و اسپرت است، لذت ببرند.
اولین هیوسانگی که در طبقهبندی نیکد و توسط کویرموتور در ایران مونتاژ و عرضه شد GTN 249 بود. موتورسیکلتی دیگر از این کمپانی کرهای که امروزه یکی از متنوعترین کمپانیهای حاضر در ایران بشمار میآید. حال شما هم اگر قصد خرید این موتورسیکلت را دارید، میتوانید ویژگیهای آن و دیگر نیکد این خانواده را با هم در این مقاله و در سایت پدال بخوانید و بعد تصمیم خود را برای انتخاب بگیرید. انجین:هیوسانگ در این مدل خود نیز همانند مدل جی. تی. ۲۴۹ آر از یک انجین با حجم ۲۴۹ سیسی و دو سیلندر V شکل با زاویه ۷۵ درجه بهره میبرد که خروجی قدرتی برابر با ۲۰.۶ کیلووات (۲۸ اسب بخار) در ۱۰.۰۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور ۲۲.۶ نیوتون متر در ۸.۰۰۰ دور در دقیقه را برای این موتورسیکلت به ارمغان آورده است. اما تفاوت بین این دو مدل جایی به وجود میآید که میبینیم وزن این موتورسیکلت ۲۳ کیلوگرم سبکتر از جی. تی. ۲۴۹ آر میباشد و در حقیقت این اختلاف وزن موجب شده تا این موتورسیکلت شتاب و سرعت بهتری نسبت به برادر اسپرت خود داشته باشد. شتاب صفر تا صد این موتورسیکلت حدوداً ۸ ثانیه است که این یعنی حدوداً ۱ ثانیه سریعتر از جی. تی. ۲۴۹ آر. درست است که شتاب این موتورسیکلت کمی نسبت به هیوسانگ اسپرت جی.تی.آر بهتر است ولی باز هم باید بگوییم که این موتورسیکلت وزن نسبتاً زیادی (۱۵۳ کیلوگرم) برای یک موتورسیکلت نیکد ۲۵۰ سیسی دارد، همانطور که وزن ۱۷۶ کیلوگرم برای یک موتورسیکلت اسپرت ۲۵۰ سیسی زیاد به نظر میرسد و به همین دلیل است که قدرت انجین این موتورسیکلت نتوانسته تا شتاب خیلی خوب و قابل قبولی را برایش به همراه داشته باشد.
حداکثر سرعت اسمی هیوسانگ Gtn249 در شناسنامه آن ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت قید شده و میتوان گفت یک هیوسانگ سرحال که مرحله آببندی را با دقت و مراقبت مناسب پشت سر گذاشته است به شما امکان تجربه سرعتی بیشتر از ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت را خواهد داد.
سیستم سوخترسانی: سیستم سوخترسانی این مدل از هیوسانگ هم مانند مدلهای اسپرت بررسی شده این کمپانی، کاملاً بهروز بوده و برخلاف موترسیکلت نیکد پالس 200ns که از سیستم سوخترسانی کاربراتور استفاده میکند، هیوسانگ Gtn249 از سیستم سوخترسانی انژکتوری با کنترل الکترونیک (EFI) بهره میبرد.
سیستم خنککننده: هیوسانگ Gtn249 همانند جی. تی. ۲۴۹ آر از سیستم مایع خنک بهره میبرد و با روغن خنک میشود (انواع سیستمهای خنک کننده در “قسمت اول” توضیح داده شده است)، البته همانطور که در قسمت قبل (قسمت سوم) گفتیم، هیوسانگ جی. تی. ۲۴۹ آر کمی مشکل داغ شدن انجین داشت که این مشکل در Gtn249 به دلیل نبودن فلاپ و در نتیجه رد شدن جریان هوای بیشتر، کمرنگتر شده است ولی اگر میخواهید تا کاملاً این مشکل را به فراموشی بسپارید، همچنان توصیه ما به شما همان تعویض اگزوز است.
طراحی ظاهری:این موتورسیکلت در طراحی ظاهری کاملاً شبیه جی.تی.۲۴۹ آر میباشد. این شباهت تا حدی زیاد است که میتوانیم بگوییم اگر فلاپ جی.تی.۲۴۹ آر را برداریم و چند تغییر خیلی کوچک ایجاد کنیم کاملاً به ظاهر هیوسانگ Gtn249 خواهیم رسید. مهمترین این تغییرات نیز تغییر در فرم و ارتفاع فرمان است. اگر به خاطر داشته باشید در قسمت قبل گفتیم که فرمان پایین موتورسیکلتهای اسپرت باعث مچ درد و کمردرد میشود اما از آنجایی که Gtn249 یک موتورسیکلت نیکد بشمار میرود، ارتفاع فرمان بالاتر آورده شده و در فرم آن نیز تغییراتی داده شده است تا راکب بتواند به راحتی و بدون خستگی (یا حداقل با خستگی کمتری) رانندگی کند.
در طراحی یک موتورسیکلت نیکد چیزی که خیلی مهم به نظر میرسد طراحی چراغ جلوست، چرا که بعد از انجام این طراحی است که اگر کار طراحان به خوبی انجام شده باشد، موتورسیکلت شمایلی زیبا و شبیه به یک موتورسیکلت نیکد را پیدا خواهد کرد و برای مخاطب جذابیت خواهد داشت؛ به نظر میرسد که طراحان هیوسانگ از پس انجام این کار به خوبی برآمده باشند و چراغی را طراحی کردهاند که هم در فرم و هم در محل و زاویه قرارگیری نسبت به بدنه، یک موتورسیکلت نیکد را تداعی میکند. ازجمله قسمتهایی هم که هیچ تغییری درونشان به وجود نیامده میتوان به قسمتهایی مانند اگزوز، زین، کیلومترشمار، رینگ و لاستیکها اشاره کرد که مشابه مدل جیتیآر میباشند.
نقاط قوت:سیستم تعلیق: دقیقاً همانند هیوسانگ جی.تی.۲۴۹ آر، صندلیهای این موتورسیکلت نه خیلی سفت است و نه خیلی نرم و همین امر با توجه به سیستم فنربندی هیوسانگ Gtn249 که از ترکیب کمکهای جلو با قطر ۵۱ میلیمتر بهصورت وارونه غیرقابل تنظیم با فریمهای فولادی از نوع کلافی (گهوارهای) پدید آمده و استفاده از کمکفنر تکی (monoshock) در تعلیق عقب، راحتی و کنترل بهتری را برای راکب فراهم میکند.
مهمترین نقاط قوت:
- کشش مناسب در دورهای پایین.
- سرعت بالا.
- ظاهری زیبا.
- کیفیت مطلوب.
نقاط ضعف:
سیستم ترمز: اگر به خاطر داشته باشید برای هیوسانگ جی.تی.۲۴۹ آر، سیستم ترمز را به دلیل وجود دو عدد دیسک ۳۰۰ میلیمتری به همراه سیلندر ترمز دو پیستونی در چرخ جلو و یک دیسک ۲۳۰ میلیمتری به همراه سیلندر ترمز دو پیستونی در چرخ عقب، در ذیل نقاط قوت بررسی کردیم اما در مورد Gtn249 باید بگوییم که علیرغم سرعت و شتاب بالاتر و سریعتر نسبت به جی.تی.۲۴۹ آر، سیستم ترمز این موتورسیکلت در چرخ جلو تنها از یک دیسک ۳۰۰ میلیمتری به همراه سیلندر ترمز دو پیستونی استفاده میکند و همین امر موجب ضعیف شدن سیستم ترمزگیری این موتورسیکلت نسبت به سرعت و شتابش گردیده است و آن اطمینان خاطری که به هنگام رانندگی با هیوسانگ جی.تی.۲۴۹ آر وجود دارد، در این موتورسیکلت وجود نخواهد داشت.
سایر مشخصات هیوسانگ Gt249r:نوع انجین: دو سیلندر (V-twin)، چهار زمانه
حداکثر گشتاور: ۲۲.۶ نیوتون متر در ۸.۰۰۰ دور در دقیقه
دورسنج: آنالوگ عقربهای
سرعتسنج: دیجیتال
مسافت سنج: دیجیتال
چیدمان سوپاپها: ۸ سوپاپ، DOHC
سیستم خنککننده: روغن خنک
جعبهدنده: ۵ دنده
مصرف سوخت تقریبی: ۲.۹۰ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
گنجایش مخزن سوخت: ۱۷ لیتر
ترمز جلو: دیسک ۳۰۰ میلیمتری به همراه سیلندر ترمز دو پیستونی
ترمز عقب: دیسک ۲۳۰ میلیمتری به همراه سیلندر ترمز دو پیستونی
تعلیق جلو: کمک دوشاخ تلسکوپی وارونه
تعلیق عقب: کمکفنر تکی ((monoshock
تجهیزات کاهش آلایندگی: مبدل کاتالیست + سیستم هوای ثانوی
تایر جلو: ۱۱۰/۷۰-۱۷, SHINKO
تایر عقب: ۱۵۰/۷۰-۱۷, SHINKO
قیمت: در حال حاضر هیوسانگ Gtn249 با قیمت چهارده میلیون تومان بفروش میرسد.
۹- هیوسانگ EXIV 249:
در سال ۲۰۱۴ کمپانی هیوسانگ موتورسیکلت جدیدی را در طبقهبندی موتورسیکلتهای نیکد و با نام تجاری X-5 روانه بازارهای جهانی کرد. این موتورسیکلت در اوایل سال ۱۳۹۳ توسط شرکت کویرموتور در کشورمان عرضه شد. از همان ابتدا و با منتشر شدن اخبار و تصاویر این موتورسیکلت در رسانهها، خیلی از علاقهمندان موتورسیکلت در کشورمان مشتاق حضور این موتورسیکلت در بازار ایران بودند، حالا که چندی از حضور این موتورسیکلت در کشورمان میگذرد با هم به بررسی ویژگیهای آن میپردازیم.
انجین:این موتورسیکلت از یک انجین تک سیلندر چهار زمانه با حجم ۲۴۹ سیسی بهره میبرد که قدرت حاصل از این انجین ۲۰.۵۹ کیلووات (۲۸ اسب بخار) در ۹۵۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور ۲۴.۱۷ نیوتون متر در ۷ دور در دقیقه است. حداکثر سرعت اسمی این موتورسیکلت در مشخصات آن ۱۶۵ کیلومتر بر ساعت قید شده است که با توجه به وزن ۱۳۸ کیلوگرمی (۱۵ کیلوگرم سبکتر از Gtn249) و تک سیلندر بودن انجین این موتورسیکلت، معقول به نظر میرسد ضمن آنکه شتاب صفر تا صد این موتورسیکلت حدوداً ۶.۵ ثانیه است که در نوع خود عالی به نظر میرسد. سیستم سوخترسانی: سیستم سوخترسانی این مدل از هیوسانگ هم مانند مدلهای اسپرت بررسی شده این کمپانی، کاملاً به روز بوده و همانند هیوسانگ Gtn249، از سیستم سوخترسانی انژکتوری با کنترل الکترونیک (EFI) بهره میبرد. سیستم خنککننده: یکی از مهمترین نقاط قوت در این مدل، برخورداری از سیستم خنککنندگی “آبخنک” است که بهتنهایی میتواند مزیت بزرگی نسبت به Gtn249 بهحساب برود. البته با وجود این سیستم، برخی از خریداران این موتورسیکلت در کشورمان از جوش آوردنهای بیمورد در زمان آببندی، ابراز نارضایتی میکنند. طراحی ظاهری:
در کانسپتهای اولیه که از سوی کمپانی هیوسانگ ارائه شد شاهد یک طراحی فوقالعاده جذاب بودیم که مهمترین نقطه قوت این طراحی را میتوانستیم هماهنگی رنگ رینگها با رنگ بدنه بدانیم که جذابیتی خاص (مخصوصاً در رنگ قرمز) به این موتورسیکلت بخشیده بود اما بعد از به بازار آمدن، شاهد تغییراتی در طراحی این موتورسیکلت بودیم که از جذابیت آن کاسته بود. ازجمله مهمترین این تغییرات میتوان به تغییر در زوایا و شکل باک و بدنه و همچنین تغییر در کیفیت و نوع رنگآمیزی اشاره کرد. اما همچنان میتوانیم طراحی این موتورسیکلت را خاص و جدید بدانیم. رنگ رینگها نیز بهجز در رنگ بدنه سفید، هماهنگی بار رنگ بدنه ندارند و در بیشتر رنگبندیهای بدنه، رینگها با رنگ سفید ارائه میشوند. در حال حاضر برخی از مالکین این موتورسیکلت در کشورمان، از کیفیت پایین رنگآمیزی در این موتورسیکلت، گلهمند هستند. نکته دیگری که در مورد طراحی این موتورسیکلت به چشم میآید طراحی اگزوز در قسمش زیرین بدنه است (اگزوز مخفی) که خیلی جذاب از آب درنیامده است. مهمترین نقاط قوت:
- بهرهمندی از سیستم آبخنک برای کنترل دمای انجین.
- شش دنده بودن گیربکس.
- انژکتور الکترونیک (EFI).
- شتاب بالا.
مهمترین نقاط ضعف:
- تک دیسک بودن ترمز جلو.
- وجود کمک دوشاخ جلو از نوع تلسکوپی. (خیلی بهتر بود اگر از کمک دو شاخ تلسکوپی وارونه (Upside Down) استفاده میشد.)
نوع انجین: تک سیلندر، چهار زمانه
حداکثر توان: ۲۴.۱۷ نیوتون متر در ۷ دور در دقیقه
چیدمان سوپاپها: ۴ سوپاپ، DOHC
گنجایش مخزن سوخت: ۱۱ لیتر
ترمز جلو: یک دیسک ۳۰۰ میلیمتری به همراه سیلندر ترمز چهار پیستونی
ترمز عقب: دیسک ۲۳۰ میلیمتری به همراه سیلندر ترمز دو پیستونی
تعلیق جلو: کمک دوشاخ تلسکوپی
تعلیق عقب: کمکفنر تکی (monoshock)
تایر جلو: ۱۱۰/۷۰-۱۷
تایر عقب: ۱۵۰/۷۰-۱۷
قیمت: در حال حاضر این موتورسیکلت با قیمت پانزده میلیون تومان از سوی کویر موتور ارائه میشود.
۱۰-هیوسانگ Aquila 249:
خیلی از علاقهمندان به موتورسیکلتهای سبک کروزر، همچنان این طبقهبندی از موتورسیکلتها را با نام برند معروف هارلی دیویدسون (Harley Davidson) میشناسند و شاید با بکار بردن لفظ کروزر دقیقاً متوجه منظور شما نشوند ولی به محض آنکه بگویید این طبقهبندی همان موتورسیکلتهای سبک هارلی دیویدسون هستند، به خوبی متوجه منظورتان خواهند شد.
در طول سالهایی که از عمر موتورسواری میگذرد کمپانیهای متعددی اقدام به تولید موتورسیکلتهایی در این طبقهبندی کردهاند که یکی از این کمپانیها، کمپانی هیوسانگ کره جنوبی است. از کروزهای تولید شده توسط این کمپانی دو مدل آن در ایران موجودند که شامل آکویلا ۲۵۰ سیسی و ۶۵۰ سیسی میشوند که ما قصد داریم به بررسی موتورسیکلت هیوسانگ آکویلا ۲۵۰ سیسی بپردازیم.
انجین:این موتورسیکلت نیز همانند بیشتر محصولات ۲۵۰ سیسی این کمپانی کرهای، از یک انجین با حجم ۲۴۹ سیسی و دو سیلندر V شکل با زاویه ۷۵ درجه بهره میبرد که خروجی قدرتی برابر با ۱۸.۷۹ کیلووات (۲۵.۵ اسب بخار) در ۹.۰۰۰ دور در دقیقهای و حداکثر گشتاور ۲۰.۶۳ نیوتون متر در ۸.۵۰۰ دور در دقیقه را برای این موتورسیکلت به ارمغان آورده است. نکته جالب آنجاست که وزن این مدل نسبت به هیوسانگ جی. تی. ۲۴۹ آر که یک موتورسیکلت اسپرت است، ۹ کیلوگرم سبکتر میباشد و این امر باز هم بر وزن نسبتاً سنگین جی. تی. ۲۴۹ آر تأکید دارد.
اما همانطور که ذکر کردیم قدرت انجین این موتورسیکلت هم در اسب بخار و هم در حداکثر گشتاور کمتر از جی. تی. ۲۴۹ آر است، پس نمیتوان انتظار سرعت و شتاب خیلی زیادی از این موتورسیکلت داشت؛ اصولاً هم هیچگاه نباید از یک موتورسیکلت کروزر انتظار چنین ویژگیهایی را داشته باشم چراکه برای این طبقهبندی از موتورسیکلتها عواملی چون مصرف سوخت، راحتی سرنشینان، کشش مناسب برای جادهها و مسافتهای طولانی و هر ویژگی دیگری که مربوط بهراحتی در سفر با یک موتورسیکلت است، مهمتر به نظر میرسد.
سیستم سوخترسانی: هیوسانگ آکویلا ۲۵۰ سیسی نیز همانند محصولات دیگر کمپانی هیوسانگ که تاکنون بررسی کردیم، از سیستم سوخترسانی انژکتوری با کنترل الکترونیک (EFI) بهره میبرد.
سیستم خنککننده: هیوسانگ آکویلا ۲۵۰ سیسی از سیستم روغن خنک برای کاهش دمای انجین استفاده میکند که میتوانیم بگوییم نسبت به مدلهای روغن خنک دیگری که بررسی کردیم این عمل در آکویلا ۲۵۰ سیسی خیلی بهتر انجام میشود.
طراحی ظاهری:هیوسانگ آکویلا ۲۵۰ سیسی از ظاهری بسیار جذاب برخوردار است و در اولین نگاه فاصلهٔ زیاد بین دو محور چرخها و ارتفاع پائین که جزو ویژگیهای جداییناپذیر کلاس کروزر است به چشم میآید. ضمن آنکه رینگها از نوع آلومینیوم ریخته ساخته شدهاند که سطح براق فلز در آن جالب توجه بوده و به همراه استفاده از دو رنگ مختلف در بدنه، زیبایی خاصی به این موتورسیکلت بخشیدهاند و همچنین کمک دوشاخ جلو با پوشش کروم، در عین استحکام بالا جذابیت این موتورسیکلت را نیز دو چندان کرده است.
البته جذابیت ظاهر همیشه بستگی به سلیقه افراد دارد و خود من به شخصه ظاهر این موتورسیکلت را علیرغم تمام ویژگیهایی مثبتی که برشمردیم، دچار نوعی کلاسیک بودن بیش از حد میدانم و به نظرم آکویلا ۲۵۰ سیسی هم میتواند مانند مدل ۶۵۰ سیسی، از ظاهری مدرنتر و جذابتر بهره ببرد.
از تمام این موارد که بگذریم، مهمترین نقطه قوت در طراحی این موتورسیکلت را میتوانیم طراحی ارگونومیک و راحت بودن حالت قرارگیری راکب بدانیم، به گونه که حتی در مسافتهای طولانی شما احساس خستگی نخواهید کرد. وقتی لاستیکهای پهن و تیوبلس را هم به این ویژگیها اضافه کنیم، میبینیم که آکویلا ۲۵۰ سیسی در زمره موتورسیکلتهای خیلی خاص و جذاب موجود در بازار قرار میگیرد.
نقاط قوت:سیستم تعلیق عقب: آکویلا ۲۵۰ سیسی با بهره بردن از دو عدد کمکفنر هیدرولیک، خیال شما را از بابت تعلیق عقب راحت میکند چراکه این سیستم تعلیق، قدرت ضربهگیری و راحتی مناسبی را برای این موتورسیکلت فراهم کرده است.
نقاط ضعف:
سیستم تعلیق جلو: در تعلیق جلوی آکویلا ۲۵۰ سیسی از کمک دو شاخ تلسکوپی استفاده شده که ضربهگیری مناسبی ندارد و حداقل میتوانست از نوع تلسکوپی وارونه باشد تا قدرت و عملکرد بهتری در ضربهگیری داشته باشد.
سیستم ترمز: درست است که این موتورسیکلت سرعت و شتاب خیلی بالایی ندارد اما سیستم ترمز همیشه برای وسایل نقلیه مهم است، مخصوصاً اگر این وسیله نقلیه دو چرخ باشد و برای مسافرت رفتن هم طراحی شده باشد، متأسفانه این مدل از هیوسانگ با استفاده از ترمز کاسهای در چرخ عقب و ترمز تک دیسک در چرخ جلو، خیلی حس امنیت را به راکب منتقل نخواهد کرد.
مهمترین نقاط قوت:- طراحی جذاب.
- راحتی راکب و سرنشین.
- استفاده از سیستم سوخترسانی انژکتور با کنترل الکترونیک (EFI).
- استفاده از دو کمکفنر هیدرولیکی در تعلیق عقب.
- تایرهای تیوبلس.
مهمترین نقاط ضعف:
- استفاده از کمک دوشاخ تلسکوپی در تعلیق جلو.
- سیستم ترمز نسبتاً ضعیف.
نوع انجین: دو سیلندر (V-twin)، چهار زمانه.
حداکثر گشتاور: ۲۰.۶۳ نیوتون متر در ۸.۵۰۰ دور در دقیقه.
دورسنج: آنالوگ عقربهای.
سرعتسنج: آنالوگ عقربهای.
مسافت سنج: آنالوگ رقمی.
چیدمان سوپاپها: ۸ سوپاپ، DOHC
سیستم خنککننده: روغن خنک
جعبهدنده: ۵ دنده
مصرف سوخت تقریبی: ۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
گنجایش مخزن سوخت: ۱۴ لیتر
ترمز جلو: دیسک ۳۰۰ میلیمتری به همراه سیلندر ترمز دو پیستونی
ترمز عقب: کاسهای
تعلیق جلو: کمک دوشاخ تلسکوپی
تعلیق عقب: دو عدد کمکفنر هیدرولیک
تجهیزات کاهش آلایندگی: مبدل کاتالیست + سیستم هوای ثانوی
تایر جلو: ۱۱۰/۹۰-۱۶
تایر عقب: ۱۵۰/۸۰-۱۵
قیمت: در حال حاضر هیوسانگ آکویلا ۲۵۰ سیسی با قیمتی در حدود بیست و سه میلیون تومان بفروش میرسد.
پایان قسمت چهارمدر قسمت بعد به بررسی کاوازاکی نینجا ۲۵۰ سیسی خواهیم پرداخت.
amir
۲ مهر ۱۳۹۴یه سری به سایت کاوازاکی بزنید و قیمت ها رو ببینید و ببینید چه ظلمی داره به مردم ایران میشه
بیژن دولت سرایی
۲ مهر ۱۳۹۴به سایت هر کدوم از کمپانیا که سر بزنیم به همین نتیجه میرسیم…
و فاجعه وقتی عمیق تر میشه که قیمت ها رو با سرانه در آمد مردم تو اون کشورها برسی کنیم…
Danial
۲ مهر ۱۳۹۴جالب اینکه نینجا 250 با قیمت 4.150 ارزه میشه و هیوسانگ 250 جی تی یا قیمت 4.350 حدوداً 200 دلار گرونتر اما …
اما…
قیمت نینجا در ایران 40 میلیون و هیو 20 میلیون اسن ی مشت روانی جمع شدن تشکیل کلونی دادن با هم …
مملکت نیست که دیونه خونس… :|
صادق
۱۹ فروردین ۱۳۹۶ببخشید شما که به کار دولت و کشور گیر میدی کاش کمی سواد نوشتن میداشتی:
ارزه، اشتباه است عزیزم: عرضه
اسن، نه عزیزم: اصلا
ی مشت، نه عزیزم: یه مشت، یا،
یک مشت!
رضا
۲ مهر ۱۳۹۴موافقم.این چه دولتیه که هرکی هر قیمتی که میخواد روی جنسش میزاره.یعنی چی یه موتور 250 که از برند معروفی هم نیست 12 میلیون قیمتشه!!؟مطمعن باشین هزینه تمام شده همچین موتوری کمتر از نصف قیمت فروشش هستش.ما هم داریم زندگی میکنیم اونوریا هم دارن زندگی میکنن.ای خدااااااا
asa
۲ مهر ۱۳۹۴اقا این هیوسانگ های ۲۵۰ و ۶۵۰ چقدر شبیه هارلی جونم هستش . راستی gd250 بدرد پیست میخوره ؟
Danial
۲ مهر ۱۳۹۴داداش با سبک کروز کی میره پیست صابونی بزنه اسن نمیشه کروز فقط برای مسافرت ساخته شده مسافت های طولانی که مهد این سبک هم آمریکاس دلیلش هم فواصل بسیار زیاد بین هر استان (ایالت) هست…
فک کن هارلی داشه باشی سر پیچ صابونی بزنی میمیری زیر موتور میشه بخوابی اما نه اونجوری … :)
Danial
۲ مهر ۱۳۹۴من کاری به بخش قیمت این وسایل ندارم کلاً میون 250 های وارداتی مملکت هیوسانگ تنها موتوری هست که وقتی میرونیش حس موتور سنگین رو بهت القا میکنه من مگلی داشتم هیو داشتم دربی داشتم cbr 600 2007 داشتم gsx 750 2009 هم داشتم درسته اینا قابل مقایسه نیست اما اگر قرار باشه یک کدوم رو برای سواری انتخاب کنم (پلاک شدنی باشه) حتماً دوباره هیو رو انتخاب میکنم البته مدل نیکد رو سوار نشدم فک کنم حال بده…
راستی پدال ی مقاله در مورد دربی هم بزار درسته 160 هست اما ارزش داره بنویسی موتور خیلی با کیفیتی هستش…
حس موتور سنگین ینی وقتی گاز میدی جلوی موتور احساس کنی با توازن کامل به همراه پشت موتور دارن زمین رو گاز میزنن البته هیو سانگ توی دور پایین این شکلیه..
sajjad amin
۲ مهر ۱۳۹۴واقعا با مطلب راجع به دربی موافقم چون موتور جالبیه و یکم عجیب و گیج کنندس اینجا..
همه جا 125 سی سیه ولی اینجا 160
از هرکسی هم بپرسی میگه عالیه ولی طرف خریدش نرو
واقعا اگه راجع بهش بنویسن خیلی جالب میشه
سینایی
۲۳ دی ۱۳۹۴عزیزم دربی همه جا 60 سی سی هست اینجا 160 .
125 کجا دیدی !
D:
احمد باقری
۲ مهر ۱۳۹۴موتورهای هارلی داویدسون واقعا استایل و طراحی خاص خودشون رو دارن.
هادی
۲ مهر ۱۳۹۴آقا یه سوال چرا توربوشارژ نمیزارن رو متور ها؟
sajjad amin
۲ مهر ۱۳۹۴من فکر میکنم برای خطرش باشه چون توربو لک داره و وقتی اضافه میشه ناگهانی چرخ هرز گردی میکنه که حتی تو بعضی ماشین های دیفرانسیل عقب توربو اگه راننده حرفه ای نباشه این مشکل باعث در رفتن ماشین و تصادف میشه موتور که دیگه جای خود داره(البته توربوی های جدید این مشکل رو کم کردن) دلیل دیگه هم فکر کنم حرارت بالای توربو باشه که تو موتور شاید اذیت کنه
بیژن دولت سرایی
۲ مهر ۱۳۹۴از حدود دو سال پیش کمپانی های بزرگ شروع کردن و روی برخی از مدلهای جدیدشون از سوپر شارژر و توربو شارژر استفاده می کنن…
sajjad amin
۳ مهر ۱۳۹۴سوپرشارژ که بله فعلا فقط h2 داره ولی توربوشارژ میشه بگین کدوم مدلهاست ک داره ??
بیژن دولت سرایی
۳ مهر ۱۳۹۴سوزوکی داره تلاش میکنه که یکی از محصولاتشو با این ویژگی تولید انبوه کنه….
Hamid...Audi
۲ مهر ۱۳۹۴با تشکر از بیژن دولت سرایی عزیز!
آقا خدا قوت با این سری اصلا جون دوباره ای به پدال دادی.
راستی مدل های یاماها و سوزوکی هم تو این بخش معرفی میشن؟!!!!
بیژن دولت سرایی
۳ مهر ۱۳۹۴ممنون حمید جان..
احتمالا برم سراغشون ولی نه فعلا…
mory
۳ مهر ۱۳۹۴با کیفیت ترین رودر آخر که دوک هم توضیح دادید بگید که این سری مقاله ها تباه نشه
بیژن دولت سرایی
۳ مهر ۱۳۹۴دوک چون 250 سی سی نیست قرار شده تو قسمت دوم “بررسی موتورسیکلت های بازار ایران” برسیش کنیم…
اینم لینک قسمت اول:
http://www.pedal.ir/%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1%D8%B3%DB%8C%DA%A9%D9%84%D8%AA/%D8%A8%D8%B1%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1%D8%B3%DB%8C%DA%A9%D9%84%D8%AA-%D9%BE%D8%A7%D9%84%D8%B3-%D9%BE%D9%88%D9%84%D8%B3%D8%A7%D8%B1-200-220/
میلاد کرمی
۳ مهر ۱۳۹۴سلام من یه هیوسانگ نیکد exive خریدم
اصلا جوش نمیاره شتاب فوق العاده ای هم داره
واینکه تو خیابون خیلی نظرها رو جلب میکنه
ترمزها خیلی خوبه وصندلی نرمی هم داره تو ترافیک هم عالیه
بنده خدا
۴ مهر ۱۳۹۴سلام.یادش بخیر ما هم یه زمان موتور فوق سنگین براوو و رکس داشتیم….خخخخخ
وحید 19.75
۵ مهر ۱۳۹۴سلام یه سوال برام پیش امده بجز 250 های کره ای و انگلیسی و اتریشی 250 ژاپنی هم هست که مجاز باشه منظورم هندا یا یاماها یا سوزوکی هست ولی در اصل میخواستم بدونم cbr 250 هندا مجازه ؟؟ اگه مجازه حدود قیمتش چنده البته صفر کیلومتر .
بیژن دولت سرایی
۵ مهر ۱۳۹۴سلام
از ژاپنیا هم کاوازاکی هم سوزوکی و هندا و یاماها، 250 سی سی مجاز تو ایران دارن..
هوندا cbr 250 هم مجازه……
وحید 19.75
۶ مهر ۱۳۹۴ممنون از پاسخت و امید وارم به برسی ژاپنی ها هم برسی قیمت cbr صفر هم ندادی :)) و کدوم شرکت وارد میکنه
بیژن دولت سرایی
۶ مهر ۱۳۹۴از ژاپنیا بررسی کاوازاکی نینجا رو که نوشتم تو قسمت آیندس…
شرمنده یادم رفت
قیمت cbr 250 رو دقیق ندارم ولی حول و حوش 8-27 باید باشه
Roma
۲۷ مهر ۱۳۹۴بازم یه انشای دیگه
هیو های مدل نیمه دوم سال ۹۰ با تعویض ecu به نام دلفی مشگل خاموش شدنش حل شد ولی شش ماه اول ۹۰همشون این مشگل دارن که ecu, موتور خاموش میکنه وقتی تو ترافیک موتور داغ میشه
بزرگترین ضعف هیوسانگ هم سوختن مکرر شارژ هست و روشن روشن بی دلیل چراغ f1
حسن كوچك همه موتور بازا
۱۵ آبان ۱۳۹۴با سلام خدمت اقایان دولت سرایی روما وحید میلادوبقیه سروران گرامی با احترام به همه عزیزان من موتورای زیادی سوار شدم عشق موتورم ولی هیچ موتوری مثل سوزوکی هزار ندیدم خیلی سواریش حال میده خودم یه دستگاه مدل 1980دارم که معمولا جمعه ها سوار میشم اصلا یه ابهت خاصی داره که تو هیچ موتوری ندیدم البته خدمت دوستان جسارت نشه
کمال
۸ اردیبهشت ۱۳۹۵سلام وارادت میشه آکویلا 250 رو با اونجر 220مقایسه کنید؟ ممنون میشم
کمال
۹ اردیبهشت ۱۳۹۵سلام وارادت درباره آکویلا 250 بیشتر چه رنگی طرفدار داره؟
کمال
۹ اردیبهشت ۱۳۹۵سلام پرطرفدار ترین رنگ برای آکویلا 250 کدامه؟ باتشکر
احمد رضا
۶ خرداد ۱۳۹۵سلام..بیژن خان قیمت روز gtn250 چنده؟
یکی میگه 18 یکی میگه 16 یکی میگه14 یکی میگه 13/5 آخرش چند چندرغاز قیمتشه؟
احمد رضا
۷ خرداد ۱۳۹۵کسی نمیخواد جواب مارو بده؟این همه سوال هست این یدونه هم روش
امیر
۲۹ خرداد ۱۳۹۵سلام
من دوست دارم یه ۲۵۰ استریت بخرم که هم باهاش حال کنمهم رخ خوبی داشته باشه هرکی یه چیزی میگه. تنها موتوری که داشتم تا حالا ویو بود
بنظرتون بنلی چطوره ؟
یک سیلندر یا ۲ سیلندر ؟
بنلی بهتره یا هیوسانگ ؟
علی
۳۱ شهریور ۱۳۹۵با سلام
میشه یه توضیح بدین که هیوسانگ اکسیو چطور با تک سیلندر بودنش اینقدر شتابش عالیه ؟؟ هرچقدر هم که قطر داخلی سیلندرش نسبت به دو سیلندر ها بزرگ تر باشه بازم به نظرم دو سیلندر با در نظر گرفتن نیروی دو برابر به نظرم یکم عجیبه و اینکه شاید به خاطر وزن کمترش باشه ولی بازم تک سیلندر به نظرم خیلی خوب جواب داده و اگر اینطوری شتاب بگیره به نظرم اصلا هم نقطه ضعفش نیست
ahmad
۲۶ فروردین ۱۳۹۶نیروی دو برابر؟
شما احیانا قطر سیلندر رو در نظر نمیگیری؟
قطر سیلندر موتور 250 سی سی اگر تک سیلندر باشه دویست و پنجاه است و اگر جفت سیلندر باشه هر سیلندر 125 خواهد بود که جمعا بازم میشه 250
غرش
۱۶ مهر ۱۳۹۵سلام بر دوستان گرامی و نویسنده محترم!کاش صحبتی از دیگر کروزر میدان آکویلا ۶۵۰می اومد وسط…
آقا کمال بیشتر از همه طرح مشکی با پس زمینه نارنجی ونقره ای دست مردمه ولی بنظرم تم سرخ دیدنی تره!انشاله زندگی هممون با این کروزر های با طعم هارلی و امریکن ها رغم بخوره!
بیشتر بگازین خصوصا ایام آخر هفته رو
مهدی هاشمی
۱۰ فروردین ۱۳۹۶سلام دوستان وقت خوش
بنظرتون با توجه به وضعیت فعلی هیو رو بخرم یا صبر کنم شاید بهترش بیاد
پولش مهم نیست فقط پلاک دار باشه که حوصله پلیس بازیرو ندارم
ایا هیو فعلا بهترینه
ahmad
۲۶ فروردین ۱۳۹۶اگر منظور کلی باشه و تیپ و استایل خاصی مد نظرتون نباشه که هیوسانگ بهترین نیست
بلکه محصولات هوندا سی بی آر و کاواساکی زد ایکس هستن که به مراتب بهتر از هیوسانگ ارزیابی میشن.
رضا
۱۱ فروردین ۱۳۹۶فقط یه چیز بگم من خیلی موتور سوار شدم و تصمیم داشتم از این موتورهای اشغال نخرم ولی با موتور هیوسانگ اکسیو اشنا شدم و خریدم فوق العاده است بی نظیره شناب عالی ترمز عالی کمک عالی مصرف سوخت عالی حیف جولوشو گرفتن ونمیزارن دیگه بیاد
مهدی
۴ اردیبهشت ۱۳۹۶سلام
الان تو بازار قیمت aquila 249 چنده؟
خیلی لازمه بدونم
ممنون
مسعود
۱ تیر ۱۳۹۶دوستان سلام من از یکی اشناهام میخوامGTN250مدل ۹۲ بخرم زیر ۱۰۰۰تا راه رفته و بسیار تمیزه چند بگیرم ازش میشه راهنمائیم کنید اگه اطلاعاتی دارین ممنونم
Boyk
۱۱ شهریور ۱۳۹۶اگه کسی درباره اکسیو استریت توضیح بده ممنون میشم..چ۹ور موتوریه..خراب نمیشه
K1
۳ آذر ۱۳۹۶سلام مطابتون مفید بود من تو همه سات ها رفتم گفته بود هیوسانگ gtn250 یا ۱۷۰ تا میره یا بیشتر ولی سایت گمرک موتور نوشته بود۱۴۰ تا بیشتر نمیره میخواستم ببینم واقعی یا داستانه من خودم هیوسانگیم فک میکنم ۱۷۰ دیگه بره میخواستم نظر حرف ای هارو بدونم ممنون
حامد
۵ دی ۱۳۹۶سلام خدمت دوستان صاحب نظر و متخصص
تو رده موتور های کلاس چاپر ،250 سی سی های مجاز ،چه نوع شرکتی بهترین رو در ایران ارائه میده،قیمتاشون به چه صورته،و اینکه ایا شرکتای ژاپنی تو این کلاس چیزی دارن که تو ایران بشه سوار شد؟
مرسی از دوستان
ahmad
۷ بهمن ۱۳۹۶متاسفانه ژاپنی 250 سی سی فعلا با این استایل نداریم
تنها گزینه ها فقط همین آکوئلا هیوسانگ با استایل کروزر (که بازم چاپر نیست!)
و محصولات رگال رپتور چین هستن