موتورسیکلتهفته نامه

قوی‌ترین موتورسیکلت های سال 2024؛ از آپریلیا و دوکاتی تا کاوازاکی و بی‌ام‌و

اگر به دنیای موتورسواری علاقه دارید و می‌خواهید با قوی ترین موتورسیکلت های سال ۲۰۲۴ آشنا شوید این مقاله جذاب را از دست ندهید.


مهندسان شاغل در شرکت‌های تولید کننده موتورسیکلت وظایف بسیار دشواری بر عهده دارند. داشتن مهارت‌های لازم برای تنظیم و اصلاح قطعات یک پیشرانه به منظور دستیابی به حداکثر پرفورمنس آن جزو پیش‌نیازهای اصلی حضور در چنین پست‌هایی است. با اینکه موتورسواران طبیعتاً دوست دارند به سرعت‌های بسیار بالا دست یابند اما این قدرت خام و زیاد پیشرانه‌های موتورسیکلت ها است که می‌تواند چنین عملکردی را میسر سازد. اسب بخار به عنوان یک واحد یا یکا به درک بهتر قدرت پیشرانه‌ها کمک می‌کند. ما در این مقاله می‌خواهیم قوی ترین موتورسیکلت های سال ۲۰۲۴ را خدمت شما عزیزان معرفی کنیم. بسیاری از مشتریان شاید از خود بپرسند آیا اصلاً ضرورتی دارد که یک موتورسیکلت قدرت ۲۰۰ اسب بخار یا بیشتر داشته باشد؟ اگرچه بسیاری از طرفداران موافق قدرت قابل‌توجه هستند اما شکی وجود ندارد که کنترل موتورسیکلت‌هایی با چنین قدرت سرسام‌آوری نیازمند تجربه و مهارت خاصی خواهد بود. ذکر این نکته خالی از لطف نیست که لیست موردبحث ما بر اساس قدرت تولیدی پیشرانه‌ها شکل گرفته است.

قوی ترین موتورسیکلت های سال ۲۰۲۴

بی ام و S1000 RR

بی‌شک اکثر مردم بی ام و را به عنوان سازنده خودروهای اسپرت و لوکس می‌شناسند اما این شرکت موفقیت‌های زیادی را در صنعت موتورسیکلت نیز به دست آورده و کمک‌حال آن نیز بخش موتوراد بوده است. با رونمایی از محصول پرفورمنس و پرچم‌دار بی ام و S1000 RR در سال ۲۰۰۹ بسیاری از افراد سورپرایز شدند چراکه این محصول جدید توانایی‌های فوق‌العاده‌ای دارد. حتی با گذشت ۱۵ سال از آن زمان نیز ابر موتورسیکلت بی ام و حرف‌های زیادی برای گفتن داشته و با برخی تغییرات در مدل سال ۲۰۲۵ معرفی شده است. اگرچه طراحی کلی بدنه محافظه‌کارانه به نظر می‌رسد اما پیشرانه ۴ سیلندر آن ۲۰۵ اسب بخار قدرت را در دور ۱۳۷۵۰ تولید می‌کند. با چنین پیشرانه پرقدرتی دستیابی به سرعت ۳۰۲ کیلومتر در ساعت دشوار نخواهد بود.

MV آگوستا راش ۱۰۰۰

درست در نقطه مقابل بی ام و، MV آگوستا راش ۱۰۰۰ از فریمی تیز و جذاب بهره می‌برد تا چشم‌ها را خیره کند. با توجه به اینکه برند ایتالیایی فقط ۳۰۰ دستگاه از محصول موردبحث را تولید کرده بنابراین با یکی از گران‌ترین گزینه‌های لیست قوی ترین موتورسیکلت های سال ۲۰۲۴ مواجه هستیم به گونه‌ای که راش ۱۰۰۰ حدود ۵۰ هزار دلار قیمت دارد. در قلب راش ۱۰۰۰ پیشرانه ۴ زمانه ۱۶ سوپاپ ۹۹۸ سی‌سی با قدرت ۲۰۸ اسب بخار قرار دارد. با سفارش کیت مسابقه‌ای خروجی این نیروگاه به ۲۱۴ اسب بخار خواهد رسید تا دستیابی به صفر تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت حدود ۸.۳ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت میسر شود.

دوکاتی پانیگاله V4

پانیگاله V4 اولین محصول دوکاتی است که از پیشرانه ۴ سیلندر خورجینی استفاده می‌کند. موتورسیکلت موردبحث با همکاری دوکاتی و بخش مسابقه‌ای آن یعنی کورس تولید شده تا از تکنولوژی‌های بخش موتور اسپرت نیز بهره ببرد. پانیگاله V4 در نسخه‌های گوناگون از جمله V4 S، V4 SP2 و نسخه سالگرد سفارشی تولید شده است. قلب تپنده این هیولای ایتالیایی ۲۱۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. به‌کارگیری آیرودینامیک و سیستم‌های الکترونیکی یکپارچه باعث شده پرفورمنس و مانور پذیری این محصول بسیار بهتر باشد.

آپریلیا RSV4 1100

تکمیل کننده سه‌گانه ایتالیایی در لیست قوی ترین موتورسیکلت های سال ۲۰۲۴ آپریلیا RSV4 1100 است که با دو رنگ خاکستری و مشکی در دسترس بوده و جزو سریع‌ترین دو چرخ‌های تاریخ نیز به شمار می‌رود. پیشرانه ۴ سیلندر آب‌خنک آپریلیا در دور ۱۳ هزار خود ۲۱۷ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و یک گیربکس ۶ سرعته نیز این نیرو را به چرخ عقب می‌رساند. به منظور کنترل چنین قدرت عظیمی، آپریلیا از ترمز ضد قفل بوش برای توقف ایمن استفاده کرده است. همچنین RSV4 1100 به موتورسوار اجازه تنظیم سیستم تعلیق را داده و حالت‌های منعطفی برای خود پیشرانه نیز وجود دارد. نکته مهم اینکه موتورسیکلت موردبحث برخلاف MV آگوستا فقط ۱۹ هزار دلار قیمت دارد.

کاوازاکی نینجا H2

سرانجام به گل سرسبد قوی ترین موتورسیکلت های سال ۲۰۲۴ می‌رسیم که محصولی مشهور از ژاپن به نام کاوازاکی نینجا H2 است. کاوازاکی از زمان عرضه H2 تاکنون تعریف قدرت برای موتورسیکلت ها را تغییر داده است. ظاهراً توسعه نینجا H2 به مدت ۶ سال و در نهایت مخفی‌کاری صورت گرفته است. نتیجه نهایی نیز ترکیبی از تکنولوژی پیشرفته و مهندسی فوق‌العاده است که می‌تواند استانداردهای سخت‌گیرانه را نیز پاس کند. نیروگاه ۴ سیلندر آب‌خنک کاوازاکی ۲۴۰ اسب بخار قدرت را در دور ۱۱۵۰۰ تولید می‌کند و گیربکس ۶ سرعته آن نیز واسطه بین پیشرانه و چرخ عقب است. این هیولا توانایی دستیابی به سرعت ۳۶۷ کیلومتر در ساعت را دارد. تنها موتورسیکلتی که می‌تواند از H2 سبقت بگیرد برادرش یعنی نینجا H2R با سقف سرعت ۳۸۰ کیلومتر در ساعت است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. Siyavash

    ۳ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (818 ديدگاه)

    فقط بی ام و …کاوازاکی…

    موافقم 7
    مخالفم 3
    1. علی Shelby

      ۳ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (542 ديدگاه)

      کاوازاکی نینجا 😍😍😍😍😍😍

      موافقم 2
      مخالفم 2
    2. SMS

      ۳ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (585 ديدگاه)

      ماشاالله کاوازاکی نینجا H2 همه جاهست
      البته اولش مطمئن بودم که تو این لیست خواهد بود

      موافقم 1
      مخالفم 1
  2. مهراد

    ۳ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (863 ديدگاه)

    بی ام و توی این لیست میدرخشه

    خفن ترین و بهترینه

    H2 تقریبا یه نصفه لول از بی ام و پایینتره ، حالا H2R باشه بیاد یه صحبتی در مقابل بی ام و داره ( هر چند قانونا خیابونی نیست )

    موافقم 5
    مخالفم 8
    1. سام

      ۳ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (3 ديدگاه)

      رقیب cbr1000rrrfireblade sp هم نیست بی ام و الکی گندش کردن h2r و هایابوسا پیشکش

  3. ناصر درویشی

    ۳ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یارو تا حالا یه موتور ایتالیایی سوار نشده.میاد بد موتور ایتالیایی رومیگه.دورانتون ررو به افواه ژاپنی بازای عزیز .بعد ایتالیایی ها همه تنفس طبیعی هستن کاوازاکی چی.چرا خبرو کامل نمیزارین.مشخصات موتور باید کامل میزاشتین.

    موافقم 1
    مخالفم 5
    1. سام

      ۳ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (3 ديدگاه)

      هایابوسا رو چی میخوای بگی fire blade 1000 رو چیمیخوای بگی چرا مزخرف میگی ژاپن از اول پرچمدار بود هست خواهد بود

      موافقم 2
      مخالفم 1
  4. hosen

    ۳ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (715 ديدگاه)

    H2 انتخابم

    موافقم 3
    مخالفم 2
  5. 🇰🇷

    ۳ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (109 ديدگاه)

    من خیلی علاقه ای به موتورهای اسپرت ندارم اما عاشق موتورهای کلاس نیکد و کروز هستم مخصوصا با حال و هوای رترو که امریکا تو این زمینه سلطانه
    یعنی رویام اینه یه جاده زیبا پیدا کنم و سوار بر یه موتور نیکد یا کروز ازش لذت ببرم . مثل ایندین Sixty که جواهر محضه یا بی‌ام‌‌و R18

    برای مسافت های طولانی هم بری سراغ کروزر بابر . مثل بی‌ام‌و R12 یا هارلی لورایدر ، ایندین اسکات کلاسیک ،‌ ترایمف بابر و …
    من شخصا اوج موتورسواری در همین ۲ کلاس میبینم . بقیه شم جالبه اما هیچی به لذت پیمایش یه جاده زیبا و خوش منظره با یه موتور راحت و انجین حجیم نیست مخصوصا اگه سوار بر ایندین یا هارلی باشی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا