موتورسیکلتهفته نامه

قوی‌ترین موتورسیکلت های سال 2024؛ از آپریلیا و دوکاتی تا کاوازاکی و بی‌ام‌و

اگر به دنیای موتورسواری علاقه دارید و می‌خواهید با قوی ترین موتورسیکلت های سال ۲۰۲۴ آشنا شوید این مقاله جذاب را از دست ندهید.


مهندسان شاغل در شرکت‌های تولید کننده موتورسیکلت وظایف بسیار دشواری بر عهده دارند. داشتن مهارت‌های لازم برای تنظیم و اصلاح قطعات یک پیشرانه به منظور دستیابی به حداکثر پرفورمنس آن جزو پیش‌نیازهای اصلی حضور در چنین پست‌هایی است. با اینکه موتورسواران طبیعتاً دوست دارند به سرعت‌های بسیار بالا دست یابند اما این قدرت خام و زیاد پیشرانه‌های موتورسیکلت ها است که می‌تواند چنین عملکردی را میسر سازد. اسب بخار به عنوان یک واحد یا یکا به درک بهتر قدرت پیشرانه‌ها کمک می‌کند. ما در این مقاله می‌خواهیم قوی ترین موتورسیکلت های سال ۲۰۲۴ را خدمت شما عزیزان معرفی کنیم. بسیاری از مشتریان شاید از خود بپرسند آیا اصلاً ضرورتی دارد که یک موتورسیکلت قدرت ۲۰۰ اسب بخار یا بیشتر داشته باشد؟ اگرچه بسیاری از طرفداران موافق قدرت قابل‌توجه هستند اما شکی وجود ندارد که کنترل موتورسیکلت‌هایی با چنین قدرت سرسام‌آوری نیازمند تجربه و مهارت خاصی خواهد بود. ذکر این نکته خالی از لطف نیست که لیست موردبحث ما بر اساس قدرت تولیدی پیشرانه‌ها شکل گرفته است.

قوی ترین موتورسیکلت های سال ۲۰۲۴

بی ام و S1000 RR

بی‌شک اکثر مردم بی ام و را به عنوان سازنده خودروهای اسپرت و لوکس می‌شناسند اما این شرکت موفقیت‌های زیادی را در صنعت موتورسیکلت نیز به دست آورده و کمک‌حال آن نیز بخش موتوراد بوده است. با رونمایی از محصول پرفورمنس و پرچم‌دار بی ام و S1000 RR در سال ۲۰۰۹ بسیاری از افراد سورپرایز شدند چراکه این محصول جدید توانایی‌های فوق‌العاده‌ای دارد. حتی با گذشت ۱۵ سال از آن زمان نیز ابر موتورسیکلت بی ام و حرف‌های زیادی برای گفتن داشته و با برخی تغییرات در مدل سال ۲۰۲۵ معرفی شده است. اگرچه طراحی کلی بدنه محافظه‌کارانه به نظر می‌رسد اما پیشرانه ۴ سیلندر آن ۲۰۵ اسب بخار قدرت را در دور ۱۳۷۵۰ تولید می‌کند. با چنین پیشرانه پرقدرتی دستیابی به سرعت ۳۰۲ کیلومتر در ساعت دشوار نخواهد بود.

MV آگوستا راش ۱۰۰۰

درست در نقطه مقابل بی ام و، MV آگوستا راش ۱۰۰۰ از فریمی تیز و جذاب بهره می‌برد تا چشم‌ها را خیره کند. با توجه به اینکه برند ایتالیایی فقط ۳۰۰ دستگاه از محصول موردبحث را تولید کرده بنابراین با یکی از گران‌ترین گزینه‌های لیست قوی ترین موتورسیکلت های سال ۲۰۲۴ مواجه هستیم به گونه‌ای که راش ۱۰۰۰ حدود ۵۰ هزار دلار قیمت دارد. در قلب راش ۱۰۰۰ پیشرانه ۴ زمانه ۱۶ سوپاپ ۹۹۸ سی‌سی با قدرت ۲۰۸ اسب بخار قرار دارد. با سفارش کیت مسابقه‌ای خروجی این نیروگاه به ۲۱۴ اسب بخار خواهد رسید تا دستیابی به صفر تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت حدود ۸.۳ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت میسر شود.

دوکاتی پانیگاله V4

پانیگاله V4 اولین محصول دوکاتی است که از پیشرانه ۴ سیلندر خورجینی استفاده می‌کند. موتورسیکلت موردبحث با همکاری دوکاتی و بخش مسابقه‌ای آن یعنی کورس تولید شده تا از تکنولوژی‌های بخش موتور اسپرت نیز بهره ببرد. پانیگاله V4 در نسخه‌های گوناگون از جمله V4 S، V4 SP2 و نسخه سالگرد سفارشی تولید شده است. قلب تپنده این هیولای ایتالیایی ۲۱۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. به‌کارگیری آیرودینامیک و سیستم‌های الکترونیکی یکپارچه باعث شده پرفورمنس و مانور پذیری این محصول بسیار بهتر باشد.

آپریلیا RSV4 1100

تکمیل کننده سه‌گانه ایتالیایی در لیست قوی ترین موتورسیکلت های سال ۲۰۲۴ آپریلیا RSV4 1100 است که با دو رنگ خاکستری و مشکی در دسترس بوده و جزو سریع‌ترین دو چرخ‌های تاریخ نیز به شمار می‌رود. پیشرانه ۴ سیلندر آب‌خنک آپریلیا در دور ۱۳ هزار خود ۲۱۷ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و یک گیربکس ۶ سرعته نیز این نیرو را به چرخ عقب می‌رساند. به منظور کنترل چنین قدرت عظیمی، آپریلیا از ترمز ضد قفل بوش برای توقف ایمن استفاده کرده است. همچنین RSV4 1100 به موتورسوار اجازه تنظیم سیستم تعلیق را داده و حالت‌های منعطفی برای خود پیشرانه نیز وجود دارد. نکته مهم اینکه موتورسیکلت موردبحث برخلاف MV آگوستا فقط ۱۹ هزار دلار قیمت دارد.

کاوازاکی نینجا H2

سرانجام به گل سرسبد قوی ترین موتورسیکلت های سال ۲۰۲۴ می‌رسیم که محصولی مشهور از ژاپن به نام کاوازاکی نینجا H2 است. کاوازاکی از زمان عرضه H2 تاکنون تعریف قدرت برای موتورسیکلت ها را تغییر داده است. ظاهراً توسعه نینجا H2 به مدت ۶ سال و در نهایت مخفی‌کاری صورت گرفته است. نتیجه نهایی نیز ترکیبی از تکنولوژی پیشرفته و مهندسی فوق‌العاده است که می‌تواند استانداردهای سخت‌گیرانه را نیز پاس کند. نیروگاه ۴ سیلندر آب‌خنک کاوازاکی ۲۴۰ اسب بخار قدرت را در دور ۱۱۵۰۰ تولید می‌کند و گیربکس ۶ سرعته آن نیز واسطه بین پیشرانه و چرخ عقب است. این هیولا توانایی دستیابی به سرعت ۳۶۷ کیلومتر در ساعت را دارد. تنها موتورسیکلتی که می‌تواند از H2 سبقت بگیرد برادرش یعنی نینجا H2R با سقف سرعت ۳۸۰ کیلومتر در ساعت است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۰۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۰ دیدگاه‌ها

  1. Siyavash

    ۳ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (897 ديدگاه)

    فقط بی ام و …کاوازاکی…

    موافقم 53
    مخالفم 12
    1. علی Shelby

      ۳ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (582 ديدگاه)

      کاوازاکی نینجا 😍😍😍😍😍😍

      موافقم 39
      مخالفم 12
    2. SMS

      ۳ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (639 ديدگاه)

      ماشاالله کاوازاکی نینجا H2 همه جاهست
      البته اولش مطمئن بودم که تو این لیست خواهد بود

      موافقم 31
      مخالفم 8
    3. محمدهادی

      ۴ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (2482 ديدگاه)

      بی ام و بین همه غول ها یه چیز دیگه ست

      موافقم 15
      مخالفم 14
  2. مهراد

    ۳ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (876 ديدگاه)

    بی ام و توی این لیست میدرخشه

    خفن ترین و بهترینه

    H2 تقریبا یه نصفه لول از بی ام و پایینتره ، حالا H2R باشه بیاد یه صحبتی در مقابل بی ام و داره ( هر چند قانونا خیابونی نیست )

    موافقم 34
    مخالفم 50
    1. سام

      ۳ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (3 ديدگاه)

      رقیب cbr1000rrrfireblade sp هم نیست بی ام و الکی گندش کردن h2r و هایابوسا پیشکش

      موافقم 18
      مخالفم 26
      1. NAVID@@98

        ۴ آذر ۱۴۰۳
        سوابق: (885 ديدگاه)

        اتفاقا همون هایابوسا و h2r هم رقیب بی ام و S1000 RR نیستن که پیشکش رقیب دوکاتی پانیگاله V4 هم نیستن
        چرا؟! چون👑🥇 خدای پیست و تکنولوژی و کلا هرچیز اول هستن این اروپایی ها مثل آمریکایی ها هرچیز اول پرچمدار بودن هستن و خواهند بود🥇👑 !!!!!!!!!!! ۱۱
        نمونش الان پادشاهی دوکاتی در قهرمانی موتو جی پی و پادشاهی بی ام و در سوپربایک که رکورد قهرمانی هم زدن
        اینا سنده هاااا!!!
        تو پبست مسابقات و …
        نه اینکه فقط گاز بدی بیشتر بره اه اه اه کل تاریخ ژاپن نمیتونن باهاشون رقابت کنن و نمیتونن رقیب هم براشون بسازن اینم د الکی گندش کردن همون بی ام و توربو ۳۶۰ اسبی هم میارم نمونش هست همینو کمپانی میزد که رسمیت هم می یافت !!!

        موافقم 10
        مخالفم 17
        1. Galant.VR4(JDM)

          ۴ آذر ۱۴۰۳
          سوابق: (1300 ديدگاه)

          ژاپن بهترین موتور های دنیا رو میسازه به همه ثابت شده از یاماها تا سوزوکی ، هوندا و کاوازاکی
          موتو‌جی‌پی هم مثل فرمول یکه دلیل بر برتری یه برند نیست در طول تمام مسابقات فرازو‌نشیب زیادی وجود داره
          همیشه که اروپا و آمریکا برترین نیستن

          موافقم 17
          مخالفم 5
        2. NAVID@@98

          ۴ آذر ۱۴۰۳
          سوابق: (885 ديدگاه)

          اتفاقا اروپا و آمریکا بهترین و اول هرچیز و موتورسیکلت میسازن دلیل ملاک و معیار های برتری همینو میگن همه هر کسی هم اثبات شده موتو جی پی و فرمول ۱ هم از جمله دلایلشان است خدایی اروپا و آمریکا همیشه هرچیز برترین اول هستن چون اتفاقا همون هایابوسا و h2r هم رقیب بی ام و S1000 RR نیستن که پیشکش رقیب دوکاتی پانیگاله V4 هم نیستن هر لحاظ
          چرا؟! چون👑🥇 خدای پیست و تکنولوژی و کلا هرچیز اول هستن این اروپایی ها مثل آمریکایی ها هرچیز اول پرچمدار بودن هستن و خواهند بود🥇👑 !!!!!!!!!!! ۱۱
          نمونش الان پادشاهی دوکاتی در قهرمانی موتو جی پی و پادشاهی بی ام و در سوپربایک که رکورد قهرمانی هم زدن
          اینا سنده هاااا!!!
          تو پبست مسابقات و …
          نه اینکه فقط گاز بدی کل تاریخ ژاپن نمیتونن باهاشون رقابت کنن و نمیتونن رقیب هم براشون بسازن اینم د الکی گندش کردن همون بی ام و توربو ۳۶۰ اسبی هم میارم نمونه فیلم تست هست که به گرد پاشم نمیرسن همینو کمپانی میزد که رسمیت هم می یافت !!!
          درنتیجه اتفاقا تا وقتی اروپا و آمریکا هست که همیشه هم هستن اول کسی موتورا و هر چیزای دیگه رو انتخاب نمیکنه
          بنابراین
          👑🥇همین بی ام و 1000 ۱۱ میلیارد 1000 سال از دیگر موتورا تکنولوژیش جلوتره کلا 👑🥇 هرچیز همینطور اول هستن اروپا و آمریکا خدایی هرچیز اول و خدا هستن 🥇👑 !!!!!!!!!!! ۱۱

          هربار یه مشت متعصب دور همن هربار باید درستشو بگیم یعدآوری کنیم چند بار بگن اینا سنده هاااا!!! که اروپا و آمریکا بهترین و اول هرچیز و موتورسیکلت میسازن برمنکرش لعنت و هرکی بعد این هم بگه همینه چون درستشو میگم بهتون!!!

          موافقم 7
          مخالفم 11
  3. ناصر درویشی

    ۳ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    یارو تا حالا یه موتور ایتالیایی سوار نشده.میاد بد موتور ایتالیایی رومیگه.دورانتون ررو به افواه ژاپنی بازای عزیز .بعد ایتالیایی ها همه تنفس طبیعی هستن کاوازاکی چی.چرا خبرو کامل نمیزارین.مشخصات موتور باید کامل میزاشتین.

    موافقم 18
    مخالفم 30
    1. سام

      ۳ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (3 ديدگاه)

      هایابوسا رو چی میخوای بگی fire blade 1000 رو چیمیخوای بگی چرا مزخرف میگی ژاپن از اول پرچمدار بود هست خواهد بود

      موافقم 27
      مخالفم 14
    2. Siyavash

      ۳ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (897 ديدگاه)

      عزیزم کل تاریخ موتور ایتالیا هنوز نتونستن یه رقیب برا هایابوسا بسازن یا برا کاوازاکی h2r حریفی بسازن.با تمام احترامی که برا دوکاتی قائل هستم ولی واقعا نمیتونن با با پرچمدار هایه ژاپنی رقابت کنن ایتالیایی ها با سیاست عمل میکنن تولید خیلی کم و قیمت فضایی و اسم برنده ایتالیایی….به نظرم تنها برند اروپایی که میتونه با قدرت با ژاپنی ها رقابت کنه بی ام و هسن و خیلی گردن کلفت هست موتورش…

      موافقم 23
      مخالفم 14
      1. ناصر درویشی n

        ۳ آذر ۱۴۰۳
        سوابق: (5 ديدگاه)

        اول درست حرف بزن.ذاینو که من میبینم توعصر تکنولوژی بد تو موتوجی پی عقب افتادن

        موافقم 4
        مخالفم 16
      2. ناصر درویشی n

        ۳ آذر ۱۴۰۳
        سوابق: (5 ديدگاه)

        برادر من کدوم برند الان تو مسابقات هست.بی ام دبلیو هست کاوازاکی سوزوکی هستن.شما به من بگو .من فراری رو با 16قهرمانی فرمول یک می‌سازم.مکلارن رو مرسدس رو..اگه اینجوریه باید بوگاتی هم با 16سیلندر بیاد فرمول یک.هایوبوسا واچ تو ار هم 2سوپرژارژ وحجم1300سس سی به این قدرت رسیدن .الان دوکاتی های تکنولوژی ترین موتورها رو میسازه.چه بخایم چه نخایم.الان ایتالیایی ها خیلی بهترن..تنها برند ژاپنی که خیلی قابل احترام هست.هوندا هست.ولی افسوس که 10سالی هست داره درجا میزنه.

        موافقم 7
        مخالفم 15
        1. آرین

          ۳ آذر ۱۴۰۳
          سوابق: (376 ديدگاه)

          شما دیگه خدایی دنیا داره میگه بهترین کاوازاکی
          این میگه نه

          موافقم 8
          مخالفم 5
        2. ناصر درویشی

          ۴ آذر ۱۴۰۳
          سوابق: (5 ديدگاه)

          با دیس لایک دادن به من هم نمیتونی واقعیت رو تغییر بدم .نوجوون های جاده صاف.

          موافقم 5
          مخالفم 14
  4. hosen

    ۳ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (926 ديدگاه)

    H2 انتخابم

    موافقم 20
    مخالفم 12
  5. 🇰🇷

    ۳ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (183 ديدگاه)

    من خیلی علاقه ای به موتورهای اسپرت ندارم اما عاشق موتورهای کلاس نیکد و کروز هستم مخصوصا با حال و هوای رترو که امریکا تو این زمینه سلطانه
    یعنی رویام اینه یه جاده زیبا پیدا کنم و سوار بر یه موتور نیکد یا کروز ازش لذت ببرم . مثل ایندین Sixty که جواهر محضه یا بی‌ام‌‌و R18

    برای مسافت های طولانی هم بری سراغ کروزر بابر . مثل بی‌ام‌و R12 یا هارلی لورایدر ، ایندین اسکات کلاسیک ،‌ ترایمف بابر و …
    من شخصا اوج موتورسواری در همین ۲ کلاس میبینم . بقیه شم جالبه اما هیچی به لذت پیمایش یه جاده زیبا و خوش منظره با یه موتور راحت و انجین حجیم نیست مخصوصا اگه سوار بر ایندین یا هارلی باشی …

    موافقم 15
    مخالفم 9
  6. ناصر درویشی n

    ۳ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    اول درست حرف بزن.برند موتورهای ژاپن تو عصر تکنولوژی از برندهای ایتالیایی بخصوص دوکاتی عقب افتادن…خودم هم می‌دونم ژاپنی ها ازاول بودند اما قافله رو بد باختن…بعد چرا تو موتوجی نیستن کاوازاکی .سوزوکی..درضمن هوندا ویاماها هم بود نبودشون الان فرقی نمیکنه…علکی هم فاز تعصب برندار.هیچ صدی وجود نداره.

    موافقم 11
    مخالفم 15
  7. samurai

    ۳ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (600 ديدگاه)

    تا وقتی ژاپن هست کسی موتورای دیگرو انتخاب نمیکنه
    همین نینجا 100 سال از بقیه موتورا تکنولوژیش جلوتره

    موافقم 16
    مخالفم 19
    1. 🇰🇷

      ۳ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (183 ديدگاه)

      اگرتجربیات ناموفق قبل از جنگ جهانی دوم رو نادیده بگیریم مثل NS موتور و غیره ، ژاپن ۴ موتورساز بزرگ و درست درمون داره که کلا ۷۰ – ۸۰ سال سابقه موتورسازی دارن ‌‌. قدیمی ترینشون همون هوندائه . میدونی چرا هوندا موتورسازی رو بعد جنگ جهانی ۲ شروع کرد ؟ چون در روزگار سیاه اقتصاد ژاپن برندهای اروپایی و امریکایی وارد ژاپن نمیشدن چون مردم ژاپن توان خرید موتور خارجی نداشتن . پس مجبور شدن خودشون بسازن . هوندا هم اومد رو دوچرخه ، موتور بست و مقدمه ای شد بر موتورسازی هوندا و اولین مدلش یعنی مدل D

      صنعتگران ژاپن و مردمانش ، واقعا متین ، فروتن و در عین حال بسیار توانا و سخت کوش هستند که نون بازشونو میخورن ؛ اما اینجا ژاپنی فنای کم سن و سال و پر ادعا ، زیادی ادعا دارن . البته موتورهای واقعا خوبی هم دارن و صنعت ژاپن چه خودرو چه موتور و غیره بسیار قابل احترامه اما رفتار کودکان ژاپن فن ، قابل دفاع نیست

      اما با همه توضیحات ، خودتون احترام خودتون رو حفظ کنید ، و جلوی آمریکا که ۲ تا کارخونه جواهر سازی داره بنام ایندین و هارلی دیویدسون که بیش از ۱۲۰ ساله دارن موتور میزنن خواهشا اول ادب و دوم سکوت رو رعایت کنید … 🤫

      ۱۲۰ سااااال …

      موافقم 11
      مخالفم 14
      1. amir

        ۳ آذر ۱۴۰۳
        سوابق: (3689 ديدگاه)

        سال های درازیست که محال ممکن است نامی از شرکت های ژاپنی موتورسازی مثل کاوازاکی و هوندا به عنوان بهترین بهترین ها نام برده نشه فرقی نمیکنه فن کجا باشی بعد اون وقت ایشون چون خوشش نمیاد به هرکسی که اسمی ازشون ببره میگه کودک ژاپن فن بعد تازه حواسش نیست اون آمریکایی که پشتش قائم شده اصلا کلاس موتورهایی که به طور عمده تولید میکنه با امثال دوکاتی و کاوازکی فرق داره
        بگو داره اذیتم میکنه اسم کاوازاکی دیگه چرا مغلطه میکنی؟

        موافقم 14
        مخالفم 6
      2. آرین

        ۳ آذر ۱۴۰۳
        سوابق: (376 ديدگاه)

        یه مشت متعصب دور همن

        همه جا کاوازاکی رو بهترین می‌دونن هر جای دنیا بری قبول دارن ژاپن هیچی نباشه تو موتور خداس

        موافقم 11
        مخالفم 8
      3. Nismo

        ۴ آذر ۱۴۰۳
        سوابق: (1573 ديدگاه)

        کره ی جنوبی توی موتور سیکلت چه حرفی برا گفتن داره؟ 😂😂😂

        موافقم 7
        مخالفم 3
    2. NAVID@@98

      ۴ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (885 ديدگاه)

      اتفاقا تا وقتی اروپا و آمریکا هست که همیشه هم هستن اول کسی موتورا و هر چیزای دیگرو انتخاب نمیکنه
      👑🥇همین بی ام و 1000 ۱۱ میلیارد 1000 سال از دیگر موتورا تکنولوژیش جلوتره کلا 👑🥇 هرچیز همینطور اول هستن اروپا و آمریکا خدایی هرچیز اول و خدا هستن 🥇👑 !!!!!!!!!!! ۱۱

      هربار یه مشت متعصب دور همن هربار باید درستشو بگیم یعدآوری کنیم چند بار بگن اینا سنده هاااا!!!

      موافقم 6
      مخالفم 8
  8. M power

    ۴ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (422 ديدگاه)

    انتخابم اولی و اخری
    البته اگه اولی m1000rrبود ک دیگه چ بهتر

    موافقم 5
    مخالفم 3
  9. 🥇M🏆 Bavaria///👑

    ۴ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (703 ديدگاه)

    انتخاب اولم ب ام و…👑👑
    واقعا کجای ظاهر s1000rr محافظه کارانه هست آخه؟!! 🤦🏻‍♂️🤦🏻‍♂️

    موافقم 6
    مخالفم 4
  10. Galant.VR4(JDM)

    ۴ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (1300 ديدگاه)

    H2 حرفی برای گفتن نمیزاره
    ژاپن بهترین موتورسیکلت های دنیا رو میسازه بر منکرش لعنت

    موافقم 7
    مخالفم 6
  11. عارف رضائیان

    ۵ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (167 ديدگاه)

    ادمین سلام چرا پیام منو نگذاشتی دیشب ارسال کردم 😞😅😥

    موافقم 1
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا