در این مقاله ۷ نمونه از موتورسیکلت های پرقدرت را که میتوانند از نظر حداکثر سرعت با کاوازکی نینجا H2 رقابت نمایند معرفی کردهایم.
کاوازاکی نینجا H2 یکی از سریعترین ابر موتورسیکلتهای دنیاست اما حداکثر سرعت آن به ۳۰۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است. این سرعت با استفاده از پیشرانه ۴ سیلندر ۹۹۸ سیسی به دست میآید. البته چندین رقیب دیگر نیز در بازار حضور دارند که از این نظر میتوانند با کاوازاکی رقابت نمایند. در ادامه ۷ موتورسیکلت پرقدرت برای رقابت با کاوازاکی نینجا H2 را خدمت شما عزیزان معرفی میکنیم.
بی ام و M1000 RR
موتورسیکلت پرقدرت بی ام وM1000 RR مثالی عالی از سطح مهندسی آلمانی است. این موتورسیکلت به قطعات فیبر کربنی سبکوزن مجهز شده و نیروبخش آن نیز پیشرانه ۴ سیلندر خطی با ۲۱۲ اسب بخار قدرت و ۱۱۳ نیوتون متر گشتاور است. حداکثر سرعت ابر موتورسیکلت بی ام و به ۳۱۴ کیلومتر در ساعت میرسد.
دوکاتی سوپرلگرا V4
دوکاتی سوپرلگرا V4 توسط شرکت سازنده با عبارت “هیجان سرعت” توصیف شده است. در دل موتورسیکلت دوکاتی یک پیشرانه ۴ سیلندر ۹۹۸ سیسی خورجینی با ۲۳۰ اسب بخار قدرت و ۱۱۹ نیوتون متر گشتاور قرار دارد. حداکثر سرعت سوپرلگرا V4 به ۳۰۶ کیلومتر در ساعت محدود شده است.
سوزوکی هایابوسا
هایابوسا جزو مشهورترین موتورسیکلتهای ژاپنی است و به خاطر پرفورمنس خود شناخته میشود. اگرچه این موتورسیکلت در طول این سالها تغییر چندانی نداشته اما پیشرانه ۴ سیلندر ۱۳۴۰ سیسی آن با قدرت ۱۸۷ اسب بخار و گشتاور ۱۵۰ نیوتون متر کمبودی ندارد. حداکثر سرعت هایابوسا بیش از ۳۲۰ کیلومتر در ساعت اعلام شده است.
آپریلیا RSV4
آپریلیا RSV4 نشان دهنده سالها تجربه و دانش کسب شده در موتو جی پی است و از همان طراحی آیرودینامیک موتورسیکلتهای مسابقهای بهره میبرد. پیشرانه ۴ سیلندر ۱۰۹۹ سیسی این موتورسیکلت ۲۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۲۵ نیوتون متر گشتاور دارد که نتیجهاش رسیدن به حداکثر سرعت ۳۰۵ کیلومتر در ساعت خواهد بود.
هوندا CBR1000RR-R فایربلید SP
نسخه جادهای از موتورسیکلت مسابقهای هوندا قابلیتهای خود در طول این سالها را کاملاً اثبات کرده است. با وجود پیشرانه ۴ سیلندر ۱۰۰۰ سیسی آبخنک که ۲۱۵ اسب بخار قدرت و ۱۱۲ نیوتون متر گشتاور تولید میکند، دستیابی به سرعت محدود شده ۳۰۰ کیلومتر در ساعت کار سختی نخواهد بود.
ام وی آگوستا راش
راش یک ابر موتورسیکلت پرقدرت و نیکد محصول شرکت ایتالیایی ام وی آگوستا است که با طراحی بسیار خشن و گیرا عرضه میشود. پیشرانه ۴ سیلندر ۹۹۸ سیسی راش ۲۰۹ اسب بخار قدرت و ۱۱۷ نیوتون متر گشتاور دارد. حداکثر سرعت راش هم به فراتر از ۳۰۰ کیلومتر در ساعت میرسد.
یاماها YZF R1
این موتورسیکلت پرقدرت ژاپنی به پایان راه خود رسیده چراکه پس از اجرایی شدن استانداردهای آلایندگی یورو ۵ پلاس با بازار وداع خواهد کرد. یاماها YZF R1 به نیروگاه ۴ سیلندر ۹۹۸ سیسی با ۱۹۴ اسب بخار قدرت و ۱۱۲ نیوتون متر گشتاور مجهز است و میتواند به سرعت فراتر از ۳۰۰ کیلومتر در ساعت دست یابد.
amir
۲۰ فروردین ۱۴۰۳جای mv agusta f4r خالی
M@M@DRZ911
۲۰ فروردین ۱۴۰۳آخ گفتی خصوصا نسل اول
Moein
۲۰ فروردین ۱۴۰۳ام وی آگوستا و دوکاتی رخ محشری دارن
Amirmohammad
۲۰ فروردین ۱۴۰۳دوکاتی عالیه.اسطورس
P
۲۰ فروردین ۱۴۰۳سوپر لگرا v4 شاسی و … فیبر کربنی داره که فوق العاده وزنش کم کرده ، از طرفی انجین قدرتمندی هم داره و همینطور بیشتر از ۱۰۰هزار دلار قیمت داره
mercedes
۲۰ فروردین ۱۴۰۳شاید دوکاتی بتونه این قول رو مقلوب کنه.
datsun
۲۰ فروردین ۱۴۰۳این h2 , اچ تو آر رقیبی نداره
Carbonado Aventador
۲۰ فروردین ۱۴۰۳مغلوب کنه؟
کاواساکی ۹۹۸ سیسی سوپر شارژ ۲۱۰ اسب
دوکاتی ۹۹۸ سیسی تنفس طبیعی ۲۳۰ اسب
کاواساکی ۲۰۰ کیلو
دوکاتی ۱۵۷ کیلو
تفاوت سطع تکنولوژی کامل مشخصه✌🏻
mercedes
۲۰ فروردین ۱۴۰۳دوست عزیز اون 20اسب بخار جبران 42کیلو اضافه وزن رو میکنه.
مازیار
۲۰ فروردین ۱۴۰۳اشتباه زدی که
اونی که قوی تره سبک تره
حسین
۲۰ فروردین ۱۴۰۳همین که جرات نداری اسم ninja h2r رو بیاری خودش نشون دهنده تفاوت سطح تکنولوژیه.
کاوازاکی با همون سوپرشارژر 310 اسب آن قدرت گرفته پس تکنولوژی کاوازاکی محدود به اون 203 اسبی که واسه بالا کشیدن دوکاتی وارد مقایسه می کنی نیست.
تفاوت تکنولوژی اونقدر زیاده که خودت میدونی اگه h2r بیاد وسط دیگه جایی واسه دوکاتی نمی مونه.
حالا دوکاتی هم اگه اینکارست سوپرشارژر بذاره و 300 اسب قدرت بگیره. فعلا تاج پادشاهی روی سر کاوازاکی
Carbonado Aventador
۲۰ فروردین ۱۴۰۳عزیزم شما اول اسم برند کاواساکی رو درست تلفظ کن بعد راجب مسائل فنی صحبت کن..
H2r یه موتور پیست محور هست..
اگر اینجوری بخواییم حساب کنیم دوکاتی Desmosedici gp24 با انجین ۹۹۸ سیسی تنفس طبیعی با قدرت ۲۷۰ اسب بخار و حداکثر سرعت ۴۲۰ کیلومتر بر ساعت و رکورد دار تمام پیست های دنیا سال های نوری از کاواساکی جلوتره..
این حرفت که بگی نینجا بهتره فقط تو خیابون گمرک خریدار داره😂
حسین
۲۰ فروردین ۱۴۰۳فعلا که سریع ترین موتور سیکلت دنیا متاسفانه کاوازاکی نینجا h2r هست :) دوکاتی هم میتونه از پشت نور چراغ عقب نینجا رو با افتخار تماشا کنه.
رکورد دار قهرمانی موتو جی پی هم که هوندا هست. دوکاتی جونت یه صد سالی باید خودشو مورد گشایش قرار بده تا شاید برسه به هوندا
B
۲۰ فروردین ۱۴۰۳حتما میدونی که هنودا و کاوازاکی فرق دارن ؟
مازیار
۲۰ فروردین ۱۴۰۳ام وی آگوستا خود واژه خفن هست
محبوبه
۲۷ فروردین ۱۴۰۳اوکیه
سریع
Carbonado Aventador
۲۰ فروردین ۱۴۰۳فعلا همه ی این برندایی که نام برده شد
تو WSB و Moto gp دارد دود اگزوز دوکاتی رو میخورن
سطح تکنولوژی و فناوری دوکاتی با هیچ موتور سازی در دنیا قابل مقایسه نیست
M@M@DRZ911
۲۰ فروردین ۱۴۰۳فعلا ….
داداش قبول دوکاتی همیشه جزو خاص ترین و بهترین سوپر بایک ساز ها بوده و هست و توی تاریخ wsbk با اختلاف از همه بهتر بوده حتی با اینکه چند سال کاواساکی قهرمانی هارو درو میکرد و ” الان “هم در سوپر بایک های جاده ای حرف اول رو میزنه ولی کلا چند سال بیشتر نیست توی موتو جی پی قهرمانی گرفته و از ۲۰۰۲ تا الان که موتو جی پی برگزاری میشه تاج قهرمانی دست هوندا و یاماها هست و این حرفی که تکنولوژی “هیچ موتور سازی” قابل قیاس نیست خیلی پوچه و خلاصه که هروقت کامنت هاتو میبینم داری زیادی دوکاتی رو بزرگش میکنی .
Carbonado Aventador
۲۰ فروردین ۱۴۰۳برندای ژاپنی از ۳۰ ۴۰ سال قبل تو موتو جیپی بودن..
برای همین قهرمانی های بیشتری دارن!!
دوکاتی اگه اشتباه نکنم از سال ۲۰۰۷ اینا وارد موتو جیپی شد و از سال ۲۰۲۰ تونست دامینیت بکنه گرید رو..
بقدری جلوتره که هوادارای ناراضی اسم موتو gp رو گذاشتن moto ducati
تکنولوژی های که وارد مسابقات کرد..
از سیستم آنتی ویلی
تا لانچ کنترل و افزایش و کاهش ارتفاع
همش ابدا خودش بود و بقیه ازش کپی برداری کردن..
الان هم با اختلاف بهترین آیرودینامیک و قویترین انجین مسابقات رو داره…
پس اینکه بگیم درحال حاضر بهترین و تکنولوژیک ترین موتور ساز دنیاس گزاف نیست
M@M@DRZ911
۲۰ فروردین ۱۴۰۳دوکاتی که قبلاً اینکه ژاپنی ها تاسیس بشن و صنعت موتور سیکلت ژاپن شکوفا بشه وجود داشت پس اینکه دیر وارد مسابقات شد ( منظور مسابقات قبل از دوران مدرن یا همون موتو جی پی هست ) و این حرفا رو بزار کنار .
misha
۲۰ فروردین ۱۴۰۳دوکاتی از نظر من فِراری دنیای موتورسیکلت هاس
OldBoy
۲۰ فروردین ۱۴۰۳ام وی آگوستا سوپر ولوچه ۱۰۰۰ سری اُرو ۳۰۰ اگه تولید بشه از راش هم سریع تر میشه
Shirko
۲۰ فروردین ۱۴۰۳ممنون از نویسنده محترم ، لطفا در مورد موتورهای سنگین زیادتر مطلب بنویسید .با تشکر
Lamberto
۲۰ فروردین ۱۴۰۳تکنولوژی ایتالیا با هیچ کشوری قابل قیاس نیس اون موقعی که ایتالیا موتور میساخت بیانکی ۱۸۹۷ اولین موتورشو داد بیرون ژاپن نمیدونست صنعتو چه شکلی مینویسن.
اپریلیا شاهکار طراحی و قدرت
phonix
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳بله در جنگ جهانی سنعط رو بهمون نشون دادن ایتالیایی ها
P
۲۰ فروردین ۱۴۰۳عکس r1 مال قبل از ۲۰۱۶ هست لطفا عکس به روز کنید
محمد مهدی
۲۰ فروردین ۱۴۰۳اصلا کسی وجودش داره که بخواد با موتور ۳۰۰ تا بره؟ تهش شتاب دو موتور رو با هم کسی مقایسه کنه
M power
۲۱ فروردین ۱۴۰۳فقط m1000RR
M power
۲۱ فروردین ۱۴۰۳اصن ژاپنی ها و ایتالیایی ها واس
شما.فقط اون المانی رو بدید بمن
Amir
۲۱ فروردین ۱۴۰۳فقط سلطانcb1300 این موتورا بچه خوشکلیه😂😂
م ح
۲۲ فروردین ۱۴۰۳توان خریدن مگه داریم 🥀🥀💔🥀🥀استوری عمو پورنگ در انتقاد از گرانی وسایل بهداشتی و دارو
عمو پورنگ(داریوش فرضیایی) در استوری اینستاگرام خود نوشته؛
امروز رفتم برای مادرم وسایل مورد نیازش ) پوشک ، شیرخشک انشور ، پد زیرانداز، مقداری دارو بخرم، سرم سوت کشید، همه اینها داخل کشور تولید میشه اما قیمتها کلی تغییر کرده !! یعنی چی آخه؟ هر چند وقت یکبار یه سونامی قیمت اتفاق میفته و هیچکس جوابگو نیست !!
یعنی نگهداشتن مادر یا سالمندان که اینقدر در دین و فرهنگ ما سفارش شده با این وضعیت برای خانواده ها چطور امکان پذیره؟ اگه کسی نتونه تهیه کنه و تمکن مالی نداشته باشه چه گلی باید سرش بزنه !!؟؟
کمپین؛ عموپورنگ جان!
خیلی از معلولان و سالمندان به دلیل گرونی دیگه قادر به تامین پوشک و سوند،پد وسایر وسایل بهداشتی یکبار مصرف نیستند؛ بنابراین ناچارند از پارچه کهنه به جای پوشک و از سایر وسایل یکبار مصرف،بارها استفاده کنند که همین باعث عفونت میشه
عموپورنگ جان وضعیت معلولان و سالمندان خیلی وقته که خیلی بحرانیه وقتی هم اعتراض میکنیم جوابمون کتک، فحش رکیک، سرکوب و توقیف وسایلی مثل گوشی و کارت ملیه
dscampaign
Reza
۲۲ فروردین ۱۴۰۳طرف میگه این خوبه اون خوب نیست انگار پولش رو دارهه بخرهه طرف پول هوندا 125 ندارهه میاد گنده…..میکنه هههههههه
ع.ن.ع
۲۲ فروردین ۱۴۰۳میگم این هوندا125خودمون از همه اینا بهتره🤣🤣
محسن
۲۲ فروردین ۱۴۰۳من به جامعه ی سنگین سوار ارادت دارم شدیداً
فقط توی این صفحه یه چیزی واسم ناقص جا افتاد ، یه موتور چهار سیلندر با حجم هزار سی سی یا حتی کمتر چطوری توانی حدود دویست اسب بخار تولید میکنه؟؟؟ به نظرم این اعداد فقط برای روی کاغذ هست و الا محض اطلاع برای تفهیم کلمه ی اسب بخار ، توان موتور تریلی ماک ۲۵۰ اسب هست. یه نفر منو مجاب کنه 🤦
مهدی
۲۳ فروردین ۱۴۰۳بچه ورامین و پاکدشت و اینجاهایی داداش؟!cb1300 به نظر من بین اینایی که روشون بحث میکنیم سی جی الاغی محسوب میشه.که هر کسی بتونه سی جی برونه از پس cb1300 هم برمیاد
صالح
۲۵ فروردین ۱۴۰۳H2r ک هیچی نمیتونه بزنتش
آقای خان
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳برندای ژاپنی بیشتر قبول دارم دوام بالاتر استحلاک و هزینه نگه داری کمتر قیمت خریدشونم ارزون تره
موتورای اروپایی تو ایران کسی نمیپسنده
بعد h2r در حال حاظر سریعترین موتور جهانه رکورد دست کاوازاکیه