در مسابقهٔ U-Drag ادموندز، کاواساکی نینجا H2 R و آکورا NSX تایپ S رقابت بسیار هیجانانگیزی باهم داشتهاند. در این نبرد، قدرت بیشتر برنده است یا وزن کمتر؟
هرچند خودروهای امروزی از همیشه بیشتر قدرت دارند اما اسب بخار حلال همهٔ مشکلات نیست و وزن هم عامل مهمی است که اهمیت آن در درگ بین آکورا NSX تایپ S و کاواساکی نینجا H2 R مشخص میشود. این دو وسیلهٔ نقلیهٔ سریع ژاپنی در مسابقهٔ U-Drag یا درگ رفت و برگشتی ادموندز به مصاف هم رفته و نقاط قوت و ضعف خود را نشان دادهاند.
کاواساکی که مدل ۲۰۱۷ است، با وزن تنها ۲۱۵ کیلوگرم، بسیار از رقیب چهارچرخ خود سبکتر است درحالیکه آکورا نزدیک به ۱.۸ تن وزن دارد. بااینحال، NSX از قوای محرکهٔ هیبریدی با پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو و یک موتور الکتریکی بهره میبرد که ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. البته نینجا هم با ۳۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۶۵ نیوتن متر گشتاوری که توسط یک پیشرانهٔ ۱ لیتری چهار سیلندر تولید میشود، هرگز موتورسیکلت ضعیفی نیست. از سوی دیگر اما آکورا از مزیت سامانهٔ چهارچرخ محرک هم برخوردار است که در این نوع درگ بسیار مفید خواهد بود.
نقطهضعف اصلی کاواساکی در پیچها است. این سوپربایک در آغاز رقابت، در ۴۰۰ متر مستقیمی کاملاً جلو میافتد اما طبیعی است که هنگام پیچیدن باید سرعت خود را بسیار کمتر کند چون تنها دو چرخ دارد. به همین دلیل، در هنگام خروج از پیچ، نینجا بسیار عقب میافتد و درحالیکه NSX هنگام پیچیدن شتاب جانبی ۱.۱۳ جی را ثبت میکند، این رقم برای موتورسیکلت تنها ۰.۷۲ جی است. بااینحال، در مسیر مستقیمی بازگشت به خط شروع، کاواساکی بهسرعت خود را به رقیب چهارچرخ نزدیک میکند.
از سه مسابقهای که برگزار شد، نینجا در دوتا به پیروزی رسید و در U-Drag تایم ۳۲.۴ ثانیه را ثبت کرد درحالیکه تایپ S این کار را در ۳۳.۱ ثانیه انجام داد. کاواساکی ظرف ۳ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت رسید و ۴۰۰ متر را در تنها ۱۰ ثانیه طی کرد تا نشان دهد وقتی تنها چند صد کیلوگرم وزن داشته باشید، نیازی به اسب بخار زیادی نخواهد بود.
مشخصات فنی
کاواساکی نینجا H2 R | آکورا NSX تایپ S | |
پیشرانه | ۱.۰ لیتری I4 | ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو هیبریدی |
قدرت | ۳۰۵ اسب بخار | ۶۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۱۶۵ نیوتن متر | ۵۳۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته دستی | ۹ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب | چهارچرخ |
وزن | ۲۱۵ کیلوگرم | ۱۷۷۵ کیلوگرم |
محمد
۹ آذر ۱۴۰۲گل سرسبد کاوازاکی،فعلا بی رقیبه….
Carbonado Aventador
۹ آذر ۱۴۰۲نینجا h2 یکی از ضعیف ترین موتور ها در پیسته در برابر موتور های پیست محوری مثل s1000 RR و CBR fireblade
و پانیگاله V4R
هر کدوم از این سه موتور اینجا بود با اقتدار برنده میشد چهدرپیچ چه در کفی
P
۹ آذر ۱۴۰۲دقیقا ، h2r تو دنیای موتور سیکلت ها مثل بوگاتی تو دنیا خودرو ها ،فقط تاپ اسپید و خط مستقیم ولاغیر
HFball
۹ آذر ۱۴۰۲میگی حاجی توی آخرین مسابقات تی تی نماینده تنفس طبیعی کاوازاکی به اسم zx10r توی هر دو بخش مسابقات موتورسیکلت های کارخانه ای سوپر بایک به همراه هوندا cbr1000r و بی ام و s1000r رقابت تنگاتنگی داشتن و رتبه های اول تا سوم دست راننده های این سه موتورسیکلت بود و باید بدونی که نینجا H2 پلتفرم ارتقاء یافته تری از برادر کوچیکترش zx10r داره و وزن پایین تر بخاطر بدنه فیبر کربن و اون طراحی آیرودینامیکی پایدار و پیشرفته ای که داره قطعا عملکرد فوقالعاده ای هم توی پیشت میتونه داشته باشه ولی بخاطر پیشرانه سوپر شارژری که داره نمیتونه توی تقابل با موتورسیکلت های تنفس طبیعی رقابت رسمی داشته باشه وگرنه هرکسی که کمی از دنیای سوپر بایک حالیش باشه نمیتونه سرعت بیشتر از 400 کیلومتر در ساعت رو از این مدل هایی که نام بردی تصور کنه و اون قطعا نینجا H2r هست که همون پلتفرم H2 رو داره به همراه ارتقاء سوپر شارژر پیشرفته
phonix
۱۰ آذر ۱۴۰۲کسی گفت پیست محوره ؟ یا اینجا پیست بود ؟
تعصب … حالا انگار ژاپنیا بلد نیستن موتور پیست محور بسازن
Abol
۱۰ آذر ۱۴۰۲والا اینجور آدما مثل متعصبین دینی و مذهبی میمونن از هرجا و هر شرایطی که میتونن بهانه و حرفای بی ربط جمع آوری میکنن که بتونن ثابت کنند علایقشون بهتر از چیزاییه که ازشون تنفر دارن
Abol
۱۰ آذر ۱۴۰۲از این سه موتورسیکلت که نام بردید فقط پانیگاله V4R که 240 اسب بخار و 124 نیوتنمتر قدرت با وزن 193 کیلوگرمی داره، توان رقابت و اعداد و ارقام شبیه تری با نینجا H2 معمولی داره
ولی با H2R که قدرت 310 اسب بخاری و گشتاور 165 نیوتن متری با وزن 179 کیلوگرمی داره به هیچ وجه حتی در پیچ و خم هم نمیتونه رقابت کنه لطفا کمی تعصب رو کنار بزارید و منطقی فکر کنید چون اینجا موتور جی پی نیست و بحث سر موتور سیکلت های کارخانه ای مختص پیست هست
Dark Knight
۹ آذر ۱۴۰۲کاوازاکی h2r خیلی سریع هست ! حتی اون ۹۱۱ توربو s هم که میخوان بیارن فایده نداره باید یه چیزی مثل تسلا plaid یا لوسید بیارن تا شاید بتونه شکستش بده
خاص
۹ آذر ۱۴۰۲نینجا H2R رو باید [در درگِ رولینگ] بهجون هایپرکارهایی مثل یسکو و F5 انداخت.
نه اینکه مثلاً [در درگِ یکچهارم مایل] شتابِ اولیهش با سوپرکارها مقایسه بشه.
هرچند شتاب اولیهش، ضعیفتر از سوپرکارهایی مثل توربوS باشه. بازهم نباید اونها رو با هم مقایسه کرد.
مسعود
۹ آذر ۱۴۰۲کاوازاکی گاز میده چاک راه های من باز میشه .
یعنی میشه یروزی تو ایران ازاد بشه ما تجربش کنیم
amir
۹ آذر ۱۴۰۲چاکرا یا چاک راه؟
امین
۹ آذر ۱۴۰۲مهملات زرد و خرافاط چه فرقی میکنه
Jeferson
۹ آذر ۱۴۰۲از ۱ لیتر ۳۰۵ اسب کشیدن شاهکار نیست
سوپر شاهکاره
Carbonado Aventador
۹ آذر ۱۴۰۲با سوپرشارژ البته…
نظرت راجب ۲۸۰ اسب تنفس طبیعی چیه؟
P
۹ آذر ۱۴۰۲اگه منظورتون موتو جی پی که اون اصلا یه چیز دیگست و اون ۲۸۰ که میگن یه چیز اسمی و طبق برسی کارشناسان حوزه موتو جی پی ، موتور دوکاتی بدون شک بالای ۳۰۰ اسب تولید میکنند ( دور موتور ۱۸۰۰۰ ) و بعد از دوکاتی ktm قرار داره
Jeferson
۹ آذر ۱۴۰۲اونم سوپر شاهکاره👍👌
phonix
۱۰ آذر ۱۴۰۲الان خوساتی بگی ایتالیا ها هم موتور میسازن ؟ :)
Siyavash
۹ آذر ۱۴۰۲اگه راننده نینجا بهتر بود باید تایم بهتری میزد..تویه دور زدن خیلی ناشیانه عمل میکرد .nsxهم دلربا و زیباه . خیلی از این ماشین خوشم میاد ولی حیف پرفورمنس زیاد جالبی نسبت و زمان خودش ارائه نداد ..مثلا از یه موتور توئین توربو ۶ سیلندر و ۳ موتور برقی ۵۷۵ اسب و در نسخه s بعد ۴ سال شد ۶۰۰ اسب در حالی که همین قدرت رو باید بدون موتور هایه برقی میگرفت…این ماشین واسه این که تویه رقابت میموند همون سالی اولی هم که معرفی شد باید ۶۵۰ تا ۶۸۰ اسب قدرت میداشت تا بتونه با مکلارن ۵۷۰..هوراکان..فراری488..یا حتی نیسان gtr…بعد اونم آمدن نسخه قویترش یعنیS رو بعد ۴ سال با افزایش ناچیز ۲۵ اسبی معرفی کردن که یعنی شکست مطلق ….NSXنباید با نسل دوم این کارو میکرد.. تویه نسل اول یه اسطوره کش واقعی بود..ولی نسل دوم تا حدودی خراب کرد….برسیم به نینجا نازنین که چندسال از زمان خودش جلوتر هست…واقعا شاهکار کاوازاکی هست با اون موتور ۱لیتریش و این قدرت دیوانه وارش..طراحی به شدت جنگنده ای داره انگار یه F35 هست….❤️🔥❤️🔥❤️🔥
HFball
۱۰ آذر ۱۴۰۲واقعا کارای خیلی مسخره ای میکنن خب اگه دوست داشتین متفاوت تر این رقابت ها رو برگذار کنید کنار این H2r یه موتور سیکلت دیگه رو میاوردین برا رقابت مثلا اون پانیگاله v4r که رقابت اروپایی و ژاپنی جذابتر بشه
حمید
۱۱ آذر ۱۴۰۲سلام به همگی . من پشت این شاهکار ژاپنی نشستم و واقعا تابحال لذتی بالاتر از اون نداشتم . باید بشینی پشتش گاز بهش بدی که بفهمی این لعنتی با اون صدای خوشگلش چطوری با روح و روانت بازی میکنه . زنده باد جاپن
car lover
۲۴ مرداد ۱۴۰۳در اصل باید گفت مبارزه نینجاها