آپریلیا RSV4 XTrenta جدید معرفی شد. این شرکت مشهور به سنت تولید محصولات مختص پیست ادامه میدهد و قبلاً نیز محصولاتی همچون Tuono X و RSV4 X را معرفی کرده بود. حالا نوبت به جدیدترین موتورسیکلت پیست محور آپریلیا رسیده است. به گزارش پدال و به نقل از asphaltandrubber، تنها ۱۰۰ دستگاه از این سلاح مخوف برای قدرتنمایی در پیست ساخته خواهد شد و برای اینکه بتوانید سوار چنین ابر موتورسیکلتی شوید باید ۵۰ هزار یورو معادل ۴۹۵۴۲ دلار را کنار بگذارید. البته با پرداخت چنین مبلغ هنگفتی یک سوپربایک جذاب و قدرتمند را صاحب خواهید شد.
آپریلیا مدعی شده RSV4 Xtrenta جدید از پیشرانه V4 با حجم ۱۱۰۰ سیسی استفاده میکند و قدرت ۲۳۰ اسب بخاری دارد. با وجود پکیجی آئرودینامیک که انگار مستقیماً از موتورسیکلت مسابقهای موتو جی پی گرفته شده، این محصول سفارشی حرفهای زیادی برای گفتن خواهد داشت. آپریلیا RSV4 Xtrenta اولین سوپربایکی است که از اسپویلر ویژهای موسوم به chin استفاده میکند. به این موارد باید بالچه جلو، کیت آئرودینامیک کناری و بخش دمی با بالهای ویژه را اضافه کرد. کل وزن این موتورسیکلت جدید به ۱۶۵.۵ کیلوگرم میرسد که یکی از دلایل رسیدن به چنین وزن پایینی استفاده از بدنه کربنی شرکت پان کامپوزیتی است.
قدرت بیشتر پیشرانه هم از بهبود نسبت تراکم و سیستم اگزوز تیتانیوم/کربن SC پروجکت حاصل شده است. از دیگر ویژگیهای فنی قابلذکر موتورسیکلت پیست محور آپریلیا میتوان به فیلتر هوای متمایز و رادیاتورهای آب و روغن بزرگ محصول شرکت تالئو تکنو ریسینگ اشاره کرد. برخی قطعات همچون گیرههای پا، درپوش سوخت و… از جنس آلومینیوم هستند. سیستم تعلیق موتورسیکلت آپریلیا محصول شرکت اولینز بوده اما توسط شرکت آندرانی بهبود یافته است. ترمزها نیز دستپرورده برمبو مشهور هستند. کالیپرهای GP4-MS این موتورسیکلت به دیسک های فولادی ۳۳۰ میلیمتری همکاری میکنند.
رینگهای فورج کاری شده آپریلیا RSV4 Xtrenta محصول شرکت مارچسینی هستند و با لاستیکهای چسبان پیرلی همراه میشوند. این رینگ و لاستیکها ۴ کیلوگرم سبکتر از نمونههای استاندارد هستند. طراحی جدید بال های جلو نیز باعث افزایش داون فورس شده است. بال های عقب جدید و اسپویلر یاد شده هم برای اولین بار در یک سوپربایک تولیدی دیده میشوند. این نوآوریها باعث خواهند شد درگ موتورسیکلت آپریلیا ۴ درصد کاهش یابد. این موارد مستقیماً روی پرفورمنس سوپربایک موردبحث در پیست تأثیر خواهند گذاشت. البته که با یک محصول عادی طرف نیستیم. RSV4 Xtrenta بهصورت دستساز تولید میشود. به احتمال زیاد فروش این موتورسیکلت تولید محدود به پایان رسیده و خریداران خوششانس باید منتظر تحویل آن باشند.
PURIYA
۱۶ شهریور ۱۴۰۱پدال میگم دوئل سوپر سدان ها به کجا رسید آخر ادامه اش را بزار لطفا🙏 و یه چند تا مطلب در مورد اینجور ماشین ها مثل بنز E63 بی ام و M5 پورشه پانامرا آئودی RS6 کادیلاک CT5 v و از این قبیل کسایی که موافقن لایک
PURIYA
۱۶ شهریور ۱۴۰۱چارجر هلکت گیبلی تروفئو مرسدس GT63و….❤❤
چقد من اینا رو دوست دارم
GMA
۱۶ شهریور ۱۴۰۱چه ربطی داشت؟ 😐
charger
۱۶ شهریور ۱۴۰۱یاد آهنگ ساعت دیوار آینه …….. بنیامین افتادم
Lamborghini
۱۶ شهریور ۱۴۰۱آپریلیا برند خوب و ریشه داری هست و موتور های خوبی تولید می کنه این موتور هم خیلی خوبه
Carbonado Aventador
۱۷ شهریور ۱۴۰۱مثلث ایتالیا تو سوپر بایک:
دوکاتی+اپریلیا+ام وی آگوستا
مثلث ایتالیا تو سوپر اسپورت سازی:
فراری+لامبورگینی+پاگانی
مرسی از ایتالیا که دنیا رو به جای قشنگتری تبدیل کرد..
بازم هست: وسپا ، مازراتی ، الفارومئو ، benelli ، پیرلی ، پینین فارینا ، ایتال دیزاین و..
علی
۱۷ شهریور ۱۴۰۱ایتالیا پرچمدار موتورسیکلت سازی دنیاست و بقیه پشت سرش هستن
mr-naftalin-az-roghan-abad-70
۱۷ شهریور ۱۴۰۱ببخشید ولی ژاپن کشکه؟😐 بهترین موتورسیلکتارو میسازه رودستم نداره تو این زمینه.
Iman99
۱۸ شهریور ۱۴۰۱خدایی درستش همینه همون ایتالیا و آلمان و کلا اروپا و امریکا بهترین موتور سیکلت ها رو میسازن در جهان که رو دست هم ندارن در همه چیز هم بهترین و اول هستن و کسی به گرد پاشون هم نمیرسه همه چیز هم از خودشونه کلا اروپا و امریکا در همه چیز بهترین و اول و سطح بالا هستن با فاصله زیاد و کسی به گرد پاشون هم نمیرسه و بقیه باید برای سطح متوسط تلاش کنن
اینها هم با تحقیق و بررسی زیاد به دست اومده پس وقتی میگم مطمئن باشید علمی و حقیقی باطنی درست واقعی همین هست که گفته شد
Iman99
۱۹ شهریور ۱۴۰۱پس بنا بر این آره کشکه ژاپن کشکه در برابر اونها هیچه ژاپن هیچه
ولی اینی که گفتم در برابر اونها وقتی مقایسه میشه وگرنه در کل در حالت عادی خودش چیز بدی نیست و محصولات مناسبی داره ولی منظور اینه که به پای اونها که گفتم نمیرسه
HFball
۱ شهریور ۱۴۰۲داداش فک کنم خوابی یا چیزی زدی داری اینجوری راجب ژاپن صحبت میکنی 😂
هرچقدرم خودتو پاره کنی بازم اینها به ژاپن نمیرسن
آخه غول های صنعت موتور سیکلت که ژاپن داره هر کدوم برا کل این آمریکا و اروپایی الکی گرون کافی هستن 😂 هوندا یاماها کاوازاکی سوزوکی اینها برند هایی هستن که فعلا بیشترین محبوبیت و بیشترین فروش رو توی دنیا دارن
من نمیخوام بگم بجز این موتور سیکلت ساز های ژاپنی بقیه خوب نیستن چرا اتفاقا خیلیم عالی هستن مثل همین آپریلیا که من عاشقشم ولی واقعا باید اعتراف کرد که ژاپن هم توی صنعت موتورسیکلت و هم توی صنعت خودرو سازی توی دنیا یکه تازی میکنه و نمونه بارزش هم تویوتا و هوندا هستن که تویوتا با اختلاف خیلی زیاد بیشترین فروش محصولاتش رو توی دنیا داره و هوندا هم بعد از تویوتا ثابت شده هست و طبق آماری که توی سال 2018 گرفتن بیشترین فروش موتور سیکلت توی دنیا در یک سال رو هوندا با بیشتر از 16 میلیون موتور سیکلت داشته و رتبه دوم هم متعلق به یاماها با بیشتر از 10 میلیون دستگاه بوده!!😉
mimra-sin-2170
۱۳ مهر ۱۴۰۱اگه موتور مخصوص پیست رو در نظر بگیریم، هوندا RC213V-S و کاوازاکی Ninja H2R ، بهراحتی این موتور رو مغلوب میکنن.
اگر هم موتور خیابانی رو در نظر بگیریم، هوندا CBR 1000RR-R FireBlade SP تقریباً در حد و اندازههای دوکاتی V4 SuperLeggera هست.
سوزوکی و یاماها و کاوازاکیهای خیابانی هم هستند که الآن اسمِ بهترین محصولاتشون رو نمیخوام بنویسم.
بههرحال اگه ایتالیا جزو بهترینهای موتورسازی باشه، ژاپن هم دقیقاً در همین حد و اندازههاست محصولاتش.
Lamberto
۱۷ اسفند ۱۴۰۲بشین تا مغلوب کنن عزیزم ژاپن جاش زیر ایتالیاس