برند موتورسیکلت آرچ (ARCH Motorcycle) فعال در کالیفرنیا، توسط کیانو ریوز و گارد هالینگر تأسیس شده است. موتورسیکلتهای این شرکت دستساز هستند و کاملاً مطابق با خواست خریداران طراحی و ساخته میشوند. به همین دلیل، جی لنو موتورسیکلتهای شرکت آرچ را به پاگانی دوچرخ تشبیه کرده است.
آرچ 1s بهعنوان یک موتورسیکلت کروزر پرفورمنس معرفی شده اما به سمت پرفورمنس کمی بیشتر تمرکز دارد. در این موتورسیکلت همچنین عناصری کاملاً آمریکایی مثل پیشرانهٔ دو سیلندر V شکل ۲ لیتری به چشم میخورد که ۱۶۵ نیوتن متر گشتاور تولید میکند اما قدرت آن اعلام نشده است. این نسخهای از همان پیشرانهای است که در اولین محصول آرچ بنام KRGT-1 هم استفاده شد. آن موتورسیکلت بیشتر شبیه کروزری بود که از هارلی دیویدسون کیانو ریوز ساخت هالینگر الهام گرفته بود و موجب تأسیس شرکت آرچ توسط این دو شخص شد. هردو موتورسیکلت ساخت این شرکت در اطراف قلب V شکل خود از فیبر کربن، قطعات آلومینیومی و طراحی کاملاً مدرن بهره میبرند.
البته هرچند KRGT-1 و 1s زبان طراحی مشترکی دارند اما درواقع کاملاً باهم متفاوت هستند. موتورسیکلت جدید آرچ هندسهٔ شاسی متفاوت، فاصلهٔ محوری کوتاهتر و بازوی عقبی یکطرفه دارد. همچنین ارتفاع پایینتر جلو و فرمان سریعتر 1s باید آن را چابکتر از KRGT-1 کند و راکب باید به شکل خمیدهتری روی آن بنشیند. به لطف استفادهٔ فراوان از متریال کامپوزیتی در این موتورسیکلت، وزن خشک آن به تنها ۲۵۵ کیلوگرم رسیده است.
1s از کمکفنرها و دوشاخ جلویی ساخت اوهلینز استفاده میکند و کالیپرهای ترمز شش پیستونه و با سیستم ABS ساخت بوش چرخهای فیبر کربنی ۱۷ اینچی آن را متوقف میکنند. مقابل راکب، بجای آمپرهای سنتی یک نمایشگر دیجیتالی قرار گرفته و چراغهای جلو از نوع LED تطبیقی است. در عقب موتورسیکلت هم یک چراغ LED باریک به شکل یکپارچه طراحی شده است. درب باک موتورسیکلت نیز با چرخاندن حرف A در لوگوی ARCH باز میشود؛ اما این ویژگیهای جذاب هرگز ارزان به دست نمیآیند و برای هر دستگاه از 1s قیمت ۱۲۸ هزار دلاری اعلام شده است.
امیررضا
۲۵ مهر ۱۴۰۱خیلیییییی جالب و خاصه طراحیش. انگار یچیزی از انیمه شده
Si
۲۵ مهر ۱۴۰۱واقعا شاهکاره و بینظیره مثل خود ریوز
گلاب
۲۵ مهر ۱۴۰۱ترمز عقب چرا نداره؟
AMANTE
۲۵ مهر ۱۴۰۱کمی دقت کنی پشت زنجیر دیسک ترمز عقب رو میبینی.
aliasn
۲۵ مهر ۱۴۰۱تو عکس اول و چهارم دقت کنید ترمز دیسکی رو میبینید.
افشار
۲۵ مهر ۱۴۰۱قیمتش از یک کوروت یا یک لندکروز ۲۰۲۲ فول آپشن هم بیشتره اما این برای کسایی که عشق موتور دارن و پولش را هم دارن مهم نیست
phonix
۲۵ مهر ۱۴۰۱موتور خاصی هست
پس این برچسب هم دور از انتظار نبوده
البته موتور های قوی تر هم وجود داره ولی خوب همه چی همیشه قدرت نیست
افشار
۲۵ مهر ۱۴۰۱یک ابهت خاصی داره
فرزاد
۲۵ مهر ۱۴۰۱هرچقدر ارزش هنری کیانو بالا و دارای اهمیت سینمایی زیاد است به همون اندازه قیمت این موتور بیش از اندازه زیاد و ارزش خرید پایینی دارد، یعنی اینهمه پول برای خرید موتور داشته باشی و هرلی دیویدسن نخری
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۵ مهر ۱۴۰۱جی لنو مقایسه بسیار خوبی داشته بین موتورسیکلت آرچ و خودروی پاگانی
حمزه آجرلو
۲۵ مهر ۱۴۰۱2000 سی سی !!!!!!!!! ، اشتباه نوشتی ، آقای نویسنده به نظرم !!!!! ، آخه دو سیلندر که دو هزاز سی سی نمیشه دوست عزیز !!!!! ، یعنی هر سیلندر هزار سی سیه !!!!!؟؟؟؟
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۵ مهر ۱۴۰۱خیر درست نوشته شده:
Arch 1S features a 124 c.i. (2,032cc) V-twin, which makes 121.77 pound-feet of torque at the rear wheel
موتور سیکلت تریومف راکت 3، پیشرانهی 3 سیلندر 2300 سی سی داره
Triumph rocket 3 engine: 2,294 cc (140.0 cu in) DOHC liquid-cooled straight three
رضا
۲۶ مهر ۱۴۰۱مدل جدیتر ترایامف راکت ۳ موتور ۲۵۰۰ داره که جایگزین مدل ۲۳۰۰ شده
Shirzad
۲۵ مهر ۱۴۰۱دقت کنی شیش پیستونه کالیپرش .طراحی برای ۱۵۰۰ به بالاست ترمزش. ۲۵۵ کیلو رو ایست بدون حرکت اضافی کوپ میکنه۰۰ واقعا رویاست برای جاده های ایزان
Khosrow
۲۵ مهر ۱۴۰۱جان ویک ۴ ..
meysam
۲۵ مهر ۱۴۰۱موتور سواری خیلی خیلی لذت داره
یه حس آزادی بهت میده که قابل قیاس با ماشین نیست
حالا من این حسو از هوندا 125 گرفتم
ببین همچین موتوری با روح و روانت چکار میکنه 😵😵
Khosrow
۲۵ مهر ۱۴۰۱بیشتر حس هیجان از مرگ قریب الوقوع رو میده / پر از استرس که میدونی اولین اشتباه اخریشه ..
phonix
۲۵ مهر ۱۴۰۱در یه مطلب کاملا در باره این مسئله صحبت شد ولی شما مثل اینکه متن خوبی برای ریپلای زدن پیدا کردی ول نمیکنی
بله ما روانی هستیم میخوایم خودمون و شما رو بدبخت کنیم یه ماشین ببینیم و مثل کامیکازه ها بکوبیم بهش
من خودم یکی از اقوامم تو دزفول به این بلا دچار شد موتور سوار زد بهش و یه سال تمام درگیرش کرد تو بیمارستان تو دادگاه و تو بیمه و…
باور کنید ما از فضا نیومدیم
Carbonado Aventador
۲۵ مهر ۱۴۰۱ترجیح میدم ۲۰ سال مثل عقاب تو اوج زندگی کنم..
تا ۱۵۰ سال مثل کلاغ تو خفت و اعماق جنگل.
محمد
۲۵ مهر ۱۴۰۱حاجی اون بنده خدا یه جمله ای یاد گرفته هی تکرار میکنه کاری ندارم ، ولی انصافاً ربط زندگی عقاب و کلاغ به موتور سوارشدن رو درک نمیکنم
Mahdi
۸ فروردین ۱۴۰۲This is the life
محمد
۲۵ مهر ۱۴۰۱چه خبره ۱۲۸ هزارتا ، ۱۰۰ هزارتا اضافی میگیره ، قشنگ هست ولی واقعا نمی ارزه با نهایت ۳۰ تا بهترین موتور هارو میتونی بخری که البته خیلی ها از موتور های عالی هم نهایت ۲۰ هزارتا قیمت دارن
Hadi
۲۵ مهر ۱۴۰۱خفن و خاص مثل خود کیانو 👌🏼
رضا
۲۶ مهر ۱۴۰۱دوستان موتور دوست و موتور سوار
بعضی چیزا بخاطر دست ساز و تعداد کم تولیدشون قیمت بالایی دارن، ارزششون بر اساس پرفرمنسشون نیست، بلکه کلکسیونی بودن و اسم و رسمشون هم هست. یه موتور هارلی و یا مشابههاش ممکنه از این مدل موتور آرچ پرفرمنس بالاتر یا مشابه داشته باشن، از هارلی دست کم ده هزار تا ساخته میشه
اما از موتور آرچ به تعداد کم و انگشت شمار
علاوه بر اینکه اگر موتور هارلی هم قرار بود دست ساز باشه قیمتش مثل همین آرچ بالای ۱۰۰ هزار دلار آب میخورد
موتور آرچ پنج سال دیگه شاید ارزشش ۵۰۰ هزار دلار بشه
اما هارلی که امروز خریدی ۲۰ هزار دلار خریدی پنج سال دیگه قیمتش شاید نصف هم کمتر
درک کنید تفاوت این دو مقوله رو
Comodor
۲۹ مهر ۱۴۰۱نمی ارزه
حمید پارسا
۱ آبان ۱۴۰۱خیلی زرنگ هستن ، از اسم و شهرت کیانا ریوز استفاده میکنن تا یک موتورسیکلت رو به قیمت نجومی بفروشن ، نه اسب بخار اعلام میکنن نه شتاب ، نه سرعت ، نه … هیچی ، فقط قیمت نجومی ! البته توجیه کلاسیک داره قیمتش ولی توجیه اقتصادی نه !
کامبیز
۸ آبان ۱۴۰۱موتور جالبیه ولی به پای دوکاتی اصلا نمیرسه!! گول قیمتش رو نخورید!! دوکاتی یه سروگردن بالاتره!!