موتورسیکلت

آرچ 1s، موتورسیکلت 128 هزار دلاری از شرکتی با مالکیت کیانو ریوز!

برند موتورسیکلت‌ آرچ (ARCH Motorcycle)  فعال در کالیفرنیا، توسط کیانو ریوز و گارد هالینگر تأسیس شده است. موتورسیکلت‌های این شرکت دست‌ساز هستند و کاملاً مطابق با خواست خریداران طراحی و ساخته می‌شوند. به همین دلیل، جی لنو موتورسیکلت‌های شرکت آرچ را به پاگانی دوچرخ تشبیه کرده است.

آرچ 1s به‌عنوان یک موتورسیکلت کروزر پرفورمنس معرفی شده اما به سمت پرفورمنس کمی بیشتر تمرکز دارد. در این موتورسیکلت همچنین عناصری کاملاً آمریکایی مثل پیشرانهٔ دو سیلندر V شکل ۲ لیتری به چشم می‌خورد که ۱۶۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند اما قدرت آن اعلام نشده است. این نسخه‌ای از همان پیشرانه‌ای است که در اولین محصول آرچ بنام KRGT-1 هم استفاده شد. آن موتورسیکلت بیشتر شبیه کروزری بود که از هارلی دیویدسون کیانو ریوز ساخت هالینگر الهام گرفته بود و موجب تأسیس شرکت آرچ توسط این دو شخص شد. هردو موتورسیکلت ساخت این شرکت در اطراف قلب V شکل خود از فیبر کربن، قطعات آلومینیومی و طراحی کاملاً مدرن بهره می‌برند.

البته هرچند KRGT-1 و 1s زبان طراحی مشترکی دارند اما درواقع کاملاً باهم متفاوت هستند. موتورسیکلت جدید آرچ هندسهٔ شاسی متفاوت، فاصلهٔ محوری کوتاه‌تر و بازوی عقبی یک‌طرفه دارد. همچنین ارتفاع پایین‌تر جلو و فرمان سریع‌تر 1s باید آن را چابک‌تر از KRGT-1 کند و راکب باید به شکل خمیده‌تری روی آن بنشیند. به لطف استفادهٔ فراوان از متریال کامپوزیتی در این موتورسیکلت، وزن خشک آن به تنها ۲۵۵ کیلوگرم رسیده است.

1s از کمک‌فنرها و دوشاخ جلویی ساخت اوهلینز استفاده می‌کند و کالیپرهای ترمز شش پیستونه و با سیستم ABS ساخت بوش چرخ‌های فیبر کربنی ۱۷ اینچی آن را متوقف می‌کنند. مقابل راکب، بجای آمپرهای سنتی یک نمایشگر دیجیتالی قرار گرفته و چراغ‌های جلو از نوع LED تطبیقی است. در عقب موتورسیکلت هم یک چراغ LED باریک به شکل یکپارچه طراحی شده است. درب باک موتورسیکلت نیز با چرخاندن حرف A در لوگوی ARCH باز می‌شود؛ اما این ویژگی‌های جذاب هرگز ارزان به دست نمی‌آیند و برای هر دستگاه از 1s قیمت ۱۲۸ هزار دلاری اعلام شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه‌ها

  1. امیررضا

    ۲۵ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (301 ديدگاه)

    خیلیییییی جالب و خاصه طراحیش. انگار یچیزی از انیمه شده

    موافقم 29
    مخالفم 4
  2. Si

    ۲۵ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (527 ديدگاه)

    واقعا شاهکاره و بی‌نظیره مثل خود ریوز

    موافقم 23
    مخالفم 3
  3. گلاب

    ۲۵ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (186 ديدگاه)

    ترمز عقب چرا نداره؟

    موافقم 1
    مخالفم 18
    1. AMANTE

      ۲۵ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1914 ديدگاه)

      کمی دقت کنی پشت زنجیر دیسک ترمز عقب رو میبینی.

      موافقم 20
      مخالفم 1
    2. aliasn

      ۲۵ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (95 ديدگاه)

      تو عکس اول و چهارم دقت کنید ترمز دیسکی رو می‌بینید.

      موافقم 10
      مخالفم 1
  4. افشار

    ۲۵ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (772 ديدگاه)

    قیمتش از یک کوروت یا یک لندکروز ۲۰۲۲ فول آپشن هم بیشتره اما این برای کسایی که عشق موتور دارن و پولش را هم دارن مهم نیست

    موافقم 19
    مخالفم 2
    1. phonix

      ۲۵ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1878 ديدگاه)

      موتور خاصی هست
      پس این برچسب هم دور از انتظار نبوده
      البته موتور های قوی تر هم وجود داره ولی خوب همه چی همیشه قدرت نیست

      موافقم 9
      مخالفم 1
      1. افشار

        ۲۵ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (772 ديدگاه)

        یک ابهت خاصی داره

        موافقم 5
        مخالفم 1
  5. فرزاد

    ۲۵ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (319 ديدگاه)

    هرچقدر ارزش هنری کیانو بالا و دارای اهمیت سینمایی زیاد است به همون اندازه قیمت این موتور بیش از اندازه زیاد و ارزش خرید پایینی دارد، یعنی اینهمه پول برای خرید موتور داشته باشی و هرلی دیویدسن نخری

    موافقم 5
    مخالفم 13
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲۵ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (2864 ديدگاه)

      جی لنو مقایسه بسیار خوبی داشته بین موتورسیکلت آرچ و خودروی پاگانی

      موافقم 11
      مخالفم 3
  6. حمزه آجرلو

    ۲۵ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (70 ديدگاه)

    2000 سی سی !!!!!!!!! ، اشتباه نوشتی ، آقای نویسنده به نظرم !!!!! ، آخه دو سیلندر که دو هزاز سی سی نمیشه دوست عزیز !!!!! ، یعنی هر سیلندر هزار سی سیه !!!!!؟؟؟؟

    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲۵ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (2864 ديدگاه)

      خیر درست نوشته شده:
      Arch 1S features a 124 c.i. (2,032cc) V-twin, which makes 121.77 pound-feet of torque at the rear wheel

      موتور سیکلت تریومف راکت 3، پیشرانه‌ی 3 سیلندر 2300 سی سی داره
      Triumph rocket 3 engine: 2,294 cc (140.0 cu in) DOHC liquid-cooled straight three

      موافقم 12
      1. رضا

        ۲۶ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (2 ديدگاه)

        مدل جدیتر ترایامف راکت ۳ موتور ۲۵۰۰ داره که جایگزین مدل ۲۳۰۰ شده

    2. Shirzad

      ۲۵ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      دقت کنی شیش پیستونه کالیپرش .طراحی برای ۱۵۰۰ به بالاست ترمزش. ۲۵۵ کیلو رو ایست بدون حرکت اضافی کوپ میکنه۰۰ واقعا رویاست برای جاده های ایزان

  7. Khosrow

    ۲۵ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (2293 ديدگاه)

    جان ویک ۴ ..

    موافقم 6
    مخالفم 3
  8. meysam

    ۲۵ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (3633 ديدگاه)

    موتور سواری خیلی خیلی لذت داره
    یه حس آزادی بهت میده که قابل قیاس با ماشین نیست
    حالا من این حسو از هوندا 125 گرفتم
    ببین همچین موتوری با روح و روانت چکار میکنه 😵😵

    موافقم 14
    مخالفم 2
    1. Khosrow

      ۲۵ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (2293 ديدگاه)

      بیشتر حس هیجان از مرگ قریب الوقوع رو میده / پر از استرس که میدونی اولین اشتباه اخریشه ..

      موافقم 6
      مخالفم 8
      1. phonix

        ۲۵ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (1878 ديدگاه)

        در یه مطلب کاملا در باره این مسئله صحبت شد ولی شما مثل اینکه متن خوبی برای ریپلای زدن پیدا کردی ول نمیکنی
        بله ما روانی هستیم میخوایم خودمون و شما رو بدبخت کنیم یه ماشین ببینیم و مثل کامیکازه ها بکوبیم بهش
        من خودم یکی از اقوامم تو دزفول به این بلا دچار شد موتور سوار زد بهش و یه سال تمام درگیرش کرد تو بیمارستان تو دادگاه و تو بیمه و…
        باور کنید ما از فضا نیومدیم

        موافقم 5
        مخالفم 3
      2. Carbonado Aventador

        ۲۵ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (4514 ديدگاه)

        ترجیح میدم ۲۰ سال مثل عقاب تو اوج زندگی کنم..

        تا ۱۵۰ سال مثل کلاغ تو خفت و اعماق جنگل.

        موافقم 5
        مخالفم 8
        1. محمد

          ۲۵ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (1485 ديدگاه)

          حاجی اون بنده خدا یه جمله ای یاد گرفته هی تکرار میکنه کاری ندارم ، ولی انصافاً ربط زندگی عقاب و کلاغ به موتور سوارشدن رو درک نمیکنم

        2. Mahdi

          ۸ فروردین ۱۴۰۲
          سوابق: (1 ديدگاه)

          This is the life

  9. محمد

    ۲۵ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1485 ديدگاه)

    چه خبره ۱۲۸ هزارتا ، ۱۰۰ هزارتا اضافی میگیره ، قشنگ هست ولی واقعا نمی ارزه با نهایت ۳۰ تا بهترین موتور هارو میتونی بخری که البته خیلی ها از موتور های عالی هم نهایت ۲۰ هزارتا قیمت دارن

    موافقم 7
    مخالفم 1
  10. Hadi

    ۲۵ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (598 ديدگاه)

    خفن و خاص مثل خود کیانو 👌🏼

    موافقم 8
    مخالفم 2
  11. رضا

    ۲۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    دوستان موتور دوست و موتور سوار
    بعضی چیزا بخاطر دست ساز و تعداد کم تولیدشون قیمت بالایی دارن، ارزششون بر اساس پرفرمنسشون نیست، بلکه کلکسیونی بودن و اسم و رسمشون هم هست. یه موتور هارلی و یا مشابه‌هاش ممکنه از این مدل موتور آرچ پرفرمنس بالاتر یا مشابه داشته باشن، از هارلی دست کم ده هزار تا ساخته میشه
    اما از موتور آرچ به تعداد کم و انگشت شمار
    علاوه بر اینکه اگر موتور هارلی هم قرار بود دست ساز باشه قیمتش مثل همین آرچ بالای ۱۰۰ هزار دلار آب میخورد

    موتور آرچ پنج سال دیگه شاید ارزشش ۵۰۰ هزار دلار بشه
    اما هارلی که امروز خریدی ۲۰ هزار دلار خریدی پنج سال دیگه قیمتش شاید نصف هم کمتر

    درک کنید تفاوت این دو مقوله رو

    موافقم 6
    مخالفم 1
  12. Comodor

    ۲۹ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (75 ديدگاه)

    نمی ارزه

  13. حمید پارسا

    ۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    خیلی زرنگ هستن ، از اسم و شهرت کیانا ریوز استفاده میکنن تا یک موتورسیکلت رو به قیمت نجومی بفروشن ، نه اسب بخار اعلام میکنن نه شتاب ، نه سرعت ، نه … هیچی ، فقط قیمت نجومی ! البته توجیه کلاسیک داره قیمتش ولی توجیه اقتصادی نه !

  14. کامبیز

    ۸ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (37 ديدگاه)

    موتور جالبیه ولی به پای دوکاتی اصلا نمیرسه!! گول قیمتش رو نخورید!! دوکاتی یه سروگردن بالاتره!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا