سوپربایک، سوپراسپرت، استریت، رودستر و ادونچر، محبوبترین گروههای موتورسیکلت دنیا با زیرمجموعههای متنوع هستند. بایک اگزیف، بهترین مدل از کلاسهای مختلف را برای سال ۲۰۲۳ انتخاب کرده است.
انتخاب بهترین خودرو یا موتورسیکلت، نیازمند بررسی شاخصهای گوناگون است. علاوهبر توانایی فنی، هزینه تعمیر، گارانتی و خدمات پس از فروش برندهای معتبر، قیمت نهایی نیز اهمیت بالایی در شناخت برترین گزینه دارد. فراتر از موارد فوق، سلیقهی مشتری و نیازهای شخصی، برندهی رقابت بین وسایل نقلیه را تعیین میکند.
وب سایت بایک اگزیف، بهتازگی فهرستی از بهترین موتورسیکلت در ۵ کلاس سوپربایک، سوپراسپرت، برقی، رودستر و ادونچر با اولویت هیجان برای سرنشین، ارائه داده است. این خبرگزاری یکی از رسانههای مشهور دنیای موتورسیکلت محسوب میشود که معرفی مدلهای استاندارد یا سفارشی را انجام میدهد. با هدف تکمیل مطلب، یک نمونهی رودستر تحسینشده به انتخاب دیگر منابع نیز، در انتهای مقاله معرفی شده است.
بهترین سوپربایک؛ دوکاتی پانیگاله V4
سوپراسپرت ایتالیایی در دنیای موتورسیکلت با دوکاتی، معنی میشود. پانیگاله V4، سال ۲۰۱۸ توسط دوکاتی معرفی شد و حالا با موتور ۴ سیلندر خورجینی، تفاوت مهمی با رقبای ۴ سیلندر خطی ساخت ژاپن دارد.
پانیگاله V4 از موتور ۱۱۰۳ سیسی، ۲۱۰ اسب بخار قدرت و ۱۲۴ نیوتنمتر گشتاور میگیرد. این مدل، ۱۷۴ کیلوگرم وزن خالص دارد و در زمان ۳ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت میرسد. زمان لازم برای ثبت سرعت ۲۰۰ کیلومتر برساعت هم، ۷ ثانیه است.
دوکاتی پانیگاله V4 نسخههای متنوع دارد که در ارزانترین نمونه با قیمت ۲۳ هزار دلار فروخته میشود. قیمت پانیگاله V4 S معادل ۳۰ هزار دلار و مدل سوپرلجرا V4 مجهز به پیشرانه ۹۹۸ سیسی، ۱۰۰ هزار دلار است.
بهترین موتورسیکلت سوپراسپرت؛ هوندا CBR600RR
باتوجه به وزن و قیمت بالا در موتورسیکلتهای مجهز به پیشرانهی با حجم بیش از ۹۰۰ سیسی، کلاس ۵۰۰ تا ۷۰۰ سیسی محبوبیت جهانی دارند. از سویی دیگر، شتاب عالی و قدرت مانور بسیار خوب، برای موتورسیکلتهای اسپرت ژاپنی که پیشرانهی ۶۰۰ سیسی دارند فراهم میشود. در این گروه، یاماها R6، کاوازاکی نینجا ZX-6R، سوزوکی GSX-R600 و هوندا CBR600RR وجود دارند.
ظاهرا بایک اگزیف، محصول هوندا را برتر از دیگر رقبای همکلاس ساخت ژاپن میداند. موتور ۵۹۹ سیسی هوندا CBR600RR، قدرت ۱۱۳ اسب بخار و گشتاور ۶۶ نیوتنمتر دارد. وزن خالص این مدل، ۱۸۶ کیلوگرم است و در زمان ۳ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت میرسد. نهایت سرعت هوندا CBR600RR، حدود ۲۶۰ کیلومتر برساعت عنوان شده، درحالیکه قیمت این موتورسیکلت از ۱۲ هزار دلار شروع میشود.
بهترین موتور سیکلت ادونچر؛ بی ام و R 1250 GS
پیشرانههای دو سیلندر تخت با زاویه ۱۸۰ درجه، سری R بیامو موتاراد را تعریف میکنند. این تجهیزات فنی در کلاس ادونچر که نیازمند عملکرد عالی برای مسیرهای سخت و سواری طولانیمدت هستند، اهمیت ویژه دارند. احتمالا به همین دلیل، بایک اگزیف معتقد است بیامو R 1250 GS، گزینهای بسیار خوب در کلاس طبیعتگردی و سفر محسوب میشود.
موتور ۱۲۵۴ سیسی بیامو، ۱۳۶ اسب بخار قدرت و ۱۴۳ نیوتنمتر گشتاور دارد. مدل استاندارد R 1250 GS، در زمان ۳/۵ تا ۴ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت میرسد و نهایت سرعت ۲۰۰ کیلومتر برساعت فراهم میکند. آستانه قیمت این محصول، ۱۸ هزار دلار است اما همراه تجهیزات اضافی برای سفرهای ماجراجویانه در طبیعت، ۲۵ هزار دلار هزینه خرید دارد.
بهترین موتورسیکلت برقی؛ هارلی دیویدسن لایووایر
محصول الکتریکی هارلی دیویدسن، چندان پرفروش نیست اما تحسین کارشناسان در کلاس الکتریکی را برانگیخته است. لاو وایر، تجربه مهم برای شرکت سازنده محسوب میشود اما احتمالا در سال ۲۰۲۳، توقف تولید خواهد داشت و با نمونهای متفاوت، جایگزین خواهد شد.
موتور برقی لاو وایر، ۱۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۱۸ نیوتنمتر گشتاور دارد. وزن خالص این مدل، ۲۵۵ کیلوگرم است و در زمان ۳ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت میرسد. لاووایر با شارژ کامل باتری ۱۵/۴ کیلوواتساعت، ۲۳۵ کیلومتر مسافت را طی میکند. آستانه قیمت این موتورسیکلت برقی، ۲۲ هزار دلار است.
بهترین موتورسیکلت استریت نیکد؛ کی تی ام ۱۲۹۰ سوپردیوک R Evo
برند KTM نسبت به رقبای ژاپنی یا امریکایی، سابقهی کمتری دارد؛ اما با سرعتی بالا در حال جذب محبوبیت جهانی است. باوجود مدلهای مختلف در کلاسهای متنوع، ظاهرا سری موتورسیکلتهای سوپردیوک کیتیام در کلاس نیکد (Naked) شهرت بیشتری در سراسر دنیا دارند.
پیشرانهی ۱۳۰۱ سیسی برای سوپردیوک، ۱۸۰ اسب بخار قدرت و ۱۴۰ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. این مدل در زمان ۳/۵ ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر برساعت میرسد و نهایت سرعت ۲۷۰ تا ۲۹۰ کیلومتر برساعت (در نسخههای فاقد محدودکننده) دارد. قیمت کیتیام ۱۲۹۰ سوپردیوک R Evo جدید، ۲۰ هزار دلار است.
بهترین موتورسیکلت رودستر؛ هارلی دیویدسن اسپرتستر
کروزرهای سنگین وزن، طبیعتا برای رانندگی روزانه محبوب نیستند. نسخههای اسپرت، خیابانی و نیکد هم، جذابیت لازم برای سفرهای بین شهری فراهم نمیکنند. احتمالا به همین دلیل، موتورسیکلتهای رودستر با پیشرانه حجیم، مثل بیامو R9T یا ایندین اسکات، علاقهمندان فراوان دارند.
هارلی دیویدسن اسپرتستر (Sportster) از سال ۱۹۵۷ با نسخههای مختلف تولید میشود. این مدل، نسبت به دیگر محصولات شرکت سازنده، امکان مانور بهتری دارد و پرشتابتر عمل میکند. از سویی دیگر، طراحی اسپیدستر مدرن به گونهای است که جذابیت یک موتورسیکلت قدرتمند ساخت هارلی دیویدسن را ارائه میدهد. مدل ۲ سیلندر اسپرتستر با پیشرانه ۱۲۵۲ سیسی، ۱۲۱ اسب بخار قدرت و ۱۲۷ نیوتنمتر گشتاور دارد. این موتورسیکلت ۲۲۰ کیلوگرمی در زمان ۴ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت میرسد و نهایت سرعت ۲۳۰ کیلومتر برساعت فراهم میکند. آستانه قیمت هارلی دیویدسن اسپرتستر با مشخصات فوق، ۱۶ هزار دلار است.
از شما مخاطبان عزیز دعوت میکنیم، در نظرسنجی انتهای مطلب شرکت کنید. اگر امکان خرید یکی از ۶ موتورسیکلت معرفی شده را داشتید، کدام مدل را انتخاب میکردید؟
۱۴ مرداد ۱۴۰۲من ماشینو بیشتر از موتور دوست دارم 😐
علی جردن
۱۴ مرداد ۱۴۰۲ماشین رودستر اسپایدر کروک کانورتیبل بهترین و لذت بخش ترین و حتی امن ترین جایگزین برای موتور سواری و وزش باد لا به لای موهاست مثل موتور خسته کننده نیست
آقای همساده
۱۸ مرداد ۱۴۰۲تا حالا موتور هم سوار شدی؟؟؟
ا۱
۱۸ مرداد ۱۴۰۲مهم اینه که کلا در هرچیزی بهترین و اول۱ و شماره یک۱ اروپا و امریکا یی هست بهترین و اول۱ و شما ه یک۱ در هر چیزی فقط اروپایی و امریکایی از هر لحاظ در هر چیزی بهترین و اول۱ هستند
باقیش دیگه سلیقست
یکی موتور دوست داره یکی دیگه ماشین
البته ماشین هم که معلومه برتری داره نسبت به موتور
ابوالفضل
۱۸ دی ۱۴۰۲ولی من اگه یک انتخاب داشته باشم و زرنگی توش نباشه حاضرم بین ماشین پنج میلیاردی و موتور دو میلیاردی موتورو وردارم من عاشق موتورم و محاله انتخاب اولم نباشه
بهنام
۱۴ مرداد ۱۴۰۲موتور فقط ژاپنی.
NAVID۰۰۹۸
۱۴ مرداد ۱۴۰۲ماشین هم فقط ژاپنی
ساعت هم فقط ژاپنی
پارچه هم فقط ژاپنی
و
و
و
.
.
.
Mercedes-AMG PETRONAS F1 team
۱۴ مرداد ۱۴۰۲دنیا:ما داریم زحمت میکشیم😐
Matin
۱۵ مرداد ۱۴۰۲نوید هم فقط ژاپنی🤣
Ali
۱۷ شهریور ۱۴۰۲متین
قشنگ بود 😂 نوید هم فقط ژاپنی
۱ا
۱۸ مرداد ۱۴۰۲اتفاقا
ماشین هم فقط اروپایی و امریکایی
ساعت هم فقط اروپایی و امریکایی
پارچه هم فقط اروپایی و امریکایی
و و و …
کلا در هرچیزی بهترین و اول۱ و شماره یک۱ اروپا و امریکا یی هست بهترین و اول۱ و شما ه یک۱ در هر چیزی فقط اروپایی و امریکایی از هر لحاظ در هر چیزی بهترین و اول۱ هستند
ali_x76
۱۴ مرداد ۱۴۰۲هارلی اسپرتستر عجب ابهتی داره.
عین یه کشتیگیر دسته فوق سنگین وزنه، بقیه کنارش شبیه بچههای سوسولن.
مازیار
۱۴ مرداد ۱۴۰۲دقیقا؛ و اون چراغ جلوی مستطیل کوچیک یه جلوه خاصی بهش داده، یه تناقض جذاب با هیکل بزرگش
amir
۱۴ مرداد ۱۴۰۲یعنی دوکاتی از کاوازاکی نینجا h2r بهتره؟
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۴ مرداد ۱۴۰۲حتما بحث قیمت و استهلاک و قدرت مانور هم مورد توجه بوده
به شما برنخوره، ما ایرانیها از موتور و ماشین فقط شتاب و قدرت و نهایت سرعت فهمیدیم
کیفیت رانندگی رو فقط کارشناسان سایتهای خارجی که صدها مدل تست کردن، میتونن تحلیل کنن
OM.01
۱۴ مرداد ۱۴۰۲(به شما برنخوره، ما ایرانیها از موتور و ماشین فقط شتاب و قدرت و نهایت سرعت فهمیدیم)
یکی از بهترین کامنت آقای اشتری👌
متاسفانه مردم ایران همه چی رو تو شتاب تاپ اسپید و قدرت میبینن هم در خودرو هم در موتورسیکلت.و اصلا هندلینگ کیفیت رانندگی هزینه نگهداری قابلیت ترمزگیری و هزاران فاکتور دیگه رو در نظر نمیگیرن.
وی
۱۴ مرداد ۱۴۰۲هر کسی که از ماشین ها و موتور ها فقط به عکس و اعداد و ارقام دسترسی داشت همینطور میشد
amir
۱۴ مرداد ۱۴۰۲موافقم که مردم ایران همه چی رو تو شتاب میبینن ولی خب منظور من فقط شتابو سرعت نبود
R@min
۱۴ مرداد ۱۴۰۲فکر می کنم H2R اصلا رقیب مستقیم نداره بخاطر موتور سوپرشارژ. اگر اشتباه نکنم موتور دیگه ای این ساختارو نداره.
R
۱۴ مرداد ۱۴۰۲نینجا h2r مجوز تردد خیابون نداره مخصوص پیسته
محمد
۱۴ مرداد ۱۴۰۲کاوازاکی h2r تنفس طبیعی نیست و برای خودش یه کلاس جدا داره که میگن هایپربایک
کاوازاکی فعلا هیچ رقیب مستقیمی تو این کلاس نداره
مردیم از خوشی
۱۴ مرداد ۱۴۰۲با کی تی ام خیلی حال میکنم
نسبت به رقباش موتور هاش وزن کمی داره ، همین کنترلشون تو مسیر های شهری را عالی میکنه تو ایران هم نمونه هایی ازش هست
A.m.A
۶ شهریور ۱۴۰۲توی ایران انجین 250 موجوده
Saeed
۱۴ مرداد ۱۴۰۲یه مطلب هم در مورد انواع کلاس موتور بنویسید
با تشکر ♥️
BMW
۱۴ مرداد ۱۴۰۲موتور هم لعنتی دنیایی داره برای خودش ولی بی ام و ایندفعه یخورده زشت طراحی کرده این موتور رو ولی بازم به دل میشینه برام و دوکاتی که چیزی ندارم براش بگم
amir-mr
۱۴ مرداد ۱۴۰۲کاوازاکی h2 گزینه ی جذاب تری هستش نسبت به دوکاتی,h2سوپرشارژ هم که داره قشنگ کارو در میاره
KTM هم واقعا جذابه
arshiaSVJ
۱۴ مرداد ۱۴۰۲از چیزای دو چرخ بدم میاد
هر چیزی مثل دوچرخه و موتورسیکلت
ولی یه استثنا هست
پانیگالهV4 🙂
amir-mr
۱۴ مرداد ۱۴۰۲بنظرم کاوازاکی h2 نسبت به دوکاتی جذاب تره,h2سوپرشارژ هم که داره قشنگ کارو در میاره
KTM هم واقعا جذابه
R
۱۴ مرداد ۱۴۰۲چرا فقط از موتورهای هزار سی سی نهایت قدرت رو میگیرن
محمد
۱۴ مرداد ۱۴۰۲البته توی تمام حجمها تلاش میکنن بالاترین بازدهی موتور رذو بگیرن
ولی کلاس ۱۰۰۰ سی سی ،مستقیم با مسابقات موتو جی پی در ارتباطه و هیچ کمپانی نمیخواد تو مسابقات کم بیاره….بعد ۱۰۰۰…. اولویت ۶۰۰ سی سی هست
Alireza
۱۴ مرداد ۱۴۰۲بدون در نظر گرفتن کلاس راستش از وقتی h2 رو دیدم دیگه نتونستم ب سوپر بایک دیگه ای به اندازش توجه کنم، علی الخصوص اون ظاهر وحشیش
پدال جان یه سوال فنی برای هربار کامنت گذاشتن باید اسمو ایمیلو دوباره تایپ کنم گزینه ذخیره کار نمیکنه، آیا مشکل از مرورگره؟
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۴ مرداد ۱۴۰۲من بررسی کردم، چنین مشکلی ندیدم
اگر دیگر کاربران دیدن چنین چیزی هست، لطفا بگن
arshiaSVJ
۱۴ مرداد ۱۴۰۲منم همین مشکلم دارم
مازیار
۱۴ مرداد ۱۴۰۲مدت زیادیه که این مورد هست
من
۱۵ مرداد ۱۴۰۲بله، این مشکل رو منم دارم
گوشی آندروید ۵
کروم از پارسال بروز نشده، شاید مشکل از این ها باشه
حسین دهمرد
۱۵ مرداد ۱۴۰۲چند روزی یه بار واسه منم همینجوری میشه و باید دوباره وارد بشم
Radmehr (ایتالیایی فن متعصب)
۱۴ مرداد ۱۴۰۲دوکاتیو آگوستا 💚🤍❤
Carbonado Aventador
۱۶ مرداد ۱۴۰۲دوکاتی
ام وی اگوستا
اپریلیا
الهه های زیبایی ایتالیا
Enzo Ferrari 2008
۱۴ مرداد ۱۴۰۲جونم دوکاتی و هارلی
حسین دهمرد
۱۴ مرداد ۱۴۰۲نسبت حجم به قدرت ب ام و رویاییه. با اینکه فقط دو سیلندر داره
محمد
۱۴ مرداد ۱۴۰۲ادونچر بی ام و R 1250 GS سالهاست بهترین ادونچر دنیا و انتخاب اول جهانگردان موتور سواره
تعداد زیادی رو فصل تابستون تو شمال میبینم
دوستم هم یه نمونه ۱۱۵۰ رو داره
سبحان
۱۵ مرداد ۱۴۰۲من حتی رای ندادم باز کردم دیدم نوشته شما قبلا رای دادید
نویدی
۱۵ مرداد ۱۴۰۲واسه استفاده روزمره و دائمی،bmw بهترین گزینه ست.
حسن
۱۵ مرداد ۱۴۰۲در سال 1901 ویلیام اس هارلی اقدام به طرح ریزی یک دوچرخه مجهز به انجین کوچک 116 سی سی نمود سپس تصمیم به تغییر پیشرانه با کمک برادران دیویدسون با نمونه 405 سی سی نمودند و در نتیجه موتورسیکلت آنها از دسته بندی دوچرخه موتور دار نیز خارج گردید.
آنها اقدام به درج یک آگهی تبلیغاتی کوچک در یک مجله خودرویی در ژانویه 1905 نمودند که باعث فروش 3 عدد موتورسیکلت از 5 محصول تولید شده آنها در حیاط خلوت پشت منزلشان شد.
پیشرفت در فروش و افزایش تولیدات برند Harley Davidson باعث نقل مکان کارگاه به یک کارخانه بزرگتر از ساختار چوب و ابعاد 12 در 18 متر در خیابان چِستانت شد که گرچه همچنان کوچک محسوب می شد ولی از محل تولید قبلی بسیار بزرگ تر بود تا جایی که شرایط تولید 50 موتور سیکلت در سال را برای آنان فراهم نمود.
در سال 1907 آقای ویلیام اس هارلی از دانشگاه Wisconsin–Madison در رشته مهندسی مکانیک فارغ التحصیل شد و با توجه به گسترش محیط کاری و افزایش تجهیزات تعداد تولید به 150 موتورسیکلت در سال 1907 افزایش یافت. در همان سال فروش موتور به اداره پلیس نیز آغاز شد که این امر یکی دیگر از پیشرفت های بزرگ برای آنان محسوب گشت تا جایی که ویلیام دیویدسون تصمیم به ترک شغل اصلی خود به عنوان تعمیرکار خطوط راه آهن میلواکی گرفت و به کمک کارخانه هارلی دیویدسون شتافت.
OldBoy
۱۵ مرداد ۱۴۰۲MV AGUSTA Brutale 1000rr
ممدصالح
۱۵ مرداد ۱۴۰۲دبیران پدال مرسی بابت این مقاله فک نمیکردم انقد زود کامنتم مورد توجهتون قرار بگیره و درخواستمو عملی کنید ❤️ چون خیلی از مخاطبان پدال عشق سوپر بایک ها و انواع کلاس موتور سیکلت ها هستن گفتم که راجب موتور سیکلت ها هم بیشتر فعالیت کنید 🙏
MP
۱۵ مرداد ۱۴۰۲عشق سرعت و هیجان باشی اول موتور بعد ماشین!
پانیگاله 🤤😍
yones2012
۱۵ مرداد ۱۴۰۲من خودم بعنوان کسی که بیشتر از موتور بجای ماشین استفاده میکنه انتخابم از بین همه کلاسهای موتور سواری کلاس نیکد هستش
اولین چیزی که مهمه راحتی و چالاکی موتوره که بتونی بدون اینکه خسته بشی تو ترافیک و مسیر های شهری رانندگی کنی
برند کی تی ام موتورای خوب و با کیفیتی میسازه
فقط یه مشکلی دارن تو ایران قیمت قطعاتش خیلی بالاست
18:45
۱۵ مرداد ۱۴۰۲باه باه باه…
قطعا ب ام و با اون همه قدمت تو ماجراجویی، سرسختی، ایمنی و قدرت لایزال… 💪💪👑
افسانه پیشرانه باکسر و انتقال قدرت میل گاردان که خودش یه دنیا اطلاعات و اصالت هست…
هادی
۶ شهریور ۱۴۰۲این موتورهافیکه بدردنمیخوره موتورفقط پیشرو۱۲۵🤓بنظرتون هنداایرانی که ماسوارمیشیم تواین لیست چندم میشه
،
۹ شهریور ۱۴۰۲V4 فقط.