سفرهای بین شهری و سواری طولانیمدت با موتورسیکلت، لذتی وصف ناشدنی است. انجام این عمل، با مدلهای اسپرت و استریت در کلاسهای مختلف، معمولا به سادگی امکانپذیر نیست؛ اما موتورسیکلتهای کروز با حالت خاص و راحتی که برای راکب فراهم میکنند، مناسب تردد چند ساعته هستند.
از گذشته، محصولات هارلی دیویدسن با عنوان بهترین نمونهها در کلاس کروز شهرت داشتند. این شرایط البته در زمان ما هم وجود دارد اما قیمت نسبتا گران، وزن زیاد و مصرف سوخت بالا در بسیاری از تولیدات هارلی دیویدسن، منجر به ظهور مدلهای سادهتر از برندهای رقیب شده است. احتمالا به همین دلیل، هارلی دیویدسن هم طی سالهای اخیر، اقدام به تولید موتورسیکلتهای کروز جدید با قیمت و ابعاد معقولتر کرده است.
هنگامی که صحبت از سفر با موتورسیکلت شود، معمولا مدلهای پهنپیکر مثل هوندا گلد وینگ، هارلی دیویدسن گلاید و ایندین چیفتن از کلاس تورینگ به ذهن میرسد؛ درحالی تنوع بسیار خوب موتورسیکلتها در کلاس کروزر، جهانگردان بسیاری را جذب کرده است. باتوجه به اینکه معمولا، خرید مدل تورینگ از یک برند، حدود ۲ تا ۳ برابر محصول همان شرکت در کلاس کروزر هزینه دارد؛ فروش بیشتر و تنوع بالاتر، عجیب نیست.
برندهای تولیدکنندهی موتورسیکلت، بسیار متنوع هستند و غولهای ژاپنی، شامل هوندا، یاماها، کاوازاکی و سوزوکی، کروزرهای مختلف با محاسن متفاوت تولید میکنند که بررسی آنها بسیار زمانبر است. به همین دلیل در ادامهی مطلب، گزیدهای از بهترین موتورسیکلتهای کروزر بازار جهانی با قیمت کمتر از ۱۱ هزار دلار معرفی شدهاند. امید است در آیندهی نزدیک، شرایط واردات آزاد مدلهای مختلف موتورسیکلت به ایران نیز فراهم شود.
هوندا Rebel 500 قیمت ۶۴۰۰ دلار
سری موتورسیکلتهای ربل هوندا، کیفیت و قیمت مناسب در کلاس کروزر را فراهم میکنند. این محصولات، برای کسب تجربه و شروع موتورسواری، همواره به جوانان علاقهمند موتورهای سنگین، توصیه میشوند.
هوندا ربل در سال ۲۰۲۲، سه مدل ۳۰۰ و ۵۰۰ و ۱۱۰۰ دارد. نسخهی ۵۰۰ به عنوان نمونهی متعادل و میانرده، دارای پیشرانهی ۴۷۱ سیسی با قدرت ۵۰ اسب بخار و گشتاور ۴۰ نیوتنمتر است. سبک طراحی Rebel 500، راکب را نزدیک به زمین قرار میدهد و تسلط بسیار خوب برای موتورسوار تازهکار فراهم میکند. از سویی دیگر، هوندا ربل ۵۰۰ چندان مناسب افراد بلند قد نیست و همراه ۱۸۵ کیلوگرم وزن، نمیتواند عملکرد عالی برای راکبان تنومند ارائه دهد.
ربل ۵۰۰ مشابه بسیاری دیگر موتورسیکلتهای هوندا، اقلام سفارشی متعدد برای حمل بار، بادگیر روبرو، شارژر موبایل و زینهای متنوع دارد. مدل مجهز به ترمز ABS، با آستانه قیمت ۶۷۰۰ دلار فروخته میشود.
رویال انفیلد Meteor350 قیمت ۴۵۵۰ دلار
متئور در سال ۲۰۲۱ برای علاقهمندان موتورسیکلت کروز با طراحی کلاسیک معرفی شد. این مدل، رنگهای متنوع دارد و فقط با پیشرانهی تک سیلندر ۳۴۹ سیسی فروخته میشود.
قیمت مناسب، ابعاد متوسط، وزن پایین و طراحی عامهپسند، مهمترین نکات مثبت در متئور ۳۵۰ هستند. این مدل، فقط ۱۷/۵ اسب بخار قدرت و ۲۵ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند؛ اما به راحتی نیازهای یک سرنشین معمولی را پاسخ میدهد. رویال انفیلد Meteor350 نهایت سرعت ۱۲۰ کیلومتر برساعت دارد و سواری نرم فاقد صدای بلند فراهم میکند.
کاوازاکی Vulcan S قیمت ۷۵۰۰ دلار
ولکان S از جهات مختلف در دنیای موتورسیکلتها مشهور است. این مدل، با ساختار زیبا و پهنپیکر، پیشرانهی حجیم و قیمت بسیار مناسب دارد؛ اما از نظر فنی چندان قدرتمند نیست.
پیشرانهی ۴ سیلندر ۱,۳۵۲ سیسی مشابه کاوازاکی نینجا ۱۴۰۰ روی ولکان S نصب شده است تا قدرت ۶۱ اسب بخار و گشتاور ۶۳ نیوتنمتر ارائه دهد. این مدل ۲۲۶ کیلوگرم وزن دارد و متناسب با قیمت، توانایی مناسبی برای سفرهای تکنفره فراهم میکند؛ اما قابل رقابت با نمونههای ساخت هارلی دیویدسن نیست. مثلا ایندین اسکات به قیمت ۱۳ هزار دلار، مجهز به موتور ۱۱۳۳ سیسی، ۱۰۰ اسب بخار قدرت با ۹۷ نیوتنمتر گشتاور است.
هوندا Rebel 1100 DCT قیمت ۹۹۰۰ دلار
سواری با یک موتور سیکلت کروزر که پیشرانهی ۱۰۸۴ سیسی و قیمت ۱۰ هزار دلار داشته باشد، قطعا جالب توجه است. این موارد در محصولی از هوندا وجود دارد.
ربل ۱۱۰۰ با قدرت ۸۶ اسب بخار و گشتاور ۹۸ نیوتنمتر، یک کروزر ۲۲۱ کیلوگرمی است. پسوند DCT برای این موتور، گیربکس مجهز به دبل کلاچ را یادآوری میکند. راکب میتواند سه حالت مختلف کارکرد برای پیشرانهی دو سیلندر انتخاب کند تا رانندگی آرام و کممصرف یا پرصدا و هیجانانگیز داشته باشد.
هرچند که ربل ۳۰۰ و ربل ۵۰۰، موتورسیکلتهای مشابه با پیشرانههای مختلف هستند، از نظر فنی تفاوتهای بسیاری با ربل ۱۱۰۰ دارند. عملکرد جعبهدنده برای این مدل، نرمتر و سریعتر است؛ ضمن اینکه آپشنهای قابل سفارش بیشتری ارائه میدهد.
تریومف Street Twin قیمت ۹۷۰۰ دلار
تولیدات تریومف برای موتورسواران انگلیسی، جایگاه ویژه دارد. مردم این منطقه از اروپا، خریدار پرشمار موتورسیکلت و دوچرخه هستند؛ ضمن اینکه برندهای اصیل بریتانیایی را مد نظر قرار میدهند.
تریومف هم مثل هارلی دیویدسن و ایندین، از گذشته تولیدکنندهی موتورسیکلتهای کلاس کروزر و استریت (خیابانی) بوده است. امروزه در فهرست تولیدات تریومف، محصولی اختصاصی برای کلاس کروزر دیده نمیشود و این برند انگلیسی، موتورسیکلتی که رقیب مستقیم هارلی دیویدسن یا ایندین باشد، ارائه نمیدهد؛ اما در کلاس استریت، نمونهای قدرتمند و نزدیک به کلاس کروزر دارد که جهت سواری طولانی مدت و سفرهای بینشهری، قابل استفاده است.
تریومف استریت توئین، با پیشرانهی ۲ سیلندر ۹۰۰ سیسی، ۶۴ اسب بخار قدرت و ۸۰ نیوتنمتر گشتاور دارد. روی کاغذ، نمیتوان برتری خاصی برای این مدل نسبت به هوندا ربل ۱۱۰۰ دید؛ اما کیفیت فنی تریومف، از نظر تعلیق و فنربندی، بهتر از موتورسیکلتهای مشابه ساخت برندهای ژاپنی، توصیف شده است.
ایندین اسکات Bobber Sixty قیمت ۱۰۷۰۰ دلار
سری موتورسیکلتهای اسکات در فهرست محصولات ایندین، جایگاه ویژه و شهرت بالا دارند؛ چراکه ارزانترین مدلها محسوب میشوند. از گذشته، ایندین (Indian) مهمترین رقیب هارلی دیویدسن بوده و مدل اسکات با سابقهی تولید بیش از ۱۰۰ سال، همچنان محبوب موتورسواران باقی مانده است.
ایندین مدلهای متنوعی از اسکات تولید میکند که همگی از نظر طراحی بیرونی، شبیه یکدیگر هستند اما پیشرانه و امکانات متفاوت دارند. قیمت مدلهای مختلف ایندین اسکات ۱۰۷۰۰ تا ۱۳۵۰۰ دلار است.
اسکات بابر سیکستی، پیشرانه دو سیلندر هزار سیسی (۶۰ اینچ مکعب) با قدرت ۷۸ اسب بخار و گشتاور ۸۸ نیوتنمتر دارد. این مدل با سرنشین معمولی، نهایت سرعت ۱۵۰ کیلومتر برساعت فراهم میکند و سیستم خنککاری قدرتمندتری نسبت به هوندا ربل ۱۱۰۰ ارائه میدهد.
خریدار میتواند با اضافه پرداخت ۲ هزار دلار، مالک اسکات بابر مجهز به موتور ۱۱۳۳ سیسی و ترمز ABS شود تا ۱۰۰ اسب بخار قدرت و ۹۷ نیوتنمتر گشتاور داشته باشد. کارشناسان معتقدند، موتورسیکلتهای ایندین اسکات، بهترین نمونه از ترکیب سبکهای کروزر و اسپرت خیابانی هستند.
هارلی دیویدسن IRON 883 قیمت ۱۱۰۰۰ دلار
تولیدات هارلی دیویدسن، آنقدر گران هستند که آیرون ۸۸۳ با آستانه قیمت ۱۱ هزار دلار، ارزانترین مدل محسوب میشود. این موتورسیکلت، مناسب افرادی است که برند پرافتخار هارلی دیویدسن را میشناسند و احتمالا علاقهای به خرید مدلهای ژاپن ندارند.
آیرون ۸۸۳، موتور دو سیلندر ۸۸۳ سیسی با قدرت ۵۴ اسب بخار و گشتاور ۷۳ نیوتنمتر ارائه میکند. نصب ترمزهای ABS حدود ۸۰۰ دلار به قیمت موتورسیکلت اضافه میکند. این مدل، حتی مجهز به سیستم خنککاری مدرن با آب رادیاتور نیست و صرفا خنککنندهی هوا (AIR-COOLING) دارد.
وزن خالص هارلی دیویدسن آیرون، ۲۵۶ کیلوگرم است و به همین دلیل، چندان پرشتاب عمل نمیکند؛ اما در عوض، یکی از بهترین موتورسیکلتهای میانردهی کلاس کروزر برای شخصیسازی و جلب توجه محسوب میشود. خریدار میتواند تزئینات اختصاصی برای آیرون ۸۸۳ سفارش دهد و هنگام سواری، از طنین صدای پیشرانه لذت ببرد.
علی جردن
۱۲ مهر ۱۴۰۱برای لذت بردن از هوای آزاد ماشین کروک ساخته شده که دویست ملیون برابر امن تر و لذت بخش تر از موتورسیکلت است
من وقتی موتور از بغل ماشینم از چپ و راست رد می شه می ترسم تعادلشو از دست بده بزنه به ماشین
phonix
۱۲ مهر ۱۴۰۱مثل این میمونه که بگی چرا بعضی ها بجای اینکه هواپیما که سریع تره سوار شن میرن چندین روز با کشتی کروز سفر میکنن( البته برا ما قفله)
در هر چیزی لذتی هست و خیلی خوب میشه اگر اونو قبول نداریم حداقل احترام علاقمندان بهش رو حفظ کنیم
علی جردن
۱۲ مهر ۱۴۰۱در اعتیاد هم لذتی است به چه قیمت بازی با جون خود و دیگران؟ استرس دادن به خود و دیگران؟
phonix
۱۲ مهر ۱۴۰۱دوست عزیز موتور سواری یک عمر کاملا قانونی هست که هم موتور سوار و هم فرد سوار در خودرو موظف به انجام قوانین مرتبط بهش رو انجام بدن
به عنوان مثال شما موظف هستی فاصله قانونی رو رعایت کنی تا در صورت ترمز وسیله نقلیه رو به روت بتونی قبل از برخورد ماشین رو متوقف کنی .
یا اگر موتور سوار هستی دقیقا تو اوتوبان و جاده باید مثل یک خودرو رفتار کنی و اقدام مکرر به تعویض لاین نکنی راهنما بزنی و…
حالا چون یک عده عملا گاهی زیر 18 سال موتور سوار میشن این عمر کار بدیه؟
یا مثلا خود مواد مخدر یعنی چون یک عده خودشون رو بدبخت میکنن تو بیمارستان مرفین به ادم در حال مرگ نزنن؟
یا قرص اعصاب تجویز نکنن؟
اصلا خود شما تو اوتوبان یا جاده بین شهری هنگام تعویض لاین راهنما میزنی ؟
وقتی میری پمپ بنزین تمام افراد رو از ماشین پیاده میکنی؟
وقتی داری میری پمپ بنزین و میرسی پشت ماشین داخل جایگاه فاصله استاندارد رو رعایت میکنی؟
تو جاده دو طرف تاریک حواست همیشه هست اگه ماشینت سنسور نداره نور بالا رو خاموش کنی؟
اگر ماشینت تو جاده خراب شد سه تا مثلث خطر تو ماشینت داری یا اصلا میدونی چطور باید اونارو بچینی؟
اگر این کار هارو نمیکنی پس تو هم خطر افرینی و نباید ماشین سوار شی
حتی خر سواری هم خطر رم کردن خر رو داره
فورد
۱۲ مهر ۱۴۰۱میدونی چرا چون جاد هامون استاندارد نیست فرهنگ رانندگی نداریم موتور استاندارد نداریم خودم یکبار بیشتر موتور سوار نشدم ولی قطعا روندن این موتور ها توی جاده های امریکا قطعا لذت بخشه نه تو جاده و ترافیک ایران
phonix
۱۳ مهر ۱۴۰۱پیشاپیش هم بگم امر نه عمر:)
Carbonado Aventador
۱۲ مهر ۱۴۰۱منم تا قبل اینکه سوار موتور بشم از این حرفا زیاد میزدم..
درضمن موتورای بدرد نخوری که تو ایران هست و ویراژ میدن اصلا از نظر امنیت و سواری با اینا مقایسه نکن!!!
.
من خودم یه ماشین فول لوازم + بنلی دوسیلندر دارم..
.
لذت موتور سواری خیلی بالاتر از ماشینه و چشمایی که موتور من با ۱۷۰ میلیون قیمت برمیگردونه جنسیس ۱.۵ میلیاردی انقدر تو چشم مردم نمیاد!!
miladzm
۱۳ مهر ۱۴۰۱ماشینت چیه ؟
البته جنسیس کوپه هم یکی از بهترین های زمان خودش بود .
هنوز هم خیلی از شرکت های به اصطلاح مطرح دنیا نتونستن محصولی در حدش بزنن .
واقعا هیوندای شاهکاری خلق کرد که فقط کسانی که سوارش شدن میدونن چه طلای نابیه.
البته من اصلا طرفدار خودروسازی بلوک شرق نیستم ولی باید واقعیت ها رو گفت .
phonix
۱۳ مهر ۱۴۰۱کره جنوبی تو بلوک شرق چی میگه؟
داداش تو اول شمال و جنوب رو یاد بگیر
ضمنا طلای ناب هیوندا اگه خیلی عالی بود لغو تولید نمیشد
فرزاد
۱۲ مهر ۱۴۰۱جردن همیشه بهترین حرفارو می زند موافقم علی جان
علی جردن
۱۲ مهر ۱۴۰۱M4 M6 کروک یا یه C63 SL65 کروک یا حتی z4 slk یا حتی ۹۱۱ کروکی باکستر برای این طراحی شدن که حس موتور سواری بدن با لذت و امنیت بیشتر. چرا موافق نیستید ؟
شایان
۱۳ مهر ۱۴۰۱من پارسال گواهینامه موتورمو گرفتم و خواستم یه موتور ۱۰۰۰سی سی بخرم. حتی نمایندگی هوندا و کاوازاکی هم رفتم و چند تا مدل رو نگاه کردم، ولی ترس همیشه باهام بود و باعث میشد به دلایلی که شما هم ذکر کردین فکر کنم و منصرف شم. یه آشنا داریم که الان ۶۰ سالشه و بیشتر از سی و پنج ساله موتور سواره. در جواب ترس و نگرانیم فقط گفت: “نترس! ولی احترام بذار!” الان دارم برنامه ریزی میکنم که چقدر خودمو تو قسط بندازم و چه موتوری بخرم. شاید کاواساکی زد ۱۰۰۰ اس ایکس و یا هوندا سی بی ۱۰۰۰ و یا همچین چیزایی. یه موتور که بشه ۶ ماه در طول سال برای مسافتهای کوتاه روزانه (۲۰ کیلومتر) و ماهی یکی دوبار مسافتهای طولانی تر (۱۰۰ تا ۳۰۰ کیلومتر) استفاده کرد. :)
علی جردن
۱۳ مهر ۱۴۰۱دوتا وام بیشتر بگیر یه ماشین کروک بخر با هاسکیتو راحت بنشون تو صندلی شاگرد راحت برو مسافرتت
شایان
۱۳ مهر ۱۴۰۱راستش من هیچوقت ماشین کروک نداشتم و حتی سوار هم نشدم. شاید اگه سوارش شم بهش علاقه مند شم. البته با توجه به ابری و بارونی بودن خیلی از ماههای سال، دو سه ماه میشه از حالت بدون سقفش استفاده کرد و نیاز به جای پارک مضاعف و هزینه های بیشتر داره و برای من دوتا ماشین به صرفه نیست. تازه هاسکی هم ندارم.
Afg
۱۶ مهر ۱۴۰۱ببخشید اگه موقیعت مکانی تو زدی جردن یه بار چک کن شاید اشتباه باشه…
mahdi-es17
۱۳ مهر ۱۴۰۱لذت موتور سواری اصلا با هیچ ماشینی قابل مقایسه نیست
فرشید
۱۳ مهر ۱۴۰۱به شدت موافقم. علی رغم ظاهر زیبایی که دارن به شدت خطرناک و نا امنن. فکر کن یه تصادف ساده با یه موتور ۲۵۰ کیلویی. حداقل آسیب شکستگیه استخون پاست. هرچقدرم با احتیاط برونی ۵۰ درصد رانندگی دست بقیست
Imb
۱۳ مهر ۱۴۰۱اولأ
سلام بر دولت مردان آب زیر کاه زیر آبی،
ببخشد،
به نام خدا
معذرت داش جردن این قیمت هایی که گذاشتن با همین دلار ۳۰۰۰۰ هزار تومنی خودمون حسابش کردن دیگه؟ چون من داداشم ژاپنه میگه با مزد یک هفته کارم بخوام یه دونش رو میخرم،
سوال ۲ . اینا تا کی میخوان ملتو سیاه کنن؟
ببخشید قسمت ثبت نظر رو پیدا نکردم مزاحم شما شدم
نوید AJ
۱۴ مهر ۱۴۰۱در امریکای شمالی این موتورها، فرهنگ و استایل خاص خودشونو دارن. برای همین با هیچ ماشین کروکی نمیشه مقایسه شون کرد.
علی
۳ آبان ۱۴۰۲فقط لطفاً وقتی از چپ یا راست ماشینت رد میشیم تو هیچ کاری نکن همونجا سرجات حرکت کن ما خودمون تا سه تا حرکت بعدیمون و پیشبینی کردیم
۹۱۱
۱۲ مهر ۱۴۰۱هارلی دیویدسون 🤝
احمدرضا
۱۲ مهر ۱۴۰۱همشون عالین
انتخاب من تریومف
phonix
۱۲ مهر ۱۴۰۱من کلا با امریکایی ها حال نمیکنم چه ماشین چه موتور بیشتر سبک ساده اروپایی و اسپرت رو میپسندم تا سبک گنده و پر سر و صدای امریکایی این تو موتور هم مشهوده البته شکی در امریکا نیست صرفا علاقه ندارم خیلی ها هم هستن مثل من که اروپایی هارو ترجیح میدن
البته بماند من کلا کروز دوست ندارم خیلی گنده و مسخرن بی ام وه و هوندا هم تولید میکنن که البته تو این کلاس هارلی کیفیت و شهرت خیلی بهتری داره
هاوک 11 هم تو موتور های اسپرت چشم منو گرفته واقعا طراحی خاص و فاتزی عالی ای داره
موتور اسپرت هم که شرکت های معظم بی ام وه دوکاتی کاوازاکی و… هستن
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۲ مهر ۱۴۰۱شما احتمالا آگوستا سوپرولوچه هم برات جالبه
https://2yrh403fk8vd1hz9ro2n46dd-wpengine.netdna-ssl.com/wp-content/uploads/2019/11/2020-MV-Agusta-Superveloce-800-Serie-Oro-First-Look-sport-motorcycle-2.jpg
https://www.mvagusta.com/product/superveloce/800
al-ml-kh
۱۲ مهر ۱۴۰۱از بین اینا همه جدای از هارلی دیویدسن که احترامش واجبه با رویال انفیلد خیلی حال کردم .
قیمتش خیلی عالیه و نسبت به قیمتش قدرت خوبی هم داره و خیلی وزن و حجمشم زیاد نیس که تو شهر اذیت کنه و به اصطلاح پرکتیکال تره و خوراک اینه که باش بری سر کار و از اونور صفا .
طراحیشم زیباس و در عین حال یه حالت سادگی هم داره .
AMANTE
۱۲ مهر ۱۴۰۱تا الان یکبار هم سوار موتورسیکلت نشدم و ترس عجیبی ازش دارم ولی در کنار این ترس موتورسیکلت برام جالبه و چندبار میخواستم موتورسواری رو تجربه کنم و آخر بیخیال شدم.
راستی توی ایران چه مدل موتور هایی داریم و از چه قیمتی شروع میشن؟ اصلا موتور با برند شناخته شده در ایران داریم؟ البته بجز اسکوتر ها.
Royal Driver UK 70
۱۲ مهر ۱۴۰۱بیشتر هوندا قدیمیا و چینی مینی هست
phonix
۱۲ مهر ۱۴۰۱بنلی
هوندا
سوزوکی
نینجا بی ام وه و…
عمومی هرکی داره نمیفروشه البته موتور های خوب رو
زمالن واردات شون هم همون موقعی بود که مازاراتی و بی ام وه بنز روز وارد کشور میشد
موتور سنگین هم هست که باید مجوز دریافت کنید و کاروان داشته باشید تا بتونید ببریدش پیست بماند هم که پول خون پدرشونه
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۲ مهر ۱۴۰۱تا حجم 250 سیسی مجاز هست و در بازار وجود داره اما قیمت ها برای موتور سیکلت برند، خیلی بالاست
مثلا یاماها R25 یا کاوازاکی نینجا 250 پلاک شده، حدود 400 تا 500 میلیون قیمت داره
موتورهای سنگینتر برای پیست هم در کشور زیادن، اما اجازه تردد در خیابان ندارن چون پلاک ملی نمیشن
هارلی دیویدسن خیلی نایاب هست در ایران، ولی هوندا CBR 1300 زیاده یا حتی نینجا H2R
من خودم تاحالا چند مورد سوزوکی هایابوسا دیدم
Carbonado Aventador
۱۲ مهر ۱۴۰۱تو بازه ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون
آپاچی ۱۸۰ و ۲۰۰
پالس
Ns180
Benelli 180 s
Benelli 250
تو بازه ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون
Ns200
Rs 200
Benelli 300
Benda shian
Benda bd249
۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون
Ninja 250
Yamaha r25
Aquila 250
۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون
Ninja 300
اینا بهترین موتور ها تو بازه قیمت خودشون هستن که پلاک میشن
SLR _ 722
۱۳ مهر ۱۴۰۱سلام . اگر منظور شما همین مدل های کروزر هست این مدل ها رو من دیدم
آونجر ( احسان ) ۲۲۰ حدود ۹۰ تومان
کویر c2 حدود ۱۵۰ تومان
هیوسانگ اکویلا حدود ۲۵۰ تومان
یک مدل موتور دیگه هست قیافش خوبه جدید اومده و مثل کویر خورجینی هست منتها اسمش یادم نیست ولی همون حدود ۱۵۰ باید باشه
رگال رپتور مدل های بابر ، دایتونا و اسپایدر هم هستند که فقط دست دوم هستند و فرقشون در ظاهرشون هست و موتوری تقریبا یکسان هستند
شاید مدل های دیگه ای هم باشند ولی الان حضور ذهن ندارم
Royal Driver UK 70
۱۲ مهر ۱۴۰۱تریومف استریت توعین واقعا موتوره دوست داشتی هست. آیرون ۸۸۳ هم که بماند. ولی من این موتورای کوچیک رو بیشتر میپسندم. استریت توعین واقعا جوابه رویال انفیلد هم خیلی خوبه
رامتین
۱۲ مهر ۱۴۰۱دوستان من ماه پیش دوچرخه جاینت گرفتم، xtc advanced3، به قیمت 78 میلیون، البته قسطی. همین برند دوچرخه دوکمک زده بنام TRANCE، که فول کربنه و بیش از 425 میلیون تومن قیمت داشت! جالبه قیمتش دقیقا هم قیمت موتور هارلی دیویدسن هست، یعنی 11000 دلار. این یکم آدمو به فکر میبره! به عبارتی شرکت شیمانوی ژاپن چقدر مهندسی برجسته روی قطعات xtr خودش داره و یا فریم کربن با فناوری نانو رزین این مقدار هزینه برداره! بنابراین ماهیت خود قطعه و نحوه ساختش بشدت روی قیمت موثره.
phonix
۱۲ مهر ۱۴۰۱شما به طور حرفه ای دوچرخه سواری میکنید؟
اگر میکنید مسیر یا پیست خاصی دارید؟
و بله عموما شما هنگام خرید از یک برند معتبر پول برند رو هم میپردازید بماند که فیبر کربن گرونه
رامتین
۱۳ مهر ۱۴۰۱نه حرفه ای که کار نمیکنم. دوران دانشجویی خیلی بیشتر پا میزدم. یادش بخیر، تو مقطع کارشناسی با یکی دو تا از دوستان پارک جمشیدیه زیاد میرفتیم. برند جاینت در کنار TREK بهترین دوچرخه های دنیا را تولید میکنه. چون هدفم مسیرهای هموار و کوهستانی ساده بشکل توام هست عملا سمت دوچرخه های دوکمک نمیشه رفت. دوچرخه هایی مثل تالون هم که تک کمک هستند، کیفیت خوبی ندارند، خصوصا در زمینه سرعتی ضعیفند و بیشتر کوهستانی اند. اما XTC واقعا دوچرخه بینظیری هست. حتی ورژن SLR اش هم خوبه اما فیبرکربنش چیز دیگریه. کلا به کیفیت حساسم. در خودرو هم همینطوره. عرض ادب هم دارم آقا محمد. با کارشناسان علامیر قبلا ارتباط داشتم و اطلاعات خوبی داشتند.
محمد
۱۲ مهر ۱۴۰۱منم xtc دارم
و دوچرخه ای که میفرمایید ۴۲۵ میلیون،الان تو بازرگانی الامیر تبریز هست و البته جاینت از اون گرونتر هم داره
چون اون مدل ۲۰۲۰ هست و ۲۰۲۲ گرونتره
خودم سالها کار موتور سنگین کردم
به روزترین موتورسیکلت های دنیا دستم بوده
اخرینش هایابوسا بود که خودم صفرتاصدش رو جمع کردم و الانم تهرانه
اما با این تورم دیگه موتور سنگین نون نمیده
خودم هم خسته شدم و به دوچرخه کوچ کردم
اینم واسه خودش دنیائیه
دوچرخه حرفهای باید سوارشه ادم تا فرقش رو با یه معمولی دم دستی متوجه بشه
عارف
۱۲ مهر ۱۴۰۱موتور سیکلت دنیای بسیار بسیار جالبیه ، ولی سالها پیش با بی احتیاتی یکی دوستم و ازم گرفت و منو برای ۱۵ روز برد تو کما . اما هنوز هم برای من جذاب و دوست داشتنی هستند
Mr.porshe
۱۲ مهر ۱۴۰۱تو کما چطور بودی جون داداش ؟ :/
صدایی رو میشنیدی
روح شدی؟
بدن خودتو دیدی؟
از چیزایی که تو زندگی پس از زندگی نشون میدادن دیدی؟
…..
ارواح دیدی
یا نه اصلا ۱۵ روز هیچی یه هیچی ؟
منو ببخش شرمنده تا گفتی کما من این سوالات به ذهنم اومد بازم منو ببخش عارف جان :/❤️
پدال تورو جون ننت کامنتمو پاک ننمای :/
پارسا
۱۴ مهر ۱۴۰۱برای منم همیشه سوال بوده
فکر کنم هیچ چیزی نمیبینی
وقتی بیدار میشی اصن نمیدونی چی شده
meysam
۱۲ مهر ۱۴۰۱انتخاب من ایندین اسکات Bobber Sixty
واقعا خیلی خوفه و تو متن هم خیلی ازش تعریف شد
کاوازاکی Vulcan S هم خیلی چشممو گرفت
عبداله منابیه
۱۳ مهر ۱۴۰۱در کشورمون بیشتر از 200 سی سی ممنوعه اونم 200 سی سی از نوع همتاز یا بهرو و یا ساوین 😄 که پیچ چرخ عقب هارلی دیویدسون به کل کارخانجاتشون می ارزه بهترین برند در ایران که بین موتور سوارها سبک جا افتاده تکتاز هست یکی داشتم از گردن دو جا شد
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۳ مهر ۱۴۰۱در کشور ما، حجم موتور ۲۵۰ سیسی مجاز هست
بعضی شرکتها از طریق رابطه یا هرچیز دیگه، موتور ۳۰۰ سیسی هم وارد کردن و به اسم ۲۵۰ می فروشن که البته این موارد خیلی کم هست
عبداله منابیه
۱۳ مهر ۱۴۰۱موتور سیکلت 250 واقعی باید دارای دوسیلند و چهار سوپاپ وهمینطور جفت اگزوز باشد البته اگر کپی برداری از موتورهای ژاپنی مثلا هوندا باشه اینگونه هستش ولی اگر اینجن یک پیستون 250 بزارن روی یک اینجن 150 وبعد اونو روی شاسی 125 نصب کنن به این اصلا نمیگن موتور و حتی کسی که سوار این موتورها باشه و کمی از موتور سر در بیاره میدونه چی میگم اینجن سنگین تر از شاسی و قدرتی بیشتر از تحمل شاسی امکال شکستن موتور از وسط 90 درصد هست به مرور زمان حالا شاید بگید وجود ندارد همچین موتورهایی در کشور تمام موتورهای 200 یا 250 طرح سی دی ای 125 هم در بازار موجود هستن وهم دست مردم مورد استفاده قرار گرفتن شما که فرمودین بعضی از این وارد کنندگان 300 سی سی را اوردن و بعنوان 250 میفروشن شاسی 125 سی دی ای ژاپن محکتر از این 300 وارداتی هست اون دسته از موتور سوارها وتعمیر کارها میدونن ونیاز به گفتن نیست اصلا به جرات میگم شاسی هندا 70 ژاپنی محکم تر از 300 هست که دست خلق الله دارن میدن
mahdi-es17
۱۳ مهر ۱۴۰۱1شاتون میلنگ 250 به 150 نمیخوره
2برای 250 شاستی موتور تقویت میشه
3 مشکل شاستی بنلی 300چیه🤔
عبداله منابیه
۱۳ مهر ۱۴۰۱موتور سیکلت 250 واقعی باید دارای دوسیلند و چهار سوپاپ وهمینطور جفت اگزوز باشد البته اگر کپی برداری از موتورهای ژاپنی مثلا هوندا باشه اینگونه هستش ولی اگر اینجن یک پیستون 250 بزارن روی یک اینجن 150 وبعد اونو روی شاسی 125 نصب کنن به این اصلا نمیگن موتور و حتی کسی که سوار این موتورها باشه و کمی از موتور سر در بیاره میدونه چی میگم اینجن سنگین تر از شاسی و قدرتی بیشتر از تحمل شاسی امکال شکستن موتور از وسط 90 درصد هست به مرور زمان حالا شاید بگید وجود ندارد همچین موتورهایی در کشور تمام موتورهای 200 یا 250 طرح سی دی ای 125 هم در بازار موجود هستن وهم دست مردم مورد استفاده قرار گرفتن شما که فرمودین بعضی از این وارد کنندگان 300 سی سی را اوردن و بعنوان 250 میفروشن شاسی 125 سی دی ای ژاپن محکتر از این 300 وارداتی هست اون دسته از موتور سوارها وتعمیر کارها میدونن ونیاز به گفتن نیست اصلا به جرات میگم شاسی هندا 70 ژاپنی محکم تر از 300 هست که دست خلق الله دارن میدن
اشكان
۱۳ مهر ۱۴۰۱مطلی و البته کامنتها بسیار عالی بودن . امروز مشغول پیاده روی بودم که یک هارلی بسیار زیبا چشمم رو زد ، از موتورهای مزایده ای شهربانی بود که تمیز جمع شده بود . فقط صاحبش از نبودن لوازم براش عاصی بود . واقعاً چیز دیگه ای هست تو کلاس کروز نسبت به بقیه موتورهای موجود . البته کاوازاکی ۱۱۰۰ سالهای ۱۹۷۵-۸۰ هم اگر دیده بشن محشرن.
کامبیز
۱۳ مهر ۱۴۰۱پس دوکاتی و یاماها کو؟؟ لیستی که دوکاتی داخلش نباشه معتبر نیست!!!
Hitman
۱۳ مهر ۱۴۰۱هوندا ۱۲۵:نخوندم بابا 🗿
عاشق پدال
۱۳ مهر ۱۴۰۱عالی بود
خودم سبک رتروهای بی ام و موتوراد رو میپسندم
پولش هستا. فقط نه گواهینامه داره نه وقتشو فعلا
موتورسواری بلدم. نمیدونم اپاچی شنیدین یا نه. دوستم داشت با همین اپاچی یاد گرفتم درب و داغونش کردم . یادش بخیر. یه بار زدم به دیوار. چندبار افتادم . ۲۰ سالم نشده بود. البته پولشو دادم. اینطور نبود به دیوار زده باشم پول قراضه کردنشو نداده باشم
یه مدت یه هاسکوارنا داشتم باهاش میرفتم اطراف جاجرود و خوجیر. یه بار یه بز کوهی دیدم نترسید. ۵ کیلومتر از سر کنجکاوی کنارم راه میرفت. بعدش رفت
امیر
۱۴ مهر ۱۴۰۱سلام. فقط سوزوکیGS1000Eوسلام
سامان
۱۴ مهر ۱۴۰۱سلام دوستان بنظر من اگه موتور سوار باشی میدونی که الکی ترس داشتی
یکی از لذت بخش ترین تفریحات موجود توی ایران همین موتور سواریه، خصوصاً الان که هوا مناسبه اینکاره ، تا حالا پولشو نداشتم و سمت موتور سنگین نرفتم اما موتورهای هیرو هانک ، آپاچی و ان اس ۲۰۰ داشتم که هر سه موتورهای خوبی بودن ، اینقد که موتور سواری لذت داره حتی به نامزدم هم یاد دادم و قرار شده تو خیابونا با هم کورس بندازیم . خلاصه لذت موتورو سواریو با ترس از خودتون نگیرید .
پارسا
۱۴ مهر ۱۴۰۱لذت درست ولی کورس گذاشتن تو خیابون باعث به خطر افتادن جون خود و دیگران میشه و خسارت جانی و مالی به بار میاره
حمیدرضا
۳۰ مهر ۱۴۰۱هارلی یه لذت دیگه داره حتی این مدل 883 هواخنک ولی امروز برندهای زیادی تو دنیا خصوصا چینی ها هستن که موتورهای ارزان تر تولید میکنن که برای کسانی که قصد شروع موتورسواری در کلاس کروزر رو دارن خیلی مناسبه متاسفانه تو ایران مدل خوب از برند خوب نیست چون حجم موتور محدوده و مدلهای چینی تمام بازار رو قبضه کردن البته بعضیاشون از نظر من بد نیستن مثل زونتس یا لیفان یا کی وای که فکر کنم کی وای اصلا موجود نیست تو ایران
Siawash
۶ بهمن ۱۴۰۱Harley-Davidson
Live to ride
Ride to live🤘