در این مقاله بهترین موتورسیکلت ها تا قیمت ۱۰۰ میلیون تومان را خدمت شما عزیزان معرفی خواهیم کرد.
موتورسیکلت در چند سال اخیر به عنوان وسیله نقلیهای کارآمد اهمیت زیادی یافته است. با افزایش تراکم جمعیت و ترافیک چند ساعته شهرهای بزرگ، موتورسیکلت وسیلهای جذاب برای افرادی خواهد بود که خواهان سفرهای درونشهری کمهزینه و سریع هستند. در طرف دیگر افرادی هستند که از این وسیله دو چرخ برای امرارمعاش استفاده میکنند و دنبال گزینههایی با قیمت معقول و هزینههای نگهداری کم هستند. در این مقاله میخواهیم بهترین موتورسیکلت تا ۱۰۰ میلیون تومان را خدمت شما عزیزان معرفی کنیم اما قبل از آن بهتر است به ویژگیهای یک موتورسیکلت خوب و استاندارد اشارهای داشته باشیم.
همچنین بخوانید:
متأسفانه بازار موتورسیکلت کشورمان نیز همانند صنعت خودرو جای تعریفی ندارد و شاهد تولید انبوهی از محصولات قدیمی هستیم که قیمتهای بالایی دارند. خریداران به ناچار باید از بین گزینههای موجود یکی را انتخاب کنند اما ما تلاش داشتهایم بهترینهای بازار را خدمت شما عزیزان معرفی نماییم. به نظر شما یک موتورسیکلت مدرن و شهری چه ویژگیهایی دارد؟
قدرت مناسب: اشتباه نکنید! در بازه قیمتی زیر ۱۰۰ میلیون تومان ما دنبال موتورسیکلتهای اسپرت و پرقدرت نیستیم بلکه منظورمان محصولاتی است که از حداقل قدرت لازم برای پشت سر گذاشتن ترافیک شهری برخوردار هستند. یک موتورسیکلت خوب باید خروجی کافی پیشرانه برای ترددهای نسبتاً سریع داشته باشد.
راحتی سواری: از آنجایی که افراد زیادی با موتورسیکلت امرارمعاش میکنند و ساعتهای زیادی روی موتور هستند بنابراین انتخاب محصولی که سواری نسبتاً راحتی داشته باشد و ناهمواریهای شهری را تحمل کند اهمیت زیادی خواهد داشت.
هندلینگ ایمن: موتورسیکلت ایمنی کلی کمتری نسبت به یک خودرو دارد و این وضعیت در شرایط آب و هوایی نامساعد تشدید خواهد شد. به همین خاطر میبایست محصولی انتخاب کرد که هندلینگ ایمنی داشته باشد تا با آن بتوان مانورهای مناسبی را در مواقع لازم انجام داد.
قیمت: شاید مهمترین فاکتور برای خریدار موتورسیکلت در بازه قیمت زیر ۱۰۰ میلیون تومان قیمت آن باشد. با توجه به افزایش قیمتها در سالهای اخیر اکثر موتورسیکلتهای قدیمی با قیمتهای بالایی عرضه میشوند و این موضوع انتخاب محصولی مناسب را دشوار کرده است.
مصرف سوخت مناسب: موتورسیکلت به عنوان وسیله نقلیهای که هرروزه استفاده میشود میبایست مصرف سوخت معقولی داشته باشد هرچند نباید از محصولات قدیمی موجود انتظار مصرف مناسبی داشت.
ارگونومی: یک موتورسیکلت استاندارد باید ارگونومی مناسبی داشته باشد تا موتورسوار پس از چندین ساعت سواری با آن خسته نشود.
خدمات پس از فروش: طبیعی است که این وسیله نقلیه هم پس از مدتی استفاده نیاز به خدمات پس از فروش پیدا خواهد کرد و اینجاست که اهمیت خدمات و قطعات یدکی نمایان میشود. حتماً در انتخاب موتورسیکلت مدنظر خود به این نکته دقت داشته باشید.
با این مقدمه به سراغ بهترین موتورسیکلتهای تا ۱۰۰ میلیون تومان بازار ایران میرویم.
بهترین موتورسیکلت تا ۱۰۰ میلیون تومان
-
موتورسیکلت طرح کلیک
هوندا کلیک جزو مشهورترین موتورسیکلتهای دنیاست که تولیدکنندگان داخلی نیز کپیهای مختلفی از این محصول را تولید میکنند. این موتورسیکلت از ظاهری جذاب و قیمتی مناسب برخوردار است. در مدلهای تولید داخلی یک پیشرانه ۱۵۰ سیسی با گیربکس CVT استفاده شده تا موتور طرح کلیک به گزینهای محبوب برای شهرهای شلوغ تبدیل شود. از جمله ویژگیهای این موتورسیکلت میتوان به سیستم استارت بدون کلید، پورت USB، چراغ LED و نمایشگر دیجیتالی اشاره کرد. البته نسخههای کپی شده داخلی فاقد سیستم ایمنی مهمی همچون ترمز ضد قفل هستند و شعاع حرکتی آنها نیز به خاطر نصب باک کوچکتر نسبت به نمونه اصلی محدودتر است. با تمامی این تفاسیر باید موتورسیکلتهای طرح کلیک را جزو بهترین محصولات زیر ۱۰۰ میلیون تومان در بازار ایران دانست.
- شرکتهای عرضه کننده: کویر، بهرو، کبیر، هانی و دینو
- مزایا: طراحی جذاب، قدرت تولیدی و مصرف سوخت مناسب، نمایشگر دیجیتال
- معایب: صندلی نسبتاً ناراحت و سفت، باک کوچک و شعاع حرکتی محدودتر، خنک کاری ضعیف در برخی مدلها
-
موتورسیکلت طرح آیروکس
یکی از قویترین رقبای موتورسیکلت طرح کلیک در کشورمان همین مدلهای برگرفته از آیروکس هستند که طرفداران زیادی نیز دارند. البته از نظر قدرت و شتاب باید آیروکس را در رتبهای پایینتر از کلیک دانست؛ اما در کل موتورسیکلتهای طرح آیروکس و کلیک تشابهات زیادی با یکدیگر دارند که این امر در بخش تجهیزات و امکانات نیز دیده میشود. محصولات طرح آیروکس از تجهیزاتی همچون درگاه USB، استارت بدون کلید، گیربکس خودکار و نمایشگر دیجیتال سود میبرند.
- شرکتهای عرضه کننده: کبیر، هانی و گلکسی
- مزایا: طراحی جذاب، باک سوخت بزرگتر در مقایسه با مدلهای طرح کلیک، ترمزهای دیسکی
- معایب: قدرت کمتر در مقایسه با طرح کلیک، خدمات پس از فروش محدودتر، تفاوت طراحی مدل اصلی و طرح آیروکس
-
موتورسیکلت طرح هوندا CDI
بیشک مشهورترین و شناختهشدهترین موتورسیکلت کشورمان همین مدلهای طرح هوندا CDI هستند که از نیمقرن پیش تاکنون در کشور حضور دارند. این موتورسیکلت ها به دلیل قیمت پایین و استهلاک کم جزو محبوبترین گزینههای خریداران به شمار میروند. البته محصولات طرح هوندا CDI هم از افزایش قیمت سالهای اخیر در امان نماندهاند و هماکنون باید بودجهای نسبتاً قابلتوجه را برای آنها در نظر بگیرید. پیشرانه ۱۲۵ سیسی این موتورها حدود ۹ اسب بخار قدرت تولید میکند هرچند برخی شرکتهای داخلی محصولاتی با پیشرانه ۱۵۰ و ۲۰۰ سیسی هم عرضه کردهاند. بسته به شرکت تولیدکننده، موتورهای طرح هوندا CDI با برخی تجهیزات خاص همچون استارتر برقی، ترمزهای دیسکی و… عرضه میشوند.
- شرکتهای عرضه کننده: کویر، پرواز، نامی، تکتاز، رهرو
- مزایا: هزینه تعمیر و نگهداری پایین، فراوانی قطعات و خدمات، استهلاک پایین، قیمت مناسب
- معایب: طراحی قدیمی، ترمز ضعیف، صدای تولیدی زیاد، مصرف و آلایندگی نسبتاً بالا
-
موتورسیکلت طرح ویو
یکی دیگر از موتورسیکلتهایی که توسط چندین شرکت داخلی تولید و عرضه میشوند نمونههای طرح ویو است. این موتورسیکلت از پیشرانه ۱۲۵ سیسی استفاده میکند که پاسخگوی نیازهای شهری خواهد بود. در این محصول امکاناتی همچون چراغ LED، کلاچ خودکار، رینگ اسپرت و ترمز دیسکی جلو دیده میشوند. با توجه به پیشرانه مناسب و وزن کم باید گفت موتورسیکلتهای طرح ویو مصرف سوخت مناسبی دارند.
- شرکتهای عرضه کننده: کویر، احسان، پرواز
- مزایا: طراحی بازارپسند، سواری نرم، مصرف سوخت مناسب
- معایب: پیشرانه کمتوان در مقایسه با رقبا، پانلهای بدنه ضعیف
-
موتورسیکلت کاوان
این محصول را میتوان کپی از موتورسیکلت مشهور وسپا دانست که به همین خاطر با استقبال خوبی در بازار مواجه شده است. کاوان ۱۵۰ از پیشرانهای با همین حجم استفاده میکند و گیربکس آن نیز CVT است که گزینهای مطلوب برای ترددهای شهری خواهد بود. البته در کاوان ۱۵۰ خبری از ترمز ضد قفل نیست اما در بخش جلو ترمز دیسکی وجود دارد. ظاهر کلاسیک و جالب کاوان یکی از فاکتورهای اصلی در فروشش محسوب میشود.
- شرکت عرضه کننده: دینو
- مزایا: طراحی کلاسیک برگرفته از وسپا، گیربکس خودکار
- معایب: قیمت نسبتاً بالا، عدم وجود ترمز ضد قفل
-
موتورسیکلت طرح باکسر
آخرین گزینه در لیست بهترین موتورسیکلت تا ۱۰۰ میلیون از نوع طرح باکسر است. این موتورسیکلت از پیشرانهای ۲۰۰ سیسی استفاده میکند و قویترین محصول لیست به شمار میرود. اگرچه در موتورهای طرح باکسر خبری از تجهیزات مدرن نخواهد بود اما شاید قدرت و شتاب آن رضایت شما را جلب کند. در صورتی که خواهان تجهیزاتی مشابه موتورهای طرح کلیک و آیروکس باشید بهتر است به سراغ محصولات دیگر بروید. موتورسیکلت طرح باکسر همانند مدلهای طرح هوندا CDI از استهلاک کمی برخوردار هستند و قطعات و خدمات فراوانی دارند.
- شرکت عرضه کننده: پیشرو، رهرو، دینو، نامی
- مزایا: قدرت مناسب پیشرانه، فراوانی قطعات و خدمات، استهلاک کم
- معایب: مصرف سوخت و آلایندگی زیاد، ترمز ضعیف و قدیمی، طراحی ساده و قدیمی
در این مقاله بهترین موتورسیکلت تا قیمت ۱۰۰ میلیون تومان را خدمت شما عزیزان معرفی کردیم هرچند در بازار کارکردهها انتخابهای بیشتری نیز وجود دارد. در صورتی که فکر میکنید گزینههای دیگری هم میتوانند در لیست ما حضور داشته باشند حتماً آنها را با ما در میان بگذارید. در ادامه هم قیمت روز موتورسیکلت با قیمت زیر ۱۰۰ میلیون تومان (اسفند ۱۴۰۲) درج شده است.
نام موتورسیکلت | قیمت (تومان) |
اس وای ام گلکسی CL150 | ۷۳,۰۰۰,۰۰۰ |
اس وای ام گلکسی CX180 | ۹۷,۰۰۰,۰۰۰ |
اس وای ام گلکسی OR125 | ۹۵,۰۰۰,۰۰۰ |
اس وای ام گلکسی SR130 | ۸۳,۰۰۰,۰۰۰ |
ایران دو چرخ XY150 | ۷۷,۰۰۰,۰۰۰ |
ایران دو چرخ ارشیا ۱۲۵ | ۵۷,۰۰۰,۰۰۰ |
ایران دو چرخ ارشیا ۱۵۰ | ۶۰,۰۰۰,۰۰۰ |
ایران دو چرخ ارشیا ۲۰۰ | ۶۲,۰۰۰,۰۰۰ |
ایران دو چرخ آوا کلیک ۱۵۰ | ۷۸,۰۰۰,۰۰۰ |
ایران دو چرخ ازما ۱۲۵ | ۵۶,۰۰۰,۰۰ |
ایران دو چرخ ازما ۱۵۰ | ۵۸,۰۰۰,۰۰۰ |
ایران دو چرخ ازما ۲۰۰ | ۶۶,۰۰۰,۰۰۰ |
ایران دو چرخ ایردوکو ۱۵۰ | ۶۹,۰۰۰,۰۰۰ |
ایران دو چرخ جیران ۳۰۵ | ۲۲,۰۰۰,۰۰۰ |
ایران دو چرخ جیران ۳۰۹ | ۴۳,۰۰۰,۰۰۰ |
ایران دو چرخ وترانو | ۹۲,۰۰۰,۰۰۰ |
بنلی VZ125 | ۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰ |
تک تاز موتور TK125 | ۵۳,۰۰۰,۰۰۰ |
تک تاز موتور TK150 | ۶۱,۰۰۰,۰۰۰ |
تی وی اس استار HLX150 | ۹۳,۰۰۰,۰۰۰ |
دایچی CR150 | ۸۹,۰۰۰,۰۰۰ |
دایچی DT200 | ۸۸,۰۰۰,۰۰۰ |
دایچی HX180 | ۸۹,۰۰۰,۰۰۰ |
دایچی JP150 | ۹۸,۵۰۰,۰۰۰ |
دایچی VP125 | ۷۸,۰۰۰,۰۰۰ |
دینو کاوان 150S | ۸۸,۰۰۰,۰۰۰ |
زونتس N2230 | ۸۸,۰۰۰,۰۰۰ |
شاهین موتور دلتا CRT160 | ۷۵,۰۰۰,۰۰۰ |
شاهین موتور دلتا RX150 | ۹۸,۰۰۰,۰۰۰ |
شاهین موتور دلتا VSP170 | ۸۷,۰۰۰,۰۰۰ |
شاهین موتور دلتا VSP170 کلاسیک | ۸۹,۰۰۰,۰۰۰ |
شاهین موتور دلتا کلیک ۱۵۰ | ۸۶,۰۰۰,۰۰۰ |
کایو A150 | ۸۵,۰۰۰,۰۰۰ |
کایو AU110 | ۶۹,۰۰۰,۰۰۰ |
کایو AU150 | ۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰ |
کایو AY70 | ۵۵,۰۰۰,۰۰۰ |
کبیر موتور KLD200 | ۷۸,۰۰۰,۰۰۰ |
کبیر موتور رایز NVX150i | ۹۴,۰۰۰,۰۰۰ |
کبیر موتور ساتلیس 170S | ۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰ |
کبیر موتور کلیک آپ ۱۷۰ | ۹۰,۰۰۰,۰۰۰ |
کثیر رهرو ۲۰۰ | ۷۲,۰۰۰,۰۰۰ |
کثیر رهرو CDI125 | ۶۲,۰۰۰,۰۰۰ |
کثیر رهرو CGL150 | ۶۹,۰۰۰,۰۰۰ |
کویر موتور ۱۹۵۸ | ۴۶,۰۰۰,۰۰۰ |
کویر موتور CDI125 استارتی | ۶۴,۰۰۰,۰۰۰ |
کویر موتور CDI125 هندلی | ۶۲,۰۰۰,۰۰۰ |
کویر موتور CDI150 استارتی دیسکی | ۶۶,۰۰۰,۰۰۰ |
کویر موتور CDI150 استارتی دیسکی اسپرت | ۷۱,۰۰۰,۰۰۰ |
کویر موتور CDI200 | ۷۳,۰۰۰,۰۰۰ |
کویر موتور ESI1800 | ۵۲,۰۰۰,۰۰۰ |
کویر موتور ES21500 | ۴۹,۰۰۰,۰۰۰ |
کویر موتور ES51500 | ۴۹,۰۰۰,۰۰۰ |
کویر موتور ES52000 | ۵۴,۰۰۰,۰۰۰ |
کویر موتور ES61500 | ۵۲,۰۰۰,۰۰۰ |
کویر موتور ES81500 | ۵۱,۰۰۰,۰۰۰ |
کویر موتور EST21500 | ۴۳,۰۰۰,۰۰۰ |
کویر موتور EST41500 | ۴۴,۰۰۰,۰۰۰ |
کویر موتور iTango | ۹۴,۰۰۰,۰۰۰ |
کویر موتور MI-70 | ۴۴,۰۰۰,۰۰۰ |
کویر موتور MAD | ۴۳,۰۰۰,۰۰۰ |
کویر موتور MAD Truck | ۴۹,۰۰۰,۰۰۰ |
کویر موتور MT2-70 | ۴۳,۰۰۰,۰۰۰ |
کویر موتور S1125 | ۶۸,۰۰۰,۰۰۰ |
کویر موتور S2150 | ۸۰,۰۰۰,۰۰۰ |
کویر موتور S2ADV150 | ۹۲,۰۰۰,۰۰۰ |
کویر موتور S5150 باکس دار | ۹۴,۰۰۰,۰۰۰ |
کویر موتور X2125 | ۵۸,۰۰۰,۰۰۰ |
کی وی CITY150EFI | ۹۲,۰۰۰,۰۰۰ |
لیفان ۱۲۵ | ۵۸,۰۰۰,۰۰۰ |
لیفان ۱۵۰ | ۶۲,۰۰۰,۰۰۰ |
لیفان ۲۰۰ | ۶۶,۰۰۰,۰۰۰ |
لیفان BM180 | ۸۳,۰۰۰,۰۰۰ |
لیفان پی کی ۱۳۵ | ۸۶,۰۰۰,۰۰۰ |
مگلی 200R | ۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰ |
نیرو محرکه نامی TS150 | ۸۳,۰۰۰,۰۰۰ |
نیرو موتور شیراز احسان ۱۲۵ | ۵۹,۰۰۰,۰۰۰ |
نیرو موتور شیراز احسان 135RD | ۷۸,۰۰۰,۰۰۰ |
نیرو موتور شیراز احسان ۱۵۰ | ۶۴,۰۰۰,۰۰۰ |
نیرو موتور شیراز احسان 150eh | ۷۶,۰۰۰,۰۰۰ |
نیرو موتور شیراز احسان ۲۰۰ | ۷۰,۰۰۰,۰۰۰ |
نیرو موتور شیراز احسان 200eh | ۸۰,۰۰۰,۰۰۰ |
نیرو موتور شیراز گلکسی R155 | ۸۷,۰۰۰,۰۰۰ |
نیرو موتور شیراز گلکسی R155 آب خنک | ۹۹,۰۰۰,۰۰۰ |
S 66
۱۷ اسفند ۱۴۰۲اسما رو نگاه . کبیر کثیر کویر 😂
فرشید
۱۸ اسفند ۱۴۰۲توی شهرهای شلوغ امروزی و این همه ترافیک و البته با این سهمیه بندی و قیمت بنزین، اسکوترها خیلی به درد بخور و به صرفه هستن. توی ترافیک نمی مونی، گیر جا پارک نمیشی، اعصابت خرد نمیشه، از کوچه پس کوچه میری، اسیر مترو، اتوبوس و هزینه های زیاد تاکسی نمیشی و البته به شدت کم مصرف و برای محیط زیست هم خیلی کمتر از ماشین ها آلودگی صوتی و کربنی ایجاد میکنن. دنده اتومانیک هستند، صندوق جادار دارند، صدای کم و سرعتشون هم انقدر زیاد نیست که خطرناک باشه. طراحی خیلی زیبا و جذاب و متنوعی دارند، هزینه تعمیر و نگهداریشون هم واقعاً کمه، من به شدت اشتباه کردم که زودتر نخریدم
علیرضا عبدمحمودی
۵ مهر ۱۴۰۳کدومشون بهتر وبه اصلی نزدیکتره؟
پیام رحمانی
۱۷ اسفند ۱۴۰۲پیشرو ایروکس 170 مدل 1402 صفر قیمتش چیه الان تو بازار ؟
yaghoub
۱۷ اسفند ۱۴۰۲طرح باکسر . هم کم خرجه هم دوام بالایی داره
اگه باکسر اصل هم کم کارکرد و تمیز باشه عالیه
به راحتی پانزده سال کار میکنه .
۱۷ اسفند ۱۴۰۲هرچی میگیرید همتاز و کویر بگیرید و باهاش تو اتوبان گاز بدید بهتون قول میدم وقتی ترمز ببره حتما بالای ۳۰۰ تا پر میکنه و تا بنزین تموم نکنه واینمیسته تجربه کردم که میگم تازه بعدش باید تا چند ماه هر روز فقط نذر بدی و بری مسجد محل نماز بخونی وگرنه یه مایلر به رنگ آبی به طور اتفاقی وقتی از سوپر مارکت میری دوغ میخری و میای بیرون میاد زیرت میکنه!!!
حسین
۱۷ اسفند ۱۴۰۲میگن در طرح سی جی ها همتاز بهترینه که؟
۱۸ اسفند ۱۴۰۲کذبه
همایون
۱۸ اسفند ۱۴۰۲رهرو چون طراحی شاتون و اینا فرق داره شتاب خیلی خوبی داره بقیشون همه طراحی انجینش یکیه فرقی با هم ندارند تفاوت تو اپشن ها و متریال مصرفی هاست شما ببین نمانیدگی کدوم برند سر گارانتیش نزدیکته و مکانیکه نزدیک خونت کدوم مارک را دست ترشه وگرنه نگاه کنببین کدوم مارکش با پولی که تو داری اپشن بیشتری میده از مدل چراغ هاش تا طرح کیلومترش و مدل در باک واینها ماکر هاش مختلف فرق داره مثلا نیرو موتور در باکش پالسی هست روی انژکتورش با قاب بغل ها کاور کشیده پشت امپرش دیجیتالیه چراغ جلو و عقبش ال ای دی داره صد و پنجاه سی سیش هم مثل دویستش ترمز جلوش دیسکی هست ولی حتما پیشنهاد میدم فقط 125 سی سی بخرید 150 و 200 هملرزشش زیاده هم اصطحلاکش بیشتره هم مصرف بنزینش بیشتره فقط 125 سی سی خر کاره و هیچیش نمیشه اگر شتاب میخوای رهرو بردار ولی لوازم تو انجینش مخصوص خودشه ها وگرنه بقیشون هشتاد درصد یمی هستند فقط مارک معروف بگیر و ببین مدوم اپشن بیشتری داره ببین کدوم مارک 125 سی سی پشت امپر دیجیتالی و امپر بنزین دار داره کمک عقبش گازیه استارتیه اگه وجود داشته باشه ترمز جلوش دیسکیه ولی باید بگردی خیلی کمه انژکتور ترمز جلو دیسکی و راستی انژکتور خا بنزینت زیر یکسوم نباید بیاد بنزین از دو لینر کمتر تو باک باشه هم استارت نمیخوره هم چون بنزین به پمپ نمیرسه پمپ داغ میمنه نیم سوز میشه پمپ بنزینشون خیلی گرونه ها خیلی گرونه حواست به بنزینش باشه برای همین میگم امپر بنزین دار بگیرو نزار از نصفه خالی تر بشه فقط هم 125 بگیر که برات کار کنه گ اذیت ننه این 150 و دویست ها که نگاه کنید جای سیلندرشون به پهنی سر سیلندرشون هست برعکس 125 که انجین بالاش پهن تر از پایینشه هم خیلی مصرف بنزینشون بالاست هم خیلی میلرزند هم اصطحلاکشون خیلی بالاست موتور کار کن از توشون در نمیاد فقط 200 شتابش خوبه که اون هم بخاطر ترمز چرت و لرزش زیاد از دماغت در میاد،لطفا هم بدون کلاه کاسکت پشتش نشید ازت خواهش میکنم حتما هم گارد پا براش ببند به اصطلاح پروتمشن مخصگص این موتور ها که یه گارده دور جای پا میاد که اگر خدایی نمرده خوردی زمین خودت و پات و بدنت چیزیش نشه اون گارده خیلی مهمه با کلاه کاسکت رفیق
حسین
۱۸ اسفند ۱۴۰۲خیلی ممنون از وقتی که گذاشتید
BMW
۱۷ اسفند ۱۴۰۲وقتی آدم میمونه پول یه گوشی با یه موتور یکیه 😂
همایون
۱۸ اسفند ۱۴۰۲دوستان خواهش میکنم موتور طرح کلیک یا طرح ایروکس و طرح ای دی وی و پی سی ایکس و کلا هیچ موتور طرحی نخرید نه شاسی با طراحی خوبی دارند نه متریال شاسی و انجین و رینگ ها و کمک ها و دوشاخ ها و سیم کشی ها کیفیت خوبی داره نه لوازم مصرفیشون کیفیت درستی داره زود به زود باید هی تسمه و لقمه کلاچ هارو عوض کنید وگرنه کلی شتاب و سرعت میاد پایین کلا موتور در شروع به حرکت و تو دنده رفتند لرزش داره طرف از جلو تصادف کرده عقب موتور شیکسته انقدر الیاژ ضعیف بوده بازار دست دومش هم افتضاحه شتاب و سقف سرعت خوبی هم نداره طرح کلیک هم مثل کلیک زین و جای پای اصلا خوبی نداره با همین پول کلیک اورجینال صد و بیست و پنج سی سی مدل پایین بردارید با صد و خورده ای هوندا اکتیوا بردارید تی وی اس ویگو ژوپیتر بخرید اگر طراحی بروز تر میخواید تی وی اس انتورک بخرید اسکوتر های اس وای ام صد و هشتاد سی سی مدل یکی دو سال قبل یا صفر وارد کننده های کمتر مشهور رو بخرید اس وای ام ها همه انجین و لنت ترمز و مصرفی هاشون یکیه به مشکل لوازم نمیخورید حتی کاوان ها هم درسته هشتاد نود تا بیشتر نمیرند ولی سگ شرف دارند به طرح کلیک و ایروکس ها گول حجم موتور و رادیات داشتند طرح هارو نخورید واقعا متریال هاشون افتضاحه من خیلی ساله در کنار ماشین موتور دارم اونموقع که من سال نود و شش کاوان خریدم بخدا هیچکس نمیفهمید موتور اتوماتیک چجوریه فکر میکردند مثل ماشین اتوماتیک باید بزاریش تو دنده،اون موقع که کلیک گرفتم پنجاه تومن نمیدونستند هوندا هست فکر میکردند چینی یا هندیه ولی یکبار اشتباه کردم از بی پولی طرح کلیک برداشتم به یاد خاطرات خوشم با کلیک منی که زیر هزار تا روغن عوض میکردم زیر دو سه هزار تا روغن گیربکس عوض میمردم زود به زود تسمه و لقمه کلاچ عگض میکردم لنت موتورم به نصفه میرسید نو مینداختم فیلتر هوام رو هر هزار تا نو مینداختم یعنی لا زرورق موتور نگه میداشتم انقدر اذیتم کرد و به مشکل کوئل دچار شد دو بار کوئل عوض کردم تو جاده گذاشتم داغ میکرد و اینها زیر قیمت موتور در حد صفر کم کارکرد رو با بدبختی فروختم مگه فروش میرفت،الان که طرح ای دی وی اومده صد و شصت میلیون تومن تو رو خدا نخرید موتور برند بخرید حالا برندش چینی یا تایوانی باشه ولی برند هست چهار تا استاندارد و تست و اینها پاس کرده بخدا شاسی طرح کلیک هارو ببینید انگار موتور سی جی 125 هستش انقدر طراحی و سیم کشی و دسته موتور ها ساده و افتضاحه،خود کلیک دیگه از مد افتاد فقط سر شتابه خوبش کسی بخره دیگه چه برسه به طرحش برید اسکوتر اس وای ام بخرید،اسموتر تی وی اس هندی بخرید،از صد و سی تومن تا صد و شصت تومن اسکوتر هوندا صفر بخرید از جینیو 110 تا اسکوپی 110 سی سی صد و سی تومنه مارک هوندا هم هست کم اصطحلاک و خر کار هوندا اکایوا بخرید 160 تومن تا صد تومن هم که گفتم اسموتر اس وای ام بخرید 180 سی سیه راحت صد کیلومتر سرعت میره بدون اینکه بهش فشار بیاد نه داغ میکنه نه تقسیم وزنش ایراد داره نه متریالش و طراحیش ایراد داره حتی با هفتاد هشتاد تومن برید کاوان بخرید هم شرکتش لوازم هاش رو تق یبا خوب موجود میکنه هم باز برنده حالا درجه دو چینیه ولی ماکره چهار تا تست گذرونده من کاوان سال نود وشش 125 سی سی داشتم هشتاد تا بیشتر نمیرفت از رو جی پی اس چرخش ده اینچ بگد ولی هم نرم بود هم زین گنده و نرمی داشت هم طراحی خوبی داشت هم زیر زینش اندازه صندوق 206 جا داشت ولی طرح کیلیک هیچی جز قیافه نداره همه هم بخاطر هندل داشتن و لرزیدنش و صداش میفهمند طرحه همش هم تو نمایندگی و مکانیکی پلاسید به حرف فروشنده هم که میگه فلانش ژاپنیه و تسمش فلانه گوش ندید کلیک اورجینال به زور چیز ژاپنی توش پیدا میشه تازه من طرح کیلیک هانی داشتم که همه میگفتند بهترینشه نه اشغال هایی که شرکتش ده سال نیست صاحبش میدونه اسکوتر چیه به عنوان بردارتون خواهشا نخرید
ناشناس
۲۹ تیر ۱۴۰۳دوستان لطفا راهنمایی کنید بهترین موتور طرح باکسر کدوم شرکت از همه بهتره و برای کار مناسبه. من میخوام یه طرح باکسر بگیرم برای کار کردن نمیدونم چه مارکی بگیرم که بهتر باشه. لطفا کساییکه اطلاع دارن راهنمایی کنند. ممنون
علی
۶ مرداد ۱۴۰۳Tvs150 ب
خر طرح نخر طرح باکسر سرطانه فقطtvs
مصطفی عبداللهی
۳۱ مرداد ۱۴۰۳سلام دوستان از بین شوکا۱۲۵و۱۳۰کدومو پیشنهاد میکنید ایا کاربراتش بهتره یا انژکتور قدرت گدوم بیشتره ممنون میشم راهنمایی کنید.