موتورسیکلتهارلی دیویدسونیاماها

نظرسنجی بهترین موتورسنگین رودستر: ‌یاماها، بی‌ ام و، هارلی دیویدسن یا تریومف

رودسترهای سنگین و پرفروش، عموما با پیشرانه‌ی ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ سی‌سی و قیمت ۱۰ تا ۱۵ هزار دلاری مشهور هستند. این نوع موتورسیکلت‌ها، خصوصا با طراحی رترو (کلاسیک) برای استفاده‌ی روزانه و تردد بین شهری محبوبیت دارند.
علاقه‌مندان موتورهای خیابانی (Street Bike) به دو برند اروپایی، توجه ویژه نشان می‌دهند. بی‌ام‌و آلمان و تریومف انگلیس، مدل‌های متنوع برای این کلاس تولید می‌کنند؛ درحالی‌که رقبای ارزان‌تر ساخت ژاپن نیز بخش بزرگی از بازار جهانی را در اختیار دارند.

هارلی دیویدسن رودستر
چهار برند مشهور موتورسیکلت ژاپن، شامل هوندا، سوزوکی، کاوازاکی و یاماها سالانه میلیون‌ها محصول در کلاس استریت و نیکد تولید می‌کنند. طبیعتا مدل‌های با حجم موتور بالا، خصوصا طرح کلاسیک، می‌توانند در کلاس رودستر نیز رقیب محصولات تریومف و بی‌ام‌و باشند.
برای عضوگیری از میان ژاپنی‌ها، پرهیز از زیاده‌گویی و حذف مدل‌های مشابه، بین موتورسیکلت‌های هوندا CB۱۰۰۰R، کاوازاکی Z۹۰۰ و یاماها XSR۹۰۰ RS سراغ محصولی رفتیم که‌ ازنظر قیمت، وزن و قدرت فنی، میانگین امتیاز بالاتری داشته باشد. این عنوان در سال ۲۰۲۲، به یاماها XSR۹۰۰ تعلق گرفت چراکه با قیمت ۱۰ هزار دلاری، ۱۱۷ اسب بخار قدرت دارد. دیگر ژاپنی‌های این رده، مثل هوندا CB۱۰۰۰R با قدرت ۱۲۲ اسب بخار، حدود ۲ تا ۳ هزار دلار گران‌تر هستند. ضمنا، برند سوزوکی در گروه رودستر و طرح کلاسیک، محصولی با حجم موتور بالاتر از ۶۵۰ سی‌سی ندارد.


مقایسه‌ی موتورسیکلت‌های سنگین خیابانی بدون عضوی از خاندان هارلی‌دیویدسن، ناقص به‌نظر می‌رسد. در واقع یکی از سبک‌ترین و ارزان‌ترین محصولات هارلی‌دیویدسن در سال ۲۰۲۲، مناسب رقابت با پرچمداران دیگر برندها است. در این مطلب، هارلی دیویدسن رودستر برای مقایسه با بی‌ام‌و R۹T، تریومف تراکستون  و یاماها XSR۹۰۰ انتخاب شده است. این مدل موتورسیکلت امریکایی، رودستر نام دارد و مشخصا، یکی از زیباترین  رودسترها دنیا محسوب می‌شود.

یاماها XSR۹۰۰

بسیاری از رسانه‌های معتبر موتورسیکلت، مثل سایکل‌ورلد، XSR۹۰۰ را در کلاس رودستر طبقه‌بندی کرده‌اند. انتخاب این مدل برای کلاس رودستر، بحث برانگیز به نظر می‌رسد چراکه هم‌زمان در گروه نیکد و اسپرت استریت هم حضور دارد. از سویی دیگر، یاماها XSR۹۰۰ با قیمت مناسب، قدرت و شتاب‌گیری عالی فراهم می‌کند؛ به طوری‌که رقبای گران‌تر از برندهای غربی را به چالش می‌کشد.

یاماها XSR 900
در ایران، به‌تازگی XSR۱۵۵ نیز وارد شده اما برای بازار جهانی، دو مدل ۷۰۰ و ۹۰۰ شهرت بیشتری دارند؛ چراکه نسبت به قیمت، عملکرد بسیار خوب و قدرت بالا ارائه می‌دهند. برای مدل ۲۰۲۲، موتور ۸۸۹ سی‌سی XSR۹۰۰ با قدرت ۱۱۷ اسب بخار، گشتاور ۹۳ نیوتن‌متر دارد. وزن خالص این موتورسیکلت، ۱۸۶ کیلوگرم و میانگین مصرف سوخت با یک سرنشین معمولی، حدود ۵/۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است.

یاماها XSR900
یاماها XSR900

بنابر تست‌های موجود در سایت‌های خارجی، می‌توان با XSR۹۰۰ در زمان ۳ ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر برساعت رسید و نهایت سرعت ۲۳۳ کیلومتر برساعت داشت. قیمت این موتورسیکلت در بازار جهانی، ۱۰ هزار دلار است.

بی‌ام‌و R9T

موتورسیکلت‌های بی‌ام‌و از نظر گروه‌بندی و کلاس محصولات، بسیار جالب توجه هستند. شاید در ظاهر، برخلاف برندهای ژاپنی، تنوع چندانی برای انواع بی‌ام‌و نباشد اما یک مدل موفق از این برند با تجهیزات متنوع به شکل محصولات متفاوت عرضه می‌شود. این حالت برای R9T وجود دارد.

بی ام و R9T
امروزه، چهار مدل R9T توسط بی‌ام‌و تولید می‌شوند که همگی دارای پیشرانه‌ی ۱,۱۷۰ سی‌سی با ساختار بوکسر هستند. نسخه‌های اسکرمبلر و اوربان G/S نسبت به نسخه‌ی استاندارد حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد قیمت بالاتر دارند اما تفاوت‌ آن‌ها متمرکز بر ادوات ظاهری و نامرتبط با پیشرانه است.
بی‌ام‌و R9T از پیشرانه‌ی ۱/۲ لیتری، ۱۰۹ اسب بخار قدرت و ۱۱۵ نیوتن‌متر گشتاور می‌گیرد. مدل پایه (R9T Pure)، در زمان ۳ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد و نهایت سرعت ۲۲۰ کیلومتر برساعت دارد. وزن خالص ۲۲۰ کیلوگرم و میانگین مصرف سوخت ۷/۳ لیتر در صد کیلومتر است.

بی ام و R9T
قیمت بی‌ام‌و R9T از ۱۱ هزار دلار شروع می‌شود. سه نسخه‌ی دیگر، ۱۳ تا ۱۶ هزار دلار قیمت دارند.

تریومف تراکستون RS

برند انگلیسی تریومف با ۱۳۷ سال قدمت، برای علاقه‌مندان موتورسیکلت جایگاهی ویژه دارد. امروزه انواع محصولات این برند در کلاس سوپربایک، نیکد استریت و آفرود تولید می‌شوند اما همچنان، مدل‌های کروزر و رودستر با ظاهر کلاسیک، جذابیت بیشتری برای بازار جهانی دارند.

تریومف تراکستون RS
مدل تراکستون (Thruxton ) از سال ۱۹۶۰ تولید می‌شود. طرح کلی بدنه، کاملا حس کافه ریسر دارد و قیمت نسبتا بالا را توجیح می‌کند. تراکستون ۲۰۲۲ با پیشرانه‌ی ۱۲۰۰ سی‌سی ۲ سیلندر ۲۷۰ درجه، ۱۰۳ اسب بخار قدرت و ۱۱۲ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. وزن خالص این موتورسیکلت، ۱۹۷ کیلوگرم و میانگین مصرف سوخت ۵/۷ لیتر در صد کیلومتر است. تریومف تراکستون با سرنشین معمولی، در زمان ۳/۱ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد و نهایت سرعت ۲۱۰ کیلومتر برساعت دارد.

تریومف تراکستون RS
آستانه قیمت تریومف تراکستون ۱۷ هزار دلار است. خریدار می‌تواند با اضافه پرداخت هزار دلار، پوشش کروم برای نمای بیرونی موتورسیکلت سفارش دهد و صاحب نسخه‌ی ویژه با نام THRUXTON RS CHROME EDITION شود.

هارلی دیویدسن رودستر

مدل‌های رودستر و آیرون، هم‌اکنون ارزان‌ترین محصولات هارلی دیویدسن هستند. این موتورسیکلت‌ها، قیمت مشابه دارند اما پیشرانه‌ی آیرون ۸۸۳ سی‌سی و رودستر، ۱۲۰۰ سی‌سی است.

هارلی دیویدسن رودستر

هارلی دیویدسن رودستر سبک طراحی مشهور در کروزرهای امریکایی را با حالتی تهاجمی و اسپرت ارائه می‌دهد. پیشرانه‌ی قدرتمند ۱/۲ لیتری، ۶۷ اسب بخار قدرت و ۱۰۳ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. وزن خالص این موتورسیکلت، ۲۵۰ کیلوگرم است.

هارلی دیویدسن رودستر 2022
سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت با رودستر، ۴/۸ ثانیه زمان می‌برد و نهایت سرعت ۱۸۰ کیلومتر خواهد بود. میانگین مصرف سوخت، حدود ۵ لیتر در صد کیلومتر اعلام شده است.
برای خرید هارلی دیویدسن رودستر آستانه قیمت ۱۱,۵۰۰ دلار وجود دارد.

حجم پیشرانه (سی‌سی) قدرت (اسب بخار) گشتاور (نیوتن‌متر)  صفر تا صد کیلومتربرساعت (ثانیه) وزن خالص (کیلوگرم) قیمت (دلار)
یاماها XSR900 ۸۸۹ ۱۱۷ ۹۳ ۳ ۱۸۶ ۱۰,۰۰۰
بی ام و R9T Pure ۱,۱۷۰ ۱۰۹ ۱۱۵ ۳ ۲۲۰ ۱۱,۰۰۰
تریومف تراکستون RS ۱,۲۰۰ ۱۰۳ ۱۱۲ ۳/۱ ۲۱۰ ۱۷,۰۰۰
هارلی دیویدسن رودستر ۱,۲۰۰ ۶۷ ۱۰۳ ۴/۸ ۲۵۰ ۱۱,۵۰۰

کدام موتور سنگین رودستر را بیشتر می‌پسندید؟

نمایش نتایج

Loading ... Loading ...

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۰ رای

مطالب مشابه

‫۳۸ دیدگاه‌ها

  1. PURIYA

    ۸ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (567 ديدگاه)

    یاماها XSR900: لایک👍
    بی ام و R9T: دیسلایک👎

    موافقم 131
    مخالفم 99
    1. میلاد زد ام

      ۹ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (122 ديدگاه)

      آقای اشتری شما انتخاب خودتون کدومه ؟

      موافقم 7
      مخالفم 7
      1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

        ۹ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (2849 ديدگاه)

        من کلا خیلی از موتورهای بی‌ام‌و خوشم میاد
        خصوصا R9T که در این مطلب معرفی شده با قیمت 11 هزار دلار و موتور 1200 سی سی واقعا ارزش خرید داره
        هم برای تردد روزانه و هم موتورسواری اسپرت و هیجانی عالیه
        قطعا هارلی دیویدسن خیلی قشنگ تره و تریومف هم مدل هایی داره که حدود 10 هزار دلار، قیافه و پرفرمنس خوبی دارن
        مثل trident 660 که خیلی دوسش دارم 3 سیلندر 8 هزار دلار
        https://www.triumphmotorcycles.com/motorcycles/roadsters/trident

        موافقم 59
        مخالفم 15
    2. محمد

      ۹ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (24 ديدگاه)

      مرسی ازتون
      راجب موتورای هم مقاله بزارید عالیه

      موافقم 4
      مخالفم 4
      1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

        ۱۰ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (2849 ديدگاه)

        ببخشید متوجه منظورتون نشدم

  2. ali(chevynova)

    ۸ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (7375 ديدگاه)

    هارلی دیویدسون بدون شک
    هارلی با بیش از 110 سال اصالت بوجود آورنده این سبک بوده و تنها رقیبش ایندین هستش

    موافقم 43
    مخالفم 76
  3. میلاد زد ام

    ۸ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (122 ديدگاه)

    مگه میشه در حضور هارلی دیویدسون به بقیه نیگا کرد
    یه بار توی پاسداران تبریز دیدمش
    از منطقه آزاد ارس وارد کرده بودن فکر کنم
    فکر کنم فقط روز های جمعه اجازه تردد دارن
    آدم با دیدن موتور سیکلت های این برند مبهوت زیبایی شون میشه .

    موافقم 47
    مخالفم 72
  4. احمدرضا

    ۸ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (749 ديدگاه)

    انتخاب من یاماها

    موافقم 47
    مخالفم 17
    1. هدف جهانی

      ۱۲ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (54 ديدگاه)

      سلام وقت بخیر همچنین من هم یاماها

      موافقم 6
      مخالفم 2
  5. R@min

    ۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (2050 ديدگاه)

    به نظرم برندهای ژاپنی تو کلاس اسپرت و سوپربایک بسیار ماهر و قطعا پادشاهان این سبک هستن اما این کلاس مال آمریکا و انگلیسه که بی ام و هم با این مدل بی نهایت زیبا قد علم کرده.

    ترکیب یه کاپشن چرم مشکی و یه هارلی یا تریمف برای منی که زیاد به موتو علاقه ندارم هم رویاییه.

    موافقم 56
    مخالفم 6
    1. مازیار

      ۹ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (3300 ديدگاه)

      بعدشم باید برگردی عینکتو پایین بیاری بگی
      hasta la vista baby

      موافقم 24
      مخالفم 1
      1. R@min

        ۹ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (2050 ديدگاه)

        😂😂😂😂 قشنگ بود یاد ترمیناتور بخیر.

        موافقم 17
        مخالفم 2
        1. R@min

          ۹ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (2050 ديدگاه)

          بله آقای اشتری همین مدل بود ولی خودم موتور نیکلاس کیج تو گوست رایدر 2 رو زیباترین موتور می دونم. هر چقدر فیلمش آشغال بود این موتوره از اون موقع دلمو برده.

          YAMAHA V-MAX Power cruiser

          موافقم 20
          مخالفم 4
  6. samurai

    ۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (598 ديدگاه)

    تا موتور ژاپنی هست فکر کردن به مدلای دیگه بی احترامی به عقل و شعور خود انسانه
    درحد فن کرره چین تایلند مالزی هند… فحش حساب میشه :))

    موافقم 23
    مخالفم 58
    1. Iman99

      ۱۰ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      تا موتور آلمانی ( اروپایی ) و امریکایی هست فکر کردن به مدلای دیکه بی احترامی به عقل و شعور خود انسانه
      در حد فن کره چین تایلند مالزی هند… فحش حساب میشه :))

      موافقم 16
      مخالفم 15
      1. phonix

        ۱۱ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (1878 ديدگاه)

        فعلا که همین ژاپنی ها پر فروش هستن
        سریع ترین هستن تو موتور جی پی هم خیلی بیشتر از بی ام وه و هارلی و اندین و… حرف برای گفتن دارن موتور جی پی اوج هنر موتور سازی هست حداقل ایتالیایی های بدبخت رو میگفتی بگیم یکم بلدی یعنی بی ام وه با دوتا مدل از دوکاتی و اگوستا هم بهتره؟

        خود اروپایی ها و امریکایی ها با شرقی ها از ژاپن و کره و چین همکاری دارن و توسعه پیدا میکنن و علم رو پیش میبرن
        حتی المان نازی هم با امپراطوری ژاپن خوب بود…

        موافقم 8
        مخالفم 10
      2. Iman99

        ۱۱ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (1864 ديدگاه)

        اون دوکاتی هست که تو موتو جی پی از همه سریعتره

        برتری به فروش نیست
        حالا بوگاتی سریعترین ماشینه
        باید پر فروش هم باشه

        خدا به عقلی بهتون بده
        جواب منم به حرفتی متعصبانه اون بود تا متوجه حرفای بیخودش بشه
        شما چته مثل نخود آش میپری وسط بحث

        موافقم 6
        مخالفم 5
        1. phonix

          ۱۱ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (1878 ديدگاه)

          اره تو خط مستقیم شما مثل اینکه دنبال نمیکنی چون اگه بلد بودی بالا بجای اوردن اسم بی ام وه از دوکاتی حرف میزدی تا قدرت چشم ابی های بزرگ و متمدن رو نشون بدی ضمنا همه میدونن یاما ها غول مرحله اخر موتور اسزیه حتی تیفوسی عاشق ایتالیایی که البته خیلی از جناب عالی بیشتر سرش میشه اون همچین چیزی بگه میزارم به حساب کل کل ولی جناب عالی رو با اجازتون میازم به حساب تعصب
          ضمن اینکه در فضای مجازی همه میتونن بپرن وسط بحث و تبادل نظر کنن …

          موافقم 2
          مخالفم 6
    2. Iman99

      ۱۲ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      نه اتفاقا غول مرحله آخر همون دوکاتی و ب ام و هستن که از همه نظر خیلی بهتر هستن و در کل بهترین هستن و کسی به گرد پاشون نمیرسه
      جواب منم به جمله متعصبانه اون شخص بود

      اگه دقت کنید میبینید که اون جمله ای که اون نوشت که نادرست و متعصبانه بود منم دقیقا عین همون جمله رو در مورد برندی دیگه نوشتم تا متوجه حرفشون بشن که چی گفتن

      ولی سوال اینجاس که چرا شما به جمله متعصبانه اون هیچ واکنشی نشون ندادید
      ولی جواب منو دادی این چه معنی میتونه داشته باشه ؟
      احتمالا بازم میخوای بهونه بیاری و یه دلیل دیگه بیارید و یا یه چیز دیگه بگید
      چون اون که قبل از من همچین چیزی رو نوشته بود و به اون هیچ واکنشی نشون ندادید
      برای همین میگم اگه میخواهید جواب بدید اول باید قبل از اون جواب ایشون رو میدادید

      همین جمله بالایی من مشخص می‌کنه که شما فن متعصب چی هستی و با ایشون موافقید
      نمیگم قطعا اینطوره ولی چیزی که میبینیم اینطور نشون دادید مگر خلافش اثبات شده منظوری هم ندارم و چیز بدی هم نگفتم
      پس منم حق دارم حرف خودم رو بگم چون دلایلش رو گفتم

      موافقم 6
      مخالفم 5
  7. soulsmaster

    ۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (138 ديدگاه)

    وقتی به هارلی نگاه میکنم لذت میبرم،چقدر رویایی هست.قطعا هارلی رو میپسندم

    موافقم 21
    مخالفم 10
  8. مانی

    ۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    تریومف فقط ۲ سال از بنز جوون تره
    و از اونجا که اول خودرو ساخته شد بعد موتور
    یعنی‌ تریومف اولین موتورسیکلت سازه؟

    موافقم 4
    مخالفم 8
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۹ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (2849 ديدگاه)

      اولین کارخانه ساخت موتورسیکلت جهان، سال 1894 در آلمان تاسیس شد:
      In 1894, Hildebrand & Wolfmüller became the first series production motorcycle, and the first to be called a motorcycle
      جالبه بدونید موتورسیکلت سازی بی ام و از خودروسازی این برند قدیمی تره و سال 1923 شروع کرد

      تریومف اولین موتورسیکلت خودش رو سال 1902 ساخت
      In 1898 Triumph decided to extend production at Coventry to include motorcycles, and by 1902 the company had produced its first motorcycle
      اولین موتورسیکلت هارلی دیویدسن سال 1903 تولید شده

      موافقم 35
      مخالفم 1
      1. مانی

        ۱۱ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (2486 ديدگاه)

        ممنون از جوابتون
        پس از پیشگامانه و 8 سال بعد آغاز آغازیده

  9. AMD

    ۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (249 ديدگاه)

    ۱. بی ام و
    ۲. یاماها
    ۳. هارلی
    ۴. تریومف

    موافقم 17
    مخالفم 16
  10. meysam

    ۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (3633 ديدگاه)

    انتخاب منم یاماها از هر لحاظ
    هارلی هم واقعا خوشگله

    موافقم 21
    مخالفم 5
  11. افشار

    ۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (772 ديدگاه)

    موتور سیکلت فقط آمریکایی🇺🇲

    موافقم 20
    مخالفم 28
  12. ارسلان

    ۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (272 ديدگاه)

    هارلی فقط در کلاس کروزر صاحب سبک هست و در کلاس نیکد در پشت یه سری ها قرار میگیره اما با این حال من از هارلی SPORTSTER S واقعا خوشم میاد
    موتورهای تریومف هم واقعا در کلاس خودشون گرانتر از رقبا هستن برای همین ادم باید دست بزاره روی خاص ترین شون مثله تریومف Rocket 3 R ولی خودم همیشه تریومف Bonneville Black Gold Line Edition رو خیلی دوست داشتم و شبیه ترین موتورسیکلت از لحاظ ظاهری بهش در ایران کاوازاکی استرلا هست که یه مدت روی مخم بود که بگیرم یا نه که بعد بنا به دلایلی منصرف شدم

    در مورد بی ام و هم باید بگم نقطه ی قوت این برند کلاس ادونچر هست و در باقی کلاس ها در سایه ی برندهای دیگه حرکت میکنه انجین های بوکسوری موتورهای نیکد بی ام و واقعا مزیت های فراوانی دارن مثله عدم نیاز به میله ی بالانس در انجین و بخاطر آرایش انجین وزن موتور در پایین ترین نقطه ی خودش هست و این یک تعادل عالی مخصوصا در پیچ ها به وجود میاره ولی در کنارش معایبی هم دارن مثله هزینه تعمیر و نگهداری و اطمینان پذیری پایینتر نسبت به سایر آرایش انجین ها

    در مورد یاماها هم یه چیزی که آزار دهنده هست اینه که هر کلاسی یه سری پارامتر داره که ممکنه مثلا از 5 پارامتر یه برندی در 3 پارامتر پرفکت باشه و در 2 پارامتر باقی مانده قابل قبول ظاهر بشه در مورد یاماها و اکثر برندهای ژاپنی اصلا سعی نمیشه که حداقل یکی دو پارامتر پرفکت کار بشه و تقریبا همه پارامترها از متوسط به بالا هستن که فک میکنم بخاطر پایین نگه داشتن قیمت اینکارو میکنن ولی موتور های ژاپنی ای که از 15 هزار دلار به بالا شروع میشن این ضعف رو ندارن البته سری XSR یاماها نشون داد که در این مورد یک استثنا هست و من توی این لیست به یاماها رای دادم شاید اگه موتورهای دیگه ای بودن رای دیگری میدادم

    موافقم 20
    مخالفم 3
    1. سجادی

      ۱۰ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (235 ديدگاه)

      بخاطر همین کامنتهای آدم های باسواده که اکثرا کامنتها رو نگاه می کنم

      موافقم 5
      مخالفم 4
  13. بهنام

    ۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (904 ديدگاه)

    فقط CB1300 با اون سوت اگزوزش . خیلی ظاهرشو دوست دارم . یه ظاهر کلاسیک که امضای هوندا رو داره ولی بسیار قلدر و قابل اطمینانه. بین اینها هم ب ام و از نظر من خیلی خواستنیه .

    موافقم 9
    مخالفم 6
  14. Muty

    ۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1858 ديدگاه)

    از بد روزگار جووانی ما با یاماها 80 گذشت
    اینم از الان مون …

    موافقم 16
    مخالفم 1
  15. Afg

    ۱۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (499 ديدگاه)

    تویومف

    موافقم 2
    مخالفم 4
  16. امپراطوری خورشید

    ۱۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (46 ديدگاه)

    قطعا انتخاب من یاماها هستش . کسی که اکثر قطعات موتورهای سری F لکسوس رو میسازه خیلی قابل احترامه .
    یاماها = لکسوس LF_A
    🇯🇵🇯🇵🇯🇵

    موافقم 14
    مخالفم 9
  17. مجتبی

    ۱۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (47 ديدگاه)

    یاماها هم وزن خیلی کمتری داره که مهم هست هم قدرت بیشتر از bmw، مصرفش هم بهتره

  18. مهدی

    ۱۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1738 ديدگاه)

    کلا موتور باز نیستم اما تو این مقایسه احساسم اینه که انتخاب منطقی یاماها هست

    موافقم 8
    مخالفم 3
  19. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۱۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (2353 ديدگاه)

    فقط
    همین که صدای هارلی انحصاری هستش و کسی نمیتونه کپی کنه.

    موافقم 9
    مخالفم 3
  20. علی ده واریان

    ۱۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مرسی از مقاله خوبتون، فقط ای کاش از برند Indian هم یه گزینه معرفی می کردید. مگه میشه از رودستر صحبت کرد و اسمی از Indian نباشه

  21. م.ا

    ۱۵ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    نویسنده عزیز تو ایران مردم ظاهرا حق سوار شدن ماشین و موتور خوب زوز دنیا رو ندارن.حالا شما بگو این بهتره یا فلان فرقی نداره.چون ما به بهانه‌های واهی همه چی رو مسئولان ما واسه خودمون تحریم کردن که مجبور باشیم موتور سیکلت و خودروهای داخلی بی کیفیت رو استفاده کنیم که کارخونه های داغون و رانت خوار یه وقت ورشکسته نشن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا