در این مقاله جذاب پدال خوشصداترین موتورسیکلتهای تاریخ را خدمت شما عزیزان معرفی میکنیم.
وقتی بحث موتورسیکلت باشد، عملکرد و طراحی زیبا فاکتورهای مهمی خواهند بود اما بیشک صدای تولیدی جذاب هم موردتوجه خریداران زیادی خواهد بود. برخی موتورسیکلتها نه تنها به خاطر سرعت و ظاهر خود بلکه به خاطر صدای فراموشنشدنی مشهور شدهاند. ترکیب پیشرانه پرقدرت، سیستم اگزوز و قوای محرکه هماهنگ باعث تولید سمفونی بسیار زیبایی میشود که همه را به تحسین وا میدارد. ما لیستی از خوشصداترین موتورسیکلتهای تاریخ را برای شما آماده کردهایم که مرور آن حتماً توصیه میشود.
خوشصداترین موتورسیکلتهای تاریخ
دوکاتی دسموسدیچی RR
دسموسدیچی RR فقط یک موتورسیکلت نیست بلکه سلاحی از دل موتو جی پی برای جاده به شمار میرود. یکی از عوامل کلیدی تولید صدای جذاب این موتورسیکلت پیشرانه ۴ سیلندر ۹۸۹ سیسی است که به سیستم سوپاپ خاصی مجهز شده و زمانبندی باز و بسته شدن سوپاپها را کنترل نموده و با کاهش اصطکاک قطعات به دور گیری پیشرانه کمک شایانی میکند. همین موضوع روی صدای خام و گیرای اگزوز تأثیر به سزایی دارد. دوکاتی دسموسدیچی RR قدرت ۲۰۰ اسب بخار در دور ۱۳۸۰۰ دارد. سیستم اگزوز نیز برای جریان هوای بهینه و حداقل محدودیت طراحی شده است.
کاوازاکی نینجا H2R
کاوازاکی نینجا H2R را اکثر طرفداران میشناسند و صدای جذاب آن نیز ماحصل کارکرد پیشرانه ۴ سیلندر ۹۹۸ سیسی سوپرشارژردار است. این سوپرشارژر نقش مهمی در صدای پرطنین پیشرانه دارد و هوا را تا ۲.۴ برابر فشار اتمسفر فشرده میسازد که نتیجه آن ناله عمیق و هیجانانگیزی خواهد بود که شبیه گرم شدن پیشرانه جت است. H2R فقط مخصوص پیست است و بنابراین قوانین صدای محصولات جادهای در آن وجود ندارد. سوپرشارژر موتورسیکلت موردبحث در دور حدود ۱۳۰ هزار خود بیش از ۲۰۰ لیتر هوا را در هر ثانیه وارد پیشرانه میکند.
سوزوکی هایابوسا
هایابوسا به خاطر صدای متمایز و قدرتمند خود شناخته شده است. پیشرانه ۴ سیلندر ۱۳۴۰ سیسی سوزوکی با سیستم اگزوز متمایزی همراه شده و غرشی عمیق و ترسناک ایجاد میکند. یکی از ویژگیهای شاخص هایابوسا سیستم ورود هوای مستقیم است که هوای پرفشار را راهی پیشرانه کرده و علاوه بر بهبود پرفورمنس صدای خاصی ایجاد میکند. سیستم اگزوز سوزوکی هایابوسا نیز برای مدل سال قبل دستخوش تغییر شده و سبکتر و پرطنینتر است.
هارلی دیویدسون فت بوی
فت بوی یکی از نمادینترین موتورسیکلتهای دنیاست و دلیل اصلی آن نیز به پیشرانه میلواکی ایت ۱۱۴ مربوط میشود. این پیشرانه دو سیلندر هوا خنک صدایی پرطنین و عمیق داشته و بسیار متمایز به نظر میرسد. ریتم صدای تولیدی نیز بسیار خاص است و فقط در محصولات هارلی دیویدسون به گوش میخورد. سیستم اگزوز نیز در تولید صدای جذاب فت بوی تأثیر مستقیم دارد هرچند بسیاری از خریداران این سیستم اگزوز را با نمونههای دیگر تعویض میکنند.
یاماها YZF-R1
یکی دیگر از خوشصداترین موتورسیکلتهای تاریخ تولید یاماها است و YZF-R1 نام دارد. نسخه صلیبی این محصول به دلیل صدای متمایز خود مشهور شده و علت اصلی آن نیز میللنگ صلیبی است که برخلاف طراحی سنتی پیشرانههای ۴ سیلندر خطی بوده و منجر به الگوی احتراق نامساوی میشود و صدای منحصربهفردی ایجاد میکند. اگرچه YZF-R1 همانند موتورسیکلتهای دیگر جیغ نمیزند اما صدایی بمتر و پرطنینتر دارد.
ایندین اسکات بابر
اسکات بابر به خاطر ظاهر متمایز و صدای عمیق پیشرانه ۲ سیلندر خود شهره دنیاست. پیشرانه ۱۱۳۳ سیسی آبخنک این موتورسیکلت مسئول تولید صدایی منحصربهفرد است که باعث میشود اسکات بابر حضوری خاص و با ابهت در جاده داشته باشد. برخلاف پیشرانههای هوا خنک، نیروگاه آبخنک ایندین عملکرد نرمتری داشته و درعینحال با همکاری سیستم اگزوز کارای خود صدایی جذاب تولید میکند. آنچه باعث تمایز صدای این محصول میشود ترکیب پیشرانه خورجینی ۶۰ درجه و سیستم اگزوز دوبل است. بسیاری از مالکان این موتورسیکلت سیستم اگزوز افترمارکتی را سفارش میدهند تا صدای تولیدی بیشتر باشد.
هوندا CB750
هوندا CB750 اسطوره دنیای موتورسیکلتهاست و دلیل آن نیز صدای نرم و متمایز پیشرانه ۴ سیلندرش است. CB750 در سال ۱۹۶۹ عرضه و به اولین موتورسیکلت تولیدی دنیا با پیشرانه ۴ سیلندر عرضی تبدیل شد. این پیشرانه خطی با چهار خروجی اگزوز همکاری میکند. آنچه باعث تمایز واقعی CB750 شده توانایی ترکیب پرفورمنس دور بالا با صدای غنی و عمیق است که شبیه هیچ موتورسیکلت دیگری نیست. پیشرانه ۷۵۰ سیسی به همراه ۴ کاربراتور و ۴ خروجی اگزوز صدایی تولید میکنند که هم نرم و هم گیراست.
رویال انفیلد اینترسپتور ۶۵۰
رویال انفیلد اینترسپتور ۶۵۰ سریعاً به خاطر صدای کلاسیک و جذاب خود مشهور شد. نیروبخش این موتورسیکلت پیشرانه ۲ سیلندر ۶۴۸ سیسی است. اینترسپتور ۶۵۰ از میللنگ ۲۷۰ درجه استفاده میکند تا صدایی منحصربهفرد داشته باشد. برخلاف بسیاری از موتورسیکلتهای مدرن، اینترسپتور به طراحی ساده و آبخنک خود وفادار مانده و همین موضوع میتواند از جمله دلایل تولید صدای خام و فیلتر نشده باشد. پیشرانه موتورسیکلت موردبحث حدود ۴۷ اسب بخار قدرت دارد و هرچه دور پیشرانه بالا میبرد صدای پرطنینتری هم تولید میشود.
ام وی آگوستا F4
ام وی آگوستا F4 معمولاً به عنوان فراری موتورسیکلتها توصیف میشود و صدای آن نیز یکی از دلایل دستیابی به چنین لقبی است. در قلب این محصول ایتالیایی پیشرانه ۴ سیلندر ۷۵۰ سیسی ۱۶ سوپاپ قرار گرفته که حدود ۱۲۶ اسب بخار قدرت تولید میکند. آنچه واقعاً صدای تولیدی F4 را خاص میکند تنظیمات منحصربهفرد اگزوز است که از چهار خروجی بهره برده است. حضور فراری در طراحی و توسعه پیشرانه تضمین کننده قدرت تولیدی و صدای جذاب آن خواهد بود. این پیشرانه در دورهای پایین طنین عمیق و جذابی دارد و هر چه دور پیشرانه بالا برود فریادهای آن بیشتر خواهد شد. F4 سمفونی سرعت، قدرت و صداست و تعجبی ندارد که برای فیلم بتمن دارک نایت انتخاب شد.
موتو گوتزی V7 III
یکی از بهترین ساختههای موتو گوتزی موتورسیکلت V7 III است که در بین موتورسیکلتهای مدرن رترو کاملاً جلبتوجه میکند. پیشرانه ۲ سیلندر ۷۴۴ سیسی V7 III صدای جذابی دارد و شبیه هیچ موتورسیکلت دیگری نیست. برخلاف بسیاری از بایک های مدرن با پیشرانههای آبخنک، نیروگاه هوا خنک V7 همچنان جذابیت سنتی خود را دارد و صدای مکانیکی خامی تولید میکند. صدای اگزوز عمیق و هیجانانگیز نیز کاملاً قابلتشخیص است و به ویژه در دورهای پایین جلبتوجه میکند. اگرچه قدرت تولیدی این موتورسیکلت حدود ۵۲ اسب بخار است اما اولویت اصلی آن کاراکتر خاص است. جالب آنکه V7 III از شفت استفاده میکند چیزی که به ندرت در محصولات مدرن دیده میشود.
علی Shelby
۲۱ مهر ۱۴۰۳صدا فقط صدای هوندا ۱۲۵
مهدی عبدالله پور
۲۱ مهر ۱۴۰۳حالا درکل من یه هوندا رو کاستوم کردم و اگزوز بنلی ۳۰۰ رو گذاشتم روش واقعا صداش خیلی به اون نزدیک شد اگزوز اسپرت دیگه ایم انداختم خیلی خوب بود فقط این اگزوزا کارخونه ای صداش بده تا جایی که میشه میخوان ارزون بسازن که رو سودشون بیاد
amirkhanzadeh
۲۱ مهر ۱۴۰۳دوکاتی واقعا عالیه موتوراش
یک روز یکیشو امتحان می کنم
ممدقلی
۲۱ مهر ۱۴۰۳صدا فقط هوندا ۱۲۵ با اگزوز شیرازی
جرمی کلارکسون
۲۲ مهر ۱۴۰۳داش ۲۰۶م با لندکروز فرقی نداره
A.R.A.S.H
۲۳ مهر ۱۴۰۳آقا اینو یکی که ۲۰۶ داسته گفته که بگه ماشینم خوبه ولی معلومه که لنکروز بهتره🙄
علی Shelby
۳ آبان ۱۴۰۳اینو میر سلیم گفته
میر سلیم ۲۰۶ نداره
nikan
۴ آبان ۱۴۰۳اتفاقا اونی گفته که لندکروز داره
Puriya
۲۱ مهر ۱۴۰۳صدای اینا رو نشنیدم ولی فقط اینو میدونم حالم از صدای این موتور ۱۲۵ های کشور بهم میخوره
آلودگی صوتی بسیار زیاد و صدای بشدت رو مخ و مضخرف
علی Shelby
۲۱ مهر ۱۴۰۳من صدای نینجا رو شنیدم (از نزدیک) خیلی خوب بود
البته از این نسل قدیمی تر بود
پارسا جعفری Jafari
۲۳ مهر ۱۴۰۳منم هوندا 125 با اگزوز شیرازی دارم صداش حرف نداره
amir
۲۱ مهر ۱۴۰۳لعنتی بیشتر از اینکه راه بره صدا میده فقط
A.R.A.S.H
۲۳ مهر ۱۴۰۳دقیقا
این هوندا ۱۲۵ هر موقع از کنارم رد میشه گوشامو میگیرم اخه صداش خیلی گوش خراشه
𝐀𝐥𝐢
۲۱ مهر ۱۴۰۳از هایابوسا خیلی خوشم میاد تو این لیست
(Ali(chevynova
۲۱ مهر ۱۴۰۳فقط هارلی و ایندین
۲ با اصالت امریکایی
amir
۲۱ مهر ۱۴۰۳کاوازاکی نینجا از اون دور مورا سلام میرسونه
شهرتی که نینجا داره با پرفورمنس ماورایی اونا تو خوابم ندیدن
Galant.VR4(JDM)
۲۲ مهر ۱۴۰۳مشتی تو موتور ریس رو با کروزر مقایسه میکنی؟
ریس حداقل به نیکداسپرت نزدیک تره!
کروزر سبکش خاصه و برای سرعت و مسابقه
طراحی نمیشن و صرفا برای سلیقه های خاص و گاهی مسافرت سبک های اسکرامبل و کافهریس هم همینطور
amir
۲۲ مهر ۱۴۰۳بله متوجه هستم که کلاس های مختلف موتور ها با هم تفاوت دارن
ولی وقتی اینا تسلای برقی رو بهتر از سوپراسپرت بنزینی حتی فراری و مک لارن میدونن و سوپراسپرت رو با کوپه مقایسه میکنن و کری میخونن دیگه چه انتظاری ازشون داری؟
Kiarash
۲۱ مهر ۱۴۰۳واکنش CG 125 : ما داریم اینجا زحمت میکشیم تو نمیدونی چه بلایی سر ما اومده 😂
Kiarash
۲۱ مهر ۱۴۰۳واکنش CG 125 پارت دوم : آهای …. (سانسور) من هنوز زندم 😄
حسن توربو
۲۲ مهر ۱۴۰۳واکنش CG125پارت ۳: زندگی ای زندگی خسته ام خسته
hosen
۲۱ مهر ۱۴۰۳H2r و هایابوسا انتخابم
dna
۲۱ مهر ۱۴۰۳آقای علیزاده عزیز
ی کار خوب انجام دادین ی لطفی هم میکردین صداهاشونم میزاشتین
مرتضی
۲۱ مهر ۱۴۰۳خب این همه تعریف و تمجید کردید، صدای اینا رو هم میزاشتی….
شاهین
۲۱ مهر ۱۴۰۳سلام متاسفانه از یوتیوب نمیشد برای همه اینها لینک بزارم اما اگه محبت کنید یه سرچ بزنید ویدیوهای مختلفی ازشون میاره.
ارادت
علی منصوری
۲۱ مهر ۱۴۰۳رویال آنفیلد ، ایندین ، موتوگوتزی.
البته ک همشون شاخن ، و همیشه حسرت روندنشون رو دل موتورسواران ایران وجود داره
Galant.VR4(JDM)
۲۲ مهر ۱۴۰۳من از بین اینا یه هایابوسا و یدونه هارلی دیویدسون رو میخوام البته توی موتورسیکلت ها یاماها خوش صداترین برند هستش و اونقدر توی این موضوع اعتبار داشت که سیستم اگزوز LFA رو خودش طراحی کرد
Archil
۲۲ مهر ۱۴۰۳درسته اینا خیلی خوش صدا خوش فرم خوش قیافه و… هستن ولی همشون روهم راسته یه کاتاف سی بی زیبایی ندارن و جالبه که سی بی توی این لیست نبود
amirboss
۲۲ مهر ۱۴۰۳هیچ چیزی تو دنیا نمیتونه جای هارلی دیوید سون با اون صدای تفکیک شده و بم رو بگیره.
حسن
۲۲ مهر ۱۴۰۳هارلی دیویدسون سلطان جاده های بی انتها
امیرصالح
۲۲ مهر ۱۴۰۳صدا فقط وای زد دورمانه
جلیل
۲۳ مهر ۱۴۰۳لعنت به طراح cg125 لعنت لعنت لعنت
A.R.A.S.H
۲۳ مهر ۱۴۰۳من فقط از موتورسنگین های امریکایی با طراحی کلاسیک خوشم میاد
طراحی خاصی دارن…
M power
۲۴ مهر ۱۴۰۳از دست عزیزان چه بگویم …
حسین دهمرد
۲۵ مهر ۱۴۰۳بیمر k1600
BMW
۲۵ مهر ۱۴۰۳هوندا CB750👌
Amoohasan
۱ آبان ۱۴۰۳سی بی ایکس جاش خالیه واقعا تو این لیست ، صدا فرمول یک میده ، شیش سیلندر خطی ۱۰۰۰ سی سی 😎🇯🇵🇯🇵🇯🇵